بررسی قیمت مونرو به همراه آموزش استخراج و خرید و فروش

مونرو یکی از بهترین ارز دیجیتال های چندین سال است بسیار در بین مردم جا افتاده اند و توانسته اند با سود های خوبی که عاید کاربرانشان کرده اند اعتماد ان ها را برانگیزند. از جمله این ارز ها که با وجود این که از زمان تاسیس آن زمان زیادی نمی گذرد توانسته جایگاه بسیار خوبی را در بین مردم کسب کند که در ادامه تصمیم داریم راجب این ارز دیجیتال با شما به طور کامل صحبت کنیم.

ارز دیجیتال مونرو

ارز دیجیتال مونرو چیست؟

در این قسمت به این موضوع می پردازیم که مونرو چیست و پیدایش آن از کی بوده است؟ این ارز دیجیتال که به عنوان یک ارز ایمن و خصوصی در بین کاربران شناخته شده است یک ارز پیگیر گریز است و از یک رمز گزاری خاصی پیروی می کند. الگوریتمی که این ارز از ان پیروی می کند الگوریتم اجماع اثبات است و معنای ان این است که این ارز یک ارز دیجیتالی است که قابلیت استخراج دارد.

تاریخ بوجود امدن این ارز به ماه جولای سال ۲۰۱۲ بر می گردد درست در زمانی که بیت کوین اولین باری بود که از پروتکلی با نام کریپتونوت استفاده می کرد. از ویژگی های خوب این پروتکل باید به این موضوع اشاره کرد که این پروتکل لایه کاربردی است و بسیار زیادی از ارز های دیجیتال غیر متمرکز موجود در بازار در آن بوجود آمدند.

این ارز دیجیتال در اصل قسمتی از بایت کوین است که بعد از آن که درباره کوین های از قبل استخراج شده شایعاتی بوجود امد این زنجیره از بایت کوین جدا شد و به مونرو تغییر نام داد که معنی این کلمه در زبان اسپرانتو به معنی سکه یا کوین است. از ویژگی ها و خصوصیات این ارز اگر بخواهیم بگوییم این است که این پروژه یک پروژه منبع باز است که به وسیله ۷ نفر متخصص اداره و بررسی می شود.

 محوریت این پروژه بر اساس ناشناس بودن و ناشناس ماندن است و به همین دلیل از ۷ نفری که برای این پروژه کار می کنند ۵ نفر به صورت کامل ناشناس اند و فقط دو نفر هویت خود را اشکار کرده اند. که ان ها هم دیوید لاتاپی و ریکاردو اسپاگنی هستند که ای دو به Fluffypony شهرت دارند. البته باید گفت که این پروژه فقط این تیم ۷ نفره را ندارد و افراد زیاد دیگری برای ان ها کار می کنند که از جمله ان ها می توان به تیم ۳۰ نفره توسعه دهنده اشاره کرد و همچنین افراد مشارکت کننده که تعداد ان ها حدودی به ۴۲۰ نفر می رسد که در قسمت های متفاوتی از این پروژه فعالیت می کنند.

 کارکرد این ارز دیجیتال مونرو به این صورت است که با توجه به پروتکل رمز نگاری لایه کاربردی طراحی شده است و تمرکز ان بر روی امنیت و محرمانگی است البته با استفاده از امضای حلقوی که این اصطلاح در سال ۲۰۰۱ برای اولین بار در یک کنفرانس مطرح شد. این کنفرانس درباره رمز نگاری کوئینزلند در استرالیا برگزار شد. در این کنفرانس آدی شمیر، ران ریوست و یائل تامان یک روش نوین رمز نگاری را برای همگان مطرح کردند که این روش جدید و نوین یک امضای حلقوی و پایه و اساس تراکنش ارز دیجیتال مونرو است.

 یکی از جذابیت هایی که مونرو برای کاربرانش دارد این است که این ارز دیجیتال از آدرس های پیگیر گریز و مخفی برای تراکنش هایش استفاده می کند که مانع از دیده شدن توسط همگان می شود و یا اینکه این ارز می تواند افراد خاصی را فقط برای دیدن و پیگیری فرستنده و گیرنده اجازه صادر کند.

 از دیگر مسائلی که درباره مونرو مطرح می شود این است که سایز های بلاک های این ارز متفاوت است و همین موضوع باعث این امر می شود که این ارز در مدیریت داده ها و مقیاس پذیری های خود دارای انعطاف زیادی باشد و همه این ها فقط به دلیل ساختار پروتکل مونرو است زیرا برای امنیت بیشتر و محرمانگی باید داده ها و رمز نگاری های زیادی در حوالی هر تراکنش وجود داشته باشد. این ارز برای بالا بردن امنیت خود در زمینه استراق سمع از تراکنش های خاصی استفاده می کند که از جمله ان ها می توان به تراکنش‌های محرمانه حلقوی ( ring confidential transactions) و آدرس‌های مخفی (stealth addresses) نام برد.

اعتقاد این ارز در زمینه امنیت به این گونه است که تمام کاربرانش باید در تراکنش هایی که انجام می دهند با خیال راحت و بدون خطا و احتمال مشکل و یا حمله ای بتوانند تراکنششان را انجام دهند و طیب خاطر داشته باشند. یکی دیگر از مسائلی که این ارز برایش اهمیت زیادی دارد دارا بودن حریم شخصی است که می گوید باید به اندازه ای این حریم شخصی قوی باشد که کاربران را از پرونده های سنگین و حتی مرگ نجات دهد و همچنین این ارز دیجیتال به تمرکز سازی نیز معتقد است و ان را در بالاترین سطح خود انجام می دهد.

استخراج مونرو

استخراج مونرو به چه شکل است؟

 این ارز دیجیتال از الگوریتم استخراج ارز monero استفاده می کند. برای استخراج این ارز می توان یک دستگاه ماینر و یا ریگ استخراج تهیه کرد البته این دستگاه باید از الگوریتم این ارز پشتیبانی کند و بعد از ان به استخراج این ارز مبادرت کنید. درباره مدت زمان استخراج هر رمز ارز مونرو باید گفت که ۱۲۰ ثانیه طول می کشد و با توجه به حساسیت سازندگان مونرو می توان از لحاظ امنیت آن اطمینان خاطر داشت.

حال به این مسئله می پردازیم که چه زمانی می توان از استخراج ارز دیجیتال استفاده کنیم؟ باید گفت که درست در زمانی که قصد این را دارید تا به صورت فردی به وسیله دستگاه ماینر و یا اسیک مبادرت به استخراج ارز دیجیتال کنید می توانید از استخراج این ارز استفاده کنید. در بعضی مواقع افراد زیادی هستند که تجهیزات زیادی دارند و می توانند به سهولت دست به استخراج مونرو بزنند و از اتصال استخر بی نیاز هستند از این رو می توانند تنها با یک نرم افزار ساده استخراج مشکل خود را حل کنند.

 با توجه به محاسنی که برای مونرو گفته شد این ارز معایبی را هم دارد که از جمله ان ها می توان به شانس پایین دریافت پاداش اشاره کرد که این موضوع فقط در بین ارز های دیجیتال صدق می کند. از ارزان ترین روش های استخراج ارز مونرو ریگ ماینینگ است که این روش در مقایسه با ماینر هزینه کمتری را شامل می شود به همین دلیل طرفداران بیشتری را دارد که این استخراج نیازمند استفاده از نرم افزار های مخصوص استخراج است که باید با اطلاعات کافی یک نرم افزار مناسب را انتخاب کنید.

قیمت مونرو

قیمت مونرو چقدر است؟

موضوع مهمی که در خرید ارز مونرو بسیار مورد توجه کاربران این ارز قرار می گیرد قیمت ارز دیجیتال مونرو است. در حال حاضر این ارز دیجیتال چیزی حدود ۱۵۶.۸۰ دلار ارزش دارد که با احتساب هزینه دلار با قیمت ۲۴.۵ هزار تومان این مبلغ چیزی معادل ۳.۸۴۲.۰۶۵ تومان است.

 این ارز دیجیتال در روز حدود ۸۷۷.۹۶ میلیون دلار حجم مبادلات دارد که قیمت این ارز در چند روز گذشته رو به افزایش بوده است که درصد افزایش ان ۰.۸۶٪ است. این ارز در سال ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ به بالا ترین قیمت خود یعنی حدود ۵۰۰ دلار رسید که قیمت آن در محدوده یک دلار در حال نوسان بود. بیشترین قیمت هم در ۲۰ ماه دسامبر ۲۰۱۷ اتفاق افتاد که معادل ۲۹ آذر ۱۳۹۶ بود و در این زمان قیمت این ارز تا ۴۶۹.۱۹ دلار هم رسید که در حال حاضر ۶۷.۵۹٪ از ان زمان پایین تر است.

ارزش این شبکه ارز دیجیتال تا به حال ۱۸.۴ میلیون کوین تعیین شده و ۱۶.۷۵ کوین در شبکه ازاد دارد. اگر همه کوین های موجود در شبکه استخراج شود در هر دقیقه می توان حدود ۰.۳ ارز مونرو را استخراج کرد و به واسطه این کار با ایجاد نرخ تورم سالیانه ثابت، کمبود سکه گمشده شبکه جبران می شود و انگیزه ماینر ها را برای فعالیت بیشتر می کند.

مبدأ مونرو

همانطور که گفتیم مبدا ارز دیجیتال مونرو از سال ۲۰۱۲ است که در این چند سال توانسته بسیار موفق عمل کند. مونرو ارز دیجیتال محبوب بین کاربرانی است که امنیت برایشان بسیار اهمیت دارد. نماد مونرو به صورت اختصاری XMR است که ان را شکلی از اندوخته دیجیتالی می نامند که ارز ان در بازار حدود ۲.۷۱ میلیارد دلار است و جایگاه ان در رتبه ۲۰ بازار قرار دارد. همچنین سهم این ارز هم ۰.۲۲ درصد از تمام بازار است.

ارز مونرو کلاسیک

مونرو کلاسیک که با نام انحصاری XMC شناخته شده است و یک دستگاه اسیک ماینر ارز دیجیتال به حساب می اید که افراد زیادی از ان استقاده می کردند ولی به مرور از محبوبیت ان کاسته شد و کاربران ان از این دستگاه روی برگرداندند.

آینده ارز مونرو چگونه پیش بینی می شود؟

طبق نظر تحلیل گران ارز دیجیتال اینده ارز مونرو اینده روشنی است و این ارز این ظرفیت را دارد که در سال های اینده رشد چشم گیری را از خود نشان می دهد. این نکته که رمز ارز ها در سال های اخیر توانسته اند جایگاه بسیار خوبی را برای خود کسب کنند و اقتصاد جهان را بسیار تحت شعاع خود قرار دهند این نظر وجود دارد که ان هایی که زودتر از همه وارد این بازار می شوند می توانند  سود های بهتری را کسب کنند. پیش بینی های تحلیل گران نیز می گوید که ارز دیجیتال مونرو نیز آینده بسیار روشنی را در پیش رو دارد که این موضوع سبب این شده است که روز به روز بر طرفداران این ارز دیجیتال اضافه شود.

آینده ارز مونرو

کیف پول‌های مونرو

ارز مونرو نیز همانند همه ارز ها که خرید و فروش می شوند نیاز به یک کیف پول دارد که کاربران ان این ارز ها را در این کیف پول نگهداری و ذخیره کنند. در ادامه چند نمونه از این کیف پول ها که ارز مونرو را نگه داری می کنند اشاره می کنیم.

کیف پول سخت افزاری Ledger Nano X

این کیف پول از جمله کیف پول های سخت افزاری است و در سال ۲۰۱۹ راهی بازار شده است با وجود اینکه این کیف پول مدت زیادی نیست که راهی بازار شده است ولی توانسته با امکانات و کارایی های بیشتری که دارد گوی سبقت را از رقبای خود برباید. یکی از دلایل جذابیت این کیف پول برای کاربران این است که این کیف پول سخت افزاری از امنیت بالایی نسبت به دیگر کیف پول های مونرو برخوردار است که همین موضوع باعث افزایش استفاده از ان شده است.

کیف پول سخت افزاری Ledger Nano S

از کیف پول های محبوب و عالی برای نگهداری توکن های XMR می توان کیف پول سخت افزاری لجر را معرفی کرد که نمایشگر oled دارد و در حالت افلاین هم می توان از امکانات آن استفاده کرد. این کیف پول هم همانند کیف پول قبلی از امنیت بالایی برخوردار است و به همین دلیل طرفداران زیادی دارد.

کیف پول مونرو Monero GUI

این کیف پول جزو کیف پول های متن باز این ارز دیجیتال است که حجم بالایی را می تواند ذخیره کند و به خاطر همین برای راه اندازی این کیف پول، حجمی حدود ۸۰ گیگا بایت لازم است. این کیف پول دیجیتال بر روی لینوکس، مک و ویندوز قابل نصب است ولی فقط برای افراد حرفه ای پیشنهاد می شود.

کیف پول نرم افزاری MyMonero

از دیگر کیف پول های خوب این ارز می توان mymonero را اشاره کرد که این کیف پول فضای ذخیره سازی و قدرت پردازش کمی دارد و این به معنای آن است که در این ارز نیاز به بلاک چین نیست و تنها با ورود به سایت این کیف پول می توانید از خدمات این کیف پول استفاده کنید.

کیف پول موبایل Monerujo

این کیف پول هم با توجه به این موضوع که توانسته در گوگل پلی نظر کاربران را جذب کند و رتبه ۴.۲ را از ۵ برای خود ثبت کند و تا به حال بیشتر از ۱۰ هزار نصب داشته که همگی فعال هستند به عنوان یک کیف پول موفق به حساب می آید.

کیف پول موبایل Cake

این کیف پول هم جزو کیف پول های متن باز است که چند زبان را ساپورت می کند و از امنیت خوبی نیز برخوردار است. این کیف پول دیجیتال جزو معدود ارز هایی است که ای او اس را ساپورت نمی کند و فقط بر روی سیستم عامل نصب دارد.

کیف پول موبایل Edge

از جمله کیف پول های چند ارزی به حساب می آید که هم ios و هم اندروید را ساپورت می کند و از جمله مزایای ان که باعث شده کاربران زیادی به ان روی بیاورند این است که نصب و راه اندازی و کار با ان بسیار راحت است. از جذابیت های این کیف پول هم می توان به قابلیت های امنیتی ان اشاره کرد. این کیف پول امکان احراز هویت دو عاملی، تشخیص چهره و اثر انگشت دارد.

کیف پول نرم افزاری Atomic

 اخرین کیف پول دیجیتالی این ارز که مدت زیادی نیست راهی بازار شده کیف پول دیجیتال Atomic است که در این مدت کم توانسته طرفداران زیادی را جذب خود کند. از جذابیت های این کیف پول این است که توکن های خیلی زیادی را ساپورت می کند و در سیستم عامل های مک، Ubuntu ،Debian ،Fedora و ویندوز و همچنین ای او اس هم کارایی دارد.

فروش ارز مونرو

فروش ارز مونرو

صرافی ها و سایت های زیادی هستند که ارز مونرو را در لیست ارزهای قابل فروش خود قرار داده اند که برای خرید ارز مونرو كافيه به ان ها رجوع کنید. برای خرید مستقیم با ریال ایران می توانید از سایت های معتبر این کار را انجام دهید که این سایت ها اصولا فقط بیت کوین و اتریوم می فروشند ولی هستند سایت هایی که ارز های دیگری را هم بفروش می گذارند که باید بررسی های لازم را انجام دهید و از اعتبار این سایت ها اطمینان حاصل کنید و به سراغ خرید از این سایت ها بروید.

در کل بهترین روش برای ایرانیان این است که از سایت های ایرانی ارز های معتبری همچون بیت کوین و اتریوم خریداری کنند و بعد در صرافی های خارجی این ارز ها را با ارز مونرو معاوضه کنند.

رمز ارز مونرو

رمز ارز دیجیتال که به کریپتوکارنسی نیز شهرت دارد یک نوع ارز دیجیتال است که اساس ان ها رمز نگاری یا به اصطلاح کریپتوگرافی  است که جایگاه مورد استفاده ان در تراکنش های مالی است که مورد استفاده قرار می گیرد. رمز ارز دیجیتال به حدی پیچیدگی دارد که رمز گشایی ان ها بعضا غیر ممکن است.

از مشخصات و ویژگی های این ارز ها می توان گفت که از طریق خاصی کنترل نمی شوند و سرعت و قیمت خوبی را هم دارند و از مهمترین ویژگی ان ها نیز این است که در این رمز ارزها محدودیت جغرافیایی معنی ندارد. از سال ۲۰۰۹ که این ارز ها شروع به پیدایش کردند تا به امروز حدودا ۱۹۰۰ ارز ایجاد شده که بسیاری از ان ها معروف و پر کابرد هستند که از جمله ان ها می توان به بیت کوین، اتریوم، نئو، men ویا ETH اشاره کرد که از پر کاربر ترین این ارز ها می توان به بیت کوین اشاره کرد.

استخراج ارز مونرو با کامپیوتر

اموزش های استخراج ارز مونرو برای سیستم عامل های مختلف وجود دارد به عنوان مثال برای ویندوز به این صورت است که اول باید کارت گرافیک را نصب کنید و بعد از ان حتما باید سیستم خود را ریبوت کرده و بعد از ان و بعد از راه اندازی مجدد سیستم حتما از کارکرد درست ان اطمینان حاصل کنید و بعد اقدام به نصب نرم افزار استخراج ارز مونرو بکنید.

استخراج ارز مونرو با کامپیوتر

تحلیل مونرو

یکی از مهم ترین مطالب در ارز دیجیتال مورنو تحلیل تکنیکال این ارز دیجیتال است. در این تحلیل می توان مطالب زیادی را از جمله تاریخچه، حجم معاملات، سوابق کوین و حتی قیمت های این کوین بدست اورد. این ابزار ها بعد از تحلیل در اختیار تریدر ها گذاشته می شود کسانی که این تحلیل ها را انجام می دهند باید حتما از ایده های محوری تئوری DOW شناخت کلی داشته باشند و علاوه بر آن روند صعودی و نزول ارزش این ارز را در بازار بتوانند تحلیل کنند.

مقایسه این ارز با برخی ارز های برتر

مونرو یا ترون

ارز دیجیتال ترون در مقایسه با مونرو یک ارز دیجیتال پیشرفته است این پلتفرم یک قرارداد هوشمند است که باعث توسعه اپلیکیشن های غیر مرکزی به حساب می آید. ترون در مقایسه با مونرو از شهرت بیشتری برخوردار است.

مونرو یا اتریوم

ارز مونرو هم در مقابل اتریوم از محبوببت کمتری برخوردار است ولی در کل به تازگی محبوبیت اش بیشتر شده است. اتریوم در جایگاه دومین ارز بزرگ و محبوب جهان است و مونرو هنوز راه درازی را در پیش دارد تا به جایگاه اتریوم برسد.

مونرو یا کاردانو

ارز کاردانو سه سال بعد از ارز مونرو وارد بازار شد و در سال ۲۰۱۷ بود که صرافی های مختلف این ارز را وارد لیست ارزهای خرید و فروش خود کردند. با توجه به این موضوع که ارز کاردانو پیشگام در بلاک چین است و از این رو از ارز اتریوم و مونرو نیز بهتر عمل کرده و جایگاه بهتری نسبت به مونرو دارد ولی ارز مونرو نیز توانسته از لحاظ ارزش و صعود قیمت کاربران خود را راضی نگه دارد.

مونرو 2

 شایعات زیادی درباره ارز monero وجود دارد که گفته شده است که ارز مونرو ۲ قرار است راهی بازار شود که از لحاظ امکانات نسبت به مونرو برتری دارد. این ارز هنوز وارد بازار نشده است ولی کاربران زیادی اطلاعات مربوط به این ارز را دنبال می کنند.

تحلیل مونرو

ارز دیجیتالی xmr

 ارز ديجيتال xmr در سال ۲۰۱۴ فعالیت خود را اغاز کرد این ارز یک ارز متن باز است و اساس ان بلاک چین است. ارز دیجبتالیxmr اطلاعات تراکنش ها را از جمله فرستنده و گیرنده و مقدار تراکنش و… را به صورت مخفی کردن غیر قابل مشخص شدن می کند و همچنین از فرایند استخراج یا ماینینگ استفاده می کند.

سوالات متداول

ارز مونرو در چه سالی راهی بازار شد؟

این ارز در سال ۲۰۱۲ بوجود امد و در سال ۲۰۱۵ وارد صرافی ها شد.

کیف پول های ارز مونرو کدام اند؟

کیف پول سخت افزاری Ledger Nano X
کیف پول سخت افزاری Ledger Nano S
کیف پول مونرو Monero GUI
کیف پول نرم افزاری MyMonero
کیف پول موبایل Monerujo
کیف پول موبایل Cake
کیف پول موبایل Edge

قیمت ارز مونرو در حال حاضر چقدر است؟

در حال حاضر ارز مونرو حدود ۱۵۶.۸۰ دلار ارزش دارد که با هزینه دلار ۲۴.۵ هزار تومان این مبلغ معادل ۳.۸۴۲.۰۶۵ تومان است.

دیدگاهتان را بنویسید