برررسی نمودار تغییر قیمت ارزهای دیجیتال در سال 2021

قیمت ارزهای دیجیتال امروزه یکی از بحث های مهم در دنیا است. تمام تحلیل هایی که برروی ارزهای دیجیتال صورت می گیرد، برای پیش بینی قیمت آن هاست. با پیش بینی قیمت ها می توان سرمایه گذاری درستی کرد و رمزارز مناسبی را برای خرید انتخاب کرد. ارزهای دیجیتال زیادی امروز در دنیا و در سال 2021 مورد علاقه مردم قرار گرفته است. بیت کوین و اتریوم از مهم ترین ارزهای دیجیتال هستند که سهم زیادی را در خرید و فروش روزانه داشته اند. قیمت این ارزهای دیجیتال در کمتر از یک سال رشد زیادی را تجربه کرده است.

در این مقاله در مورد قیمت این رمزارزها بحث خواهیم کرد. در ابتدا به بررسی قیمت مهم ترین ارزهای دیجیتال مانند بیت کوین، اتریوم، ترون، ریپل، اتریوم و … می پردازیم. در ادامه به بررسی چند رمزارز مهم چینی که کمک زیادی به توسعه بلاکچین کردند می پردازیم. در نهایت به تحلیلی در مورد قیمت این ارزهای دیجیتال، پیش بینی قیمت ها و مقایسه آن ها با هم می پردازیم. با ما همراه باشید.

قیمت ارزهای دیجیتال چقدر است

قیمت ارزهای دیجیتال چقدر است؟

قبل از اینکه به بررسی قیمتی ارزهای دیجیتال بپردازیم، لازم است توضیح کوتاهی در مورد این نوع ارزها داشته باشیم. ارزهای دیجیتال همان پول مجازی هستند که به گفته کارشناسان انقلاب چهارم صنعتی در جهان را رقم خواهند زد. بعضی از  این ارزهای دیجیتال، مانند بیت کوین قابل استخراج بوده و برای استخراج آن به دستگاه هایی با پردازنده قوی نیاز است.

ارزها دیجیتال مدتی است بعد از رشد چشمگیری که داشته اند، مورد علاقه ایرانیان هم قرار گرفته اند. قیمت این ارزهای دیجیتال بر پایه دلار بوده و علاوه بر اینکه خود آن ها رشد قیمتی دارند، با تغییر قیمت دلار هم دستخوش تغییر می شوند. در ادامه به قیمت بعضی از این ارزهای دیجیتال اشاره می شود.

قیمت ارزهای دیجیتال ترون

ترون با نماد TRX یکی از محبوب ترین رمزارزها در بین ایرانیان است. درست است که بیت کوین پادشاه ارزهای دیجیتال می باشد، اما در بین ایرانیان ترون حرف اول را می زند. یکی از مهم ترین عوامل محبوبیت این رمزارز، قراردادهای هوشمند آن می باشد. با این قراردادها امکان خرید و فروش و حتی شرکت در سایت های قمار هم ممکن است. به همین ترتیب بدون رد و بدل کردن پول از طریق کارت بانکی، تنها با این ارز دیجیتال می توان در سایت شرط بندی شرکت کرد.

قیمت ارز دیجیتال ترون در سال 2021 تقریبا 0.04 دلار می باشد. این رمز ارز در سال قبل 0.017 بوده است و رشد 135 درصدی را تجربه کرده است. قیمت این رمزارز در ابتدای شروع ماینینگ 0.002 دلار بوده است. طبق پیش بینی هایی که شده است قیمت 5 دلار را برای ترون در نظر گرفته اند. این رقم با اینکه غیر قابل تصور می باشد، اما به دلیل برنامه هایی که این ارز دیجیتال دارد، غیر ممکن نیست.

قیمت ارزهای دیجیتال ریپل

ریپل دیگر رمزارزی است که با کمک سازنده ترون پایه گذاری شد. جاستین سان، بنیان گذار ارز دیجیتال ترون می باشد که قبل از آن در مجموعه ارز دیجیتال ریپل همکاری داشته است. ریپل با نماد XRP هم اکنون در قیمت 0.4 دلار می باشد و در سال اخیر رشد 100 درصدی را داشته است. قیمت این رمزارز در سال 2015 تقریبا 0.016 دلار بوده است.

قیمت ارزهای دیجیتال Pi

Pchain دیگر رمزارزی است که استخراج آن مورد توجه بسیاری قرار گرفت. سایت هایی در ایران هم ایجاد شده بود که با اشتراک گذاشتن رمزارزی مانند ترون، ارزدیجیتال پی را به آن ها هدیه می داد. البته این سایت ها در نهایت اسپم شده و کلاهبرداری بودند. قیمت این ارزدیجیتال در حدود 0.01 دلار بوده که با نرخ دلار 25.979 تومانی، تقریبا 294 تومان می شود. پی 13.44 میلیون دلار ارزش داشته و در رتبه 684 ارزهای دیجیتال است.

قیمت ارزهای دیجیتال بیت کوین

بیت کوین که غول ارزهای دیجیتال است و اولین رمزارزی می باشد که در دنیا نه تنها محبوبترین است، بلکه رشد زیادی را در سال اخیر داشته است. در مورد قیمت این رمز ارز جالب است بدانید که در ابتدا 0.1 دلار بوده است و تا 57 هزار دلار هم رسیده بود. این رقم رشد 570 هزار دلاری را نشان می دهد. هم اکنون قیمت بیت کوین در حدود 42 هزار دلار می باشد و بعد از یک رشد شارپی، اصلاحی را داشته است.

قیمت ارزهای دیجیتال تتر

تتر ارزی است که به آن استیبل کوین می گویند. این به معنی ثابت بودن قیمت آن است. بر مبنای صندوق هایی که وجود دارد، قیمت این رمزارز در یک دلار ثابت نگه داشته می شود تا هرکس بتواند سایر رمزارزهای خود را برای جلوگیری از ریزش قیمتی به تتر تبدیل کند. این رمزارز هم اکنون با نرخ دلار روز، در حدود 26 هزار تومان است.

قیمت ارزهای دیجیتال در نوبیتکس

برای خرید و فروش ارزهای دیجیتال، به یک کیف پولی که به مارکت متصل باشد نیاز دارید. کیف پول هایی مانند بایننس امکان خرید و فروش ارزها و تبدیل آن ها به تتر را فراهم می کنند. اما برای اینکه بتوانید تتر خود را به ریال تبدیل کنید به یک صرافی ایرانی نیاز دارید. نوبیتکس از جمله صرافی هایی است که در بین مردم طرفداران زیادی را دارد. در این صرافی ارزهای دیجیتال مهمی لیست شده و قیمت آن ها بر حسب تتر، قیمت گذاری شده است.

هم اکنون و در 28 فوریه سال 2021 در این صرافی، قیمت تتر 26.180 تومان است. لذا قیمت بیت کوین 43.680 دلار، اتریوم 1353 دلار، لایت کوین 158 دلار، ریپل 0.4 دلار، بیت کوین کش 442 دلار، بایننس کوین 199 دلار، اتریوم کلاسیک 10 دلار، ترون 0.04 دلار و دوج کوین هم 0.04 دلار می باشد.

قیمت ارزهای دیجیتال اتریوم

اتریوم بعد از بیت کوین از مهم ترین ارزهای دیجیتال دنیای کریپتوکارنسی ها است. این رمزارز، هم اکنون در قیمت 1353 دلار بوده و در سال اخیر رشد 498 درصدی داشته است. قیمت این رمز ارز در سال 2016، 11 دلار بوده است. اتریوم هم مانند ترون دارای قراردادهای هوشمند می باشد. این قراردادهای هوشمند، عامل اصلی کاربردی تر کردن و افزایش قیمت این رمزارزهاست.

قیمت ارزهای دیجیتال چینی

قیمت ارزهای دیجیتال چینی چقدر است؟

چین لینک و وی چین از جمله رمزارزهایی است که سازنده آن چینی بوده و از ارزهای مهمی به حساب می آیند. در دنیای بلاکچین، پروژه هایی ایجاد می شوند تا به رفع مشکل صنایع کمک کند. یکی از همین پروژه ها که ارتباطی بین بلاکچین ها ایجاد می کند، چین لینک است. بلاکچین هایی مانند بیت کوین، اتریوم، ریپل و … ایجاد شده بودند، اما راهی برای اتصال آن ها به یکدیگر وجود نداشت. لذا یک هدف این ارز دیجیتال ایجاد رابطه ای بین این بلاکچین ها بود.

 چین لینک هم اکنون در قیمت 23.5 دلار خرید و فروش می شود. این رمز ارز در سال گذشته 5 دلار بوده است و رشد 487 درصدی داشته است. این در حالی است که در سال 2015 با قیمت 0.4 دلار ترید می شده است.

وی چین دیگر ارز دیجیتال مهمی است که ماموریت اصلی آن ایجاد اکوسیستمی برای کسب و کار ها بود تا اعتماد بیشتری به مشتری بدهند. این ارز دیجیتال توکن هایی مانند ven و vet را هم دارد. شرکتی که با وی چین کار می کند، قراردادی با دولت چین دارد و این باعث رشد و پیشرفت این ارزدیجیتال شده است. لذا رشد آن باعث رشد توکن هایش مانند vet خواهد شد.

قیمت وی چین هم اکنون در 0.03 دلار می باشد. در سال 0.005 دلار بوده و رشد  500 درصدی را داشته است. نکته قابل ذکر در مورد این ارز، قیمت 8 دلاری آن در سال 2018 می باشد که بعد از آن تاکنون نتوانسته است این سد قیمتی را بشکند.

قیمت ارزهای دیجیتال در سال های گذشته چقدر بوده است؟

با بررسی قیمت ارزهای دیجیتال در سال های گذشته، رشد قیمتی اکثر آن ها را خواهیم داشت. قبل از آن که به بررسی میزان رشد آن ها بپردازیم، لازم است علت این رشد آن ها را بررسی کنیم. اکثر ارزهای دیجیتال و یا آلت کوین ها رفتاری مشابه رفتار بیت کوین دارند. اگر در بازار ارزهای دیجیتال تاکنون فعال بوده باشید، متوجه این تبعیت رفتاری خواهید شد. به عنوان مثال در هفته پیش بیت کوین با کاهش 12 درصدی قیمت مواجه شد و به قیمت 47 هزار دلار رسید. بعد از آن سایر رمزارزها هم با حجم بالای فروش مواجه شدند و کاهشی بودند. لذا تغییرات قیمتی بیت کوین، تاثیر زیادی بر روی روند سایر آلت کوین ها دارد. در ادامه به بررسی قیمت ارزهای دیجیتال مهم در سال های گذشته می پردازیم.

  • قیمت بیت کوین هم اکنون 43500 دلار در سال 1398 معادل 9 هزار دلار، در سال 1397 معادل 8500 دلار و در سال 1396 هزار دلار
  • اتریوم هم اکنون 1350 دلار، در ابتدای سال 1398، 136 دلار، در ابتدای سال 1397، 523 دلار و در ابتدای سال 1396، 52 دلار
  • کاردانو هم اکنون 1.2 دلار، در ابتدای سال 1398، 0.05 دلار و در ابتدای سال 1397، 0.14 دلار
  • بایننس کوین هم اکنون 198 دلار، در ابتدای سال 1398، 14.3 دلار و در ابتدای سال 1397، 10 دلار
  • ریپل هم اکنون 0.4 دلار، در ابتدای سال 1398، 0.3 دلار و در ابتدای سال 1397، 0.6 دلار
  • لایت کوین هم اکنون 158 دلار، در ابتدای سال 1398، 59 دلار و در ابتدای سال 1397، 170دلار
  • استلار هم اکنون 0.39 دلار، در ابتدای سال 1398، 0.1 دلار و در ابتدای سال 1397، 0.21 دلار
  • دوج کوین هم اکنون 0.04 دلار، در ابتدای سال 1398، 0.0034 دلار و در ابتدای سال 1397، 0.003 دلار
  • مونرو هم اکنون 207 دلار، در ابتدای سال 1398، 52 دلار و در ابتدای سال 1397، 200دلار
  • ترون هم اکنون 0.04 دلار، در ابتدای سال 1398، 0.02 دلار و در ابتدای سال 1397، 0.03 دلار
قیمت ارزهای دیجیتال در سال های آینده

قیمت ارزهای دیجیتال در سال های آینده چقدر خواهد بود؟

قیمت ارزهای دیجیتال در آینده کاملا نامعلوم است. در این بین آنچه باعث رشد این ارزهای دیجیتال می شود، برنامه های آن ها و یا تقاضای جدید است. به عنوان مثال رشدی که بیت کوین و یا اتریوم در سال اخیر داشته اند، به تقاضای زیاد مربوط است. این تقاضا ممکن است یک عرضه ای هم در پیش داشته باشد و باعث ریزش چند هزار دلاری بیت کوین و یا چند صد دلاری اتریوم شود.

برای اینکه به یک تحلیل از قیمت این ارزهای دیجیتال در آینده برسیم، بررسی اخبار مربوط به آن ها از هر نوع تحلیل تکنیکالی بهتر جواب خواهد داد. افراد ثروتمند جهان مانند ایلان ماسک در پیام هایی از بیت کوین حمایت کرده اند. این حمایت در یک هفته باعث رشد چند درصدی بیت کوین شد. البته تنها حمایت یک نفر نمی تواند ملاک سرمایه گذاری باشد. با این حال ایلان ماسک اعلام کرده است که در آینده خودروهای تسلا با بیت کوین فروخته خواهد شد. لذا بر این اساس کارشناسان قیمت این ارز دیجیتال را در پایان سال 2021 فراتر از 100 هزاردلار برآورد کرده اند.

بنابراین پیش بینی دقیق قیمت ارزهای دیجیتال ناممکن است. اما ارزی که برنامه های خاصی را دارد و کاربردی می باشد، می توان به عنوان سرمایه گذاری چند ساله انتخاب کرد. در کنار بیت کوین امروزه اتریوم برنامه های زیادی را ارائه داده است و پیشنهاد هایی برای افزایش قیمت این رمزارز در سال های آینده شده است.

یکی دیگر از ارزهای آینده دار، یوان ارز دولتی کشور چین است. ارزدیجیتال یوان در ماه های آینده قرار است روانه بازار شود. دولت چین این رمزارز را پیچیده تر از سایر ارزهای دیجیتال معرفی کرده است. یکی از این پیچیدگی ها قابل رهیابی بودن آن است. زیرا برخلاف سایر ارزهای دیجیتال، این رمزارز دولتی باید قابل پیگیری و ردیابی باشد. پشتوانه این رمزارز را چین به صورت ارز تامین خواهد کرد که این کار را بانک ها بردوش دارند. با این حال باید تا زمان عرضه آن منتظر بود و عملکردش را دربین سایر ارزهای دیجیتال دید.

تحلیل قیمت ارزهای دیجیتال چگونه است؟

برای کسانی که علاقه مند هستند تا با استفاده از تحلیل، ارزدیجیتالی را خرید و فروش کنند، تحلیل های مختلفی وجود دارند. توضیح کلی و روش این تحلیل ها توضیحات مفصلی دارد. این تحلیل ها اکثرا با استفاده از روند نمودار این ارزها در زمان های گذشته صورت می گیرد. غیر از آن اطلاعاتی از میزان خرید و فروش را می دهد که بسیار مفید است. در ادامه به مواردی از این روش های تحلیل می پردازیم.

1. نمودار خطی که به صورت خطوطی می باشد و موقعیت نهایی ارز را در پایان روز نشان می دهد

2. نمودار میله ای که به صورت یک میله با حداکثر قیمت و حداقل قیمت می باشد

3. نمودار شمعی که مهم ترین نمودار است

4. نقاط مقاومت و حمایت

نقاط مقاومت به نقطه ای گفته می شود که قیمت ارز دیجیتال از آن قیمت، نزولی شده است. نقطه حمایت هم به جایی در نمودار گفته می شود که قیمت از آن جا به بعد روند صعودی به خود گرفته است. بسیاری از ارزهای دیجیتال بعد از رسیدن به این نقاط حمایت، دوباره با استقبال زیادی مواجه می شوند. از طرفی در هنگام رسیدن به نقاط مقاومت هم با حجم فروشنده زیادی مواجه می شوند. لذا از مهم ترین نکات این بازار شناسایی کف قیمت یک ارزدیجیتال است. به عنوان مثال هم اکنون بیت کوین یک حمایت 36 هزار دلاری دارد. اگر این حمایت را هم از دست بدهد، حمایت بعدی در 20 هزار دلار خواهد بود.

نمودار شمعی را اکثر کاربران مورد استفاده قرار می دهند. در این نوع نمودار ها علاوه بر اینکه حداقل و حداکثر قیمت ارز دیجیتال مشخص شده است، حجم خرید و فروش مشخص می شود. به عنوان مثال زمانی که این شمع توپر باشد، نشان دهنده حجم بالایی از فروش یا خرید است.

نکته مهمی را که در استفاده از این نوع تحلیل ها باید مورد توجه قرار داد، احتمال است. این نمودار ها همگی به صورت احتمال هستند و نمی توان به طور قطع نقطه حمایت را نقطه عوض شدن روند قیمتی تصور کرد. یکی از مهمترین عوامل موثر براین نوع تحلیل، اخبار پیرامون آن هاست.

تحلیل قیمت ارزهای دیجیتال

ماشین حساب مبدل قیمت ارزهای دیجیتال چیست؟

برای اینکه قیمت هر ارزدیجیتالی را به تومان یا ریال محاسبه کنید، کافی است ارزش دلاری آن را در قیمت کنونی تتر که 26 هزار تومان می باشد، ضرب کنید. به عنوان مثال بیت کوین 43500 دلاری در تتر 26 هزار تومانی معادل 1131000000 تومان خواهد بود.

اگر بخواهید تبدیلی بین سایر آلت کوین ها با یکدیگر یا بین بیت کوین و آن ها داشته باشید، ماشین حساب های مبدلی وجود دارد که با جستجوی آن ها می توانید این تبدیل قیمت را انجام دهید. به عنوان مثال هم اکنون هر بیت کوین معادل 32.3 اتریوم، 218.4 بایننس کوین، 35183 کاردانو، 107931 ریپل و … است.

علت کاهش قیمت ارزهای دیجتال چیست؟

 با اینکه ارزهای دیجیتال رشد های زیادی را داشته اند، اما ارزهای دیجیتالی هم وجود دارد که هنوز نتوانسته اند به نقطه مقاومت خود در سال های گذشته برسند. نمونه این ارزهای دیجیتال وی چین است که در سال 2018، 8 دلار بوده و هم اکنون 0.03 دلار است. اما اکثر ارزهای دیجیتال در سال اخیر نقطه مقاومت خود را شکسته اند. به عنوان مثال بیت کوین مقاومت 19 هزار دلاری، اتریوم مقاومت 1248 دلاری را شکسته است. بنابراین هم اکنون که قیمت این ارزهای دیجیتال بسیار رشد کرده است، نمی توان ریزشی را برای آن ها متصور نبود. به عنوان مثالی دیگر ارز دیجیتال محبوب ترون است. با اینکه این رمزارز، رشدی را در چند ماه اخیر داشته است، اما به مقاومت 0.1 دلاری خود در سال 2018 نرسیده است.

یکی از علت های کاهش قیمت ارزهای دیجیتال، تقاضاهای زیاد از حد است. تمام نمودار هایی که به صورت شارپی رشد کرده اند، ریزش و یا کاهش شارپی را داشته اند. این نشان می دهد که تقاضا با رشد عجیبی همراه بوده است و این فشار تقاضا با فشار عرضه همراه شده است. دلیل دیگر آن اخبار منفی پیرامون این ارزهای دیجیتال است. به عنوان مثال ارز دیجیتال ریپل به دلیل کلاهبرداری مدیرعامل شرکت های سازنده، در چند ساعت با کاهش 30 درصدی مواجه شد.

علت کاهش قیمت ارزهای دیجتال

مقایسه قیمت ارزهای دیجیتال چگونه است؟

ارزهای دیجیتال در صرافی های متعددی لیست می شوند. قیمت این ارزها در سایت های مختلف ممکن است با یکدیگر اختلاف قیمتی کمی داشته باشد. در ادامه به بررسی مقایسه ای قیمت این ارزهای دیجیتال در صرافی های مختلف می پردازیم.

بیت کوین

 قیمت خرید بیت کوین هم اکنون در صرافی نوبیتکس، 1.135.000.000 تومان است، در حالی که در صرافی فینیکس، 1.147.000.000 تومان می باشد. فروش بیت کوین در این دو صرافی به ترتیب 1.138.000.000 و 1.151.000.000 است. با این حال از اختلاف قیمتی بین خرید و فروش می توان استفاده کرد. به عنوان مثال هم اکنون می توان بیت کوین را از صرافی نوبیتکس با قیمت 1.139.000.000 خرید و در صرافی اوکی اکس با قیمت 1.180.000.000 فروخت.

اتریوم

اتریوم با حدود قیمتی 35 میلیون در صرافی های متعدد خرید و فروش می شود. قیمت خرید آن در صرافی نوبیتکس، 35.659.000، در والکس، 35.892.000 و در اوکی اکس 42.100.000 است. قیمت فروش آن در این صرافی ها به ترتیب 35.860.000، 35.980.000 و 45.900.000 است.

ریپل

ریپل دیگر ارزدیجیتال طرفداری است که با حدود قیمت 10 هزار تومانی خرید وفروش می شود. این رمزارز در صرافی نوبیتکس با 10.780 خریده شده و با 10.799 فروخته می شود. در صرافی رمزینکس تریدر با قیمت 10.661 خرید و با 11.099 فروخته می شود.

لایت کوین

لایت کوین در صرافی نوبیتکس با قیمت 4.289.999 خرید وبا 4.293.100 فروخته می شود. والکس قیمت 4.270.000 را برای خرید و 4.270.001 را برای فروش دارد.

لذا با مقایسه قیمت ارزهای دیجیتال در صرافی هایی مختلف به اختلاف قیمتی بین خرید و فروش آن ها می رسیم. برای افرادی که به کار نوسان گیری علاقه مند هستند، پیشنهاد می شود که در صرافی های متعدد احراز هویت کنند. با خرید و فروش های درست در صرافی های متعدد می توان به سود های خوبی رسید. علاوه بر آن با بررسی نمودار های این ارزهای دیجیتال، شناسایی نقاط مقاومت، حمایت و … می توان نوسان گیری کرد.

بنابراین اگر بخواهیم نتیجه گیری کلی از این مقاله داشته باشیم، لازم به ذکر است که ارزهای دیجیتال در یک سال اخیر روند صعودی را در پیش داشته اند. بعضی از این ارزهای دیجیتال با رشد های 500 درصدی هم همراه بوده اند. تحلیل قیمت آن هابا استفاده از تکنیکال می تواند کمک کننده باشد. نکته مهم این است که به دلیل تقاضای زیادی که داشته اند، ممکن است با یک ریزش قیمتی مواجه شوند.

سوالات متداول

قیمت ارزهای دیجیتال چقدر است؟

هم اکنون دو ارز دیجیتال مهم یعنی بیت کوین با 43500، اتریوم با 1350 در حال خرید و فروش است.

تحلیل قیمت ارزهای دیجیتال چگونه انجام می شود؟

این تحلیل ها با استفاده از نمودار ها میله ای، خطی و شمعی می تواند انجام شود.

از مهم ترین عوامل تحلیل در قیمت ارزهای دیجیتال چیست؟

نقاط مقاومت و حمایت از جمله مهم ترین تحلیل هاست.

آینده قیمت ارزهای دیجیتال چیست؟

براساس نظر کارشناسان ارزهای دیجیتال در سال 2021 هم رشد زیادی خواهند داشت. به طوری که برای بیت کوین 100 هزار دلار را متصورند.

دیدگاهتان را بنویسید