معیار رتبه بندی ارزهای دیجیتال ارزان آینده دار

رتبه بندی ارزهای دیجیتال از مهم ترین مباحثی است که سرمایه گذاران و علاقه مندان به دنیای دارایی های دیجیتال، باید از آن اطلاع داشته باشند. برای این که بتوانید به یک نابغه ارز دیجیتال تبدیل شوید، باید در ابتدا با انواع کریپتوکارنسی ها و کارایی آن ها آشناییت پیدا کنید. اگر بدون داشتن پیش زمینه اطلاعاتی در حیطه فعالیت های ارز های دیجیتالی وارد بازار کار شوید، قطعا با شکست بزرگی مواجه خواهید شد. از این رو در این مقاله سعی شده است تا اطلاعات جامع و کاملی در مورد انواع رمز ارز ها در اختیارتان قرار بگیرد. همچنین در ادامه به رتبه بندی ارزهای دیجیتال آینده دار برای سرمایه گذاری های بلند مدت می پردازیم.

رتبه بندی ارزهای دیجیتال به چه صورت است؟

رتبه بندی ارزهای دیجیتال به چه صورت است؟

دنیایی که امروز با آن سر و کار داریم، دنیای تکنولوژی است و قطعا شخصی که نتواند خود را همگام با این پیشرفت قرار دهد، شکست خواهد خورد. امروزه چهره های بزرگی ارز های دیجیتال را به عنوان یک دارایی برای سرمایه گذاری های بلند مدت انتخاب کرده اند. از این رو مردم عادی نیز کم کم به سوی سرمایه گذاری بر این ارز ها ترغیب شدند. بهتر است در ابتدا تعریف مختصری از ارز های دیجیتالی یا رمز ارز ها ارائه دهیم. کلمه ارز، اصولا به واحد های پول تعلق می گیرد. دلار ، یورو و … از جمله ارز هایی هستند که به صورت کامل با آن آشنایی داریم. این پول ها یا ارز ها ماهیتی فیزیکی دارند. به این معنی که می توان آن ها را از نزدیک دید و لمس کرد. اما ارز های دیجیتالی همان طور که از اسمشان مشخص است، به صورت کاملا دیجیتالی و الکترونیکی معامله می شوند.

این ارز ها از نظر ارزشی با ارز های فیزیکی برابری می کنند. حتی می توان گفت که ارزش آن ها از ارز های معمولی نیز بیشتر می باشد. هم اکنون ارز های بی شماری وارد دنیای الکترونیک شده اند که با توجه به شناخته شدنشان ارزش های متفاوتی دارند. هدف ما از ارائه این مقاله این است که در مورد رتبه بندی بهترین ارزهای دیجیتال به صحبت بپردازیم و با توجه به ارزش هر یک آن ها، بهترین رمز ارز ها را معرفی کنیم. اما نکته ای که باید به آن توجه کرد این است که کریپتوکارنسی ها ارزش قیمتی ثابتی ندارند و دائما در حال تغییر می باشند. با این حال طبق بررسی های انجام شده، حدود ۸۵ درصد از سهم معاملات و مبادلات بازار سرمایه ارز های دیجیتالی، تنها به ۱۰ رمز ارز تعلق دارد.

رتبه بندی ارزهای دیجیتال جهان

رتبه بندی ارزهای دیجیتال آمریکا به اندازه ای برای دنیای دیجیتال اهمیت دارد که برخی از سایت ها به طور اختصاصی به این موضوع پرداخته اند. برای این که بتوان چندین ارز دیجیتال را با هم مقایسه کرد و جدول رتبه بندی ارزهای دیجیتال را تعیین نمود، باید یک سری معیار های خاص را در نظر گرفت. می توان ذکر کرد که مهم ترین معیار برای رتبه بندی کریپتوکارنسی ها، معیار فانتدامنتال می باشد. FACS از مهم ترین سایت هایی است که بر اساس معیار فانتدامنتال، رمز ارز های گوناگون را رتبه بندی می کند. در ادامه ۱۰ غول دنیای دیجیتال را معرفی می کنیم.

بیت کوین

نخستین ارزی که در جدول رتبه بندی رمز ارز ها قرار دارد، بیت کوین است. همچنین از بیت کوین به عنوان نخستین ارزی نام برده می شود که وارد بازار سرمایه گذاری دیجیتال شد. ساتوشی ناکاموتو در سال ۲۰۰۸ این ارز را معرفی کرد و پس از آن به عنوان غول کریپتوکارنسی ها شناخته شده گردید. بیت کوین زمینه آشنایی با فناوری بلاک چین را فراهم کرد و هم اکنون بیش از ۶۰ درصد سهم بازار ارز ها را از آن خود کرده است. در حال حاضر ارزش این ارز 55,397 دلار می باشد و BTC به عنوان نماد اختصاری این ارز شناخته شده است.

رتبه بندی ارزهای دیجیتال جهان

اتریوم

دومین ارزی که وارد دنیای دیجیتال شد، اتریوم نام دارد. در واقع اتریوم نام پلتفرم این ارز است و ارز ارائه شده این پلتفرم، با نام اتر شناخته می شود. در سال ۲۰۱۳ ویتالیک بوترین ایده احداث اتریوم را آشکار ساخت. هدف او از خلق اتریوم، پلتفرمی با یک برنامه نویسی کلی تر و برای رفع برخی اشکالات بیت کوین بود. این پلتفرم علاوه بر ارائه ارز اتر، توانایی پشتیبانی از قرارداد های هوشمند را دارد. در نهایت این پلتفرم در سال ۲۰۱۵ همگانی شد. با عملیات های کلاهبردارانه از اتریوم، در سال ۲۰۱۶ یک بلاک چین جدید برای آن راه اندازی شد و اتریوم قدیمی، اتریوم کلاسیک نام گرفت. نماد اختصاری اتریوم ETH است و هم اکنون 1,797.99 دلار ارزش دارد.

بیت کوین کش

به دلیل این که بیت کوین، بسیار مورد توجه قرار گرفت و در واقع به عنوان اصلی ترین ارز دیجیتالی شناخته شد، شاخه های مختلفی از این ارز را ارائه کردند. بیت کوین کش از دیگر نمونه های بیت کوین است. این ارز هنگامی ایجاد شد که در کد های ارز اصلی، یعنی بیت کوین، تغییراتی را اعمال کردند. مزیت این ارز دیجیتال نسبت به بیت کوین در این است که برای تراکنش های روزانه سرعت بیشتری دارد و اغلب، برای معاملات کوچک کاربرد دارد. 522.04 دلار، قیمت هم اکنون این رمز ارز محبوب می باشد. این ارز با نماد BCH مورد استفاده قرار گرفته است.

بایننس کوین و رتبه بندی ارزهای دیجیتال

در سال ۲۰۱۷ نخستین ارز دیجیتالی که در آن از فناوری رمز نگاری استفاده شده بود، در میان کشور ها انتشار یافت. این ارز بایننس کوین نام دارد و بر روی پلتفرم بایننس فعالیت می کند. هدف احداث این ارز، انجام معاملات و مبادلات ارز های رمز نگاری شده بود. پس در نتیجه معامله آن با ارز های دیجیتالی رایج امکان پذیر نیست. با این که از این رمز ارز برای موارد متفاوتی استفاده می شود، اما مهم ترین کاربرد آن به عنوان توکن است. این ارز در صرافی بایننس کوین عملکردی مانند توکن دارد و با در دست داشتن آن، می توانید در معامله با این صرافی شامل تخفیف شوید. BNB نام اختصاری این دارایی دیجیتال می باشد و در حال حاضر هر واحد از این رمز ارز با قیمتی معادل 251.40 دلار معامله می شود.

مونرو

یکی دیگر از غول های دیجیتال، رمز ارز مونرو می باشد. سال ۲۰۱۴ سال عرضه این ارز است که به عنوان یک ارز دیجیتال با منبع باز ارائه شد. این رمز ارز از یک دفتر کل عمومی استفاده می کند. که به صورت کاملا مبهم فعالیت دارد. امکان پخش و ارسال تراکنش ها برای هر شخصی با استفاده از این ارز امکان پذیر می باشد. از مزیت های مونرو می توان به این اشاره کرد که از Proof of Work به عنوان مکانیزم اثبات استفاده می کند. کاربرد این مکانیزم در عرضه کوین ها و بالا بردن امنیت معاملات به وسیله ماینر ها می باشد. این ارز با نماد اختصاری XMR رایج است و در حال حاضر با قیمت 220.36 معامله می شود.

آخرین رتبه بندی ارزهای دیجیتال

لایت کوین

این ارز از دیگر ارز هایی است که در میان مردم بسیار رایج است و از آن به عنوان یک ارز محبوب نام برده می شود. لایت کوین مانند بیت کوین کش، از زیر شاخه های ارز دیجیتال بیت کوین است. یکی از کارمندان سابق شرکت گوگل به نام Charlie Lee وایت پیپر این رمز ارز را ارائه نمود. LTC به عنوان نماد این ارز شناخته شد و 197.41 دلار ارزش کنونی این ارز عنوان شده است. این ارز با این که بر روی پلتفرم بیت کوین فعالیت دارد، اما تفاوت هایی میان این دو کریپتوکارنسی دیده می شود که می توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • بیشتر بودن تعداد کوین ها در لایت کوین
  • بلوک های کوچک تر در بلاک چین لایت کوین
  • الگوریتم لایت کوین مبتنی بر اسکریپ است

بیت کوین اس وی

نام کامل این ارز بیت کوین ساتوشی ویژن می باشد. این ارز را می توان همان ارز بیت کوین دانست. با این تفاوت که در سال ۲۰۱۸ و توسط شرکت OnChain انتشار یافته است. عملکرد این ارز به گونه ای است که تمام پروتکل های ارز اصلی را حفظ می کند و به صورت گسترده تر ارائه می دهد. نمادی که برای شناختن این ارز استفاده می شود، BSV است و هم اکنون هر واحد از ساتوشی ویژن 193.14 دلار ارزش قیمتی دارد.

ریپل

ریپل از برترین ارز های دیجیتالی است که در سال ۲۰۱۱ طراحی شد. هدف از طراحی این ارز این بود که بتوان معاملات را از طریق اجماع در بین عضو های شبکه تایید کرد. در حالی که تا قبل از آن، توسط ماینیگ ها تایید می شد. خالق این ارز شخصی به نام Jed McCaleb  می باشد. که توانست با حذف کردن معاملات متمرکزی که در بیت کوین انجام می شد، این ارز جدید را طراحی کند. از مزیت های این ارز می توان به سرعت بالای تراکنش های آن اشاره کرد که با مصرف کم تر برق همراه است‌. لازم به ذکر است که این ارز یک سال پس از انتشار، یعنی در سال ۲۰۱۲ به یکی از بهترین کریپتوکارنسی ها تبدیل شد. قیمت کنونی ریپل 0.46 دلار است و با نماد XRP شناخته می شود.

استلار و رتبه بندی ارزهای دیجیتال

یکی دیگر از ارز های شناخته شده دیجیتال، استلار است‌. نخستین بار Joyce Kim و Jed McCaleb در سال ۲۰۱۴ این ارز را طراحی و ارائه کردند. در ابتدا استلار مبتنی بر شبکه ریپل بود. اما در سال های بعد به چند بخش تقسیم شد. به طوری که هم اکنون به عنوان یک open source شناخته می شود. در شبکه استلار، سرور ها به وسیله اینترنت به یکدیگر متصل می شوند و مبادله پول انجام می گیرد. نماد شناخته شده این ارز XLM است و 0.39 دلار ارزش هر واحد آن می باشد.

ایاس

پلتفرم ایاس توسط یکی از شرکت های خصوصی و بر روی پلتفرم اتریوم طراحی شد. این شرکت حدود یک میلیارد توکن ارز ایاس را به وسیله block.one بر روی بلاک چین اتریوم توزیع نمود و پس از آن فعالیت خود را آغاز کرد. این ارز در سال ۲۰۱۸ به عنوان یک منبع باز انتشار یافت و به سرعت به یک ارز دیجیتال محبوب تبدیل شد. هم اکنون این ارز با قیمت 3.99 دلار معامله می شود و نماد اختصاری آن EOS می باشد.

رتبه بندی ارزهای دیجیتال چین

رتبه بندی ارزهای دیجیتال چین به چه شکل است؟

با بررسی دقیق کریپتوکارنسی ها، با نام ارز دیجیتال چین نیز مواجه می شویم. چین از جمله کشور هایی است که با ارائه ارز های خود در بازار های سرمایه گذاری، تحولاتی را در این زمینه ایجاد کرد. در ادامه پنج ارز محبوب چین را بررسی می کنیم.

نئو

نئو ارزی است که شرکت OnChain در سال ۲۰۱۴ آن را ارائه کرد. این ارز به اتریوم چینی نیز شناخته می شود. طراحان آن، هدف از ایجاد نئو را ایجاد یک اقتصاد هوشمند عنوان کرده اند. در حال حاضر نئو از ارز های رایج و محبوبی است که آینده روشنی را در اختیار دارد. این ارز در حال حاضر قیمتی معادل 40.14 دلار را تجربه می کند و با نام  اختصاری NEO مشهور گردیده است.

چین لینک

شناخته شده ترین ارزی است که در زمینه پلتفرم اتریوم فعالیت می کند. این ارز برخی از اشکالات اتریوم را بر طرف کرده و به یک ارز دیجیتال محبوب تبدیل شده است. هم اکنون 0.64 درصد از سهم بازار را به خود اختصاص داده و جایگاه دهم را برای خود به ارمغان آورده است. LINK به عنوان نماد اختصاری این ارز دیجیتال شناخته می شود. قیمت هر واحد از این ارز هم اکنون 27.47 دلار می باشد.

وی چین

رمز ارز وی چین دومین ارز معتبر چینی می باشد. این ارز از همان ابتدا به عنوان یک ارز غیر متمرکز فعالیت خود را آغاز کرد. این ارز در صنایع کشاورزی، غذایی و دارویی نقش بسزایی را ایفا می کند. بزرگ ترین مزیت این ارز، فناوری رهگیری است که در آن به کار رفته تا بلاک چین امنی را ارائه دهد. در حال حاضر با قیمت 0.073 در حال معامله است و نماد اختصاری آن VET می باشد.

ترون

از ترون به عنوان دیگر ارز دیجیتال چین می توان نام برد. از این ارز به عنوان یکی از جاه طلبانه ترین ارز های دیجیتال نام برده می شود. طبق سخنان طراحان ترون، این کریپتوکارنسی بر روی طیف گسترده بلاک چین فعالیت می کند و می تواند پروژه های غیر متمرکز را پشتیبانی نماید. پلتفرم این ارز برای قرارداد های هوشمند بسیار مناسب می باشد. TRX نماد اختصاری این ارز است و هر کوین آن به قیمت 0.052 دلار معامله می شود.

یوان

یوان جدید ترین ارزی است که دولت چین آن را به طور مستقل ارائه نموده است. پروژه ارائه این ارز در سال ۲۰۱۷ استارت خورد و به تازگی وارد بازار دیجیتال شده است. این ارز یک ارز اختصاصی برای دولت چین محسوب می شود و تا کنون رشد صعودی داشته است. YCC به عنوان نماد اختصاری این ارز انتخاب شده و هم اکنون ارزشی معادل 0.022 دلار دارد.

آخرین رتبه بندی ارزهای دیجیتال

همان طور که ذکر شد سایت های گوناگونی به صورت اختصاصی و با استفاده از معیار های گوناگون اقدام به رتبه بندی ارز های دیجیتال کرده اند. سایت CCID از مهم ترین وب سایت های رتبه بندی کریپتوکارنسی ها عنوان شده است. این سایت با بررسی ابعاد نوآوری ارز های دیجیتال، یک رتبه بندی سه گانه ارائه نموده است که در آن حجم و سهم معاملات هر از مورد توجه قرار نگرفته است. رتبه بندی کریپتوکارنسی ها بر اساس CCID به صورت زیر می باشد.

  • ارز دیجیتال ایاس
  • ارز دیجیتال ترون
  • ارز دیجیتال اتریوم
نمودار رتبه بندی ارزهای دیجیتال

آمار و نمودار رتبه بندی ارزهای دیجیتال

بازار ارز های هوشمند در سال ۲۰۲۰ با تغییرات عجیب و غریبی رو به رو شد. در این سال ارزش برخی از کریپتوکارنسی ها به طور چشم‌گیری صعود کرد. اما تا مدت زیادی در اوج باقی نماندند و کم کم از ارزش بازار دیجیتال آن ها کم شد. مطابق با نمودار ها و بررسی آن ها در می یابیم که بیت کوین در این سال نیز رشد چشم گیری داشته است. اما متاسفانه در هفته های اخیر سقوطی یکباره را تجربه کرد که موجب ضرر سرمایه گذاران آن شد. این تغییرات نوسانی در ارزش رمز ارز ها، فاکتور های سرمایه گذاران را دچار تعییراتی کرده است. به طوری که امروزه اکثریت کاربران فعال در بازار ارز های دیجیتالی، به دنبال سود آوری در آینده می باشند. یکی از ارز هایی که به تازگی وارد بازار دیجیتال شده است، کاردانو نام دارد. این ارز نوظهور با نام اختصاری ADA شناخته می شود و هم اکنون با قیمت 1.23 دلار مبادله می شود. این ارز آینده روشنی دارد و با توجه به صعود 19.42 درصدی اش، می تواند گزینه مناسبی برای سودآوری در اقتصاد آینده باشد.

رتبه بندی ارزهای دیجیتال در FCAS چگونه است؟

با توجه به این که متقاضی های بسیاری وارد بازار ارز های دیجیتال می شوند، سایت های گوناگونی ارز ها را مورد بررسی قرار می دهند و نتیجه تحلیل های خود را در اختیار مبتدیان قرار می دهند. لازم به ذکر است که هر یک از این سایت ها مطابق با معیار و فاکتور های خاصی به رتبه بندی ارز های دیجیتال می پردازند. FCAS سایت معتبر و شناخته شده است که با در نظر گرفتن حجم تقاضای کاربران سرمایه گذار در کریپتوکارنسی ها و حجم معاملات انجام شده به صورت روزانه، ارز ها را رتبه بندی کرده است. جدول رتبه بندی زیر به تازگی توسط سایت FCAS و با توجه به معیار های ذکر شده ارائه گردیده که ۱۰ رمز ارز را مورد مقایسه قرار داده است.

  1. ارز دیجیتال بیت کوین
  2. پلتفرم اتریوم و ارز اتر
  3. رمز ارز بایننس کوین
  4. ارز تدر
  5. ارز نو ظهور کاردانو
  6. ارز دیجیتال پولکادات
  7. ارز ریپل
  8. رمز ارز لایت کوین
  9. ارز چین لینک
  10. ارز دیجیتال بیت کوین کش

رتبه بندی صرافی ارزهای دیجیتال به چه شکل است؟

برای این که بتوانید با استفاده از ارز های دیجیتالی معاملات و مبادلات انجام دهید، لازم است که ابتدا یک صرافی ارز دیجیتال معتبر را بیابید. نکته ای که باید به آن توجه کرد این است که، صرافی ها را با کیف پول اشتباه نگیرید. این که برای مدت طولانی دارایی دیجیتال خود را به صرافی ها بسپارید کار عاقلانه ای نیست. پس بهتر است که هر چه سریع تر به ایجاد یک کیف پول معتبر و مخصوص خود اقدام کنید و دارایی های دیجیتال خود را در کیفتان نگهداری نمایید. در ادامه پنج صرافی برتر ایرانی را مورد بررسی قرار می دهیم.

صرافی WALLEX

فارغ التحصیلان دانشگاه شریف تهران در اقدامی حیرت آمیز نخستین صرافی ایرانی ارز دیجیتال را راه اندازی کردند. این صرافی، والکس نام دارد و در آن ارز های متنوعی ارائه می شود. سرعت بالایی دارد و از ویژگی همتا به همتا استفاده می کند. www.wallex.ir آدرس وب سایت والکس این صرافی می باشد.

صرافی اوکی اکس چنج

صرافی اوکی اکس چنج

این صرافی در میان صرافی های ایرانی در جایگاه دوم قرار گرفته است. طراحی خوب و مدرن سایت مزیت بزرگی است که در این صرافی به چشم می خورد. این صرافی یک کیف پول مخصوص و امن دارد که مزیت بزرگی برای آن به حساب می آید. پاسخگویی ضعیف و نداشتن پشتیبان ۲۴ ساعته و همچنین قیمت گذاری بالای ارز ها، از نقاط ضعف این صرافی به حساب می آید. www.ok-ex.biz آدرس این صرافی است.

صرافی GRANDEX

از معتبر ترین صرافی های ایرانی می توان به صرافی گرندکس اشاره کرد. این صرافی بر خلاف سایر صرافی ها امکان مراجعه حضوری را برای سرمایه گذاران فراهم کرده است. عملکردی سریع و امنیت بالایی دارد. در این صرافی معامله کوین های رایج بسیاری به چشم می خورد. تنها نقص این صرافی را می توان فعالیت نداشتن آن ها در شبکه های اجتماعی دانست. این صرافی با آدرس www.grandex.ir فعالیت می کند.

صرافی EXIR

صرافی اکسیر در رتبه بندی صرافی های ارز های دیجیتال در رتبه چهارم قرار دارد. این صرافی در زمینه احراز هویت بسیار دقیق عمل می کند. به طوری که امکان کلاهبرداری را به صفر رسانده است. کارمزد کمی دارد. تسویه حساب به موقع از دیگر مزیت های این صرافی می باشد. نقطه ضعف این صرافی مربوط به فضای اپلیکشن آن است. که نیازمند طراحی جالب تر و استفاده از رنگ های مناسب می باشد. آدرس این صرافی www.pro.exir.io ذکر شده است.

صرافی RABEX

صرافی رابکس از معدود صرافی هایی است که امکان خرید تمام ارز های دیجیتال را برای کاربرانش فعال کرده است. بزرگ ترین مزیت این صرافی، شفاف بودن قیمت ارز های آن می باشد. امنیت بالا و برخورد مناسب پشتیبانان آن ها نقاط قوت دیگر این صرافی به حساب می آیند. قدیمی بودن محتوای وبلاگ این صرافی و فراهم نبودن مراجعات حضوری، از نقاط ضعف این صرافی به حساب می آید. www.rabex.io آدرس سایت صرافی رابکس می باشد.

سوالات متداول در مورد رتبه بندی ارزهای دیجیتال

نخستین ارز دیجیتالی که ارائه شد چه نام داشت؟

بیت کوین اولین دارایی ارزی دیجیتال بود که هم اکنون به همراه اتریوم دو غول اصلی دنیای دیجیتال به حساب می آیند.

صرافی های معتبر در ایران کدام اند؟

صرافی های والکس، اکسیر، رابکس، گرندکس، اوکی اکس چنج و …

از نظر سایت CCID سه ارز دیجیتالی برتر کدام اند؟

ارز های ایاس، ترون و اتریوم به عنوان سه ارز اول و برتر معرفی شده اند.

دیدگاهتان را بنویسید