پولدارترین بازیگر ایران در سال 1400 کیست + بررسی سود او از فیلم هایش

می خواهیم در اقدامی جدید فراتر از بررسی پولدارترین سلبریتی های ایرانی این بار به حواشی موجور مبتنی بر پولدارترین بازیگر ایران در سال 1400 بپردازیم. پس با ما در ادامه همراه باشید.

امروزه بیش از هر زمانی دنیای سینما و موسیقی در بین مردم از جایگاه مهمی برخوردار می باشد. این جایگاه به صورتی است که بسیاری از مردم سلبریتی ها را به عنوان الگوی خود انتخاب می کنند و سعی می کنند خود را به آن ها شبیه کنند. این میزان علاقه مردم به هنرمندان باعث شده که کوچک ترین جزئیات زندگی آن ها هم برای مردم مهم باشد. یکی از مسائلی که همیشه مردم در ارتباط با آن کنجکاو بودن، ثروت سلبریتی ها می باشد. از همین رو ما امروز قصد داریم به پولدارترین بازیگر ایران بپردازیم و در کنار آن ثروت بازیگران ایرانی را بر اساس دستمزدی که دریافت می کنند مورد بررسی قرار دهیم.

پولدارترین بازیگر ایران کیست

پولدارترین بازیگر ایران کیست؟

شاید شما هم مانند خیلی ها برایتان سوال شده باشد که پولدارترین بازیگر ایران چه کسی می باشد، در چه فیلم هایی بازی کرده است و حدودا میزان درآمد آن چه مقدار می باشد؟ ما در این بخش قصد داریم به این موضوع بپردازیم، اما در ابتدا باید معیار خود را برای مقایسه ثروت بازیگران انتخاب کنیم. از همین رو ما امروز در این مقاله معیار سنجش خود را میزان دستمزد هر بازیگر دریافت می کند، در نظر می گیریم و بازیگرانی که جدا از حرفه خود ثروتمند می باشند، در این رتبه بندی ما جایی ندارند.

همچنین باید در نظر داشته باشید که میزان درآمد هایی که در این مقاله برای دستمزد بازیگران اعلام می کنیم، همگی از طریق رسانه های رسمی و منابع موثق برگرفته شده است و هیچکدام از آن ها ساختگی نمی باشد. اما برگردیم سر اصل مطلب، پولدارترین بازیگر ایران کیست؟

چندین بازیگر شناخته شده وجود دارند که تقریبا دارای میزان درآمد یکسانی می باشند، اما ما در این بخش تنها یکی از این گزینه ها به عنوان پولدارترین بازیگر ایران انتخاب کرده ایم.

شاید برایتان آنقدر عجیب نباشد که رضا عطاران، بازیگر محبوب و مردمی در جایگاه پولدارترین بازیگر ایران قرار داشته باشد. در کنار محبوبیت فراوان رضا عطاران، میزان ثروت و درآمد آن هم شهرت عام و خاص می باشد. رضا عطاران جزو تعداد معدودی از بازیگران در ایران می باشد که اکثر فیلم هایی که در آن ها حضور دارد، با فروش بالایی مواجه می شوند. از همین رو این عامل باعث شده که دستمزد آن به رقمی نجومی تبدیل شود.

در ادامه با برخی از محبوب ترین فیلم های این بازیگر پر طرفدار آشنا می شویم و آن ها را مورد بررسی قرار می دهیم. پس با ما همراه باشید و با محبوب ترین فیلم های رضا عطاران آشنا شوید.

فیلم های پولدارترین بازیگر ایران

فیلم های پولدارترین بازیگر ایران

در قسمت قبل با پولدارترین بازیگر ایران یعنی رضا عطاران آشنا شدید و در این قسمت قصد داریم با پنج مورد از محبوب ترین فیلم های این بازیگر دوست داشتنی آشنا شویم و آن ها را با تحلیل کنیم.

هزارپا

فیلم هزارپا را می توان به عنوان محبوب ترین اثر رضا عطاران نام برد. این فیلم در سال 1396 با کارگردانی ابوالحسن داوودی ساخته شد. در این سریال علاوه بر رضا عطاران بازیگران مشهوری همانند جواد عزتی، سارا بهرامی و … حضور داشتند. داستان این فیلم در ارتباط با دو کیف قاپ به نام رضا و منصور می باشند. داستان از آنجایی شروع می شود که رضا از طریق مادرش متوجه می شود که فردی پولدار نذر کرده که دخترش با یک جانباز ازدواج کند. از همین رو رضا که در تصادف پای خود را از دست داده تصمیم می گیرد خود را به دختر نزدیک کند تا بتواند با وی ازدواج کند.

مصادره

یکی از دیگر فیلم های رضا عطاران که با فروش های فراوانی همراه بود، فیلم سینمایی مصادره بود. این فیلم در سال 1396 به کارگردانی مهران احمدی ساخته شد. ژانر اصلی این فیلم کمدی و خانوادگی می باشد و در آن بازیگرانی همچون هومن سیدی، بابک حمیدیان و … حضور دارند. داستان این فیلم در دهه 50 می باشد و در ارتباط با یک فرد ساواکی به نام اسماعیل یارجانلو می باشد. داستان از آنجایی شروع می شود که اسماعیل با خرید بلیت بخت آزمایی برنده اعانه ملی می شود.

نهنگ عنبر

یکی از دیگر فیلم ها رضا عطاران که او را به پولدارترین بازیگر ایران تبدیل کرد، فیلم سینمایی نهنگ عنبر بود. این فیلم در سال 1393 به کارگردانی سامان مقدم تولید شد و پس از یک سال تاخیر بر روی پرده رفت. این فیلم در آن روز های سینما غوغا کرد و فروش طلایی را کسب کرد. داستان فیلم در ارتباط با فردی 50 ساله به نام ارژنگ صنوبر می باشد که در حال بازگو کردن خاطرات خود در دهه 60 می باشد. او در دوران جوانی خود عاشق همبازی کودکی خود، رویا می شود. اما به دلیل محدودیت های دهه 60 نمی تواند با او ازدواج کند و رویا با خانواده خود راهی آمریکا می شود.

دهلیز

یکی از محبوب و متفاوت ترین فیلم های رضا عطاران فیلم دهلیز می باشد. این فیلم سینمایی جزو پر فروش ترین فیلم های رضا عطاران نبود، بلکه یکی از متفاوت ترین فیلم های او بود. او در این فیلم ژانر درام و اجتماعی، نقش یک معلم که به جرم قتل عمد در زندان افتاده و منتظر حکم اعدام خود می باشد را بازی می کند. این فیلم در سال 1392 با کارگردانی بهروز شعیبی و سید محمود رضوی ساخته شد و به دلیل بازی متفاوت و درخشان رضا عطاران بسیار محبوب شد.

خروس جنگی

فیلم خروس جنگی که دیگر نیاز به معرفی ندارد و هر کسی این فیلم در ژانر کمدی و خانوادگی را دیده است. این فیلم در سال 1386 به کارگردانی سید مسعود اطیابی ساخته شد و رضا عطاران، پولدارترین بازیگر ایران در این فیلم درخشید. داستان این فیلم در ارتباط با یک خانواده ثروتمند می باشد که زن و شوهر آن خانواده مدام در حال درگیری هایی با یکدیگر می باشد. اما داستان از آنجایی هیجان انگیز می شود که درگیری بین این زوج بالا می گیرد و …

لیست پولدارترین بازیگر های ایران

لیست پولدارترین بازیگر های ایران

در بخش های قبل با پولدارترین بازیگر ایران آشنا شدیم و برخی از فیلم های آن را بررسی کردیم. حال نوبت آن است که لیستی ده تایی پولدارترین بازیگر های ایران را با هم بسازیم. به نظرتان چه بازیگرانی در این لیست قرار دارند؟ بریم که با هم آگاه بشویم.

رضا عطاران

همان طور که در قسمت های قبل گفته شد، از رضا عطاران را می توان به پولدارترین بازیگر ایران نام برد. رضا عطاران بازیگر مشهور و سرشناس ایرانی در 20 اردیبهشت سال 1347 در شهر مشهد متولد شد. این بازیگر دوست داشتنی در سال 1381 فعالیت خود را در عرصه بازیگری آغاز کرد و در سال 1386 با بازی در فیلم «خروس جنگی» به شهرت رسید. در ادامه با بازی در فیلم های بیشتری به شهرت فراوان رسید، به طوری که امروزه به عنوان یکی از محبوب ترین بازیگر های ایرانی شناخته می شود. همان طور که گفته شد رضا عطاران در لیست پولدارترین بازیگر ایران جایگاه نخست را دارد و برای حضور در یک فیلم از یک میلیارد به بالا دستمزد می گیرد.

مهران مدیری

یکی از دیگر بازیگرانی که می توان به عنوان پولدارترین بازیگر های ایران نام برد مهران مدیری می باشد. قطعا همه شما توقع حضور این بازیگر و کارگردان معروف را در این لیست داشته اید. مهران مدیری در 18 فروردین 1346 در تهران به دنیا آمد. او در سال 1368 فعالیت خود را در رادیو آغاز کرد و پس از چندین سال در سال 1372 به تلوزیون راهی شد. او در ادامه فعالیت خود را در زمینه بازیگری و کارگردانی در سریال های طنز آغاز کرد و شهرت بی انتهایی را برای خود به پا کرد. اما در کنار این مسائل چند وقتی است که دستمزد نجومی مهران مدیری در شبکه های مجازی حاشیه ساز شده است و کاربران به آن می پردازند. او هم مانند رضا عطاران از دستمزد میلیاردی برخوردار است.

محمدرضا گلزار

همان طور که مشخص است نفر سوم لیست پولدارترین بازیگر ایران محمدرضا گلزار، بازیگر، خواننده، نوازنده و مجری خوش چهره ایرانی می باشد. محمدرضا گلزار در 1 فروردین سال 1356 در تهران به دنیا آمد. فعالیت هنری خود را در زمینه نوازندگی ساز گیتار آغاز کرد و پس از چندین سال فعالیت به توسط ایرج قادری کارگردان معروف شناسایی شد و به دنیای بازیگری راه یافت. او در سال 1379 برای اولین بار با فیلم «سام و نرگس» بر روی پرده سینما رفت و توسط مردم دیده شد. در ادامه گلزار در فیلم های عاشقانه و کمدی فراوانی بازیگری کرد که او را به شهرت فراوان رساند. این بازیگری شناخته شده به دلیل شهرت فراوان و پر بازدید بودن فیلم هایش از دستمزد و درآمد عظیمی برخوردار می باشد.

در مورد این بازیگر باید بدانید که او جزء جذاب ترین بازیگران مرد ایرانی می باشد که از همین راه به درآمد های میلیاردی هم رسیده است. برای اطلاعات بیشتر می توانید لینکی که در دساترس قرار گرفت را مطالعه کنید.

جواد عزتی

تا به اینجا با چندین تن از پولدارترین بازیگران ایرانی آشنا شدیم، اما نفر بعدی در این لیست چه کسی می باشد؟ نفر چهارم این لیست جواد عزتی بازیگر با استعداد تهرانی می باشد. جواد عزتی در 20 دی سال 1360 به دنیا آمد و مدرک دانشگاهی خود را از دانشگاه سوره کسب کرد. جواد عزتی در اواسط دهه 70 فعالیت خود را در زمینه تئاتر آغاز کرد و پس از چندین سال در سال 1381 توانست در تلوزیون حضور یابد. شروع شهرت جواد عزتی با همکاری در فیلم طلا و مس رقم خورد و پس از آن در چندین سریال تلوزیونی محبوب حضور یافت و به شهرت رسید. در ادامه جواد عزتی در فیلم های همچون هزارپا، و ماجرایی نیمروز همکاری کرد و توانست درآمد فراوانی کسب کند. بازی با کیفیت جواد باعث شده که امروز به یکی از گران ترین بازیگران ایران تبدیل شود.

لیلا حاتمی

از لیلا حاتمی می توان به عنوان پولدارترین بازیگر زن ایران نام برد. البته باید به این نکته اشاره کنیم که درآمد لیلا حاتمی با مهناز افشار تفاوت فراوانی ندارد و تنها مقداری کمتر می باشد. او در 9 مهر سال 1351 در تهران به دنیا آمد و پس از کسب دیپلم راهی دانشگاه شد. او در ابتدا در دانشگاه صنعتی امیرکبیر در رشتهٔ مهندسی برق شروع به تحصیل کرد، اما پس از مدتی به برای تحصیل در رشته ادبیات فرانسه به سوئیس مهاجرت کرد. لیلا برای اولین بار در فیلم کمال الملک که ساخته پدرش بود حضور پیدا کرد. در ادامه او با فیلم سینمایی «لیلا» در سال 1375 به شهرت رسید و اوج دوران کاری او در فیلم «جدایی نادر از سیمین» ساخته اصغر فرهادی بود.

مهناز افشار

کمتر کسی در ایران هست که مهناز افشار و فیلم های آن را نشناسد. مهناز افشار در 21 خرداد سال 1356 در تهران متولد شد و پس از کسب دیپلم خود در رشته تجربی به مدت چهار سال به دوره های آموزش تدوین پرداخت. او برای اولین بار در سال 1377 در مجموعه تلوزیونی گمشده حضور یافت و دیده شد. در ادامه با حضور در چندین فیلم عاشقانه و همکاری با محمدرضا گلزار به شهرت فراوانی رسید و در بین مردم به رسمیت شناخته شد. همان طور که گفته شد مهناز افشار و لیلا حاتمی را می توان به عنوان پولدارترین بازیگران زن ایرانی نام برد. بر اساس خبرهای منتشر شده دستمزد مهناز افشار در حدود 1 میلیارد تومن براورد شده است.

فیلم های پولدارترین بازیگر های ایران

محسن تنابنده

جایگاه هفتم لیست پولدارترین بازیگر ایران به محسن تنابنده می رسد. محسن تنابنده بازیگر، کارگردان و فیلمنامه نویس در 26 فروردین سال 1354 در خانواده ای 5 نفره در تهران متولد شد. او تحصیلات آکادمیک خود را در رشته هنر به پایان رساند و از سال 1374 بر روی سن های تئاتر حضور یافت. محسن تنابنده با مجموعه سریالی «پایتخت» دیده و به شهرت فراوانی رسید. او علاوه بر بازیگر نقش اول این سریال، یکی از فیلم نامه نویس های این مجموعه هم بود. پس از پایان مجموعه پایتخت 76 شایعاتی از درخواست چند میلیاردی محسن تنابنده برای حضور در پایتخت بعدی خبر ساز شد. این خبر با انتقاد های فراوانی همراه بود، اما محسن تنابنده به آن ها هیچ واکنشی نشان نداد.

پژمان جمشیدی و پولدارترین بازیگر ایران

در چندین سال گذشته پژمان جمشیدی تنها به عنوان یک فوتبالیست شناخته می شد، اما برخلاف تصور امروزه بازیگری او بسیار پر قدرت تر از پا به توپ او می باشد. این بازیگری بسیار برای او پر ثمر تر بود و او را امروزه به یکی از پولدارترین بازیگر ایران تبدیل کرده است. پژمان جمشیدی در 20 شهریور سال 1356 در تهران به دنیا آمد و پس از انصراف از دانشگاه دوران ورزشی خود را آغاز کرد. اما پس از چندین سال در سال 1390 از دوران پر شور فوتبالی خود کناره گیری کرد و به بازیگری روی آورد.

او برای اولین بار در مجموعه تلوزیون «پژمان» حضور یافت که زندگی نامه خود بود و در آن هم به شهرت فراوان رسید. حضور او در این سریال باعث سرازیر شدن پیشنهادهای دیگری برای او بود. پژمان در سال ها بعد در فیلم های بیشتری حضور یافت و حتی یک بار هم نامزد جایزه بهترین بازیگر جشنواره فجر شد. این عوامل باعث شده که پژمان جمشیدی در امروز به یکی از گران قیمت ترین بازیگران در سینمای ایران تبدیل شود.

الناز شاکردوست

از الناز شاکردوست می توان به عنوان نفر نهم در لیست پولدارترین بازیگر ایران نام برد. الناز شاکردوست در 7 تیر سال 1363 به دنیا آمد و در خانواده ای پنج نفره بزرگ شد. او دوران کارشناسی خود را در رشته نمایش و طراحی صحنه از دانشگاه آزاد تهران گذراند و همچنین دوران فوق لیسانس خود را در رشته هنر در دانشگاه لندن انگلستان گذراند. الناز فعالیت هنری خود را با نوازندگی پیانو در دوران کودکی آغاز کرد و در ادامه به تئاتر گرایش پیدا کرد. او در سال 1382 در فیلم «گل یخ» بر روی پرده رفت و برای اولین توسط مردم دیده شد. پس از آن در فیلم های دیگری حضور یافت اما فیلمی که باعث برجسته شدن او شد فیلم «کیش و مات» بود. الناز شاکر دوست با توجه به کارنامه پر ثمر خود امروزه به عنوان یکی از پولدارترین بازیگران ایرانی شناخته می شود.

حمید فرخ‌نژاد

شاید در انتهای این لیست توقع فردی مانند حمید فرخ نژاد را نداشته باشید، اما در صورتی که از او به عنوان یکی از گران قیمت ترین بازیگران ایران یاد می شود. حمید فرخ نژاد که اخیرا بیشتر در فیلم های کمدی حضور داشت، در 28 فروردین 1348 در آبادان به دنیا آمد. حمید دوران دانشجویی خود را در دانشگاه تهران گذراند و توانست در آن مدت در ساخت چندین فیلم کوتاه تجربه کسب کند. اما در ادامه خسرو سینایی کارگردان معروف آشنا شد و در سال 1369 توانست برای اولین بار در فیلمی به نام «کوچه های عشق» حضور پیدا کند. او در ادامه در چندین فیلم دیگر حضور یافت، اما با فیلم «عروس آتش» به شهرت فراوانی رسید و در بین مردم محبوب شد. حضور حمید فرخ نژاد در فیلم های کمدی و پر فروش اخیر باعث شده که او به یکی از پولدارترین بازیگر ایران تبدیل شود.

فیلم های پولدارترین بازیگر های ایران کدامند؟

مطرب

از فیلم مطرب می توان به عنوان پر فروش ترین فیلم سینمای ایران تا به امروز نام برد. این فیلم به کارگردانی مصطفی کیایی در سال 1398 ساخته شد و در آن بازیگرانی همچون الناز شاکردوست، پرویز پرستویی و … حضور دارند. داستان این فیلم در ارتباط با یک خواننده کاباره ای به نام ابراهیم خوش‌ لحن می باشد که قبل از رسیدن به شهرت با انقلاب 1357 مواجه می شود و شهرت او به کل از بین می رود. اما در ادامه …

تگزاس 2

فیلم سینمایی تگزاس 2 هم جزو پر فروش ترین فیلم های تاریخ سینمایی ایران می باشد. این فیلم در ژانر کمدی توسط ابراهیم عامریان ساخته شده و در آن بازیگرانی همچون پژمان جمشیدی، یکی از پولدارترین بازیگر ایران، سام درخشانی و .. حضور دارند. داستان این فیلم در ادامه تگزاس 1 می باشد و در این باره است که بهرام و ساسان به ایران برمی گردند و بهرام اشتباهی چمدان پر از دلار خود را با یک چمدان دیگر اشتباه می گیرد. همچنین آدم ‌های کارلوس به سراغ آن ‌ها می ‌آیند و ساسان و بهرام دوباره وارد ماجرا های جدیدی می‌شوند.

آینه بغل و پولدارترین بازیگر ایران

آینه بغل اثر منوچهر هادی تا به امروز یکی پر فروش ترین فیلم های تاریخ ایران می باشد. در این فیلم محمدرضا گلزار و جواد عزتی دو فرد از پولدارترین بازیگر ایران حضور دارند. داستان این فیلم در ارتباط با فردی به نام مرتضی است که در گاراژ کار می ‌کند و به مناسبت سالگرد نامزدی ‌اش از گاراژ ماشین گران‌ قیمتی را به عنوان امانتی برمی ‌دارد، اما در حین سواری کردن ناگهان ماشین شهرداری با آینه بغل ماشین او برخورد و آینه بغل او می ‌شکند و …

رحمان 1400

رحمان 1400 یکی از دیگر فیلم های پر ثمر منوچهر هادی می باشد. این فیلم در سال 1398 با بازیگری سعید آقاخانی، مهران مدیری، محمدرضا گلزار و … تولید شد. این فیلم در ارتباط با فردی به نام رحمان می باشد که متوجه می شود مبتلا به سرطان است و بزودی قرار است بمیرد. از همین رو رحمان فکری به سرش می ‌زند تا از مرگ خود برای خانواده ‌اش سودی حاصل کند اما در این راه با بدشانسی هایی رو به رو می شود.

گشت ارشاد 2

فیلم سینمایی گشت 2 با کارگردانی سعید سهیلی در ادامه گشت ارشاد 1 ساخته شد و به فروش فوق العاده ای رسید. در این فیلم بازیگرانی همچون حمید فرخ نژاد، ساعد سهیلی و … حضور دارند. داستان این فیلم در ارتباط با گشت یک می باشد به طوری که عباس و حسن از زندان آزاد می شوند و عطا هم بعد از مدتی از کما خارج می شود و به دلیل ضربه خورده به سر او هیچ چیز را در یاد ندارد.

پولدارترین بازیگر زن ایران

زن پولدارترین بازیگر ایران چه کسی است؟

تا به اینجا با پولدارترین بازیگر ایران یعنی رضا عطاران آشنا شدیم، اما همسر او کیست؟ همسر رضا عطاران، فریده فرامرزی یکی از بازیگران گمنام سینمایی می باشد. آن ها با هم در سال 1373 ازدواج کردند و تا به امروز هیچ فرزندی به دنیا نیاورده اند. آن طور که به نظر می آید آن دو قبل از ازدواج تصمیم گرفته اند که هیچگاه صاحب فرزندی نشوند.

پولدارترین بازیگر زن ایران

همان طور که در مشخص است در قسمت های قبل با پولدارترین بازیگر زن ایران آشنا شده ایم و آن فرد کسی نیست جز لیلا حاتمی. لیلا حاتمی تا به امروز در فیلم های پر فروش و اکثرا ژانر درام نقش گشوده است و به عنوان یکی از بازیگر های بالا رده در ژانر درام شناخته می شود.

پولدار ترین بازیگر مرد ایران کیست؟

همان طور که متوجه شدید پولدارترین بازیگر ایران از قرار مرد می باشد و آن فرد کسی نیست جز رضا عطاران. البته در ارتباط با میزان دستمزد او باید بگوییم بازیگرانی همچون مهران مدیری و محمدرضا گلزار هم از دستمزدی در حدود او برخوردارند، اما ما تنها یک نفر را برای این مسئله انتخاب کردیم.

سوالات متداول

پولدارترین بازیگر ایران کیست؟

از رضا عطاران می توان به عنوان پولدارترین بازیگر ایران یاد کرد.

دستمزد مهران مدیری چقدر است؟

میزان دستمزد آن بطور دقیق مشخص نیست، اما معمولا بالای یک میلیارد تومن می باشد.

پر فروش ترین فیلم سینمای ایران چیست؟

تا به امروز فیلم مطرب به عنوان پر فروش ترین فیلم ایران شناخته می شود.

دیدگاهتان را بنویسید