بهترین خواننده سنتی ایران کیست؟ بررسی بهترین های موسیقی سنتی

بهترین خواننده سنتی ایران یکی از سوال هایی است، که این روز ها بعد از نظرسنجی بهترین خواننده پاپ ایران ذهن بسیاری را درگیر خود کرده است. در دنیای موسیقی ایرانی، این روز ها تعداد بسیاری خواننده تازه کار وارد شده اند. تعدادی از این افراد در این زمینه دارای استعداد و توانایی هستند. اما اکثریت صرفا با یک سرمایه هنگفت وارد شده و سپس به زودی فراموش می شوند. موسیقی سنتی که طرف دار های خاص و ویژه خود را دارد، در این بخش کم تر مورد آسیب واقع شده است. اما برای این موسیقی نیز نمونه هایی دیده شده است. این خواننده های نا بلد و بی تجربه موسیقی ایران و سلیقه شنونده را دچار اشکال کرده اند. حال در این مقاله به بهترین خواننده های موسیقی ایران خواهیم پرداخت. البته توجه این مقاله بر روی موزیک های فولکلور و سنتی است.

بهترین خواننده سنتی ایران کیست

بهترین خواننده سنتی ایران کیست؟

در زمینه موسیقی سنتی و محلی یا همان فولکلور، خواننده های مطرح بسیاری موجود می باشند. اما در انتخاب بهترین خواننده سنتی ایران، لازم است تا کمی تامل کرد. به شکلی که بهتر است تا فاکتور هایی که در این باره مورد نیاز است، به صورت موردی بیان شده و سر جمع گردد. چرا که این انتخاب بسیار سخت بوده و نیاز به بررسی های دقیقی دارد. اگر از موسیقی سنتی و خواننده های آن بی اطلاع می باشید، توصیه می شود تا این مقاله را به دقت دنبال کنید. چرا که این مقاله باعث آشنایی کامل و جامع شما می شود. در کنار لازم است بدانید، که با بررسی کامل این خواننده ها هر یک از شما به درک بالایی از موسیقی ایران خواهید رسید. همین اتفاق شما را در گوش دادن و انتخاب اهنگ های مورد نیاز تان راهنمایی می کند.

در این قسمت به بررسی فاکتور های لازمه خواهیم پرداخت. به شکلی که در انتخاب بهترین در موسیقی سنتی بهتر است موارد زیر رعایت شود :

  • محبوبیت در میان مردم
  • تایید در میان بزرگان موسیقی سنتی
  • آشنایی کامل با ساز های سنتی
  • آشنایی کامل با موسیقی سنتی و فولکلور
  • نواختن ساز های ایرانی سنتی
  • رعایت ساز و آواز
  • درک حس متن و ادای درست آن
  • استفاده از اشعار ایرانی
  • استفاده از متون پر مفهوم

فاکتور ها و عواملی که در قسمت بالا از آن ها نام برده شد، یکی از بهترین ها در نوع خود هستند. به شکلی که هر خواننده ای که تعداد بیش تری از این فاکتور ها را داشته باشد، خواننده قابل تری است. البته ممکن است موارد دیگری هم چون کنسرت نیز حائز اهمیت باشد. اما آن چه مهم است، رساندن مفهوم و درک درستی از موسیقی سنتی ایران است.

لیستی از بهترین خوانندگان سنتی ایران

لیستی از بهترین خوانندگان سنتی ایران

در این بخش از مقاله به تهیه لیستی از بهترین خواننده های سنتی ایران می پردازیم. در این لیست نام بهترین ها و در آوازه ترین ها برده شده و به معرفی ان ها خواهیم پرداخت. افرادی که در این قسمت معرفی شده اند، در پیشه خود بهترین هستند. این افراد در ایران و دیگر کشور های جهان کنسرت برگزار می کنند. کنسرت های این خواننده های مطرح یکی از شلوغ ترین کنسرت ها می باشد. در کنار توضیح مختصری از زندگی این افراد و حرفه شان خواهیم داد. برای آشنایی با چندی از بهترین های این حوزه این مقاله را با تمرکزی بسیار دنبال کنید.

غلام حسین بنان

غلام حسین بنان یکی از اسطوره ها و استاد های موسیقی سنتی ایران می باشد. این خواننده و موسیقی دان ایرانی یکی از بهترین خواننده های سنتی ایران بوده است. کار هایی که از این خواننده مطرح و بزرگ بر جای مانده است، جزئی از بهترین و خاطره انگیز ترین موسیقی های سنتی هستند. استاد بنان در روز 15 اردیبهشت ماه سال 1290 هجری شمسی به دنیا امده اند. این شخصیت بزرگ و مانا در شهر تهران چشم به جهان گشود.

استاد بنان در سن 16 سالگی و در سال 1306 هجری شمسی بود، که حرفه هنری خود را در زمینه موسیقی آغاز کرد. از این استاد بزرگ و گران قدر آثار محبوب بسیاری بر جای مانده است. غلام حسین بنان بیش از 350 اثر را تا به حال خوانده است، که بسیاری نیز هنوز منتشر نشده اند. این فرد در سال 1364 هجری شمسی و در سن 74 سالگی بود، که دار فانی را وداع گفت.

محمد رضا شجریان بهترین خواننده سنتی ایران

محمد رضا که به عنوان قدیمی ترین خواننده ایران شناخته می شود در واقع یکی از شخصیت های برجسته کشوری می باشد، که در زمینه موسیقی سنتی غوغا کرد. این مرد بزرگ و هنرمند، سال های بسیاری درباره موسیقی سنتی ایران تلاش کرد. به شکلی که توانست موسیقی ایرانی را به دیگر مناطق و کشور های دنیا نشان داده و آشنا کند. محمد رضا شجریان بزرگ در روز یک مهر ماه سال 1319 هجری شمسی به دنیا امد. این اسطوره تکرار نشدنی و بی مثال در سال 1346 هجری شمسی بود، که فعالیت های هنری خود را به صورت جدی دنبال کرد.

این خواننده بزرگ ایرانی یکی از محبوب ترین های عرصه هنر می باشد. به شکلی که او را خسرو آواز ایران می خوانند. خواننده های به نام و مشهور بسیاری تا به حال با این خواننده بزرگ همکاری کرده اند و فیت داده اند. مرغ سحر و ربنا از جمله موسیقی هایی است، که هر زمان بر سر زبان بیاید، زود تر از همه شجریان را در ذهن بسیاری زنده می کند.

شهرام ناظری

شهرام ناظری یکی از بهترین سنتی خوان های کشور می باشد. این خواننده محبوب و مشهور ایرانی تا به حال آثار بسیاری را خوانده است، که شهرت بسیار دارند. پسر شهرام ناظری، حافظ ناظری نیز خواننده سنتی می باشد. اکثر اشعاری که شهرام ناظری برای موزیک های خود انتخاب می کند، از اشعار مولانا هستند.

این خواننده بزرگ سنتی و نام آشنا، در روز 29 بهمن ماه سال 1328 هجری شمسی چشم به جهان گشود. شهرام ناظری اصالتا اهل شهر کرمانشاه می باشد و کرد است. این خواننده بزرگ و مشهور در سال 1354 هجری شمسی و در سن بیست و شش سالگی بود، که کار های هنری خود را به صورت جدی آغاز کرد. شهرام ناظری تا به الان بیش از 40 آلبوم را منتشر کرده است. یکی از مشهور ترین موزیک های این استاد گران قدر اندک اندک می باشد.

حسام الدین سراج یکی از بهترین خواننده های سنتی ایران

حسام الدین سراج یکی از بهترین خواننده های سنتی ایران

حسام الدین سراج یکی از خواننده های مطرح سنتی ایران می باشد. این خواننده مشهور و محبوب تا به حال کار های بسیاری را منتشر کرده است، که با استقبال بسیاری رو به رو شده است. البته استاد حسام الدین سراج در عین حالی که به آواز می پردازند، یکی از نوازنده های مطرح سنتور و سه تار نیز می باشند. این مرد بزرگ تاریخ موسیقی ایران در روز 26 مرداد ماه سال 1337 هجری شمسی متولد شده است. این مرد که اصالتا اهل اصفهان می باشد، از سال 1357 هجری شمسی کار خود را آغاز کرده است.

استاد سراج تا به حال آلبوم های بسیاری از خود منتشر کرده است، این استاد بزرگ بیش از 30 البوم را منتشر کرده است. استاد حسام الدین سراج به دلیل آغاز فعالیت های جدی خود از بعد از انقلاب، یکی از خواننده های محبوب صدا و سیما نیز می باشد. از کار های مشهور این استاد بزرگ ” ای عاشقان ” می باشد.

ایرج خواجه امیری

ایرج خواجه امیری یکی از بهترین خواننده های سنتی ایرانی می باشد. این مرد بزرگ که در اصل نام او حسین خواجه امیری است، برای موسیقی سنتی ایران بسیار تلاش کرده است. پسر او احسان خواجه امیری می باشد، که یکی از خواننده های پاپ مشهور کشور می باشد. این خواننده جوان مسیر پدر که موسیقی سنتی بود را ادامه نداد. اما یکی از خواننده های محبوب پاپ می باشد، که تیتراژ بسیاری از سریال های تلویزیون را خوانده است.

ایرج خواجه امیری که یکی از اسطوره های آواز سنتی ایران می باشد، که روز 11 بهمن ماه سال 1311 هجری شمسی متولد شده است. این مرد بزرگ اصالتا اهل شهر اصفهان می باشد و در سال 1335 هجری شمسی فعالیت خود را اغاز کرد. به شکلی که او در آن روز ها تنها بیست و چهار سال داشت. خواجه امیری که محبوبیت ویژه ای در میان مردم داشت، به پهلوان اواز ایران مشهور بود. از کار های پر طرف دار و پر مخاطب این خواننده سنتی ایرانی می توان به آثاری همچون، کوچه به کوچه، پرنده و مرغ دل اشاره کرد.

پولدارترین خواننده سنتی ایران کیست

پولدارترین خواننده سنتی ایران کیست؟

یکی از سوال هایی که ذهن بسیاری از مردم و مخاطب های موسیقی سنتی را به خود درگیر کرده است، ثروت خواننده های این حوزه می باشد. اگر به پرس و جو و گفت و گو با این عزیزان بپردازید، هیچ کدام هنر خود را برای پول و ثروت آغاز نکرده اند. چرا که این بزرگان که در موسیقی سنتی سرآمد هستند، تنها عشق خود را در زندگی دنبال کرده اند. در کنار بهتر است توجه کرد، که هنر یک اصل ذاتی است، که در این بزرگان به وفور دیده شده است. چرا که موسیقی این روز ها تنها به دستگاه وابسته شده است و خواننده های پاپ و یا هیپ هاپ دیگر به آن شکل هنر خود را به نمایش نمی گذارند.

در موسیقی سنتی اما این شرایط موجود نمی باشد، چرا که این موسیقی طرف دار های به خصوص خود را دارد. این روز ها که پاپ و هیپ هاپ دنیا را درگیر خود کرده است. کم تر کسی است، که تمایل به شنیدن موسیقی فولکلور و یا سنتی داشته باشد. برای مثال این موسیقی ارزشمند سنتی ایران که از دل کشور ما ریشه گرفته است و نشان گر فرهنگ کشور ما است، در میان جوان ها و نوجوان ها بسیار کمرنگ شده است. در نتیجه این موسیقی بسیار کم درامد می باشد و حتی بزرگان موسیقی سنتی نیز از ثروت بسیاری برخوردار نمی باشند.

البته که اغلب سنتی خوان های کشور که از شهرت خوبی برخوردار می باشند، از طریق کنسرت های برگزار شده به کسب ثروت می پردازند. افراد بزرگی که در زمینه موسیقی سنتی و ملی یا همان محلی فعالیت می کنند، بیش تر سرمایه خود را از کنسرت های خارج از کشور کسب می کنند. در نتیجه نمی توان در این موسیقی غنی به دنبال کسب ثروت بود.

بهترین خواننده سنتی ایران چه افرادی هستند؟

در این قسمت از مقاله به بهترین خواننده های سنتی ایران می پردازیم. معرفی خواننده هایی که در این بخش می باشند، به صورت خواننده های جوان می باشد. به شکلی که در قسمت های بالا اساتید و بزرگان موسیقی سنتی ایران را نام بردیم. اما حال نوبت آن است، که بهترین های جوان در این حوزه را که زنده می باشند، معرفی کنیم. نوبت آن است، که با بهترین های سنتی خوان های کشور در این قسمت آشنا شد. برای آشنایی کامل لازم است، تا این مقاله را با دقت و توجه بسیار دنبال کنید. در کنار لازم است تا بدانید، که معرفی این خواننده های بزرگ سنتی ایران که جوان نیز می باشند، به صورت کامل انجام می شود.

در این مقاله قرار است، تا به تمامی سوال های شما که ذهنتان را به خود درگیر کرده است، پرداخت. این مقاله به صورت جدی این موضوعات را دنبال می کند و در پی پاسخ دادن به همه سوال های پیش آمده می باشد.

محمد معتمدی بهترین خواننده سنتی ایران

محمد معتمدی یکی از بهترین خواننده های سنتی ایرانی می باشد. این خواننده جوان و پر کار تا به حال آثار مشهور بسیاری را خوانده است. نام کامل این هنرمند بزرگوار محمد معتمدی قمصری می باشد. محمد معتمدی در روز 2 ماه مهر سال 1357 هجری شمسی متولد شده است. این جوان با استعداد و هنرمند در رشته کارگردانی تحصیل کرده است. اما بعد از گذشت مدتی مسیر اصلی خود را پیدا کرد و با قدرت در ان قدم برداشت. محمد معتمدی کار ها و اثر های ناب بسیاری دارد، که به سرعت او را به شهرت رساند.

محمد معتمدی با ان که در رشته کارگردانی و سینما فعال بود، اما از توانمندی مخصوص خود دور نشد. این پسر جوان و پر استعداد در همان سال های دانشجویی در کلاس های استاد حمید رضا نور بخش شرکت کرد. این کلاس های پر بار آواز مسیر زندگانی او را به کل دست خوش تغییر کرد. این مرد جوان و خوش چهره که از صدای بی نظیری برخوردار می باشد در سال 2013 میلادی از سمت رادیو دولتی فرانسه جایزه دریافت کرد. این جایزه نفیس، به عنوان بهترین موزیسین سال 2013 میلادی به او اهدا شد.

پرواز همای

پرواز همای یکی از خواننده های سنتی ایرانی می باشد، که در حرفه خود بهترین است. این مرد جوان ایرانی کار های مشهور بسیاری داشته است، که در میان مردم ایران و جهان از شهرت بسیاری برخوردار می باشد. این خواننده مطرح در سال 1358 هجری شمسی در روستای احمد سرگوراب زاده شد. نام اصلی این خواننده مشهور سعید جعفر زاده احمد سرگورابی می باشد، که پرواز همای بیش تر تخلص او است.

این خواننده مطرح تا به حال کار های بی نظیری را ارائه کرده است، که یکی از مشهور ترین ان ها موسی و شبان می باشد. این خواننده مطرح سنتی خوان ایرانی در خارج از کشور ساکن است. گروهی که او با ان ها به اجرای موسیقی می پردازد، گروه مستان می باشند. این گروه متشکل از نوازنده های به نام ساز های سنتی ایرانی هستند. پرواز همای در آمریکا نیز مدتی خواننده ارکستر بوده است. این ارکستر که در امریکا برگزار می شد، به آهنگ سازی شهرداد روحانی انجام می شد.

همایون شجریان

همایون شجریان یکی از مشهور ترین و بهترین خواننده های سنتی ایران می باشد. این پسر جوان که فرزند محمد رضا شجریان، خسرو آواز ایران می باشد، تا به حال کار های مشهور بسیاری را منتشر کرده است. همایون شجریان در روز 31 اردیبهشت ماه سال 1354 هجری شمسی متولد شده است. همایون شجریان تخصصش در اواز می باشد، اما از موسیقی و ساز های سنتی نیز دور نمی باشد. این خواننده مطرح ایرانی که سال های بسیاری است، در این حوزه فعالیت می کند، در نواختن ساز های تنبک و کمانچه تخصص دارد.

همایون شجریان از خانواده ای غنی و مشهور بیرون امده است. این پسر جوان و محبوب ایرانی برادر زن پرویز مشکاتیان می باشد. همایون در کودکی و به صلاح دید پدر خود به کلاس های استاد ناصر فرهنگ فر رفت. او در این کلاس ها به شناخت ریتم و آواز پرداخت، که یکی از اصول پایه موسیقی به حساب می آید. بعد از ان همایون به پیش استاد دیگری به نام جمشید محبی رفت تا ادامه ریتم و ساز را از این استاد فرهیخته فرا گیرد. همایون به همراه دو خواهر خود از سنین 10 سالگی در نزد پدر آواز را فرا گرفت. در سنین نوجوانی و در دوران بلوغ بود، که ریتم بندی و صدا سازی را به صورت فشرده آغاز کرد و فرا گرفت.

همایون شجریان در همان سال ها بود، که به هنرستان موسیقی وارد شد و ساز تخصصی خود را کمانچه انتخاب کرد. سپس در کنار و در خارج از مدرسه و هنرستان به آموزش ساز های سه تار و سنتور پرداخت.

سالار عقیلی

سالار عقیلی یکی از بهترین خواننده های سنتی ایران می باشد. سالار عقیلی در روز 11 ماه آذر سال 1356 هجری شمسی متولد شده است. او که در دوران نوجوانی به هنرستان موسیقی سوره پا گذاشت، بعد ها در دانشگاه رشته بازیگری را ادامه داد. این خواننده بزرگ کشور کار های بسیاری را تا به حال ارائه کرده است، که اغلب ملی بوده است. سالار عقیلی یکی از سنتی خوان های کشور می باشد، که در کارنامه خود موسیقی های حماسی بسیاری را دارد.

سالار عقیلی خواننده ثابت موسیقی های حماسی در ارکستر ملی ایران می باشد. او تا به حال موزیک های حماسی و سنتی بسیاری را خوانده است. موسیقی هایی که توسط این خواننده خوانده شده اند به عنوان تیتراژ بسیاری از فیلم های تاریخی به کار برده شده اند.

بهترین خواننده سنتی ایران

علی زند وکیلی

علی زند وکیلی یکی از بهترین خواننده های سنتی خوان ایران است. او که در روز 25 بهمن ماه سال 1365 هجری شمسی متولد شده است، اصالتا شیرازی است. او از سه سالگی فعالیت خود را در زمینه موسیقی و آواز آغاز کرد. علی زند وکیل از سنین پایین به کلاس تنبک رفته و در کنار استاد علی رشیدی آواز را آغاز کرده است. علی زند وکیلی در سال 1377 هجری شمسی بود، که به هنرستان موسیقی سوره وارد شد. او در هنرستان ساز های سنتور و پیانو را آموخت و فرا گرفت.

در نظرسنجی بهترین خواننده سنتی ایران، چه چیزی مشخص شد؟

در نظر سنجی های اعلام شده و برگزار شده در میان خواننده های سنتی ایران، بهترین های آن ها منتخب شدند. در این بخش به معرفی چندی از بهترین هایی که در این میان برگزیده شده اند و از سمت و سوی مردم رای اورده اند، خواهیم پرداخت.

حجت اشرف زاده

حجت اشرف زاده یکی از خواننده های پاپ و سنتی ایران می باشد. این خواننده جوان که اهل شهر نیشابور می باشد، کار خود را با موزیک های سنتی آغاز کرد.

بیژن کامکار

بیژن کامکار یکی از استاد های بزرگ موسیقی سنتی ایران هستند. اغلب خواننده های مطرح سنتی خوان ایران از شاگردان این مرد بزرگ بوده اند. او علاوه بر آواز به نوازندگی بسیاری از ساز های سنتی نیز اشراف داشت.

حافظ ناظری

حافظ ناظری یکی از بزرگان موسیقی سنتی ایران می باشد. این خواننده سنتی خوان جوان پسر شهرام ناظری بزرگ می باشد. او یکی از بهترین خواننده های سنتی ایران است.

علیرضا افتخاری

علیرضا افتخاری یکی از خواننده های سنتی ایرانی می باشد، که سال های بسیاری است در این حوزه فعال است. این خواننده پر کار افتخار های بسیاری را برای کشور خود به همراه داشته است.

علیرضا قربانی

علیرضا قربانی یکی از سنتی خوان های جوان و مشهور ایرانی می باشد. او یکی از بهترین خواننده های سنتی ایرانی است. این مرد خوش صدا تنها در این حوزه فعال می باشد و اغلب شاعر کار های او افشین یداللهی بوده است.

قمرالملوک وزیری

قمرالملوک وزیری یکی از بهترین خواننده های سنتی زن ایرانی می باشد. این خواننده زن با استعداد اولین زن ایرانی بود، که بدون حجاب بر روی صحنه رفت.

بانو دلکش

بانو دلکش یکی از بهترین های موسیقی سنتی و فولکلور ایران می باشد. این خواننده سنتی ایرانی را با لقب حنجره طلایی ایران می خواندند. او به زبان های فارسی و لهجه مازندرانی آثار بسیاری دارد.

بهترین خواننده سنتی ایران الان کجاست

درآمد بهترین خواننده سنتی ایران چقدر است؟

درامد خواننده های محبوب سنتی ایران مقداری ثابت نیست و متفاوت می باشد. میزان درامد آن ها نیز به موزیک های منتشر شده از آن ها بستگی دارد. هر چه یک خواننده سنتی بیش تر کنسرت برگزار کند و تیتراژ بخواند، درامد بیشتری دارد.

بهترین خواننده سنتی ایران الان کجاست؟

بهترین خواننده های سنتی ایران اغلب در خارج از کشور هستند. اما بعضی نیز که جدید تر می باشند، در داخل کشور می باشند و فعالیت می کنند. اما نمی توان برای این سوال یک جوان واحد داد.

سوالات متداول

مشهور ترین اثر پرواز همای چیست؟

مشهور ترین اثر پرواز همای موسی و شبان می باشد.

محمد رضا شجریان چه لقبی دارد؟

استاد محمد رضا شجریان به خسرو اواز ایران مشهور است.

اولین زن سنتی خوان ایرانی که بود؟

اولین زن سنتی خوان ایرانی قمر الملوک وزیری بود.

علی زند وکیلی اهل کدام شهر است؟

علی زند وکیلی اهل شهر شیراز می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید