درآمد بلاگر ها از کجاست؟ بررسی میانگین درآمد بلاگر های ایرانی اینستاگرام

دنیای مجازی امروزه به بزرگ ترین دغدغه زندگی هر شخص تبدیل شده است. گسترش فضا های مجازی موجب رونق گرفتن برخی از شغل های مجازی شد. بلاگر بودن (بلاگر کیست؟) از جمله شغل هایی است که با ظهور اینستاگرام، رونق گرفت و هم اکنون تعداد بلاگر های فعال در این فضا، قابل شمارش نیستند. پس از گسترش این شغل، درآمد بلاگر ها به موضوعات اصلی هر گفت و گو تبدیل شد و امروزه اکثر چهره ها به دنبال راهی برای دریافتن درآمد این افراد می باشند. موضوعی که در ادامه این مقاله به شما ارائه می دهیم، می تواند پاسخ جامعی به سوال های “درآمد بلاگر از کجاست؟” و “درآمد یک بلاگر چقدر است؟” باشد.

درآمد بلاگرها از کجاست

درآمد بلاگرها از کجاست؟

بلاگر ها چهره های فعال در فضای مجازی هستند که برای کسب درآمد از این فضا، نیاز به شهرت و اطمینان خاطر دارند. برای فهم بهتر باید بگوییم که کار اصلی بلاگر های در اینستاگرام یا هر فضای مجازی دیگر، تبلیغات محصولات مختلف می باشد. بلاگر ها باید با تولید محتوا های جذاب و گیرا، نگاه مخاطبان را به سوی پیج خود جلب کنند. تا با افزایش فالوور هایشان، بتوانند تبلیغات بیشتری را ارائه دهند. گاهی اوقات برخی از کاربران، بلاگر ها را اینفلوئنسر ها اشتباه می گیرند.

باید ذکر کنیم که اصلی ترین هدف اینفلوئنسر ها، تاثیر پذیری فالوور ها و مخاطبانشان می باشد. که درکنار این تاثیر گذاری به انجام تبلیغات نیز می پردازند. اما بلاگر ها ارتباطی با شیوه زندگی مخاطبان و تاثیر پذیری آن ها ندارند. اصلی ترین هدف آن ها پروموت یا همان تبلیغات است. تا از این طریق بتوانند به کسب درآمد دلخواه خود برسند. تا اینجا با راه درآمدی بلاگر ها آشنا شدید. حال باید بدانید که بلاگر ها در فضا های مجازی در حوزه های مختلفی فعالیت می کنند و مطابق با زمینه فعالیتشان، درآمدشان نیز می تواند متفاوت باشد. درآمد بلاگر ها از طریق شاخه های زیر به دست می آید.

  • تریپ بلاگر یا همان بلاگر سفر
  • فود بلاگر
  • فشن بلاگر
  • بیوتی بلاگر
  • واینر ها

درآمد بلاگر سفر چقدر است؟

بلاگر سفر، نخستین شاخه ای است که در معرفی بلاگر ها و درآمدشان به آن می پردازیم. بلاگر سفر که با نام تریپ بلاگر ها نیز شناخته می شوند، چهره هایی هستند که به دلیل علاقه مندی زیاد به مکان های گردشگری مختلف، دائما در حال سفر کردن می باشند. هنگامی این چهره ها خود را به عنوان بلاگر سفر معرفی می کنند، سعی می کنند تا جزئیات مسافرت های خود را با مخاطبانشان به اشتراک بگذارند.

لازم به ذکر است که آن ها باید در بیو اینستاگرام یا حتی در کنار آیدی مخصوص خود، تریپ بلاگر را ذکر کنند. تا از این طریق کاربرانی که به مسافرت کردن و گردشگری علاقه دارند، بتوانند پیج آن ها را دنبال کنند. هرچه بلاگر های سفر، جزئیات گردشگری خاص تر و جذاب تری را به اشتراک بگذارند، مخاطبان بیشتری را جذب می کنند. که از این طریق درآمدشان نیز بیشتر می شود. این چهره ها حتی می توانند به تبلیغ وسایل مربوط به گردشگری بپردازند و هزینه ای به عنوان درآمد کسب کنند.

درآمد بلاگر غذا چقدر است؟

بلاگر هایی که در شاخه مواد غذایی فعالیت می کنند، به دو دسته تقسیم می شوند. دسته نخست شامل بلاگر هایی است که صرفا کارشان تست غذا و مواد غذایی مختلف می باشد. این دسته از فود بلاگر ها اغلب غذا های رستوران های مختلف را تست می کنند و نتیجه را به مخاطبانشان ارائه می دهند. منبع درآمدی این دسته از فود بلاگر ها، تبلیغاتی است که برای رستوران ها و شرکت های غذای مختلف انجام می دهند. دسته دوم فود بلاگر ها، شامل چهره هایی است که خودشان در زمینه آشپزی فعالیت می کنند. آن ها با معرفی مرغوب ترین مواد غذایی، دستور پخت غذا های مختلف را آموزش می دهند. این افراد نیز از طریق تبلیغات مواد غذایی و یا حتی وسایل مربوط به آشپزی، درآمد کسب می کنند. مهتابی فود و نواب ابراهیمی از جمله شناخته شده ترین فود بلاگر های فعال در اینستاگرام هستند.

درآمد بلاگر مد

درآمد بلاگر مد

دنیای مد، دنیای وسیعی است که از زیر شاخه های مختلفی مانند فشن و استایلیست و یا بیوتی، تشکیل شده است. فشن بلاگر ها یا همان استایلیست ها، چهره هایی هستند که در زمینه پوشاک فعالیت می کنند. در واقع بلاگر هایی هستند که روزانه برند های مختلف لباس ها را تبلیغ می کنند و استایل های گوناگون را به شما آموزش می دهند.

بیوتی بلاگر ها، دیگر زیر شاخه فشن بلاگر ها به حساب می آیند. آن ها بلاگر هایی هستند که در زمینه محصولات زیبایی و بهداشتی فعالیت می کنند. درآمد بلاگر فشن نیز مانند سایر، از طریق تبلیغات برند ها و محصولات مختلف به دست می آید. در میان فشن بلاگر های ایرانی می توان از مهسا غضنفری به عنوان یک استایلیست و از صدف بیوتی به عنوان یک بیوتی بلاگر نام برد.

درآمد بلاگر یوتیوب

یوتیوب بزرگ ترین شبکه اجتماعی است که چهره های گوناگونی در آن فعالیت می کنند. در واقع نخستین ایده بلاگری و کسب درآمد از ویدئو ها، از شبکه یوتیوب آغاز شد. زیرا که در یوتیوب مطابق با بازدید هر ویدئو، می توان مبلغی را کسب کرد. از این رو بلاگر ها در یوتیوب نیز فعالیت می کنند و با تولید محتوا های جالب سعی دارند تا بازدید ویدئو خود را افزایش دهند.

وضعیت واینر ها در فضا مجازی گونه است؟

واینر ها یا همان بلاگر های طنزپرداز، در یوتیوب نقش ویژه ای را ایفا می کنند. آن ها اغلب ویدئو های طنز خود را در یوتیوب به اشتراک می گذارند تا درآمد بیشتری را کسب کنند. گفته می شود که حقوق این افراد در حوزه جک برای هر ۱۰۰۰ نفر بازدید کننده ویدئو در یوتیوب، ۳ تا ۵ دلار می باشد.

درآمد بلاگر های ایرانی در چه حدودی است؟

سلبریتی های ایرانی هم می توانند به عنوان بلاگر های فضا های مجازی شناخته شوند. بیشترین عاملی که در کسب درآمد بلاگر ها موثر است، شناخته شده و معروف آن ها می باشد. هر چه بلاگری شهرت بیشتری کسب کند، کاربران راحت تر به او اعتماد می کنند و بیشتر مجذوب محتوا های او می شوند. از این طریق بازدید استوری ها، لایک پست ها و … افزایش می یابد. که موجب افزایش حقوق نیز می شود. از این رو قبل از هر چیزی باید اعتماد مخاطبان را جذب کرد. حقوق انها نیز با تعداد فالوور ها رابطه ای مستقیم دارد. از این رو برای بیشتر از ۱۰۰ هزار فالوور، مبلغی بین ۵ تا ۱۰ میلیون تومان تنها برای یک استوری دریافت می شود. بنابراین می توان گفت یک سلبریتی بلاگر ایرانی، ماهانه بیش از ۱۰۰ میلیون از راه بلاگری کسب می کند.

درآمد بلاگر های ایرانی

درآمد بلاگر های خارجی

مسلما درآمد ماهیانه بلاگر های خارجی بسیار بیشتر از ایرانی می باشد. اکثر بلاگر های خارجی، چهره های مشهوری هستند که در زمینه های مدلینگ، خوانندگی، بازیگری و … فعالیت می کنند. آن ها در کنار فعالیت اصلی خود، به بلاگری و تبلیغات در اینستاگرام، یوتیوب و … مشغول هستند. گفته می شود درآمد یک سلبریتی خارجی از بلاگری در اینستاگرام، به صورت ماهانه ۲۰۰ میلیون دلار می باشد. درحالی که حقوق اشخاص خارجی معمولی، برای انجام هر تبلیغ در پیج خود با حداقل ۴۰ هزار مخاطب، ۳ تا ۵ دلار برای هر استوری ذکر شده است.

درآمد بلاگر ها بر چه اساسی است؟

به طور کلی می توان بلاگر بودن را جزو پر درآمد ترین شغل های فضای مجازی دانست. اما عوامل بسیاری وجود دارد که می تواند بر حقوق انها تاثیر بگذارد. اصلی ترین عامل را می توان فالوور دانست. زیرا که هرچه تعداد فالوور ها بیشتر باشد، درآمد بلاگر از طریق تبلیغات نیز بیشتر خواهد بود. اما عوامل دیگری نیز در این رابطه دخیل هستند. عوامل موثر بر درآمد هر بلاگر به شرح زیر می باشد.

  • تعداد فالوور
  • بازدید پست ها و استوری ها و به طور کلی بازدید پیج
  • مورد اعتماد بودن بلاگر
  • کیفیت در تولید کردن محتوا
  • خلاقیت و نوآوری در تولید کردن محتوا

بالاترین درآمد بلاگر ها برای کیست؟

در میان تمام شاخه های بلاگری، فشن بلاگر ها بیشتر مورد توجه مخاطبان قرار گرفته اند. به طوری که پر درآمد ترین بلاگر را می توان یکی از بلاگر های دنیای فشن دانست. نگین میر صالحی، چهره ای با اصالت ایرانی است که به عنوان برترین و پردرآمد ترین فشن بلاگر شناخته می شود. وی خالق برند مشهور “گیسو” است. این برند مشغول به تولید محصولات تقویتی برای مو می باشد. نگین میر صالحی از موفق ترین بلاگر های کارآفرین است و همچنین به عنوان پولدار ترین بلاگر نیز شناخته می شود.

درآمد بلاگر های خارجی

نحوه درآمد بلاگر

همان طور که در ابتدای مقاله ذکر شد، اصلی ترین راه کسب درآمد بلاگر ها تبلیغات است. هر بلاگر با توجه به زمینه فعالیتش، به تبلیغ محصولات مختلف می پردازد و از این طریق کسب درآمد می کند. مبلغ دریافتی بلاگر ها به تعداد فالوور و بازدید پیج وابسته است.

اگر بعد از مطالعه این مقاله برایتان سوال است که چگونه بلاگر شویم می توانید از لینکی که در دسترس قرار گرفت نهایت استفاده را داشته باشید.

سوالات متداول

بلاگر ها از چه طریقی به درآمد می رسند؟

از طریق انجام تبلیغات گوناگون

چه عواملی موجب افزایش بازدید تبلیغات و درآمد بلاگر ها می باشد؟

کیفیت و خلاقیت در تولید محتوا های تبلیغاتی، ایجاد اعتماد در میان فالوور ها

کدام بلاگر به عنوان پردرآمد ترین بلاگر شناخته می شود؟

نگین میر صالحی صاحب برند گیسو

مبلغ درآمد بلاگر های خارجی و ایرانی چقدر است؟

به طور متوسط هر بلاگر ایرانی در پایان هر ماه، ۱۰۰ میلیون تومان و بلاگر خارجی ۲۰۰ میلیون دلار درآمد کسب می کند.

دیدگاهتان را بنویسید