اینفلوئنسر مارکتینگ چیست؟ آموزش Influencer Marketing در ایران

بعد از بررسی معنی اینفلوئنسر باید این را هم بدانید که اینفلوئنسر مارکتینگ از جمله به روز ترین روش های بازاریابی انلاین می باشد. این شیوه از بازاریابی در فضای مجازی بسیار مورد توجه واقع شده است. چرا که روش های سنتی دیگر جواب گو نبوده و روش های نوین و به روز که با استفاده از اینترنت و اپ های موجود رایج می باشد، بسیار مورد توجه مردم در دنیا می باشد. اغلب کسب و کار ها در تلاش برای فروش اینترنتی می باشند. چرا که اتلاین شاپ ها در حال حاضر بسیار پر سود می باشند. دیگر لازم نیست، تا مسافت و زمان زیادی را برای خرید یک وسیله و یا دریافت یک خدمت صرف کنید. تنها با صرف مدت زمان کوتاهی می توان از بهترین و پایین ترین قیمت های موجود مطلع شد. همین امر نظر بسیاری از کاربر ها را به سمت و سوی فروش اینترنتی کشانده است.

مورد دیگری که بسیار مهم و قابل توجه است، استفاده بسیار از فضای مجازی در دنیای امروز است. چرا که بسیاری از مردم در حال حاضر زمان زیادی از وقت خود را به گذراندن در تلفن هوشمند خود می گذرانند. همین مورد باعث شده است، که اینفلوئنسر های بسیاری در نقش های مختلف در این فضا به وجود بیایند. به همین دلیل هر فرد در پیج و یا صفحه شخصی خود، تعداد زیادی از اینفلوئنسر ها را دنبال کرده و از ان ها الگو برداری می کند. توجه و اهمیتی که به اینفلوئنسر ها در فضای مجازی داده می شود، باعث شده است، تا ان ها بخشی از صنعت فروش انلاین و دیجیتال مارکتینگ را در دست بگیرند.

برای اشنایی بیش تر و کامل تر با این موضوع و حل سوال هایی که در ذهن برای تان به وجود امده است، توصیه می شود، که این مقاله را با دقت و توجه بسیاری دنبال کنید. چرا که تمام معانی ابتدایی موجود در این شیوه بازاریابی را توضیح داده و مورد بررسی قرار داده ایم. در کنار نیز راه های شروع این بازاریابی را معرفی کرده و مراحل ان را به صورت کامل مورد بررسی قرا داده ایم.

معنی اینفلوئنسر مارکتینگ چیست؟

معنی اینفلوئنسر مارکتینگ چیست؟

اینفلوئنسر مارکتینگ یکی از جدید ترین روش های بازاریابی در جهان امروز می باشد. این شیوه از بازاریابی را در دنیا، به نام بازاریابی تاثیر گذار می خوانند. در این شیوه از بازاریابی جهانی که یکی از زیر مجموعه های دیجبتال مارکتینگ می باشد. از افراد مشهور و محبوب در میان مردم استفاده می شود. بخشی از این صنعت جهانی می باشد. به صورتی که سلبریتی های مشهور در دنیا به تبلیغ کالا ها و یا خدمات مختلف می پردازند. اما بخش دیگر ان نیز به صورت ملی و محلی است. برای مثال سلبریتی های هر کشور که در دنیا مطرح نیستند، در همان کشور و برای همان مردم به تبلیغ می پردازند.

در این شیوه از بازار یابی از افرادی استفاده می شود، که در میان مردم شهرت داشته و تعداد فالور بسیاری را در فضای مجازی دارا می باشند. البته لازم به ذکر است، که تمام سلبریتی ها، در این حوزه فعال نیستند. چرا که لازمه ان حضور فعال و سازنده در فضای مجازی است. ان کسی در این صنعت پیش قدم می باشد، که صفحه پر بازدیدی داشته باشد. به این دلیل از افراد مشهور و محبوب در دنیای مجازی استفاده می شود، که دارای قدرت تاثیر گذاری بسیاری هستند. چرا که تبلیغ به تنهایی نتیجه جالب توجهی را به دنبال نخواهد داشت. اما زمانی که این تبلیغ در صفحه یک اینفلوئنسر و از زبان او باشد، از نظر مخاطب مورد اعتماد و جذاب است. در نتیجه مخاطب به دلیل الگو برداری از اینفلوئنسر مورد علاقه خود، به کالا و یا خدمت مورد نظر جذاب می شود.

البته لازم به ذکر است، که در اینفلوئنسر مارکتینگ لازم است، تا اینفلوئنسر مورد نظر با جامعه هدف برند در ارتباط باشد. در نتیجه در انتخاب خود دقت لازم را لحظا کنید.

اینفلوئنسر مارکتینگ چیست؟

اینفلوئنسر مارکتینگ چیست؟

در دنیای امروز تا به حال با اسم های مختلفی برخورد کرده اید، که معنای ان ها برای شما همیشه گنگ بوده است. چرا که تفاوت میان ان ها هیچ زمان برای شما آشکار نشده است.

  • بلاگر : اگر برایتان سوال است که بلاگر کیست باید بگوییم که بلاگر به کسی گفته می شود، که به تولید محتوای متنی می پردازد. این دسته از افراد در فضای مجازی مخاطبان بسیاری داشته و پست های ان ها بسیار پر بازدید است. این دسته از افراد مشهور در فضای مجازی اغلب در موضوعات به صورت تخصصی ورود می کنند. به شکلی که مخاطبان ان ها اغلب تعداد محدودی بوده و دنبال کننده موضوع خاصی هستند. این دسته از اینفلوئنسر ها به دلیل ان که به مسائل به صورت تخصصی می پردازند، تبلیغاتی که می کنند نیز باید به صورت تخصصی باشد. چرا که مخاطبان ان ها این دست تبلیغ ها را بیش تر مورد توجه قرار می دهند. در کنار نیز از ان جایی که محتوا به صورت متنی می باشد، مخاطب ان اغلب کم تر است.
  • سلبریتی : سلبریتی به دسته ای از افراد مشهور و محبوب گفته می شود، که در فضای حقیقی شهرت دارند. برای مثال می توان بازیگر ها و یا ورزشکار ها را در این دسته قرار داد. چرا که ان ها در ابتدا در فضای حقیقی مشهور بوده اند. سپس با ورود به فضای مجازی در این فضا نیز به شهرت رسیده اند. البته این مورد برای اغلب سلبریتی ها در جریان نیست. چرا که تمام ان ها در فضای مجازی فعال نمی باشند. اولین شرط حضور در اینفلوئنسر مارکتینگ، مخازبان بسیار در دنیای مجازی است.
  • واینر : واینر به ان دسته از افراد مشهوری گفته می شود، که کلیپ های فان و طنز منتشر می کنند. واینر ها در دنیای مجازی یکی از پر مخاطب ترین اینفلوئنسر ها می باشند. چرا که کلیپ های بامزه و طنز در حال حاضر بسیار مورد توجه مخاطبین است. در نظر داشته باشید، که محتوای ارائه شده برای این دسته از اینفلوئنسر ها به صورت ویدیو می باشد. از طرفی محتوای صوتی و یا تصویری بسیار تاثیر گذاری بیشتری دارد.
آموزش اینفلوئنسر مارکتینگ

آموزش اینفلوئنسر مارکتینگ

اینفلوئنسر مارکتینگ در حال حاضر یکی از شیوه های بازاریابی پر بازده است. چرا که در این شیوه از بازاریابی دسترسی به مخاطب ها بسیار راحت می باشد. لازم است در نظر داشته باشید، که در حال حاضر بر اساس بررسی ها و تحقیق هایی که در این زمینه صورت گرفته است. درصد جذابیت و تاثیر گذاری تبلیغات بر روی مخاطبان 5 برابر بیش تر بیان شده است. این به شکلی است، که دیگر تبلیغات موجود بر روی بنر های خیابانی و یا تبلیغ های موجود در تلویزیون موثر نیست. چرا که این دسته از روش های تبلیغ کارایی خود را از دست داده اند. در نتیجه صاحبان برند ها لازم است، تا خود را اپدیت کرده و از روش بازاریابی افراد تاثیر گذار استفاده کنند.

حال در نظر بگیرید، که شخصی مورد اعتماد و مورد علاقه شما کالا و یا خدمتی را به شما عرضه و یا تبلیغ کند. مطمئنا در این حالت مخاطب بیش تر متمایل به استفاده از ان کالا و یا خدمات می شود. در نتیجه کسانی که در فضای مجازی عنوان اینفلوئنسر را از ان خود کرده اند. به دلیل ارتباط نزدیک با مخاطب های خود و اطمینان خاطری که ایجاد شده است، از محصولاتی که توسط او تبلیغ می شود، استفاده کرده و به سمت ان جذب می شوند. همین امر باعث شده است، که برند ها به دنبال استفاده از این روش بازاریابی بروند. در این روش از جذب مخاطب دیگر جامعه هدف نیست که مورد توجه است. بلکه این اینفلوئنسر می باشد، که نیاز های او برطرف خواهد شد.

در نتیجه صاحبان برند ها و کسانی که خدمتی را ارائه می کنند. به اینفلوئنسر مورد نظر خود مراجعه کرده و به او در ازای تبلیغ کالای خود هزینه دریافت می کنند. البته در نظر داشته باشید، که با گذر زمان هزینه تبلیغات رو به افزایش است. مراحل اینفلوئنسر مارکتینگ :

مشخص کردن هدف

در ابتدا لازم است، که صاحبان برند های مختلف هدف خود را از مراجعه به اینفلوئنسر ها مشخص کنند. به شکلی که باید هدف از تبلیغ از قبل مشخص باشد. چرا که نمی توان بدون مشخص کردن هدف اینفلوئنسر مورد نظر و شیوه تبلیغ را مشخص کرد.

اهدافی که برای تبلیغ یک برند موجود می باشد به شکل زیر است :

  • افزایش تعداد مخاطبان
  • شناخته شدن توسط مخاطب ها
  • افزایش فروش

هر کدام از صاحبان برند ها یکی از اهداف زیر را در ازای هزینه ای که برای تبلیغ صرف می کنند، در نظر دارند.

مشخص کردن بودجه

بودجه ای که یک برند می تواند برای تبلیغات خود بپردازد، باید مشخص باشد. چرا که بعد از مشخص کردن هدف این مهم ترین مرحله می باشد. در نظر داشته باشید، که هر چه تعداد فالور های یک پیج و صفحه اینستاگرامی بیش تر باشد، هزینه تبلیغ در ان نیز بیش تر خواهد بود. در نتیجه لازم است، تا بسته به هدف خود، میزان بودجه مورد نیاز را نیز مشخص کنید. بودجه ای که برای تبلیغات در زمینه اینفلوئنسر مارکتینگ مشخص شده است، ارتباط مستقیم با هدف برند از تبلیغات دارد.

کتاب influencer marketing

کتاب influencer marketing

کتاب های بسیاری درباره بازاریابی موجود می باشد. البته لازم به ذکر است، که کتاب های موجود راجب این موضوع بسیار کم می باشند. چرا که اغلب کتاب هایی که در این زمینه منتشر شده اند، بیش تر به موضوع بازاریابی در فضای حقیقی پرداخته اند. درست است، که مطالعه هر گونه کتابی در این زمینه خالی از لطف نیست. اما تگر کتاب هایی که مطالعه می کنید، تخصصی تر و در زمینه اینفلوئنسر مارکتینگ و یا بازاریابی تاثیر گذار در فضای مجازی باشد، نتیجه حاصل شده بهتر می باشد. در نظر داشته باشید، که کتاب های موجود در این زمینه اغلب به زبان انگلیسی بوده و ترجمه نشده اند. چرا که این موضوع بسیار جدید می باشد. در کنار نیز از زمان کرونا که انلاین شاپ ها بسیار بیش تر و فعال تر شدند، این قضیه جدی تر شد.

البته برای کسب اطلاع در این زمینه توصیه می شود، که اگر کتاب مورد نظر خود را پیدا نکردید، بهتر است، که از مقالات ترجمه شده موجود بهره بگیرید. البته اغلب انلاین شاپ ها و برند هایی که در فضای مجازی فعالیت های گسترده دارند، مسیر موفقیت خود را گفته ند. خواندن مسیری که هر یک از ان ها برای کسب درامد و رسیدن به شهرت کسب کرده اند. می تواند به شما در مسیر حرفه ای و کار خود، انگیزه و هدف بدهد. در عین حال مسیر حرکت را برای شما روشن خواهد کرد و تجربیات زیادی در این زمینه کسب خواهید کرد. در نتیجه در کنار مطالعه کتب بازاریابی، توصیه می شود، که به پیج های پر مخاطب و پر بازدید را از دست ندهید و از تجربیات ان ها بهره ببرید.

مزایای اینفلوئنسر مارکتینگ چیست؟

مزایای اینفلوئنسر مارکتینگ چیست؟

اینفلوئنسر مارکتینگ به دلیل تازه بودن و به روز بودن بسیار مورد توجه مردم در دنیا می باشد. این شیوه از بازاریابی به دلیل امکان دسترسی همزمان به تعداد بسیاری از افراد در سر تا سر دنیا، بسیار مورد توجه است. درست است، که این شیوه از بازاریابی معایب خاص خود را دارد. اما نسبت به روش سنتی از هر لحاظ بهتر و به صرفه تر می باشد. در این شیوه از بازاریابی دیجیتال که در حال حاضر بسیار مورد توجه صاحبان برند ها و مشاغل مختلف می باشد.

می توان از طریق یک کانال و یا یک وبلاگ به تعداد زیادی از کاربر ها و مخاطبان دسترسی داشت. در عین حال نیز بر روی ان ها تاثیر گذاشته و ان ها را به خرید ترغیب کرد. در روش سنتی امکان دسترسی به جامعه هدف به صورت گسترده موجود نبود. همین امر زمان و انرژی و در عین حال هزینه بیشتری را مصرف می کرد.

در کنار از دیگر مزایای این مورد تولید محتوا متنی، صوتی و یا تصویری توسط اینفلوئنسر ها می باشد. چرا که خود صاحبان مشاغل نیاز به ایجاد و یا تولید محتوا نیستند. بلکه خود بلاگر و یا اینفلوئنسر با خلاقیت خود به تولید محتوا برای تبلیغ و حمایت از ان خدمت و یا کالا می پردازد. این در حالی است، که هزینه تولید محتوا جدا نبوده و به گردن خود ان سلبریتی و یا واینر می باشد.

از دیگر مزیت هایی که می توان به ان اشاره کرد، اعتماد مخاطب است. یکی از سخت ترین مراحل در مارکتینگ ها و به خصوص دیجیتال مارکتینگ ها، اعتماد سازی است. از ان جایی که اینفلوئنسر ها در میان مردم محبوب می باشند، افراد به ان ها اعتماد دارند. در نتیجه خود صاحب برند نیاز به محله اعتماد سازی ندارد. بلکه با تبلیغ اینفلوئنسر این اعتماد سازی به وجود آمده و مخاطب را به سمت و سوی محصول جذب خواهد کرد.

اینفلوئنسر مارکتینگ در ایران چگونه است؟
Influencer marketing concept with hand holding smartphone and like and hearts Illustration.

اینفلوئنسر مارکتینگ در ایران چگونه است؟

اینفلوئنسر مارکتینگ در ایران بسیار جواب گو می باشد. چرا که این روش کسب و کار و درامد زایی بسیار مورد توجه است. از طرفی در کشور ما تعداد بسیار زیادی سلبریتی، واینر و بلاگر موجود می باشد. همین امر باعث می شود، که این روش از بازاریابی بسیار مورد توجه واقع شود. مورد دیگری که بسیار مورد اهمیت می باشد، استفاده بسیار زیاد مردم ایران از فضای مجازی است. چرا که به دلیل تقاضا و توجه بسیار مردم به شبکه های مجازی و به خصوص اینستاگرام، این شیوه از بازاریابی بسیار رو به رشد است. شاید شما تا به حال با این اسم و کاربرد های ان آشنا نشده باشید. اما مطمئنا شیوه های مختلفی از ان را همین الان در پیج های سلبریتی ها و یا بلاگر های موجود در صفحه خود خواهید دید.

به همین خاطر این شیوه از بازاریابی که می توان ان را استفاده از افراد تاثیر گذار نام گذاری کرد. بسیار در کشور ما، ایران رایج و محبوب می باشد. همین امر نشان دهنده این است، که سرمایه گذاری در این مسیر بسیار سود آور خواهد بود. البته لازم به ذکر است، که در این مورد به دلیل آشنا نبودن افراد با این شیوه از بازاریابی در ایران، آمار درستی در دسترس نمی باشد. اما در کشور های خارجی و به خصوص آمریکایی آمار دقیقی از تاثیر مثبت ان دیده می شود.

البته توجه داشته باشید، که این تاثیر همیشه مثبت نبوده و دارای ضعف ها و مشکلاتی نیز می باشد. برای مثال انتخاب یک سلبریتی و یا اینفلوئنسر مناسب بسیار سخت می باشد. چرا که ممکن است، با تبلیغ نادرست و یا نا مناسب ان فرد، تاثیر منفی بر روی برند گذاشته شود. در نتیجه بهتر است، که در انتخاب اینفلوئنسر خود نهایت دقت و توجه را لحاظ کرده و فردی مناسب را انتخاب کنید. در نظر داشته باشید، که استفاده از پیج های تخصصی و مرتبط با موضوع برند شما بسیار مورد توجه و مهم می باشد. چرا که قدرت جذب ان بیش تر خواهد بود.

اینفلوئنسر مارکتینگ اینستاگرام

اینفلوئنسر مارکتینگ اینستاگرام

یکی از بازار های مهم برای جذب مخاطب در حال حاضر با اختلاف اینستاگرام می باشد. در ایران اغلب مردم از از اپ های اینستاگرام، واتساپ و تلگرام استفاده می کنند. اگر به بررسی میزان محبوبیت و کارکرد ان ها در دیجیتال مارکتینگ بپردازیم. میزان محبوبیت اینستاگرام در میان همه ان ها بیش تر است. چرا که این اپ دارای ویژگی ها بصری بسیاری است، که مورد توجه مخاطبان می باشد. درست است، که اغلب اینفلوئنسر ها در یوتیوب و تلگرام نیز ویدیو ها و یا عکس های مختلف از خود منتشر می کنند. اما بخش عمده فعالیت اینفلوئنسر ها در فضای محبوب اینستاگرام می باشد.

یوتیوب و تلگرام به دلیل فیلتر بودن و نیاز به وی پی ان و یا فیلتر شکن، محبوبیت چندانی در میان مردم ندارند. از طرفی واتساپ نیز به دلیل مشکلاتی که دارای می باشد، پیام رسان مشهوری نیست. در نتیجه اینستاگرام در این میان بیش تر از دیگر اپ ها خود را به نمایش گذاشته است. ازم به ذکر است، که این اپلیکیشن فضایی را برای مخاطب ایجاد کرده است، که می تواند با اینفلوئنسر خود به راحتی ارتباط برقرار کند. همین مورد باعث می شود، تا توجه دیجیتال مارکتینگ ها به این فضا بیش تر شود.

آژانس های اینفلوئنسر مارکتینگ

آژانس های اینفلوئنسر مارکتینگ

از ان جایی که اینفلوئنسر مارکتینگ در حال حاضر یک رشته تخصصی است و نیاز به کاردان دارد، در نتیجه پلتفرم ها و آژانس های بسیاری برای ان به وجود امده است. این در حالی است، که افراد متخصص بسته به درخواست شما و هدفی که از تبلیغات دارید، شما را به اینفلوئنسر های موجود و معتبر متصل می کنند. این در حالی است، که این اتفاق با توجه به موضوع تخصصی حرفه و پیشه شما انجام می شود. در عین حال موضوعی که بسیار به ان توجه می شود، در نظر گرفتن کم ترین هزینه برای شما است.

یکی از این آژانس ها که در این زمینه بسیار خوش درخشیده است، سایت نشانت می باشد. این آژانس ها کسب و کار ها و صاحبان ان ها را به اینفلوئنسر های موجود متصل می کنند. به صورتی که هم کار را برای صاحبان کسب و کار ها راحت و ساده می کند. هم ان که اینفلوئنسر ها را به افرادی که نیاز به تبلیغ دارند، متصل می کند. این آژانس ها در حال حاضر بسیار شده اند، اما بهتر است، که در انتخاب ان ها نهایت دقت و توجه را لحاظ کرد.

علاوه بر سایت نشانت، یکی دیگر از سایت هایی که در این زمینه بسیار فعال بوده است، دیما می باشد. این سایت در زمینه دیجیتال مارکتینگ در ایران نتایج خوبی را داشته است. به شکلی که خدمات بسیاری را به دو طرف قرارداد اعطا می کند. آژانس تبلیغاتی رسا نیز از دیگر سایت های پرکاربرد و ور مخاطب در این زمینه است. اگر شما نیز برای کسب خدمات در این زمینه دچار مشکل هستید، با ورود به این سایت ها و نام نویسی در ان ها، می توانید با اطمینان خاطر از بهترین خدمات بهره مند شوید.

سوالات متداول

سایت نشانت چه خدمتی را عرضه می کند؟

در سایت نشانت اینفلوئنسر ها به صاحبان برند ها متصل می شوند، چرا که این سایت یک آژانس دیجیتال مارکتینگ می باشد.

علت جذب کمتر مخاطب از طریق اپلیکیشن های یوتیوب و تلگرام چیست؟

اپلیکیشن های یوتیوب و تلگرام به دلیل فیلتر بودن، مخاطب کمتری را به خود جذب می کنند.

بازاریابی از طریق اینفلوئنسر ها چند برابر روش سنتی بازدهی دارد؟

تحقیقلت ثابت کرده است، که اینفلوئنسر مارکتینگ 5 برابر روش سنتی مخاطبان را به سمت برند مورد نظر جذب می کند.

بلاگر ها چه شکل از محتوا را تولید می کنند؟

بلاگر ها به تولید محتوای متنی مشغول هستند.

دیدگاهتان را بنویسید