مهدیس فود کیست؟ بیوگرافی و حواشی معروف ترین فود بلاگر ایران

مهدیس فود نام مستعار مهدیس فریدونی است. او یکی از بلاگر های ایرانی است که به دلیل علاقه ای که به خوردن غذاهای مختلف و متنوع و رستوران گردی داشته و آن ها را در فضای مجازی از جمله اینستاگرام، آپارات و یوتیوب به اشتراک گذاشته به شهرت رسیده است.

او هنگام غذا خوردن توضیحاتی در مورد کیفیت غذا می دهد و به گفته خودش اگر از کیفیت کافی برخوردار بود غذاها را تبلیغ می کند. با توجه به نوع غذا خوردن وی و تعداد بالای دنبال کنندگانش اکثر رستوران ها، کبابی ها، فست فودها، طباخی ها و مراکز فروش مواد غذایی و… تمایل دارند که با پرداخت دستمزد هنگفت این بلاگر نسبت به تبلیغات آن ها اقدام نماید.

مهدیس فود کیست؟

مهدیس فود کیست؟

در مورد بیوگرافی مهدیس فود می توان به این موضوع اشاره کرد که او متولد 2 بهمن سال 1372 از تهران است. مادرش شاغل داروخانه بیمارستان بوده و پدرش در قید حیات نیست. او فارغ التحصیل کارشناسی ارشد رشته بیوتکنولوژی از دانشکده علوم و تحقیقات تهران است و در حال حاضر کسب درآمد او از طریق تبلیغات در فضای مجازی از جمله اینستاگرام است. او علاوه بر اینستاگرام در یوتیوب و آپارات نیز فعالیت دارد که با جست و جوی عنوان مهدیس فود آپارات می توان به ویدیوهای این تستر دسترسی پیدا کرد.

مهدیس فود اینستا دارد؟

اینستاگرام مهدیس فود دارای 682 هزار دنبال کننده است که پیج او پست های فراوانی که شامل ویدیوها و عکس های رستوران های معروف و مجلل است، می باشد. او علاوه بر اینستاگرام در آپارات و یوتیوب دارای حساب کاربری می باشد. مهدیس فود یوتیوب دارای تعدادی دنبال کننده نیز است.

مهدیس فود جدید

مهدیس فود جدید

او روزی دو بار به رستوران ها می رود و غذاهایی که از نظر کیفیت و طمع موردتاییدش باشد را به صورت ویدیوهایی که در حال خوردن آن هاست در اینستاگرامش به اشتراک می گذارد. این تستر جوان علاوه بر تبلیغ رستوران ها در زمینه تبلیغ لوازم آرایش و تبلیغ روسری و… فعالیت دارد و از این طریق نیز کسب درآمد می کند.

اینستاگرام مهدیس فود راجب چیست؟

عواملی مانند فضای مجازی، افزایش ساعات دوربودن افراد خانواده از خانه به جهت کار، رشد صنعت گردشگری غذایی و …باعث شده است صفحات اینستاگرام تبلیغات رستورانی به طرز چشمگیری در حال افزایش باشد، که دنبال کنندگان آن گاها به 2 الی 3 میلیون نفر می رسند.

حال در این بستر مهدیس فریدونی نیز با ورود به فضای مجازی و تبلیغات گسترده باعث جذب تعداد زیادی افراد شده که تمایل دارند برای یک بار هم که شده است به این رستوران ها مراجعه نمایند که با توجه به فعالیت گسترده اش در فضای مجازی تعداد زیادی عکس و ویدیو تحت عنوان فیلم مهدیس فود و عکس های مهدیس فود در این فضا بارگذاری شده است. همچنین برای دست یابی به جدیدترین پرزنت های این بلاگر می توانید در گوگل از عبارت مهدیس فود جدید اینستا استفاده کنید.

عروسی مهدیس فود

عروسی مهدیس فود

مهدیس فود بلاگر معروف اینستاگرام متاهل است و نام همسر او سپهر است و سن مهدیس فود 28 سال است. او روز نامزدی اش یعنی 5 اردیبهشت را به عنوان یک روز به یاد ماندنی و مقدس می داند. اطلاعات زیادی از بیوگرافی همسرش در اختیار نیست.

غذا خوردن مهدیس فود

او در جایی عنوان کرده است که شغل من خوردن غذاست و این کار متداولی است و در تمام دنیا انجام می شود و ماهی 60 بار یعنی روزی دو بار 2 بار به رستوران ها سر می زند. زمانی که تعداد دنبال کننده های وی بالا رفت رستوران ها شروع به دعوت از او کردند و با گذشت زمان این دعوت ها جنبه تبلیغاتی به خود گرفت. و گفته است قراردادی با رستوران ها کار نمی کنم و هربار که به رستوران می رود تسویه می کند، و کیفیت غذا برایش در اولویت قرار دارد. این بلاگر معروف معتقد است که کارش متفاوت از نمونه های خارجی است و گفته نمونه های خارجی فقط با لذت غذا می خورند تا بیننده را ترغیب کنند اما من هنگام غذا خوردن توضیحاتی هم می دهم.

در تعدادی از عکس ها و ویدیوهای مربوط به این شاخ مجازی مشاهده می شود که علاوه بر تبلیغ غذاهای مرسوم ایرانی ، مهدیس فود پیتزا و سایر فست فودها را تبلیغ می کند. عده ای از کاربران معتقدند که خوردن هر روزه و زیاد غذاهای بیرون و فست فودها بیماری های مختلفی را در پی دارد که این تستر جوان هم از این قاعده مستثنی نیست. از این رو با انتخاب عبارت بیماری مهدیس فود در گوگل می توان به اطلاعاتی در این باره دسترسی پیدا کرد.

درآمد مهدیس فود چقدر است؟

بلاگر غذا جزو کارهای پررونق در اینستاگرام است و از روش های موفق در دیحیتال مارکتینگ به حساب می آید. در ایران افراد زیادی مانند مهدیس فریدونی، امیر فود و … به شهرت زیادی رسیده اند و در آمد آن ها ماهیانه بین 300 تا 800 میلیون است. در این مورد می توانید اطلاعات خوبی را از مقاله درآمد بلاگر ها دریافت کنید.

آنچه در ایران و مخصوصا این روزها در اینستاگرام می بینیم نه تست غذاست و نه نقد غذا. ویدیوهایی که صاحبان صفحات از خوردن با ولع، رستوران های مجلل را به اشتراک می گذارند و سعی در جلب توجه مخاطب دارند. در این مقاله می خواهیم به تفاوت فود تستر ایرانی و فود تستر خارجی را بپردازیم.

مقایسه فود تستر ایرانی و فود تستر خارجی

در گذشته فود تستر به کسانی گفته می شد که در دربار پادشاهان فعالیت می کردند و وظیفه آن ها تست غذا از لحاظ سلامتی (عاری از هرگونه سموم) و مزه و طمع غذا بود و این اشخاص در مراحل تهیه غذا فعالیت داشتند. امروزه فود تستر به کسانی گفته می شود که علاوه بر داشتن حس چشایی خیلی قوی دارای اطلاعات بالایی درباره مواد غذایی، نوع طبخ و صنایع وابسته هستند.

این شغل بسیار حرفه ای است و این اشخاص باید تخصص و تجربه بالایی در این زمینه داشته باشند. امروزه در سراسر دنیا افراد مختلفی تحت عنوان تستر پنیر، تستر کره، تستر قهوه و انواع نوشیدنی ها، حتی تست غذای سگ، آبگوشت، فلافل، پیتزا و… وجود دارد.

فرهاد زعفری محقق غذا و مدرس دانشگاه در این زمینه بیان داشته است:
تسترهایی که در سراسر دنیا غذای رستوران ها را تست می کنند اغلب آشپزهای ماهری هستند. در حالی که در ایران افرادی معروف به تستر شده اند و به رستوران ها امتیاز می دهندکه هیچ دانشی از فرهنگ مزه و سلیقه سازی اجتماعی ندارند. و زمانی که به یک رستوران یا کبابی می روند و یک سینی پر از غذاهای چرب را در قبال پولی که دریافت می کنند در مقابل آن ها قرار می دهند و همه را تایید می کنند.

فود تستر های خارجی چگونه فعالیت می کنند؟

در کل دنیا معروف ترین آشپزها، مالکان رستوران های معروف هستند و علاوه بر آشپزی فعالیت هایی مانند نوشتن کتاب و تولید برنامه های آشپزی را انجام می دهند. حتی بسیاری از آن ها به صورت اینفلوئنسر در صفحات اجتماعی مشغول هستند. به عنوان مثال می توان به نصرت کوگچه معروف به نمک پاش اهل کشور ترکیه اشاره کرد و همچنین می توان به محمد بوراک اوزدمیرکه به پخت کباب ترکی و تهیه شیرنی کنافه با پنیر شهرت زیادی دارد اشاره کرد. در هیچ جای دنیا مردم هیچ کشوری افرادی که زمینه علمی ندارند را به عنوان بهترین تستر رستوران های مختلف در کشورشان قبول نمی کنند و آن ها را بزرگ نمی کنند، زیرا این فعالیت نیز به تجربه و هنر نیاز دارد.

حاشیه های مهدیس فود

حاشیه های مهدیس فود

مهدیس فریدونی بلاگر معروف اینستاگرام است که همانند بعضی از شاخ های مجازی دارای یک سری حواشی است که چندی پیش پیرو اجرای طرحی تحت عنوان “سالم سازی فضای مجازی”، تصاویری باحجاب کامل از خود منتشر کرده است. در حالی که بیش از هزار پست بی حجاب خود را پاک کرده است و تنها یک عکس باچادر در صفحه خود قرار داد.

او که کار اصلی اش در اینستاگرام تبلیغ برای رستوران ها بود یک عکس با چادر در امامزاده از خود منتشر کرد. این در حالی است که عکس هایی تحت عنوان عکس عروسی مهدیس فود در فضای مجازی قرار دارند.
پست های این شاخ مجازی در صفحه شخصی او در اینستاگرام شامل رستوران گردی هایش می باشد و به غیر از بیوگرافی معمولی از وی و موارد مربوط به حیطه کاری اش عنوانی تحت زندگینامه مهدیس فود در فضای مجازی وجود ندارد.

سوالات متداول

تعداد دنبال کنندگان مهدیس، بلاگر جوان در فضای مجازی چقدر است؟

682 هزار نفر او را در اینستاگرام دنبال می کنند. او علاوه بر اینستاگرام در آپارات و یوتیوب نیز فعالیت دارد.

آیا راه درآمد این بلاگر معروف فقط از طریق تست غذا است؟

مهدیس فریدونی علاوه بر تبلیغ غذاهای رستوران ها به تبلیغ روسری، لوازم آرایشی و… می پردازد.

این شاخ مجازی نسبت به دیگر تسترها در چه جایگاهی در فضای مجازی قرار دارد؟

جایگاه وی نسبت به دیگر تسترهایی که در فضای مجازی فعالیت دارند متوسط است.

نمایش های این شاخ مجازی در فضای مجازی چقدر واقعی است؟

به نظر می رسد که نمایش اکثر تسترهای ایرانی بیشتر به جهت افزایش فالوور و تبلیغ رستوران های مجلل می باشد و فاقد کیفیت است. در حالی که علم و دانش کافی هم در مورد آشپزی و شناخت غذا ندارند برخلاف کشور همسایه یعنی ترکیه که این کار توسط آشپزهای معروفی از جمله بوراک انجام می شود.

دیدگاهتان را بنویسید