ساتوشی چیست؟ قیمت هر ساتوشی چند تومان است؟

ساتوشی را می توان از واحد های بسیار کوچک ارز دیجیتال دانست. همان طور که هر واحد پولی رایج در دنیا، یک واحد کوچک تر برای محاسبه مقادیر کم تر دارد، در ارز های دیجیتالی نیز این امر اتفاق می افتد. پس می توان گفت که ساتوشی، واحد کوچک محاسباتی ارز های دیجیتالی می باشد. در ادامه به سوالاتی از قبیل “قیمت هر ساتوشی چقدر است؟” و “ساتوشی یعنی چی؟” پاسخ خواهیم داد.

ساتوشی چیست؟

ساتوشی چیست؟

ارز های دیجیتالی یکی از مسائل مهمی است که امروزه با آن ها سر و کار داریم. از زمانی که ساتوشی ناکاموتو ارز دیجیتالی بیت کوین را به دنیا معرفی کرد، افراد بسیاری در این دسته از ارز ها سرمایه گذاری کردند. ارز های دیجیتالی در واقع شکل الکترونیکی پول ها می باشد. از این رو از آن ها می توان برای سرمایه گذاری و خرید و فروش کالا ها استفاده کرد. پس از بیت کوین، ارز های دیجیتالی مختلفی به بازار سرمایه گذاری عرضه شدند و انجام معاملات با استفاده از آن ها نیز بیش از پیش افزایش یافت.

یکی از مشکلاتی که در حین انجام معاملات با استفاده از ارز های دیجیتالی به چشم می خورد، معاملات کوچکی بود که به واحد کوچک تری برای محاسبه نیاز داشت. اما باید بدانید که ساتوشی ناکاموتو برای این که بتواند ارز دیجیتالی ساخته شده اش را به همگان معرفی کند و آن را به یک ارز معتبر و کامل برای محاسبات تبدیل کند، به رفع این مشکل نیز فکر کرده بود. در نتیجه واحد کوچک تری به نام ساتوشی را ابداع کرد تا در معاملات بیت کوین، بتوان از آن استفاده کرد.

برای فهم بیشتر می توان آن را با سنت مقایسه کرد. همان طور که سنت به عنوان واحد کوچک تر دلار به حساب می آید، ساتوشی نیز به عنوان واحد کوچک تر محاسبات بیت کوین نام برده می شود. این واحد پولی کوچک با نام اختصاری SAT شناخته می شود. ارزش این واحد پولی نیز برابر با عدد 0.00000001 است. لازم است بدانید که این واحد به عنوان کوچک ترین واحد فعال در بلاک چین ارز بیت کوین به حساب می آید. همچنین برای فورک های دیگر بیت کوین که، بیت کوین SV و بیت کوین کش نام دارند، نیز کاربرد دارد. کاربرد این واحد پولی در دستگاه های استخراج نیز به چشم می خورد. به این صورت که برخی از این دستگاه ها، دستمزد ماینر خود را با این واحد پولی پرداخت می کنند. شاید جالب باشد بدانید، برای این که سرمایه گذاران به استفاده از این واحد پولی کوچک ترغیب شوند، هشتگی با عنوان StackingSats# به راه افتاد که هم اکنون نیز در توئیتر به صورت ترندی فعالیت می کند. می توان استفاده روزمره از واحد پولی ساتوشی را به موارد زیر خلاصه کرد.

  • برای معاملات کوچک بیت کوین، بیت کوین کش و بیت کوین SV
  • برای پرداخت دستمزد ماینر ها
  • برای لایتنینگ بیت کوین
ساتوشی ناکاموتو کیست؟

ساتوشی ناکاموتو کیست؟

احتمالا سوالی که هم اکنون ذهن کاربران را درگیر کرده، این است که ساتوشی ناکاموتو کیه؟ احتمالا نام این چهره را در هر مقاله ای که مربوط به ارز های دیجیتالی باشد، شنیده اید. باید بدانید که این چهره، به عنوان خالق ناشناس بیت کوین شناخته می شود. بیت کوین نخستین ارز دیجیتالی ارائه شده بود. وایت پیپر این ارز را نیز ساتوشی ناکاموتو عرضه کرد. اما وی به هیچ عنوان در میان عموم ظاهر نشد و همیشه هویت اصلی خود را مخفی کرده است.

به تازگی صحبت هایی به میان آمده است که این نام، تنها به یک شخص تعلق ندارد، بلکه می توان این عنوان را به یک گروه طراحی ارز های دیجیتالی نسبت داد. با این وجود، در گزارش بنیادی P2P که در سال ۲۰۱۲ منتشر شد، ناکاموتو خود را یک مرد ژاپنی معرفی کرد که در پنجمین روز آوریل ۱۹۷۵ متولد شده است. اما پس از مدتی، عده ای از افراد به هویت ژاپنی او شک کردند و برای این شک و شبه خود، دو دلیل اصلی را ارائه نمودند.

نخستین دلیل این افراد این بود که ناکاموتو در برنامه نویسی و مستند نویسی نرم افزار هایی که ارائه کرده بود، از زبان انگلیسی روان و کاملی استفاده نموده است. از این رو استفاده از اصطلاحات عامیانه زبان انگلیسی را متعلق به یک فرد ژاپنی نمی دانند. دلیل دیگر آن ها، ساعت فعالیت این چهره است. در واقع ناکاموتو از ساعت پنج صبح تا ساعت ۱۱ گرینویچ، هیچ پستی را منتشر نکرده و فعالیتی نداشته است. احتمال می رود که این ساعات، ساعات خواب ناکاموتو می باشد.

با بررسی های گسترده مشخص شده که این بازه زمانی که ساعات خواب ناکاموتو است، مربوط به منطقه ای در آمریکا شمالی است. پس با وجود این دو دلیل، ادعا ژاپنی بودن ناکاموتو زیر سوال می رود. هم اکنون نیز هویت اصلی این چهره فاش نشده و به طور ناگهانی ناپدید شد. احتمال می رود که سرمایه گذاری وی در ارز های دیجیتالی، حدود یک میلیون بیت کوین باشد. جالب است بدانید که تا کنون افراد بسیاری ادعا کرده اند که ساتوشی ناکاموتو هستند که در ادامه بیشتر به این موضوع می پردازیم.

چه بازی هایی ساتوشی جایزه می دهند؟

چه بازی هایی ساتوشی جایزه می دهند؟

دریافت ارز های دیجیتالی به خصوص بیت کوین و واحد کوچک آن، ساتوشی، به صورت رایگان یکی از مسائلی است که خواهان بسیاری دارد. اما باید بدانید که دریافت رایگان بیت کوین، تنها یک حقه تبلیغاتی برای کسب کاربران بیشتر سایت ها است. اما می توانید با انجام برخی از فعالیت ها، بیت کوین را به عنوان جایزه یا پورسانت کسب نمایید.

یکی از راه های کسب بیت کوین، انجام بازی های آنلاین می باشد. برای این که علاقه مندان به ارز های دیجیتالی به انجام بازی های آنلاین ترغیب شوند، در برخی از بازی ها به برندگان، بیت کوین و یا ساتوشی ارائه می دهند. کسب این واحد های پولی به پیروزی در این دسته از بازی ها بستگی دارد. هر چه بتوانید در مراحل بالاتر بازی ها پیروز شوید، مسلما ساتوشی بیشتری به شما تعلق می گیرد.

طراحان بازی های آنلاین هنگامی که استقبال بازیکنان از این پروژه را دیدند، بازی هایی که بیت کوین هدیه بدهند را ارتقا دادند. امروزه می توانید با سرچ کردن این دسته از بازی ها، به آن ها دسترسی پیدا کنید و ساتوشی رایگان دریافت نمایید. لازم به ذکر است که این بازی ها برای تمامی سیستم عامل ها از جمله، اندروید، IOS، ویندوز و … طراحی و تولید شده اند. در ادامه برخی از محبوب ترین بازی هایی را که بیت کوین و واحد کوچک تر آن را هدیه می دهند، معرفی می کنیم.

  • بازی دونده بیگانه بیت کوین ( Bitcoin Alien Run )
  • بازی سوال ساتوشی ( Satoshi Quiz )
  • بازی جرقه سود ( Spark Profit )
  • بازی طلسم آفرینش ( Spells of Genesis )
  • بازی معدن کوین ( Roller Coin )
تبدیل ساتوشی به بیت کوین چگونه ممکن می شود؟

تبدیل ساتوشی به بیت کوین چگونه ممکن می شود؟

بیت کوین به دلیل این که نخستین ارز دیجیتالی بود که به جامعه جهانی معرفی شد، بسیار مورد استقبال قرار گرفت. به طوری که امروزه رتبه نخست ارز های دیجیتالی را برای خود به ارمغان آورده و به عنوان پادشاه ارز های دیجیتالی مشهور گشته است. روزانه معاملات زیادی در زمینه بیت کوین به انجام می رسد. باید بدانید که در آن ها از واحد های کوچک بیت کوین نیز استفاده می شود. در ابتدا برای معاملات این ارز دیجیتالی، تنها واحد های بیت کوین و ساتوشی استفاده می شد.

اما از سال ۲۰۱۵ به بعد، واحد هایی به نام میکرو بیت کوین و میلی بیت کوین نیز ارائه شده اند. با این وجود، همچنان ساتوشی، کوچک ترین واحد محاسبه بیت کوین است. تبدیل کردن ساتوشی به بیت کوین و یا برعکس، در ابتدا کمی پیچیده به نظر می رسد. اما باید بدانید که این تبدیل ها را می توانید با استفاده از ماشین حساب های ارز دیجیتالی نیز انجام دهید. اما تبدیل واحد های نام برده شده به یکدیگر نیز بدون ماشین حساب، ساده است و با دانستن چند نکته کوچک می توانید این کار را به راحتی انجام دهید. باید بدانید که هر ساتوشی برابر 0.00000001 بیت کوین است. نکاتی که ارائه می شود، در تبدیل واحد های ارز های دیجیتالی می تواند به شما کمک کند.

  • ۱۰۰ ساتوشی برابر است با ۱ میکرو بیت کوین
  • ۱۰۰ هزار ساتوشی برابر است با ۱ میلی بیت کوین
  • ۱۰۰ میلیون ساتوشی برابر است با ۱ بیت کوین

ویژگی های SAT چیست؟

در شبکه های بلاک چین، واحد ساتوشی، کوچک ترین واحد برای ارز دیجیتال بیت کوین ذکر شده است. این واحد کوچک با این که برای معاملات کوچک استفاده می شود، اما یکی از ارز های دیجیتالی است. پس می توان گفت که تمام ویژگی هایی که ارز های دیجیتالی از آن ها پشتیبانی می کنند را دارا است. همان طور که در مطالب پیشین ذکر شد یک کوین بیت کوین، با ۱۰۰ میلیون SAT برابر است.

این واحد ارزی به دلیل این که به بیت کوین مربوط می شود، از محبوبیت بالایی برخوردار است و سرمایه گذاران بر روی آن نیز سرمایه گذاری کرده اند. یکی از مهم ترین ویژگی هایی SAT دارد، این است که مانند ارز های دیجیتالی دیگر تحت کنترل هیچ دولت و کشوری نیست. این واحد نیز به صورت کاملا مستقل فعالیت می کند. از دیگر ویژگی های آن می توان به امنیت بالا شبکه بلاک چین SAT که بر پایه بیت کوین است، اشاره کرد.

وایت پیپر ساتوشی

وایت پیپر ساتوشی

برای این که بتوان به خوبی یک پروژه را ارائه داد و بتوان سرمایه گذاران را ترغیب به سرمایه گذاری در آن پروژه کرد، نیاز است تا یک وایت پیپر مرتبط و مناسب را برای معرفی جزئیات این پروژه، در اختیار علاقه مندان قرار داد. وایت پیپر ها که معنی فارسی آن ها اوراق سفید می باشد، در واقع به معرفی پروژه می پردازند. در وایت پیپر ها در مورد هدف ها، اشکالات، راه حل های مناسب برای رفع نواقص و … به صحبت پرداخته شده تا سرمایه گذاران با اطلاع از جزئیات کامل پروژه در آن سرمایه گذاری کنند. هنگامی که آقا ناکاموتو تصمیم به معرفی بیت کوین گرفت، وایت پیپر آن را چند ماه قبل در دسترس قرار داد. ناکاموتو در این وایت پیپر، بیت کوین را یک نسخه همتا به همتا نامید که می توان با استفاده از آن، بدون واسطه قرار دادن دولت ها به انجام معاملات پرداخت. همچنین در این وایت پیپر به طور کلی در مورد واحد کوچک ارزی برای محاسبه بیت کوین توضیح داده بود. ساتوشی نامی است که برای این واحد کوچک در نظر گرفته شده و این نام با بهره گیری از نام خالق ارز بیت کوین، انتخاب شده است.

هر SAT چند دلار است؟

ساتوشی قیمت ثابتی ندارد و می توان گفت که با تغییرات قیمتی ارز بیت کوین، تغییر می کند. این واحد ارزی، برای محاسبات بیت کوین به کار می رود و ارزش آن، تابعی از ارزش بیت کوین است. پس می توان گفت که ارزش بیت کوین و ساتوشی تفاوتی ندارد و آن ها را می توان مانند ارزش ریال و تومان دانست. باید بدانید که بیت کوین در سال های اخیر دچار نوسانات فراوانی شده است. مبلغ 64.863 دلار بالا ترین ارزش بیت کوین بود و به تبع آن، ارزش ساتوشی نیز در اوج خود قرار داشته است. همان طور که ذکر شد ارزش بیت کوین به صورت لحظه ای در حال تغییر است. پس در نتیجه ارزش ساتوشی نیز دائما دچار تغییر می شود. با مراجعه به برخی از سایت های صرافی های آنلاین، می توانید ارزش لحظه ای بیت کوین و SAT را به دست آورید.

SAT مال کجاست؟
Money, Cryptocurrency Financial and Security Concept. Gold Bitcoin coin on man hand with stack of coin and master key lock on bank passbook.

SAT مال کجاست؟

وقتی که نام ساتوشی به میان می آید، منظور خالق بیت کوین نیست. بلکه این نام به کوچک ترین واحد ارز دیجیتالی بیت کوین تعلق گرفته است. با این وجود سوالی که در این جا مطرح می شود، محل زادگاه ساتوشی و بیت کوین است. خالق این ارز دیجیتالی خود را به عنوان یک شهروند ژاپنی معرفی کرده است. پس در نتیجه می توان گفت که بیت کوین و SAT نیز در ژاپن خلق شده اند. اما با وجود این که شک و شبه های بسیاری در مورد هویت خلق پادشاه ارز های دیجیتالی وجود دارد و نمی توان او را به طور صد در صد یک فرد ژاپنی دانست، محل احداث SAT و بیت کوین را نیز نمی توان به طور قطعی مشخص نمود. باید یاد آور شویم که ارز های دیجیتالی به هیچ منطقه خاصی تعلق ندارند و به صورت همتا به همتا و مستقل فعالیت می کنند. پس SAT نیز به کشور خاصی مربوط نمی شود.

ماجرا ساتوشی ناکاموتو و ایلان ماسک چه بود؟

ماجرا ساتوشی ناکاموتو و ایلان ماسک چه بود؟

ایلان ماسک چهره ای شناخته شده است که به عنوان یکی از ثروتمند ترین افراد جهان به حساب می آید. او مدیریت یکی از معتبر ترین شرکت های تولید محصولات هوا و فضا را بر عهده دارد و به تازگی مشغول ساخت یکی از ماهواره هایی است، که قرار است به ماه فرستاده شود. او به تازگی در ارز های دیجیتالی مختلفی سرمایه گذاری کرده و تاثیر مستقیمی بر روی روند صعودی و نزولی ارز های مختلف دارد. به همین دلیل نام او در مبحث ارز های دیجیتالی بسیار به گوش می رسد. اخیرا صحبت هایی به میان آمده است که عنوان می کنند، ایلان ماسک همان ساتوشی ناکاموتو است. از این رو عده ای ایلان ماسک را به عنوان خالق بیت کوین می شناسند. این شایعات ادامه داشت تا این که ایلان ماسک در یکی از مصاحبه های خود به طور صریح اعلام کرد که ارتباطی با بیت کوین و خالق آن ندارد.

ساتوشی ناکاموتو چند بیت کوین دارد؟

ناکاموتو از چهره هایی است که بسیاری از افراد، خواهان دانستن هویت اصلی او هستند. این چهره برای این که بتواند اعتماد افراد را برای سرمایه گذاری در بیت کوین به دست آورد، در ابتدا خودش یک سرمایه گذاری عظیم در این ارز دیجیتالی انجام داد. گفته می شود که او هم اکنون بیش از یک میلیون بیت کوین دارد. با توجه به افزایش ارزش بیت کوین، مسلما ناکاموتو هم اکنون با سرمایه گذاری در این ارز، به ثروت بالایی دست یافته است. اما لازم است بدانید که او از سال ۲۰۱۶ به طور ناگهانی ناپدید شد و تا کنون نیز صحبتی از او به میان نیامده است.

ساتوشی ناکاموتو همان ایلان ماسک است؟

ساتوشی ناکاموتو همان ایلان ماسک است؟

یکی از اسرار آمیز ترین شخصیت های مربوط به ارز های دیجیتالی، ناکاموتو می باشد. هویت او از همان ابتدا ناشناخته عنوان شد و تا کنون نیز به همین صورت باقی مانده است. البته ادعا های بی شماری در رابطه با هویت ناکاموتو عنوان شد و شخصیت های متعددی خود را ناکاموتو نامیدند. در سال ۲۰۱۶ کریگ رایت، که یک مهندس کامپیوتر بود، به همراه یک بازرگان استرالیایی خود را ناکاموتو نامیدند. پس از آن در سال ۲۰۱۸ وینسنت ون ولکر، یکی از هنرمندان آمریکایی به عنوان ناکاموتو شناخته شد. در ماه فوریه ۲۰۲۱، جاستین سان که به عنوان خالق ارز ترون شناخته می شود، در صفحه توئیتر خود، ایلان ماسک را ناکاموتو و خالق بیت کوین نامید. البته این فرضیه برای نخستین بار در سال ۲۰۱۷ و توسط یکی از کارکنان شرکت اسپیس اکس ایلان ماسک، عنوان شد. این نظریه توسط شخص ایلان ماسک رد شد و وی با صراحت اعلام کرد که ساتوشی ناکاموتو نیست.

قیمت SAT چقدر است؟
This photograph taken on December 17, 2020 shows a man holding a physical imitation of a Bitcoin at a crypto currency “Bitcoin Change” shop, near the Grand Bazaar, in Istanbul. – Leading virtual currency bitcoin on Wednesday traded above $20,000 for the first time following a sustained run higher in recent weeks. Bitcoin reached a record-high $20,398.50 before pulling back to $20,145, which was still an intra-day gain of nearly four percent. (Photo by Ozan KOSE / AFP) (Photo by OZAN KOSE/AFP via Getty Images)

قیمت SAT چقدر است؟

همان طور که در مطالب پیشین ذکر شد، قیمت ساتوشی، تابعی از ارز بیت کوین می باشد. از این رو با بالا رفتن و پایین آمدن ارزش بیت کوین، ارزش SAT نیز تغییر می کند و به همان نسبت کم یا زیاد می شود. برای این که بتوان قیمت SAT را به دست آورد، باید قیمت هر کوین از ارز بیت کوین را به ۱۰۰ میلیون تقسیم نمایید. حال ممکن است سوال “قیمت هر ساتوشی چند تومان است؟ ” ذهن مخاطبان را درگیر کند. باید بگوییم که برای انجام محاسبات تبدیلی ارزش ساتوشی به تومان، تنها کافی است که قیمت بیت کوین را ابتدا بر مبنی تومان به دست آورید. سپس ارزش به دست آمده را بر ۱۰۰ میلیون تقسیم کنید تا از این طریق ارزش قیمتی هر SAT به تومان را به دست آورید.

10000 ساتوشی رایگان از بازی کردن واقعیت دارد؟

همان طور که در مطالب پیشین اشاره کردیم، دریافت کاملا رایگان ارز های دیجیتالی غیر ممکن است. اما می توانید با انجام برخی از بازی ها به ارز های دیجیتالی به عنوان پاداش دست پیدا کنید. علاوه بر این، در بسیاری از سایت ها می توانید، لینک مخصوص خود را دریافت نمایید و با به اشتراک گذاشتن آن لینک، ارز دیجیتالی بر واحد ساتوشی را کسب کنید. به این گونه که هر چه بازدید سایت از طریق لینک مخصوص شما بیشتر باشد، SAT بیشتری می توانید دریافت نمایید.

کتاب یک ساتوشی چیست؟

کتاب یک ساتوشی چیست؟

این کتاب یکی از معتبر ترین و مفید ترین کتاب هایی است که به زبان فارسی و در زمینه ارز های دیجیتالی، منتشر شده است. نویسندگان این کتاب، محمد آذرنیوا و نیما ملک پور می باشند. این کتاب به عنوان یک راهنما جامع برای ورود به ارز های دیجیتالی عنوان شده است. همچنین اطلاعات بسیار مفیدی را در مورد بیت کوین و اتریوم در اختیار افراد مبتدی قرار می دهد. انتشار نخستین نسخه این کتاب به تاریخ بیست و دومین روز آبان سال ۱۳۹۹ باز می گردد. این کتاب هم اکنون هم به صورت نسخه های pdf و هم به صورت نسخه چاپی به فروش می رسد. انتشارات عرضه کننده این کتاب نیز، انتشارات راه پرداخت می باشد.

خرید SAT به چه صورت ممکن می شود؟

به دلیل این که SAT واحد کوچک بیت کوین است، در تمامی صرافی هایی که ارز دیجیتال بیت کوین را توزیع می کنند، می توانید به خرید و فروش این ارز با واحد SAT نیز اقدام نمایید. البته برای انجام این کار بهتر است در اینترنت، صرافی معتبری را پیدا کنید و از طریق سایت آنلاین آن، اقدام به انجام معامله با واحد ارزی SAT نمایید. صرافی ایران بورس یکی از صرافی های عرضه کننده بیت کوین است و می توانید این معاملات را در سایت این صرافی با واحد SAT انجام دهید.

سوالات متداول

قیمت هر ساتوشی بیت کوین کش چگونه به دست می آید؟

ابتدا باید ارزش لحظه ای بیت کوین کش را به دست آورید. سپس آن را بر صد میلیون تقسیم نمایید تا ارزش یک واحد SAT نمایان شود.

هر بیت کوین چند ساتوشی می باشد؟

هر یک بیت کوین با صد میلیون ساتوشی برابر است و هر ساتوشی 0.00000001 بیت کوین می باشد.

ساتوشی ناکاموتو کیست؟

او ارز بیت کوین را احداث کرد و یک چهره ناشناخته در ارز های دیجیتالی معرفی شده است.

چگونه ساتوشی رایگان به دست می آید؟

با انجام برخی از بازی های آنلاین، در صورت برنده شدن می توانید SAT دریافت نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید