دستگاه ماینر چیست؟ قیمت خرید دستگاه ماینر ارز دیجیتال

ماینر ارز دیجیتال امروز و مخصوصا در سال 2021 میلادی مورد توجه شرکت ها و افراد زیادی قرار گرفته است. در بسیاری از کشورهای دنیا، دولت ها به ایجاد مزارع استخراج بیت کوین پرداخته اند. در این مقاله به بررسی این موضوع و ماین ارز های دیجیتال می پردازیم. انواع روش های ماین، میزان محاسبات مربوط به آن، هزینه ها و … از جمله مباحثی است که در این مقاله به آن پرداخته می شود.

ماینر ارز دیجیتال چیست؟

ماینر ارز دیجیتال چیست؟

قبل از این که به بررسی انواع روش های استخراج ارز دیجیتال بپردازیم، لازم است موضوع ماین یا استخراج را به طور واضح تر بیان کنیم.

ارز های دیجیتال، یا رمز ارز ها همان گونه که از نامشان مشخص است، ارز های رمزنگاری شده هستند. هر شخصی برای اینکه به این ارزها دسترسی داشته باشد، باید بهایی را در ازای آن بپردازد. این مقدار بها حتما پول نیست و می توان از ارز رایج مملکت مانند دلار، یورو، پوند و … استفاده کرد. اما سوالی که مطرح است این است که به این ارز ها چگونه می توان دسترسی داشت و آن ها را با استفاده از ارزهای رایج بدست آورد. یک راه اینکه بتوان بیت کوین و سایر آلت کوین های بازار کریپتوکارنسی را در اختیار داشته باشید، انجام خرید و فروش این رمزارزها در بازار و با استفاده از صرافی ها است. راه دیگر که موضوع مورد بحث این مقاله است، استخراج و یا ماینینگ این ارزهای دیجیتال می باشد.

برای استخراج کردن ارز های دیجیتال به دستگاه و تجهیزات خاصی نیاز است. برای اینکه بتوانید یک ارزی را استخراج کنید، نیاز است بهایی را در مقابل آن بپردازید. بهایی که برای استخراج بیت کوین یا ارز دیگری باید پرداخت شود، قدرت پردازش یک پردازشگر قوی است. یکی از مهم ترین وسیله هایی که برای استخراج بیت کوین استفاده می شود، استفاده از یک پردازشگر قوی می باشد.

با توجه به قدرتی که برای پردازش به شبکه داده می شود، در مقابل آن مقداری بیت کوین ماین می شود. به این دستگاه ماینر می گویند. البته برای ماین کردن به ابزارهای دیگری از جمله فشار قوی برق، دستگاه های خنک کننده و … نیاز است. برای پردازشگر برق مهم ترین و اصلی ترین عامل است. لذا ماینرها برق زیادی را مصرف می کنند و استفاده از آن ها در همه کشور ها مخصوصا ایران مجاز نیست. علاوه بر این ها چون گرمای زیادی در حین پردازش تولید می شود، به خنک کننده نیاز است.

ماینر ارز دیجیتال با موبایل چگونه است؟

ماینر ارز دیجیتال با موبایل چگونه است؟

ارزهای دیجیتال را در گذشته هم می توانست با استفاده از موبایل استخراج یا ماین کرد. موبایل هم مانند دستگاه های استخراج ارز دیجیتال، قدرت پردازش خود را در اختیار قرار می دهد و با توجه به آن ارز دریافت می شود. اما این مراحل چگونه انجام می شود؟

برای استخراج ارز دیجیتال با استفاده از موبایل، در ابتدا باید نرم افزاری را بر روی گوشی خود نصب کنید تا بتواند ارز دیجیتال مورد نظر را به شما بدهد. علاوه بر این ها بازی هایی در گذشته در گوگل پلی موجود بود که با بازی کردن در آن ها و کسب امتیاز ارز دیجیتال هدیه می داد. بعد از دریافت ارز دیجیتال با استفاده از یکی از راه های بالا، باید از آن در یک کیف پول مطمئن نگهداری کرد. کیف پول های زیادی در دنیای کریپتو موجود هستند که از بین آن ها تراست ولت، مطمئن ترین می باشد. لذا با انتقال ارز به این کیف پول صاحب ارز دیجیتال می شوید. اما نکته مهم دیگری را هم قبل از استخراج با استفاده از گوشی باید در نظر داشته باشید که آن هم مقرون به صرفه نبودن استخراج با استفاده از موبایل است.

علت مقرون به صرفه نبودن دلیل های مختلفی دارد. اول اینکه قدرت پردازش گوشی آنقدر بالا نیست که بتواند مقدار قابل ملاحظه ای ارز دیجیتال برای شما ماین کند. دوم اینکه با فرض ماین شدن ارز دیجیتال، امکان آسیب به گوشی بسیار زیاد است. لذا گوگل پلی اکثر نرم افزار های ماین را حذف کرده است. تنها تعداد کمی نرم افزار مانند Droidminer وجود دارد که به استخراج الکترونیوم می پردازد.

محاسبه ماینر ارز دیجیتال چیست؟

ارز های دیجیتال از ابتدای سال 2020 رشد خود را شروع کردند. با گذشت حجم این بازار افزایش یافت. این افزایش تقاضا باعث رشد ناگهانی و پامپ بسیاری از آلت کوین ها شد. این رشد قیمتی ارز های دیجیتال و مخصوصا بیت کوین، باعث شد تا تقاضا برای خرید دستگاه های استخراج ارز های دیجیتال و مخصوصا بیت کوین بیشتر شود. این کار با اینکه با هزینه ها و مشکلاتی همراه است، اما از نظر ارز آوری بسیار سودمند است.

در محاسبات دستگاه های ماینر، عباراتی مورد استفاده قرار می گیرد که در این قسمت به این عبارات و مفاهیم آن ها می پردازیم. اولین اصطلاحی که باید در این مورد بدانیم، GPU می باشد. GPU واحد پردازشگر گرافیکی می باشد. جی پی یو را بخشی از کارت های گرافیکی می دانند که همه محاسبات پیچیده کامپیوتر را انجام می دهد. لذا برای استخراج بیت کوین یا سایر رمزارز ها از قدرت GPU استفاده می شود.

دومین اصطلاح CPU است که با نام آن حتما آشنا هستید. سی پی یو در واقع واحد پردازش مرکزی است و امروزه از آن برای استخراج استفاده نمی شود. دلیل این موضوع قدرت بیشتر جی پی یو است. به عنوان مثال سی پی یو ممکن است در حد ده مگاهش بر ثانیه باشد در حالی که کارت های گرافیکی موجود است که تا 800 مگاهش بر ثانیه هش را فراهم می کنند. لذا استفاده از سی پی یو مقرون به صرفه نیست. به همین دلیل است که امروزه دیگر از نرم افزار های موبایلی یا با استفاده از لپتاپ نمی توان کار ماین را انجام داد.

خرید ماینر ارز دیجیتال چگونه است؟

خرید ماینر ارز دیجیتال چگونه است؟

بیت کوین که پادشاه ارز های دیجیتال است با شکست سقف قبلی خود در 19 هزار دلار، کانال های 20 و 30 را به سرعت سپری کرد. امروز نیز بیت کوین در کانال 50 هزار قرار دارد و سقف خود را در 62 هزار دلار نشکسته است. این رشد قیمتی بیت کوین باعث شده است تا تقاضا برای خرید دستگاه های ماینر افزایش دارد. ماین کردن بیت کوین حتی با مصرف برق بالا باز هم بسیار سودآور است. به همین دلیل است که بسیاری از دولت ها خود نیز مزارع استخراج دارند.

خرید ماینینگ هم اکنون و در سال 1400 در ایران ممنوع بوده و برای خرید باید به صورت قانونی و با کسب مجوز اقدام کرد. در سال 1398 دولت طی مصوبه ای استفاده از دستگاه های ماینر را مجاز اعلا کرد. این مجوز تنها برای کسانی بود که مزرعه یا فارمی را در اختیار داشته باشند و از این طریق به استخراج بیت کوین بپردازند. این در حالی بود که از همان موقع قاچاق دستگاه های ماینر بیشتر شد و فعالیت های غیر قانونی افزایش یافت. با توجه به مصرف بالای برقی که این دستگاه ها دارند، امروزه با متخلفان برخورد شده و حتی جوایزی را برای شناسایی دستگاه های ماینر غیر قانونی در نظر گرفته اند.

بهترین ماینر ارز دیجیتال چیست؟

بهترین ماینر ارز دیجیتال چیست؟

برای ماینر ارزهای دیجیتال دستگاه های ماینر زیادی وجود دارند. شرکت های مختلفی از جمله بیتمین تکنولوژیز، میکرو بیتی، کنان کریتیو، اینوسیلیکون تکنولوژی، بیت فری و … می توان اشاره کرد. در این شرکت ها ماینر های مختلفی به تولید می رسد که از بین آن ها به موارد زیر می توان اشاره کرد.

دستگاه antminer s19 pro

 این دستگاه در شرکت bitmain ساخته شده است. هش ریت آن 110 تراهش است. مصرف برقی که این دستگاه دارد در حدود 3250 وات است. این دستگاه بهترین سخت افزار ماینینگ را دارد.

دستگاه m30

 این دستگاه توسط شرکت میکرو بیتی ساخته شده است. هش ریت آن 112 تراهش بوده و 3472 وات هم برق مصرف می کند. امتیاز این دستگاه از نظر سودآوری 4.5 از 5 است، در حالی که انت ماینر امتیاز کامل را دارد.

دستگاه antminer s17+

این دستگاه در سال 2019 به بازار عرضه شده و محبوب ترین ماینر شرکت بیت مین است. انت ماینر s17+ یک ماینر 7 نانومتری است که 68 تراهش هش ریتش است و 2680 وات برق مصرف می کند. این دستگاه برای کسانی که برق کمتری را می خواهند مصرف کنند مناسب تر است.

دستگاه antminer t19

این دستگاه آخرین ماینر ساخته شده شرکت بیت مین است که در سال 2020 به بازار عرضه شد. این محصول توازنی را بین قیمت و قدرت ایجاد کرد. قدرت 84 تراهشی این دستگاه در مقابل 3150 وات برق مصرفی نشان دهنده این توازن است.

دستگاه Avalon 6

این دستگاه نیز مانند سایر ماینر ها از محبوبیت بالایی برخوردار است. قدرت بالای هش از مزایای این دستگاه بوده در حالی که برق مصرفی آن هم زیاد است و به عنوان یک عیب می توان در نظر گرفت.

سوالات متداول

سوالات متداول

دستگاه ماینر ارز دیجیتال چیست؟

دستگاهی که بیت کوین یا سایر رمزارزها را با در اختیار گذاشتن قدرت پردازش خود کسب می کند.

محاسبات مربوط به استخراج به وسیله دستگاه ماینر ارزدیجیتال چیست؟

از مهم ترین این محاسبات به هش ریت یا قدرت پردازش می توان اشاره کرد که نشان دهنده میزان برق مصرفی هم می باشد. هر چه هش ریت بالاتر باشد مقدار برق بیشتری مصرف می شود.

معروف ترین دستگاه های ماینر ارز دیجیتال چه دستگاه هایی هستند؟

از این دستگاه ها به انت ماینر اس و تی 19 می توان اشاره کرد.

تفاوت gpu و cpu در دستگاه ماینر چیست؟

جی پی یو واحد پردازش گر گرافیکی و سی پی یو واحد پردازش گر مرکزی است. امروزه از جی پی یو برای استخراج ارز دیجیتال استفاده می شود.

دیدگاهتان را بنویسید