خداحافظی هادی چوپان از بدنسازی واقعیت دارد؟

هادی چوپان، ورزشکار و بدن‌ساز حرفه‌ ای ملقب به گرگ پارسی، متولد 4 مهر 1366، در شهرستان بیضا، استان فارس است. او از سال 1379، ورزش پرورش اندام را شروع کرد و از سال 1390 تا 1395 عضو ثابت تیم ملی بدن‌ سازی ایران بود. وی چندین بار در مسابقات فدراسیون جهانی بدن‌سازی و تناسب‌اندام شرکت کرد و موفق به کسب عناوین و افتخارات ملی و بین‌المللی زیادی شد. همچنین وی یکی از محبوب ترین اکانت های اینستاگرام را در اختیار دارد. همه فالور های او علاقه مندا به بندسازی از سراسر جهان می باشند.

هادی چوپان کیست؟

هادی چوپان کیست؟

این بدنساز 35 ساله، 169 سانتی متر قد و 100 کیلوگرم وزن دارد. هادی در نوجوانی، برای امرار معاش و تامین‌ هزینه‌های خود و خانواده، با برادر بزرگ‌ترش حسن، مشغول به گچ‌کاری بوده‌است. برادرش مشوق اصلی او در آغاز مسیر حرفه‌ای و کسب عناوینش بود. او در 13 سالگی، به تشویق برادرش بدن‌سازی را آغاز کرد و پس از سه سال فعالیت حرفه‌ای، موفق به کسب عنوان جایگاه سوم کشور و قهرمانی استان فارس شد. اولین مدال ملی‌اش را در سال 1384 کسب کرد. هادی شکست‌های بسیاری هم داشته است اما این شکست‌ها، هرگز باعث ناامیدی و منصرف شدن او از هدفش نشده است بلکه او را برای رسیدن به اهدافش مصمم تر کرده است. وی چندین عنوان قهرمانی و نایب‌قهرمانی ملی و بین‌المللی را در کارنامه دارد. ” جمشید اوجی ” به مدت 6 سال، وظیفه‌ی مربیگری او را بر عهده داشته است. چوپان چندسال نیز بدون مربی تمرین کرده است. ” علی نعمتی ” به مدت 4 سال و بین سال‌های 1392 تا 1396 ، مربی او بوده است. از اواخر1396 تا به الان نیز، ” هنی رامبد ” وظیفه‌ مربی‌گری او را برعهده دارد. چوپان ساکن شیراز است و مدیریت یک باشگاه بدن‌سازی را در شیراز بر عهده دارد. او در میدان‌ها و عرصه‌‌های بین‌المللی، به ” گرگ پارسی ” شهرت دارد

بیوگرافی هادی چوپان

این قهرمان 35 ساله‌ ایرانی؛ 15 طلای استانی، 6مدال کشوری شامل 3 طلا، 2 نقره و یک برنز، نقره‌ی جهان در سال 2012، طلای آسیا، 3 طلای جهان، طلای اورال مِستر المپیا، نقره‌ی مسابقات شروکلاسیک، نقره‌ مسابقات گرَند پری، نقره‌ مسابقات سان مارینو، نقره‌ دبی اکسپو، طلای مسابقات مستر المپیا در پرتغال، طلای مسابقات گرَند پری کرهٔ جنوبی، طلای مسابقات ونکوور پرو کانادا، برنز مِستر المپیا دسته آزاد و مقام چهارم مستر المپیا دسته آزاد را در کارنامه‌ ورزشی‌اش ثبت کرده است.

اینستاگرام هادی چوپان

اینستاگرام هادی چوپان

هادی چوپان نیز مانند بسیاری از سلبریتی‌های دیگر، از شبکه‌ اجتماعی اینستاگرام برای ارتباط با طرفدارانش و تبلیغ و اطلاع رسانی درمورد کار و حرفه‌اش استفاده می‌کند. پیج اینستاگرام هادی چوپان به آدرس: [email protected] ، حدود دومیلیون و دویست‌هزار نفر دنبال کننده دارد و با مراجعه به پیجش، می توانید تصاویر و ویدیوهایش را تماشا کنید.

او اهل کجاست؟

او متولد شهر اَبنُو، در شهرستان بیضای استان فارس است.

حضور در برنامه فرمول یک

هادی چوپان، با حضور در برنامه‌ فرمول یک با اجرای علی ضیا که از شبکه‌ یک پخش می شود، از سختی‌ها و مشکلاتش در عرصه‌ ورزش و مسیر کاری‌اش گفت. از مسیر سخت و پرفرازونشیبی که برای رسیدن به جایگاه امروزش پشت سر گذاشته است. از حمایت‌ نشدن‌ها و دیده نشدن هایش در عرصه‌ ورزش توسط مسئولان و مقامات ذی ربط تا بی پولی و نداری‌ و نداشتن یک منبع درآمد ثابت. او از زندگی گذشته و دوران بچگی‌اش صحبت کرد و گفت که تمام گذشته و بچگی‌اش در سختی و عذاب و فقر بوده است و حتی پول خریدن کفش و یا شرکت در مسابقات را نداشته است و لباس خاک و خلی در باشگاه حاضر می شده است‌. چوپان در پایان برنامه، از عشقش نسبت به ایران صحبت کرد و گفت که هرگز ایران را ترک نخواهد کرد و بدون ایران، نمی‌تواند زندگی کند.

هادی چوپان و همسرش

وی چند سال پیش ازدواج کرده و سه فرزند به نام های محمد حافظ، نادیا و سورنا دارد. چوپان می گوید به هیچ وجه اجازه نمی دهد که فرزندانش سمت بدنسازی بروند. وی بسیار خانواده دوست است. اطلاعات و یا تصاویر زیادی از همسر او موجود نیست اما او همیشه با احترام از همسرش یاد کرده و می گوید: ” اگر همسرم نبود، من فلج بودم “

هادی چوپان و رونی کلمن

” رونی کلمن ” ، اسطوره‌ بدنسازی جهان و قهرمان 8 دوره‌ مستر المپیا، پیش از مستر المپیای 2019 درمورد رشته‌ احتمالی انتخابی چوپان و جایگاهش گفت که احتمال می دهد چوپان دسته‌ی آزاد را انتخاب بکند و به راحتی میان پنج نفر برتر این دسته قرار بگیرد و پیش بینی رونی کلمن‌ نیز درست از آب درآمد.

هادی چوپان مصاحبه

هادی چوپان مصاحبه

او بارها در مصاحبه‌هایی که انجام داده است، از شرایط و مسیر سخت زندگی خصوصی و شغلی‌اش گفته است. از فقر و رنج و دردهایی که از کودکی تا به الان تحمل کرده است. او مسیر بسیار سختی را برای رسیدن به عناوین امروزش طی کرده است و گذشته‌ سختی را پشت سر گذاشته است. او از بچگی با فقر بزرگ شده است. چوپان از حمایت‌ نشدن‌ها و دیده نشدن هایش در عرصه‌ ورزش توسط مسولان و مقامات ذی ربط تا بی پولی و نداری‌ و نداشتن یک منبع درآمد ثابت می گوید. وی می گوید برای تامین هزینه‌های اعزام به مسابقات بین‌المللی، تاحالا سه بار ماشینش را فروخته است و خانه‌اش را نیز برای مسابقات مستر المپیا فروخت چرا که هیچ مسئول و نهادی در ایران نبود که او را حمایت کند. وی از بدهی‌های زیادی که برای تامین هزینه‌های مسابقات متحمل شده است می گوید و گفته ” تا گردن زیر بدهی ام “. هادی می گوید اگر به گذشته برگردد، هرگز به سمت بدنسازی نخواهد رفت. او می گوید بعد از مسابقات مستر المپیا، پیشنهاداتی تا سقف 10 میلیارد تومن از کشورهای خارجی داشته است اما هرگز قبول نکرده است چرا که ارزش پرچم ایران را با هیچ بهایی قابل مقایسه نمی داند. چوپان همیشه از عشقش نسبت به ایران صحبت کرده و می گوید که هرگز ایران را ترک نخواهد کرد و بدون ایران، نمی‌تواند زندگی کند و فقط به عشق مردم و پرچم ایران است که حجم عظیمی از مشکلات مادی و روحی روانی را برای شرکت در مسابقات بین‌المللی تحمل می کند.

خداحافظی هادی چوپان واقعیت دارد؟

خداحافظی هادی چوپان واقعیت دارد؟

وی در تاریخ 20 اسفند 1399 ، با انتشار پستی در صفحه‌ شخصی‌اش در اینستاگرام، ضمن گلایه و انتقاد از شرایط ورزش بدنسازی در ایران و عدم توجه مسئولان به بدنسازی و پرورش اندام، خداحافظی خود را از دنیای قهرمانی اعلام کرد.

دعوای هادی چوپان

او به دلیل مشکلاتی که در ورزش بدنسازی و پرورش اندام وجود دارد، همیشه از مسولان و رئیس فدراسیون شاکی بود و انتقاد می کرد. وی بلافاصله پس از بازگشتش از مسابقات مستر المپیا، لب به گلایه گشود و فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام و مسولان ذی ربط را مورد حمله‌ لفظی قرار داد که با واکنش تند رئیس فدراسیون بدنسازی همراه بود.

قد او چقدر است؟

او 169 سانتی متر قد و 100 کیلوگرم وزن دارد.

مسابقات بدنسازی هادی چوپان مستر المپیا

” مستر المپیا ” ، عنوانی است که به برنده‌ رقابت حرفه‌ای پرورش اندام مردان که رقابتی بین‌المللی است، اهدا می‌شود. چوپان در مسابقات بدنسازی “مستر المپیا” سال 2019 ، موفق به کسب مقام سوم جهان شد. این اولین مدال یک ایرانی در تاریخ رقابت های وزن آزاد مستر المپیا بود. او در مرحله‌ی پیش داوری، داوران و تماشاچیان و همه‌ی حضار را شگفت زده کرد و در این مرحله موفق به قرار گرفتن در میان 5 نفر اول شد؛ اتفاقی که برای اولین بار در تاریخ پرورش اندام ایران رخ داد. گرگ ایرانی، در نهایت موفق به کسب مقام سوم رقابت های مستر المپیا 2018 آمریکا شد. او در بخش نگاه مردمی نیز قهرمان مستر المپیا شد و کمربند قهرمانی را دریافت کرد.

تمرینات این قهرمان بدنسازی ایران

در ویدیوهایی که از تمرین هادی چوپان به همراه مربی‌اش ” هنی رامبد ” منتشر شده است، تمرینات عضلات پشت پای او، به سبک تمرینی مخصوص هنی رامبد یعنی سیستم ” FST7 ” مشاهده می شود. او می گوید در روز 15 تن وزنه و 75 کیلو دمبل می زند. سیستم تمرینیFST-7 ، برای اولین بار توسط هنی رامبد، مربی ایرانی بنیان گذاری شد.

رقص هادی چوپان

او همراه با تیم بدنسازی ” ایووژن ” ،در نمایشگاه بدنسازی هند شرکت کرد. او با اجرای رقص و آواز هندی در میان مردم هند، حاضران در نمایشگاه راه به هیجان آورد و آنان را به رقص واداشت.

سوالات متداول

آیا هادی چوپان بختیاری است؟

او در شهرستان بیضا استان فارس متولد شده است که معمولا بختیاری هستند.

هادی چوپان چگونه امرار معاش می‌کند؟

او قبلا گچ کار بوده است و درحال حاضر، مدیریت یک باشگاه بدنسازی در شیراز را بر عهده دارد.

هادی چوپان کجا زندگی می کند؟

وی درحال حاضر، ساکن شیراز می باشد.

هادی چوپان مقام چندم مسترالمپیا را به دست آورد؟

چوپان موفق به کسب مقام سوم مستر المپیا 2019 شد.

دیدگاهتان را بنویسید