وایت پیپر چیست؟ ترجمه وایت پیپر ارزهای دیجیتال محبوب

در این قسمت از مقالات مربوط به ارز دیجیتال قصد داریم به وایت پیپر ها که در فارسی به معنی اوراق سفید می باشند، بپردازیم. با توجه به آن که پروپوزال ها و وایت پیپر ها به صورت ترجمه نشده وجود دارند، بسیاری از افراد در پیدا کردن ترجمه این مقاله ها می باشند. بنابراین ما گزارشی به طور کامل در اختیارتان قرار می دهیم تا مشکلات شما را در این زمینه برطرف نماییم. پس تا انتهای این مقاله همراه ما باشید تا به بررسی کامل این موضوع بپردازیم.

10 مورد وایت پیپر ارزهای دیجیتال محبوب

10 مورد وایت پیپر ارزهای دیجیتال محبوب

این قسمت به بررسی ۱۰ مورد از وایت پیپر های ارز های دیجیتال که در میان مردم بسیار محبوب می باشند خواهیم پرداخت. در حقیقت وایت پیپر ها معرفی نامه‌ ای از پروژه می باشد که به خواننده پروژه توضیح می دهد که چه مشکلاتی را قرار است برطرف نماید وایت پیپرها در هر حوزه ای که وجود داشته باشند، مربوط به همان حوزه می باشند و تنها راجع به ارزهای دیجیتال نمی باشند و در کل به معنای پروپوزال و مقاله است. اگر پروژه در مرحله اولیه قرار داشت و یا با پروژه که در زمینه ارز دیجیتال جدید هست رو به رو بشویم، باید برای تحلیل آن قدم برداریم که به معنی مطالعه وایت پیپر ها می باشد‌. از نگارش این اسناد و این وایت پیپر ها در فضای ارز های دیجیتال این است که بتوانیم از راهکار های این محتوا در آینده نقشه های کلیدی را به دست آوریم و توضیح جامعی از فناوری و عملکرد محصولات داشته باشیم.

وایت پیپر بیت کوین

نخستین بار در سال ۲۰۰۸ شاهد انتشار وایت پیپرهای بیت کوین توسط ساتوشی ناکاموتو بودیم. خالق بیت کوین ساتوشی ناکاموتو است که سه ماه قبل از ارائه نام ارز کوین، مقاله ای در سایت Metzdowd.com منتشر می کند و در این مقاله یادداشت هایی را عرضه می‌کند که پیرامون ارائه سیستم الکترونیکی ارز صحبت نموده بود در ادامه، توضیحات کاملی پیرامون ماهیت بیت کوین ارائه شده بود و اینکه بیت کوین چیست و چه کاری انجام می‌ دهد به طور کامل در وایت پیپر بیت کوین ذکر شده بود.

وایت پیپر کاردانو

وایت پیپر کاردانو

در این قسمت به معرفی وایت پیپر کاردانو خواهیم پرداخت که یک پروژه مبنی بر بلاکچین می باشد که مانند ارزهای دیجیتال دیگر مثل اتریوم و بیت کوین امکان اجرای قراردادهای هوشمند را فراهم می کند. اما تفاوتی که ارز دیجیتال کاردانو دارد این است که پیشگام در نسل سوم بلاکچین ها می باشد و امنیت آن با استفاده از سرعت کارمزد تراکنش ها و معماری های چند لایه تامین می‌شود به همین خاطر کار بر روی این پروژه از چند سال قبل حدود سال ۲۰۱۵ آغاز شد و عرضه این ارز دیجیتال نیز در دسامبر سال ۲۰۱۷ توسط صرافی‌ها شروع شد‌. قرارداد های هوشمند برای این ارز دیجیتال بر روی بلاکچین برنامه‌ های غیر متمرکز انجام گرفت و برنامه‌ هایی که توسط هیچ کس توقف پیدا نکرد‌، روی این ارز دیجیتال صورت یافت. تیم کاردانو برای رفع نیاز تنظیم‌کننده مقررات و کاربران اقداماتی را اندیشیده و در تلاش اند تا حریم خصوصی کاربران و موارد قانونی تعادل را برقرار کنند تا آنها را راضی نگه دارند و همین دلیل است که افراد زیادی این ارز دیجیتال را به عنوان اتریوم ژاپنی می‌شناسند و مورد پسند آن ها واقع شده است.

بنیانگذار وایت پیپر های کاردانو فردی به نام چارلز هاسکین می‌باشد که یکی از اعضای ارز دیجیتال اتریوم می باشد. او در سال ۲۰۰۹ نوشتن مقاله و وایت پیپر کاردانو را آغاز نمود و توانست با ایجاد فرایند هایی که در ایجاد بلاگ و تایید تراکنش ها و مسائل مقیاس پذیری در اتریوم و بیت کوین انجام می‌ دهد، این ارز دیجیتال را به صورت پروپوزال ارائه دهد. بیت کوین نسل اول بلاکچین ها است و ارز دیجیتال اتریوم از نسل دوم بلاکچین ها است و هم اکنون کاردانو تمام نیاز های نسل سوم بلاکچین ها را برطرف نموده است.

وایت پیپر اتریوم

استفاده از زیر ساخت بلاکچین و کاربرد هایی که دارد از جمله نظریه هایی است که در باره ماهیت و مفاهیم بلاکچین ارائه شده که تاریخچه طولانی دارد. وایت پیپر اتریوم پیرامون معرفی مفهوم جدیدی از ابزار های دیجیتال ارائه شده و سندی دارد که می‌تواند بازگو این موضوع باشد که پیشرفت‌ های جدید و فناوری های پایگاه داده تکراری برای ایجاد سیستم هایی که مبتنی بر بلاکچین می باشند چگونه است.

این سیستم توانست اطلاعاتی را در زمینه این که ارز دیجیتال متعلق به چه کسی و در چه چارچوبی ارائه شده عمل نماید و بعد از سال ۲۰۰۹ تعدادی اپلیکیشن به سرعت شروع به ظهور پیدا کردند که با توسعه اجماع غیر متمرکز ارز بیت کوین همراه بود. بیت کوین پایگاه ثبت داده می باشد که در سال ۲۰۱۰ شروع به ساخت ایران کرد پروتکال غیر مرکزی برای شناسایی تمام حساب‌های کاربری موجود است که با دیگر موارد مربوطه تعامل برقرار کرده و به عنوان تنها راه کاری که موجود می باشد، شناخته شده است. امنیت شبکه بسیار بالا است اما نقایصی پیرامون این موضوع در وایت پیپر اتریوم ذکر شده که با مطالعه ان می توانید اطلاعات جامعی کسب نمایید.

وایت پیپر دوج کوین

وایت پیپر دوج کوین

به اصطلاح گفته می‌ شود که وایت پیپر دوج کوین شوخی ترین ارزهای دیجیتال جهان می باشد که با اختصار به نام دوج شناخته شده است که مبتنی بر بلاکچین هایی است که فقط برای شوخی ساخته شده بود و هیچ هدف دیگری نداشت اما پس از مدتی این شوخی تبدیل به پر ارزش ترین بازار جهانی شد که هم اکنون ارزش آن به حدود چند صد میلیون دلار رسیده است. در سال ۲۰۱۳ بود که قیمت هر بیت کوین به هزار دلار رسید که این قیمت برای اولین بار بود که به این درجه از ارزش رسیده بود.

حالا نگاه های دیجیتال بیندازید و متوجه می شوید که ارزش این ارز دیجیتال دوج کوین چه میزان بالا است با توجه به همین موضوع ارائه نموده که در آن بنیانگذار دیجیتال معرفی شده که فردی به نام بیلی مارکوس بعد از ۴ سال از ارائه این ارز دیجیتال برنامه ایران با نام مارکوس انتشار نمود که به کمک فردی به نام جکسون پالمت انجام داده بود و در سال ۲۰۱۳ کمک به انتشار از دیجیتال دوج کوین کرد. اما به طور کلی خالق ارز دیجیتال دوج کوین فردی به نام شیپوشی ناکاموتو است که هم اکنون اطلاعات زیادی از او در دست نیست و بیشتر به صورت ناشناس زندگی می کند. اما نکته جالب اینجاست که این ارز دیجیتال تنها از سوی مردم و فرصت شوخی ایجاد شده بود اما هم اکنون سیستم بسیار داوطلبانه و دوستانه و در عین حال پر درامدی دارد.

وایت پیپر ترون

از محبوب ترین ارز های دیجیتالی که وجود دارد، می توان به ارز دیجیتال ترون اشاره نمود که به محض ارائه آن توجه سرمایه گذاران و معامله گران به آن جلب شد و به عنوان جذاب ترین ارز های دیجیتال شناخته شد. وایت پیپر ترون در سال ۲۰۱۷ معرفی شد و در ناحیه سنگاپور در جهان عرضه پیدا کرد. صد میلیارد کوین در سال ۲۰۱۷ قیمت گذاری شد و تغییرات قیمتی این ارز دیحیتال به صورت گسترده بعد از ان سال اغاز پیدا کرد.

وایت پیپر ریپل

وایت پیپر ریپل

وایت پیپر ریپل یه شبکه غیر متمرکز برای انجام گرفتن تراکنش های مالی ارائه می کند که برای صورت پیدا کردن انتقال های مالی مفید واقع شده است. وایت پیپر ریپل به صورت همتا به همتا یک شبکه غیر متمرکز توزیع شده ای را معرفی نموده که می توانید با داشتن این شبکه غیر متمرکز تراکنش های مالی خود را ارزان‌تر و سریع‌تر از دیگر سیستم های رایج امروزی انجام دهید. به هر حال بسیاری از بانک ها و موسسات جلوی پیشروی یک دیگر را گرفته اند اما آموزشی که در وایت پیپر ریپل صورت گرفته مشکلات کنونی را در جهت تراکنش های مالی از بین برده است زیرا ریپل تمام انتقالات تراکنش ها را به صورت پول های رایج های دیجیتال رایج فراهم نموده و می‌ توانید با داشتن آن مشکلات انتقال تراکنش‌ها را انجام دهید.

البته نمی توان از اکو سیستم های ارز دیجیتال به طور کامل خارج شد و به هر حال به جزو ریپل نیاز به دیگر ارز های دیجیتال نیز دارید. هدف وایت پیپر ریپل این است که با بیشتر کردن مخاطبان های ارز دیجیتال نقل و انتقالات مالی ارز دیجیتال ریپل را بالا ببرند و می توانند انتقالات مالی بانک‌ها را به صورت اسان تر برای مخاطبان و کاربران خود انجام دهند. اکنون بیش از ۱۶۰ تریلیون دلار به صورت خارج مرزی در سراسر جهان انتقال پیدا می‌کند که هر انتقال به خاطر شرایط مالی و مشکلات بانک‌ ها بین ۳ تا ۷ روز زمان لازم دارد.

وایت پیپر ارزهای دیجیتال

وایت پیپر بیت تورنت

هیچ وایت پیپر به اندازه وایت پیپر بیت تورنت نتوانسته حق مطلب این بیت تورنت را ادا کند، زیرا هیچ انگیزه مالی در پروتکل اولیه وجود نداشته و توسعه دهنده آن با کامل شدن روند حل مشکل توانسته پاداش هایی را برای کاربران خود ارائه دهد که به صورت یک فایل به سید بودن آن ادامه می‌دهد و قادر به دانلود می باشید. در طرف دیگر معادله ها کاربرانی هستند که می‌توانند به صورت اولویت بندی به سید ها دسترسی پیدا کنند و موجود بودن این شخصیت ها را مورد بررسی قرار دهند توصیه ما به کسانی که مایل به کسب اطلاعات در این زمینه هستند، این است که این وایت پیپر ها را مورد بررسی قرار دهند و اطلاعات خود را در این زمینه بالا ببرند.

معادله بیت تورنت اولویتی است که به پیوسته بودن یک فایل با استفاده از دیگر منابع که به کمک توجه آنها صورت می‌گیرد کمک می‌ کند و هدف نهایی آن این است که سیستم محتوای دولتی ها را کامل نمایید و به صورت غیرمستقیم و پروکسی تکمیل می‌ شود. بیت تورنت در آوریل سال ۲۰۰۱ ایجاد شد و نویسنده وایت پیپر آن در همان حدود این مقاله را انتشار داد و با قیمت ۱۲۰ دلار بنیان گذار در بیت تورنت ارز دیجیتال را معرفی کرد.

white paper وینک

وایت پیپر وینک که از بازی‌ های مختلف ارائه شده و تاکنون بیش از ۱۵۰ هزار نفر کاربر داشته که از آن استفاده نموده اند. این پروژه اولین اپلیکیشنی است که به صورت غیر متمرکز در شبکه و بلاکچین ترون راه اندازی شده است و با نام ترومپت ارائه شده است. این پروژه ابتدا با نام ترومپت فعالیت خود را آغاز نمود. اما سپس اسم دیگری بر روی آن انتخاب شد. در جولای سال ۲۰۱۹ بود که نام این وایت پیپر ترون، وین به خودش گرفت و در جریان عرضه آن با نام وینک شناخته شد.

این ارز بسیار کاربردی است و بر بستر ترون عرضه شده است. با استفاده از نگهداری این پلتفرم وینک می توانید پاداش دریافت نمایید. زیرا برای تشویق توسعه دهندگان و کاربران فعال پاداشی طراحی شده که بتواند در جهت توسعه این پژوهش به شما پاداش اهدا نماید.

وایت پیپر هولو ( ارز دیجیتال هات )

وایت پیپر هولو ( ارز دیجیتال هات )

تمرکز اصلی وایت پیپر هولو چین بر روی محاسبات توزیع شده می باشد، که شامل کاربران محاسبات و میزبان های محاسبات می باشد. میزبانان محاسبات توانایی توزیع اپلیکیشن های توزیع شده را دارند و برای انجام این کار دستمزد دریافت می‌کنند. کاربران محاسبات نیز از طریق اپلیکیشن های توزیع شده می‌ توانند بلاکچین را به صورت موتور ادغام داده توصیف نمایند. بر اساس اعتبار سنجی هایی که در این زمینه انجام شده مشخص شده که هر کاربر زنجیره خودش را دارد و اطلاعاتی که در پروپوزال و یا وایت پیپر های هولو چین ارائه شده اعلام نموده که ارز های دیجیتال و بلاکچین هایی مانند بیت کوین و اتریوم تا سال ۲۰۱۹ برای کاربران بسیار زیادی مشکل مقیاس پذیری راحل نمودند و محدودیت‌ها را تماماً از بین برده‌اند و ارز هولو چین نیز در تلاش است تا این عمل را انجام دهد.

ترجمه وایت پیپر بیت کوین

ترجمه وایت پیپر بیت کوین

در این قسمت به معرفی ترجمه وایت پیپر بیت کوین خواهیم پرداخت و با بیان دقیق وایت پیپر ها را معرفی خواهیم نمود. وایت پیپر به مقاله ای گفته می‌شود که با استفاده از آمار ها و حقایق و محاسبات و منطق راه حلی مشخص و درست و خاص را برای مسئله‌ مورد نظر معرفی خواهد نمود. برای فهم بهتر این وایت پیپر ها نیاز دارید تا یک پروپوزال توجیهی پیرامون کسب و کار را مطالعه قرار دهیم و مفهوم وایت پیپر را دریابید.

تفاوت white paper با پروپوزال ها در چیست؟

در واقع وایت پیپر ها چیزی شبیه به پروپوزال ها می باشند و تنها تفاوتی که با پروپوزال ها دارند، این است که شرکت خاص و یا مجموعه ای از سرمایه‌ گذاران همه مردم را مخاطبان بالقوه خود در نظر می‌گیرند و لازم به ذکر است که وایت پیپر های بیت کوین با همین هدف به وجود آمده اند‌. فردی به نام ساتوشی ناکاموتو خالق اسرارآمیز وایت پیپر های بیت کوین می‌باشد و توانست مقاله وایت پیپر را با مهارت زیادی به نگارش درآورد. این مقاله ابتدا به طور ترجمه شده و ایمیل شده در اختیار افراد مختلف قرار می گرفت و گام های بزرگی در جهت گسترش ان برداشته شد. برای تحقق اهداف جامعه فناوری های آزادی خواه و رمز ارز های دیجیتال نیاز است که گام‌ های هر چند کوچک نیز بردارید و فایل های pdf که ترجمه پروپوزال ها و وایت پیپر ها را مورد مطالعه قرار دهید تا با استفاده از آنها، به اصطلاحات تخصصی شبکه و رمزنگاری شده و نرم افزار پی ببرید.

سایت مناسب برای مطالعه white paper های معروف

خوانندگانی که به تازگی قصد دارند وایت پیپرها را مورد مطالعه قرار دهند می توانند به سایت ایران بورس مراجعه کنند و pdf این وایت پیپر ها را در اختیار خود داشته باشند ما نیز در این راستا به شما کمک هایی را ارائه خواهیم نمود.

سایت وایت پیپر

سایت وایت پیپر

یک سایت وایت پیپر استاندارد باید بخش های متنوع و کاملی را در اختیار کاربران خود قرار دهد. بخش اول نقش چکیده یا abstract نامیده می شود. این قسمت کلیاتی به طور جامع و در عین حال کوتاهی را از تمام پروژه و بخش‌ های آن در اختیار شما قرار می دهد و شما را ترغیب می‌کند تا به جزئیات پروژه نگاه کاملی بی اندازید. بخش مقدمه و یا introduction, بخش دیگری است که مطالب پایه و اصلی محتوای ارائه شده در زمینه ارزهای دیجیتال و مزایا و معایب آن و به طور کلی ماهیت بلاکچین را عرضه می‌کند و همچنین بازاری را که قصد ورود و معامله در آن دارید را به طور کلی معرفی خواهد کرد. در قسمت بعد، تعریف مشکل و یا problem را مشاهده خواهید نمود و بازار هدفی را که در اختیار خواهید داشت با دقت بیشتر و با بررسی کامل چالش‌ های این سند مشاهده خواهید نمود.

راحل های این مشکلات چگونه است؟

در این قسمت بلاک‌چین و صنعت ارز های دیجیتال به طور فنی و کامل بررسی می‌شود و کسب و کار ها در این حوزه مورد بررسی قرار می‌گیرد. راه حل هایی که برای مقابله با مشکلات و چالش ها وجود دارد نیز در اختیارتان قرار خواهد گرفت، در این قسمت تیم توسعه دهنده و متخصصین دلایل خود را برای ارائه این راه‌حل‌ها در اختیار شما قرار می دهند. در قسمت بعد توضیح محصول و یا description صورت می گیرد. این توضیح از زبان توسعه دهنده و یا توسعه دهندگان انجام می شود که با مطالعه آن می توانید پلتفرم محصول و یا پلتفرم سرویس را به طور کامل دریابید و متوجه روند انجام آن بشوید. زیرا در این قسمت می توانید عملکرد این پلتفرم ها را متوجه بشوید و مشکلات عنوان شده را دریابید.

جزئیات فنی و یا technical details، به طور دقیق خدمت شما ارائه می شود و مشخصات فنی بلاکچین ها و پروژه های مورد نظر شما به طور کامل و جزئی در اختیارتان قرار می گیرد. مشخصات فنی و روش های توسعه و عرضه توکن و یا کوین های دیجیتال از جمله مواردی هستند که با سند و به طور دقیق به شما معرفی خواهد شد و شما را توجیح خواهد کرد. توکن و یا token به توضیح کامل توکن یا کوین دیجیتال اختصاص پیدا می‌ کند. با مطالعه این قسمت متوجه خواهیم شد که توکن های دیجیتال، چه امکانات و چه عملکردی را به شما ارائه می دهند و برای عرضه این امکانات چه ساز و کارهایی را دارند. وجود این توکن ها منافع زیادی برای شما دارد که با مطالعه این قسمت که تمامی آنها پی خواهید برد.

قیمت وایت پیپر

قیمت وایت پیپر

با مراجعه به سایت ایران بورس می توانید قیمت تمام وایت پیپر ها را به صورت لحظه ای و روزانه و نزدیک به قیمت‌ های جهانی در اختیار داشته باشید و تمام اطلاعات لازم را به دست آورید. بنابراین پیشنهاد ما مراجعه به این سایت است تا بتوانید به راحتی قیمت‌ های مورد نظر خود را مشاهده نمایید. تا اینجا سعی داشتیم تمام جزئیات وایت پیپر ها را در اختیارتان قرار دهیم و امیدواریم که رضایت شما را جلب نموده باشیم و این مطلب مورد پسند شما واقع شده باشد. به هر حال اگر سوالی در این زمینه دارید از متخصصان و پشتیبانان سایت ایران بورس سوال‌ های خود را بپرسید تا متخصصینی که به طور ۲۴ ساعته پاسخگوی سوالات شما هستند، به سوالات شما پاسخ بدهند و نیازهای شما را در سریع ترین زمان برطرف نمایند.

سوالات متداول

وایت پیپر ها پیرامون چه موضوعی می باشند؟

پیرامون هر موضوع و محتوایی می باشند و محدودیتی در موضوع ندارند.

وایت پیپر ها چه محتوایی دارند؟

عملکرد و محتوا و راهکار های ارز های دیجیتال را برای برطرف نمودن مشکلات احتمالی شرح می دهند.

قیمت وایت پیپر ها را از چه طریقی می توان به دست آورد؟

از طریق مراجعه به سایت ایران بورس قیمت وایت پیپر ها در دسترس اند.

وایت پیپر به چه معنی است و چه سودی دارد؟

به معنی اوراق سفید است و می تواند در جهت رفع مشکلات احتمالی در ارز های دیجیتال توضیحاتی را ارایه دهند.

دیدگاهتان را بنویسید