معنی لقب رپر ها از زبان خودشان یکی از راز های رپ فارسی

در این قسمت به یکی از موضوعات جذاب یعنی لقب رپر ها هم در رپ فارسی و هم در رپ آمریکا خواهیم پرداخت، همراه ما تا انتهای مطالب باشید.

لقب رپر های ایرانی

لقب رپر های ایرانی

رپ یکی از سبک های موسیقی است که طرفداران بسیار زیادی دارد و حدود سه دهه است که در بین مردم ایران به ویژه جوانان و نوجوانان به شدت محبوب و پر طرفدار شده است. اکثر خوانندگان این سبک که به آن ها رپر گفته می شود در این حرفه به خود اسم های مستعار داده اند و امروزه با این اسم های مستعار شناخته می شوند. علاوه بر آن خیلی از طرفداران و علاقه مندان به رپ به آن ها لقب های متعددی نیز داده اند که در این قسمت برخی از آن ها را معرفی خواهیم کرد، همراه ما تا انتهای مطالب باشید.

سروش لشکری

سروش لشکری یکی از خوانندگان قدیمی و سرشناس ایرانی است که به خود نام هنری هیچکس را داده است. در مورد این رپر باید گفت که به دلیل این که او از تاثیرگذارترین افراد در رپ فارسی بوده است و به گونه ای رپ امروزی را به وجود آورده است به او لقب پدر رپ فارسی را داده اند. هم چنین از سایر لقب هایی که طرفداران هیچکس به او داده اند می توان به سلطان، پدر خوانده، پدر رپ، دست مسیح و ناخدا بی نام اشاره کرد.

مهراد مستوفی راد

یکی دیگر از رپر های معروف ایرانی مهراد مستوفی راد است که به خود لقب مهراد هیدن را داده است و امروزه با این لقب شناخته می‌ شود. او در سبک رپ، هیپ هاپ و راک فعالیت می‌ کند و تا به اکنون همکاری های زیادی با سایر رپران معروف ایرانی داشته است. از لقب هایی که طرفداران به او داده اند می توان به مواردی مانند: استاد، قاتل نت، الماس و هیدنولوژی اشاره کرد.

حسین رحمتی 

یکی دیگر از پیشگامان رپ فارسی حسین رحمتی است در ابتدا به خود لقب حسین ابلیس را داده بود و بعد از آن ابلیس را حذف کرد و امروزه فقط با نام هنری حصین شناخته می شود. حصین از سال 1378 تا به امروز در سبک رپ فارسی فعالیت می‌ کند و به دلیل آهنگ هایی که خوانده است و هم چنین صدای منحصر به فردش هواداران بسیار زیادی پیدا کرده است. هواداران به حصین لقب هایی مانند امام رپ را داده اند.

سیاوش جلالی

 سیاوش جلالی

سیاوش جلالی یکی دیگر رپر های معروف و مشهور ایرانی است که مطمئناً خیلی از افراد نام سیاوش جلالی را تا به امروز نشنیده اند، چراکه او با نام هنری سیجل به شهرت رسیده است. او نیز یکی از رپران خوش صدا و محبوبی است که طرفداران زیادی نیز دارد. از لقب هایی که طرفدارانش به او داده اند می توان به مواردی مانند: سلطان احساس، آس پیک، لش قدیم و … اشاره کرد.

سر شناس ترین لقب رپر ها در جهان

خیلی از رپران در سرتاسر جهان با نام اصلیشان شناخته نمی‌ شوند و خیلی از مردم آن ها را با نام هنریشان می شناسند و با این نام ها به شهرت رسیده اند. در این قسمت به معرفی برخی از لقب های این رپران خواهیم پرداخت، همراه ما تا انتهای مطالب باشید.

اسنوپ داگ

کلوین کوردوزار بروداس جونیور که بیشتر با نام حرفه‌ ای خود یعنی اسنوپ داگ شناخته می‌ شود، یکی از رپران معروف در سراسر دنیا می باشد. اسنوپ داگ دلیل نام گذاری اش را این گونه بیان کرده بود که از همان کودکی مادرش او را با اسم اسنوپی صدا می‌ زده است، به همین دلیل از همان ابتدا فعالیت در حرفه‌ اش لقب اسنوپ داگ را به خود داده است. او از سال 1992 فعالیت خود را شروع کرده است و تا به امروز با خوانندگان و رپران مشهوری همکاری داشته است.

فیوچر

نوادیوس دیمان ویلبرن یکی از رپران معروف و مشهوری است که به خود لقب فیوچر را داده است و امروزه با نام هنری فیوچر شناخته می‌ شود، این رپر از سال 2009 فعالیت خود را شروع کرده است. او به یکی از بهترین رپران حال حاضر تبدیل شده است که طرفداران بسیار زیادی نیز دارد.

پیت‌ بول

آرماندو کریستین پرز آکوستا که با نام هنری پیت بول شناخته می‌ شود، خواننده و رپر آمریکایی است که تا به اکنون جوایز زیادی برنده شده است. او فعالیت خود را از سال 2004 به طور رسمی با بیرون دادن آلبوم میامی آغاز کرد. امروزه پیت بول به شهرت و معروفیت زیادی رسیده است و در سرتاسر دنیا هوادارن زیادی دارد که این موضوع شامل ایران نیز می باشد.

آیس کیوب

اوشا جکسون که با نام هنری آیس کیوب به شهرت رسیده است، او یکی از قدیمی ترین و سن بالا ترین رپر های آمریکایی است که توانسته در سبک رپ به شهرت و معروفیت زیادی برسد. جالب است که بدانید این رپر بزرگ تا به امروز به دلیل منتشر کردن آهنگ های سیاسی چندین بار تحت تعقیب ماموران اف بی آی قرار داده است.

کول جی

از دیگر رپران معروف و سرشناس دنیا می‌ توان به جرمین لامار کول اشاره کرد که با نام هنری کول جی شناخته می شود. او متولد سال 1985 در کشور آمریکا است و امروزه به یکی از چهره های محبوب و پرطرفدار تبدیل شده است که به خود لقب جیکوب را نیز داده است، البته بیشتر با نام کول جی شناخته می‌ شود. او توانسته است در عرصه خوانندگی جوایز بسیار زیادی را به دست آورد و به شهرت بالایی برسد.

جذاب ترین دلایل برای انتخاب لقب رپر ها

شاید برای شما هم جذاب باشد که بدانید چرا رپر ها اسم و فامیل خود را تغییر می‌ دهند و بر روی خود لقب می‌ گذارند. در این باره باید بگوییم که به طور معمول آن ها اسم و فامیل اصلی خود را تغییر می دهند و یک لقب متفاوت برای خود انتخاب می‌ کنند تا به این گونه راحت‌ تر در ذهن طرفداران و مخاطبان باقی بمانند. به همین دلیل اکثر آن ها سعی کرده اند تا لقب های راحتی همانند جی جی، تتلو، سیجل و غیره را برای خود انتخاب کنند تا به راحتی در دهان بچرخد و در ذهن مخاطب باقی بماند. هم چنین باید افزود گاهی اوقات لقب آن ها هیچ معنی و مفهوم خاصی ندارد و از ادغام اسم و فامیلشان به وجود آمده است.

تغییر در لقب رپر ها به چه خاطر بود است؟

از زمانی که رپران فعالیت خود را در موسیقی شروع کرده اند تا به امروز چندین بار لقب های مختلفی را انتخاب کردند و حتی لقب های قبلی را از روی خود برداشته اند و لقب جدید به خود داده اند که این موضوع کاملاً طبیعی است و در اکثر دنیا اتفاق می‌ افتد. از رپران ایرانی که لقب خود را تغییر داده اند می‌ توان به پیشرو و علی قاف اشاره کرد.

معنی لقب رپر ها در جهان

معنی لقب رپر ها در جهان

برخی از رپران لقب هایی که به خود می دهند معنی و مفهوم دارد و برخی دیگر بدون معنی و مفهوم و اسم و فامیلشان را ادغام کرده اند. در این قسمت به برخی از معنی های لقب این رپران خواهیم پرداخت، همراه ما باشید.

فیفتی سنت

کورتیس جیمز جکسون سوم که به خود لقب فیفتی سنت را داده است و امروزه با این لقب به شهرت رسیده است. جالب است که بدانید این رپر معروف به دلیل این که اولین آلبومی که فروخته است کلاً 50 سنت سود کرده است، به همین دلیل این لقب را به خود داده است.

لاجیک

سر رابرت بریسون هال دوم که یکی از رپر های معروف و مشهور است به خود لقب لاجیک را داده است و امروزه تمام مردم او را با نام لاجیک می شناسند. او به دلیل این که متن های آهنگ هایش را از روی منطق می نویسد، این لقب را به خود داده است.

مارشال مترز ال پی

امینم یکی از رپر های مشهور سراسر جهان است که بعد از این که آلبوم مارشال مترز ال پی را منتشر کرد به دلیل سرعت در فروش این آلبوم به او لقب مارشال مترز ال پی را داده اند.

Ice Cube

Ice Cube یکی دیگر از رپران معروف و مشهور جهان است که به خود لقب Ice Cube یا همان قالب یخ را داده است و دلیل آن را نیز متن آهنگ هایش بیان کرده است.

Big Sean

Big Sean

شان مایکل لئونارد اندرسون یکی از رپران معروفی است که کلمه بزرگ را در اول اسم خود آورده است و لقب Big Sean را به خود داده است، علتش را حرفه اش بیان کرده است.

حرف های بدی که لقب رپر ها شده است

گاهی اوقات برخی از رپران به دلیل حواشی که برای آن ها به وجود آمده است یا حواشی که به وجود آورده‌ اند لقب های بدی را گرفته‌ اند که این موضوع باعث درگیری‌ های زیادی بین افرادی که این لقب ها را به این رپران داده اند و فن‌ های این رپران شده است.

انتخاب لقب رپر ها به عهره چه کسی است؟

به طور معمول خود رپران با توجه به برخی از معیار ها به انتخاب لقب برای خود می‌ پردازند و هم چنین در کنار لقبشان طرفداران نیز با آن ها لقب هایی را می دهند.

لقب گنگ در بین رپر ها

از لقب های گنگ که طرفداران تا به امروز به برخی از رپران داده اند، می‌ توان به دست مسیح و پدرخوانده که به هیچکس داده‌ اند اشاره کرد.

سوالات متداول

  1. به سروش لشکری چه لقب هایی را داده اند؟

    به سروش لشکری لقب هایی پدرخوانده، دست مسیح، ناخدای بی نام را داده اند.

  2. علت نام گذاری فیفیتی سنت چه بوده است؟

    کورتیس جیمز جکسون سوم به دلیل این که اولین آلبومش را 50 سنت فروخته است نام فیفتی سنت را به خود داده است.

  3. به سیاوش جلالی چه لقب هایی را داده اند؟

    به سیاوش جلالی لقب هایی مانند سلطان احساس، لش قدیم، آس پیک و … را داده اند.

  4. چرا به امینم لقب مارشال مترز ال پی را داده اند؟

    به امینم به دلیل سرعت فروش در آلبوم مارشال مترز ال پی این لقب را داده اند.

دیدگاهتان را بنویسید