بیوگرافی فیوچر رپر آمریکایی به همراه بررسی حواشی زندگی شخصی او

در این مقاله قصد داریم به بررسی بیوگرافی یک رپر آمریکایی یعنی فیوچر (رپر) بپردازیم. سبک رپ که طی سه دهه اخیر به یکی از پرطرفدارترین سبک های موسیقی جهان تبدیل شده، با پشت سر گذاشتن مراحل مختلف و طی این 3 دهه سیر تکاملی خود را پشت سر گذاشته است. هنرمندان زیادی در پرطرفدار شدن این سبک در میان عموم مردم شدند که می توان از فیوچر به عنوان یکی از تاثیرگذارترین هنرمندان این سبک نام برد. این خواننده از زندگی در فقر کامل اکنون به ثروت قابل توجهی دست یافته که حجم زیادی از آن را مدیون استعداد و هنر خود می باشد. وی در طی 10سال فعالیت خود دستاوردهای زیادی داشته است و به هواداران خود اثبات کرده که پس از هر البوم خود به مقدار قابل توجهی پیشرفت دست پیدا کرده است و تقریبا تمامی البوم های وی جزو پرفروش ترین البوم های رپ جهان قرار گرفته است.

وی به پشتوانه موفقیت های خود توسط خیلی از هنرمندان و رپرهای امریکا و جهان مورد تشویق قرار گرفته و با مشهورترین رپرهای دوران خود همکاری داشته است. همچنین جالب است که بدانید پیج وی اکنون به یکی از پرطرفدارترین پیج های رپرها در اینستاگرام تبدیل شده است. در ادامه این مقاله جهت بررسی زندگی فیوچر و شناسنامه هنری وی با ما همراه باشید.

بیوگرافی فیوچر رپر

بیوگرافی فیوچر رپر

در رابطه با بیوگرافی این رپر آمده است که نام اصلی وی، نایوادیوس دمون ویلبرن بوده و زاده بیستم نوامبر سال 1983 میلادی می باشد. نام هنری و اسم مستعار وی Future می باشد. وی که به خوانندگی در سبک رپ مشهور می باشد، ترانه سرا، تدوینگر و تهیه کننده نیز می باشد. وی که در امریکا به دنیا امده است در آتلانتا واقع در ایالت جورجیا بزرگ شده است. این رپر در ابتدا به عنوان عضوی از گروه و خانواده Dungeon ، که در میان آن ها لقب “آینده” به وی نسبت داده شد و پس از آن فعالیت جدی خود را در عرصه رپ اغاز نمود. این هنرمند امریکایی بعد از مدتی با جمع آوری مجموعه ای از میکس ها در سال های 2010 و 2011 ، قرارداد مهمی با لیبل هایی همچون به Epic Records و Rocko’s A1 Recordings امضا کرد. در آن زمان ، Future همچنین در همکاری با خواننده رپ موسوم به Racks در آلبوم مشترک خود با نام Free Grocci Mane مشغول بودند و “Racks” تک آهنگی با نام YC نوشت. وی پس از پخش ترانه های خود توسط دی جی اسكو در مجموعه “شهر سحرآمیز” محبوبیت خوبی را به دست آورد. این مجموعه یك استریپ كلاب در آتلانتا بود كه عمدتاً مسئول محبوبیت هنرمندان زیادی در ان دوره بوده است.

فیوچر پس از به دست اوردن قرارداد لیبل ها توانست اولین آلبوم خود را با نام Pluto در آوریل 2012 منتشر کند. این البوم که اولین البوم رسمی و آفیشال وی شد توانست نقدهای مثبتی را به دست آورد و مقدمات ادامه فعالیت وی را فراهم سازد. دومین آلبوم وی صداقت Honest نام گرفت. در آوریل 2014 منتشر شد و توانست نسبت به اولین البوم وی جایگاه بهتری را در جدول خوانندگان به دست آورد. شایان ذکر است که نایوادیوس دمون ویلبرن ملقب به فیوچر در دبیرستان کلمبیا تحصیل کرده است. وی از وید به عنوان بهترین های موسیقی رپ یاد می کند و او را مغز متفکر می نامد.

اینستاگرام فیوچر

این روزها هیچ خواننده و هنرمندی بدون آن که در فضای مجازی فعالیت جدی و منظم داشته باشد امکان رسیدن به شهرت را نخواهد داشت. فیوچر نیز همانند سایر هنرمندان در راستای ارتباط با مخاطبین و هواداران خود در فضای مجازی و اینستاگرام فعالیت دارد. پیج اینستاگرام فیوچر با نام @future دارای بیش از 17 میلیون فالوور می باشد و پیج فیوچر رپر اینستا جزو پرطرفدارترین پیج های کنونی می باشد. مازاد بر پیج رسمی وی، تعدادی فن پیج دیگر نیز مشاهده می شوند که وی را مورد حمایت قرار داده و در رابطه با به روزترین اخبار در رابطه با وی به پوشش می پردازند. جالب است که بدانید در 29 ژوئن 2016 ، او در مجله Rolling Stone ظاهر شد و یکی از جنجالی ترین مصاحبه های وی رقم خورد. متن و محتوای این مصاحبه در پیج رسمی وی در دسترس می باشد. شایان ذکر است که وی در روز ولنتاین 2017، از طریق پیج اینستاگرام خود اعلام کرد که پنجمین آلبوم استودیویی خود را در 17 فوریه 2017 منتشر خواهد کرد که دقیقاً یک هفته بعد ، او ششمین آلبوم استودیویی خود را با عنوان Hndrxx منتشر می کند. هر دو آلبوم به طور پیاپی شماره یک را بدست آوردند و باعث شد Future اولین هنرمندی باشد که همزمان در آلبوم های بیلبورد 200 و آلبوم های کانادایی دو آلبوم را به طور همزمان در رتبه اول قرار داد.

کلاب هاوس فیوچر

کلاب هاوس به لطف حضور صاحب نام های هنر توانست خیلی زود تبدیل به یک رسانه عمومی و همه گیر شود، یکی از افراد با نفوذی که این رسانه را مملو از جمعیت کرد فیوچر معروف امریکایی بود. وی از طریق اکانت خود با هواداران خود در ارتباط بوده و حضور پررنگی از خود نشان داده است. هواداران وی، او را به دلیل رابطه نزدیکی که با هواداران خود دارد می ستایند. او اکنون از دید خیلی از هواداران خود تبدیل به یک اسطوره رپ شده است و از آنجا که در هر البوم خود به اثبات رساند که پتانسیل رشد دارد، همواره انتظار می رود وی در عرصه موسیقی در ترازبندی ها به درجه های بالاتری دست پیدا کند.

آهنگ های فیوچر رپر

آهنگ های فیوچر رپر

همان طور که در طی مقاله نیز گفته شد این هنرمند از سال 2010 نخستین فعالیت رسمی خود را اغاز نموده و از ان به بعد رفته رفته به پیشرفت های چشم گیری دست یافت. شایان ذکر است که وی علاوه بر البوم های رسمی و افیشال خود تعداد تک ترک و سینگل منتشر کرده و به علت فعالیت های گسترده ای که در این سبک موسیقی با سایر هنرمندان داشته است، بررسی تمام اثار وی در یک مقاله نمی گنجد.

اهنگ King’s Dead از فیوچر

این هنرمند و رپر امریکایی در مورخ یازدهم ژانویه 2018 ، در کنار کندریک لامار، جیمز بلیک و جی راک معروف، برای این آهنگ زیبا از مجموعه آلبوم موسیقی متن فیلم ابرقهرمانی استودیوی مارول ، “پلنگ سیاه” و سومین آلبوم استودیویی “Redemption” جی راک همکاری کرد. در شصت و یکمین دوره جوایز سالانه گرمی، این ترانه دو نامزد گرمی را برای بهترین اجرای رپ و بهترین آهنگ رپ به دست آورد که در طی آن اولین نامزدهای گرمی، وی را معرفی می کنند.

اهنگ End Game از فیوچر

این رپر به همراه اد شیران در این آهنگ از مجموعه آلبوم Reputation همکاری کردند، که این قطعه در جایگاه هجدهم در Billboard Hot 100 قرار گرفت و هشتمین موفقیت در شناسنامه هنری وی بود.

اهنگ Future Wrld On Drugs از فیوچر

فیوچر پس از چند موفقیت مجددا در ترک ، Future Wrld On Drugs خوش درخشید. او این اهنگ را در مورخه 19 اکتبر 2018 منتشر نمود. شایان ذکر می باشد که این اهنگ با فروش خود به عنوان شماره دو بیلبورد 200 ایالات متحده، پس از ستاره هایی همچون لیدی گاگا و بردلی کوپر قرار گرفت. البوم این اهنگ با همین نام، دهمین آلبوم برتر ده Future در ایالات متحده و دومین آلبوم Juice World شد.

اهنگ Masks off از فیوچر

این اهنگ از این رپر معروف، یکی از بهترین و مشهورترین آهنگ های او می باشد. او این آهنگ را برای پنجمین آلبوم رسمی اش که با نام خودش یعنی همان “Future” در سال ۲۰۱۷ منتشر شد ، میکس و ضبط نمود. آهنگ اصلی این آلبوم زیبا ، آهنگ Draco شناخته شد در حالی که با فاصله کمی Mask Off نیز محبوبیت خیلی خوبی به دست اورد. شایان ذکر است که اهنگ “ماسک آف” همچنین بالاترین رتبه را در جدول بیلبورد هات ۱۰۰ در میان تمام آهنگ های فیوچر بدست آورده و به رتبه ۵ چارت Billboard Hot 100 رسید.

Life Is Good

فیوچر در مورخه ژانویه 2020 ، آهنگ های “Life Is Good” و “Desires” را پخش کرد که هر دو از این موزیک ها در همکاری با دریک ساخته و تنظیم شده بودند.

Gucci Bucket Hat

این رپر امریکایی در مورخه آگوست سال 2020 ، آهنگی را با عنوان “Gucci Bucket Hat” ارائه داد. این اهنگ که خیلی زود هیت شد و حتی تبدیل به تکیه کلام مردم جهان تبدیل شد. این آهنگ در 20 اکتبر سال 2020 به صورت تک آهنگ با حضور Pap Chanel و همچنین Herion Young منتشر شد. 

درآمد future رپر

درآمد future رپر

برآورد های مختلفی از حقوق سالانه Future وجود دارد. برخی منابع ادعا می کنند که حدود 400 دلار و برخی دیگر به بیش از 800 میلیون دلار اشاره می کنند. این تفاوت ها به علت میزان داده هایی که این سلبریتی ها علنی می کنند رخ می دهند. بیشتر درآمد وی از طریق موسیقی وی تأمین می شود، با این حال وی همانند سایر سلبریتی های پرطرفدار از منابع مالی دیگری همچون تبلیغات وی برخوردار می باشد. در زیر می توانید درآمد سالانه و ارزش خالص وی را بررسی کنید.

فیت های فیوچر رپر

فیوچر به واسطه و پشتوانه فعالیت های خود و موفقیت های روزافزون خود تقریبا با تمام رپرهای محبوب دوران خود همکاری داشته است که از جمله آن ها، اسنوپ داگ، Tha Truth، Metro Boomin و DJ Esco ، Southside ، Zaytoven و kelly می باشند. از جمله فیت های اخیر وی اهنگ فیلم End Game می باشد که به همراه اد شیران در این آهنگ از مجموعه آلبوم Reputation همکاری کرده اند. در ادامه مقاله به البوم های این خواننده مشهور می پردازیم.

آلبوم های فیوچر رپر

آلبوم های فیوچر رپر

اگرچه این هنرمند به عوامل شبکه MTV چنین گفته بود که قطعه Streetz Calling آخرین میکس فیوچر رپر پیش از انتشار اولین آلبوم استودیویی اش است ، اما یک میکس تیپ دیگر با عنوان Astronaut Status در مورخه ژانویه 2012 از وی منتشر شد. اولین آلبوم او پلوتو نام داشت در ابتدا برای ژانویه برنامه ریزی شده بود که سرانجام در 17 آوریل منتشر شد. این مجموعه شامل ریمیکس های “تونی مونتانا” با حضور دریک و “سحر و جادو” با T.I بود. فیوچر اذهان می دارد که ” سحر و جادو ” اولین رکوردی بود که TI هنگام بیرون آمدن از زندان روی آن وقت صرف کرد.این اثر طوری بود که گویی او هر روز از زندان بیرون می آمد و مستقیماً روی رکورد” سحر و جادو ” کار کرده بود، بدون اینکه حتی کسی دراین مورد آن اطلاعی داشته باشد. این آهنگ اولین آهنگ Future بود که وارد جدول 100 موزیک برتر Billboard Hot شد. از دیگر همکاران این آلبوم می توان به Trae Tha Truth ، R. Kelly و Snoop Dogg اشاره نمود.

فیوچر در مورخه 20 سپتامبر سال 2015 میلادی ، یک میکس مشترک با خواننده رپ کانادایی “دریک” ، با عنوان “چه زمانی زنده است” منتشر کرد. شایان ذکر است که این آلبوم اولین بار در بیلبورد 200 موزیک برتر از Billboard R&B Charts و Billboard Hot Rap Songs قرار گرفت و این اولین باری است که یک خواننده رپ می تواند در طول 11 سال ، از زمان “جی زی” در سال 2004 ، دو آلبوم شماره یک را به این رتبه برساند. این میکس تیپ در امریکا بیش از 334 هزار نسخه فروخته شد. در مورخه 17 ژانویه سال 2016 ، Future میکس تیپی دیگری را با عنوان “Purple Reign” با عوامل اجرایی مانند Metro Boomin و DJ Esco و همچنین Southside ، Zaytoven و… منتشر کرد.

این موزیسین در مورخه 5 فوریه 2016 چهارمین آلبوم استودیویی خود را با نام EVOL منتشر کرد و آن را در اولین قسمت “دی جی خالد” در نمایش رادیویی Beats 1 We The Best به نمایش گذاشت. گفته می شود که در سال 2016 ، Future به عنوان سریع ترین هنرمند موفق به ثبت سه آلبوم شماره یک در Billboard 200 از زمان آلبوم موسیقی متن فیلم Glee در سال 2010 شد.

وی همچنین درمورخه سال 2019 اخرین البوم خود را با نام The wizard منتشر نموده که همچون سایر البوم های وی در بهترین های سبک خود قرار گرفته و به اثبات رساند که این هنرمند همواره در حال رشد و ترقی بوده و هنر زیادی برای ارائه دارا می باشد. در اواسط ماه آوریل، وی هشتمین آلبوم رسمی خود را با عنوان “Life is good” اعلام نمود. سپس این عنوان را به High Off Life تغییر داد و در نهایت در موخه پانزدهم مه سال 2020 به انتشار رسمی رسید. شایان ذکر می باشد که این آلبوم با 153000 فروش در هفته اول در شماره یک جدول بیلبورد 200 ایالات متحده قرار گرفت که در شناسنامه هنری وی بی سابقه بود و به هفتمین آلبوم متوالی Future تبدیل شد که درصدر این جدول قرار می گرفت.

این رپر در چه جایگاه در بین رپر ها قرار دارد؟

همانطور که گفته شد این رپر که فعالیت خود را با میکس اغاز کرده بود و سپس موفق شد با رپرهای بسیار معروفی همکاری کند، از سوی جامعه رپ فردی با استعداد و هنرمند شناخته می شود. این امربه راحتی از شناسنامه هنری وی و دستاوردهای وی در مدت زمان کمتر از 10 سال فعالیت قابل اثبات می باشد. وی مورد حمایت مطرح ترین لیبل ها و کمپانی های سبک خود بوده و با قوی ترین رپرهای شناخته شده همچون اسنوپ داگ، Tha Truth، Metro Boomin و DJ Esco ، Southside ، Zaytoven و kelly همکاری داشته است.

حاشیه های فیوچر رپر

حاشیه های فیوچر رپر

همانطور که می دانید در عرصه موسیقی رپ و خصوصا در امریکا تقریبا هیچ ارتیستی بی حاشیه و جنجال به شهرت دست نیافته است. در این مسئله فیوچر نیز از قاعده مستثنی نبوده و سوابق زیادی در طی فعالیت خود داشته است و گویا سابقه زندان و همچنین دستگیری نیز داشته است. به جز این موارد، در این دوره زمانی که افراد زیادی در رسانه های مختلف از راه خبرسازی و شایعه پردازی به کسب درامد می پردازند برای خیلی از هنرمندان دردسرساز شده اند. موضوعی که نه تنها در رابطه با رپرها و هنرمندان امریکایی صدق می کند، بلکه در سایر نقاط جهان و همچنین ایران نیز وجود داشته و متاسفانه بدون آن که به عواقب شایعه سازی های خود فکر کنند با شخصی ترین اطلاعات هنرمندان نیز بازی می کنند و به اصطلاح از کاه، کوه می سازند.

فیوچر و امینم

همانطور که گفته شد این رپر امریکایی به واسطه شهرت زودهنگام خود با خیلی از هنرمندان همکاری داشته و پروژه های مشترکی ایجاد نموده است. در سیر شهرت خود از پایین رده ترین رپرها گرفته تا اکنون که همکاری با افرادی همچون دریک، اسنوپ داگ، جی زی و امینم را که سلطان رپ امریکا و جهان لقب گرفته، را در شناسنامه هنری خود به ثبت رسانده است.

زن فیوچر کیست؟

این خواننده در رابطه با اطلاعات شخصی و خصوصی خود فردی محافظه کار است و اطلاعات چندانی در خصوص خانواده، همسر و بچه های فیوچر رپر وجود ندارد و همچنین در رابطه با این که حتی وی مجرد است یا متاهل نیز اخباری موثقی در دسترس نمی باشد.

عکس های فیوچر رپر

فیوچر رپر که به معنای واقعی فاصله فرش تا عرش را در زندگی خود تجربه کرده و دوران پرتلاطمی را پشت سر گذاشت است، اکنون به دلیل موفقیت های خود به سبک زندگی لاکچری دست یافته و به یکی از ثروتمندترین رپرهای امریکا تبدیل شده است. شرایط زندگی و وضعیت مالی وی کاملا در عکس های او قابل مشاهده می باشد. وی فردی خوش گذران است و در پیج وی شاهد تعداد زیادی عکس و ویدئو در کلاب ها و پارتی ها خواهید بود. شما علاقمندان عزیز جهت مشاهده عکس فیوچر و همچنین موزیک ویدیو های فیوچر می توانید به پیج وی @future به جست و جو بپردازید.

دانلود اهنگ فیوچر

دانلود اهنگ فیوچر

در این قسمت از مقاله پیش از پرداختن به اصل موضوع به تعریف Auto tune می پردازیم. این روزها کارهای استودیویی اکثر سبک های موسیقی جهانی به شکل دیجیتال و از راه برنامه نویسی کامپیوتری تنظیم می شوند. پیشرفت قابلیت های کامپیوتری باعث شده تا خیلی از ابزارهای گران قیمت و دست و پا گیر استودیو به یک کیس کامپیوتر خلاصه شود و در کنار محاسن خیلی خوبی که ایجاد کرده باعث شده خیلی از کارهایی که تا طی 100 سال اخیر در مخیلات هیچ هنرمندی نگنجد به راحتی انجام شود. یکی از این قابلیت های که منتقدان عصبانی زیادی را جلب نموده، قابلیت auto tuning نرم افزارهای تنظیم موسیقی می باشد که به کمک آن می توان به راحتی یک صدای ناموزون و بی آوا را به مانند یک خواننده کاملا حرفه ای تنظیم کرده و از سخت ترین تحریرهای خوانندگی تقلید انجام شود. یعنی در حالی که خواننده ممکن است حتی نتواند نوت ها را تشخیص بدهد یک شعر را خوانده و پس از اعمال تنظیمات تبدیل به یک اواز کاملا حرفه ای می شود که فقط توسط گوش های قوی یک موسیقی دان قابل تشخیص خواهد بود. این امر خیلی از هنرمندان را ناراحت می کند زیرا همین مسئله باعث شده روز به روز به حجم خوانندگان بی استعداد افزوده شود و در رقابت با آن ها در یک رتبه قرار بگیرند. حال هنگامی که اهنگ های فیوچر رپر را خریداری یا دانلود می کنیم اولین نکته ای که به چشم می خورد استفاده از همین تکنیک می باشد. وی بیشترین استفاده را از Auto-Tune در آهنگ هایش به کار می برد ، هم در رپ و هم در آواز. LA Times در این رابطه نوشت که “آوازهای بسیار پردازش شده Future ، مردی را نشان می دهد که توسط مواد مخدر یا عشق یا فناوری به ناامیدی خونین کشیده می شود”. در این رابطه GQ اظهار داشت كه “او توانسته است صداي خسته كننده خودكار را مجدداً راه اندازي كرده و آن را به صورت كاملاً متفاوتی بازسازی کند” ، و نوشت كه “آن را با تركيب عجيب و غريب تركيب مي كند تا احساس خود را تركيب كند ، کلمات تا زمانی که کمتر شبیه کلمات باشند ، بیشتر شبیه انرژی خام و احساسات واکنشی هستند ».

سوالات متداول

  1. فیوچر در چه سبکی از موسیقی فعالیت دارد؟

    عمده فعالیت وی در سبک رپ و هیپ هاپ می باشد و دارای گرایشاتی در سبک ترنس نیز می باشد.

  2. اخرین آلبوم فیوچر در چه سالی منتشر شده است؟

    در سال 2020.

  3. نام واقعی فیوچر چیست؟

    نام وی، نایوادیوس دمون ویلبرن است.

  4. فیوچر متولد چه سالی می باشد؟

    وی متولد بیستم نوامبر سال 1983 میلادی می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید