آموزش خرید از یونی سواپ بهترین صرافی غیر متمرکز ارز دیجیتال

یونی سواپ که به تازگی نامش را زیاد شنیده اید یکی از محبوب ترین صرافی ارز دیجیتال های غیر متمرکز و یک پروتکل نقدینگی خودکار می باشد که مبتنی بر شبکه اتریوم می باشد. یونی سواپ یکی از پلتفرم های سیستم مالی غیر متمرکز یا دیفای به شمار می رود که این صرافی به هر کاربری اجازه می دهد تا هر نوع توکنی را که با استاندارد ERC20 ساخته شده را به لیست معادلات خودش اضافه کند.

ارز دیجیتال یونی سواپ چیست؟

ارز دیجیتال یونی سواپ چیست؟

یونی سواپ از محبوب ترین و امروزه یکی از معروف ترین صرافی های غیر متمرکز مبتنی بر شبکه اتریوم می باشد. این سیستم مالی متمرکز یا دیفای امروزه به بازار معاملاتی با میزان لیکوئیدیتی بالا تبدیل شده است که با استفاده از آن می توان به سادگی و با چند کلیک توکن ها و ارز های دیجیتال مختلف را با یک دیگر تبادل کرد. یونی سواپ به قدری عملکرد خوب و خیره کننده ای داشته است که امروزه با صرافی های متمرکز بزرگ رقابت می کند. همان طور که گفته شد صرافی یونی سواپ این امکان را به هر کاربری می دهد تا هر نوع توکنی را که با استاندارد ERC20 ساخته شده است را به لیست معاملات خودش اضافه کند که تنها شرط این صرافی وجود یک والت WEB3 و نقدینگی به میزان کافی است.

یونی سواپ بزرگ ترین صرافی غیر متمرکز اتریومی می باشد که شامل مجموعه ای از سیستم ها می باشد که بر روی بلاکچین های اتریوم اجرا می شوند و مبادله های غیر متمرکز توکن ها را امکان پذیر می سازد. این کار توسط یونیکورن هایی که در لگوی یونی سواپ وجود دارد انجام می شود. با استفاده از یونی سواپ تریدرها می توانند به راحتی و حتی بدون نیاز به اعتماد نسبت به کاربران در ارتباط با سرماه های خود به تبادل توکن های اتریوم بپردازند. یونی سواپ که بزرگترین صرافی غیر متمرکز اتریومی به شمار می رود با استفاده از استخرهای نقدینگی در تسهیل مبادله دارایی های دیجیتال استفاده می کند. یونی سواپ شامل دو نوع قرارداد هوشمند می باشد که یکی از آن ها قرارداد مبادله و دیگری قرارداد کارخانه نام دارد. هر یک از قرارداد های مبادله یکی از توکن های ERC20 را پشتیبانی می کند که هر قرارداد دارای ذخایری از اتریوم و توکن ERC20 پشتیبانی شده است. قرارداد کارخانه نیز به این صورت است که با استفاده از آن می توان به نصب یک قرارداد مبادله ی جدید پرداخت به طوری که اگر هر یک از توکن های ERC20 دارای قرارداد مبادله نباشد می توان با استفاده از قرارداد کارخانه اقدام به ایجاد آن کند. همچنین از قرارداد کارخانه نیز می توان برای جستجوی همه توکن ها و آدرس های مبادله ای که به سیستم اضافه شده اند نیز استفاده کرد که از دیگر ویژگی های قرارداد کارخانه به شمار می رود.

امروزه 2 نخسته از صرافی یونی سواپ وجود دارد. اولین ورژن این صرافی در نوامبر سال 2018 معرفی شد که همچنان بر روی شبکه اتریوم فعال می باشد. یکی از مهم ترین مشکلات ورژن اول این صرافی نیاز به ارسال مقادیر مناسبی از اتریوم برای ارسال هر توکن توسط تامین کنندگان لیکوئیدتی بود و به همین خاطر تامین کنندگان در معرض ریکس نوسانات قیمت اتریوم قرار می گرفتند که سپس در نسخه دوم این صرافی این باگ ها برطرف شد و ویژگی های دیگری نیز به این صرافی اضافه کرد.

صرافی یونی سواپ در دنیای ارز های دیجیتال در نزد کاربران بسیار محبوب است که از مهم ترین عوامل محبوبیت این ارز می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • در اختیار داشتن کامل دارایی
  • نبود نیاز به احراز هویت
  • هزینه های کمتر نسبت به دیگر صرافی های غیر متمرکز
  • دسترسی به توکن های جدید
  • توکن حاکمیت UNI

وایت پیپر یونی سواپ

وایت پیپر یکی از مهم ترین بخش های یونی سواپ به شمار می رود. البته وایت پیپر مهم ترین بخش هر ارز می باشد که به اصطلاح به آن قرارداد هوشمند می گویند. وایت پیپر برای تنظیم کل اطلاعات مربوط به آن پلتفرم یا ارز مورد استفاده قرارمی گیرد که به همین دلیل از مهم ترین بخش های هر پلتفرم و ارز به شمار می رود که در پلتفرم و صرافی یونی سواپ نیز همین کارایی را دارد. در وایت پیپر اطلاعاتی نظیر تعداد کل ارز های قابل ماین، زمان اتمام ماینینگ، هدف و پروژه های ارز مورد نظر، نام و اسامی عوامل سازنده و اطلاعات شرکت سازنده وجود دارد که هر کدام از آن ها اهمیت خاص خود را دارند. در وایت پیپر یونی سواپ نیز اطلاعات هایدن آدامر و هدف او برای یونی سواپ وجود دارد. وایت پیپر به قدری اهمیت دارد که خواندن اطلاعات آن برای یک تریدر حرفه ای بسیار مهم است. از دیگر مزیت های مهم وایت پیپر در دنیای بلاکچین ها می توان به سرعت بالا، صرفه جویی در زمان، استاندارد سازی، استقلال، اعتماد و کارایی بالا اشاره کرد.

یونی سواپ صرافی

یونی سواپ صرافی

همان طور که در قسمت های قبل گفته شد یونی سواپ بزرگ ترین صرافی غیر متمرکز اتریومی می باشد که کار اصلی آن تبدیل ارز های دیجیتال است. در قسمت اطلاعات وایپ پیپر یونی سواپ عنوان شده است که این صرافی از طریق وصل شدن به کیف پول کاربر امکان تبادل ارز های را در شبکه اتریوم فراهم می سازد. در صرافی های غیر متمرکز به دلیل استفاده از قرارداد های هوشمند هیچ واسطه ای در میان نیست و این یکی از مهم ترین ویژگی های صرافی های غیر متمرکز می باشند که یونی سواپ بزرگ ترین صرافی غیر متمرکز اتریومی به شمار می رود که یکی از ویژگی های این صرافی امکان تبادل ارزی در شبکه بایننس می باشد که یکی از معروف ترین ارز های دیجیتال به شمار می رود.

در صرافی یونی سواپ اگر کاربری بخواهد ارز خود را به کیف پول انتقال داده و یا قصد انتقال ارز را به دیگر صرافی ها داشته باشد این فرآیند به صورت محرمانه و بدون قابلیت رهگیری می باشد و هیچ واسطه ای دیگر در میان نیست. به همین دلیل این صرافی گاهی اوقات مورد سواستفاده قاچاقچیان قرار می گیرد زیرا هر مبلغی که جا به جا شود به صورت محرمانه می باشد و تنها میان دو فرد صورت می گیرد. همان طور که در قسمت اول نیز گفته شد صرافی یونی سواپ دارای دو نسخه یا دو ورژن می باشد که نسخه دوم که از این صرافی منتشر شد باگ های اصلی ورژن اول این صرافی را برطرف کرد و علاوه بر آن ویژگی های دیگری نیز به این صرافی اضافه کرد که مهم ترین آن سپرده های لیکوئیدیتی از نوع ERC20 بود. یکی دیگر از ویژگی هایی که در ورژن دوم به این صرافی اضافه شد فلش سواپس می باشد. فلش سواپس به کاربران صرافی این قابلیت را می دهد تا بدون هزینه اولیه به میزان مورد نظر از صرافی برداشت کنند که برای این کار شروطی لازم است. شروط لازم برای برداشت بدون هزینه اولیه:

  1. همه توکن های ERC20 برداشته شده در آینده پرداخت شوند.
  2. درصدی از توکن های ERC20 پرداخت و بقیه آن ها به استخر لیکوئیدیتی بازگردانده شوند.
  3. تمامی توکن های برداشته شده در آینده بازگردانده شده.
یونی سواپ کیف پول

یونی سواپ کیف پول

کیف پول ارز دیجیتال نیز همانند وایت پیپر ها از مهم ترین بخش های هر ارز و یا هر پلتفرم به شمار می روند. امروزه با توجه به گسترش ارز های دیجیتال کیف پول های بسیاری نیز وجود دارد که به کاربران این امکان را می دهد تا ارز های خود را در آن ها نگهداری کنند. در میان حجم انبوهی از کیف پول ها بهترین کیف پول برای نگهداری ارز های دیجیتال کیف پول تراست ولت می باشد که از پلتفرم یونی سواپ نیز پشتیبانی می کند. کیف پول تراست ولت که از پلتفرم یونی سواپ پشتیبانی می کند مزیت های زیادی دارد که یکی از این مزیت ها متصل شدن به صرافی کوینکس می باشد. این کیف پول وابسته به بایننس بوده و کارمزد های آن با استفاده از ارز بایننس انجام می شود به همین دلیل باید مقداری بایننس در کیف پول خود داشته باشید. یکی دیگر از نکات و مزیت های این کیف پول این است که بدون نیاز به صرافی شما امکان تبادل ارز بایننس به سایر توکن ها را دارید. برای وصل شدن به صرافی یونی سواپ شما باید در کیف پول خود مقداری BNB برای کارمزد آن داشته باشید و سپس برای متصل شدن کیف پول شما به این صرافی ابتدا از قسمت DAPSS آدرس سایت یونی سواپ را وارد کرده و بعد از وارد شدن به سایت از قسمت کانکت می توانید این صرافی را به کیف پول خود متصل کنید و سپس ارز دیجیتال خود را به راحتی تبدیل کنید.

تحلیل این پروتکل

تحلیل این پروتکل

در دنیای ارز پلتفرم ها و ارز های دیجیتال تحلیلگران با استفاده از دو روش اقدام به تحلیل ارز دیجیتال می کنند :

  1. تحلیل بنیادی
  2. تحلیل تکنیکال

ارز دیجیتال یونی سواپ از نظر تحلیل بنیادی که با آن تحلیل فاندامنتال نیز می گویند بسیار قدرتمند است که مهم ترین دلیل آن پشتیبانی اتریوم از آن است. تحلیل فاندامنتال به این صورت است که با این تحلیل شما می توانید به تمام زیر ساخت ها و پروژه های مهم و همچنین برنامه های آینده این ارز پی ببرید و با یک تصمیم درست می توانید به سود دهی بالایی برسید. با استفاده از تحلیل فندامنتال یونی سواپ در هدف خود یک بستر مستقل را برای شبکه خود در نظر گرفته است که ایجاد این بستر توانسته نظر کاربران زیادی را جلب کند و همچنین کاربران با سرمایه گذاری در آن توانسته اند به سود خوبی برسند به همین دلیل استفاده از تحلیل فاندامنتال پلتفرم یونی سواپ را بسیار قدرتمند و سود ده برای کاربران کرده است. تحلیل فاندامنتال که بهترین روش برای سرمایه گذاری در یونی سواپ به شمار می رود برای سرمایه گذاری ها بلند مدت مورد استفاده قرار می گیرد و برای سرمایه گذاری های میان مدت و یا کوتاه مدت از تحلیل های دیگری استفاده می شود. اما برای تحلیل یونی سواپ، تحلیل فاندامنتال بهترین روش برای تحلیل گران و کاربرانی که قصد سرمایه گذاری در آن را دارند به شمار می رود.

ثبت نام در صرافی یونی سواپ

ثبت نام در صرافی یونی سواپ

یونی سواپ یک صرافی غیر متمرکز می باشد که به طور کلی ثبت نام در صرافی های غیر متمکز متفاوت با سایر صرافی ها می باشد. به طور مثال صرافی بایننس یک صرافی متمرکز می باشد که از طریق سایت این صرافی نرم افزار مربوطه را دانلود و در قسمت ASSET این نرم افزار ریجستر می شوید و برای تایید واکنش ها، برداشت و واریز تنها نیاز به یک ایمیل معتبر دارید اما در یک صرافی غیر متمرکز مانند صرافی یونی سواپ نیازی به این کار ها نیست. برای ثبت نام در صرافی غیر متمرکز یونی سواپ شما باید تنها به یک کیف پول WEB3  مانند کیف پول معتبر تراست متصل شوید. زمانی که شما به یک کیف پول متصل می شوید این کیف پول نیز به صرافی های غیر متمرکز مانند صرافی یونی سواپ متصل می شود و شما می توانید فرآیند مربوط به انتقال ارز که در قسمت های قبل نیز گفته شد را انجام دهید اما نکته مهم در صرافی های غیر متمرکز بالا بودن کارمزد برای انتقال ارز ها می باشد که دلیل آن نیز فراهم کردن شرایط راحت تر برای کاربران می باشد. برای ثبت نام در صرافی یونی سواپ شما نیازی با احراز هویت ندارید و می توانید به راحتی و تنها با ساخت یک کیف پول در یونی سواپ می توانید به فرایند مبادله توکن ها و تامین نقدینگی در استخر های این پروتکل پرداخته و کسب درآمد کنید.

آینده این ارز به چه صورت است؟

تحلیل فاندامنتال در دنیای ارز های دیجیتال و در بررسی و تحلیلی آینده آن ها برای کاربران اهمیت زیادی دارد. اگر به یاد داشته باشید در اوایل سال 2017 بیت کوین و بسیاری از دیگر ارز های دیجیتالی سقوط چشمگیری داشتند و خیلی ها بر این عقیده بودند که دنیای ارز های دیجیتال رو به پایان است اما پس از آن بازار ارز با توجه به اخبار تحلیل فاندامنتال رشد زیادی کرد که اوج این رشد در اوایل سال 2020 بود. امروزه اگر با توجه به اخبار فاندامنتال سری به بررسی آینده یونی سواپ بزنیم با توجه به پروژه های بزرگی که این ارز دارد می توان آینده ای بسیار خوب را برای آن در نظر گرفت. این ارز نسبت به شش ماه گذشته بیش از 930 درصد رشد داشته است که در آینده این رقم بسیار بیشتر خواهد شد. قیمت حال حاظر این ارز 40 دلار است که نسبت به یک ماه گذشته 15 درصد رشد داشته است.

تحلیل تکنیکال یونی سواپ

تحلیل تکنیکال یونی سواپ

تحلیل تکنیکال یکی دیگر از روش های مرسوم در بازار ارز های دیجیتال می باشد که اغلب برای سرمایه گذاری های میان مدت و کوتاه مدت مورد استفاده قرار می گیرد زیرا این تحلیل در برخی از مواقع بازار را درست و در برخی مواقع به اشتباه آینده بازار را بررسی می کند به همین خاطر استفاده از این روش در سرمایه گذاری بلند مدت ریسک زیادی دارد. در تحلیل تکنیکال معمولا شرایط قبلی ارز را بررسی کرده و با توجه به رخ داد های قبل این بازار را بررسی می کنند. تحلیل های تکنیکال معمولا به صورت ساعتی، روزانه و هفتگی مورد بررسی قرار می گیرد به همین دلیل برای ارزی مانند یونی سواپ مناسب نیست و تقریبا 99 درصد کاربران این ارز از تحلیل فاندامنتال استفاده می کنند.

سایت اصلی یونی سواپ

سایت اصلی یونی سواپ

یونی سواپ بزرگ ترین صرافی غیر متمرکز اتریومی می باشد که اغلب کاربران با سایت این صرافی سر و کار زیادی دارند. سایت اصلی این صرافی  uniswap.org  می باشد که از ماه مه سال 2020 فعالیت جدید خود را بر روی این سایت آغاز کرد. تا قبل از آن صرافی یونی سواپ یک سایت دیگر به نام uniswap.com داشت که تا سال 2017 بر روی آن فعالیت های تجاری انجام می داد اما از سال 2017 تا 2020 این سایت غیر فعال بود. اما از مه سال 2020 شخصی دامنه این سایت را خریداری کرد و پسوند ORG را برای پسوند این سایت انتخاب کرد. این صرافی معتبر سایت دیگری به نام sushiswap نیز دارد که این سایت امکان متصل شدن سایر صرافی ها را به صرافی یونی سواپ می دهد.

در بحث سایت ها این نکته مهم را در نظر داشته باشید که کیف پول خود را به هر سایتی متصل نکنید. حتما به این نکته توجه داشته باشید که قبل از برقراری هر گونه اتصال از طریق کیف پول به سایت های گوگل ابتدا آن ها را بررسی کرده و سپس اقدام کنید. تمامی سایت های این صرافی ها به دلیل استفاده از فناوری بلاکچین امنیت بسیار بالایی دارد اما در صورتی که کاربر به اطلاع باشد ممکن است باعث ایجاد مشکلاتی برای او شود پس قبل از هر گونه اتصال از طریق کیف پول خود به سایت های گوکل ابتدا اطمینان حاصل کنید.

نمودار یونی سواپ

نمودار یونی سواپ

اگر نگاهی به نمودار این ارز بیاندازید می بینید که این ارز از سال 2020 شورع به خرید و فروش میان کاربران کرد که در آن هنگام قیمت آن 3.43 دلار بود که پس از ارائه ارز های اولیه به شدت رشد کرد و با توجه به اخبار فاندامنتال این ارز در همان ابتدا به قیمت 7 دلار نیز رسید و پس از این رشد قیمت با فشار هایی که به آن وارد شد قیمت آن کاهش یافت و دوباره قیمت آن نزدیک به قیمت اولیه رسید و سپس سعی کرد تا بتواند بازار خود را متعادل تر کند. متعادل کردن بازار یونی سواپ یکی از هدف های مهم این پلتفرم جهت پیشروی در اهداف خود بود که حدود 6 ماه به طول انجامید. پس از 6 ماه رشد این ارز آغاز شد و ابتدا از 7 دلار به 23 دلار رسید و در اوایل سال 1400 به 32 دلار افزایش یافت. زمانی که قیمت این ارز به 32 دلار رسید باز هم با کاهش قیمت مواجه شد اما با حمایت این ارز ابتدا به 37، 38، 40 و امروزه قیمت آن به بیش از 44 دلار رسیده است. با توجه به نمودار یونی سواپ متوجه می شوید که این ارز پتانسیل رشد بالایی دارد و نمودار یونی سواپ با تحلیل تکنیکال درست جوب داد. با توجه به پتانسیل بالایی که این ارز دارد می تواند  ارزی بسیار مناسب و سود ده برای کاربران باشد.

سوالات متداول

  1. یونی سواپ چیست و قیمت آن چقدر است؟

    یونی سواپ یکی از محبوب ترین و معروف ترین ارز های دیجیتال  می باشد که در سال 2020 نیز به لیست صرافی ها اضافه شد و اکنون علاوه بر این که به عنوان یکی از محبوب ترین ارز های دیجیتال شناخته می شود بزرگ ترین صرافی غیر متمرکز اتریومی نیز می باشد. قیمت یونی سواپ امروزه با رشد هایی که در هفته های گذشته داشته است به 44 دلار رسیده و قیمت آن همچنان رو به رشد است.

  2. صرافی یونی سواپ چیست؟

    صرافی یونی سواپ بزرگ ترین صرافی غیرمتمرکز اتریومی می باشد که با توجه به ویژگی هایی که دارد محبوب ترین صرافی ارز های دیجیتال نیز به شمار می رود. با استفاده از صرافی یونی سواپ شما می توانید تنها با ایجاد یک کیف پول به راحتی ارز های خود را تبدیل کنید. صرافی یونی سواپ دارای دو ورژن می باشد که ورژن اولیه آن در نوامبر سال 2018 ارائه شد و ورژن دوم که منتشر شد هم قابلیت های بیشتری به این صرافی اضافه کرد و هم باگ های قبلی آن را برطرف کرد.

  3. تحلیل فاندامنتال برای یونی سواپ بهتر است یا تحلیل تکنیکال؟

    برای ارز یونی سواپ بهترین کار استفاده از تحلیل فاندامنتال می باشد و تقریبا تمام کاربرانی که از این پروتکل استفاده می کنند اخبار تحلیلی فاندامنتال رو بررسی کرده و بر اساس آن سرمایه گذاری می کنند. با توجه به این که تحلیل فاندامنتال برای سرمایه گذاری های بلند مدت مورد استفاده قرار می گیرد استفاده از تحلیل فاندامنتال در یونی سواپ می تواند نتیجه خوب و سود دهی بالایی برای کاربران داشته باشد.

  4. دلایل محبوبیت صرافی یونی سواپ چیست؟

    از مهم ترین دلایل محبوبیت این صرافی می توان به مواردی همچون در اختیار داشتن کامل دارایی، نبود نیاز به احراز هویت، هزینه های کمتر نسبت به دیگر صرافی های غیر متمرکز، دسترسی به توکن های جدید و توکن حاکمیت UNI اشاره کرد.

دیدگاهتان را بنویسید