10 مورد از نشانه های کراش داشتن برای دختران و پسران که باید آن ها را بدانند

معنی کراش علاقه مندی و حس علاقه فردی به فرد مقابل می باشد به طوری که طرف مقابل برای او شخصی خاص به شمار می رود. کراش داشتن امروزه به یک امر طبیعی تبدیل شده است و اگر فردی بر روی شخص دیگری کراش داشته باشد نشانه علاقه او به طرف مقابل و اشتیاق او برای ایجاد یک رابطه با فردی که بر روی آن کراش دارد می باشد. زمانی که این حس دو طرفه باشد بسیار لذت بخش تر خواهد بود. کراش داشتن نشانه های مختلفی دارد و می توانیم با توجه به این نشانه های متوجه شویم چه فردی بر روی ما کراش دارد و آیا نشانه های کراش داشتن در ما وجود دارد یا خیر. اگر نشانه های کراش داشتن را به درستی درک کنید می توانید به راحتی متوجه شوید که چه افرادی بر روی شما کراش دارند و یا با توجه با حسی که دارید می توانید متوجه شوید که آیا شما نیز بر روی فرد دیگری کراش دارید یا خیر.

نشانه های کراش داشتن

نشانه های کراش داشتن

کراش داشتن چه برای کراش دختر و چه برای کراش پسر نشانه های متفاوتی دارد که اگر درک درستی از هر کدام از آن ها داشته باشید می توانید به راحتی متوجه بشوید که چه فردی بر روی شما کراش دارد تا آیا این حس و نشانه ها در شما نیز وجود دارد یا خیر. کراش داشتن به معنای حس علاقه و گاهی نیز به معنای اشتیاق برای برقراری رابطه با طرف مقابل می باشد که به یک امر عادی تبدیل شده است و بارها و بارها اللخصوص در سن نوجوانی با این امر بسیار سر و کار دارید. اما برای این که متوجه شویم چه افرادی بر روی ما کراش دارند نشانه های مختلفی وجود دارد که با توجه به هر کدام از آن ها می توانید متوجه شوید که چه کسی بر روی شما کراش دارد. در قسمت بعد ده مورد از نشانه های کراش داشتن عنوان شده است که با درک آن ها می توانید نشانه های کراش داشتن را متوجه شوید.

دستپاچگی و هول شدن

دستپاچگی و یا هول شدن یکی از نشانه های است که با توجه به آن می توانید متوجه شوید چه کسی بر روی شما کراش دارد و یا اگر شما در مقابل فردی این رفتار را از خود نشان می دهید نشان دهنده یکی از موارد کراش داشتن را دارید. تصور کنید فردی در مقابل شما قرار دارد و زمانی که قصد بر قراری ارتباط را با شما دارد مدام هول می کند و دستپاچه می شود و نمی تواند جمله بندی های مناسبی داشته باشد و اکثر ارتباط چشمی خوبی ندارند و مدام به اطراف نگاه می کنند. اگر فردی در مقابل شما چنین عکس العملی داشت این رفتار او نشان دهنده یکی از موارد کراش داشتن می باشد همچنین اگر خود شما نیز در مقابل فردی چنین رفتاری انجام دهید یعنی یکی از موارد کراش داشتن در شما وجود دارد.

حرف زدن با زبان بدن به همراه لبخند

زمانی که شما از فردی خوشتان می آید و یا بر روی آن کراش دارید به صورت ناخداگاه در طول حرف زدن خود به صورت مداوم لبخند می زنید و با زبان بدن مانند حرکات دست با طرف ارتباط بر قرار می کنید. لبخند زدن و حرف زدن با زبان بدن به صورت ناخداگاه ایجاد می شود که دلیل آن این است که زمانی که شما از فردی خوشتان می آید سیگنال هایی به مغز ارسال می شود و این سیگنال ها از سلول های مغز دستور خنده می گیرند و شما به صورت ناخداگاه لبخند می زنید. حرف زدن با زبان بدن مانند دست نیز یکی از موارد هل شدن به شمار می رود که آن هم مانند لبخند زدن یک امر طبیعی و ناخداگاه به شمار می رود.

سعی در آراستگی در مقابل شما

یکی از علائم های پنهانی کراش داشتن آراستگی است. فرض کنید شما از فردی خوشتان می آید و آن فرد در مقابل شما قرار دارد. زمانی که آن فرد در اطراف شما باشد شما به صورت مداوم به آراستگی خود می پردازید به طور مثال موهایتان را مرتب می کنید، لباس هایتان را صاف می کنید، دستی به صورت خود می کشید و دیگر موارد مشابه که به آراستگی شما کمک کند را انجام می دهید و این اتفاق برای شخصی که بر روی شما نیز کراش دارد هم اتفاق می افتد و در مکانی که شما حضور دارید سعی در آراستگی در مقابل شما را دارد.

به هر نحوی دوست دارد به شما کمک کند

کمک کردن یکی دیگر از نشانه های کراش داشتن می باشد. اگر شما بر روی شخصی کراش دارید سعی دارید تا با انجام کار ها و کمک های مختلف بیشتر در مقابل آن شخص دیده شوید و نظر وی را به سمت خود جلب کنید. اگر فردی بر روی شما کراش دارد ممکن است از او نیز چنین رفتاری دیده شود.

مرتب کردن مداوم خود در مکانی که شما حضور دارید

تصور کنید  فردی بر روی شما کراش دارد اما می خواهید متوجه آن شوید. اگر فردی بر روی شما کراش دارد در مکانی که شما حضور دارید به صورت مداوم سعی در مرتب کردن موها و لباس های خود دارد که مشابه مورد آراستگی می باشد که در قسمت های قبل گفته شد.

جلب توجه

جلب توجه یکی از مهم ترین علائم های کراش داشتن است. زمانی که شما بر روی فردی کراش دارید و آن فرد در نزدیکی شما حضور دارد سعی دارید تا با طنز پردازی و یا دیگر کار ها جلب توجه کنید تا نگاه او را به سمت خود بکشانید که کمک کردن نیز یکی از همین روش های جلب توجه می باشد.

خجالتی شدن

خجالتی شدن از دیگر علائم های کراش داشتن است که بیشتر در خانم ها وجود دارد. زمانی که فردی بر روی شما کراش دارد ممکن است کمی خجالتی تر با شما ارتباط بر قرار کند که به ویژه در خانم ها این یک اتفاق بسیار عادی می باشد.

توجه بیشتر به خود نسبت به سایر مواقع

زمانی که شما بر روی فردی کراش دارید نسبت به سایر اوقات بیشتر به خود توجه می کنید. به طور مثال اگر فردی که بر روی آن کراش دارید در نزدیکی شما باشد شما بیشتر به حرف زدن، لباس پوشیدن، آراستگی و طرز نشستن خود توجه دارید که یکی از علائم های کراش داشتن می باشد.

غمگین شدن

ممکن است شما از فردی خوشتان بی آید و خیلی متوجه این موضوع نشوید. اگر شما از فردی خوشتان بی آید ممکن است برخی از رفتار های او باعث ناراحتی و غمگین شدن شما شود و با توجه به حسی که دارید این نشان دهنده علاقه و کراش داشتن شما بر روی طرف مقابل می باشد.

رویا پردازی

رویا پردازی از دیگر علائم های کراش داشتن می باشد. زمانی که شما بر روی فردی کراش دارید مدام با او رویا پردازی می کنید و در خیال خود وی را در کنار خود قرار می دهید و رابطه با او را تصور می کنید که این نیز از مهم ترین علائم های کراش داشتن شما بر روی شخص دیگر می باشد.

نشانه های کراش داشتن پسر

نشانه های کراش داشتن پسر

در قسمت قبل ده مورد از مهم ترین علائم های کراش داشتن توضیح داده شد که تمامی این موارد چه در دختران و چه در پسران یافت می شود اما ممکن است نوع انجام آن ها متفاوت تر باشد. زمانی که یک پسر بر روی شما کراش دارد سعی دارد تا با جلب توجه نظر شما را به خودش جلب کند. ممکن است در جایی که شما هستید آن پسر طنز پردازی های بیشتری داشته باشد و یا سعی می کند که با شما بیشتر ارتباط کلامی برقرار کند. اگر پسری بر روی شما کراش داشته باشد مدام چشمان او به سمت شما می باشد و زمانی که او را نگاه می کنید سریع صورت خود را بر می گرداند و تقریبا سعی دارد تا در نزدیکی شما بنشیند. تمامی این موارد از علائم های کراش داشتن یک پسر بر روی شما می باشد که با توجه به رفتار و نگاه کردن به چشمان او می توانید متوجه این موضوع شوید.

نشانه های کراش داشتن دختر

نشانه های کراش داشتن دختر

نشانه های کراش داشتن دخترا تفاوت اندکی با پسر ها دارد. دختر ها نیز همانند پسر ها زمانی که بر روی شخصی کراش می زنند سعی دارند تا با انجام کار های مختلف مانند کمک کردن در پذیرایی و … در مقابل شما جلب توجه کنند. زمانی که دختری بر روی شما کراش می زند ممکن است کمی خجالتی تر با شما ارتباط بر قرار کند اما این خجالتی بودن به معنای این نیست که این دختر از حرف زدن با شما ناراحت است بلکه نشان دهنده کراش داشتن این دختر می باشد. از دیگر نشانه های کراش داشتن دختر ها می توان به درست کردن و مرتب کردن مداوم موهایش اشاره کرد و همچنین هول شدن در زمان حرف زدن با شما نیز می تواند یکی دیگر از دلایل و نشانه های کراش داشتن دخترا باشد.

نشانه های کراش داشتن درفضای مجازی

در فضای مجازی روابط بسیار زیادی در با کراش داشتن ایجاد می شود به طوری که زمانی که یک فرد نسبت به شخص دیگری در فضای مجازی کراش داشته باشد ممکن است پس از گذشت مدتی منجر به برقراری رابطه میان آن ها شود. نشانه های کراش داشتن در فضای مجازی نیز همانند نشانه هایی است که در قسمت های قبل توضیح داده شد اما در فضای مجازی برخی از کار ها مانند کمک کردن با محدودیت هایی همراه است. کراش داشتن در فضای مجازی معمولا با دیدن عکس های طرف ایجاد می شود اما نشانه های آن  تقریبا همان نشانه هایی می باشد که گفته شد. به طور مثال شما در فضای مجازی زمانی که با طرف مقابل چت می کنید سعی دارید تا باطنز پردازی و شوخ طبع بودن بر روی ذهن طرف مقابل خود کار کنید که همه آن ها نشانه های کراش داشتن در فضای مجازی می باشد.

نشانه های کراش داشتن در اینستاگرام

اینستاگرام یکی از محبوب ترین اپلیکیشن های فضای مجازی است. از علائم کراش داشتن در فضای مجازی در قسمت قبل توضیحاتی گفته شد که همه آن ها در اینستاگرام کاربرد دارد. شما ابتدا با دیدن عکس های طرف مقابل در پیج او بر روی او کراش می زنید و کم کم سعی دارید تا با جلب توجه و کمک کردن این موضوع را به طرف مقابل خود نشان دهید. ممکن است در طول چت کردن شما بارها و بارها هول شوید و یا کمی خجالتی تر صحبت کنید و اموجی های در همین راستا نیز ارسال کنید. استفاده از برخی اموجی ها نیز نشان دهنده کراش داشتن در اینستاگرام می باشد همچنین اگر توجه بیشتری به علائمی که قبلا توضیح داده شد داشته باشید می توانید حتی در فضای چت اینستاگرام نیز متوجه شوید که طرف مقابل بر روی شما کراش دارد یا خیر.

نشانه های کراش داشتن در یوتیوب

در یوتیوب فیلم و کلیپ های بسیار زیادی به زبان های مختلفی وجود دارد که نشانه های کراش داشتن را به صورت فیلم و کلیپ به شما نشان می دهند. اگر می خواهید با استفاده از کلیپ نشانه های کراش داشتن را متوجه شوید می توانید سری به یوتیوب بزنید و با یک سرچ ساده کلیپ های زیادی ازعلائم نشانه های کراش داشتن در یوتیوب پیدا کنید.

نشانه های کراش داشتن در دنیای واقعی

نشانه های کراش داشتن در دنیای واقعی

تمام ده موردی که در ابتدا از نشانه های کراش داشتن عنوان شد و هر کدام آن ها به صورت جداگانه ای توضیح داده شد از علائم کراش داشتن در دنیای واقعی بود که اغلب این نشانه ها در مکانی که هر دو فرد حضور دارند این نشانه ها بروز داده می شود. به طور مثال یکی از ان نشانه ها آراستگی و مرتب کردن مداوم خود بود. این علائم کراش داشتن در دنیای واقعی می باشد زیرا زمانی که فردی که بر روی آن کراش دارید در اطراف شما نباشید این نشانه ها از سوی شما بروز داده نمی شود و زمانی که در دنیای واقعی آن فرد در نزدیکی شما وجود دارد این نشانه ها را بروز می دهید.

نشانه های کراش داشتن از روی چهره

برخی از نشانه های کراش داشتن را می توانید از روی چهره افراد نیز تشخیص دهید. به طور مثال اگر فردی بر روی شما کراش داشته باشد در زمانی که با شما صحبت می کند لبخندی به صورت مداوم بر روی چهره او وجود دارد که این یکی از مهم ترین نشانه های کراش زدن می باشد. دلیل مهم آن این است که زمانی که یک فرد از شخص دیگری خوشش می آید در هنگام حرف زدن سیگنال هایی به مغز فرستاده شده و سلول های مغز دستور لبخند می دهند به همین دلیل اگر فردی به صورت ناخداگاه در مقابل شما لبخند زد می توان عنوان کرد که وی بر روی شما کراش دارد.

نشانه های کراش داشتن و حالت چشم

نشانه های کراش داشتن و حالت چشم

شما از روی حالت های چشم نیز می توانید متوجه شوید که فردی بر روی شما کراش دارد. تصور کنید در یک جمع حضور دارید و فردی مدام به شما نگاه می کند و زمانی که او را نگاه می کنید سریعا صورت خود را بر می گرداند یا اگر به چشم های او نگاه کنید می بینید که این فرد به صورت  زیر چشمی شما را نگاه می کند در این صورت می توانید متوجه این شوید که این فرد از شما خوشش می آید یا به اصطلاح بر روی شما کراش دارد.

نشانه های کراش داشتن تینیجر ها

نشانه های کراش داشتن تینیجر ها

تینیجر به افراد بین 13 تا 18 سال می گویند. به دلیل اقتضا سنی که در بین نوجوانان در این سن وجود دارد کراش زدن یا این که از فرد یا جنس مخالف خوششان بی آید یک اتفاق طبیعی است و با توجه به سن این تینیجرها پیدا کردن نشانه های کراش داشتن در آن ها بسیار ساده است. آن ها اگر بر روی فردی کراش بزنند سعی می کنند تا خود را به آن ها به هر شکلی نزدیک کنند و سعی در برقراری رابطه کلامی دارند و دوست دارند تا با فردی که از آن خوششان آمده بیشتر هم کلام شوند. به دلیل این که افراد تینیجر در سن بلوغ به سر می برند ممکن است در مقابل افراد زیادی نشانه های کراش داشت را داشته باشند.

نشانه های کراش داشتن سلبریتی ها

نشانه های کراش داشتن سلبریتی ها

تقریبا هر کدام از سلبریتی های اینستاگرام طرفداران بسیار زیادی دارند و بسیاری افراد نیز بر روی آن ها کراش دارند. از نشانه های کراش داشتن بر روی سلبریتی ها می توان به گذاشتن عکس آن ها در پروفایل، دنبال کردن زیاد کارهای سلبریتی ها، الگو قرار دادن سلبریتی ها، شیوه رفتار مانند سلبریتی ها و … اشاره کرد که هر کدام از این موارد یکی از نشانه های مهم کراش بر روس سلبریتی ها می باشد و حتی ممکن است بی دلیل و در هر زمینه ای یک فرد همیشه از یک سلبریتی دفاع کند که از نشانه های کراش داشتن بر روی سلبریتی ها می باشد.

نشانه های کراش داشتن در دانشگاه

در دانشگاه به دلیل این که فضایی است که دختر و پسر در کنار هم درس می خوانند بسیاری از دانشجویان ممکن از بر روی دانشجوی دیگری کراش داشته باشند. از نشانه های کراش داشتن در دانشگاه می توان به مواردی همچون نشستن در کنار فردی که کراش دارید، سعی در برقراری ارتباط با آن فرد، جزوه گرفتن، کمک های درسی، جلب توجه، تیپ زدن برای رفتن به دانشگاه و … اشاره کرد که نشان دهنده این است که شما بر روی فردی کراش دارید یا اگر این موارد را از سوی شخصی در مقابل خود دیدید این به معنای این است که آن شخص بر روی شما کراش دارد و به شما علاقه مند شده است.

نشانه های کراش داشتن در ایران

نشانه های کراش داشتن در ایران

شاید در کشور های مختلف آداب و رسوم ها با یک دیگر بسیار متفاوت باشد اما نشانه های کراش داشتن در تمامی افراد تقریبا به یک صورت است و فقط مربوط به یک کشور خاص نیست البته ممکن است برخی از نشانه ها اندکی تفاوت داشته باشند. در ایران نشانه های کراش زدن مانند موارد است که در ابتدا گفته شد و باتوجه به همان تفاسیر می توانید متوجه شوید که چه شخصی بر روش شما کراش دارد. اگر شما به کراشی که زده اید مطمعن هستید می توانید به شیوه های مختلفی مانند چت این موضوع را به کراش خود اطلاع دهید و نظر آن را در مقابل حسی که به او دارید بپرسید.

نشانه های کراش داشتن در خارج از کشور

نشانه های کراش داشتن در خارج از کشور

در قسمت قبل گفته شد که نشانه های کراش در همه جای دنیا به یک صورت است و آداب و رسوم های مختلف نقش چندانی در نشانه های کراش زدن ندارد اما اطلاع دادن حس خود به شخصی که بر روی آن کراش دارید در کشور های خارجی تفاوت هایی دارد. هر چند نشانه های کراش داشتن در خارج و یا داخل کشور تفاوت چندانی ندارد اما در خارج از کشور زمانی که فردی بر روی شخص دیگری کراش دارد معمولا در جمع های دوستانه و با زبان بلند این موضوع را به کراش خود اطلاع می دهد که معمولا یک گل یا یک چیزی را به عنوان هدیه در آن جا به کراش خود هدیه می دهد.

سوالات متداول

  1. کراش چیست؟

    کراش به حس و علاقه فردی نسبت به شخص دیگری می گویند که شوق و اشتیاق برقراری ایجاد یک رابطه را با فرد مقابل دارد و با آن رویاپردازی می کند.

  2. چه گونه به زبان انگلیسی به شخصی بگویم روت کراش دارم؟

    برای این که بخواهید به زبان انگلیسی به کراش خود این موضوع را اطلاع دهید از جمله I have a crush on you باید استفاده کنید. این جمله به معنای روت کراش دارم می باشد.

  3. مدت زمان کراش داشتن چه قدر می باشد؟

    با توجه به نظر بسیاری از روانشناسان داخلی و خارجی مدت زمان این که شما بر روی یک فرد کراش داشته باشید بین 4 تا 5 ماه زمان می برد و در صورتی که این زمان از 5 ماه بیشتر شد این به معنای این است که شما عاشق فرد مقابل شده اید.

  4. مهم ترین نشانه های کراش داشتن چیست؟

    از مهم ترین نشانه های کراش داشتن می توان به مواردی همچون جلب توجه، دستپاچگی، مرتب کردن مداوم خود، آراستگی، رویا پردازی و خجالتی شدن اشاره کرد.

دیدگاهتان را بنویسید