ناهید کیانی کیست؟ بیوگرافی تکواندو کار المپیک ایران و حریف کیمیا علیزاده

ناهید کیانی قهرمان تکواندو ایرانی می باشد که در این مقاله می خواهیم بیوگرافی کاملی از او در دسترس قرار بدهیم. با ما همراه باشید.

ناهید کیانی کیست؟

ناهید کیانی کیست؟

در طی 2 سال اخیر هنگامی که نام رشته های رزمی ورزشی و دستاوردهای بانوان ایرانی در این عرصه بیان می گردد، یکی از افرادی که نام وی به میان می آید ناهید کیانی می باشد. با شهرت یافتن این بانوی رزمی کار ایرانی عده زیادی در فضای مجازی جویای وی بوده و شاهد پرسش و پاسخ های زیادی در این رابطه بوده ایم. در رابطه با ناهید کیانی قد ، سن و محل تولد وی یکی از متداول ترین سوال ها پیرامون زندگینامه وی بوده است، که در ادامه به ان ها خواهیم پرداخت. همانطور که در زندگینامه ناهید کیانی امده است این بانوی رزمی کار، زاده ۱۰ مردادماه سال ۱۳۷۷ و متولد اصفهان می باشد. وی که این رشته ورزشی را در هنگام کودکی خود و به همراه خواهر دیگرش و با تشویق خانواده اش آغاز نموده هم اکنون در دهه دوم زندگی خود صاحب مقام ها و افتخارات ورزشی بسیاری می باشد. وی که پس از تجربه رقابت های استانی و درون کشوری و با کسب مقام های کشوری استعداد خود را به نمایش گذاشت، وارد اردوهای تیم ملی شده و افتخارات قابل تحسینی در تکواندوی کشورمان رقم زد.

ناهید کیانی تکواندوکار

این تکواندو کار جوان ایرانی که در اخرین تیم المپیک به عنوان تنها شرکت کننده منفی 57 کیلو شرکت نمود، از جمله محدود ورزشکارانی بود که در هنگام همه گیر شدن کرونا نیز روحیه و قدرت خود را حفظ نمود. در برخی از گزارش ها امده است که، او در خصوص تمرینات در شرایط کرونایی اذهان داشته است : کرونا محدودیت هایی برای همه ورزشکارها ایجاد کرد. نگرانی جدی درون ما ایجاد شده بود و نمی‌توانستیم هرجایی تمرین کنیم ولی به هرحال بازیکنی موفق است که بتواند در این شرایط سخت با اوضاع کنار بیاید و سریع تر تصمیم درست را بگیرد.

اینستاگرام ناهید کیانی

اینستاگرام ناهید کیانی

ناهید کیانی که مدت زیادی از کسب شهرت وی در عرصه تکواندو نمی گذرد، اخیرا به دلیل شهرتی که در سال 2020 کسب نموده، در پیج خود شاهد حضور تعداد چشم گیری از کاربران مجازی بوده است. پیج وی اخیرا به یکی از محافل و اجتماعات بانوان تکواندو کار ایران تبدیل شده و اطلاعات مفیدی درون ان به اشتراک قرار داده می شود. شایان ذکر است که پیج وی با داشتن حدود 160 پست هم اکنون دارای 28 هزار فالوور از سراسر ایران می باشد. به لطف رشد فالووران پیج ناهید، هم اکنون شاهد فعالیت جدی تری در پیج اینستاگرامی وی بوده ایم و این روزها اطلاعات مفیدی در رابطه با رموز موفقیت وی در اینستاگرام ناهید کیانی با آیدی @nahid.kiyani منتشر می گردد.

عکس ناهید کیانی تکواندوکار

به محض شهرت یافتن در عرصه های ورزشی، بسیاری از افرادی که جویای رموز موفقیت و یا حواشی و اخبار ورزشی هستند پیج این قبیل اشخاص را دنبال می کنند. پس از کسب موفقیت های 2 سال گذشته ناهید کیانی، شاهد حضور عکس او در بسیاری از مجلات و اخبارهای ورزشی بوده ایم و همین امر سبب گسترش عکس های وی در عرصه ورزش تکواندو شد. یکی از نکات جالب در عکس های این ورزشکار چهره خونسرد وی در حین مبارزه می باشد که عده ای از هواداران وی در کامنت ها به ان اشاره داشته اند.

مبارزات ناهید کیانی

مبارزه ناهید کیانی و کیمیا علیزاده

ناهید کیانی و کیمیا علیزاده دوست و هم تیمی در تیم ملی حالا در امپیک 2020 توکیو باید در میدان رو به روی هم بازی کنند! ناهید کیانی برای ایران و کیمیا علیزاده برای آلمان! این بازی بدون شک حواشی خاص خود را به همراه دارد و توصیه می کنیم حتما این بازی را مشاهده کنید.

مصاحبه با ناهید کیانی

مصاحبه با ناهید کیانی

این بانوی تکواندو کار ایرانی که هم اکنون جوایز و دستاوردهای زیادی را در رشته ورزشی تکواندو به خانه برده است، در رابطه با اینکه از کجا ورزش را آغاز کرده و اینکه چه رویایی در سر داشته است، اذهان داشته است: هرکس ورزش را شروع می‌کند نهایت افتخار ورزشی را برای خودش می‌بیند. شما اگر از بچه ۷ ساله که در هر زمینه و رشته ای فعالیت می‌کند از آرزوهایش جویا شوید با صراحت به شما می‌گوید مدال المپیک می‌خواهم. من هم از همان هشت سالگی این رویا را داشتم ولی من از یک جایی متوجه شدم فقط رویا داشتن کافی نیست و بلکه باید برای آن جنگید. من هم توانستم با تلاش و جنگیدنم کسب سهمیه کنم و در جایگاهی باشم که شاید آرزوی خیلی هاست.

افتخارات و جوایز ناهید کیانی

افتخارات و جوایز ناهید کیانی

در بیوگرافی و مصاحبه های این بانوی جوان و با استعداد امده است که پس از شروع فعالیت های وی در سن 8 سالگی در این رشته ورزشی، اغاز دستاوردهای وی با مدال برنز بوده است. برای نخستین بار و در سال 1393 وقتی 16 ساله بود در مسابقات جهانی نوجوانان در کشور چین به مدال برنز نایل امد و یکسال پس از آن در مسابقات آسیایی به مدال طلا دست یافت. او از سال 1395 و از هنگامی که وارد رده بزرگسالان شد توانست در همان سال مدال برنز آسیا را نیز کسب کند و سال 96 هم نقره رقابت های جام ریاست آفریقا را گرفت و این سیکل موفقیت را ادامه داد. او در وزن 57- کیلوگرم در خرداد ماه 1400 با کسب مدال طلا در مسابقات کسب سهمیه المپیک در کشور اردن راهی المپیک شد و شایان ذکر است که وی تنها مسافر تکواندوی بانون ایران در المپیک توکیو 2020 در ژاپن است. ناهید کیانی المپیک را پایان کار خود ندانسته و با روحیه و اعتماد به نفس خاص خود در رابطه با رقابت های المپیک گفته است: المپیک پایان راه من نیست، بعد از المپیک توکیو مسابقات مهم قهرمانی جهان را دارم که آنجا قطعا پله بزرگی است و تلاش می کنم بتوانم آنجا هم مدال بیاورم.

خانواده این تکواندوکار

وی در یک خانواده 7 نفره متولد شده و دارای 4 برادر و یک خواهر می باشد که همانند وی به رشته تکواندو از کودکی علاقمند بوده است. بعنوان یک بختیاری با اصالت خوزستانی در شهر اصفهان به عنوان فرزند پنجم به دنیا آمد و 1 خواهر و 4 برادر بزرگتر از خود دارد.

همسر ناهید کیانی

ناهید کیانی که هم اکنون حدودا 23 سال سن دارد مجرد بوده و هرگونه خبری در رابطه با ازدواج خود را ناموثق اعلام کرده است.

رشته تحصیلی ناهید کیانی

رشته تحصیلی ناهید کیانی

این بانوی تکواندو کار در رابطه با رشته تحصیلی خود بیان نموده است که به علت ان که از دوران کودکی شیفته رشته های دندانپزشکی و فیزیوتراپی بوده است، اگر روزی بخواهد ادامه تحصیل دهد یکی از این دو رشته را ادامه می دهد و امیدوار است روزی بتواند پزشک شود. شایان ذکر است که رشته تحصیلی وی در دبیرستان تربیت بدنی بوده است.

درامد این تکواندو کار از کجاست؟

همانطور که می دانید در ایران به علت حمایت های ضعیف مالی به ورزشکاران، بازخورد مالی مناسبی برای ایشان فراهم نبوده و همین امر مصوب می شود بسیاری از ان ها در جهت رفع نیازهای مالی شخصی خود به فعالیت های مختلفی مشغول شوند. عده ای از طریق فعالیت های مجازی و تبلیغات فضای مجازی و تبلیغ مکمل های نه چندان مفید، برخی با اموزش های خصوصی و تاسیس باشگاه خصوصی و این قبیل اقدامات به کسب درامد می پردازند. این بانوی ملی پوش ایرانی نیز در این خصوص در یکی از مصاحبه های خود اذهان داشته است که: قطعا منفعت مالی این رشته نمی تواند جوابگوی مخارج ما باشد و برایمان درآمد زایی کند، بیشتر از روی عشق و علاقه این کار را می کنیم. برای یک مسابقه چهار ماه تلاش می کنیم، ولی پاداشمان اندازه حقوق یک ماه یک کارمند است، من خودم شخصا دلی این کار را انجام می هم.

سوالات متداول

  1. ناهید کیانی متولد چه سالی است؟

    وی متولد سال 1377 می باشد و هم اکنون 23 سال سن دارد.

  2. قد و وزن ناهید کیانی چه میزان است؟

    وی 172 سانتی متر قد و 55 کیلوگرم وزن دارد.

  3. نام همسر ناهید کیانی چیست؟

    وی مجرد می باشد.

  4. ناهید کیانی چند برادر و خواهر دارد؟

    وی در یک خانواده 7 نفره متولد شده و 4 برادر بزرگتر از خود و 1 خواهر دارد.

دیدگاهتان را بنویسید