بیوگرافی توماج صالحی + بررسی بهترین آهنگ ها و دلیل دستگیری او

توماج صالحی یکی از خوانندگان رپ فارسی بود که با توجه به سبک انتقادی ای که داشت بر سر زبان ها افتاده بود. این رپر دهه هفتادی با توجه به آهنگ های اعتراضی و ضد حکومتی که خوانده و منتشر کرده است باعث ایجاد حواشی زیادی شده بود که در نهایت در 22 شهریور ماه سال 1400 در منزل خودش دستگیر شد. این رپر با توجه به آهنگ های ضد حکومتی ای که خوانده بود باعث شد تا بسیاری از کانال های ماهواره ای ضد ایرانی از او حمایت کنند و همین مسئله نقش مهمی در دستگیری این رپر داشت.

توماج صالحی کیست؟

توماج صالحی کیست؟

توماج صالحی یکی از رپر های دهه هفتادی و متولد شهر اصفهان می باشد که جزو خوانندگان و رپر های زیر زمینی بوده و آهنگ ها و ترک های ضد حکومتی زیادی را منتشر کرده بود و به عنوان یک رپر اعتراضی شناخته می شود. این رپر از حدود یک سال پیش شروع به ساخت آهنگ های اعتراضی کرد و کم کم بر سر زبان ها افتاد. این رپر همان طور که اشاره شد در شهر اصفهان متولد شده است و فعالیت خود را هم در شهر اصفهان انجام می داد. این رپر به گفته خود در کارگاه فلزکاری کار می کند و در کنار آن به عنوان یک خواننده زیر زمینی هم فعالیت دارد. این رپر اعتراضی تا کنون ترک های زیادی را منتشر کرده بود که در هر کدام از این ترک ها به موضوعات مختلفی انتقاد کرده است که حواشی زیادی هم پیرامون این آهنگ ها شکل گرفته بود.

توماج صالحی چندی پیش با انتشار آهنگ سوراخ موش و توهین هایی که در این ترک به حکومت داشت حواشی بسیار زیادی را رقم زد که در نهایت باعث شد تا در 22 شهریور ماه سال 1400 به دست ماموران امنیتی ایران در خانه خودش در شهر اصفهان دستگیر شود که دایی این رپر هم این موضوع را تایید کرد و اعلام کرد که مشخص نیست که این رپر را به کجا برده اند. پس از دستگیری این رپر باعث شد تا بسیاری از کانال های ماهواره ای ضد ایرانی از این رپر حمایت کنند و برخی از طرفداران او هم حمایت خود را در فضای مجازی از توماج صالحی اعلام کردند. پس از دستگیری این رپر و واکنش هایی که در فضای مجازی و رسانه ای پیرامون او شکل گرفت باعث شد تا او بیش از بیش بر سر زبان ها بیافتد و حتی کسانی هم که از این رپر شناختی نداشته اند او را بشناسند.

عکس های توماج صالحی را در کجا ببینیم؟

پس ماجرای دستگیری این رپر عکس های بسیار زیادی از توماج صالحی از سوی رسانه ها، خبرگزاری ها و شبکه های اجتماعی منتشر شد و با جست و جوی نام این رپر می توانید عکس های بسیار زیادی پیرامون او پیدا کنید. علاوه بر این خود توماج صالحی هم در پیج اینستاگرام خود عکس و کلیپ های زیادی از خودش منتشر کرده بود اما پیج او در 22 شهریور ماه پس از دستگیری وی بسته شد و امکان مراجعه به پیج او برای دیدن عکس های این رپر وجود ندارد اما همان طور که اشاره شد در این مدت رسانه های زیادی عکس های این رپر را در فضای مجازی و گوگل منتشر کرده اند که می توانید آن ها را مشاهده کنید. همچنین در این مقاله هم تعدادی از عکس های این رپر اعتراضی و پر حاشیه وجود دارد که می توانید آن ها را مشاهده کرده و اگر به دنبال عکس های بیشتر و جدید تری هستید با جست و جوی نام او در گوگل و شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام می توانید دیگر عکس های توماج صالحی را هم پیدا کنید.

علت دستگیری توماج صالحی چیست؟

علت دستگیری توماج صالحی چیست؟

در قسمت های قبل گفته شد که این رپر اعتراضی با توجه به نوع و محتوای آهنگ هایی که منتشر کرده است حواشی زیادی را رقم زده که باعث دستگیری او شد. چندی پیش این رپر اعتراضی آهنگی به نام سوراخ موش منتشر کرد که در این آهنگ انتقادات بسیار تندی به حکومت و برخی از سلبریتی ها انجام داد که جنجال های زیادی رقم زد. پس از انتشار این آهنگ و ایجاد شدن جنجال های زیاد در 22 شهریور ماه سال 1400 ماموران امنیتی ایران با 12 نیرو و همچنین 4 ماشین مخصوص به خانه این رپر در اصفهان رفتند و او را در منزل خودش دستگیر کردند که دایی این رپر هم این موضوع را تایید کرد.

پس از دستگیری این رپر برخی از کانال های ماهواره ای و ضد ایرانی و عده از از طرفداران او حمایت خود را از این رپر اعلام کردند و هنوز پس از گذشت 2 روز از دستگیری این رپر در منزلش مشخص نیست که او را در کجا بازداشت کرده اند و سرنوشت این رپر اعتراضی چه خواهد بود. توماج صالحی به جز آهنگ سوراخ موش که باعث دستگیری او شد آهنگ های جنجالی و ضد حکومتی زیاد دیگری هم مانند نرمال و ترکمن چای منتشر کرده بود که در هر کدام از این آهنگ ها انتقادات بسیار تندی نسبت به حکومت و رژیم ایران داشت و در نهایت باعث شد تا توسط ماموران امنیتی در خانه خود بازداشت شود. بازداشت این رپر واکنش های زیادی هم در پی داشت و بسیاری از خبرگزاری ها و رسانه های ایرانی بر روی این موضوع مانور دادند و اخبار دستگیری او را منتشر کردند که به گفته تمامی رسانه ها ماجرای دستگیری او پس از جنجال های پیش آمده پس از ترک سوراخ موش رقم خورده است و او به دلیل همین مسائل بازداشت شده است.

توماج صالحی اهل کجاست؟

توماج صالحی اهل اصفهان می باشد و فعالیت خود را هم در اصفهانم انجام می داد و در همین شهر هم سکونت داشت. او تمامی کلیپ ها و موزیک ویدیو های خود را هم در مکان های مختلف اصفهان تولید کرده است. این رپر اعتراضی چندی پیش در منزل شخصی خود در شهر اصفهان با توجه به محتوای آثار او توسط ماموران امنیتی ایران بازداشت شد.

آهنگ های توماج صالحی کدامند؟

آهنگ های توماج صالحی کدامند؟

این خواننده زیر زمینی در سبک رپ فعالیت دارد و تمامی آهنگ های خود را با محتوای اعتراضی نسبت به حکومت منتشر کرده است که آثار او جنجال های زیادی هم رقم زده است. این رپر حدود یک سال پیش اولین ترک خود را منتشر کرد و کم کم بر سر زبان ها افتاد و چندی پیش با انتشار آهنگ سوراخ موش بیش از بیش دیده شد اما با توجه به محتوای آهنگ سوراخ موش او توسط نیرو های امنیتی ایران بازداشت شد. در این قسمت معروف ترین آهنگ های این خواننده زیر زمینی و رپر اعتراضی را معرفی خواهیم کرد.

سوراخ موش

از آهنگ سوراخ موش می توان به عنوان یکی از معروف ترین و جنجالی ترین آهنگ های این رپر نام برد. اهنگ سوراخ موش به تازگی منتشر شده بود که پیرامون موضوعاتی همچون خوزستان و قتل بود. در این آهنگ توماج صالحی علاوه بر توهین هایی که به حکومت و مسئولین داشت عده ای از سلبریتی های ایرانی را هم مورد خطاب قرار داد و نسبت به این سلبریتی ها هم واکنش تندی انجام داد. پس از دستگیری این رپر سروش لشکری ملقب به سروش هیچکس که به پدر رپ فارسی هم شهرت دارد با انتشار موزیک ویدیو سوراخ موش در پیج خود حمایت خود را هم از این خواننده زیر زمینی اعلام کرد.

ترکمن چای

اهنگ ترکمن چای یکی دیگر از آهنگ های سیاسی و اعتراضی این رپر جنجالی می باشد که در فاصله کمی از آهنگ سواخ موش منتشر شد. آهنگ ترکمن چای هم در مورد موضوعاتی همچون قرارداد 25 ساله ایران با چین بود که واکنش های زیادی هم در پی داشت و این خواننده زیر زمینی هم در ارتباط با قرارداد 25 ساله ای که بین ایران و چین بسته شده بود با انتشار این آهنگ اعتراض خود را به عنوان ایران فروشی نیست و خون میدیم و خونمون رو پس می گیریم بیان کرد که استقبال خوبی هم از این آهنگ صورت گرفت که می توانید موزیک ویدیو این آهنگ را در یوتیوب هم مشاهده کنید.

نرمال

از آهنگ نرمال می توان به عنوان یکی دیگر از اهنگ های معروف توماج صالحی نام برد. آهنگ نرمال هم یکی از آهنگ های سیاسی و اعتراضی این رپر می باشد که پیرامون موضوعاتی همچون فقر و اختلاف طبقاتی زندگی میان شهروندان ایرانی می باشد که با توجه به این مسائل این خواننده آهنگ نرمال را منتشر کرد. آهنگ نرمال هم در سال 1400 منتشر شده است که موزیک ویدیو این آهنگ در مکان های عمومی مختلفی مانند مترو و … ساخته شده است که می توانید این موزیک ویدیو را در چنل های مختلف یوتیوب هم مشاهده کنید.

اینستاگرام توماج صالحی چه نام دارد؟

اینستاگرام توماج صالحی چه نام دارد؟

این رپر اعتراضی در اینستاگرام فعالیت زیادی داشت و اکثر موزیک ویدیو های خود را هم در پیج اینستاگرامی خودش منتشر کرده بود. توماج صالحی با نام toomajsalehi در اینستاگرام فعالیت داشت که بیش از 33 هزار کاربر هم پیج او را دنبال می کردند اما به تازگی و پس از دستگیر شدن این خواننده جنجالی پیش اینستاگرام او هم از دسترس خارج شد و در حال حاضر در فضای مجازی هیچ اکانتی متلعق به این خواننده زیر زمینی نمی باشد و با توجه به این که وی در بازداشت به سر می برد او فعلا فعالیتی در اینستاگرام ندارد.

یوتیوب توماج صالحی فعال است؟

یوتیوب توماج صالحی فعال است؟

توماج صالحی علاوه بر اینستاگرام در یوتیوب هم فعالیت زیادی داشته و تمامی موزیک ویدیو های خود را در چنل یوتیوب خود هم منتشر کرده است. بر خلاف اینستاگرام که پیج او پس از دستگیری بسته شد چنل یوتیوبی این خواننده هنوز بسته نشده است و فعال است. برای پیدا کردن چنل یوتیوبی این خواننده با جست و جوی نام toomaj می توانید این چنل را پیدا کنید و موزیک ویدیو هایی که این خواننده تا کنون از اهنگ های خود در این چنل منتشر کرده است را مشاهده کنید. کاربرانی که در یوتیوب چنل وی را دنبال می کنند بالغ بر 2570 نفر هستند که به مرور به تعداد آن ها نیز افزوده می شود. در چنل یوتیوب این خواننده بیشتری بازدید کلیپ ها مربوط به موزیک ویدیو اهنگ های نرمال و سوراخ موش می باشد که هر کدام از ان ها نزدیک به 40 هزار بازدید داشته اند و شما هم می توانید موزیک ویدیو این آهنگ ها و دیگر آثار این خواننده را در این چنل مشاهده کنید.

دوست دختر توماج صالحی کیست؟

توماج صالحی که به عنوان یکی از خواننده و رپر های زیر زمینی در اصفهان فعالیت داشته تا کنون هیچ اطلاعاتی مبنی بر روابط خود منتشر نکرده است و در این زمینه اطلاعات زیادی در دسترس نیست که آیا این رپر با دختری رابطه دوستی و عاشقانه دارد یا خیر اما به نظر نمی رسد که او تا کنون ازدواجی کرده باشد و به احتمال زیادی او به صورت مجردی زندگی می کند که امروزه به دلایل مختلفی در بازداشت به سر می برد.

 این خواننده با کدام ترک معروف شد؟

این خواننده زیر زمینی تا کنون آهنگ ها و ترک های زیادی را منتشر کرده است که هر کدام از آن ها نقش مختلفی در معروف شدن این خواننده داشتند اما در میان تمامی این ترک ها آهنگ نرمال و سوراخ موش نقش بسیار زیادی در معروف شدن این رپر داشتند که این دو آهنگ با مدت زمان کمی نسبت به یک دیگر منتشر شدند. همان طور که اشاره شد آهنگ نرمال و سوراخ موش باعث معروف شدن این خواننده داشتن و حتی پس از دستگیری این رپر سروش لشکری که همه او را با نام هیچکس می شناسند با انتشار موزیک ویدیو سوراخ موش در پیج خود حمایتش را از این خواننده اعلام کرد. هر دوی این ترک هایی که باعث شهرت این رپر شدند آهنگ اعتراضی می باشند که آهنگ سوراخ موش پیرو موضوعاتی مانند خوزستان و قتل بوده و اهنگ نرمال هم در رابطه با فقر و اختلاف طبقاتی میان شهروندان ایرانی می باشد. هر دو آهنگ سوراخ موش و نرمال در تیر ماه سال 1400 منتشر شدند.

پست هیچکس درباره این رپر به چه منظوری بود؟

پست هیچکس درباره این رپر به چه منظوری بود؟

در قسمت های قبل گفته شد که پس از دستگیری این رپر واکنش های زیادی پیرامون او شکل گرفت و علاوه بر شبکه های ماهواره ای ضد ایرانی برخی از کاربران و طرفداران او هم نسبت به این موضوع واکنش نشان دادند و از این رپر حمایت خود را اعلام کردند. هیچکس که به عنوان پدر رپ ایرانی شناخته می شود پس از دستگیری این رپر با انتشار یکی از موزیک ویدیو های معروف توماج صالحی در پیج اینستاگرامی خود حمایتش را از این خواننده زیر زمینی اعلام کرد و خواستار ازادی او شد. هیچکس پست حمایتی خود را از توماج در 23 شهریور ماه منتشر کرد که در آن از کپشن انگلیسی و همچنین هشتک هایی با عنوان #توماج_صالحی_را_آزاد_کنید و freetoomaj# استفاده کرده است که تا کنون پست حمایتی از خواننده بیش از 500 هزار بازدید داشته است. برای دیدن پست حمایتی هیچکس از تومان صالحی می توانید به پیج اینستاگرامی هیچکس به آدرس hichkasofficial مراجعه کنید و اخرین پست او که مربوط به توماج می باشد را مشاهده کنید.

برای دانلود آهنگ های توماج صالحی چه کاری باید انجام داد؟

با توجه به این که این خواننده جزو رپر های اعتراضی می باشد و آهنگ های او جنجال های زیادی دارد از همین رو پیدا کردن اهنگ های این خواننده کمی دشوار تر از اهنگ های سایر خواننده ها می باشد و آهنگ های او در تمامی سایت های موسیقی وجود ندارد و حتی پس از دستگیری او برخی از لینک های دانلود اهنگ های توماج از روی سایت های موسیقی به دستور پلیس فتا حذف شده اند اما با این حال در میان برخی از این سایت ها هنوز آهنگ های توماج وجود دارد که می توانید آن ها را دانلود کنید و اگر موفق به پیدا کردن و دانلود کردن این آهنگ ها نشدید به ناچار باید از یوتیوب استفاده کنید و با دانلود موزیک ویدیو های این رپر فرمت آن ها را به mp3 تغییر دهید. برای دانلود ویدیو و کلیپ های یوتیوب سایت ها و نرم افزار های رابط زیادی وجود دارند که می توانید از آن ها برای دانلود اهنگ های توماج استفاده کنید. همچنین اگر بعضی از سایت های گوگل برای دانلود آهنگ های این رپر برای شما باز نشد سعی کنید از فیلترشکن برای ورود به این سایت ها جهت دانلود آهنگ استفاده کنید.

موزیک ویدیو سوراخ موش توماج صالحی چگونه بود؟

همان طور که در قسمت های قبل هم به این موضوع اشاره شد موزیک ویدیو سوراخ موش یکی از بهترین موزیک ویدیو های این خواننده به شمار می رود و خود آهنگ سوراخ موش هم نقش بسیار زیادی در شهرت این خواننده داشته است. موزیک ویدیو آهنگ سوراخ موش در مرداد ماه سال 1400 در چنل یوتیوبی توماج منتشر شد. این موزیک ویدیو در چنل یوتیوب خود این خواننده زیر زمینی تا کنون بیش از 30 هزار بازدید داشته است که جزو پر بازدید ترین کلیپ ها و موزیک ویدیو های توماج به شمار می رود. این موزیک ویدیو در مکان های عمومی شهر اصفهان ساخته شده است و این موزیک ویدیو به قدری جذاب بود که حتی هیچکس هم برای حمایت از این خواننده موزیک ویدیو آهنگ سوراخ موش را در پیج خودش منتشر کرده است. موزیک ویدیو آهنگ سوراخ موش علاوه بر چنل یوتیوب توماج و همچنین پیج اینستاگرامی هیچکس در پیج و چنل های دیگری هم در اینستاگرام و یوتیوب منتشر شده است که با جست و جوی نام این آهنک می توانید این موزیک ویدیو زیبا و جذاب را مشاهده کنید.

حمایت مردم از این رپر در فضای مجازی چگونه بود؟

حمایت مردم از این رپر در فضای مجازی چگونه بود؟

همان طور که اشاره شد پس از دستگیری این خواننده زیر زمینی حمایت های زیادی از سوی کاربران فضای مجازی و شبکه های ماهواره ای صورت گرفت. در فضای مجازی کاربران با انتشار پست هایی و همچنین ترند کردن کپشن هایی مانند freetoomaj# و #توماج_صالحی_را_آزاد_کنید حمایت های خود را در فضای مجازی از این رپر اعلام کردند. اگر شما در فضای مجازی مخصوصا اینستاگرام این هشتک ها را دنبال کنید پست های حمایتی زیادی از این خواننده در فضای اینستاگرام مشاهده می کنید که در میان تمامی کاربران پست حمایتی هیچکس (سروش لشکری) معروف ترین پست حمایتی صورت گرفته از این رپر زیر زمینی در فضای مجازی می باشد.

چرا توماج صالحی سبک رپ اعتراضی را برای خواندن انتخاب کرد؟

توماج به عنوان یک رپر زیر زمینی فعالیت دارد و اصولا قالب رپ در زمینه اعتراضی می باشد و این خواننده هم با توجه به علاقه ای که به سبک رپ داشته و همچنین با توجه به مشکلات فراوانی که در ایران وجود دارد او تصمیم گرفته تا به عنوان یک رپر اعتراضی و یا مانند یک خواننده مردمی فعالیت خود را ادامه دهد که البته فعالیت او به عنوان یک رپر اعتراضی هم با توجه به محتوای آهنگ های او جنجال های زیادی رقم زد و در نهایت منجر به دستگیری او توسط نیرو های امنیتی شد. توماج صالحی از محدود رپر های اعتراضی ایرانی می باشد که در خود ایران هم سکونت داشت و باعث شد تا خیلی زود دستگیر شود که البته دستگیری او هم جنجال های زیادی در شبکه های اجتماعی رقم زد و هنوز مشخص نیست که ماموران امنیتی وی را به کجا انتقال داده اند.

سوالات متداول

  1. تومان صالحی کیست؟

    توماج صالحی یکی از رپر های دهه هفتادی متولد اصفهان می باشد که به عنوان یکی از خوانندگان زیر زمینی فعالیت می کند.

  2. معروف ترین آهنگ های توماج صالحی کدام آهنگ ها هستند؟

    از معروف ترین آهنگ های این خواننده زیر زمینی می توان به آهنگ های ترکمن چای، نرمال و آهنگ سوراخ موش اشاره کرد که نقش زیادی در شهرت این رپر داشته اند.

  3. علت دستگیری توماج صالحی چه بود؟

    این خواننده زیر زمینی که به عنوان یک رپر اعتراضی هم شناخته می شود با توجه به محتوای آهنگ هایی که از خودش منتشر کرده بود و توهین های زیادی که به عوامل و مسئولان حکومتی داشت جنجال های زیادی را رقم زد که در نهایت در 22 شهریور ماه سال 1400 در منزل شخصی خود در شهر اصفهان بازداشت شد.

  4. توماج صالحی در کجا زندگی می کند؟

    این رپر زیر زمینی در شهر اصفهان متولد شده و در همین شهر هم سکونت دارد و تمامی فعالیت های خود را هم در اصفهان انجام می دهد.

دیدگاهتان را بنویسید