بیوگارفی پرویز پور حسینی بازیگری که آثارش جاودانه شد

پرویز پور حسینی از مومن ترین بازیگران ایرانی است. اگر اهل فیلم های قدیمی بوده باشید، حتما نام این بازیگر توانمند را شنیده اید و با فیلم های زیبای او خاطره دارید. متاسفانه این بازیگر با استعداد، سال گذشته به دلیل بیماری کرونا از دنیا رفت اما هنوز هم نام او جز ماندگارترین هنرمندان کشورمان در سینمای ایران جای دارد.

پرویز پور حسینی کیست؟

پرویز پور حسینی کیست؟

برای آن که بتوانیم بیش تر با این بازیگر توانمند آشنا شویم، در ابتدا نگاهی به بیوگرافی پرویز پور حسینی می اندازیم. تاریخ تولد پرویز پور حسینی در شهریور سال 1320 در شهر تهران است. او در خانواده ای فرهنگی و عاشق شعر و کتاب به دنیا آمد و شاید به همین علت او به سمت هنر و مطالعه در زمینه بازیگری و دنیای تصویر کشیده شد. پرویز در خانواده ای بسیار معمولی به دنیا آمد. او به دلیل شرایط خاص خانواده مجبور بود از همان دوران کودکیش کار کند. زمانی که او تازه دوره دبستانش را تمام کرده بود، سر کار رفت و به قول معروف نان آور خانواده اش شد. شرایط برای پرویز زمانی سخت تر شد که در سن 12 سالگی، پدرش را از دست داد و مسئولیت او برای کسب درامد در خانواده بیش تر شد. در مصاحبه ای پرویز اعلام کرده بود که در این سن تبدیل به پدر خانواده شد و باید به مادرش در بزرگ کردن خواهر و برادر هایش کمک می کرد.

در سال 1339 زمانی که پرویز دیپلم خود را گرفته بود، در یک مدرسه شبانه به همراه چند تن از دوستانش که بعد ها تبدیل به شخصیت های هنری بزرگی شدند، به کلاس های آزاد هنر های دراماتیک رفت. دوستان او کسانی مانند فنی زاده و سعید پور صمیمی بودند و استاد کلاس هایشان، استاد حمید سمندریان بود. سمندریان از کسانی است که بسیاری از بازیگران امروزی را با دنیای بازیگری و هنر تصویر، آشنا کرده است. این بازیگر قدیمی دنیای سینما و تلویزیون در سال 1348 تحصیلات دانشگاهی اش را در دانشکده هنر های زیبایی، بهترین دانشگاه شهر تهران آغاز کرد. او به علت علاقه زیادش به بازیگری، در همین رشته موفق به تحصیل شد و با نمرات عالی توانست از دانشگاه تهران فارغ التحصیل شود.

در آن زمان بازیگری مانند امروزه، شغل رایج و راحتی نبود که با داشتن چهره و کمی استعداد بتوان در آن تحصیل کرد؛ این رشته نیازمند دانش و اطلاعات زیادی بود و ورود به دنیای تصویر و سینما، نیاز به داشتن تحصیلات آکادمیک داشت. بازیگران بزرگی مانند جمشید مشایخی و مهتاج نجومی در این فیلم ها از همبازی های پرویز بودند. پرویز از سال 1358 به بعد، یعنی پس از انقلاب در کشورمان، در سریال هزاردستان، نقشی ماندگار را ایفا کرد. این سریال یکی از سریال های زیبا و درخشان سینمای ایران است که آقای علی حاتمی کارگردان آن بود. در سال 1362 هم با فیلم کمال الملک، پرویز در سینمای ایران درخشید و از آن پس بازی در نقش های ماندگار زیادی به او پیشنهاد شد.

پرویز پور حسینی در دورهمی دعوت شد؟

پرویز پور حسینی در دورهمی دعوت شد؟

پرویز پور حسینی به شدت از مصاحبه کردن لذت می برد. بسیاری از مجریان نیز دوست داشتند که در کارنامه هنریشان حتما با این بازیگر آرام و دوست داشتنی، مصاحبه داشته باشند. از افتخارات مجریان این است که با افراد بزرگی مانند این بازیگر برنامه اجرا کنند. مهران مدیری، کارگردان باهوش و هنرمند مجموعه دورهمی، در قسمتی از برنامه هایش از پرویز دعوت کرد تا برای مصاحبه مهمان این برنامه شود. پرویز نیز این دعوت را پذیرفت و در این مجموعه حضور به عمل رساند. مصاحبه پرویز با مهران مدیری به زیبایی تمام برگزار شد و این بازیگر، با آرامش همیشگی و لطیفه های خاص خودش، باعث شد تا آن قسمت از برنامه، یکی از به یاد ماندنی ترین قسمت های دورهمی شود.

درآمد پرویز پور حسینی چقدر است؟

این بازیگر از بازیگران قدیمی سینمای ایران است. در زمان او مانند امروزه بازیگری شغلی اشباع شده نبود که هر کس با کمی ظاهر زیبا و چند عمل روی صورتش بتواند وارد آن شود. پرویز برای ورود به بازیگری زحمت زیادی کشید و از همان ابتدا مشخص بود که اطلاعات بالا و تحصیلاتش بوده که او را در جایگاه خوبی که قرار داشت، رسانده بود. ثروت پرویز حسینی خیلی زیاد نبود و او تا آخر عمرش یک زندگی معمولی داشت. او همیشه از وضعیتش راضی بود و خدا را بابت آن شکر می کرد.

خیلی ها او را به عنوان پولدارترین بازیگر ایران می شناختند که خب البته به نظر نمیرسید این لقب زیاد درست باشد و با این حال می توایند به لیست مربوط به این بازیگران سر بزنید و خودتان شخصا در مورد درآمد های موجود در عرصه بازیگری اطلاعات دقیقی در دسترس داشته باشید.

آدرس صفحه اینستاگرام پرویز پور حسینی چیست؟

آدرس صفحه اینستاگرام پرویز پور حسینی چیست؟

بازیگران و هنرمندان قدیمی سینما و تلویزیون نشان داده اند که خیلی اهل فضای مجازی و اپلیکیشن های رایج امروزی نیستند. آن ها وقت خود را روی کار های دیگر، به خصوص مطالعه می گذاشتند و خیلی از برنامه های فضای مجازی استفاده نمی کردند. پور حسینی نیز مانند بسیاری از همبازی های دوران خودش، هرگز وارد فضاهای مجازی و برنامه هایی مانند اینستاگرام نشد.

او هیچ صفحه ای در این برنامه و برنامه های دیگر، هرگز نداشته است. پرویز پور حسینی اینستا را مکانی نمی دانست که به آن تعلق دارد بلکه آن را برنامه ای برای نسل جوان می دانست. در اینستاگرام ممکن است هنگامی که نام این بازیگر توانمند را جستجو می کنید، پیج هایی با نام او پیدا کنید؛ تمامی این پیج های فیک و دروغین هستند و خود پور حسینی و حتی نزدیکانش صاحبان این پیج ها نیستند.

ممکن است در این پلتفرم، بسیاری از طرفداران این بازیگر برای ابراز ارادت و علاقه خود به پور حسینی، پیج هایی را برای ایشان ساخته باشند. اما به علت فوت این بازیگر در سال گذشته، دیگر اخبار جدیدی درباره این شخصیت آرام سینمایی در این پیج ها منتشر نخواهد شد و مطالب همه به فعالیت های سال های گذشته پرویز تعلق دارند.

شغل اصلی پرویز پور حسینی چیست؟

شغل اصلی پرویز پور حسینی چیست؟

پرویز پور حسینی تا آخر عمرش خودش را بازیگر می دانست. او از تمامی اوقات فراغتش برای مطالعه در جهت بهتر نمودن خودش در این حرفه استفاده می کرده است. به گفته نزدیکانش، او عاشق مطالعه و دیدن فیلم های روز دنیا بود و سعی می کرد تا جایی که ممکن است اطلاعات و دانشش را در زمینه بازیگری زیاد تر از گذشته کند. زمانی که پور حسینی با بازیگران دوران خودش نشست و برخاست می کرد، تمامی صحبت ها معطوف به حرفه اصلی او، یعنی بازیگری بود. او در مدت فعالیتش، بازی با افراد حرفه ای زیادی را تجربه کرده است و سعی می کرد از هر کدام از آن ها نکته ای جدید را بیاموزد.

پور حسینی در مصاحبه ای اعلام کرده بود که عاشق کار در کتاب فروشی بوده است و همیشه دوست داشت روزی در چاپ و نشر کتاب های مختلف فعالیت داشته باشد. او علت این علاقه را ریشه در دوران کودکیش می داند و بیان کرده بود که در زمان کودکی، در یک کتاب فروشی به کار صحافی کتاب مشغول بود؛ در زمان های فراغت او شروع به مطالعه کتاب های مختلف می کرد و گاهی آن قدر غرق در مطالعه می شد که به طور کامل، زمان را از دست می داد و اصلا متوجه نمی شد زمانش به چه صورت گذشته است.

عکس های این بازیگر را در کجا ببینیم؟

برای مشاهده تصاویر این بازیگر قدیمی و باتجربه می توانید نام او را در اینترنت جستجو کنید. بسیاری از سایت ها که مطالبشان در زمینه مصاحبه با هنرمندان و سلبریتی های سینمای ایران است، مصاحبه ها و تصاویر زیادی از این بازیگر را در صفحاتشان منتشر کرده اند. پرویز پور حسینی تا به امروز نقش های ماندگار زیادی را بازی کرده است. اهالی قدیمی سینما و طرفداران فیلم های تاریخی، مطمئنا با او آشنا هستند و بازی های او را دنبال کرده اند. در بسیاری از سایت های مرتبط با احوال هنرمندان، نام پور حسینی در مصاحبه های دیگر بازیگران قدیمی هم نوشته شده است و بسیاری از هنرمندان تازه کار سینمای ایران در اینستاگرام و صفحات دنیای مجازیشان سعی کرده اند با این بازیگر تصاویری را به یادگاری داشته باشند. بازی در کنار پور حسینی برای خیلی ها افتخاری بوده است؛ برای همین در هنگام جستجوی تصاویر این بازیگر، تصویر بازیگران کم تجربه را نیز با او خواهید دید که تنها به عنوان یادگاری هم که شده سعی کرده اند با پرویز عکسی داشته باشند.

فیلم های محبوب پرویز پور حسینی شامل چه مواردیست؟

فیلم های محبوب پرویز پور حسینی شامل چه مواردیست؟

در سال 1354 پرویز توانست از دانشگاه فارغ التحصیل شود. پرویز پور حسینی قبل از انقلاب وارد دنیای سینما شد و از همان سال ها توانست بازی های بسیار ماندگار و زیبایی از خودش به ماندگار بگذارد. پرویز در سال 1350 درست زمانی که 30 سال داشت، عضو کارگاه نمایش شد. او بعد از قبول شدنش در دانشگاه به تئاتر رفت و سعی کرد به صورت همزمان هم درس بخواند و هم در تئاتر کار کند. او به همراه آقای دکتر رفیعی یک گروه کار تاسیس کردند و به اجرا های نمایش های کوتاه پرداختند. در سال 1351 پرویز برای اولین بار جلوی دوربین رفت. نام اولین فیلمی که او در آن بازی کرده است، چشمه بود و کارگردان آن اربی اوانسیان، کارگردان باسواد و کاربلد سینمای ایران بود.

پرویز پور حسینی در طول دوران حرفه ایش، بازی در نقش های زیادی را تجربه کرده است. بسیاری از فیلم های او هنوز هم در شبکه های صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران، در مناسبت های مختلف به نمایش گذاشته می شود. بسیاری از مردم نیز از بعضی شبکه های پخش فیلم داخلی و خارجی، تقاضای پخش فیلم های تاریخی دارند که پور حسینی هم در آن ها نقش آفرینی کرده است. جوانی پرویز پور حسینی همه در بازی در نقش های ماندگاری گذشت که در این لیست به برخی از آن ها اشاره می کنیم.

مریم مقدس

این فیلم، از فیلم های ماندگار سینمای ایران است که بازیگران زیادی در آن به ایفای نقش پرداخته اند. در سال 1379 این فیلم به کارگردانی شهریار بحرانی ساخته شد و پور حسینی نقش زکریا را به زیبایی هر چه تمام، ایفا کرد. این فیلم در جشنواره های مختلفی، موفق به کسب جایزه های نفیسی شد.

هزاردستان

علی حاتمی این مجموعه تلویزیونی را در سال های 1358 تا 1366 ساخته بود و در آن از بسیاری از بازیگران توانمند استفاده کرده بود. پرویز در هزاردستان نقش متین السلطنه که مدیر روزنامه عصر جدید بود را بازی می کرد. پرویز پور حسینی هزاردستان را فیلم بسیار مهمی در کارنامه هنری اش می داند و همیشه از ان نقش و زمانی که با بازیگران این فیلم همبازی بود، به نیکی یاد می کرده است.

روزی روزگاری

پرویز پور حسینی روزی روزگاری که به کارگردانی امر الله احمد جو در سال های 1370 تا 1371 از شبکه یک صدا و سیما پخش می شد، را جز آثار شاخصش می داند. او در این سریال، نقش قدرت را بازی می کرد و در نظر بینندگان نقشی بسیار محبوب بود که برای ماندگار شدن پور حسینی کفایت می کرد.

مختارنامه

پرویز پور حسینی در نقش یار امام علی در این سریال پربیننده، بازی کرده است. او نقش میثم تمار را به زیبایی تمام در این سریال تلویزیونی محبوب و پربازیگر ایفا کرد. او عاشق این نقش شود و به گفته خودش پس از بازی در آن، مدت ها گریه می کرد. پرویز پور حسینی در مختارنامه، به زیبایی و ظرافت تمام دیالوگ هایش را پر از احساس بیان کرد و مردم نقش او را در این سریال، بسیار دوست داشتند.

بچه مهندس

این مجموعه تلویزیونی در دو سری ساخته شد که پرویز پور حسینی در بچه مهندس نقش اسماعیل جهانشیری یا همان بابا اسماعیل را بازی می کرد و نگهبان پرورشگاه و در حقیقت برادر ناتنی منیره محسوب می شد.

جوایز و افتخارات پرویز پور حسینی شامل چه مواردیست؟

پرویز در زمان فعالیتش، در فیلم ها و سریال های ماندگار زیادی توانست افتخار همکاری با بزرگان سینما و تلویزیون ایران را داشته باشد. از مهم ترین جوایز او که موفق به کسب آن ها شده است، می توان این موارد را نام برد. البته برای خواندن لیست کامل کارنامه هنری و جوایز او می توانید با جستجوی پرویز پور حسینی ویکی پدیا، نتایجی کامل تر را در اختیار داشته باشید. با جستجو Parviz Poorhosseini در اینترنت می توانید تصاویر و کلیپ هایی از فیلم های ماندگار او را مشاهده کنید. او برای بازی در فیلم زیبای مریم مقدس توانست در سال 1380 از جشنواره حقیقت که در شهر یزد برگزار شده بود، جایزه بهترین بازیگر مرد را برنده شود و همچنین در سال قبلش، سال 1379، در همین عنوان دیپلم افتخار را از جشنواره فیلم فجر برنده شود.

او از جشنواره سیما که در سال 1382 برگزار شد، موفق شد جایزه بهترین بازیگر مرد را در سریال تلویزیونی به سوی دمشق کسب نماید. او برای بازی در فیلم های سینمایی دیگری مانند طلسم و اوینار نیز در جشنواره فیلم فجر به ترتیب در سال های 1365 و 1369، کاندید بهترین بازیگر نقش دوم مرد شد. در بهمن ماه 1399 که به فاصله چند ماه پس از درگذشت این بازیگر برگزار شد، مراسم بزرگداشت او در سی و نهمین جشنواره فیلم فجر برگزار شد و بازیگران و داوران حاضر در مجموعه، به احترام پور حسینی لحظاتی را به سکوت گذراندند.

پرویز پور حسینی چند سال دارد؟

سن پرویز پور حسینی در زمان مرگش، 79 سال بود. اطرافیان او اعتقاد داشتند که پدرشان فکر نمی کرد مرگش به همین سرعت باشد. او با این که همیشه آماده مرگ بود و کار نا تمامی نداشت، اما برای ادامه زندگی خودش برنامه های زیادی را ریخته بود. به گفته پسر پور حسینی، پدرش قرار بود چند هفته بعد، زمانی که از بستر بیماری بلند می شود، نقشی جدید را در سریالی بازی کند. این نقش هرگز توسط پور حسینی بازی نشد و او سینمای ایران را در آذر ماه 1399 عزادار خودش کرد. در هفتم آذر ماه 1399 پس از تلاش فراران پزشکان و پرستاران بیمارستان فیروزگر، پرویز پور حسینی فوت کرد.

آیا تا به حال مصاحبه با این بازیگر انجام شده است؟

پور حسینی از قدیمی های سینما و تلویزیون ایران است، با او تا به حال مصاحبه های زیادی انجام شده است. پور حسینی انسانی آرام و متین بود که از مصاحبه و ارتباطش با مردم لذت می برد. او سعی می کرد تا جایی که سر بازی در سریالی نیست و زمان دارد، در این مصاحبه ها شرکت کند. پرویز پور حسینی در خندوانه، به مجری گری و کارگردانی رامبد جوان نیز حضور داشت. او در یکی از قسمت های این برنامه به گفتگو با رامبد پرداخت و مطالب جالبی را بیان کرد. رامبد جوان تحت تاثیر کلام جدی توام با آرامش پور حسینی قرار گرفته بود و بیش تر اجازه می داد تا این بازیگر توانمند صحبت کند. این قسمت از برنامه در آرشیو شبکه نسیم موجود است که در صورت نیاز می توانید آن را ببینید و از این مصاحبه بی نظیر لذت ببرید.

حاشیه های پرویز پور حسینی درباره چه مواردیست؟

حاشیه های پرویز پور حسینی درباره چه مواردیست؟

پرویز پور حسینی اهل حاشیه و شایعات نبود. او تا جای ممکن سعی می کرد همیشه با صداقت پیش رود و وارد دنیای حاشیه نشود. پور حسینی آن قدر آرام و متین بود که کسی جرئت نمی کرد برای او حاشیه ای بسازد. استایل پرویز پور حسینی هم در نوع خودش بسیار خاص بوده است.

او همیشه سبک های کلاسیک و شیکی برای تیپ هایش جهت حضور در مراسم ها و جشنواره های فیلم مختلف استفاده می کرد و هرگز از این بابت سوژه رسانه ها نشد. تنها شایعه دروغینی که برای پور حسینی ساخته شد، ماجرای ازدواج دوم او، بعد از فوت همسرش بود.

برخی سایت ها و صفحات زرد اینستاگرام شایعه ازدواج او با دختری جوان را منتشر کردند. این حرف ها همه حاشیه هستند و اگر در سایتی تصویری از پور حسینی و خانمی جوان را مشاهده کردید، بدانید که تصویر یکی از مخاطبان و طرفداران او است که مانند هر بازیگر دیگری، با پور حسینی تقاضای گرفتن عکس یادگاری کرده است.

همسر این بازیگر کیست؟

پور حسینی همسرش را در سال 1374 به دلیل بیماری سرطان از دست داد و پس از آن هرگز مجددا ازدواج نکرد.

او عاشق همسرش بود و تا آخرین لحظات زندگی همیشه به او وفادار بود. همسر او ناهید ارسباران نام داشت که یکی از بازیگران قدیمی کشورمان است.

او و پور حسینی سر صحنه تئاتر با یکدیگر آشنا شده بودند و پس از مدتی ازدواج کرده بودند. پرویز با همسرش قبل از سال 1353 ازدواج کرده بود و در سال 1353 تنها فرزندشان به دنیا آمد. پور حسینی و همسرش کاملا آرام و بی حاشیه بودند و هیچ خبر جنجالی از زندگی آن ها منتشر نشد. همسر او بازیگری بسیار آرام و مهربان، مانند خود پرویز بود.

حاصل ازدواج پرویز پور حسینی و همسرش، پسری به نام پورنگ پور حسینی است. پورنگ امروزه ورزشکار است و در رشته آیکیدو فعالیت می کند.

پرویز آن قدر به همسرش علاقمند بود که در وصیتش نوشته بود که در زمان مرگش در کنار همسرش دفن شود. در سال 1399 بنا به وصیت خود او، در طبقه بالای آرامگاه همسرش او را در قطعه هنرمندان به خاک سپردند.

حاشیه هایی درباره نوه های پور حسینی

نام نوه های پور حسینی، ستاره و سپهر است که به ترتیب 9 و 11 سال سن دارند.

در حقیقت اگر در سایتی درباره این بازیگر متوجه شدید که سپهر و ستاره را جز فرزندان پرویز پور حسینی به حساب آورده اند، بدانید اشتباه است و آن ها نوه های این بازیگر هستند.

ماشین پرویز پور حسینی چیست؟

ماشین پرویز پور حسینی چیست؟

پرویز پور حسینی عاشق ماشین های قدیمی و زمان خودش بود. هر بار از او در مصاحبه های مختلف درباره اتومبیلش سوال پرسیده می شد، او با خنده شروع به صحبت درباره ماشین پیکان قدیمی اش، که اولین ماشینش بوده است، می کرد. او انسان ماشین بازی نبود و خیلی هم اهل رانندگی نبود.

سوالات متداول

  1. پرویز پور حسینی در چه تاریخی متولد شد و در چه تاریخی درگذشت؟

    پرویز پور حسینی در سال 1320 در شهر تهران به دنیا آمد و در آذر ماه سال 1399 درگذشت.

  2. پرویز به چه دلیلی فوت کرد؟

    پرویز در آذر ماه سال 1399 به دلیل بیماری کرونا از دنیا رفت.

  3. قبر پرویز پور حسینی در کجا قرار دارد؟

    در سال 1399 بنا به وصیت خود او، در طبقه بالای آرامگاه همسرش او را در قطعه هنرمندان به خاک سپردند.

  4. پرویز چند فرزند دارد؟

    پرویز تنها یک فرزند به نام پورنگ پور حسینی دارد.

لطفا به این مقاله امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید