بیوگرافی باران کوثری + بررسی ماجرای هم خانه بودنش با حامد بهداد

باران کوثری یکی از جذاب ترین بازیگران زن ایرانی است. او تا به امروز در فیلم ها و سریال های زیادی بازی کرده است و نمایش های تئاتر مطرحی را نیز در کارنامه هنری خودش دارد. زمانی که بیوگرافی باران کوثری را بررسی می کنیم، متوجه این نکته که می شویم که پدر و مادر او نقش بسزایی در پرورش و ورود او به سمت بازیگری داشته اند.

باران کوثری کیست؟

باران کوثری کیست؟

تاریخ تولد باران کوثری 25 مهر ماه سال 1364 است. او در تهران و در یک خانواده بسیار هنرمند به دنیا آمده است. منزل باران کوثری و خانواده اش نیز هم اکنون در شهر تهران قرار دارد و آن ها ساکن این شهر هستند. مادر او، رخشان بنی اعتماد، یکی از کارگردانان مطرح سینمای ایران است و پدر او جهانگیر کوثری است، که از مجریان و تهیه کنندگان برنامه های فوتبالی توانمند کشورمان می باشد.

کوثری تنها فرزند خانواده اش محسوب می شود و به گفته خودش خانواده پدری و مادری او هم بسیار کم جمعیت هستند. این موضوع سبب شده است که تمرکز کامل پدر و مادرش همیشه به روی او باشد و در همه جا با مراقبت های مختلف، عشقشان را به تنها دخترشان نشان دهند.

باران از همان دوران کودکی، علاقه زیادی به بازیگری داشت و در تک تک رفتار های او این موضوع هویدا بود. او در هنرستان سوره تحصیل کرد و در رشته نمایش از این دانشگاه توانست با نمرات بالایی فارغ التحصیل شود.

اولین تجربه او در بازیگری، در فیلمی به کارگردانی آقای داریوش فرهنگ بود. این فیلم که بهترین بابای دنیا نام داشت در سال 1370 ساخته شد و باران در آن توانست به خوبی نقشش را ایفا کند.

از آن زمان تا سال 1380 باران پیشنهادات بازی زیادی دریافت نکرد ولی در فیلم های زیادی که مادرش، رخشان بنی اعتماد می ساخت، حضور داشت. کوثری در زمینه تئاتر هم از همان سنین نوجوانی مشغول به کار شد. او در تئاتری به نام آن سوی آینه که در سال 1376، آزیتا حاجیان آن را کارگردانی می کرد، حضور داشت. در سال 1381 در هفدهمین جشنواره بین المللی فیلم کودک و نوجوان که درشهر اصفهان تشکیل می شد، با وجود سن و تجربه کمش توانست به عنوان یکی از اعضای بخش هیئت داوران در این مسابقه حضور داشته باشد.

کوثری در سال 1377 توانست با سریال بگذار آفتاب برآید، در یکی از سریال های محبوب تلویزیونی دیده شد. در سال 1385 او درخشید و در سریال محبوب صاحبدلان که محمد حسین لطیفی آن را ساخته بود، به ایفای نقش پرداخت و در بین مردم شهرت و محبوبیت خاصی را به دست آورد. شاید برایتان جالب باشد که بدانید باران کوثری از همان سنین کودکی به علت شغل پدرش که گوینده و تهیه کننده برنامه های ورزشی بود، با دنیای فوتبال آشنا شد. به گفته خودش در خانه آن ها همیشه فوتبال و مسائل مرتبط با این ورزش جز حرف های روتین به حساب می آمدند. او به این ورزش علاقه زیادی پیدا کرده بود، تا جایی که می خواست در این حرفه به فعالیت بپردازد و مطمئن بود که حمایت خانواده اش، به خصوص پدرش را به طور حتم خواهد داشت.

پدر باران، جهانگیر کوثری در همان سال ها به او گفته بود که هر رشته و هر کاری را دوست داشته باشد می تواند ادامه دهد؛ اما باید بداند با پا گذاشتن در دنیای فوتبال، دیگر وقت برای دنبال کردن هنر و بازیگری نخواهد داشت. باران به همین دلیل به طور کامل از فکر فوتبال خارج شد و به بازیگری روی آورد. او در مصاحبه ای اعلام کرد زمانی که سال ها بعد به او بازی در فیلم عرق سرد پیشنهاد شد، بدون کوچک ترین تعللی بازی در آن نقش را پذیرفت. او این نقش را به خاطر عشق و علاقه ای که به این ورزش داشت، انجام داد و حتی کم کردن 20 کیلو از وزنش برای بازی در این فیلم را بدون چون و چرا پذیرفت.

باران کوثری در دورهمی دعوت شد؟

باران کوثری در دورهمی دعوت شد؟

برنامه دورهمی یکی از برنامه های جذاب و پربیننده شبکه نسیم است که آقای مهران مدیری آن را ساخته است؛ اجرای این برنامه نیز با خود ایشان است. بخش زیادی از این برنامه به مصاحبه با چهره های مطرحی نظیر بازیگران و هنرمندان، اختصاص دارد. این برنامه تا به امروز بازیگران زیادی را دعوت کرده است و با آن ها به مصاحبه درباره زندگی و فعالیت های حرفه ایشان، پرداخته است. در این برنامه و به طور کلی هیچ برنامه تلویزیونی دیگری تا به حال از باران کوثری دعوت نشده است؛ چرا که این بازیگر در صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران، ممنوع التصویر است و شبکه های مختلف تلویزیونی حق پخش مصاحبه ها و تصاویر این بازیگر را ندارند.

ممنوع التصویری باران کوثری

باران کوثری از سال 1388 چندین بار ممنوع التصویر شد. او به علت مواضع سیاسی و حمایت از برخی سیاست مداران و کاندید های انتخابی ریاست جمهوری، از طرف تلویزیون تا به امروز دوران ممنوع التصویری را می گذراند. او به همین دلیل دو سال به طور کامل از دنیای بازیگری ممنوع الکار بوده است. باران کوثری در خندوانه و هیچ کدام دیگر از برنامه های صدا و سیما تا به حال حضور نداشته است. اکثر این برنامه ها از سال 1388 به بعد ساخته شده اند و به دلیل ممنوع التصویر بودن باران، حق مصاحبه با وی را ندارند.

درآمد باران کوثری چقدر است؟

باران کوثری با این که در شبکه های تلویزیونی ایران ممنوع التصویر است. اما در سینما در فیلم های زیادی حضور داشته است. او در این سال ها توانسته است درآمد قابل قبولی از این راه به دست آورد. او در واقع پولدارترین بازیگر ایران در بین خانم ها می باشد.

ثروت باران کوثری تنها از راه بازیگری تامین نمی شود؛ بلکه او طراح صحنه بسیار خوبی است و در بسیاری از فیلم های سینمایی نام باران را جز عوامل پشت صحنه می بینیم.

آدرس پیج اینستاگرام باران کوثری چیست؟

آدرس پیج اینستاگرام باران کوثری چیست؟

باران کوثری هیچ گونه پیج و صفحه مجازی در پلتفرم اینستاگرام ندارد. دلیل نداشتن پیج او در این پلتفرم، علت های زیادی دارد. باران خیلی اهل فضای مجازی و پست گذاشتن نیست و به همین دلیل هیچ وقت دوست نداشته از طریق این برنامه با مخاطبانش در ارتباط باشد.

باران چهره ای سیاسی در بین بازیگران دارد و در زمان های مختلف انتخابات سعی کرده است تا با موضع گیری های سیاسی اش، مردم و اهالی سینما را به سمت و سوی خاصی ببرد. این کار او باعث شده است واکنش های زیادی در این مواقع نسبت به او صورت بگیرد و در نهایت او با پاک کردن پیج اینستاگرامش نشان داد که بدون این برنامه هم می تواند همچنان محبوب بماند.

در گذشته باران کوثری اینستا را مکانی برای انتشار ویدیو هایش می دانست. او در پیجی که داشت سعی می کرد تا با زدن حرف هایی که در سال های ممنوع الکاری در دلش مانده است، به مخاطبانش دلایل کارهایش را توضیح دهد.

او در این زمینه تهدید های زیادی را حتی از سمت دوستان و همکارانش دید و یکی از دلایلی که او مجبور شد تا فعالیتش را در فضای مجازی از بین ببرد، شاید همین علت است. البته پیج نداشتن این بازیگر در اینستاگرام به هیچ وجه باعث کم شدن مخاطبان او نشده است. بسیاری از طرفداران کوثری در این اپلیکیشن، فن پیج هایی برای این بازیگر ساخته اند و به شدت در این صفحات فعال هستند. آن ها در این سال ها سعی کرده اند تا با انتشار تصاویر و اخبار مرتبط با فیلم هایی که این بازیگر در آن ها حضور دارد، مردم و مخاطبان او را از فعالیت هایش با خبر سازند.  

شغل اصلی باران کوثری چیست؟

حرفه اصلی باران کوثری، بازیگری است. او همیشه خودش را بازیگر سینما و تئاتر می داند. در سال هایی که کوثری ممنوع الکار شده بود، او روزهای بسیار سختی را تجربه کرد و چون عاشق این حرفه نبود نتوانست آن را شغل دیگری عوض کند. نام این بازیگر در بسیاری از فیلم ها جز عوامل پشت صحنه نوشته می شود. او در زمینه هایی مانند طراحی صحنه و لباس فعالیت دارد و همچنین منشی صحنه بسیار توانمندی است. او در فیلم های زیادی بازی نکرده است و سعی کرده است تا در پشت صحنه و در این جایگاه ها فعال باشد. جالب است بدانید او کتابی به نام باران کوثری در سینمای ایران، منتشر کرده است. این کتاب به قلم آقای حسین عالمگیر نوشته شده است و از انتشارات شایسته منتشر شد. برای این کتاب بازخورد ها و واکنش های زیادی در فضای مجازی صورت گرفت.

عکس های این بازیگر را در کجا ببینیم؟

عکس های این بازیگر را در کجا ببینیم؟

باران کوثری از سال 1388 در تلویزیون ایران و صدا و سیما به طور کامل ممنوع التصویر است. به همین دلیل هیچ کدام از مصاحبه ها و فیلم هایی که او در شبکه های تلویزیونی بازی کرده است در هیچ شبکه ای پخش نخواهند شد. در واقع می توان گفت نام او در اول فهرست بازیگران ایرانی بی حجاب درج شده است.

همین دلیل سبب شده است تا برای دیدن تصاویر و ویدیو های این بازیگر محبوب راه های دیگری وجود داشته باشند. یکی از راه های دیدن تصاویر خانم کوثری، سرچ کردن نام او در دنیای اینترنت است. شما با جست وجو نام این بازیگر در موتور جستجو گوگل می توانید به تصاویر و مصاحبه های این بازیگر، که همه خارج از فضای تلویزیون با وی شده است، دست پیدا کنید.

راه دیگر مراجعه به اینستاگرام است. با این که باران کوثری خودش در این پلتفرم هیچ پیج شخصی و یا کاری ای ندارد، اما فن پیج های او به شدت در اینستاگرام فعال هستند و سعی می کنند تصاویر زیادی از او را در صفحاتشان منتشر کنند. شما با مراجعه به این پلتفرم و سرچ نام باران کوثری، به پیج های زیادی که همان فن پیج های او هستند، دسترسی خواهید داشت. با فالو کردن آن ها می توانید به تصاویر و اخبار این بازیگر محبوب، دست پیدا کنید.

فیلم های محبوب باران کوثری کدامند؟

فیلم های محبوب باران کوثری کدامند؟

باران کوثری در دنیای سینما و تلویزیون چهره محبوبی است. او بازی های ماندگاری تا به امروز از خودش ارائه داده است. مردم این بازیگر را بسیار دوست دارند و یکی از دلایل آن، ایفای نقش های بسیار متفاوت و حتی سخت توسط او است. در این لیست سعی داریم به برخی از فیلم ها و مجموعه هایی که کوثری در آن ها به ایفای نقش پرداخته است، نگاهی بیندازیم. شما می توانید با سرچ باران کوثری ویکی پدیا، لیست کامل فعالیت های این بازیگر در دنیای سینما و تلویزیون را از سایت ویکی پدیا داشته باشید.

کوچه بی نام

این فیلم یکی از فیلم های پرافتخار کوثری به حساب می آید که او توانست به زیبایی هر چه تمام نقش را در این فیلم بازی کند. کوچه بی نام در سال 1393 به نویسندگی و همچنین کارگردانی هاتف علیمردانی ساخته شد و باران توانست در سی و سومین جشنواره فیلم فجر، در بخش سودای سیمرغ که در همان سال برگزار شد، برنده سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن برای بازی در این فیلم شود. باران کوثری و محمدرضا غفاری در این فیلم نقش های بسیار ماندگاری را از خود نشان دادند.

روز سوم

یکی از درخشان ترین نقش های باران کوثری در سینمای ایران مربوط به بازی در این فیلم است. باران کوثری و حامد بهداد در این فیلم بسیار خوش درخشیدند. این فیلم از مستندی که توسط حمید زرگرنژاد ساخته شده بود، اقتباس گرفته شده است و در سال 1385 در سینما های کشورمان اکران شد. باران برای بازی در این فیلم موفق به دریافت سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن در بخش مسابقه سینمای ایران شد. او این جایزه را در بیست و پنجمین جشنواره فیلم فجر که در سال 1385 تشکیل شد، کسب کرد.

روسری آبی

باران کوثری در روسری آبی در نقش صنوبر توانست بازی بسیار زیبایی از خودش در کنار بازیگران بزرگی مانند عزت الله انتظامی و فاطمه معتمد آریا از خود نشان دهد. مادر باران کوثری، رخشان بنی اعتماد، این فیلم را در سال 1373 تهیه کرده بود و کارگردان این فیلم هم خودش بوده است.

ملکه گدایان

فیلم اخیر باران کوثری که از شبکه نمایش خانگی بود، ملکه گدایان نام داشت. این مجموعه در دو سری ساخته شد و هر قسمت از آن، بازخورد بسیار خوبی در بین مردم داشت. باران کوثری و آرمان درویش، بازیگر نسبتا کم تجربه و جوان سینمای ایران، در این فیلم نقش های اصلی را داشتند. باران کوثری ملکه گدایان را از نقش های ماندگار و زیبای خودش می داند که موجب شهرت دوباره اش در بازیگری شد. این فیلم محصول سال 1400 است و تا به امروز استقبال بسیار زیادی در بین مردم داشته است.

عرق سرد

این فیلم توانست به یکی از فیلم های محبوب و پرفروش سینمای ایران تبدیل شود. داستان این فیلم از یک موضوع واقعی، ماجرای خروج از کشور نیلوفر اردلان، اشاره دارد. باران کوثری در این فیلم نقش یک فوتبالیست را بازی می کرد و برای این که بتواند در این نقش بازی کند، 20 کیلو از وزنش را مجبور شد کم کند.

جوایز و افتخارات باران کوثری شامل چه مواردیست؟

باران کوثری با وجود اتفاقات زیادی از قبیل ممنوع التصویری در تلویزیون و دو سال ممنوع الکاری کلی در سینما و تلویزیون، اصلا بازیگر بدی به حساب نمی آید. او تاکنون موفق شده است در جشنواره های زیادی جوایز مطرحی را برنده شود و نامش را به عنوان یکی از بازیگران کار بلد و حرفه ای ایران، در ذهن مردم به جا بگذارد. فیلم های او نه تنها در جشنواره های داخلی، بلکه در جشنواره های بین المللی زیادی به اکران در آمده اند.

در سال 1397 باران کوثری توانست برنده دیپلم افتخار بهترین بازیگر نقش اول زن در دوازدهمین جشن منتقدان و نویسندگان سینمایی کشور شود. در سال 1393 کوثری برای بازی در فیلم کوچه بی نام، موفق به دریافت سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن از جشنواره فیلم فجر، شد. او قبلا هم تجربه به دست آوردن این جایزه را در سال 1385 برای بازی در فیلم روز سوم داشته است.

او برای بازی در فیلم کوچه بی نام برنده تندیس بهترین بازیگر نقش اول زن در سال 1395 هم شده است. در سال 1386 او برای بازی زیبایش در فیلم خون بازی، تندیس بهترین بازیگر نقش اول زن را از جشن سینمای ایران برنده شد. کوثری برای بسیاری از فیلم هایش مانند عرق سرد، شنل و عصبانی نیستم نیز نامزد و کاندید جوایز زیادی در جشنواره های داخلی و بین المللی شده است.

باران کوثری چند سال دارد؟

این بازیگر متولد سال 1364 است و سن باران کوثری امروزه 36 سال است. او از دوران کودکی توانسته است در فیلم ها و نمایش های تئاتر زیادی بازی کند و اکنون از شهرت و محبوبیت بسیار بالایی در میان مردم برخوردار است.

آیا تا به حال مصاحبه با این بازیگر انجام شده است؟

با وجود ممنوع التصویری باران کوثری در صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران، با او مصاحبه های زیادی در فضای اینترنت و برنامه های نمایش خانگی انجام شده است. باران کوثری در برنامه پژمان جمشیدی، که پیشگو نام دارد و محصول سال 1400 نمایش خانگی است، مصاحبه بسیار زیبا و جالبی را انجام داده است. با وی در برنامه های مختلفی مصاحبه شده است. بسیاری از مصاحبه های این بازیگر با مجلات و سایت های خبری است که در حوزه زندگی بازیگران و سلبریتی ها فعالیت دارند. مصاحبه های این بازیگر را می توانید در اینترنت پیدا کنید و از مشاهده و خواندن آن ها، لذت ببرید.

حاشیه های باران کوثری درباره چه مواردیست؟

حاشیه های باران کوثری درباره چه مواردیست؟

مهم ترین حاشیه زندگی این بازیگر به سال های ممنوع الکاری او بر می گردد. در سال های 1388 و بعد از آن، شایعه ممنوع الکاری همیشگی این چهره بسیار مطرح شد و عده ای سودجویانه با زدن تیتر هایی مانند مهاجرت همیشگی باران کوثری از ایران، سعی کردند در دل طرفداران او وحشت بیندازند. شایعه مهاجرت او هرگز به واقعیت تبدیل نشد و کوثری در همان سال ها نشان داد با وجود سختی های فراوانی که دارد، قصد مهاجرت از کشورش را ندارد.

هم خانه بودن باران کوثری و حامد بهداد واقعیت دارد؟

شایعه بعدی زندگی او به ارتباط باران کوثری و حامد بهداد بر می گردد. هر دو این بازیگران امروزه مجرد هستند.

صمیمیت این دو بازیگر در مصاحبه های مختلف و جشنواره هایی که هر دو حضور داشته اند، به خوبی دیده شده است و باعث شده است درباره ارتباط نزدیکشان سوال های زیادی از آن ها پرسیده شود. باران در همه جا اعلام کرده است که دوستی نزدیک و حتی خانوادگی را با حامد بهداد دارد و در دوران ممنوع الکاری تا مرز ورشکستگی پیش رفته است و در آن زمان تنها حامد به دادش رسیده است.

او بار ها اعلام کرده است که بهداد به او در این زمان کمک مالی زیادی کرده است و از همان جا دوستیشان بسیار پر رنگ تر شده است. او حامد بهداد را تنها دوست خیلی خوب و رفیق صمیمی معرفی کرده است و منکر هر گونه ارتباط دیگری با وی شده است.

همسر این بازیگر کیست؟

باران کوثری مجرد است و تا به امروز ازدواج نکرده است. او ترجیح می دهد درباره این مسئله شخصی در مصاحبه هایی که دارد، صحبت زیادی نکند. عده ای درباره روابطش با حامد بهداد از او سوال هایی می پرسند و او با گفتن حامد تنها دوست و رفیق صمیمی وی می باشد، به این شبهات خاتمه داده است.

علت چاقی باران کوثری چیست؟

علت چاقی باران کوثری چیست؟

باران کوثری، در آخرین تصاویری که از او پخش شده است دچار اضافه وزن چشم گیری بوده است و همین موضوع سوال های زیادی را در بین مردم و طرفدارانش به همراه داشته است. کوثری در هیچ یک از مصاحباتش در این باره اشاره ای نکرده است اما مخاطبان او به یاد دارند در دوره ای که باران به مدت دو سال از سینما و تلویزیون ایران ممنوع الکار شده بود نیز اضافه وزن زیادی را داشت. برخی کاربران این اضافه وزن را به شرایط سختی که مجددا کوثری در زندگی تجربه می کند، نسبت داده اند.

سوالات متداول

  1. باران کوثری در چه تاریخی و در کجا متولد شده است؟

    تاریخ تولد باران کوثری 25 مهر ماه سال 1364 است. او در تهران و در یک خانواده بسیار هنرمند به دنیا آمده است.

  2. باران کوثری چند خواهر و برادر دارد؟

    باران کوثری تنها فرزند خانواده اش است و هیچ خواهر و برادری ندارد.

  3. شغل پدر و مادر باران کوثری چیست؟

    مادر او، رخشان بنی اعتماد یکی از کارگردانان مطرح سینمای ایران است و پدر او جهانگیر کوثری است، که از مجریان و تهیه کنندگان برنامه های فوتبالی توانمند کشورمان می باشد.

  4. همسر باران کوثری چه کسی است؟

    باران کوثری مجرد است و شایعات مربوط به ازدواج او واقعیت ندارند.

لطفا به این مقاله امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید