سحر دولتشاهی کیست؟ | رابطه سحر دولتشاهی و همایون شجریان واقعیت دارد؟

سحر دولتشاهی یکی از جذاب ترین بازیگران زن ایرانی در شانزدهم مهر ماه سال 1358 در شهر تهران به دنیا آمد. این بازیگر در رشته هایی نظیر ادبیات نمایشی و مترجمی زبان فرانسه تحصیل کرده است. این بازیگر فعالیتش را در اواخر دهه 70 با تئاتر های دانشجویی آغاز کرده است و در حال حاضر یکی از بهترین بازیگر های سینما و تلویزیون می باشد. در ادامه به بیوگرافی سحر دولتشاهی می پردازیم.

سحر دولتشاهی کیست؟

سحر دولتشاهی کیست؟

سحر دولتشاهی در 16 مهر سال 1358 در شهر تهران به دنیا آمد و هم اکنون در زمینه بازیگری فعالیت می کند. وی علاقه زیادی به بازیگری داشت به همین خاطر زمانی که دانشجو بود در تئاتر های دانشجویی شرکت کرد و از همان جا کارش آغاز شد. او در سال 80 در این عرصه فعالیت حرفه ای می کرد و با فیلم فرزند صبح در سال 1383 شناخته شد. او با اولین بازی در فیلم فرزند صبح توانست تجربه بازی در سینما را کسب کند و به خوبی در بین مردم شناخته شود. بعد از بازی در فیلم فرزند صبح، به او پیشنهاد شد تا در سریال کتاب فروشی هدهد به کارگردانی مرضیه برومند در سال 1386به ایفا نقش بپردازد. بازی او در سریال مسافران که توسط رامبد جوان ساخته شده بود بسیار مورد پسند افراد قرار گرفت و توانست عده زیادی را جذب خود کند.

شروع فعالیت او در این زمینه با تئاتر بود که البته با بازی در تئاتر بود که موقعیت های خوبی برای او ایجاد شد و او را با سینما و تلویزیون آشنا کرد. او با حضورش روی صحنه با رامبد جوان آشنا شد و این آشنایی منجر به ازدواج این دو نفر شد. سحر دولتشاهی در بیست و هفتم اسفند سال 87 با رامبد جوان بازیگر معروف و کارگردان تلویزیون و سینما ازدواج کرد. این دو بازیگر زمانی که در تئاتر کار می کردند با هم آشنا شدند. به گفته دولتشاهی دوستان مشترک بسیاری داشتند و دورا دور همدیگر را می شناختند تا این که به هم علاقه مند شدند و ازدواج کردند اما زندگی مشترک آن ها عمر کوتاهی داشت و در سال 93 از هم جدا شدند. طلاق آن ها در سال 93 در خبرگزاری های بسیاری درج شد و جالب اینجاست که این خبر از سمت هیچکدام تایید نشد.

سحر دولتشاهی همسر دوم رامبد جوان بود و این دو بازیگر هر دو بر این اعتقاد بودند که مردم نباید وارد حریم خصوصی آن ها بشوند. سحر دولتشاهی به دلیل طلاقش از رامبد جوان در عرصه بازیگری پر کار تر شد و در یک مصاحبه خبری گفت با این که سال 93 سال شلوغی برایم بود اما خیلی لذت بخش بود و نه فقط از جهت بازیگری بلکه از همه جهات پیشرفت داشتم.

سحر دولتشاهی در دورهمی دعوت شد؟

برنامه دورهمی برنامه ای بود که در آن افراد مشهور همانند سحر دولتشاهی به آن دعوت می شدند و مهران مدیری با آن ها مصاحبه می کرد. سحر دولتشاهی از سن و سال خود حرف زد و گفت دو سال با 40 سالگی فاصله دارم و باید بگویم به طرز عجیبی از این سن می ترسم و در ادامه توضیح داد این ترس به خاطر نشناختن این سن و موقعیت آن است. مدیری از آغاز فعالیت بازیگری او سوال کرد و وی گفت: تحصیلات دانشگاهی من مهندسی شیمی و مترجمی زبان فرانسه است و در ادامه گفت من همراه پدرم به نمایش تئاتر می رفتیم، تا این که در سال 79 برای اولین بار در یک تئاتر بازی کردم. او برای اولین حضورش در عرصه تولیدات تصویری گفت: من در فیلم چهارشنبه سوری به کارگردانی اصغر فرهادی اولین تجربه بازی را کسب کردم.

در فیلم چهارشنبه سوری من و خانم هدیه تهرانی با هم همبازی بودیم و ایشان برای رفع استرس و دلهره ام جلو دوربین بسیار به من کمک می کردند که من واقعا برای این موضوع از ایشان تشکر می کنم. سحر دولتشاهی در دورهمی گفت: با این که پدر و مادرم در عرصه هنر فعالیتی نداشتند اما هنر را دوست داشتند و بسیار من را در این راه حمایت کردند. وی درباره ملاک های انتخاب خود برای بازی کردن در یک نقش گفت: اول از همه فیلمنامه مهم است و بعد سابقه کارگردان و این که این نقش تکراری نباشد. او گفت من تنها نقشی که بدون توجه به فیلمنامه آن را پذیرفتم فیلم خانم مرضیه برومند بود. مدیری گفت آرزوی شما نویسنده شدن بوده درست است؟ گفت بله من ادبیات نمایشی خوانده ام و دلایلی مثل تنبلی مانع از رسیدن آرزویم شده است.

در ادامه از عاشق شدنش حرف زد اما اصلا وارد جزئیات نشد و فقط در کلیت گفت که عاشق شده است. سحر دولتشاهی دو سیمرغ در کارنامه خود دارد و بر این اعتقاد است که بازیگری شغل حساس و پر خطری می باشد. او درباره تجربه ای که از فیلم شکاف به کارگردانی کیارش اسد زاده صحبت کرد که در یکی از سکانس ها فرزندش را از دست می دهد و او خیلی تحت تاثیر این سکانس قرار گرفته است. او در اولین گفتگو خود در تلویزیون به درخواست کمک از هموطنان برای آزادی زنان زندانی که به دلیل جرائم غیر عمد در زندان هستند، به پایان رساند و نمایش نامه اولین تئاتر که در آن ایفا نقش کرده بود را به موزه دورهمی اهدا کرد. سحر دولتشاهی در خندوانه هم دعوت شد و با رامبد جوان گفتگو کرد.

درآمد سحر دولتشاهی چقدر است؟

درآمد سحر دولتشاهی چقدر است؟

سحر دولتشاهی یکی از بازیگران سر شناس و معروف می باشد که در این چند سال اخیر به شهرتش افزوده شده است. گفته شد این بازیگر برای بازی در هر فیلم دستمزدی حدود 250 میلیون دریافت می کند. با این حساب اگر او در سال چهار فیلم بازی کند یعنی در یک سال یک میلیارد درآمد دارد. برای اطلاعات بیشتر می توانید به سایت سحر دولتشاهی ویکی پدیا مراجعه کنید.

آدرس پیج اینستاگرام سحر دولتشاهی چیست؟

افراد معروف و سرشناس همانند سحر دولتشاهی در فضاهای مجازی از جمله اینستاگرام فعالیت داشتند. در این صفحه معمولا عکس های خود با خانواده و دوستانشان را قرار می دهند و یا بخشی از فیلمی که در آن بازی کرده اند در قالب پست برای هوادارانشان به اشتراک می گذارند. سحر دولتشاهی در این پیج حدودا 3 میلیون فالوور دارد که این عدد نشان از تعداد هواداران او می باشد و همچنین او دارای 316 پست می باشد که این پست ها اکثرا عکس های هنری خودش و یا فیلم هایی که در آن ایفا نقش کرده را قرار داده است که این پست ها لایک و کامنت بسیاری را از آن خود کرده است. اگر شما علاقه مند هستید تا پست ها و استوری های این هنرمند را در شبکه اجتماعی اینستاگرام ببینید می توانید آیدی sahardolatshahi را در جستجوگر این فضا وارد کرده و او را فالو کنید.

شغل اصلی سحر دولتشاهی چیست؟

شغل اصلی سحر دولتشاهی چیست؟

سحر دولتشاهی فقط به در زمینه بازیگری در سینما، تلویزیون و تئاتر می پردازد. جالب است بدانید پدر مادر او اصلا در عرصه هنر کار کردند اما به هنر علاقه دارند. شغل مادر سحر نائب رییس فدراسیون شنا می باشد به همین دلیل او مهارت غریق نجات و مربی گری شنا را به طور کامل آموخته است.

عکس های این بازیگر را در کجا ببینیم؟

معمولا عکس های چهره های معروف همانند سحر دولتشاهی در اکثر رسانه ها و سایت ها دیده می شود. شما می توانید اسم این بازیگر را در مرورگر دلخواه وارد کنید و عکس های او را با افراد مختلف و دوستانش را در سایت های متعدد ببینید.

یک راه دیگر برای دیدن عکس های سحر دولتشاهی وجود دارد که از این طریق می توانید عکس های جدید او را ببینید و این با وارد شدن در صفحه اینستا سحر دولتشاهی ممکن می شود. شما می توانید آیدی او را در جستجوگر اینستاگرام وارد کنید و عکس های او را در قالب پست و استوری مشاهده کنید.

فیلم های درخشان سحر دولتشاهی کدامند؟

فیلم های درخشان سحر دولتشاهی کدامند؟

سحر دولتشاهی در فیلم های بسیاری ایفا نقش کرده است و با فیلم فرزند صبح در سال 1383 به شهرت رسیده است. از جمله فیلم هایی که این هنرمند در آن ایفا نقش کرده می توان به فیلم طلا و مس، عصر یخبندان، مسافران، عرق سرد، می خواهم زنده بمانم، شهرزاد اشاره کرد.

طلا و مس

برای سحر دولتشاهی همه چیز با فیلم طلا و مس آغاز شد. این بازیگر در فیلم هایی که قبل از فیلم طلا و مس بازی کرده بود آن چنان محبوبیت کسب نکرده بود اما با بازی در فیلم طلا و مس توانست به شهرت مطلوبی برسد.

ایفا نقش در طلا و مس به او فرصتی برای نشان دادن توانایی بازیگری اش داد و چیزی که سحر دولتشاهی را از دیگر فیلم هایش متمایز می کند طریقه برخورد متفاوت شخصیت او با همسر مطیع و مظلوم طلبه بود.

سحر دولتشاهی به بهترین نحو ممکن تفاوت شخصیتی و فرهنگی را برجسته می کند. دولتشاهی در فیلم طلا و مس لحظه های جالب و جذابی خلق می کند و با جسارت و آرامشی که دارد نقش زهرا به جنگ بی صدا دعوت می کند و تماشاگر را به چالش می کشد. بازی خوب سحر دولتتشاهی در این فیلم باعث شد تا نامزد جایزه بهترین بازیگر نقش دوم زن از چهاردهمین جشن خانه سینما شود.

عصر یخبندان

عصر یخبندان یکی دیگر از کارهای سحر دولتشاهی بود که به خوبی در آن درخشید و بازتاب خوبی داشت. او در این فیلم نقشی متفاوت را بازی می کرد که باعث شد تا سیمرغ بلورین را در جشنواره کسب کند.

سحر دولتشاهی در کنار بازیگرانی چون بهرام رادان، مهتاب کرامتی به ایفا نقش پرداخت و طوری بازی کرد که بیننده بیشتر مشتاق شود تا سکانس های مربوط به او را ببینند. دولتشاهی که معمولا در همه فیلم هایش نقش زنی ساکت و آرام را بازی می کرد در فیلم عصر یخبندان نقشی بسیار متفاوت نسبت به قبل داشت و این یعنی او اهل ریسک است..

وارونگی

می توان گفت یکی از بهترین و درخشان ترین بازی های سحر دولتشاهی در فیلم وارونگی بوده است. دولتشاهی در نقش دختری به نام نیلوفر می باشد و یک بازی چند بعدی را ایفا می کند.

فیلم وارونگی نهایت پختگی سحر دولتشاهی می باشد و طوری بازی می کند که در مقابل دوربین بسیار راحت است و کامل در نقشش فرو رفته و توانسته بیننده را متقاعد کند که زندگی نیلوفر را تماشا کند.

سحر دولتشاهی در این نقش به جای این که اغراق کند، به جزئیات بازی اش می پردازد و تماشاگر را به سفر درونی نقشش دعوت می کند.

رضا

فیلم رضا فیلمی است که به کارگردانی علیرضا معتمدی با بازی بی نظیر سحر دولتشاهی ساخته شده است. فیلم رضا برای سحر دولتشاهی بهترین موقعیت بود چرا که او همیشه به سینمای مستقل و جدی گرایش داشته است.

دولتشاهی باری دیگر در این فیلم به ایفا نقشی می پردازد که با تصور بیننده هیچ تشابهی ندارد. فاطی نقش زنی پر انرژی است که کمی هم خود خواه می باشد که او توانسته در این نقش به خوبی بازی کند.

سحر دولتشاهی در بازی نقش فاطی خیلی ریز و کاملا با جزئیات تمام برای اجرایش برنامه ریزی می کند. شوخی هایش، راحتی اش و حتی ریز ترین برخورد های او نشان می دهد که چه قدر عاشق رضا است و درک این مساله را برای بیننده راحت کرده است.

عرق سرد

عرق سرد

کارگردان این فیلم یک بازی کم نقض از بهنوش بختیاری می گیرد و او را در قالب نقشی می برد که با تصور ما تفاوت بسیار داشت. بیرقی در تجربه دوم این نقش را کامل تر کرد و سحر دولتشاهی را دعوت به بازی کرد.

سحر دولتشاهی این نقش را می پذیرد و باری دیگر ریسک می کند و نقش یک آدم رذل و منفور را بازی می کند. دولتشاهی نقش مهرانه را به گونه ای بازی می کند که تماشاگر باور می کند که شناخت دقیقی از نقشش دارد.

وی با شیوه حرف زدنش، زبان بدن و فن بیان خوب نقش مهرانه را با همان جذابیتی که در فیلمنامه بود، بازی کرد. بازی خوب سحر دولتشاهی در فیلم عرق سرد موجب شد تا برای دومین بار سیمرغ بلورین را از آن خود کند. قطعا نقش مهرانه این بازیگر را به یکی از ماندگار ترین نقش ها در کارنامه هنری اش تبدیل کرد.

جوایز و افتخارات سحر دولتشاهی شامل چه مواردیست؟

با بازی در فیلم طلا و مس به کارگردانی همایون اسعدیان در سال 88 سحر دولتشاهی توانست کاندید جایزه بهترین نقش دوم زن از چهاردهمین جشنواره شود.

این بازیگر در سی و سومین دوره از جشنواره فیلم فجر، توانست سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل زن را برای بازی در فیلم عصر یخبندان دریافت کند.

سحر دولتشاهی در سال 93 پیشرفت های بسیاری داشت او با بازی در فیلم مستانه به کارگردانی حسین فرح بخش نقش مکمل دریافت کرد و از طرفی دیگر با دو فیلم شکاف و عصر یخبندان به جشنواره سی و سوم دعوت شد.

در این میان فیلم عصر یخبندان علاوه بر این که مورد توجه افراد بسیاری قرار گرفت، از طرف هیات داوران هم تایید داشت و دولتشاهی سیمرغ بلورین بهترین بازیگر مکمل نقش زن را به خاطر بازی در فیلم عصر یخبندان دریافت کرد.

سحر دولتشاهی چند سال دارد؟

سحر دولتشاهی چند سال دارد؟

تاریخ تولد سحر دولتشاهی 16 مهر سال 1358 می باشد که یعنی سن سحر دولتشاهی 42 است. اگر شما عکس این بازیگر را ببینید تعجب می کنید چون اصلا به چهره او نمی خورد که 42 سال داشته باشد.

آیا تا به حال مصاحبه با این بازیگر انجام شده است؟

با این بازیگر مصاحبه های فراوانی شده که در یکی از مصاحبه ها سوالاتی از این قبیل پرسیده شد؛ این طور که پیداست علاقه شما به موسیقی و زمینه های هنری دیگر باعث پیشرفت شما شده و کمک بسیاری به بازیگری کرده است درست است؟ او در پاسخ گفت بله همینطور است من فکر می کنم دو چیز است که واقعا از هم جدا نمی شود که یکی حرفه موسیقی و دیگری ورزش است. از او سوال شد وقتی ادبیات نمایشی می خواندید، به نویسنده شدن هم می اندیشید؟ او گفت حقیقتش بله، نویسندگی آرزوی من بوده است ولی هیچ وقت هیچ حرکتی برای آن نزده ام. من در سال دوم و سوم دانشجویی خیلی عمیق وارد عرصه بازیگری شده بودم ولی وقت نمی کردم که به سمت نویسندگی بروم و البته باید بگویم من هنوز هم به نویسندگی علاقه دارم.

از او سوال شد نویسنده داخلی و خارجی که شما به او علاقه دارید، چه کسی است؟ او گفت من اصلا دوست ندارم در این گفت و گو نام کسی را بیاورم چون نمی توانم از بین کتاب هایی که خواندم و نویسندگان مورد علاقه ام یکی را انتخاب کنم. وی ادامه داد معمولا وقتی جایی از کسی اسم می برم بعدا خودم را سرزنش می کنم برای همین ترجیح می دهم تا اشاره به هیچ شخص خاصی نکنم. از او سوال شد رشته شما ادبیات فرانسه بوده، آیا ترجمه ای هم در این زمینه دارید؟ بله من دو ترجمه دارم که تا به حال منتشر نکردم و یکی از این ها به زبان انگلیسی است و دیگری به زبان فرانسه می باشد. او ادامه داد برای موفقیت در ترجمه پیگیری لازم را نکردم و تمرکز اصلی من برای بازیگری است.

از او سوال شد با این که شما 42 سال دارید و هم اکنون جوان هستید، کارنامه کاری شما در تئاتر خیلی مفید و پر ثمر است و کار های زیادی بازی کرده اید. به نظرتان در بین نسل جوان جزء افراد پرکار هستید؟ من تئاتر خیلی کار کرده ام ولی افراد بسیاری هستند که تجربه شان در این عرصه از من بیشتر است، مانند آتیلا پسیانی که از 5 سالگی روی صحنه حضور داشته و در صورتی که از من هم سنش کمتر می باشد. به طور کلی من فعالیتم را با تئاتر آغاز کردم و به طور متوسط سالی یک یا دو کار در این عرصه داشته ام.

همسر این بازیگر کیست؟

سحر دولتشاهی در گذشته با رامبد جوان ازدواج کرده است که بعد از شش سال از او جدا شد. در بعضی از رسانه ها گفته شد که این بازیگر با همایون شجریان ازدواج کرده اما این دو نفر هیچ خبری از ازدواجشان منتشر نکردند.

حاشیه های سحر دولتشاهی درباره چه مواردیست؟

حاشیه های سحر دولتشاهی درباره چه مواردیست؟

این بازیگر زمانی که از رامبد جوان جدا شد حاشیه زیادی با او همراه شد و در اکثر رسانه علت های مختلفی برای طلاق او نوشته شد، اما او هیچ وقت در این باره صحبت نکرد که چرا از رامبد جدا شده است.

به تازگی سحر دولتشاهی پستی در صفحه اش قرار داد که تولد خواننده عزیز کشورمان، آقای همایون شجریان بهترین خواننده سنتی ایران را تبریک گفت و این باعث شد تا در فضای مجازی و رسانه های مختلف خبر ازدواج این دو نفر منتشر شود.

این دو نفر هیچ واکنشی نسبت به این اخبار نشان ندادند و همین باعث شد تا این حواشی بیشتر اوج بگیرد. سحر دولتشاهی در مراسم شجریان حضور داشت، طوری که همه افراد منتظر بودند تا این ازدواج آشکار شود اما هیچ اتفاق خاصی رخ نداد. در این مورد برای اطلاعات بیشتر می توایند به مقاله ازدواج سحر دولتشاهی و همایون شجریان توجه داشته باشید.

سحر دولتشاهی و همایون شجریان ازدواج کرده اند؟

بعد از مدتی که دولتشاهی از رامبد جوان جدا شد، خبر ازدواج این بازیگر با خواننده محبوب کشورمان همایون شجریان در رسانه های مختلف پیچید. سحر دولتشاهی که با ماجرای طلاقش حاشیه ایجاد کرده بود باری دیگر باعث شد تا خبر ازدواجش با همایون شجریان به سرعت در رسانه ها بازگو شود.

جالب است بدانید این دو هنرمند هیچ واکنشی نسبت به این خبر نشان ندادند در صورتی که همه منتظر بودند ببینند واکنش این دو نفر چیست. هم اکنون در رسانه این ازدواج منتشر شده اما مشخص نیست که این شایعه است و یا حقیقت دارد. به هر حال ما برای این دو هنرمند عزیز کشورمان آرزوی موفیقت روز افزون و خوشبختی داریم.

این حواشی بازیگر مورد نظر ما در این مقاله را تبدیل به یکی از جنجالی ترین بازیگران ایرانی تبدیل کرده است. برای شناخت دیگر بازیگران حاضر در پر حاشیه ترین ها می توانید از لینکی که در دسترس قرار گرفت کمک بگیرید.

سحر دولتشاهی و همایون شجریان ازدواج کرده اند؟

آیا سحر دولتشاهی و رامبد جوان فرزند دارند؟

دولتشاهی و رامبد جوان در سال 87 با هم ازدواج کردند و عمر زندگی مشترک آن ها فقط شش سال بود و بعد در سال 93 از هم جدا شدند و فرزندی ندارند.

سوالات متداول

  1. آیا سحر دولتشاهی فرزند دارد؟

    او صاحب فرزند نیست.

  2. آیا سحر دولتشاهی از رامبد جوان جدا شده است؟

    این بازیگر در سال 1393 به علت اختلافاتی که با رامبد داشت از او طلاق گرفت.

  3. اولین سریال تلویزیونی که سحر دولتشاهی بازی کرد چه نام داشت؟

    اولین سریال تلویزیونی فرزند صبح نام داشت که به کارگردانی بهروز افخمی بود بازی کرد و شناخته شد.

  4. سحر دولتشاهی متولد چه سالی است؟

    او در 16 مهر سال 58 در تهران به دنیا آمد.

لطفا به این مقاله امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید