اسامی بازیگران ایرانی در آمریکا + بیوگرافی و حواشی آن ها

کشور آمریکا با وجود شهرک سینمایی هالیوود به عنوان قطب بازیگری در جهان شناخته می‌ شود. از همین رو اکثر بازیگران جهان از جمله بازیگران ایرانی در تلاش برای رسیدن به چنین جایگاهی هستند چرا که بازی در سینمای هالیوود (هالیوود کجاست) به معنای مطرح شدن نه تنها در سطح آمریکا بلکه در سطح جهان به عنوان یک ستاره می باشد. به همین خاطر برخی از بازیگران معروف ایرانی بعد از مطرح شدن در عرصه سینمای ایران با اولین پیشنهاد از سوی سینمای هالیوود بلافاصله آن را می پذیرند و وارد هالیوود می شوند، حتی به این قیمت که برای همیشه قید آمدن به کشورشان یعنی ایران را بزنند و گلشیفته فراهانی یکی از همین بازیگران می باشد.

علاوه بر این کشور آمریکا کشوری پیشرفته با سطح امکانات رفاهی بالا می باشد که به عنوان یک کشور مقصد برای زندگی بسیار ایده آل و مناسب است لذا برخی از بازیگران ایرانی زندگی در این کشور را برای زندگی بهتر و با کیفیت تر انتخاب می کنند.

البته ناگفته نماند که برخی از بازیگران ایرانی در آمریکا هستند که سالیان زیاد است در هالیوود مشغول به کار هستند و به عنوان یک شهروند آمریکایی با اصلیت ایرانی شناخته می شوند. در ادامه در رابطه با معرفی بازیگران ایرانی در آمریکا و حواشی مرتبط با آن ها می پردازیم.

بازیگران زن ایرانی در آمریکا چه افرادی هستند؟

بازیگران زن ایرانی در آمریکا چه افرادی هستند؟

در میان بازیگرانی که به آمریکا رفته اند نام برخی از بازیگران زن ایرانی هم‌ به چشم می خورد. البته نا گفته نماند که بازیگران زن با محدودیت های بیشتری نسبت به بازیگران مرد ایرانی مواجه هستند چرا که باید طبق عرف اسلامی رفتار کنند و قوانین جمهوری اسلامی در رابطه با زنان قوانین سخت گیرانه تری می باشد. به همین خاطر برخی از آنان در قبال حضور در سینمای آمریکا مجورند برای همیشه ایران را ترک کنند. یکی از این بازیگران زن گلشیفته فراهانی است او چندین سال است که به آمریکا مهاجرت کرده و به یک بازیگر زن موفق در هالیوود در فیلم های بسیاری تا کنون نقش آفرینی کرده است اما به خاطر همین نقش آفرینی هایش اجازه ورود به ایران را ندارد و ممنوع الورود به ایران است.

برخی دیگر از بازیگران زن ایرانی هستند که محل زندگی آن ها در آمریکا می باشد، بازیگران مطرحی مثل گوهر خیر اندیش، نسرین مقانلو و شیلا خداداد از جمله این بازیگران هستند که هم در ایران و هم در آمریکا زندگی می‌ کنند. برخی دیگر از بازیگران مطرح در سینمای هالیوود هستند که مدت زیادی است که در آمریکا حضور دارند و در حال حاضر نیز شهروند این کشور محسوب می شوند. شهره آغداشلو، آهو جهانسوز و بهار سومخ همگی از بایگرانی هستند که اصلیتی ایرانی و شناخته شده در سینمای هالیوود دارند.

بازیگران مرد ایرانی در آمریکا چه افرادی هستند؟

از آن جایی که ایالت متحده به عنوان قطب بازیگری در جهان شناخته می شود لذا بازیگرانی با ملیت های گوناگون در این کشور زندگی می‌ کنند. اگر سری به بیوگرافی بازیگران و افراد معروف در آمریکا بزنید خواهید دید که تعداد خیلی زیادی از این شخصیت ها ملیتی غیر از آمریکایی دارند که تعدادی از آن ها شامل ایرانی های ساکن آمریکا می‌ شود.

برخی از بازیگران مرد ایرانی برای زندگی به آمریکا رفته اند و مدت زیادی است که در این کشور زندگی می کنند‌. فریبرز عرب نیا مدت زیادی است که به همراه پسرش جانیار در آمریکا زندگی می کند و چند وقتی است که شهاب حسینی، حمید فرخ نژاد، حمید جبلی، ایرج طهماسب و پارسا پیروز فر کشور آمریکا را به عنوان محل سکونت خود انتخاب کرده اند.

پیمان معادی دیگر بازیگر مرد ایرانی است که از پدر و مادری ایرانی در لس آنجلس متولد شده است و پس از چندین نقش آفرینی وارد سینمای ایران شد. اما هنوز هم محل زندگی اصلی او کشور آمریکا می باشد. شان طوب، حسن امینی، رامین بحرانی، داریوش خنجی نیز بازیگرانی ایرانی و بسیار سرشناس در سینمای جهان هستند که همگی در آمریکا سکونت دارند.

پیشنهادات هالیوود به بازیگران ایرانی

پیشنهادات هالیوود به بازیگران ایرانی

در چند دهه اخیر شاهد رشد چشم گیر سینمای ایران بودیم طوری که برخی از فیلم های ساخت ایران در جشنواره های بین المللی مقام آورده و برنده چندین جایزه شده اند. به دنبال افتخار آفرینی های پیاپی فیلم های ایرانی در جشنواره های بین المللی از جمله جشنواره کن بازیگران ایرانی بیش از پیش در سطح بین الملل مطرح و معرفی شدند از همین رو پیشنهاد های متعددی از سوی سینمای سایر جهان از جمله سینمای هالیوود به بازیگران ایرانی داده شد.

البته ناگفته نماند که در سینمای هالیوود برخی از بازیگران و فیلم سازان معروف و مطرح با اصلیت ایرانی از گذشته حضور داشتند. در ادامه شما را با برخی از این بازیگران سرشناس و معروف آشنا خواهیم کرد:

پیمان معادی

پیمان معادی از جمله بازیگران ایرانی زاده لس آنجلس آمریکا می باشد که برای اولین بار در یک فیلم بریتانیایی به نام عدالت جنایتکارانه نقش آفرینی کرد پس از آن او با بازی در فیلم جدایی نادر از سیمین بیش از پیش در سینمای جهان معرفی شد و به واسطه این فیلم برنده چندین جایزه از جمله جایزه بهترین بازیگر نقش اول از جشنواره گلدن گروپ و همچنین برنده خرس نقره‌ای از این جشنواره شد.

بعد از آن از سوی کارگردان هالیوودی برای بازی در فیلم شوالیه ها دعوت شد و او در این فیلم در کنار بازیگران بسیار معروفی در جهان از جمله مورگان فریمن نقش آفرینی کرد فیلمی که در واقع محصول مشترک هالیوود و کره جنوبی بود.

میترا حجاز

میترا حجاز از دیگر بازیگران ایرانی بود که مورد توجه کارگردان هالیوودی قرار گرفت. او برای اولین بار در یک قسمت از مجموعه اسمیت که از تلویزیون آمریکا پخش می شد بازی کرد که البته این حضور او آن چنان پر رنگ جلوه نکرد. بعد از آن او با بازی در فیلم استلینای آبی بیشتر از قبل دیده شد و مورد توجه قرار گرفت.

همایون ارشادی

همایون ارشادی از جمله بازیگران ایرانی در آمریکا می باشد که خیلی دیر وارد عرصه بازیگری شد اما به سرعت در بین فیلمسازان و بازیگران مطرح و معروف شد طوری که مورد توجه فیلمسازان هالیوودی قرار گرفت و پیشنهادات متعددی از سوی این کارگردانان به او داده شد. از جمله فیلم های هالیوودی که همایون ارشادی در آن ها نقش آفرینی کرده است می توان به بادبادک، آگورا، سی دقیقه پس از نیمه شب نام برد.

گلشیفته فراهانی

گلشیفته فراهانی یکی از بازیگران ایرانی می بود که وارد سینمای هالیوود شد. او که کم کم در سینمای ایران جا افتاده بود و بیش از پیش به معروفیتش افزوده می شد به یکباره خبرها از حضورش در سینمای هالیوود شنیده شد که با جنجال ها و سر و صدای زیادی به همراه بود.

با این حال در عرصه سینمای هالیوود آن چنان موفق ظاهر شد که در حال حاضر پیشنهادات قابل توجهی به او داده می شود و گلشیفته فراهانی از زمان حضورش در سینمای هالیوود تا کنون در مجموعه های متعددی از جمله مجموعه دروغ ها و جای اژده ها و چندین فیلم دیگر نقش آفرینی کرده است.

کدام بازیگر ایرانی در هالیوود مدل شدند؟

برخی از بازیگران ایرانی تبار سینمای هالیوود که از چهره و اندام زیبا و متناسب برخوردارند علاوه بر بازیگری به عنوان مدل در صنعت مدلینگ نیز فعالیت دارند. سام اصغری که در تعدادی معدودی فیلم نقش آفرینی کرده است به عنوان یک مدل مشهور در زمینه مدلینگ فعالیت دارد و در حال حاضر در فضای مجازی یک چهره شناخته شده به عنوان مدل می باشد.

آهو جهانسوز یا همان سارا شاهی که از نوادگان فتحعلی شاه قاجار می باشد و به عنوان زیباترین بازیگر زن ایرانی در هالیوود شناخته می شود. طبق نظر سنجی مجله ماکزیمم از بین ۱۰۰ چهره جذاب رتبه ۹۰ را در سال ۲۰۰۵ از آن خودش کرد و در سال ۲۰۰۶ به رتبه ۶۰ ارتقا پیدا کرد او که از جمله بازیگران فعال در هالیوود می باشد به عنوان مدل در صنعت مدلینگ فعالیت دارد و در کنار بازیگری به عنوان مدل نیز یک چهره شناخته شده است.

عکس بازیگران ایرانی در آمریکا را در کجا ببینیم؟

از آن جایی که اغلب بازیگران ایرانی تبار فعال در آمریکا به خاطر حضورشان در سینمای هالیوود اغلب چهره های معروف و بازیگرانی سرشناس هستند و هر کدام از آن ها تا کنون چندین بار موفق به کسب جوایز مهم بین المللی شده اند از همین رو دسترسی و مشاهده عکس های بازیگرانی که در آمریکا حضور دارند بسیار آسان می باشد.

بازیگرانی مثل پیمان معادی، میترا حجاز، گلشیفته فراهانی و دیگر بازیگران همگی علاوه بر این که در ایران شناخته شده اند در سطح بین ‌الملل نیز سرشناس و معروف می باشند. لذا وبسایت ها و نشریه های داخلی و خارجی متعددی در زمینه انتشار عکس های این بازیگران و همچنین ارائه اطلاعات مربوط به آن ها فعالیت دارند و هر کس با جستجوی نام بازیگر مورد علاقه خود در گوگل می تواند به لیست متعددی از عکس های آن ها دسترسی داشته باشد.

در کنار این پلتفرم های متعدد فضای مجازی پر است از عکس های این بازیگران و شما برای دسترسی بیشتر به عکس های این بازیگران می توانید وارد پیج شخصی آن ها شده و عکس های آن ها را مشاهده کنید.

بازیگران ایرانی در آمریکا برای کار به ایران می‌ آیند؟

بازیگران ایرانی در آمریکا برای کار به ایران می‌ آیند؟

در کنار بازیگران ایرانی در سینمای هالیوود که مدت زیادی است در آن جا حضور دارند. بازیگرانی هستند که اجازه حضور در سینمای ایران را نیز دارند و آن ها نیز به عنوان یک بازیگر بین المللی علاوه بر سینمای ایران در سینمای هالیوود نیز فعالیت دارد.

پیمان معادی یکی از مطرح ترین بازیگران است که علاوه بر حضور در سینمای هالیوود برای بازی در فیلم های ایرانی نیز به ایران سفر می‌ کند. میترا حجاز نیز دیگر بازیگری است که سابقه حضور در فیلم‌ های بین‌ المللی را دارد هر چند این حضور او در چنین فیلم‌ هایی با حرف و حدیث‌ ها و انتقاد هایی نسبت به او به همراه بود اما با این حال او هنوز نیز در سینمای ایران فعال است و در فیلم های ایرانی بازی می کند.

بازیگران دیگری از جمله پارسا پیروزفر، نسرین مقانلو، شهاب حسینی همه بازیگرانی هستند که در کشور آمریکا اقامت دارند و هر از گاهی برای نقش آفرینی و بازی در فیلم های ایرانی به ایران سفر می ‌کنند.

بازیگران ایرانی در آمریکا که برای زایمان به آنجا رفته اند

با توجه به قوانین کشور های اروپایی و آمریکایی مبنی بر این که تولد فرزندی در کشورشان به منزله دریافت شهروندی و کسب اقامت به آن کودک می شود. در چند دهه اخیر به وفور شاهد این فرآیند هستیم که برخی از بازیگران ایرانی برای این که بتوانند پاسپورتی معتبر و اقامت تضمینی برای آینده فرزندان خود تامین کنند فرزندانشان را در کشورهای دیگر به دنیا می‌ آورند.

کشورهایی مثل بلژیک، کانادا، استرالیا و آلمان تا کنون به عنوان مقصد هایی برای زایمان این بازیگران شناخته شده است. شیلا خداداد که به عنوان یک هنرمند سرشناس و معروف در ایران شناخته می شود برای زایمان فرزندش سامیار به کشور آمریکا سفر کرد و در حال حاضر نیز فرزند او متولد شده کشور آمریکا و شهروند این کشور محسوب می‌ شود.

بازیگران ایرانی در آمریکا که پناهندگی گرفتند

تعدادی از بازیگران ایرانی برای بهره مندی از زندگی با کیفیت و مطلوب تر اقدام به مهاجرت به کشورهای اروپایی و آمریکایی می ‌کنند و با اخذ اقامت در این کشورها سکونت می ‌کنند. بعضی از این بازیگران با چنین هدفی به کشور آمریکا مهاجرت کرده و با اخذ شهروندی و اقامت این کشور در حال حاضر هم در کشور آمریکا و هم در کشور ایران سکونت دارند.

از جمله بازیگرانی که در این زمینه می‌ توان نام برد اشخاصی مثل پارسا پیروزفر، نسرین مقانلو، حمید فرخ نژاد، شهاب حسینی و برخی دیگر از بازیگرانی هستند هم در کشور ایران و هم در کشور آمریکا سکونت دارند.

آدرس اینستاگرام بازیگران ایرانی در آمریکا

آدرس اینستاگرام بازیگران ایرانی در آمریکا

اینستاگرام فضای گسترده‌ ای با تعداد کاربران زیاد در سطح جهانی می باشد. لذا همه بازیگران و چهره های معروف پا به پای رسانه و سینما در این فضا نیز حضوری گسترده و فعال دارد و به واسطه آن آزادانه و هر طور که دوست دارند با مخاطبان و دوستدارانشان ارتباط برقرار می ‌کنند و آن ها را در جریان فعالیت‌ هایشان قرار می دهند.

بازیگران ایرانی در کشور آمریکا نیز از این قاعده مستثنا نیستند و آن ها نیز در اینستاگرام و دیگر پلتفرم های فضای مجازی پیج های شخصی به نام خودشان دارند و روزانه با درج اطلاعات و مطالب مرتبط با خود با دوستداران شان ارتباط دارند. آیدی این بازیگران در اینستاگرام به نام خودشان می باشد لذا شما با جستجوی نام بازیگر مورد نظر خود به لاتین می توانید به پیج اینستاگرام آن ها دسترسی داشته باشید و در صورت تمایل آن ها را دنبال کنید.

فعالیت خیریه بازیگران ایرانی در آمریکا

تعداد زیادی از بازیگران و ستاره های سینما در کنار فعالیت‌ های هنری خویش فعالیت های خیرخواهانه دارند. برخی از آن ها آنقدر در این زمینه فعال هستند که به عنوان نماینده بین المللی نیز شناخته می شوند. فعالیت های خیرخواهانه که در قالب فعالیت های اجتماعی از جمله کمک به کودکان بی سرپرست و بد سرپرست، حمایت مالی از بیماران خاص، همچنین مبارزه با فقر و گرسنگی می باشد. باید گفت بازیگران ایرانی آمریکا نشین نیز از این قافله عقب نمانده اند و آن ها نیز همانند دیگر بازیگران فعالیت و حضوری پررنگ در زمینه فعالیت‌های خیرخواهانه دارند.

گوهر خیراندیش بازیگر پیشکسوت که تا حدود زیادی برای همه مردم ایران شناخته شده است و در حال حاضر در کشور آمریکا سکونت دارد زمانی که در ایران به سر می ‌برد با موسسه محک که در حمایت از کودکان تاسیس شده است مشارکت دارد.

نسرین مقانلو نیز به عنوان یکی از اعضای موسسه خیریه مهرآفرین در حمایت از قشر ضعیف و کم بضاعت در جامعه تلاش های گسترده ای در این زمینه دارد و همچنین حمید فرخ نژاد نیز به عنوان سفیر حسن نیت بیماری های نادر انتخاب شده و او نیز در حمایت از چنین بیمارانی تلاش‌ های گسترده‌ ای داشته است.

آمریکا کدام بازیگر ایرانی را دیپورت کرد؟

در زمان ریاست‌ جمهوری دونالد ترامپ در کشور آمریکا قانونی مبنی بر منع ورود تبعه هفت کشور از جمله کشور ایران به آمریکا وضع شد. به دنبال این قانون بسیاری از شهروندان تبعه این کشور که اصلیتی ایرانی داشتند به جز آن هایی که پناهندگی سیاسی بودند به کشور ایران دیپورت شدند.

به دلیل وجود چنین قانونی گمانه زنی ها از عدم اجازه ورود به اصغر فرهادی و تیمش برای حضور در اسکار مطرح شد هر چند که خود اصغر فرهادی این قانون را نژاد پرستانه اعلام کرده بود و در اعتراض به چنین قانونی اعلام کرد که در جشنواره اسکار حضور نخواهد یافت.

همچنین ترانه علیدوستی که به خاطر بازی در فیلم فروشنده برای حضور در چنین مراسمی دعوت شده بود نیز به دلیل قانون نژاد پرستانه ترامپ از حضور در این فستیوال خودداری کرد.

نظر بازیگران هالیوودی در مورد بازیگران ایرانی

نظر بازیگران هالیوودی در مورد بازیگران ایرانی

سینمای ایران در چند سال اخیر شاهد رشد و پیشرفت چشمگیری بوده است طوری که برخی از فیلم ها و بازیگران ایرانی در جشنواره های بین المللی در رقابت با دیگر فیلم سازان و بازیگران مطرح خارجی و هالیوودی موفق ظاهر شدند و تا کنون چندین جایزه مهم بین المللی برای سینمای ایران به همراه داشته اند.

از این رو بیش از پیش بازیگران ایرانی در عرصه جهانی شناخته و معرفی شدند. اکثر بازیگران و فیلم سازان هالیوودی با مشاهده بازی حرفه‌ ای و مبتکرانه بازیگران ایرانی به تعریف و تمجید از بازیگران ایرانی پرداخته اند از همین رو ما شاهد پیشنهاد های زیادی از سوی هالیوود برای بازیگران ایرانی هستیم.

بازیگران ایرانی در آمریکا چه شغلی دارند؟

بازیگرانی که در آمریکا سکونت دارند پس از مهاجرت شان فعالیت خود را در زمینه بازیگری ادامه داده اند و برای بازی در فیلم های پیشنهادی به ایران سفر می کنند. در واقع می توان گفت شغل آن ها بعد از مهاجرت به آمریکا همچنان بازیگری می باشد.

پارسا پیروزفر که در آمریکا زندگی می‌ کند علاوه بر بازیگری، مترجم، کارگردان، نقاش و نمایش نامه نویسی هم فعالیت دارد. شهاب حسینی، حمید فرخ نژاد، نسرین مقانلو از دیگر بازیگرانی هستند که همچنان بازیگری شغل و حرفه اصلی آن ها محسوب می شود. فریبرز عرب نیا که بیشتر با بازی در نقش مختار در سریال مختارنامه شناخته می شود نیز چند سالی است که به همراه پسرش جانیار در کشور آمریکا به سر می‌ برد و به عنوان راننده برای حمل و نقل بیماران کار می کند.

بازیگران ایرانی در آمریکا در چه فیلم هایی بازی کرده اند؟

همه بازیگرانی ایرانی که در کشور آمریکا زندگی می کنند جزء بازیگران سرشناس و توانمند سینمای ایران می باشند که با نگاهی گذرا به بیوگرافی و کارنامه هنری آن ها می توان پی به آثار با ارزش و موفق آن ها برد.

شهاب حسینی بازیگر مقیم آمریکا می باشد که در فیلم‌ های مطرحی همچون فروشنده، شهرزاد و سوپراستار نقش‌آفرینی کرده است و به خاطر بازی در هر کدام یک از این فیلم ها تا کنون چندین بار موفق به دریافت جوایز مهم داخلی و بین ‌المللی بوده است.

فریبرز عرب نیا نیز از بازیگرانی است که در سینمای ایران بسیار شناخته شده است و یکی از معروف ترین نقش هایی که او بازی کرده است نقش مختار در سریال مختارنامه می باشد که با استقبال بسیار زیادی از سوی مخاطبان ایرانی مواجه شد. همچنین در مجموعه های ستاره های سربی و آهوی وحشی نیز به ایفای نقش پرداخته است که هر کدام فیلم های موفق و پر طرفدار بودند.

درآمد بازیگران ایرانی در آمریکا چقدر است؟

درآمد بازیگران ایرانی در آمریکا چقدر است؟

به طور مشخص نمی توان در رابطه با میزان دارایی و ثروت افراد اظهار نظر دقیقی را ارائه کرد. از آن جایی که اغلب این بازیگران چهره های شناخته شده و معروف در سینمای ایران هستند معمولاً برای بازی در فیلم هایی که به آن ها پیشنهاد می شود مبالغ بالا و قابل توجه برای آن ها در نظر گرفته می‌ شود. همچنین آن ها علاوه بر حرفه بازیگری به عنوان کارگردان و نویسنده هم فعالیت دارند. به همین دلیل می ‌توان بیان کرد اغلب هنرمندان ساکن آمریکا درآمدی بالا دارد.

سوالات متداول

  1. بازیگران ایرانی در آمریکا اینستا فعال دارند؟

    اغلب این بازیگران در اینستاگرام حضوری فعال دارند.

  2. خانواده بازیگران ایرانی در آمریکا در کجا سکونت دارند؟

    این بازیگران اغلب به همراه خانواده خود در آمریکا زندگی می کنند.

  3. یوتیوب بازیگران ایرانی در آمریکا فعال است؟

    برخی از این بازیگران در یوتیوب فعالیت دارند.

  4. از جمله بازیگران ایرانی معروف در هالیوود چه کسانی می باشند؟

    پیمان معادی و گلشیفته فراهانی می باشند.

لطفا به این مقاله امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید