بیوگرافی رضا عطاران و همسرش فریده فرامرزی + جدید ترین بازی های او

رضا عطاران پولدارترین بازیگر ایران کشورمان است که علاوه بر بازیگری در زمینه های کارگردانی، فیلم نامه نویسی و خوانندگی فعالیت دارد. این بازیگر مشهور کشورمان در سال 1397 لقب پول سازترین بازیگر سینمای ایران را از آن خود کرد و دلیل آن به خاطر سه فیلم هزارپا، مصادره و خانم یایا است که در مجموع حدود 57 میلیارد تومان فروش داشته است. رضا عطاران خواننده خیلی از تیتراژ های سریال ها و فیلم ها است و در همه زمینه های هنر فعالیت دارد. رضا عطاران از جمله بازیگران کمدی است که در سالیان طولانی توانسته طرفداران زیادی را جذب خود کند و موفقیت های زیادی در این حوزه فعالیتش بدست آورد.

رضا عطاران در مصاحبه ای که با او انجام شد گفت که بیشترین گرایش من به بازیگری است؛ چون که بازیگری برای من مثل یک سرگرمی است و همانطور که از نامش پیداست بازی است و مسئولیت ندارد و به همین خاطر بیشتر دوست دارم در فیلم ها و سریال های مختلف بازی کنم.

رضا عطاران کیست؟

رضا عطاران کیست؟

رضا عطاران متولد 20 اردیبهشت سال 1347 در مشهد است. عطاران اصالتا اهل کاخک است. او دو خواهر بزرگ تر و یک برادر کوچک تر از خود دارد. مادرش در زلزله کاخک فوت کرده است و پدرش بعد از فوت مادرش ازدواج کرد که زن دوم او نیز فوت کرده و اکنون با همسر سومش در مشهد زندگی می کند. رضا در دوران کودکی دانش آموز درس خوانی بوده است. او در دوران دبیرستان در رشته اقتصاد درس خوانده است و برای ادامه تحصیل به دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران رفت. اما بعد از مدتی درس را رها کرد و به سینما روی آورد و آغاز فعالیت این هنرمند کشورمان از سال 1360 بوده است. رضا عطاران در سال 1360 با بازی در تئاتر حسن حامد وارد دنیای هنر شد و این همکاری تا سال 1371 ادامه داشت.

آغاز فعالیت تلویزیونی این هنرمند کشورمان در سال 1369 و با بازی در مجموعه تلویزیونی بیداران به کارگردانی اصغر عبداللهی بود. این بازیگر کشورمان در کنار بازیگری کار کارگردانی نیز انجام می دهد و با ساخت سریال های خانه به دوش و متهم گریخت در ماه مبارک رمضان مخاطبان زیادی را جذب این سریال ها کرد و توانست اوقات خوشی را همراه با خنده برای طرفدارانش رقم بزند.

همچنین در سال 1376 اولین حضور رضا عطاران در سینما و در فیلم کلید ازدواج بود که کارگردانی این فیلم بر عهده داوود وثوقی بود و علیرضا خمسه و نادر سلیمانی نیز در این فیلم بازی می کردند. او چند سال بعد در فیلم کلاه قرمزی و سروناز ایفای نقش کرد.

از کارهایی که در آینده رضا عطاران قرار است ایفای نقش کند می توان به فیلم های آزاد مثل هوا به کارگردانی عبدالرضا کاهانی، انفرادی به کارگردانی مسعود اطیانی و روشن به کارگردانی روح الله حجازی اشاره کرد.

رضا عطاران ازدواج کرده است؟

رضا عطاران ازدواج کرده است؟

این هنرمند مشهور کشورمان با فریده فرامرزی که یکی از خوشتیپ ترین بازیگران زن ایرانی است ازدواج کرده است اما این زوج هنرمند فرزندی ندارند و در مصاحبه ای که با او انجام شد گفت من و همسرم با هم توافق کردیم که فرزندی نداشته باشیم.

رضا عطاران در دورهمی دعوت شده است؟

رضا عطاران در دورهمی دعوت شده است؟

برنامه دورهمی یک مسابقه تلویزیونی است که مهران مدیری آن را اجرا می کند. در این برنامه از افراد معروف سینمایی و یا بازیکنان و شخصیت های مختلف دعوت می شود و مهران مدیری با آن ها گفتگو می کند و در مورد مساﺋل مختلف با آن ها صحبت می کند.

تا به حال رضا عطاران در برنامه دورهمی مهران مدیری حضور نداشته و علت اصلی این موضوع که آیا از طرف عوامل برنامه دعوت نشده و یا دعوت شده و رضا عطاران تمایلی به حضور نداشته مشخص نیست. اما در برنامه ای که مجید صالحی مهمان مهران مدیری در برنامه دورهمی بود از خاطراتش با رضا صحبت کرد. در جایی رضا درباره مهران مدیری گفت که بزرگ ترین ویژگی مهران مدیری این است که خیلی باهوش است و توانایی این را دارد که بازیگران طنز را در کنار هم جمع کند و ادامه داد که مدیری سال های سال در اوج بوده و مردم خیلی دوستش دارند و این خیلی مهم است.

عطاران همراه با مهران مدیری در دهه ۱۳۷۰ در صدا و سیما شناخته شدند. عطاران در سال 1373 در مجموعه طنز ساعت خوش که ساخته مهران مدیری بود، بازیگری و نویسندگی کرد. اما در همان سال ها بود که عطاران راه خود را از مهران مدیری جدا کرد و مجموعه سیب خنده را برای کودک و نوجوان ساخت.

درآمد رضا عطاران چقدر است؟

درآمد رضا عطاران چقدر است؟

در ایران یکی از مهم ترین عوامل فروش فیلم در گیشه، بازیگر اصلی فیلم است، به طور دقیق نمی توان درصد تاثیر گذاری حضور یک بازیگر در موفقیت فروش گیشه ای یک فیلم را تعیین کرد اما تاثیر زیادی در گیشه موفق دارد. رضا عطاران یکی از بازیگران پولساز سینمای ایران است که با بازی در فیلم های مختلف توانسته فروش خوبی برای این فیلم ها در سال های اکران آن ها باشد و به عنوان پر فروش ترین فیلم ها در سال های مختلف معرفی شود.

هر فیلمی که فروش خوبی در گیشه داشته باشد درآمد خوبی هم برای بازیگران آن فیلم دارد. طبق برآورد هایی که انجام شده رضا عطاران برای حضور در هر فیلم بالای یک میلیارد تومان درآمد دارد که از این مبلغ مقداری به عنوان حق الزحمه و مقداری از آن را با شریک شدن در سود فروش فیلم بدست می آورد. اما بطور دقیق درآمد هنرمندان مشخص نیست زیرا در هر فیلم دستمزدهای مختلفی دارند. همچنین هنرمندان علاوه بر بازیگری فعالیت های دیگر نیز انجام می دهند و شغل های دیگر نیز دارند.

آدرس صفحه اینستاگرام رضا عطاران چیست؟

در شبکه های اجتماعی این روزها می توان چهره های علمی، ورزشی، هنری و.. زیادی را یافت که از طریق این شبکه ها با هواداران خود در ارتباط هستند و آن ها را از جدید ترین اخبار در مورد خود مطلع می کنند. یکی از پرطرفدارترین این شبکه های اجتماعی اینستاگرام است که چون قابلیت بارگذاری عکس و فیلم دارد برای افراد صاحب نام در عرصه های مختلف جذابیت خاص خود را دارد.

اینستاگرام فضایی است که ماهانه بیش از 1 میلیارد کاربر فعال دارد و به همین دلیل در میان همه پلتفرم ها محبوب ترین و پراستفاده ترین شبکه اجتماعی به شمار می رود. امیر نوروزی هم مثل همه بازیگران مشهور و معروف در فضای اینستاگرام فعالیت زیادی دارد. افراد زیادی از جمله بازیگران، ورزشکاران، خوانندگان و مردم عادی دنبال کنده صفحه او هستند.

نام پیج رضا عطاران در اینستاگرام به صورت reazattaran است که حدود 7 میلیون فالوور دارد و تا کنون 302 پست به اشتراک گذاشته است و صفحه رضا عطاران دارای تیک آبی است. این هنرمند کشورمان در صفحه اینستاگرام خود پست هایی که قسمت های مختلف فیلم و سریال هایی که بازی کرده است را برای طرفدارانش به اشتراک گذاشته است. همچنین در گذشت علی انصاریان و بازیگر معروف کشورمان پور حسینی را که بر اثر کرونا فوت کردند را تسلیت گفت.

شغل اصلی رضا عطاران چیست؟

شغل اصلی رضا عطاران در حوزه هنر و سینما است و بازیگری، کارگردانی و نویسندگی شغل اصلی این هنرمند است. در کنار این فعالیت هنری او یک آتلیه عکاسی در تهران نیز دارد و در فعالیت های خیریه نیز شرکت می کند و به بازدید از موسسه های خیریه می پردازد و به این موسسات کمک مالی می کند.

عکس های این بازیگر را در کجا ببینیم؟

افراد معروف و مشهور در دنیا عکس های خود را در فضاهای مختلف به اشتراک می گذارند. طرفداران آن ها هم همواره دوست دارند عکس های افراد مورد علاقه خود را ببینند. برای دیدن عکس های این بازیگر کشورمان می توان به پیج اینستاگرامش مراجعه کرد. همچنین در سایت های مختلف نیز می توان عکس های این بازیگر را در کنار بازیگران دیگر دید. عکس های این بازیگر معروف کشورمان را روی پوسترهای تبلیغاتی فیلم ها و سریال هایی که بازی کرده است هم می توان دید.

فیلم های محبوب رضا عطاران را در کجا ببینیم؟

برای دیدن فیلم و سریال های این هنرمند معروف کشورمان می توان با سرچ در گوگل و یا مراجعه به سایت های مختلف و دانلود، آن ها را ببینیم. رضا عطاران در دوران بازیگری خود در سریال ها و فیلم های زیادی ایفای نقش کرده است. همچنین در چند سریال برای شبکه نمایش خانگی نیز بازی کرده است. از محبوب ترین این فیلم ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

هزارپا

هزارپا

این فیلم به کارگردانی ابوالحسین داوودی در سال 1397 منتشر شد که رضا عطاران نقش اول این فیلم را بر عهده داشت. هزارپا در سال97 حدود 38 میلیارد فروش گیشه داشت که این فیلم دومین فیلم پرفروش تاریخ سینمایی ایران است که ژانر کمدی دارد. از دیگر بازیگران این فیلم می توان از جواد عزتی، سارا بهرامی و مهران احمدی نام برد.

نهنگ عنبر

نهنگ عنبر

این فیلم به کارگردانی سامان مقدم در سال 1393 ساخته شد و در سال 1394 با حذف برخی از قسمت ها مجوز اکران گرفت. در این فیلم رضا عطاران نقش اول را در کنار مهناز افشار بازی می کرد. از دیگر بازیگران این فیلم می توان از ویشکا آسایش، رضا ناجی و هانیه توسلی نام برد. در سال 1396 دنباله این فیلم با نام نهنگ عنبر 2 منتشر شد. نهنگ عنبر 2 نیز بسیار فروش داشت و در همان سال حدود 20 میلیارد تومان فروش گیشه داشت.

استراحت مطلق

استراحت مطلق

این فیلم به کارگردانی عبدالرضا کاهانی در سال 1393 ساخته شد که در این فیلم رضا عطاران به همراه همسرش فریده فرامرزی بازی می کند. به خاطر چندین تماس بدنی که این دو بازیگر با هم داشتند حواشی زیادی به وجود آورد و از کارگردان این فیلم خواسته شد که این سکانس ها حذف شود، اما با ایستادگی مقاومت عبدالرضا کاهانی این فیلم بدون تغییر اکران شد. ترانه علیدوستی نیز در این فیلم به همراه بابک حمیدیان و مجید صالحی ایفای نقش می کند.

بی خود و بی جهت

این فیلم نیز به کارگردانی عبدالرضا کاهانی در سال 1390 ساخته شد و رضا عطاران نقش اول این فیلم را بازی می کند. از دیگر بازیگران این فیلم می توان به پانته آ بهرام ، نگار جواهریان و احمد مهران فر اشاره کرد. این فیلم در سال 1391 در سینما های ایران اکران شد که بعد از گذشت چند روز در شهر قم به دستور اداره کل ارشاد پخش آن متوقف شد. رضا عطاران نامزد دریافت سیمرغ بلورین برای بهترین بازیگر نقش اول مرد از جشن انجمن منتقدان و نویسندگان سینمایی ایران شد.

ورود آقایان ممنوع

این فیلم به کارگردانی رامبد جوان محصول سال 1389 است که در 25 خرداد 1390 اکران شد که در سال 1390 دومین فیلم پرفروش سینمای ایران شناخته شد. در این فیلم رضا عطاران در کنار ویشکا آسایش نقش آفرینی می کند که ویشکا آسایش برنده سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن برای بازی در این فیلم شد. بیشترین فروش این فیلم در شهر تهران بود.

جوایز و افتخارات رضا عطاران شامل چه مواردیست؟

این هنرمند مشهور کشورمان در دوران فعالیش جوایز و افتخارات زیادی بدست آورد که می توان به موارد زیر اشاره کرد:

در سال 1390 در جشنواره فیلم فجر برنده بهترین کارگردانی برای فیلم “خوابم می آد” شد. در همان سال در جشن بزرگ سینمای ایران برنده بهترین بازیگر نقش اول مرد در فیلم “بی خود و بی جهت” شد. در سال 1391 در جشن انجمن منتقدان و نویسندگان سینمای ایران برنده بهترین بازیگر نقش اول مرد برای فیلم “بی خود و بی جهت” شد. در همان سال نامزد بهترین بازیگر نقش اول مرد برای فیلم “دهلیز” شد و همچنین بهترین بازیگر مرد کمدی برای فیلم “اسب حیوان نجیبی است” شد.

این بازیگر و هنرمند مشهور کشورمان در سال 1392 برنده بهترین بازیگر نقش اول مرد در فیلم “دهلیز” شد و همچنین برنده بهترین بازیگر نقش اول مرد برای فیلم سینمایی “طبقه هساث” شد. در سال 1397 در آکادمی سینما رضا عطاران برنده چهره موثر سال سینمای ایران شد و در سال 1399 در جشنواره فیلم فجر این بازیگر برنده بهترین بازیگر نقش اول مرد برای فیلم “روشن” شد.

رضا عطاران چند سال دارد؟

همانطور که گفته شد این بازیگر متولد سال 1347 است که الان 53 ساله است. او از سن 13 سالگی با فعالیت در کنار حسن حامد کار هنری خود را شروع کرد. پدرش در ابتدا با کار هنری او موافق نبود اما بعد از این که علاقه رضا را دید در نهایت رضایت داد و بعد ها وقتی موفقیت رضا را در این حوزه هنری دید گفت که خوشحال است پسرش به خواسته اش رسیده و موفق است .

حاشیه های رضا عطاران درباره چه مواردیست؟

یکی از حاشیه های عطاران فعالیت نکردن او با تلویزیون است. عطاران با ساخت سریال های کوچه اقاقیا، خانه به دوش، متهم گریخت و ترش و شیرین محبوبیت بسیاری بین بینندگان تلویزیون پیدا کرد. اما در سالی که سریال “بزنگاه” را ساخت حواشی بسیاری برای او به وجود آمد. این سریال به عنوان جنجالی ترین تجربه عطاران در تلویزیون به شمار می رود، این سریال از نطر کیفی کار موفقی بود اما حواشی و جنجال های زیادی داشت که همین موضوع باعث دلخوری رضا عطاران از تلویزیون و فاصله گرفتنش از جام جم شد. مهران مهام از جمله تهییه کنندگانی بود که بیشترین تلاش خود را کرد تا رضا عطاران به تلویزیون برگردد و چندین بار در برنامه های تلویزیونی گفت بی‌ محلی تلویزیون بود که به دوری رضا عطاران منجر شد.

یکی دیگر از حواشی این بازیگر در حاشیه جشنواره فیلم فجر بود، او در این نشست جمله ای بیان کرد که شاید نباید به زبان می آورد و همین موضوع باعث شد صدا و سیما به اظهارات عطاران در این نشست اعتراض کند. در واقع بعد از این اعتراضات او در لیست جنجالی ترین بازیگران ایرانی قرار گرفت.

همسر این بازیگر کیست؟

همسر این بازیگر کیست؟

فریده فرامرزی متولد 3 دی 1350 در سال 1373 با رضا عطاران ازدواج کرده است. فریده فرامرزی نیز یکی از بازیگران سینمای کشورمان است که می توان به بازیگری در سریال بزنگاه، فیلم استراحت مطلق و صندلی خالی اشاره کرد و از افتخارات او نامزده دریافت جایزه سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن برای فیلم صندلی خالی است. رضا عطاران و همسرش فرزند ندارند و این بازیگر کشورمان در این باره گفت من و همسرم قبل از ازدواج با هم تصمیم گرفتیم که فرزندی نداشته باشیم.

ماشین رضا عطاران چیست؟

در هیچ سایتی ماشین رضا عطاران عنوان نشده است و اطلاع خاصی در دسترس نیست.

ماجرای دستگیری رضا عطاران چه بود؟

مجید صالحی که در برنامه دورهمی مهران مدیری دعوت شده بود، ماجرای دستگیری رضا عطاران را اینطوری بیان کرد که رضا عطاران برای ساخت فیلم به کانادا سفر کرده بود و ویزای 10 روزه می گیرد، در فرودگاه که پاسپورت ها را چک می کردند پلیس از او می پرسد که چه مدت اقامت دارید و رضا عطاران چون انگلیسی صحبت کردنش بسیار ضعیف است به جای اینکه بگوید 10 روز می گوید 10 سال و پلیس او را دستگیر می کند و بعد از این که رزومه رضا را در اینترنت می بینند متوجه می شوند که فردی سرشناس است، او را آزاد می کنند.

سوالات متداول

  1. رضا عطاران فعالیت هنری خود را از چه سالی شروع کرد؟

    رضا عطاران کار هنری خود را از سال 1360 شروع کرد. او در سال 1360 با بازی در تئاتر حسن حامد وارد دنیای هنر شد و این همکاری تا سال 1371 ادامه داشت.

  2. همسر رضا عطاران بازیگر است؟

    فریده فرامرزی متولد 3 دی 1350 یکی از بازیگران سینمای کشورمان است که می توان به بازیگری در سریال بزنگاه، فیلم استراحت مطلق و صندلی خالی اشاره کرد و از افتخارات او نامزده دریافت جایزه سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن برای فیلم صندلی خالی است.

  3. عطاران علاوه بر بازیگری چه فعالیت های دیگری دارد؟

    او کارگردانی و نویسندگی نیز انجام می دهد. همچنین یک آتلیه عکاسی در تهران دارد و به عنوان شغل دوم در آن آتلیه فعالیت دارد.

  4. دلیل دستگیری رضا عطاران در کانادا چه بود؟

    مجید صالحی دلیل دستگیری رضا را این گونه عنوان کرد که چون رضا عطاران انگلیسی بلد نیست در پاسخ به سوال پلیس که از او می پرسد چند روز در کانادا می ماند به جای این که بگوید 10 روز می گوید 10 سال، همین موضوع باعث دستگیری او می شود.

لطفا به این مقاله امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید