بیوگرافی سید جواد هاشمی + بررسی جدیدترین حواشی این بازیگر

سید جواد هاشمی یکی از مومن ترین بازیگران ایرانی است. اگر می خواهید از اطلاعات مختلفی در رابطه با بیوگرافی سید جواد هاشمی، آثار و حواشی این بازیگر مطلع شوید، این مقاله را از دست ندهید.

سید جواد هاشمی کیست؟

سید جواد هاشمی کیست؟

سید جواد هاشمی پور اصل مهارت های گوناگونی دارد. او معلم، بازیگر، نویسنده، آهنگساز، مجری و کارگردان است. دو فرزند دارد و در فیلم ها و مجموعه های مختلفی نقش آفرینی کرده است. او اهل تالش است و در ۲۷/۱۰/۱۳۴۴ در تهران متولد شده است. خانواده او اصالتا تالشی هستند. او در سال ۱۳۷۳ موفق به اخذ مدرک کارشناسی رشته کارگردانی از دانشکده هنر های زیبا دانشگاه تهران شده است. اکثر مردم به خاطر آثار و اعتقاداتش و شاید هم ظاهر منحصر بفردش با دیدن او احساس معنوی پیدا می کنند و دین و مقدسات را به یاد می آورند. این اتفاق باعث شده است، حرکات مختلف او زیر ذره بین کاربران فضای مجازی باشد.

اینستاگرام سید جواد هاشمی فعال است؟

سید جواد هاشمی اینستا هم دارد. پیج او را می توانید در این برنامه با سرچ کردن آیدی seyednavadhashemiet پیدا کنید. او ۴۷ هزار فالوور، ۱۱ پست و ۳۱۳ تا فالووینگ دارد. البته او بعضی از موارد دلخواهش را هم هایلایت کرده است، مانند برنامه تلویزیونی عقیق که در آن حضور داشته است.

همسر سید جواد هاشمی کیست؟

نام همسر او فرزانه پور حسینی است. او متولد ۱۳۴۸ است و دیپلم تجربی دارد و هم اکنون خانه دار است. حاصل ازدواج این دو، یک پسر به نام سید محسن متولد ۱۳۷۰ و یک دختر به نام فاطمه سادات متولد ۱۳۷۴ است.

فیلم های برتر سید جواد هاشمی کدامند؟

فیلم های برتر سید جواد هاشمی کدامند؟

سید جواد از بازیگران با سابقه دنیای سینمای ایران محسوب می شود. او در فیلم ها بسیار زیادی فعالیت کرده است. در ادامه معروف ترین فیلم های سید جواد را بررسی خواهیم کرد.

سید جواد هاشمی در اخراجی ها

اخراجی ها یکی از فیلم های معروف در تاریخ سینما ایران است و در سه قسمت اخراجی ها ۱، اخراجی ها ۲ و اخراجی ها ۳ ساخته شده است. عمده مانور این سه گانه به کارگردانی مسعود ده نمکی بر جنگ و آرمان های انقلاب و معضلات پیش آمده در این راستا است.

سید جواد هاشمی در پیشونی سفید

این اثر برای کودکان ساخته شده است و یک سه گانه به نام اختاپوس آهوی پیشونی سفید است. گریم های متفاوتی در این کار طراحی و اجرا شده است. جالب است بدانید هر سه این ها به کارگردانی، نویسندگی و بازیگری سید جواد هاشمی بوده است. این سه فیلم در سال های ۱۳۹۱، ۱۳۹۶ و ۱۳۹۷ ساخته شده اند.
بازیگران معروف زیادی در این سه فیلم ایفای نقش کرده اند. او به نحوه اکران آهوی پیشونی سفید ۲ اعتراض کرده بود. طی یک نامه به رئیس سازمان سینمایی گفته بود، جذب سرمایه در حوزه کودک و نوجوان بسیار سخت است و آقایان ادعای این را دارند که این رده سنی بسیار مهم است اما حالا نه تنها به سانس هایش اضافه نمی شود بلکه کمتر هم می شوند و این درست نیست.

سید جواد هاشمی در راز نا تمام

شاید برای شما جالب باشد که سید جواد هاشمی در نقش شهید رجایی را ببینید. این فیلم به کارگردانی محمد امین امانی روز های پایانی ساخت خودش را طی می کند. در این فیلم رامین راستاد نقش مرحوم هاشمی رفسنجانی و فرهاد جم نقش شهید باهنر را بازی می کنند. شما می توانید هم اکنون تیزر این فیلم را مشاهده کنید.
خوب است بدانید او قبلا در سریال دولت عشق که در سال ۱۳۸۰ ساخته شده بود، نقش شهید رجایی را بازی کرده است و گفته است یکی از خاطراتی که هرگز فراموشم نمی شود شکنجه هایی است که این شهید گرانقدر در زندان آن ها را تحمل کرده بود.

سید جواد هاشمی در سقای تشنه لب

کارگردان این فیلم کوتاه رسول ملاقلی پور است. آن ها دوست یکدیگر بودند و از آنجایی که سید جواد هاشمی از ۱۹ سالگی معلم بود، نتوانست دعوت ملاقلی پور برای این فیلم را بپذیرد درحالی که به گفته خودش یکی از شاگردانش به نام ابوالفضل دهقانیان در این فیلم ایفای نقش کرده است.

البته باید گفت این اتفاق برای فیلم بلمی در ساحل هم افتاده بود. مجددا سید جواد برای این فیلم هم در حال تدریس به دانش آموزانش بود و نتوانست سر فیلمبرداری حاضر شود اما برای فیلم پرواز در شب به دلیل اینکه لوکیشن هایش در شب بود توانست کار را بپذیرد اما باز هم لازم بود از جبهه مرخصی بگیرد که این کار را کرد.

سید جواد هاشمی در فیلم انسان و اسلحه

او این فیلم را یکی از بسیجی ترین فیلم های خودش می داند. زمان فیلمبرداری آن ۹ ماه به طول انجامیده است که در اصل ۲ ماه به صورت مفید بوده است. سید جواد ۱ماه و نیم آن را به جبهه اعزام شده است. او سختی های فراوانی را برای تولید این فیلم کشیده است و عملا لوکیشن آن ها همان محیط های واقعی در پشت جنگ بوده است.

عکس های سید جواد هاشمی را در کجا ببینیم؟

عکس های سید جواد هاشمی را در کجا ببینیم؟

اگر علاقه مند به دیدن عکس های سید جواد هاشمی و خانواده او هستید، کافی است نام او را در گوگل سرچ کنید و عکس های مختلفی را همراه با خانواده یا از کودکی سید جواد ببینید. او خود نیز به عکاسی علاقه مند است و مدتی سید جواد هاشمی در جبهه عکاس بوده است.

حاشیه های این بازیگر در رابطه با چه موضوعاتی است؟

برخلاف انتظار حاشیه این بازیگر مردمی را رها نمی کند. او بازیگری معروف است که در پایان تمام فیلم هایش شهید خواهد شد. البته این عنوان نوعی شوخی در فضای مجازی است اما دقت کنید، به طور تقریبی او ۲۸ بار در پایان فیلم هایش شهید شده و این آمار قابل توجهی است. به دلیل همین نوع آثارش مردم به نوعی از او انتظار دارند و بعضی کار هایش باعث می شود بلافاصله انتقاد هایی را دریافت کند. در المپیک ریو در برزیل عکس های فراوانی از بازیگران دیده شد. در این میان مدیر این سفر هنرمندان به المپیک سید جواد هاشمی بود و قصد آن ها به گفته خودشان کار فرهنگی بود!

او می گوید اسپانسر اول پروژه یار دوازدهم کلاهبردار از کار درآمد و من با فروش خانه شخصی ام هنرمندان را راهی این سفر کرده ام. عده‌‌ ای می گویند این سفر ۴ میلیارد تومان آب خورده است. عکس های جنجالی فراوانی از هنرمندان این سفر آمد که باعث سوال هایی از هاشمی می شد و او هم می گفت من همواره دنبال این هنرمندان نبوده ام. از طرفی در رابطه با موارد مالی هومن طالبی به عنوان اسپانسر اول گفته بود، می خواهد از هاشمی شکایت کند زیرا او یکباره به سمت اسپانسر دیگری به نام آژانس تعطیلات رویایی رفته است و باقی افراد ورزشکار و جانبازی را هم که قرار بود بروند را نبرده است و در این میان محمد حسین لطیفی و محمدرضا گلزار هم از رفتن انصراف داده اند. در نهایت صحت حرف هیچ کدام از طرفین مشخص نیست.

تبلیغ سید جواد برای مالک ساختمان های داماک دوب

تبلیغ سید جواد برای مالک ساختمان های داماک دوبی، تبلیغی بود که برای خرید مسکن در دوبی انجام شده بود و باعث جنجال بسیار کاربران در فضای مجازی شد و سخنانی که آن ها توییت کردند، باعث شد سید جواد هاشمی عذر خواهی کند و بگوید این تبلیغ را به توصیه یکی از دوستانش انجام داده است و در آن دقت کافی نکرده است. او در بهمن ۱۳۹۹ در این تبلیغ گفته بود، لایف استایل خانه های دبی با هیچ جای دنیا قابل قیاس نیست، برید، بخرید و حالش را ببرید. بچه ها هم دعایتان می کنند. کاربری این را مقایسه کرده بود با سخن سید جواد در مهر ۱۳۹۸ که گفته بود، نقش ۲۹ شهید را بازی کرده ام اگر نقش منفی بازی کنم خانواده شهدا دلگیر می شوند. در این میان عده ای هم گفته بودند که او معصوم نیست و یا اینکه خود شما حالا دارید سفیر برند داماک می شوید و به جای این کار ها باید با خود او مصاحبه کرد تا توضیح دهد. کاربر دیگری گفته بود، به جز سید جواد اگر در اینستاگرام چرخی بزنید کلی آدم دیگر هستند که تبلیغات این برند را می کنند.

نظر تند این بازیگر به گلشیفته فراهانی

حاشیه بعدی او در رابطه با اظهار نظرش راجع به گلشیفته فراهانی است. در مصاحبه ای با باربد بابایی او می گوید در اینستاگرام پر شد که سید جواد هاشمی دو نقطه، عریان شدن گلشیفته فراهانی مورد تایید من است. در حالی که این طور نبود من گفتم اگر او بخواهد توبه کند و باز گردد ما باید طبق کتاب خدا این راه را برایش باز بگذاریم.

جواد هاشمی در استخر

حاشیه این روز های سید جواد هاشمی مربوط به فیلم زخم کاری است که در قسمتی از آن برهنه در کنار یک استخر است موضوعی که عده ای می گفتند دلیل پخش نشدن برنامه ای به نام نشان ارادت است که در آن سید جواد مهمان بود. در این برنامه افراد مختلف از ارادت خودشان به امام حسین علیه السلام سخن می گویند. طبق اعلام سازمان روابط عمومی سید جواد هاشمی ممنوع التصویر نبوده و دلیل پخش نشدن این برنامه مشکلات فنی بوده است و قرار است در چهارشنبه ۳ شهریور این برنامه پخش شود. از طرفی کاربران فضای مجازی در چند روز اخیر کامنت های فراوانی در رابطه با سریال زخم کاری گذاشته اند.

مصاحبه با سید جواد هاشمی

فرزندان این هنرمند همگی بازیگر هستند؟

فرزندان سید جواد هاشمی هنوز در مجموعه خاصی دیده نشده اند. بعید نیست با گذر زمان او پتانسیل فرزندانش را ببینید و از آن ها در اثری استفاده بکنند. البته آن ها هم می توانند از تجربیات پدرشان استفاده بکنند و با مطالعه و در صورت علاقه وارد این حرفه بشوند.

بیماری سید جواد هاشمی چیست؟

او بیماری خاصی ندارد. او از سال دوم دبیرستان در جبهه شرکت کرده است. بعید نیست بدنش در جنگ آسیب هر چند جزئی دیده باشد و اگر هم این طور است او تا به حال جایی از جانبازی یا آسیب و بیماری در بدنش صحبت نکرده است. بعضا در عده‌ ای از رزمنده ها دیده شده که دوست ندارند کسی از مشکلاتشان باخبر شود. این روز ها که کرونا شدت گرفته است، بسیاری از هنرمندان که همکاران و دوستانش هم هستند دچار این بیماری می شوند. دو تا از دوستان صمیمی او یعنی علی انصاریان و علی سلیمانی در این مدت فوت کرده اند که هر بار باعث شده است، سید جواد هاشمی به شدت گریان و ناراحت شود و به زحمت سخنرانی بکند. البته او جانش را برای حضور در مراسم ها در این شرایط سخت به خطر انداخته است.

افتخارات این بازیگر محبوب چیست؟

افتخارات این بازیگر محبوب چیست؟

او بازی در سریال ها و فیلم های تلویزیون در نقش رزمنده و شهید را جزء افتخارات خودش به حساب می آورد. شاید بتوان گفت مهم ترین افتخار او حضور در جنگ و رساندن عکس های این ویرانی ها و کشتار ها به دست بقیه مردم و از طرفی تدریس به دانش آموزان و تربیت نسل جوان بوده است. او همواره سعی کرده است در هر شغلی به خوبی عمل کند و فیلم های فروانی در کارنامه کاری خود دارد. از طرفی هر گاه شایعه رخ داده است یا اشتباهی مرتکب شده است صادقانه از مردم عذر خواهی کرده است، اتفاقی که کمتر در جامعه ایرانی توسط هنرمندان و مسئولینی که اشتباه می کنند دیده می شود و باید فرهنگ سازی شود. از طرف دیگر او به کار کودک اهمیت قائل می شود. کشور ما در زمینه ساخت فیلم برای این رده سنی بسیار ضعیف عمل می کند زیرا اغلب اسپانسر برای این گونه فیلم ها پیدا نمی شود و سازندگان تمایلی به آن ها ندارند.

سید جواد هاشمی در زخم کاری

Javad Hashemi این روز ها در سریال زخم کاری دیده می شود. او از محدوده نقش های مثبت خودش مقداری خارج شده است. شما می توانید این مقوله را با حضور سید جواد هاشمی در مافیا و حضور سید جواد هاشمی در شب آهنگی که هر دو برنامه های شاد و سرگرم کننده ای هستند، ببینید. او در این سریال در سکانسی از فیلم کنار استخر برهنه است و با جواد عزتی دیالوگ هایشان را می گویند. این بخش از فیلم بسیار وایرال شده است و کاربران نظرات متفاوت فراوانی را در این رابطه گفته اند. هومن حاجی عبداللهی هم در این رابطه متنی را استوری کرده بود که می گفت چند ماه کنارت نبودم داری چیکار می کنی؟

خود جواد هاشمی این نظرات را به دو دسته تقسیم می کند، یک دسته افرادی که صرفا می خواهند شوخی کنند که خود هاشمی با این ماجرا مشکلی ندارد و خودش هم بار ها به مسئله ای مثل همیشه شهید شدنش خندیده است اما مسئله بعدی آن دسته از مذهبی ها و غیر مذهبی ها هستند که می گویند لخت شدن او در این سکانس مشکل داشته است. هاشمی در این رابطه این طور از خود دفاع می کند که بار ها در مجالس اباعبدالله علیه السلام مردان حین سینه زنی برهنه شده اند و عزاداری شان را ادامه داده اند اگر کار من ایرادی داشته است، انجام این کار در همچبن مجلس با عظمتی بدتر است پس نباید قضاوت این چنینی در مورد نقش من صورت بگیرد.

سید جواد هاشمی در مختارنامه چه نقشی داشت؟

سید جواد هاشمی در مختارنامه چه نقشی داشت؟

مجموعه مختار نامه از جمله سر‌یال ها با مدت زمان ساخت طولانی و بازیگران متنوع و فراوان است. سید جواد هاشمی در این سریال نقش سردار سپاه امام حسن علیه السلام را به عهده داشت که در پاسخ به ویژگی های مثبت سریال می گوید، خوبی سریال این است که به حوادث اطراف کربلا می پردازد زیرا پرداختن به خود کربلا به علت عظمت آن ناممکن است.

فیلم تورنادو سید جواد هاشمی

تورنا ۲ فیلمی به کارگردانی و نویسندگی سید جواد هاشمی است این فیلم در سال ۱۳۹۷ اکران شده است. ارسلان قاسمی و الناز حبیبی از جمله بازیگران این فیلم هستند. این فیلم در حوزه کودک و نوجوان است و استقبال خوبی از آن شده است.

ماشین این بازیگر چیست؟

او طی یک ویدیو عجیب سوار بر یک لامبورگینی فیلمی تهیه کرد که در آن می گوید شما باید بشینید پشت لامبورگینی تا بفهمید حس پولدار ها چطور است. من در این ماشین یک انرژی مثبت خوبی احساس می کنم. اینکه آیا این ماشین مال خود او است یا خیر مشخص نیست زیرا اگر او فردی معتقد به دین باشد، نباید تبرج کند و از طرفی همگی مان واقف بر درآمد های کلان بازیگران معروف هستیم، پس ناممکن هم نیست.

سوالات متداول

سوالات متداول

  1. سن سید جواد هاشمی چقدر است؟

    او متولد ۲۷ دی ۱۳۴۴ است و اکنون ۵۴ سال سن دارد. او در تهران متولد شده است. شما با جستجو سید جواد هاشمی ویکی پدیا در گوگل می توانید اطلاعات دیگری را هم از بیوگرافی او کسب کنید.

  2. ماجرای سریال زخم کاری و سید جواد هاشمی چیست؟

    او در این سریال در سکانسی برهنه کنار استخر است و همین موجب شده است که کاربران با توجه به وجهه مذهبی او واکنش های متفاوتی نشان بدهند. عده ای حتی شایعه ممنوع التصویر شدن او را پیش کشیده اند.

  3. حضور سید جواد هاشمی در شب آهنگی چطور بوده است؟

    او از زمان برنامه شام ایرانی با حامد آهنگی مجری برنامه شب آهنگی دوست است و آن ها با هم به لبنان هم رفته اند. در برنامه شب آهنگی از جواد دعوت شد و برنامه خنده دار و خودمانی خوبی حاصل ماجرا شد.

  4. ماجرای دفاع سید جواد هاشمی از گلشیفته فراهانی چگونه بوده است؟

    او در برنامه ای گفته است باید راه را برای توبه گلشیفته فراهانی باز کرد و اگر برگشت او را پذیرفت. همانقدر که الهام چرخنده مورد احترام است، فراهانی هم باید باشد.

لطفا به این مقاله امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید