بیوگرافی حمید لولایی بازیگر قدیمی ایرانی + عکس او در کنار همسرش

در رابطه با تاریخ تولد حمید لولایی (پولدارترین بازیگر ایران) باید گفت که در ۳ دی ۱۳۳۴ در تهران به دنیا آمده است و از بازیگران معروف و مشهور سینما و تلویزیون ایرانی می باشد که نزدیک به چهل سال است در این عرصه فعالیت می کند؛ او توانسته است بسیار خوش بدرخشد و آثار بسیار ارزشمندی را از خودش به جای بگذارد. نخستین حضور حمید در تلویزیون ایران با سریال «فراموش‌ خانه» آغاز شده است اما شهرت معروفیتش به دلیل بازی در سریال های طنز «ساعت خوش» و «نوروز ۷۲» می باشد. بعد از آن با بازی در سریال «زیر آسمان شهر» با نقش خشایار مستوفی توانست به این معروفیت و مشهوریت بیفزاید.

پس می‌توان گفت که Hamid Lolayei یکی از بازیگران بسیار مطرح سینما و تلویزیون ایران می باشد که توانست به خاطر ایفا نقش اشکبوس در فیلم «چند می گیری گریه نکنی» برنده سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل مرد در جشنواره فیلم فجر شود در ادامه به معرفی حاشیه های آقای لولایی در نقش روحانی و حمید لولایی ویکی پدیا خواهیم پرداخت.

حمید لولایی کیست؟

حمید لولایی کیست؟

در رابطه با بیوگرافی حمید لولایی باید گفت که در تاریخ ۳ دی ۱۳۳۴ در محله عشرت آباد تهران به دنیا آمد اما اصالتاً اهل شمال می باشد؛ اما در محله عشرت آباد بزرگ شده است، وضعیت تاهلش متاهل و صاحب دو فرزند دختر به نام های سارا و مریم می باشد. تنها مشوق اش در بازیگری را مادرش می داند و همیشه از رو راستی و صداقت مادرش برای عام و خاص صحبت می کند و معتقد است تنها هنری که به بازیگری نزدیک است نقاشی می باشد و عاشق کار ها و آثار آنتوان چخوف است.

در رابطه با صفات و ویژگی های رفتاری حمید لولایی باید گفت که تحمل و صبر زیادی دارد و معمولاً آدم کم حرفی می باشد؛ اما هیچ موقع خودش را دست کم نمی گیرد. به گفته خودش فرد بی آزاری است و از اخلاق بسیار مهربان و دل رحمی برای اهل خانه برخوردار است و عاشق ابراز محبت و علاقه به دیگران است همچنین به فوتبال و سوارکاری علاقه بسیاری دارد و علاقمند به بازی چارلی چاپلین است؛ زیرا در بچگی به دلیل این علاقه برای اطرافیان ادای چارلی چاپلین را در می آورده.

از دیگر علایق حمید لولایی می‌توان گفت که به بازیگری پرویز پرستویی بسیار علاقه مند می باشد و رضا عطاران را به عنوان فردی فروتن و خوش فکر یاد می کند. همچنین بیان کرد که طرفدار تیم استقلال یا پرسپولیس نیست اما به بازی مهدی مهدوی کیا علاقه مند می باشد و همچنین یکی از تلخ ترین اتفاق های زندگی اش فوت مادر همسرش می باشد که این مرگ روی وضع زندگیش تاثیر گذاشته بود.

حمید لولایی در دورهمی

حمید لولایی در دورهمی

چند سال پیش که حمید لولایی در آستانه ۶۰ سالگی بود مهران مدیری او را در برنامه دورهمی دعوت کرد و این بازیگر معروف ایرانی با احترام دعوت مهران مدیری را پذیرفت و در این برنامه جذاب حضور پیدا کرد. مهران مدیری شروع برنامه را با یادآوری چهل سالگی حمید لولایی شروع کرد و گفت ۳ سال پیش فیلم ساعت خوش رو با همکاری هم دیگر بازی کردیم، همچنین مهران مدیری خطاب به حمید لولایی گفت که با حضور در این فیلم در بین مردم به معروفیت رسیدی!

بعد از آن صحبت‌ هایی در مورد اولین فعالیت های حمید لولایی شد. او بیان کرد از سال ۱۳۶۰ فعالیت اش را به طور رسمی و جدی شروع کرد و حضور او در این مسابقه ۲۵ دقیقه و ۲۵ ثانیه طول کشید که فیلم ضبط شده صحبت‌ های این دو در برنامه دورهمی به طور کامل در نرم افزار هایی چون آپارات، یوتیوب، اینستاگرام و گوگل قابل مشاهده و دانلود می باشد و با کیفیت بسیار فوق العاده می توان به آن دسترسی پیدا کرد.

درآمد حمید لولایی چقدر است؟

در رابطه با ثروت حمید لولایی باید گفت که او از مقدار درآمد و دارایی مطلوبی برخوردار است. زیرا از سال ۱۳۶۰ در عرصه بازیگری فعالیت داشته است و در فیلم‌ های تلویزیونی، سینمایی و خانگی بسیاری ایفا نقش کرده است می توان گفت که با بازی در این فیلم ها دستمزد نسبتاً خوبی را دریافت کرده است.

همچنین یکی از بازیگران معروف تلویزیون و سینما ایران می باشد که جز گران ترین بازیگران ایران می باشد و با بازی در فیلم های مختلف دستمزد نسبتاً خوبی را دریافت می کند. مدتی است که او تبلیغ شرکت داماک را می‌کند و طی کلیپی بیان کرده است که اگر قصد مهاجرت به خارج از کشور علی الخصوص دبی را دارید حتماً با داماک مشورت کنید زیرا داماک بهترین راهنمایی و کمک ها را برای زندگی آسان در دبی به شما پیشنهاد می‌ کند.

اینستاگرام حمید لولایی

اینستاگرام حمید لولایی

حمید لولایی با آیدی hamid.lolaee در اپلیکیشن اینستاگرام فعالیت می کند برای راحت تر پیدا کردن پیج پابلیک اش نام خودش را به انگلیسی نوشته است اولین پست او مربوط به ۲۵ ژانویه ۲۰۲۰ می باشد از آن موقع به بعد حدود ۹۳ پست منتشر کرده است که پست هایش محتوا و مضمون متفاوتی دارند. آخرین پستش مربوط به درگذشت ارشا اقدسی می باشد که احساس ناراحتی و غم کرده است و به خانواده این بدلکار معروف و حرفه ای ایرانی طی انتشار پستی تسلیت عرض کرد.

حمید لولایی اینستا را راهی برای ارتباط برقرار کردن با هوادارانش خطاب کرده است و در بیو پیج اینستاگرامش نوشته است که تنها صفحه رسمی اش می باشد. او حدود 310 کا فالوئر دارد به دلیل تازه تاسیس بودن پیجش نتوانسته فالوور های زیادی را جذب خودش کند علاوه بر مواردی که در بالا ذکر شد می‌ توان گفت که تیزر فیلم های قدیمی و جدیدی که در آن بازی می کند را هم منتشر می کند که از محبوبیت بسیاری برخوردار هستند.

عکس های حمید لولایی

عکس های بسیاری از حمید لولایی و همسرش و همچنین فرزندان سارا و مریم در فضای مجازی موجود می باشد. علاوه بر عکس های خانوادگی، عکس های تکی و یا دسته جمعی با بازیگران سینما و تلویزیون ایران هم دارد. تمامی این عکس ها در اپلیکیشن‌ های موجود چون اینستاگرام، آپارات، یوتیوب و گوگل قابل مشاهده و دانلود می باشند.

برخی از عکس های موجود از او در فضای مجازی مقداری بی کیفیت و قدیمی می باشند زیرا او از بازیگران قدیمی سینما و تلویزیون ایران می باشد. پس طبیعی می باشد که عکس های بی کیفیت و کهنه از او در فضای مجازی موجود باشد. البته خودش هم عکس های بسیاری در پیج پابلیک اینستاگرامش منتشر می‌کند که بعد از مدتی این عکس ها توسط فن پیج ها و دیگر افراد کپی می شوند و در دیگر اپلیکیشن های موجود دیده می شوند.

فیلم های حمید لولایی

حمید لولایی در برنامه دورهمی بیان کرد که فعالیت رسمی اش را در سینما و تلویزیون ایران از سال ۱۳۶۰ آغاز کرد اولین تجربه بازیگری اش با سریال «فراموش‌ خانه» شروع شد. بعد از آن در سریال‌ های طنزی چون «نوروز ۷۲» و «ساعت‌خوش» ایفا نقش کرد که با بازی در سریال ساعت خوش توانست به معروفیت و محبوبیت بسیاری در بین مردم ایران برسد و بعد از بازی در این سه فیلم افتخار این را داشت که با کارگردان‌ های مطرح بسیاری همکاری و در فیلم‌ های زیادی ایفا نقش کند.

سریال «فراموش‌خانه» یک مجموعه تلویزیونی بود که به تهیه کنندگی و کارگردانی سید عبدالرضا نواب صفوی و نویسندگی مهرداد مجید حسینی زاده در سال ۱۳۷۰ صورت گرفت. این مجموعه تلویزیونی دارای ۷ قسمت که مجموع مدت زمان آن ۵۷۰ دقیقه بود و اولین تجربه بازیگری حمید لولایی بود که توانست در این فیلم خوش بدرخشد و به بهترین شکل ایفا نقش کند. در ادامه به معرفی چند مورد از فیلم های این بازیگر قدیمی و معروف سینما و تلویزیون ایران خواهیم پرداخت.

مجموعه تلویزیونی بوتیمار

مجموعه تلویزیونی بوتیمار محصول سال ۱۴۰۰ می باشد. این مجموعه به نویسندگی سعید جلالی، شهاب عباسی و آرمان صبوری، تهیه کنندگی مهران مهام و کارگردانی علیرضا نجف زاده منتشر شد. این سریال تلویزیونی در ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ از شبکه اصلی سه سیما جمهوری اسلامی ایران پخش شد و ژانر آن طنز، خانوادگی و اجتماعی می باشد در رابطه با مکان های فیلمبرداری شده باید گفت که در تهران و مازندران این سریال تولید شده است که در این فیلم رقص حمید لولایی در بوتیمار بسیار وایرال فضای مجازی شد.

داستان این مجموعه تلویزیونی از این قرار می باشد که خانواده گلابی قبل از بیماری ویروس کرونا ۴ ماشین از شرکت لیزینگ خریده بودند و قصد داشتند که آن ماشین ها را بفروشند تا برای مادرشان خانه بخرند اما شرکت لیزینگ ماشین ها را تحویل خانواده گلابی نداد و بعد از مدتی فهمیدند که شرکت لیزینگ کلاهبرداری بوده است. به همین منظور پدر خانواده (حمید لولایی) همراه با همسرش (مرجانه گلچین) عازم شمال شدند تا … .

سریال تلویزیونی نقطه سر خط

این سریال تلویزیونی به کارگردانی سعید آقاخانی، تهیه کنندگی ایرج محمدی و مهران مهام و نویسندگی مصطفی کیانی و سعید جلالی محصول سال ۹۰ بود. ژانر این فیلم طنز اجتماعی می باشد که بسیار مورد استقبال بینندگان بود و دارای ۲۷ قسمت ۴۰ دقیقه‌ ای بود که از شبکه سه سیما جمهوری اسلامی ایران در ۲۹ بهمن ۱۳۹۰ پخش شد. در این فیلم بازیگرانی چون حمید لولایی با نقش صمد قیصری، مریم سعادت با نقش گندم، علی صادقی با نقش فریبرز، غلامرضا نیکخواه با نقش سیروس و مرجانه گلچین با نقش خانوم دلشاد نقش های اصلی فیلم را در دست داشتند.

داستان فیلم حکایت کارمندی است که مدتی است تقاضا وام کرده است و بعد از مدتی با تقاضا وام اش موافقت می‌شود اما همزمان با موافقت تقاضا وام حکم بازنشستگی اش هم صادر می‌شود و این موضوع چالش ها و ماجراهایی را برای شخصیت های داستان به بار می آورد و ادامه داستان!

مجموعه تلویزیونی خوش نشین ها

این مجموعه تلویزیونی یکی از بهترین فیلم های سال ۸۹ شبکه ۳ سیما جمهوری اسلامی می باشد که با جرات می توان گفت تمامی مردم ایران از این فیلم استقبال کردند این فیلم به کارگردانی سعید آقاخانی، تهیه کنندگی ایرج محمدی و مهران مهام و نویسندگی علیرضا کاظمی‌ پور و سعید جلالی در آبان ماه ۱۳۸۹ به روی آنتن رفت.

بازیگران بسیار مشهوری چون حمید لولایی، سیروس گرجستانی، مرجانه گلچین، علی صادقی، مهران رجبی، حدیثه‌ تهرانی، اردشیر کاظمی، محمد کاسبی، سپند امیر سلیمانی، صبا کمالی، حلیمه سعیدی، امیر غفارمنش، بهشاد شریفیان، گیتی معینی، کولان دبستانی و پرستو مقدم در این فیلم ایفا نقش کردند.

این فیلم دارای ۲۷ قسمت بود که انتشار اولیه آن در سال ۱۳۸۹ صورت گرفت داستان از این قرار می باشد که مرجانه گلچین (آفاق) همراه پسرش علی صادقی (دانیال) و دخترش حدیثه تهرانی (سارا) از سفر بر می گردند. همسرش سیروس گرجستانی (اردشیر) قرار بود که به استقبال همسرش و فرزندانش بیاید اما متاسفانه به استقبال آن ها نیامد و دلهره از همین موضوع شروع شد و وقتی به خانه می‌ روند می بینند که اردشیر همسرش در خانه هم حضور ندارد و ادامه داستان!

مجموعه تلویزیونی مسافران

این مجموعه تلویزیونی محصول سال ۱۳۸۸ می باشد که حمید لولایی از بازیگران نقش اصلی و مهم این فیلم می باشد ژانر فیلم طنز و علمی تخیلی است که در ۲۹ تیر ۱۳۸۸ به کارگردانی رامبد جوان از شبکه ۳ سیما جمهوری اسلامی با ۶۹ قسمت ۳۵ تا ۴۵ دقیقه ای پخش شد و تا ۲۶ آذر ۱۳۸۸ ادامه یافت.

در این فیلم نویسندگان زیادی تلاش کردند که عبارتند از پیمان قاسم خانی که به عنوان سرپرست نویسندگان و محراب قاسم خانی، خشایار الوند، فریده هادی و علیرضا ناظر فصیحی. همچنین در این فیلم‌ بازیگران بسیار توانایی چون رامبد جوان، حمید لولایی، حسن معجونی، سحر‌ دولتشاهی، شقایق دهقانی، نصرالله رادش، مریم شیرازی، پروین قائم مقامی، حامد کیازال، اصغر حیدری، رضا کریمی و محسن زعیمی بازی کردند.

داستان این فیلم در مورد موجودات فضایی می باشد که احساس می کنند موجودات جهان برای ساکنان زمین تهدیدی می باشند به همین خاطر موجودات فضایی گروهی را روانه سیاره زمین می کنند تا با فرهنگ و رفتار زمینی ها بیشتر آشنا شوند. همان طور که در بالا بیان کردیم این سریال شامل ۶۹ قسمت می باشد که تقریباً هر قسمت آن اسم و مفهوم متفاوتی دارد.

مجموعه تلویزیونی چارخونه

مجموعه تلویزیونی چهارخونه محصول سال ۸۶ می‌باشد که یکی از سریال های کمدی ایرانی است که در زمان خودش بسیار مورد استقبال مردم قرار گرفت و یکی از فیلم های تلویزیونی است. این سریال دارای ۱۰۸ قسمت ۴۵ دقیقه‌ ای می باشد که در ۹ تیر ۱۳۸۶ از شبکه ۳ سیما جمهوری اسلامی پخش می‌ شد و پخش آن تا ۱۶ دی ماه همان سال طول کشید.

این مجموعه تلویزیونی به کارگردانی سروش صحت و تهیه کنندگی محسن چگینی منتشر شد و بازیگرانی چون حمید لولایی، سید جواد رضویان، مریم امیر جلالی، محمد شیری، اردلان شجاع‌ کاوه، فلامک‌ جنیدی، بهنوش بختیاری، سحر ولدبیگی و رضا شفیعی جم در آن ایفا نقش کردند. ‌‌

داستان این سریال تلویزیونی بسیار جذاب است و در مورد خانواده جمالی می باشد که دو دختر دارند و همراه با دختر ها و داماد هایشان در یک آپارتمان چهار طبقه زندگی می کند. بعد از مدتی سید جواد رضویان (شنبه) به عنوان کارگر به ظاهر افغانی وارد ساختمان آن ها می‌شود و در یکی از واحد ها زندگی می کند و بعد از مدتی رضا شفیعی جم (حامد) داماد بزرگ خانواده جمالی متوجه می شود. او هم ولایتی شنبه می باشد بعد از این موضوع داستان فیلم بسیار جالب و خنده دار می شود!

جوایز و افتخارات حمید لولایی

همان طور که در اول مقاله بیان کردیم حمید لولایی از بازیگران مشهور و معروف سینما و تلویزیون ایران می باشد که از سال ۱۳۵۸ فعالیتش را در حوزه تئاتر و از سال ۱۳۶۶ فعالیت اش به طور رسمی در سینما و تلویزیون ایران با فیلم «نیاز» آغاز کرده است. می توان گفت که در این چهل سال فعالیتش در فیلم‌ های تلویزیونی، سینمایی و مجموعه های خانگی بسیاری بازی کرده است که تقریباً در ۹۰ درصد فیلم ها نقش های اصلی فیلم را در دست داشته است.

همچنین توانست به خاطر ایفا نقش اشکبوس در فیلم «چند می گیری گریه نکنی» با کارگردانی شاهد احمدلو و نویسندگی محسن تنابنده برنده سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل مرد در جشنواره فیلم فجر شود. کسب این جایزه یکی از افتخارات بزرگ این بازیگر و کارگردان فیلم بود.

با جرات می توان گفت که از سال‌ های فعالیتش تا به امروز در بیش از ۳۰ فیلم تلویزیونی و سینمایی ایفا نقش کرده است که باید گفت حضورش در این فیلم ها باعث بیشتر شناخته شدن و معروفیت شده است. این موضوع دست کمی از افتخارات و جوایز ندارد زیرا یکی از گران ترین بازیگران سینما و تلویزیون می باشد که در فیلم های بسیار هیجان انگیز و جذاب بازی می‌ کند و با کارگردان های توانایی افتخار همکاری داشته است.

حمید لولایی چند سال دارد؟

حمید لولایی چند سال دارد و زندگی او در کجاست؟

در رابطه با سن حمید لولایی باید گفت که این بازیگر محبوب و مشهور سینما و تلویزیون ایران تنها ۶۶ سال دارد و در این سن صاحب دو فرزند به نام‌ های سارا و مریم است و مدتی حاشیه هایی در مورد فیلم و کلیپ های عروسی دختر حمید لولایی روانه بازار شده بود. اما باید گفت که فیلمی در این باره هیچ فیلم و عکسی موجود نمی باشد همچنین سوال هایی در مورد اینکه حمید لولایی کجاست؟ وجود دارد و باید گفت از بدو تولد و تا الان که ۶۶ سال سن دارد ساکن تهران بوده و در حال حاضر در کشور عزیزمان ایران زندگی می کند.

مصاحبه با این بازیگر

با حمید لولایی مصاحبه های بسیاری از طریق برنامه های تلویزیون و رسانه های ملی و رسمی ایران صورت گرفته است که در این مصاحبه ها سوال های بسیار متفاوت و متعددی از حمید لولایی پرسیده شده است. فیلم های ضبط شده این مصاحبه ها در تمامی اپلیکیشن های موجود چون اینستاگرام، یوتیوب، آپارات و گوگل مشاهده و دانلود می باشد.

مصاحبه حمید لولایی با رامبد جوان یکی از مصاحبه های هیجان انگیز و جنجالی می باشد که از برنامه خندوانه و شبکه تماشا پخش شد و هم اکنون در آپارات، یوتیوب و کانال کیوسک‌ سرگرمی موجود می باشد. در این مصاحبه حمید لولایی خاطرات دوران کودکی و نوجوانی اش را تعریف می کرد که بسیار مورد استقبال بینندگان قرار گرفت این مصاحبه به قدری جذاب و خنده دار می باشد که جز پربازدید ترین مصاحبه هایش قرار گرفته است.

حاشیه های حمید لولایی

چندی پیش صفحه اینستاگرام حمید لولایی توسط یکی از افراد سودجو و منفعت طلب هکر هک و از دسترس خودش خارج شده بود که متاسفانه که به دایرکت اینستاگرام حمید لولایی مراجعه کرده بود و از تمامی چت های خصوصی با دیگر افراد اسکرین شات گرفته بود. همین موضوع بسیار حاشیه ساز شد و خبر های بسیار جنجالی روانه فضای مجازی کرد و حمید لولایی نسبت به این اسکرین شات ها هیچ ری اکشنی نشان نداد. بعد از مدتی تمامی این تصاویر حذف شدند و اکنون با یک اکانت جدید در اینستاگرام فعالیت می کند که پیج اش را در ۲۵ ژانویه ۲۰۲۰ ساخت.

حاشیه های حمید لولایی

همسر این بازیگر کیست؟

متاسفانه در رابطه با اسم و مشخصات دقیق زن حمید لولایی اطلاعات دقیقی در دست نیست اما عکس های بسیاری از همسرش و فرزندانش در فضای مجازی موجود می باشد. حمید لولایی یک بار ازدواج کرده است و به همسرش بسیار علاقه مند باشد و زمانی که مادر همسرش فوت کرد بسیار تحت تأثیر قرار گرفت و گفته است که از بدترین اتفاقات زندگی اش بوده است.

همسرش به شب آهنگی حمید لولایی بسیار علاقه مند می باشد و گفته است که یکی از هیجان انگیز ترین اتفاقات برای او می باشد و این دو از زندگی بسیار عاشقانه و آرامی برخوردارند.

سوالات متداول

  1. معروف ترین جوایز و افتخارات حمید لولایی را چیست؟

    حمید لولایی افتخار این را داشته که به خاطر ایفا نقش اشکبوس در فیلم «چند می گیری گریه نکنی» با کارگردانی شاهد احمدلو و نویسندگی محسن تنابنده برنده سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل مرد در جشنواره فیلم فجر شد. کسب این جایزه یکی از افتخارات بزرگ این بازیگر، نویسنده و کارگردان فیلم بود.

  2. نام فرزندان حمید لولایی چیست؟

    صاحب دو فرزند دختر به نام های سارا و مریم می باشد. ‌

  3. حمید لولایی چند سال دارد؟

    او در حال حاضر ۶۶ سال سن دارد.

  4. حمید لولایی اصالتاً اهل کجاست؟

    در تهران به دنیا آمده است اما اصالتاً شمالی است.

لطفا به این مقاله امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید