رویا تیموریان کیست؟ | بیوگرافی و شناخت بیشتر با دختر و همسرش

رویا تیموریان که یکی از مومن ترین بازیگران ایرانی می باشد در بیست و هشتم اسفند سال 1338 در شهر تهران به دنیا آمده است. این بازیگر معروف در فیلم های بسیاری ایفا نقش کرده است. در ادامه به بیوگرافی رویا تیموریان می پردازیم.

رویا تیموریان کیست؟

رویا تیموریان کیست؟

رویا تیموریان در زمستان سال 1338 در تهران به دنیا آمده است. این بازیگر در رشته کارگردانی و بازیگری در سال 1366 از دانشگاه هنر فارغ التحصیل شده است. فعالیت او در رادیو از سال 1360 آغاز شد و در تلویزیون از سال 1362 با فیلم برده رقصان فعالیت خود را آغاز کرد. او در سال 1373 با فیلم سینمایی حسرت وارد حیطه بازیگری شد. او با بازی در مجموعه تلویزیونی رعنا در سال 1369 به همه نشان داد که چه قدر توانمند است و در این زمینه استعداد دارد. او همیشه در فیلم هایی که بازی کرده خوش درخشیده است.

او در مجموعه محاکمه که به کارگردانی حسن هدایت بود در سال 78 به خوبی ایفا نقش کرد و بر تعداد هواداران خود افزود. رویا در سینما بهتر ایفا نقش کرده و می توان گفت موفق تر هم است. او با بازی در فیلم هایی نظیر مرد بارانی، قارچ سمی، به خصوص زندان زنان که باعث شد تا جایزه بهترین بازیگر نقش او را از ششمین جشن خانه سینما دریافت کند و استعدادش را به رخ همه گان بکشد. این بازیگر فرزند آخر خانواده می باشد و سه خواهر بزرگتر از خود دارد.

او اولین بار به همراه شوهر خواهرش به سالن تئاتر در دانشگاه فردوسی دانشکده ادبیات رفت و از همان جا به تئاتر علاقه مند شد. او از سال 57 وقتی که 19 ساله بود با تئاتر های دانشجویی فعالیت خود را آغاز کرد و یک سال بعد هم با نمایش ماهی سیاه کوچولو در دانشکده هنر روی صحنه رفت. در سال 73 زمانی که 35 سال داشت با تجربه سالیان سال از تئاتر با فیلم های سینمایی حسرت دیدار به کارگردانی زینال زاده ایفا نقش کرد. شهرت این بازیگر با فیلم مرد بارانی در سال 78 آغاز شد و یک سال بعد توانست با فیلم زندان زنان تندیس زرین نقش اول را از خانه سینما دریافت کند.

رویا تیموریان اول با میر ولی الله تهیه کننده سینما ازدواج کرد. اما زندگی آن ها عمری طولانی نداشت و بعد از به دنیا آمدن دو دختر به نام درنا و دنیا به جدایی و طلاق ختم شد. رویا برای بار دوم در سال 1382 زمانی که 44 سال بود با مسعود رایگان بازیگر معروف که 49 سال دارد ازدواج کرد. این بازیگر برای اجرای اجرای تئاتر به سوئد رفت و در آن جا مسعود رایگان را بعد از 22 سال دید و بعد با هم ازدواج کردند. این بازیگر خیلی آدم جاه طلبی نیست که فکر کند چگونه به قله های بلند بازیگری دست یابد و به هالیوود برود. او همیشه در تلاش بوده تا در مسیر خودش درست قدم بردارد و انتخاب های مناسبی داشته باشد. همیشه گفته است برای من احترام و توجه افراد بسیار مهم است.

آدرس پیج اینستاگرام رویا تیموریان چیست؟

آدرس پیج اینستاگرام رویا تیموریان چیست؟

این روز ها همه در فضای مجازی اینستاگرام برای خود صفحه ای دارند که در این صفحه از روز مرگی های خود می گذارند. این بازیگر هم در اینستا برای خود یک صفحه دارد و در این صفحه عکس هایش را می گذارد که معمولا این عکس ها لایک و کامنت بسیاری را از آن خود می کنند. اگر شما علاقه مند هستید تا وارد پیج این بازیگر شوید می توانید نام او را به صورت لاتین در جستجوگر این فضا وارد کنید و وارد پیج او شوید یا می توانید آیدی Royateymourian را در جستجوگر این فضا وارد کنید و پیج او را به راحتی بیابید. او در این صفحه بیش از یک میلیون فالوور دارد که نشان می دهد هواداران او کم نیستند.

همسر رویا تیموریان کیست؟

همسر رویا تیموریان مسعود رایگان می باشد که در عرصه بازیگری به فعالیت می پردازد. او در یکم بهمن ماه سال 1333 در خرم آباد به دنیا آمده است. او در رشته کارگردانی تئاتر از دانشکده هنر های دراماتیک فارغ التحصیل شده است. رایگان همیشه به همراه پدرش پرده خوانی کرده و از همان موقع به فعالیت در زمینه تئاتر پرداخته است. رایگان در سال 1381 به دعوت وحید موسائیان به ایران آمد و بعد در فیلم خاموشی دریا ایفا نقش کرده است. او همچنین کاندید دریافت سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد در بیست و سومین دوره جشنواره فیلم فجر شد. این بازیگر در فیلم های بسیاری نظیر دلدادگان، گل چهره، زیر آب و مخمصه ایفا نقش کرده است.

فیلم های برتر رویا تیموریان کدامند؟

این بازیگر در فیلم های بسیاری ایفا نقش کرده است و در همه آن ها خوش درخشیده است. از جمله سریال هایی که این بازیگر به ایفا نقش پرداخته می توان به دیوار به دیوار، شمس العماره، سقوط یک فرشته، مدار صفر درجه و خسته دلان اشاره کرد.

خسته دلان

یکی از فیلم هایی که رویا تیموریان در آن ایفا نقش کرده است خسته دلان نام دارد. این سریال به کارگردانی سیروس الوند و نویسندگی محمد هادی کریمی ساخته شده است. تیموریان با افراد معروفی مثل امین تارخ، علی نصیریان، سام درخشانی، پویا امینی و کوروش تهامی هم بازی شده است.

در مسیر زاینده رود

در مسیر زاینده رود یکی دیگر از فیلم هایی است که رویا تیموریان در آن بازی کرده است. این فیلم به کارگردانی حسن فتحی در سال 1389 تولید شد. اسماعیل عفیفه تهیه کننده این فیلم می باشد. او در این سریال به خوبی ایفا نقش کرد.

مدار صفر درجه

یکی دیگر از فیلم هایی که این بازیگر بازی کرد مدار صفر درجه نام دارد. این فیلم در سال 86 از شبکه یک منتشر شد و افراد بسیاری را به خود جذب کرد.

فیلم های برتر رویا تیموریان کدامند؟

سقوط یک فرشته

سقوط فرشته یکی دیگر از فیلم هایی است که این بازیگر در آن بازی کرده است. این سریال در سال 1390 به کارگردانی بهرام بهرامیان ساخته شد و از شبکه یک منتشر شد.

شمس العماره

شمس العماره یکی از فیلم هایی است که رویا تیموریان در آن به خوبی درخشیده است. این سریال در سال 88 به کارگردانی سام مقدم تولید شد. با این فیلم بود که رویا تیموریان بیش از پیش شناخته شد.

درآمد رویا تیموریان از کجاست؟

این بازیگر معمولا از طریق فیلم هایی که بازی می کند در آمدی دارد. او به ازای هرنقشی که بازی می کند حدودا صد میلیون دریافت می کند که این مبلغ بستگی به نقش او دارد. با این حساب اگر او در سال پنج نقش بازی کند مبلغی حدود 500 میلیون در ماه درآمد دارد.

عکس های این بازیگر را در کجا ببینیم؟

معمولا عکس های بازیگران و افراد معروف در فضا های مجازی بسیاری یافت می شود. شما می توانید نام این بازیگر را در مرور گر خود وارد کنید و از سایت های متعدد عکس های این بازیگر را مشاهده کنید. یک راه دیگر برای دیدن عکس های این بازیگر وجود دارد که آن هم از طریق پیج اینستاگرام او می باشد که شما می توانید وارد صفحه او در این فضا شوید و عکس هایی که در قالب پست و استوری قرار داده را مشاهده کنید که این عکس ها لایک و کامنت بسیاری را از آن خود کرده است.

حاشیه های این بازیگر در رابطه با چه موضوعاتی است؟

این بازیگر همیشه سعی می کند در راستای خود فعالیت کند و به دور از حواشی باشد و باید گفت انصافا در این کار موفق بوده است و حاشیه ای ندارد.

رویا تیموریان بیماری خاصی دارد؟

رویا تیموریان هیچ بیماری خاصی ندارد و در این رابطه در هیچ سایتی اطلاعاتی درج نشده است. گفته شد که خواهر زاده تیموریان بیماری ام اس دارد. برای اطلاعات بیشتر می توان رویا تیموریان ویکی پدیا را سرچ کرد و از این سایت به اطلاعات جامع دست یافت.

عکس های این بازیگر را در کجا ببینیم؟

افتخارات این بازیگر محبوب چیست؟

این بازیگر افتخارات بسیاری را از آن خود کرده است که می توان به تندیس زرین نقش اول زن برای فیلم زندان زنان، کاندیدا نقش دوم برای فیلم مرد بارانی، کاندیدا نقش دوم زن برای فیلم تیک، کاندید نقش دوم برای نقش اول کافه ستاره، کاندید نقش اول زن برای فیلم گوشواره، کاندید نقش اول زن برای فیلم شیفتگی اشاره کرد.

این بازیگر در خندوانه دعوت شد؟

این بازیگر در برنامه خندوانه دعوت شد و با رامبد جوان گفت و گو کرد. این بازیگر در این برنامه بسیار شاداب بود و رامبد جوان از او خواست تا یک دیالوگ را به چند صورت مختلف بگوید و او به بهترین نحو ممکن آن را اجرا کرد.

رویا تیموریان اهل کجاست؟

این بازیگر اصالتا از شهر تهران است و در این شهر به دنیا آمده است. این بازیگر هم اکنون در شهر تهران زندگی خود را سپری می کند.

سوالات متداول

  1. رویا تیموریان کیست؟

    رویا یکی از بازیگران معروف است که تا به اکنون فیلم های بسیاری بازی کرده است.

  2. همسر رویا تیموریان کیست؟

    مسعود رایگان همسر رویا تیموریان می باشد.

  3. رویا تیموریان متولد چه سالی است؟

    او در اسفند سال 1338 به دنیا آمده است.

  4. آیا رویا تیموریان به خارج از کشور مهاجرت کرده است؟

    این بازیگر سفر های متعددی به خارج از کشور داشته است اما در ایران ساکن است و دائما به خارج از کشور مهاجرت نکرده است.

لطفا به این مقاله امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید