بازیگران زن دهه پنجاه سینما و تلویزیون ایران + حواشی جدید آن ها

بازیگران زن دهه ۵۰ از سال های ابتدا فعالیت خود در سینما و تلویزیون ایران شناخته شده هستند و با ایفای نقش در سریال ها فیلم‌ های سینمایی مختلف توانستند شهرت قابل توجهی را کسب کند. در میان هنرمندان زن دهه ۵۰ که اغلب در دهه ۷۰ وارد سینما شدند چهره های پرطرفداری نیز وجود دارند که نقش های ماندگاری را ایفا کرده اند.

زیگران زن دهه پنجاه چه افرادی می باشند؟

بازیگران زن دهه پنجاه چه افرادی می باشند؟

در ادامه مطلب مقاله به معرفی چهره های محبوب و معروف بازیگران زن دهه ۵۰ می پردازیم.

آزاده صمدی از بازیگران زن دهه پنجاه

آزاده صمدی در تاریخ ۱۷ دی سال ۱۳۵۷ در شهر لاهیجان متولد شد. او فعالیت خود را در حرفه بازیگری در سینما تلویزیون و تئاتر ایران از سال ۱۳۸۲ آغاز کرد و فارغ التحصیل رشته تئاتر از دانشگاه سوره نیز می باشد.

آزیتا ترکاشوند

آزیتا ترکاشوند در تاریخ ۳۰ خرداد سال ۱۳۵۹ در شهر بروجرد متولد شد و هنر پیشه سینما، تلویزیون و تئاتر است که فعالیت خود را از سال ۱۳۸۴ آغاز کرده است و فارغ التحصیل ادبیات فارسی نیز می باشد. از فیلم ها و سریال هایی که در آن ها نقش آفرینی کرده و توانسته است شهرت قابل توجهی به دست آورد می توان به قلاده های طلا، گاندو و کلاه پهلوی اشاره کرد.

الهام پاوه نژاد

الهام پاوه نژاد در تاریخ ۲۷ شهریور سال ۱۳۵۰ در تهران متولد شد و فعالیت خود را در حرفه بازیگری از سال ۱۳۶۹ آغاز کرده است. تحصیلات خانم پاوه‌ نژاد شامل دیپلم علوم طبیعی از دبیرستان انوشیروان و کاردانی بازیگری و کارگردانی از دانشگاه نی آوران در سال ۱۳۷۱ می باشد. او با بازی در نخستین کار تلویزیونی خود به نام سریال همسران که در سال ۱۳۷۳ تولید شد به شهرت رسید.

الهام حمیدی

الهام حمیدی در تاریخ ۸ آذر سال ۱۳۵۶ در تهران متولد شد. او حرفه بازیگری را از سال ۱۳۷۸ آغاز کرد و فارغ التحصیل رشته حسابداری از دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن می باشد. هنگامی که به کلاس های بازیگری می ‌رفت برای بازی در فیلم آوای در گلستان به کارگردانی رامین لباسچی انتخاب شد، از مجموعه های تلویزیونی که الهام حمیدی در آن ها نقش آفرینی کرده است. می‌ توان به مسافری از هند، زیر تیغ، آخرین دعوت، شوق پرواز و یوسف پیامبر اشاره کرد.

آناهیتا نعمتی

آناهیتا نعمتی در تاریخ ۲۰ تیر سال ۱۳۵۶ در شهر شاهرود متولد شد او فعالیت خود را در حرفه هنر پیشگی، تئاتر، سینما و تلویزیون ایران از سال ۱۳۷۷ آغاز کرده است و او دوره های بازیگری را زیر نظر استاد سمندریان گذرانده است. برای اولین بار در نقش کوتاهی در فیلم هیوا به کارگردانی رسول ملاقلی پور در سال ۱۳۷۵ بازی کرده است. اما با بازی در مجموعه تلویزیونی پرطرفدار مسافر به شهرت رسید.

بهاره رهنما از بازیگران زن دهه پنجاه

بهاره رهنما در تاریخ ۱۰ آذر سال ۱۳۵۲ در شهر اراک به دنیا آمد و فعالیت خود را در حرفه بازیگری تلویزیون ایران از سال ۱۳۷۱ آغاز کرده است. او فارغ التحصیل رشته ادبیات نمایشی نیز می باشد و دختر پروین قائم مقامی بازیگر سینما است.

بهنوش بختیاری

بهنوش بختیاری

بهنوش بختیاری در تاریخ ۲۹ اردیبهشت سال ۱۳۵۴ در تهران متولد شد و در حرفه بازیگری و منشی صحنه نیز فعالیت می‌ کند و دارای مدرک کارشناسی در رشته زبان فرانسوی از دانشگاه آزاد اسلامی تهران می باشد که فعالیت خود را در بازیگری با ایفای نقش در مجموعه تلویزیونی هوای تازه به کارگردانی حسن فتحی در سال ۱۳۷۵ آغاز کرد.

پانته آ پناهی

پانته آ پناهی در سال ۱۳۵۶ در تهران متولد شد و در حرفه بازیگری، تئاتر، سینما و منشی صحنه از سال ۱۳۸۰ فعالیت می‌ کنند. تحصیلات خانم پناهی شامل لیسانس کارگردانی سینما از موسسه آموزش عالی سوره می‌ باشد و در آلبوم درشور باتو رقصان به همراه صابر ابر با مهیار علیزاده نیز همکاری داشته است.

حدیث فولادوند

حدیث فولادوند در تاریخ ۲۰ دی سال ۱۳۵۶ در تهران متولد شد او فعالیت خود را در حرفه بازیگری از سال ۱۳۷۸ آغاز کرده است و در سال ۱۳۸۹ با آقای رامبد شکرابی ازدواج کرده است. او زیر نظر خانم گلاب‌ آدینه آموزش دید و در نمایش گل های دوستی روی صحنه رفت و برای اولین بار نقش کوتاهی را در فیلم دست های آلوده به کارگردانی سیروس الوند بازی کرد.

زهره فکورصبور

زهره فکور صبور در تاریخ ۱ فروردین سال ۱۳۵۷ در تهران متولد شد و فعالیت خود را در حرفه بازیگر سال ۱۳۷۷ آغاز کرده بود. او در خانواده ۷ نفره با پدری کرمانشاهی و مادری سمنانی متولد شد و نخستین کار بازیگری او ایفای نقش گل در تئاتر کودکی بود که زیر دست یکی از دوستانش بود اما کار حرفه ای خود را از سال ۱۳۷۷ با بازی در سریال روزگار جوانی آغاز کرد و شهرتش از آن جا به دست آمد.

سحر دولتشاهی

سحر دولتشاهی در تاریخ ۱۶ مهر سال ۱۳۵۸ در تهران متولد شده فعالیت خود را در حرفه بازیگری از سال ۱۳۸۰ آغاز گردید. او فارغ التحصیل رشته ادبیات نمایشی و کارشناسی مترجمی زبان فرانسه را دارد. نخستین کار حرفه‌ ای او با بازی در تئاتر نیمروز خواب آلود به کارگردانی آیت نجف بود و نخستین نقش سینمایی او در فیلم چهارشنبه سوری اثر آقای اصغر فرهادی بود. او کارگردان های معروف ایرانی همکاری داشته است.

سحر زکریا

سحر زکریا در تاریخ ۲۸ آذر سال ۱۳۵۲ در شهر اراک متولد شد و فعالیت خود در حرفه بازیگری از سال ۱۳۷۲ آغاز کرد و با بازی در سریال تلویزیونی در پناه تو در نقش دختر عموی رامین وارد دنیا و حرفه بازیگری شد و با بازی در نقش همسر رابین هود در مجموعه طنز قطار ابدی به شهرت رسید اما در زمانی که در برنامه طنز پاورچین نقش آفرینی کرد توانست به محبوبیت و شهرت بسیار زیادی برسد.

سوسن پرور از بازیگران زن دهه پنجاه

سوسن پرور در تاریخ ۲۳ اسفند سال ۱۳۵۴ در شهر اراک متولد شد و از سال ۱۳۷۲ با بازی در تئاتر آغاز کرد و در سال ۱۳۸۷ با نقش آفرینی در سریال بزنگاه به شهرت رسید. از فیلم ‌ها و سریال های او می ‌توان به مجموعه تلویزیونی بزنگاه به کارگردانی رضا عطاران در سال ۱۳۸۷ سریال روزگار قریب به کارگردانی کیانوش عیاری در سال ۱۳۸۶ اشاره کرد.

ستاره اسکندری

ستاره اسکندری

ستاره اسکندری در تاریخ ۲۵ خرداد سال ۱۳۵۳ در شهر تربت حیدریه استان خراسان رضوی متولد شد. او فعالیت خود را در حرفه بازیگری از سال ۷۳ آغاز کرد و خواهر او لاله اسکندری بازیگر معروف سینما و تلویزیون ایران می باشد. او دانشجوی رشته مترجمی زبان انگلیسی بود. اما به خاطر کار در تئاتر بعد از دو سال از ادامه تحصیل انصراف داد و از سال ۱۳۷۲ همراه با دانشجویان دانشکده هنر های زیبا را آغاز کرد و در آخر نزدیک به ۶ سال در کنار دانشجویان به ایفای نقش در جشنواره های دانشجویی و پایان نامه ها پرداخت.

ساره بیات

ساره بیات در تاریخ ۱۴ مهر سال ۱۳۵۸ در شهر مشهد استان خراسان رضوی متولد شد و فعالیت خود را در حرفه بازیگری از سال ۱۳۷۹ آغاز کرد و تاکنون نامزد دریافت بیش از ۲۰ جایزه در جشنواره ها شده است. او فارغ التحصیل لیسانس هنر و دوره دیده موسسه کارنامه نیز می باشد. علاوه بر بازیگری طراحی لباس و نقاشی انجام می دهد و با بازی در فیلم مقلد شیطان وارد سینما شد. ساره بیات در یک خانواده ۴ نفره بزرگ شده است.

سحر ولدبیگی

سحر ولدبیگی در تاریخ ۱ تیر سال ۱۳۵۶ در تهران متولد شد و در حرفه بازیگری و تهیه تیتراژ فعالیت می‌ کند. تحصیلات خانم ولدبیگی شامل دیپلم اداری بازرگانی از هنرستان شهید مدرس می باشد. او در کارگاه آزاد بازیگری یک دوره بازیگری را گذرانده است و پس از بازی در چند مجموعه تلویزیونی توانست با نقش آفرینی در سریال دختران به شهرت برسد.

شبنم مقدمی

شبنم مقدمی در تاریخ ۳ فروردین سال ۱۳۵۱ در تهران متولد شد و فعالیت خود را در حرفه بازیگری، سینما، تلویزیون و تئاتر از سال ۱۳۷۶ آغاز کرد و با آقای علیرضا آرا در سال ۱۳۸۴ ازدواج کرده است. او دارای مدرک کارشناسی ادبیات فارسی و دانش آموخته کلاس های بازیگری آقای امین تارخ می باشد.

شقایق فراهانی

شقایق فراهانی در تاریخ ۲ مرداد سال ۱۳۵۱ در تهران متولد شد و پدر او آقای بهزاد فراهانی بازیگر معروف سینما و تلویزیون و مادر او خانم فهیمه رحیمی نیا می باشد. او فعالیت خود را در حرفه بازیگری را از سال ۱۳۷۵ آغاز کرد و با نقش آفرینی در فیلم سینمایی لیلا وارد این عرصه شده و در بزرگسالی با بازی در فیلم پروانه در سطح بین‌المللی توانست موفق شود.

گلشیفته فراهانی

گلشیفته فراهانی که نام اصلی او رهاورد فراهانی می باشد، در تاریخ ۱۰ ژوئیه سال ۱۹۸۳ در تهران متولد شد و در حال حاضر ۳۸ سال سن دارد. او موسیقیدان و خواننده معروفی است که فعالیت خود را از سال ۱۹۹۷ آغاز کرده است. نقش های برجسته ای را در فیلم ‌های کارگردانان مشهوری همچون اصغر فرهادی، عباس کیارستمی، بهمن قبادی، رسول ملاقلی ‌پور، جیم‌ جارموش، ریدلی اسکات، یواخیم رانینگ و استن سندبرگ داشته است. جالب است بدانید او از جوان ترین بازیگرانی است که سیمرغ بلورین جشنواره فیلم فجر را دریافت کرده است.

شقایق دهقان از بازیگران زن دهه پنجاه

شقایق دهقان در تاریخ ۴ اسفند سال ۱۳۵۷ در آلمان متولد شد. او فعالیت خود را در حرفه بازیگری و نویسندگی از سال ۱۳۷۷ آغاز کرده است. از بازی های معروف او می‌ توان به ایفای نقش او در مجموعه تلویزیونی ساختمان پزشکان به کارگردانی سروش صحت در سال ۱۳۹۰ در نقش خانم شیرزاد اشاره کرد.

شیلا خداداد

شیلا خداداد

شیلا خداداد در تاریخ ۱۴ آبان سال ۱۳۵۹ در تهران متولد شد و در زمینه هنرپیشگی سینما و تلویزیون و مترجمی فعالیت می‌ کند و با نقش آفرینی در سریال های معروفی همچون مجموعه نمایش خانگی هیولا به کارگردانی مهران مدیری در سال ۱۳۹۸، مجموعه گلشیفته به کارگردانی بهروز شعیبی در سال ۱۳۹۶، مجموعه پیامک از دیار باقی به کارگردانی سیروس مقدم در سال ۱۳۸۶، مجموعه مسافری از هند به کارگردانی قاسم جعفری در سال ۱۳۸۱ توانست شهرت قابل توجهی به دست بیاورد.

کمند امیرسلیمانی

کمند امیرسلیمانی در تاریخ ۱۶ خرداد سال ۱۳۵۲ در تهران متولد شد و فعالیت خود در حرفه بازیگری از سال ۱۳۶۲ آغاز کرده است. او فارغ التحصیل رشته بازیگری و کارگردانی تئاتر از دانشگاه آزاد اسلامی می باشد و همچنین دختر سعید امیرسلیمانی و خواهر سپند امیرسلیمانی از بازیگران مطرح سینما و تلویزیون می باشد.

لیلی رشیدی

لیلی رشیدی حائری در تاریخ ۳۱ تیر سال ۱۳۵۲ در تهران متولد شد. او فرزند آقای داوود رشیدی و خانم احترام برومند می باشد. لیلی رشیدی فارغ التحصیل رشته مترجمی زبان فرانسه است. او فعالیت خود را در بازیگری از سال ۱۳۶۲ آغاز کرده است. او با ایفای نقش در سریال تلویزیونی زی زی گولو در دهه ۷۰ که برای کودکان ساخته شده بود در جامعه هنری ایران شناخته شد. آقای نیما بانکی بازیگر و کارگردان تبلیغاتی همسر سابق لیلی رشیدی بود.

لیندا کیانی

لیندا کیانی در تاریخ ۲۳ شهریور سال ۱۳۵۹ در شهر آبادان متولد شد و فعالیت خود را در حرفه بازیگری از سال ۱۳۸۴ آغاز کرده است. او دارای مدرک کارشناسی ارشد فلسفه از دانشگاه مفید می‌ باشد. او همچنین در کلاس‌ های آموزشی محمدرضا شریفی‌نیا و آزیتا حاجیان شرکت کرده است و پس از این دوره در کلاس های آموزشگاه بازیگری استاد سمندریان و کلاس های فن بیان خانم مهتاب نصیرپور شرکت کرد و با معرفی آقای شریفی‌ نیا وارد مجموعه بازیگران سریال تلویزیونی ساعت شنی شد و با بازی در این مجموعه تلویزیونی در نقش مهتاب توجه علاقه مندان سینما را به بازی و توانایی خود جلب کرد.

لاله اسکندری

لاله اسکندری در تاریخ ۳۰ آذر سال ۱۳۵۴ در شهر تربت حیدریه استان خراسان رضوی متولد شد و در حرفه بازیگری، عکاسی و نقاشی فعالیت می‌کند. او فارغ التحصیل رشته طراحی گرافیک از دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی می باشد. همسر لاله اسکندری آقای ساسان فیروزی می باشد که آن ها در سال ۱۳۹۴ با یک دیگر ازدواج کردند.

لیلا حاتمی

لیلا حاتمی از از بازیگران زن دهه پنجاه در تاریخ ۹ مهر سال ۱۳۵۱ در تهران متولد شد و هم اکنون ۴۹ سال سن دارد و فعالیت خود را در حرفه بازیگری از سال ۱۳۶۱ آغاز کرد. پدر او آقای علی حاتمی فیلمساز و مادرش خانم زری خوشکام یکی از بازیگران پیش از انقلاب سال ۱۳۵۷ دیپلم گرفت. او تحصیلات خود را در رشته مهندسی برق دانشگاه پلی تکنیک تهران ادامه داد و تحصیلات خود را در این دانشگاه پس از دو سال نیمه کاره رها کرد و به دانشگاه لوزان سوئیس رفت و در آن‌ جا ادبیات فرانسه خواند. جالب است بدانید او به زبان‌ های انگلیسی، فرانسه فارسی، آلمانی و ایتالیایی مسلط است.

لادن مستوفی

لادن مستوفی در تاریخ ۲۰ اسفند سال ۱۳۵۱ در تنکابن متولد شد و فعالیت خود را در حرفه بازیگری سینما، تلویزیون و تئاتر از سال ۱۳۷۳ آغاز کرد. او با نقش آفرینی در مجموعه تلویزیونی دوران سرکشی به شهرت رسید و دانشگاهی خود را نیمه تمام رها کرد و وارد عرصه بازیگری شد.

مهناز افشار

مهناز افشار در تاریخ ۲۱ خرداد سال ۱۳۵۶ در تهران متولد شده و هنرپیشگی را از سال ۱۳۷۷ آغاز کرد. او دیپلم دبیرستان خود را در رشته علوم تجربی گرفت و برای ادامه تحصیل به مدت چهار سال در یک موسسه غیر انتفاعی به تحصیل رشته تدوین پرداخت و همچنین در کلاس های بازیگری استاد سمندریان آموزش و در تاریخ خرداد سال ۱۳۹۳ با آقای یاسین رامین فرزند محمد علی رامین معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در دوره دوم ریاست جمهوری محمود احمدی نژاد ازدواج کرد. جالب است بدانید سید محمد خاتمی رئیس جمهور پیشین ایران خود عقد آن ها را خواند.

نیکی کریمی

نیکی کریمی در تاریخ ۱۹ آبان سال ۱۳۵۰ در تهران متولد شد. او در حرفه های بازیگری و کارگردانی فعالیت می‌ کند و در ابتدا بازیگری را با بازی در گروه های کوچک تئاتر آغاز کرد و نخستین نقش سینمایی‌ اش را در سال ۱۳۶۸ در فیلم سینمایی وسواسی به کارگردانی جمشید حیدری رقم خورد. او برای تحصیل در رشته طراحی لباس به آمریکا رفت و تا زمان بازی در فیلم پری اثر داریوش مهرجویی به ایران بازنگشت.

نیلوفر خوش خلق

نیلوفر خوش خلق در تاریخ ۲۴ خرداد سال ۱۳۵۱ در شهر آبادان متولد شد او مالیات خود را در حرفه هنرپیشگی سینما و تلویزیون از سال ۱۳۷۷ آغاز کرد و همسر او آقای امین حیایی نیز می‌ باشد.

نیوشا ضیغمی

نیوشا ضیغمی در تاریخ ۱۸ تیر سال ۱۳۵۹ در تهران به دنیا آمد. تحصیلات او شامل لیسانس روانشناسی کودک از دانشگاه شهید بهشتی و معماری می باشد. او حرفه بازیگری را از سال ۱۳۸۲ آغاز کرد و در کلاس‌ های آزاد بازیگری کانون سینماگران جوان بازیگری را فرا گرفت.

ویشکا آسایش

ویشکا آسایش از بازیگران زن دهه پنجاه در تاریخ ۱۶ آبان سال ۱۳۵۱ در تهران متولد شد و در حرفه هنر پیشگی، طراحی صحنه و طراحی لباس فعالیت می کند. از تحصیلات عمومی می توان به لیسانس طراح صحنه و طراح لباس از دانشگاه لندن اشاره کرد و خواهر مازیار پرتو فیلمساز ایرانی است. نخستین فعالیت هنری او بازی در سریال امام علی به کارگردانی داوود میرباقری می باشد.

هانیه توسلی

هانیه توسلی در تاریخ ۱۴ خرداد سال ۱۳۵۸ در شهر همدان متولد شد و فعالیت خود را در حرفه بازیگری از سال ۱۳۷۸ آغاز کرد و دارای مدرک کارشناسی رشته نمایشنامه ‌نویسی از دانشگاه آزاد تهران می باشد.

هدیه تهرانی

هدیه تهرانی در تاریخ ۴ تیر سال ۱۳۵۱ در تهران متولد شد. او فعالیت خود را در حرفه بازیگری از سال ۱۳۷۵ آغاز کرد و برای اولین بار برای با بازی در فیلم روز واقعه انتخاب شد. اما بعد ها خانم لادن مستوفی جای او را گرفت. کیانوش عیاری هم او را برای بازی در فیلم بودن یا نبودن انتخاب کرد که بعد ها عسل بدیعی به جای او برگزیده شد. اما سرانجام مسعود کیمیایی را برای فیلم سلطان انتخاب کرد و با هدیه تهرانی وارد سینمای حرفه ای با بازی در فیلم چهارشنبه سوری توانست بین مردم شناخته شود.

یکتا ناصر

یکتا ناصر در تاریخ ۱۲ آبان سال ۱۳۵۷ در تهران متولد شد و فعالیت خود را در حوزه بازیگری سینما، تلویزیون و تئاتر از کار ۱۳۷۸ آغاز کرده است و فارغ التحصیل رشته محیط زیست از دانشگاه آزاد اسلامی می باشد پدر او افسر بازنشسته نیروی زمینی و مادرش خانه دار است.

عکس های بازیگران زن دهه پنجاه را در کجا ببینیم؟

عکس های بازیگران زن دهه پنجاه را در کجا ببینیم؟

شما می توانید عکس های بازیگران زن دهه پنجاه را در بازیگران زن دهه پنجاه اینستا و یوتیوب بازیگران زن دهه پنجاه و همچنین سایت ها و مجلات معتبر مشاهده کنید.

چه حاشیه هایی برای بازیگران زن دهه پنجاه به وجود آمد؟

از جمله بازیگران زن دهه ۵۰ پر حواشی می باشند می توان به خانم بهاره رهنما اشاره کرد. از حواشی این بازیگر محبوب می توان به شکایت او از نادر فتوره چی و شکایت سیروان خسروی و صحبت های او در مجموعه شام ایرانی و ویدیو حاشیه برانگیز او در اینستاگرام اشاره کرد. ماجرای شکایت نادر فتوره‌چی این است که در دی ماه سال ۱۳۹۳ پیمان قاسم خانی و خانم بهاره رهنما از نادر فتوره چی به علت یادداشت هایش در فیسبوک که بهاره رهنما را به فرصت طلبی برای مطرح شدن، متهم کرده بود شکایت کردند. همچنین آقای قاسم خانی یک یادداشت در رابطه با این شکایت در فضای مجازی قرار داد و فتوره چی پس از این شکایت دادگاهی شد اما با قرار کفالت آزاد شد و در نهایت خانم رهنما رضایت داد.

آدرس پیج اینستاگرام بازیگران زن دهه پنجاه چیست؟

شما می توانید بازیگران زن دهه ۵۰ را در اکانت شخصی آنها در اینستاگرام دنبال کنید. همچنین می توانید با جستجوی نام هر یک از آن ها به پیج شخصی آن ها دسترسی پیدا کرده و عکس ها و پست های آن ها را مشاهده کنید. به عنوان مثال شما می‌ توانید خانم بهنوش بختیاری، ساره بیات، گلشیفته فراهانی، لیندا کیانی را در این شبکه مجازی دنبال کنید.

کدام یک از بازیگران زن دهه پنجاه ازدواج کرده اند؟

از بازیگرانی که ازدواج کرده اند می توان به خانم ساره بیات، بهاره رهنما، لادن موستوفی، الهام حمیدی، یکتا ناصر، سحر ولدبیگی، حدیث فولادوند، الهام پاوه نژاد، گلشیفته فرهانی، لاله اسکندری، ویشکا آسایش، نیوشا ضیغمی و شیلا خداداد اشاره کرد.

کدام یک از بازیگران زن دهه پنجاه کارگردان شده اند؟

از بازیگران زن دهه پنجاه که علاوه بر بازیگری ، کارگردانی نیز می کنند می توان به الهام پاوه نژاد، پانته آ پناهی، کمند امیرسلیمانی اشاره کرد.

کدام یک از بازیگران زن دهه پنجاه جوایز و افتخاراتی به دست آوردند؟

کدام یک از بازیگران زن دهه پنجاه جوایز و افتخاراتی به دست آوردند؟

بسیاری از بازیگران زن دهه ۵۰ توانستند جوایز و افتخاراتی را برای خود به دست آورند که از جمله آن ها هنرمندان می توان به خانم نیکی کریمی اشاره کرد. ایشان برنده جایزه بهترین بازیگر زن از جشنواره فیلم های ایرانی تورنتو برای بازی در فیلم آذر در سال ۲۰۱۷، برنده تندیس کلوزآپ طلایی و لوح تقدیر جشنواره فیلم شیت برای بازی در فیلم حاضر در سال ۲۰۱۷، برنده تندیس کلوزآپ طلایی و لوح تقدیر جشنواره فیلم شیت برای تهیه کنندگی در فیلم حاضر در سال ۲۰۱۷، برنده جایزه بهترین بازیگر زن از جشنواره براتیسلاوا برای بازیگر فیلم چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت در سال ۲۰۱۵ ،شده‌ اند. در ادامه باید بدانید که بازیگر های دیگری همچون خانم ساره بیات، گلشیفته فراهانی، لیلا حاتمی، مهناز افشار و غیره هم در کارنامه هنری خود جوایز زیادی را دارند.

کدام یک از بازیگران زن دهه پنجاه دیگر بازی نمی کنند؟

تا کنون که هیچ کدام از بازیگران زن دهه پنجاه از سینما و تلویزیون ایران خداحافظی نکردند. اما مدت زیادی است که بسیاری از آن ها از جمله خانم سوسن پرور، هدیه تهرانی، نیلوفر خوش خلق، لیلی رشیدی، سحر ولدبیگی، سحر زکریا در سینما و تلویزیون کم کار شده اند.

کدام یک از بازیگران زن دهه پنجاه ثروتمندند؟

بازیگران زن دهه ۵۰ مدت زیادی است که در سینما و تلویزیون ایران کار می کنند و طبعاً بسیاری از آن ها جزو بازیگرهای گران با دستمزدهای نجومی می ‌باشند. از جمله این بازیگران می توان به خانم بهاره رهنما، خانم ساره بیات و خانم لیلا حاتمی اشاره کرد.

کدام یک از بازیگران زن دهه پنجاه در جشنواره های بین المللی حضور داشته اند؟

بازیگران زن دهه ۵۰ جز تاثیر گذارترین هنرمندان سینما هستند که در فیلم‌ های بسیار مهمی نقش آفرینی کردند و توانستند از جشنواره‌ های گوناگون بین‌ المللی جوایز بسیار و بی شماری را کسب کند. از موفق ترین هنرمندان سینمای ایران که در جشنواره‌ های بین‌المللی حضور داشتند. می‌ توان به خانم لیلا حاتمی اشاره کرد ایشان توانستند یک جایزه از جشنواره بین‌ المللی فیلم برلین دریافت کنند و در سال ۱۳۹۱ از سوی دولت فرانسه نشان لژیون دونور را دریافت کردند. نشان لژیون دونور بالاترین نشان افتخار در کشور فرانسه است که ناپلئون بناپارت در تاریخ ۱۹ می ۲۰۱۸ آن را بنیان گذاشت.

سوالات متداول

سوالات متداول

  1. آزاده صمدی از چه سالی فعالیت خود را در سینما و تلویزیون و تئاتر ایران شروع کرد؟

    آزاده صمدی فعالیت خود را در حرفه بازیگری در سینما تلویزیون و تئاتر ایران از سال ۱۳۸۲ آغاز کرد.

  2. الهام پاوه نژاد با بازی در کدام سریال توانست به شهرت برسد؟

    الهام پاوه نژاد با نقش آفرینی در سریال همسران در سال ۱۳۷۳ به شهرت رسید.

  3. آناهیتا نعمتی اهل کجاست؟

    آناهیتا نعمتی در شهر شاهرود متولد شده است و اهل آن جا است.

  4. بهاره رهنما دختر کدام بازیگر سینما است؟

    بهاره رهنما دختر پروین قائم مقامی بازیگر سینما می باشد.

لطفا به این مقاله امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید