بیوگرافی مهران غفوریان + راز لاغری عجیب او

مهران غفوریان در تاریخ ۳۰ شهریور سال ۱۳۵۳ در تهران متولد شد و به عنوان یکی از بازیگران مرد دهه پنجاه شناخته می شود. سن مهران غفوریان در حال حاضر ۴۷ سال می‌ باشد و فارغ التحصیل رشته نقاشی عمومی از دانشگاه آزاد اسلامی تهران می باشد. او حرفه بازیگری، کمدین و کارگردانی را از سال ۱۳۷۳ آغاز کرد. او برای اولین بار در مجموعه تلویزیونی لبخند سوم در سال ۱۳۷۳ ایفای نقش کرد و پس از آن در مجموعه طنز جنگ سیانور به کارگردانی داریوش کاردان نقش آفرینی کرد و خیلی زود نیز وارد حرفه کارگردانی شد. اگر می خواهید بیوگرافی مهران غفوریان را بدانید ادامه مطلب مقاله را دنبال کنید.

مهران غفوریان کیست؟

مهران غفوریان کیست؟

مهران غفوریان که سال ۱۳۷۶ برنامه گل ها را ساخته بود، پس از آن در سال ۱۳۷۷ با مهران مدیری در برنامه او هم بازی شد و سپس فیلم این چند نفر را کارگردانی کرد؛ که در بین طرفداران و دنبال کنندگان او به سریال هژیران معروف شد. مهران غفوریان در سال ۱۳۹۴ در برنامه خنداننده برتر در برنامه خندوانه توانست به مرحله فینال همراه با دیگر شرکت کنندگان را پیدا کند. او جایگاه اول را در کنار امیر مهدی ژوله از آن خود کرد. او در ۲۶ مهر سال ۱۴۰۰ در سر فیلمبرداری فیلم نیسان آبی دچار سکته قلبی شد و پس از آن به بیمارستان منتقل شد و روز بعد برای عمل جراحی قلب باز راهی اتاق عمل شد.

مهران غفوریان تا کنون در فیلم‌ ها و سریال‌ های بسیار زیاد ایفای نقش کرده است؛ که از آن ها می توان به فیلم سینمایی زیر اشاره کرد.

  • فیلم سینمایی ما همه با هم هستیم ساخته کمال تبریزی در سال ۱۳۹۷
  • فیلم سینمایی داش آکل به کارگردانی محمد عرب در سال ۱۳۹۶
  • فیلم سینمایی خالتور به کارگردانی آرش معیریان در سال ۱۳۹۶
  • فیلم سینمایی ما خیلی باحالیم به کارگردانی بهمن گودرزی سال ۱۳۹۶
  • فیلم سینمایی آس و پاس به کارگردانی آرش معیریان در سال ۱۳۹۵
  • فیلم سینمایی ناردون در سال ۱۳۹۴ به کارگردانی فریدون حسن پور
  • فیلم سینمایی پنجاه کیلو آلبالو به کارگردانی مانی حقیقی در سال ۱۳۹۴
  • فیلم سینمایی مجرد چهل ساله در سال ۱۳۹۳ به کارگردانی شاهین بابا پور
  • فیلم سینمایی کالسکه به کارگردانی آرش معیریان در سال ۱۳۹۲
  • فیلم سینمایی دختر میلیونر در سال ۱۳۸۵ به کارگردانی اکبر خامی
  • فیلم سینمایی کلید ازدواج به کارگردانی داوود موثقی در سال ۱۳۷۶

آدرس پیج اینستاگرام مهران غفوریان چیست؟

شما می توانید مهران غفوریان را در مهران غفوریان اینستا دنبال کنید. مهران غفوریان هم اکنون در اکانت شخصی خود در اینستاگرام ۳۱۰ هزار نفر دنبال کننده، ۶۶ پست، ۱۱۸ دنبال شونده دارد و در آن جا عکس های شخصی خود و عکس های خود سر صحنه های فیلمبرداری را با هواداران خود به اشتراک می‌گذارد.

همسر مهران غفوریان کیست؟

آرزو غفوریان، همسر مهران غفوریان در حال حاضر در زمینه هنری کاری انجام نمی دهد و به دنیا آمدن فرزند مشترک خود با مهران غفوریان تصمیم گرفته است که به کار های او برسد و حرفه ای را دنبال نکند. آرزو غفوریان در دی ماه سال ۱۳۹۳ با مهران ازدواج کردند و در سال ۱۳۹۷ صاحب یک فرزند دختر به نام هانا شدند. او در عرصه مدلینگ فعالیت می کند و عکس های او به عنوان مدل تبلیغاتی در فضای مجازی منتشر شده است. در مصاحبه با مهران غفوریان از او خواسته شده در مورد نحوه آشنایی با همسرش توضیح دهد و او گفت که ما در یک مرکز خرید با هم آشنا شدیم. آرزو مرا نمی‌ شناخت بعد از آشنایی به او گفتم که من بازیگر هستم و بعدا متوجه شد و او می گوید که همسرش فقط شبکه آی فیلم را تماشا می‌ کند.

فیلم های برتر مهران غفوریان کدامند؟

فیلم های برتر مهران غفوریان کدامند؟

مهران غفوریان تا کنون در فیلم‌ ها و سریال‌ ها زیادی ایفای نقش کرده است. از فیلم‌ های سینمایی مانند پنجاه کیلو آلبالو به کارگردانی مانی حقیقی در سال ۱۳۹۴ و یا سریال در حاشیه ۲ در سال ۱۳۹۴ به کارگردانی مهران مدیری جزو فیلم های برتر و مشهور این بازیگر می باشد. در ادامه به بررسی فیلم های برتر او می پردازیم.

سریال در حاشیه

سریال در حاشیه در تاریخ ۶ فروردین ۱۳۹۴ از شبکه سه سیما پخش شد و در تاریخ ۳۰ اردیبهشت سال ۱۳۹۴ به پایان رسید. این سریال به کارگردانی مهران مدیری و نویسندگی خشایار الوند و امیرمهدی ژوله در ژانر طنز و پزشکی می باشد. از بازیگران این سریال می توان به سیامک انصاری، سپند امیرسلیمانی، علی اوجی، یلدا عباسی، سروش جمشیدی، فرانک جنیدی، سوگل قلاتیان، نصرالله رادش، سید جواد رضویان، آرش نوذری، سحر زکریا، پروین قائم مقامی، یوسف صیادی، الیکا عبدالرزاقی، مهران غفوریان، رسول نجفیان، شبنم‌ فرشاد جو، عارف لرستانی، نبی‌الله پیرهادی، مهران مدیری، رامین ناصر نصیر، سحر ولدبیگی، محمدرضا هدایتی و فاطمه هاشمی اشاره کرد. داستان این سریال داستان هومن صحرایی که در یک رشته خاص پزشکی مربوط به خون به نام پلاستوریز سلول های بنیادی که در کشور ما کمتر به آن پرداخته می شود متخصص است.

این در شرایطی می باشد که که این پزشک در پست بیمارستانی خود هیچ مراجعه کننده ای ندارد. او که فردی متعهد و متخصص است، برای رفع بیکاری خود به اورژانس سرکشی می کند و اتفاقی با یک پزشک متخلف وارد درگیری فیزیکی شده و به همین علت از شغل خود بیکار می شود. برای اطلاع از ادامه داستان این سریال می توانید آن را از سایت های معتبر دانلود کرده و یا به صورت آنلاین تماشا کنید. جالب است بدانید این سریال در جشنواره های زیادی کاندید شده است مانند کاندید شدن به عنوان بهترین مجموعه تلویزیونی در سال ۱۳۹۵، در شانزدهمین جشنواره حافظ برای حمیدرضا مهدوی می باشد.

سریال خانه اجاره ای

مجموعه تلویزیونی خانه اجاره‌ ای به کارگردانی رامین ناصر نصیر و شاهد احمدلو در ۲۹ بهمن سال ۱۳۹۰ منتشر شد. این سریال که به نویسندگی کوروش نریمانی می باشد و بازیگرانی همچون مهران غفوریان در نقش سامان شهین تسلیمی در نقش ثریا امیر کاظمی در نقش پدرام، غزاله جزایری در نقش غزاله، رابعه مدنی در نقش مامان اختر، نعیمه نظام دوست در نقش فیروزه، سوزان عزیزی در نقش فرزانه، حمید لولایی در نقش کسری، بهنوش بختیاری در نقش مرجان، آرش نوذری در نقش جهان، بهشاد مختاری در نقش جمال، حمید لیقوانی در نقش جلال، فریده دریامج در نقش مادر دارد.

این مجموعه تلویزیونی داستان های زندگی چند خانواده مختلف در یک مجتمع مسکونی را روایت می کند. زندگی هر کدام از خانواده های این مجتمع تحت تاثیر ماجرا های روزمره قرار می‌ گیرد؛ که اگر چه موقعیتشان دور از ذهن نیست اما تبعاتی دارد که فضای شیرین و طنز آلود را پدید می‌آورد. هر قسمت از این سریال در مورد موضوعی متفاوت و جدید می باشد

سریال زن بابا

سریال تلویزیونی زن بابا در ژانر اجتماعی، خانوادگی و طنز در نوروز سال ۱۳۸۹ از شبکه سه سیما پخش شد. این سریال به تهیه کنندگی مهران مهام و ایرج نوذری، کارگردانی سعید آقاخانی، نویسندگی علیرضا کاظمی‌ پور و سعید جلالی می باشد. از بازیگران این سریال می توان به سیروس گرجستانی در نقش عزیز، بنی آدم محمد کاسبی در نقش محمود نور بخت، مهران غفوریان در نقش فریدون صادقی، علی صادقی در نقش بهبود، شقایق دهقان در نقش عالیه، رامین ناصر نصیر در نقش عنایت، شهین تسلیمی در نقش ماهی، محمود بهرامی در نقش تیمور، حمید لیقوانی در نقش فرخ، حدیث میر امینی در نقش پریسا، آتیه جاوید در نقش سوسن، حلیمه سعیدی در نقش سوری خانوم، پروین ملکی در نقش مصور خانوم و فریبا حیدری در نقشه رخساره اشاره کرد.

خلاصه داستان این سریال به این شرح می باشد، که پیرمردی به نام عزیز آقا بعد از مرگ همسرش با پسر کوچکش به نام بهبود به تنهایی زندگی می کند. پسر عزیز آقا قصد دارد تا با دختر دایی اش ازدواج کند، ولی اختلافات خانوادگی مانع این کار می شود. کمک کردن به پدرش باعث خسته شدن بهبود می شود و بچه های عزیز آقا برای تقسیم اموال پدر خود به مشکل برمی خورند.

سریال زیر آسمان شهر

سریال زیر آسمان شهر به کارگردانی و تهیه کنندگی مهران غفوریان و نویسندگی رضا عطاران، نیما حسن نیا، حمید برزگر و سروش صحت در سال ۱۳۸۰ از شبکه سه سیما منتشر شد. این سریال کمدی بازیگرانی همچون حمید لولایی در نقش خشایار مستوفی، اکبر عبدی در نقش عموی بهروز، مجید صالحی در نقش فولاد، مهران غفوریان در نقش بهروز، یوسف تیموری در نقش فولاد، کیومرث ملک مطیعی در نقش غلام، نصرالله رادش در نقش برادر زن بهروز، ملکه رنجبر در نقش مهتاج فرامرزی، برزو ارجمند در نقش جواد سرایدار، بیژن بنفشه خواه در نقش ساکنین ساختمان، اشکان اشتیاق در نقش ارژنگ، آرام جعفری در نقش فریده، مینا بویوک جعفرزاده در نقش مادر بهروز، رضا ژیان در نقش سرایدار، حسن پورشیرازی در نقش جلال تابنده، اکرم محمدی در نقش پوران خانوم، رامین ناصر نصیر در نقش ساکنین ساختمان، غلامرضا نیک خواه در نقش مالک ساختمان، پوران دخت مهیمن در نقش مادر زن بهروز، پرستو صالحی در نقش بهناز، ساناز سماواتی در نقش شبنم، رضا فیاضی در نقش پدر زن بهروز، غزل صارمی در نقش نیلوفر، دارد.

این سریال در قالب روایتی طنز برای زندگی قشرهای مختلف شهر در کنار یکدیگر به تصویر کشیده شده است. اما داستان در قسمت اول در یک آپارتمان می گذرد که چند همسایه در آن زندگی می‌ کند از جمله یک دکتر و پسرش، زن و شوهری جوان، پیر زنی و دخترش می باشد.

جالب است بدانید با مورد توجه قرار گرفتن سری اول این مجموعه برای مخاطبین و مردم مهران غفوریان کارگردان این سریال تصمیم به ساخت سری های بعدی آن را گرفت که از نگاه منتقدین یک الگوی ناموفق از دنبال سازی در تلویزیون بود. البته این موضوع تا جایی پیش رفت که اکبر عبدی که به عنوان یکی از نقش های اصلی سری سوم ظاهر شده بود از مردم عذرخواهی کرد.

عواملی چون کمبود سوژه، رفتن نویسندگانی چون رضا عطاران، سروش صحت و رفتن حمید لولایی در نقش خشایار مستوفی در سری سوم را به عنوان ضعیف بودن سریال تاثیر گذار دانست.

فیلم سینمایی پنجاه کیلو آلبالو

فیلم سینمایی پنجاه کیلو آلبالو در ۲۶ اسفند سال ۱۳۹۴ در سینمای ایران اکران شد. این فیلم توانست درآمدی بالغ بر ۱۳ میلیارد تومان به دست آورد. کارگردان این سریال مانی حقیقی، تهیه‌ کننده آن مصطفی شایسته و محمد شایسته، نویسنده آن فرهاد توحیدی و مانی حقیقی می باشد. از بازیگران این فیلم سینمایی می‌ توان به ساعد سهیلی در نقش داوود گرامی، هستی مهدوی فر در نقش آیدا صوفی، پژمان جمشیدی در نقش مانی توحیدی، آزاده صمدی در نقش اروشا اژدری، علی صادقی در نقش مجید، مونا احمدی در نقش مرجان، مهران غفوریان در نقش راننده ماتیز مصیبی، مجید شهریاری در نقش مصیبی اشاره کرد.

درآمد مهران غفوریان از کجاست؟

درآمد مهران غفوریان از کجاست؟

غفوریان علاوه‌ بر بازیگری در سریال‌ ها و فیلم‌ های سینمایی در حرفه های کارگردانی، فیلمنامه نویسی، مجری گری، نیز فعالیت می‌ کند. جالب است بدانید مهران غفوریان یک فروشگاه آجیل و شیرینی فروشی هم نیز دارد. او علاوه بر شغل دوم خود نیز طبق اخبار و شایعات درآمد هنگفتی از بازی و ایفای نقش در فیلم ها و سریال ها به دست می آورد.

عکس های این بازیگر را در کجا ببینیم؟

شما می توانید عکس های مهران غفوریان و همسرش را با عنوان عکس های مهران غفوریان در دورهمی، عکس های مهران غفوریان در خاتون، عکس های مهران غفوریان در قورباغه، عکس های مهران غفوریان در بیمارستان، عکس همسر مهران غفوریان قبل از عمل و عکس مهران غفوریان در نیسان آبی را با جستجو در سایت های معتبر و مجلات مشاهده کنید.

حاشیه های این بازیگر در رابطه با چه موضوعاتی است؟

از اخبار و شایعات در مورد مهران غفوریان می‌ توان به ماجرای قهر از سریال در حاشیه اشاره کرد. در واکنش به این خبر گفته است که اخیراً در سری دوم در حاشیه بازی کردم و با فیلم سینمایی ناردون قرارداد داشتم و تا قسمت ۲۱ این مجموعه کناره دوستان بودم و به دلیل این شرایط به وجود آمده از گروه بازیگران در سریال در حاشیه به کارگردانی مهران مدیری خداحافظی کردم. در ادامه عنوان کرد که شایعاتی که در مورد قهر از پروژه در حاشیه می باشد؛ صحت ندارد و در این سریال ۲۴ قسمتی من و جواد رضویان تا ۲۷ بازی کردیم. به خاطر فعالیت‌ های دیگر قولی که داده بودم باید از این مجموعه خارج می‌ شدم.

مهران غفوریان گفت که هیچ حاشیه‌ ای وجود ندارد و همان طور که بعداً سریال خواهید دید فیلمنامه به شکلی طراحی شده که من به بهانه انتقال به بنده دیگر زندان از مجموعه بیرون می‌ روم. این بازیگر که در پروژه سه شو شبکه سه بخشی از اجرا را به عهده دارد، در این باره گفت تا کنون ۱۴ قسمت را ضبط کردیم و بعد از اتمام ساخت فیلم ناردون دوباره برای ادامه اجرای پلاتو به تهران برمی‌ گردم.

این برنامه با اتفاقات جدیدی همراه است و امیدوارم بتوانم جای خود را در بین مردم باز کنم. در یک مصاحبه‌ با مهران غفوریان انجام شد. او همچنین درباره فعالیت خود در فیلم سینمایی ناردون توضیح داد که این روز ها نقش شیرمراد را در فیلم ناردون به کارگردانی فریدون حسن پور بازی می‌ کنم و این شخصیت کسی است که مردم محله با هم مشکل دارند و ناچار اند با او در ارتباط باشند. او در ادامه افزود که علاوه بر این تا دو هفته آینده در یک کار سینمایی جدید بازی می‌ کنم که البته کاری جدی است و طنز و کمدی ندارد.

مهران غفوریان بیماری خاصی دارد؟

مهران غفوریان بیماری خاصی دارد؟

اخباری که این روز ها در رسانه‌ ها بسیار جنجالی و پر مخاطب است ماجرای سکته قلبی مهران غفوریان می باشد. مهران غفوریان در تاریخ دوشنبه ۲۶ مهرماه سال ۱۴۰۰ زمانی که سر فیلمبرداری سریال نیسان‌ آبی بود و هنگامی که در حال دویدن به دنبال نیسان بود قلبش گرفت و و در راه بیمارستان در داخل ماشین اورژانس دچار سکته قلبی شد. این بازیگر در هفته های اخیر در سریال های همچون خاتون و نیسان آبی که از تولیدات شبکه نمایش خانگی می باشد، ایفای نقش کرده است. بعد از سکته قلبی روز بعد تحت عمل جراحی قلب باز قرار گرفت که خوشبختانه با موفقیت آمیز بودن عمل و گذراندن دوران نقاهت پس از جراحی از بیمارستان مرخص شد و ادامه دوران بهبودی او در منزل سپری شد.

در مصاحبه‌ ای که با پزشک مهران غفوریان انجام شد، گفت که مهران مسافتی را دنبال نیسان می رود و کسی که رگ قلبش گرفته است می تواند در حال دویدن دنبال نیسان دچار حمله قلبی شود و می تواند همان جا ایست قلبی کند و تمام. ایشان نباید به هیچ عنوان فعالیت فیزیکی و ورزشی داشته باشد و دو هفته باید استراحت مطلق را سپری کند.

در آخر مهران غفوریان افزود که می خواهم از دعای همه مردم تشکر کنم و من خیلی خوشحالم از این که زنده ماندم و این همه عشق را دیدم بچه های بیمارستان قلب جماران مرا برگرداندند و خواست خدا بود. خوشحالم که این همه عشق و دعا را دیدم وی در ادامه افزود که قول می‌ دهم از این قلب آکبند خوب استفاده کنم و دوباره از اول با قلب جدید همه تان را دوست دارم.

افتخارات این بازیگر محبوب چیست؟

از جوایز و افتخارات مهران غفوریان می‌توان به کاندید شدن او به عنوان تندیس بهترین بازیگر مرد کمدین برای سریال در حاشیه در سال ۱۳۹۳ در جشنواره دنیای تصویر حافظ، کاندید شدن برای تندیس بهترین بازیگر مرد کمدی برای فیلم همسایه ها در سال ۱۳۹۵ در جشنواره دنیای تصویر حافظ، اشاره کرد.

این بازیگر در خندوانه دعوت شد؟

مهران غفوریان ویکی پدیا در برنامه خندوانه دعوت شد و به تازگی در فصل هشتم خندوانه قسمت سوم حضور یافت و در این قسمت ماجرای داستان سکته قلبی و بیهوش شدنش را تعریف کرد و بعد از بهبودی خود از سکته قلبی در این برنامه حضور یافت و جناب خان قلب او را معاینه کرد و صدای قلب او را به اجرا گذاشت. جالب است بدانید این قسمت از برنامه خندوانه با حضور مهران غفوریان همراه بود با حاشیه های همراه شد.

این قسمت از برنامه خندوانه با یک ساعت تأخیر از شبکه نسیم پخش شد و به گزارش خبرگزاری های متفاوت درباره دلایل این تاخیر بی سابقه در پخش شنیده های مختلفی مطرح شد. عوامل تهیه و تولید این برنامه در گفت گوهای غیر رسمی خود با رسانه‌ ها این اشکال فنی و دیر تحویل دادن این قسمت را به شبکه نسیم را توضیح دادند و گفتند به خاطر سانسور بخش‌ هایی از این برنامه این برنامه با تأخیر پخش شد.

برخی از کاربران شبکه‌ های اجتماعی حذف خوانندگی مهدی جهانی از این قسمت و برخی دیگر سانسور بخشی از سوتی های جناب خان و مهران غفوریان را به عنوان ممیزی ‌های دردسر ساز این قسمت خندوانه اعلام کردند. اما با نگاهی به این قسمت خندوانه به نظر می ‌رسد سانسور های این دو بخش آنچنان و پرحجم نبوده است که سبب تاخیر یک ساعته در پخش آن شود. در برخی رسانه ‌های دیگر هم عنوان شده که مسئولان صدا و سیما در این قسمت شوخی‌ های علی صبوری کمدین این برنامه با نیروی انتظامی مسئله‌ ساز دانستند.

مهران غفوریان اهل کجاست؟

مهران غفوریان اهل کجاست؟

مهران غفوریان در شهر تهران به دنیا آمده است و اصالت خانواده او به تهران برمی‌گردد ریشه هنر در خانواده مهران‌ غفوریان به پدر او که خطاط بوده است و نقاشی و آوازخوانی هم می‌ کند باز می گردد. همچنین مهران‌ غفوریان یک برادر به اسم مهدی دارد که ۵ سال از او بزرگتر می باشد و تحصیلات دانشگاهی خود را در رشته موسیقی انجام داده است. پدر مهران غفوریان سال ها افسر نیروی دریایی بوده و در سال ۱۳۷۲ فوت کرده است.

مهران غفوریان چگونه لاغر شد؟

مهران غفوریان در مورد ماجرای لاغری خود به یک باره می‌ گوید که از آنجایی که مفصل ران من از بین رفته بود و وزن زیاد برای درد پاهایم بد است و پزشک می گوید که باید ۲۰ تا ۳۰ کیلو وزن خود را کاهش دهند. این مقدار کاهش وزن کار آسانی نیست، ولی من به یکباره تصمیم گرفتم که جراحی زیبایی لاغری انجام دهم. البته موفق نبود و بیشتر سایز من کاهش یافته و به خاطر وزنم غذا نمی خورم و می توان گفت که علت کاهش وزن تلاش برای حفظ سلامتی هم می باشد که ظاهراً امری موفق بوده است.

خبر ها و شایعات لاغری مهران غفوریان بسیار در صدا و سیما و بین هواداران این بازیگر محبوب سر و صدا کرد و مردم از کاهش وزن ۳۵ کیلویی شوکه شدند. اما همین طور که مهران غفوریان در برنامه خندوانه عنوان کرد که سه سال است به طور مداوم رژیم خود را رعایت می ‌کند و و با همین کار توانسته است بعد از مدت ها وزن خود را کاهش دهد.

سوالات متداول

  1. مهران غفوریان در چه تاریخی متولد شده است؟

    مهران غفوریان متولد ۳۰ شهریور سال ۱۳۵۳ می‌ باشد.

  2. مهران غفوریان فارغ التحصیل کدام رشته و کدام دانشگاه می باشد؟

    مهران غفوریان فارغ التحصیل رشته نقاشی عمومی دانشگاه آزاد اسلامی تهران می‌باشد.

  3. مهران غفوریان در چه حرفه هایی فعالیت می کند؟

    مهران غفوریان در حرفه بازیگری، استندآپ کمدی و کارگردانی فعالیت می کند.

  4. اولین ایفای نقش مهران غفوریان در کدام فیلم سینمایی بود؟

    مهران غفوریان برای اولین بار در مجموعه تلویزیونی لبخند سوم‌ در سال ۱۳۷۳ نقش آفرینی کرد.

لطفا به این مقاله امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید