رکوردهای گینس ایران و جهان در سال 2022 + دانلود کتاب

رکوردهای گینس شامل موارد و کارهای مخصوصی می باشد که توسط افراد مختلف در یک کتاب با نام رکوردهای جهانی ثبت می شود. در این کتاب تنها کارهایی که توسط اشخاص مختلف انجام می شود ثبت نمی شود بلکه پدیده های طبیعی مختلفی که در طبیعت رخ می دهند نیز در این کتاب به ثبت می رسد. این کتاب هر ساله در تاریخ 27 اوت پس از انجام تغییرات جدید و مختلف و شکستن رکوردهای قبلی مجددا چاپ و منتشر می شود. کتاب رکوردهای گینس 2020 نیز در این سال به چاپ رسید و کتاب رکوردهای گینس 2021 نیز در این تاریخ منتشر شده است.

مسخره ترین رکورد های گینس کدامند؟

مسخره ترین رکوردهای گینس کدامند؟

در کتاب رکوردهای گینس، رکوردهای مختلفی در زمینه های مختلف به ثبت می رسد. این کتاب اولین بار در سال 1995 منتشر شده است. این رکورد ها را می توان با مراجعه به سایت گینس مشاهده کرد. این سایت گاهی دارای زیباترین رکوردهای ثبت شده می باشد. برخی از این رکورد ها دارای جذابیت و مهارت های خاص و خارق العاده ای می باشد که علاقه مندان بسیاری دارد اما برخی از رکوردهای به ثبت رسیده در کتاب رکوردهای گینس گاها توسط افراد مختلف مسخره به نظر می رسد که در ادامه مبحث به آنها اشاره خواهیم داشت. گستره این رکورد ها دارای پهنای خاصی می باشد.

ساخت زنجیر طولانی با بسته آدامس

گری دوشل از کشور آمریکا، صاحب رکورد ساخت طولانی‌ ترین زنجیر با بسته بندی آدامس را دارد که طول آن بالغ بر ۳۲ هزار متر است.

بلند ترین صدای آروغ جهان

آقای پل هون از کشور انگلستان و شهر لندن در سال ۲۰۰۹ با آروغی با حجم صدای بالغ بر 100 دسی بل صاحب رکورد بلند ترین آروغ جهان شد. از نظر خیلی از علاقه مندان به رکوردهای گینس این نوع رکورد ها علاوه بر اینکه هیچ گونه جذابیتی را برای مخاطبان به همراه ندارد بلکه مسخره نیز به نظر می رسد.

بلندترین موهای گوش یک فرد در دنیا

آنتونی ویکتور از کشور هندوستان ، در کتاب رکود های گینس در سال ۲۰۱۰ با موهایی به طول بالغ بر 18 سانتی‌ متر از داخل گوش صاحب رکورد بلند ترین موهای گوش در دنیا می باشد.

طویل ترین مژه های جهان

جیانشیا از کشور چین از سال ۲۰۱۶ صاحب رکورد بلندترین مژه‌های جهان می باشد. مژه‌های این فرد طولی بالغ بر 20 سانتی متر دارد و از این حیث دارای رکورد در کتاب رکوردهای گینس می باشد. مژه های این فرد هر ساله رشد می کند و تا کنون رکورد خود در کتاب گینس را چندین بار جا به جا کرده است.

بلندترین ناخن های یک دست در دنیا

بلندترین ناخن های یک دست در دنیا

شرید هار چیلال از کشور هندوستان رکورد بلندترین ناخن‌های یک دست به طول ۹۰۹٫۶ سانتی‌متر را دارا می باشد.

بلندترین ناخن‌ های روی دو دست در دنیا

لی ردموند از کشور آمریکا صاحب رکورد بلندترین ناخن‌ های دست ها در بین زنان با مجموع طول ۸٫۶۵ متر می باشد. این فرد از سال ۱۹۷۹ رشد ناخن‌هایش را شروع کرد و صاحب این رکورد در کتاب رکوردهای گینس شده است. در بین مردان نیز ملوین بوث صاحب این رکورد به طول مجموع ۹٫۸۵ متر می باشد.

بیشترین فاصله‎‌ ای که یک نخود فوت شده

بیشترین فاصله‎‌ ای که یک نخود توسط یک فرد فوت‌ شده است ، بالغ بر ۱۲ متر می باشد که توسط دیوید راش از کشور آمریکا در سال 2018 در کتاب رکوردهای گینس ثبت شده است.

رکورد بیشترین قوطی باز شده توسط طوطی

در کتاب رکوردهای گینس علاوه بر رکورد هایی که توسط انسان ها به ثبت می رسد رکورد هایی نیز توسط حیوانات مختلف نیز به ثبت می رسد. یکی از رکورد هایی که توسط حیوانات در این کتاب ثبت شده است رکورد بیشترین قوطی باز شده توسط یک طوطی می باشد.

بزرگ ترین آدامس باد شده توسط یک فرد

شاید ثبت این رکورد کمی عجیب به نظر برسد اما این رکورد نیز از جمله رکورد هایی می باشد که در کتاب گینس به ثبت رسیده است.

رکوردهای گینس کودکان

در کتاب رکوردهای گینس رکوردهای مختلفی توسط کودکان نیز به ثبت رسیده است که در ادامه به تعدادی از مهم ترین این رکورد ها اشاره خواهیم کرد. باید ضمن مطالعه این مطلب به این نکته توجه بسیار داشت که کودکان باید فارغ از هر بحث و مسئله ای تمام تمرکز خود را بر روی کودکی و بازی های کودکانه خود بگذارند و نباید درگیر مسائل مختلفی از جمله ثبت رکورد شوند. رکوردهای گینس کودکان در زمینه های مختلفی به ثبت رسیده است که در ادامه به آن ها اشاره خواهیم داشت.

برخی از این رکورد ها صرفا جنبه سرگرمی دارند و می توان گفت که روح و روان کودک را زیاد درگیر نمی کنند اما باز هم می توانند ذهن کودک را مخدوش کرده و مدت زیادی درگیری ذهنی برای کودک ایجاد کند. این رکورد ها شامل بیشترین تعداد دست زدن در مدت زمان یک دقیقه، کودک 7 ساله صعود کننده به قله کلیمانجارو و یا حتی حل مکعب های روبیک در مدت زمان کوتاه و یا رکوردهای مختلفی مثل نمایش نامه نویسی کودکان می باشد.

رکورد های گینس ایران

رکوردهای گینس ایران

رکوردهای مختلفی توسط افراد مختلف در زمینه حرفه های مختلف توسط هموطنانمان در کتاب رکوردهای گینس به ثبت رسیده است که در ادامه مبحث به آنها بیشتر اشاره خواهیم کرد. این رکوردها دامنه گسترده ای در زمینه حرفه های مختلف دارند. از حرفه ها و مهارت های فردی گرفته تا رکوردهای ورزشی مختلفی را شامل می شود. این رکوردها شامل بزرگترین فرش دستباف جهان و یا حتی رکوردهای ورزشی مختلف در زمینه فردی و گروهی می باشد. نام افراد مختلفی از کشورمان از جمله ورزشکاران بسیاری در کتاب رکوردهای گینس به ثبت رسیده است. از جمله این افراد می توان به زهرا نعمتی، زنده یاد سیامند رحمان، مجید فرزین، انوشه انصاری، مرتضی مهرزاد اشاره کرد. در زمینه ورزش های تیمی نیز تیم والیبال نشسته کشورمان صاحب عنوان قدرتمندترین تیم ملی والیبال نشسته در جهان می باشد که نامش در کتاب رکوردهای گینس به ثبت رسیده است.

ساده ترین رکوردهای گینس

در کتاب رکوردهای گینس رکوردهای مختلفی در زمینه های متفاوت به ثبت رسیده است که این رکورد ها شامل رکوردهای ساده نیز می باشد. البته ساده بودن از دیدگاه هر فرد متفاوت می باشد اما به طور کلی می توان گفت که برخی از رکورد ها ساده تر می باشد. برخی از این رکورد ها را می توان در منزل امتحان کرد. طولانی ترین مدت زمان در آغوش گرفتن افراد، بیشترین تعداد شیشه های پاک شده در مدت زمان مشخص و کم و رکورد هایی از این قبیل را می توان در زمره رکوردهای ساده به ثبت رسیده در این کتاب دانست.

سریع ترین رکوردهای گینس توسط چه افرادی ثبت شد؟

در کتاب رکوردهای گینس رکوردهای مختلفی توسط افراد مختلف به ثبت رسیده اند که از حیث مدت زمان انجام آن ها دارای رکورد می باشد. این رکورد ها غالبا توسط ورزشکاران مختلف در بازی های ورزشی به ثمر می رسد.

رکوردهای گینس ورزشی

در زمینه ورزشی در کتاب رکوردهای گینس تا کنون رکوردهای بسیار زیادی توسط ورزشکاران و افراد مختلف به ثبت رسیده است. برخی از این رکورد ها در هنگام مسابقات ورزشی به ثبت می رسد و برخی دیگر نیز که برای آن ها مسابقه ای برگزار نمی شود با حضور ناظران بین المللی به ثبت می رسد. از کشور مان نیز تا کنون ورزشکاران مختلفی نام خود را در کتاب رکوردهای گینس به ثبت رسانده اند که از جمله مطرح ترین آن ها می توان به زهرا نعمتی بانوی کماندار ملی پوش، زنده یاد سیامند رحمان، مجید فرزین و مرتضی مهرزاد اشاره کرد.

رکوردهای جهانی باید چه فاکتورهایی داشته باشند تا ثبت شوند؟

رکوردهای جهانی باید چه فاکتورهایی داشته باشند تا ثبت شوند؟

به طور کلی می توان گفت که این رکورد ها باید حتما زیر نظر ناظران بین المللی به ثبت برسد. هم چنین باید رکورد هایی که پیش از این توسط افراد دیگر به ثبت رسیده است را بشکند تا بتواند به عنوان صاحب رکورد جدید در این کتاب به ثبت برسد. این رکورد ها توسط افراد مختلف در زمینه های متفاوت می تواند به ثمر برسد.

کدام یک از چهره های معروف رکورد دار گینس هستند؟

در کتاب رکوردهای گینس نام افراد سرشناس و مطرحی به چشم می خورد. برخی از این افراد از سرشناسان حوزه های ورزشی، موسیقی، بازیگری و سیاسی می باشند. از جمله این افراد می توان به شکیرا، دواین جانسون و هم چنین هیلاری کلینتون اشاره کرد. این افراد در زمینه های مختلفی موفق به ثبت رکورد در این کتاب شده اند. افراد مختلف دیگری نیز دارای رکورد در این کتاب می باشند که از جمله آنها می توان به رکوردهای امیر تتلو، رکوردهای مایکل جکسون اشاره کرد. این رکورد ها در رابطه با موضوعات مختلف می باشد.

سوالات متداول

  1. کتاب رکوردهای گینس اولین بار در چه سالی منتشر شده است؟

    این کتاب اولین بار در سال 1995 چاپ و منتشر شده است و علاقه مندان مختلفی را جذب کرده است.

  2. قدرت مند ترین تیم ملی ثبت شده در کتاب رکوردهای گینس چه تیمی می باشد؟

    تیم ملی والیبال نشسته کشورمان صاحب عنوان قدرت مند ترین تیم ملی والیبال در این کتاب می باشد.

  3. کتاب رکوردهای گینس هر ساله در چه تاریخی منتشر می شود؟

    این کتاب هر ساله پس از اصلاحیات و ثبت رکورد های جدید در تاريخ 27 اوت منتشر می شود.

  4. نام چند تن از ورزشکاران مطرح کشورمان که در این کتاب به ثبت رسیده است؟

    زهرا نعمتی، سیامند رحمان، مجید فرزين نام ورزشکاران مطرح کشورمان می باشد که با عملکرد درخشان خود موفق به ثبت نام خود در این کتاب شده اند.

لطفا به این مقاله امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید