مهم ترین رکوردهای ورزشی از ابتدا تا سال 2022

امروز می خواهیم درباره رکوردهای ورزشی جهان، رکورد های جالب ورزشی و بهترین رکورد های دنیا در حرفه ورزش که لیست رکوردهای گینس قرار دارند صحبت کنیم. پس تا آخر همراه ما باشید.

مهم ترین رکوردهای ورزشی ایران

مهم ترین رکوردهای ورزشی ایران

زهرا جعفرپور دختر 7 ساله ایرانی، یکی از رکورد دار های ورزش ایران می باشد. او توانسته یک ساعت و 32 دقیقه به حالت ایستاده حلقه را دور کمر خود بچرخاند. این کار بسیار دشوار بوده چرا که او نمی توانسته حلقه را از جایی که علامت گذاری شده بود پایین تر بیاورد. زهرا جعفرپور همچنین از ژیملاستیک کار های حرفه ای بوده و به گفته خودش قصد دارد در مسابقات کشوری نیز شرکت کند.

نام علی دایی با زدن 109 گل در کتاب گینس ثبت شده است. حتما می دانید افراد زیادی برای به ثبت رساندن نام خودشان در کتاب گینس کار های زیادی انجام داده اند و این کار اصلا کار آسونی نیست. یکی از فوتبالیست های پرسپولیس یعنی علی دایی با شکستن رکورد گل در جهان و با به ثمر رساندن 109 گل نام خودش را در این کتاب به ثبت رسانده است.

موسی هاشمی مقدم قهرمانی ایرانی بوده که توانسته است به مدت دو دقیقه وزنی بیش از 1000 کیلوگرم را بر روی پای خود در هوا نگه دارد در حالی که صاحب بزرگ ترین عضلات در جهان، رونی کلمن توانسته یک تن وزن را به مدت تنها 45 ثانیه نگه دارد ولی موسی توانست این رکورد را بشکند. یکی دیگر از رکورد های این ورزشکار ایرانی، این است که توانسته 12 هزار و 800 دفعه حرکت خم و راست شدن بر روی شکم را انجام داده و رکورد آن را به نام خود ثبت کند.

رکوردهای ورزشی گینس

رکوردهای ورزشی گینس

شما می توانید تمام رکوردهای ورزشی جهان را در سایت رکورد های گینس مشاهده کنید.

حسن رضا زاده

حسن رضا زاده یکی از وزنه بردار هایی بوده که نامش در این کتاب ثبت شده است. او توانست وزنه 472 کیلوگرمی را در سال 2000 در سیدنی با حرکات یک ضرب و دو ضرب بالای سر خود ببرد و نام خود را در کتاب گینس به ثبت برساند وی با عنوان قهرمان قهرمان نیز در ایران شناخته شده است.

پله

پله با به ثمر رساندن 1281 گل در باشگاه های کاسموس، سانتوس و نیروهای مسلح برزیل نام خود را در این کتاب به عنوان رکورد دار بیشترین گل در فوتبال تاریخ ثبت کرده است.

پتر چک

پتر چک دروازه بان جمهوری چک بوده او سال هاست با حضور خود در لیگ برتر انگلیس اکنون در دروازه آرسنال حضور دارد وی توانست رکورد بیشترین کلین شیت را از آن خود کند. پترچک همچنین توانست در 181 بازی دروازه اش را بسته نگه دارد و نامش را در کتاب گینس به ثبت برساند.

مایکل فرد فلپس

مایکل فرد فلپس، شناگر آمریکایی بوده که دارنده بیشترین مدال می باشد. او زمانی که 19 سال داشت در بازی المپیک یونان 8 مدال گرفته که 6 تای آن طلا بود وی پر افتخارترین و رکورد دار بیشترین مدال در بازی های المپیک بوده و دارنده 28 مدال است.

سای یانگ

بیشترین رتبه قهرمانی در بیس بال متعلق به سای یانگ بوده است این اسطوره 511 پیروزی را تجربه کرده است. رتبه دوم این حرفه دارای 400 پیروزی بوده است که این در حالی اتفاق افتاده که در حرفه بیس بال کمتر کسانی هستند که بیش از 100 پیروزی را تجربه می کنند.

عجیب ترین رکوردهای ورزشی کدامند؟

عجیب ترین رکوردهای ورزشی کدامند؟

استفی گراف از تنیس باز های افسانه ای بوده که توانسته مدت 186 هفته به صورت متمادی عنوان برترین تنیس باز خانم را برای خود نگه دارد این اتفاق در حالی افتاده که نفر دوم رکورد 80 هفته را دارد بنابراین همه در این باور هستند که هیچ کس قادر به شکستن رکورد استفی گراف نمی باشد.

مایکل فرد فلپس، شناگر آمریکایی بوده که دارنده بیشترین مدال می باشد. او زمانی که 19 سال داشت در بازی المپیک یونان 8 مدال گرفته که 6 تای آن طلا بود وی پر افتخار ترین و رکورد دار بیشترین مدال در بازی های المپیک بوده و دارنده 28 مدال است. بیشترین رتبه قهرمانی در بیس بال متعلق به سای یانگ بوده است این اسطوره 511 پیروزی را تجربه کرده است. رتبه دوم این حرفه دارای 400 پیروزی بوده است که این در حالی اتفاق افتاده که در حرفه بیس بال کمتر کسانی هستند که بیش از 100 پیروزی را تجربه می کنند. پله با به ثمر رساندن 1281 گل در باشگاه های کاسموس، سانتوس و نیروهای مسلح برزیل نام خود را در این کتاب به عنوان رکورد دار بیشترین گل در تاریخ فوتبال ثبت کرده است.

رکوردهای کدام رشته ورزشی بیشتر است؟

رکوردهای کدام رشته ورزشی بیشتر است؟

درباره این که رکورد های حرکات ورزشی کدام رشته بیشتر است اطلاعات دقیقی نیست. ولی احتمال آن که در رشته فوتبال این رکورد از بقیه رشته ها بیشتر باشد وجود دارد.

رکوردهای ورزشی زنان

مسن ترین ژیملاستیک کار دنیا جوهانا کوآس است که در سن 86 سالگی در مسابقات ژیملاستیک شرکت کرده و نام او در کتاب گینس به ثبت رسیده است او نیز هم اکنون در سن 91 سالگی این حرفه را دنبال می کند.

رکورد بیشترین مدال طلای بسکتبال برای ترسا ادوارد بوده او دارای 4 مدال طلا در المپیک و یک مدال برنز می باشد این در حالی است که قهرمان مرد کارملو آنتونی دارای 3 مدال طلا می باشد.

کارلیلوید خانمی است که توانسته 3 گل را در 16 دقیقه به ثمر برساند. کسانی که در لیگ فوتبال بازی می کنند باید حداقل یک فصل درآن حضور داشته تا بتوانند یک گل را به ثمر برسانند و این که این زن توانسته 3 گل را در 16 دقیقه به هدف بزند کار اصلا آسانی نیست.

رکوردهای ورزشی در دوران کرونا

رکوردهای ورزشی در دوران کرونا

با همه گیری کرونا و بازی های المپیک بدون تماشاچی، شرکت کنندگان توانستند در قایقرانی 5 رکورد جهانی به ثبت برسانند، سه رکورد دو میدانی جهانی که به دست دو مرد و یک زن به ثبت رسید و6 بار رکورد شنا جهانی زده شد.

رکوردهای خطرناک ورزشی

مایکل فرد فلپس، شناگر آمریکایی بوده که دارنده بیشترین مدال می باشد. او زمانی که 19 سال داشت در بازی المپیک یونان 8 مدال گرفته که 6 تای آن طلا بود وی پر افتخارترین و رکورد دار بیشترین مدال در بازی های المپیک بوده و دارنده 28 مدال است. او بزرگ ترین ورزشکار دنیا بوده است. دریافت یک مدال در بازی های المپیک کار هر کسی نیست و دستاورد خیلی بزرگی است که مایکل فرد فلپس دارای 18 مدال طلا از بازی های المپیک می باشد.

بیشترین رتبه قهرمانی در بیس بال متعلق به سای یانگ بوده است این اسطوره 511 پیروزی را تجربه کرده است. رتبه دوم این حرفه دارای 400 پیروزی بوده است که این در حالی اتفاق افتاده که در حرفه بیس بال کمتر کسانی هستند که بیش از 100 پیروزی را تجربه می کنند.

رکوردهای ورزشی در المپیک

رکوردهای ورزشی در المپیک

مایکل فرد فلپس، شناگر آمریکایی بوده که دارنده بیشترین مدال می باشد. او زمانی که 19 سال داشت در بازی المپیک یونان 8 مدال گرفته که 6 تای آن طلا بود وی پر افتخار ترین و رکورد دار بیشترین مدال در بازی های المپیک بوده و دارنده 28 مدال است.

رکورد بیشترین مدال طلای بسکتبال برای ترسا ادوارد بوده او دارای 4 مدال طلا در المپیک و یک مدال برنز می باشد این در حالی است که قهرمان مرد کارملو آنتونی دارای 3 مدال طلا می باشد.

چه افرادی در حوزه ورزش تا کنون رکوردشان شکسته نشده است؟

بیشترین رتبه قهرمانی در بیس بال متعلق به سای یانگ بوده است این اسطوره 511 پیروزی را تجربه کرده است رتبه دوم این حرفه دارای 400 پیروزی بوده است که این در حالی اتفاق افتاده که در حرفه بیس بال کمتر کسانی هستند که بیش از 100 پیروزی را تجربه می کنند.

پله با به ثمر رساندن 1281 گل در باشگاه های کاسموس، سانتوس و نیروهای مسلح برزیل نام خود را در این کتاب به عنوان رکورد دار بیشترین گل در تاریخ فوتبال ثبت کرده است.

رکورد دار بیشترین مدال طلا در بازی های المپیک شنا

مایکل فرد فلپس، شناگر آمریکایی بوده که دارنده بیشترین مدال می باشد. او زمانی که 19 سال داشت در بازی المپیک یونان 8 مدال گرفته که 6 تای آن طلا بود وی پر افتخار ترین و رکورد دار بیشترین مدال در بازی های المپیک بوده و دارنده 28 مدال است. او بزرگ ترین ورزشکار دنیا بوده است. دریافت یک مدال در بازی های المپیک کار هر کسی نیست و دستاورد خیلی بزرگی است که مایکل فرد فلپس دارای 18 مدال طلا از بازی های المپیک می باشد.

چه کسی به عنوان آخرین نفر در گینس رکورد ورزشی ثبت کرد؟

چه کسی به عنوان آخرین نفر در گینس رکورد ورزشی ثبت کرد؟

درباره آخرین فرد در حرفه ورزشی که نامش در کتاب گینس ثبت شده است اطلاعاتی در دسترس نیست.

سوالات متداول

  1. برترین گل زن جهان که نامش در کتاب گینس ثبت شده است کیست؟

    پله با به ثمر رساندن 1281 گل در باشگاه های کاسموس، سانتوس و نیروهای مسلح برزیل نام خود را در این کتاب به عنوان رکورددار بیشترین گل در تاریخ فوتبال ثبت کرده است.

  2. آیا علی دایی نامش در کتاب گینس ثبت شده است؟

    نام علی دایی با زدن 109 گل در کتاب گینس ثبت شده است. حتما می دانید افراد زیادی برای به ثبت رساندن نام خودشان در کتاب گینس کارهای زیادی انجام داده اند و این کار اصلا کار آسونی نیست. فوتبالیست ایرانی، علی دایی با شکستن رکورد گل در جهان با به ثمر رساندن 109 گل نام خودش را در این کتاب به ثبت رسانده است.

  3. آیا بازی های المپیک در دوران کرونا نیز رکورد شکسته است؟

    بله، با همه گیری کرونا و بازی های المپیک بدون تماشاچی، شرکت کنندگان توانستند در قایقرانی 5 رکورد جهانی به ثبت برسانند، سه رکورد دو میدانی جهانی که به دست دو مرد و یک زن به ثبت رسید و6 بار رکورد شنا جهانی زده شد.

لطفا به این مقاله امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید