لیست رکوردهای بسکتبال NBA که دست نیافتنی شده اند

رکوردهای بسکتبال یکی از زیر شاخه های رکوردهای ورزشی می باشد. ما در این مقاله به صورت تخصصی به این رکورد ها اشاره خواهیم کرد.

مهم ترین رکوردهای بسکتبال دست چه افرادی است؟

مهم ترین رکوردهای بسکتبال دست چه افرادی است؟

در رشته ورزشی بسکتبال از ابتدای فعالیت این رشته ورزشی تا کنون رکوردهای مختلفی به ثبت رسیده است این رکوردها توسط ورزشکاران مختلف و صاحب نامی ثبت شده است. یکی از رکوردهای جذاب در رشته ورزشی بسکتبال بیشترین امتیاز یک تیم در یک بازی می باشد. این رکوردها مربوط به حرکات مختلفی در این رشته ورزشی می باشد. در ادامه مطلب به برخی از ورزشکاران صاحب نام این رشته ورزشی که رکوردهای خاصی را به نام خود به ثبت رسانده اند اشاره خواهیم کرد. توجه داشته باشید که همه این رکوردها در لیست رکوردهای گینس هم قرار دارند.

راسل وستبروک گارد

این ورزشکار موفق به شکستن رکوردی شده است که قبل از آن به مدت 55 سال متوالی هیچ بسکتبالیستی موفق به جا به جایی و شکستن این رکورد نشده است. این ورزشکار که عضویت تیم بسکتبال اکلاهما سیتی را دارد در این تیم موفق به ثبت 42 تریپل دبل در یک فصل لیگ بسکتبال شده است. این رکورد پیش از این در اختیار اسکار رابرتسون نامدار بوده است.

ویلت چمبرلین

چمبرلین موفق شده است که در یک بازی رکورد 55 ریباند را به نام خود ثبت کند. این ورزشکار هم چنین رکورد بیشترین ریباند در تاریخ رشته ورزشی بسکتبال را به نام خود به ثبت رسانده است. ویلت چمبرلین هم چنین صاحب رکورد بیشترین تعداد ریباند در یک فصل می باشد.

کدام یک از رکوردهای بسکتبال هنوز شکسته نشده است؟

کدام یک از رکوردهای بسکتبال هنوز شکسته نشده است؟

در رشته ورزشی بسکتبال تا کنون رکوردهای بسیاری به ثبت رسیده است که برخی از آن ها پس از ثبت شدن توسط ورزشکاران متعدد شکسته شده است و برخی دیگر نیز با گذشت سالیان طولانی پس از ثبت آن ها هنوز توسط هیچ ورزشکاری جابجا نشده است. در ادامه به مطرح ترین این رکوردها اشاره خواهیم داشت. از اسکار رابرتسون به عنوان متخصص در حرکت تریپل دبل یاد می شود. رکوردی که تا کنون توسط هیچ بسکتبالیستی شکسته نشده است تعداد بیشترین تریپل دبل در تاریخ رشته ورزشی بسکتبال می باشد.اسکار رابرتسون در طول ورزش حرفه ای خود در بسکتبال موفق به انجام 181 تریپل دبل موفق شده است. علاوه بر این در طول تاریخ رشته ورزشی بسکتبال تا کنون 9 بار یک بازیکن توانسته است که رکورد 20 تریپل دبل در یک فصل را رقم بزند که از این تعداد 5 رکورد به نام اسکار رابرتسون می باشد.

برترین رکوردهای بسکتبال چیست؟

یکی از جذاب ترین رکوردهایی که در رشته ورزشی بسکتبال وجود دارد رکورد امتیاز آور ترین بازیکن اشاره کرد. ویلت چمبرلین در مسابقه بین دو تیم فیلادلفیا وریرز و نیویورک نیکس در سال 1962 موفق به کسب 100 امتیاز برای تیم وریرز شد و رکوردی جذاب و برتری را در بسکتبال به نام خود به ثبت رساند. می توان گفت که ویلت چمبرلین بهترین بسکتبالیست تاریخ این رشته ورزشی به شمار می آید زیرا رکوردهای متعددی را در زمینه های مختلف این رشته ورزشی به نام خود به ثبت رسانده است که با گذشت سالیان طولانی هنوز ورزشکاری نتوانسته است که برخی از این رکوردها را جابه جا کند.

آخرین رکورد بسکتبال به دست چه کسی ثبت شد؟

می توان از ویلت چمبرلین به عنوان کسی نام برد که در بسیاری از رکوردهای ثبت شده نامش به گوش می خورد. این بسکتبالیست تا کنون رکوردهای بسیاری را به نام خود ثبت کرده است و پس از آن بسکتبالیستی نتوانسته که تاکنون برخی از این رکوردها را جابجا کند. علاوه بر چمبرلین، رکوردهای مایکل جردن در بسکتبال نیز بسیار مطرح می باشد. این بازیکن صاحب رکوردهای کسب بیشترین به عنوان امتیازآورترین بازیکن فصل و عنوان MVP در مسابقات فصل و فینال رقابت‌ های ان‌بی‌ای می باشد.

رکوردهای این رشته ورزشی تا کنون دچار جا به جایی های متعددی شده است. برخی از رکوردها پس از گذشت مدت کوتاهی از ثبت آن ها توسط ورزشکاران دیگر شکسته می شود و برخی دیگر با گذشت سالیان طولانی همچنان ثابت باقی می مانند. از جمله مطرح ترین رکوردهایی که به تازگی در این رشته ورزشی شکسته شده است می‌ توان به رکورد تریپل دبل اشاره کرد. راسل وستبروک گارد موفق به شکستن رکوردی شده است که قبل از آن به مدت 55 سال هیچ بسکتبالیستی موفق شکست این رکورد نشده است. این ورزشکار موفق به ثبت 42 تریپل دبل در یک فصل لیگ بسکتبال شده است. این رکورد پیش از این در اختیار اسکار رابرتسون بوده است.

ویدیو رکوردهای بسکتبال

ویدیو رکوردهای بسکتبال

در تاریخ رشته ورزشی بسکتبال تا کنون ورزشکاران مختلفی موفق به ثبت رکوردهای متفاوت در زمینه حرکات مختلف به نام خود شده اند. این رکوردها گاهی توسط افراد مختلف حاضر در همین رشته ورزشی شکسته شده است اما برخی از این رکوردها به اندازه ای خاص و غیر قابل دسترس به نظر می رسد که با گذشت سالیان طولانی از ثبت آن ها هنوز ورزشکاری موفق به شکست آن ها نشده است. این رشته ورزشی علاقه مندان بسیار زیادی را به خود جذب کرده است که این علاقه مندان تمایل به تماشای رکوردهای ثبت شده در این رشته ورزشی را دارند. از آنجایی که بسیاری از این رکوردها در سالیان دور گذشته ثبت شده است علاقه مندان می توانند جهت تماشای این رکوردها به ویدئو های موجود از این حرکات ورزشی بپردازند.

جهت تماشای ویدیوهای موجود این رکوردها و حرکات خاص ورزشی راه حل های مختلفی موجود می باشد. در موتور جستجوی گوگل ویدیو های مختلفی از این رکوردها موجود می‌ باشد که علاقه مندان می‌ توانند با مراجعه به این موتور جستجو و جستجو عنوان رکوردهای رشته ورزشی بسکتبال آن ها را تماشا کنند. در سایت های مختلف سرگرمی و ورزشی نیز این ویدئو ها موجود می باشد و با مراجعه به آن ها می توان این رکوردهای خاص و خارق العاده را تماشا کرد و لذت برد. علاوه بر این ها هم چنین گاهی خود ورزشکاران حاضر در این رشته ورزشی ویدئو های حرکات خاص خود را در شبکه های اجتماعی و صفحات شخصی و رسمی خود با دنبال کنندگان خود به اشتراک می گذارند.

رکوردهای بسکتبال بانوان

در رشته ورزشی بسکتبال بانوان نیز رکوردهای مختلف و خارق العاده ای به ثبت می رسد و بازیکنان مطرح و توانمندی در این حوزه فعالیت می کنند اما متاسفانه آن طور که به ورزش های حوزه مردان بها داده می شود به ورزش بانوان بها داده نمی شود. طی سال های اخیر اما رکوردهای بسیاری توسط زنان ورزشکار شکسته و جابجا شده است و به مسئولان و علاقه مندان این مبحث را یادآور شده است که در صورت داشتن امکانات برابر می توانند هم پای ورزشکاران مرد در میادین مختلف قدم بردارند. می توان گفت که هر رکوردی که در بسکتبال توسط مردان ثبت شده است در همان موارد در رقابت های زنان نیز به ثبت رسیده است.

بیشترین پرتاب سه امتیازی در یک بازی متعلق به چه کسی است؟

از استفن کری می توان به عنوان بهترین پرتاب گر 3 امتیازی تاریخ بسکتبال نام برد. کری در سال 2013 رکورد آلن را جابجا کرد و عدد 272 پرتاب در یک فصل را به نام خود به ثبت رساند. این ورزشکار مجددا در سال های 2015 و 2016 نیز رکوردهای قبلی خود را جابجا کرده است و هم اکنون با 402 پرتاب سه امتیازی موفق در یک فصل رکورد دار است.

سوالات متداول

سوالات متداول

  1. رکورد کسب بیشترین امتیاز در یک بازی متعلق به چه کسی است؟

    ویلت چمبرلین در مسابقه بین دو تیم فیلادلفیا وریرز و نیویورک نیکس در سال 1962 موفق به کسب 100 امتیاز برای تیم وریرز شد و رکورد کسب بیشترین امتیاز در یک بازی را به نام خود به ثبت رساند.

  2. بهترین پرتاب گر 3 امتیازی تاریخ بسکتبال چه کسی است؟

    استفن کری با 402 پرتاب 3 امتیازی موفق در یک فصل رکورد دار می باشد.

  3. ویدیو های رکوردهای بسکتبال را در کجا می توان مشاهده کرد؟

    با مراجعه به موتور جستجوی گوگل و سایت های ورزشی می توان این ویدیو ها را تماشا کرد.

  4. دو تن از برترین بسکتبالیست های تاریخ رقابت های بسکتبال مردان چه کسانی می باشند؟

    ویلت چمبرلین و مایکل جردن از صاحب نامان رقابت های بسکتبال می باشند که تاکنون رکوردهای بسیاری را به نام خود به ثبت رسانده اند.

لطفا به این مقاله امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید