رکوردهای رپ فارس از ابتدا تا به امروز که در کتاب گینس ثبت شده اند

در این مقاله می خواهیم به رکوردهای رپ فارسی، اولین موزیک ویدیو رپ فارس، رکوردهای تتلو، مگاهیت های رپ فارس و… بپردازیم پس تا آخر با ما همراه باشید.

لیست رکوردهای رپ فارس که جهانی شده اند

لیست رکوردهای رپ فارس که جهانی شده اند

در این بخش با پنج تا از بهترین خواننده های رپ فارس ایرانی آشنا می شویم.

یاس

یاسر بختیاری معروف به یاس در 30 خرداد سال 1361 در مسجد سلیمان به دنیا آمد. او خواننده رپ فارسی بوده و مضمون آهنگ های او به طلاق، فقر، اعتیاد، بیکاری، جنگ، خودکشی اشاره داشته و به طور کلی به مشکلات جامعه می پردازد. اولین آهنگ او که قانونی منتشر شد یادت نره بود که کار مشترک او و مجید غفوری بوده است. این خواننده کنسرت های زیادی در آمریکا برگزار کرده و جلسه ای در دانشگاه میشیگان در راستای توسعه و معرفی موسیقی رپ فارسی نیز داشته است. از آهنگ های این خواننده می توان به آهنگ های بارکد، بغض یعنی، سرکوب، اصالت، نیستی، هویت من، قصه زیرزمین، سفارشی و لال اشاره کرد.

بهزاد لیتو

بهزاد لیتو

بهزاد لیتو خواننده و آهنگساز رپ فارسی بوده او در 5 اسفند سال 1370 در تهران به دنیا آمد. وی لیسانس مهندسی صدا از دانشگاه دبی را دارد. اول با آهنگسازی شروع کرده و سپس به خوانندگی رو آورد و حالا کار ترانه سازی را نیز انجام می دهد. او در 16 سالگی به همراه خانواده اش به دبی مهاجرت کرده و پس از مدتی با پیوستن به گروه زدبازی معروف شد. به گفته خودش در بین رپر ها خلسه، وانتونز و پوبون را دوست دارد.

آرمین 2afm

آرمین زارعی معروف به آرمین 2 ای اف ام از خواننده های مشهور رپ ایرانی بوده که در 5 اردیبهشت سال 1365 در تهران به دنیا آمد. او زمانی که 17 سال داشت با 4 تا از دوستانش کار خود را در خانه به صورت زیرزمینی شروع کرده سپس در استودیو حرفه خود را پیش گرفت. وی با رضایا کار مشترکی را با نام نارگل منتشر کردند که با انتشار آن بسیار مشهور شدند و در آن زمان یکی از رکوردهای رپ فارس را زدند. آرمین از دوران دبیرستان با حسین تهی هم کلاس بودند آن ها در دانشگاه در رشته کامپیوتر تحصیل می کرده اند که بعد از فهمیدن دانشگاه درباره رپر بودن آن دو آن ها را از دانشگاه اخراج کردند.

امیر تتلو

امیر تتلو

امیرحسین مقصودلو مشهور به امیر تتلو در 30 شهریور سال 1366 در تهران به دنیا آمد. او ترانه نویس و خواننده رپ بوده و کار خود را به صورت زیرزمینی شروع کرده و حالا در ترکیه آن را ادامه می دهد و حتی سایت شرط بندی نیز دارد او پس از آشنایی با حسین تهی و تاسیس گروه TNT بسیار شناخته شد. و همچنین آلبومی را به نام تتلیتی در سال 2013 منتشر کرد که دارای 15 آهنگ بود. از آلبوم های این خواننده معروف می توان موارد زیر را نام برد آلبوم زیر همکف، تتلیتی، من، ممنوع، قهرمان، امیر، سایه، جهنم و برزخ.

حسین تهی

سید حسین موسوی ملقب به حسین تهی خواننده و آهنگساز بوده و در 6 بهمن سال 1364 در تهران به دنیا آمد او پس از اخراج از دانشگاه در رشته کامپیوتر در سن 24 سالگی به لندن مهاجرت کرد. وی در سن 13 سالگی با خواندن آهنگ کل بسه پا به عرصه موسیقی رپ گذاشت و در سن 17 سالگی به صورت حرفه ای آن را دنبال کرد و با ترانه کلید در سال 80 به اوج معروفیت خود رسید.

رکوردهای تتلو در رپ فارس کدامند؟

رکوردهای تتلو در رپ فارس کدامند؟

آهنگ نوازش از امیر تتلو در سال 1395 به عنوان بهترین تک آهنگ از دید کاربران معرفی شده و این آهنگ رکوردار بیشترین بازدید را داشته و نزدیک به 20 میلیون بازدید خورده و بیشترین تعداد دانلود را در سایت ها داشته است.

تتلو با فروش موزیک ویدئو خود به نام می خوام به دست طرفداران او به صورت میلیاردی پیش فروش شده است. پس از انتشار این موزیک ویدئو طرفداران او عنوان کردند این آهنگ کار آخر او بوده و همانطور که قبل در پیج اینستاگرام خود اعلام کرده بود می خواهد با خوانندگی خداحافظی کند.

رکوردهای پیشرو در رپ فارس کدام است؟

محمد رضا ناصری آزاد معروف به رضا پیشرو در 12 بهمن سال 1366 در تهران به دنیا آمد. او ترانه سرا، خواننده و آهنگساز رپ بوده و از سال 1381 فعالیت خود را آغاز کرده است. او با هنرمندانی همچون تتلو، تهی، علی قاف، حصین، سوگند و هیچ کس همکاری داشته است. اما به نظر می رسد او در رپ دارای رکورد خاصی نیست.

رکوردهای هیچکس در رپ فارس چیست؟

رکوردهای هیچکس در رپ فارس چیست؟

سروش لشکری ملقب به هیچ کس در 19 اردیبهشت سال 1364 به دنیا آمد. او به پدر رپ فارسی مشهور بوده است. او در 9 اکتبر سال 2012 آهنگی به نام جوون و خام با همکاری ریویل، قاف و کول جی رپ منتشر کرده که این آهنگ دو زبانه، انگلیسی و فارسی بوده که یکی از همکاری های بزرگ در حرفه رپ می باشد.

بیشترین رکوردهای رپ فارس برای کدام رپر است؟

به طور دقیق مشخص نیست بیشترین رکورد رپ فارسی برای کدام رپر می باشد. ولی احتمال آن که این رکورد به امیر تتلو تعلق گیرد بسیار زیاد می باشد چون به نظر کاربران بهترین رپر ایران امیر حسین مقصودلو ملقب به امیر تتلو است.

جدید ترین رکورد های رپ فارس کدامند؟

جدید ترین رکوردهای رپ فارس کدامند؟

در مورد این سوال باید بگوییم مشخص نیست که جدیدترین رکورد های رپ کدام ها هستند.

رکورد بیشترین بازدید از موزیک ویدیو های رپ فارس

در سال 1395 امیر تتلو با انتشار آهنگ نوازش رکورد بیشترین بازدید را زده و این آهنگ از دید کاربران به عنوان بهترین تک آهنگ معرفی شده است در حدی که 20 میلیون بازدید داشته و دارای بیشترین دانلود در سایت ها بوده است.

رکورد های سلطان رپ فارس چیست؟

سلطان رپ فارسی کیست؟ در پاسخ به این سوال باید گفت یاسر بختیاری ملقب به یاس سلطان رپ فارس می باشد ولی درباره رکورد های این خواننده اطلاعاتی در دسترس نیست. او خواننده رپ فارسی بوده و در آهنگ های خود مشکلات جامعه ایران را بیان می کند.

رکوردهای رپ فارس چه حواشی ای داشته است؟

رکوردهای رپ فارس چه حواشی ای داشته است؟

در ایران آهنگ های رپ به علت غیر قانونی بودن حواشی زیادی به همراه دارد. مثلا امیر تتلو در 28 ژانویه 2020 در ترکیه به درخواست مراجع قضایی ایران بازداشت شد. همچنین پلیس اینترپل گفت تتلو به دلیل نقص قوانین ویزا و ترغیب جوانان به استفاده از مواد مخدر بازداشت شده است. ولی به طور کلی در ایران خواننده های غیر مجاز و زیرزمینی را بازداشت می کنند که این یکی از حاشیه های رپ فارس در این حرفه می باشد.

کدام آهنگ توانست رکورد های بیشترین دانلود در رپ فارس را بشکند؟

درباره این سوال باید بگوییم هنوز مشخص نیست کدام آهنگ رپ فارسی رکورد بیشترین دانلود را دارد ولی از بهترین آهنگ های رپ می توان به آهنگ سرکوب از یاس، هشتاد از فدایی و قاف، اثر منفی از پیشرو، چرا بدی از زدبازی و هیچکس، تو کجا بودی از هیچکس و برزخ از تتلو را نام برد.

همان طور که در بالا گفتیم امکان آن وجود دارد که رکورد بیشترین دانلود آهنگ رپ فارسی به آهنگ نوازش از تتلو تعلق گیرد.

قدیمی ترین رکوردهای رپ فارس کدامند؟

در مورد این سوال باید بگوییم مشخص نیست که قدیمی ترین رکورد های رپ کدام ها هستند.

سوالات متداول

  1. قدیمی ترین رکوردهای رپ فارس کدامند؟

    این موضوع به صورت واضح مشخص نشده است.

  2. کدام آهنگ توانست رکورد های بیشترین دانلود در رپ فارس را بشکند؟

    آهنگ های تتلو توانستند این رکورد را بشکنند.

  3. رکوردهای تتلو در رپ فارس کدامند؟

    آهنگ نوازش او بیش از 20 میلیون بازدید داشته است.

لطفا به این مقاله امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید