لیست رکوردهای استقلال با فرهاد مجیدی در لیگ برتر و آسیا

در این مقاله قصد داریم به رکوردهای استقلال بپردازیم. باشگاه استقلال از تیم های مطرح ایرانی در لیگ داخلی و در لیگ آسیا می باشد. استقلال در تهران و در سال 1324 بنیان گذاری شده است که در آن دوره نام این باشگاه دوچرخه سواران بود و در سال 1382 تغییر نام داده و با تاج شناخته شد. استقلال به عنوان کهن ترین باشگاه در سطح ایران شناخته می شود و 36 قهرمانی کسب کرده است. هشت قهرمانی در لیگ های سراسری فوتبال ایران، هفت قهرمانی در جام حذفی ایران و دو قهرمانی درلیگ قهرمانان آسیا از مهم ترین مقام هایی بوده که این باشگاه دریافت کرده است. این تیم هم اکنون در لیگ برتر فوتبال ایران حضور دارد و با سه مقام قهرمانی و پنج نایب قهرمانی بعنوان سومین تیم برتر لیگ برتر کشور شناخته می شود.

قبل از بررسی این رکورد ها توصیه می کنیم نگاهی به لینک های زیر بیندازید :

بهترین رکوردهای استقلال در لیگ برتر کدامند؟

بهترین رکوردهای استقلال در لیگ برتر کدامند؟

لیگ برتر ایران که با نام لیگ خلیج فارس هم شناخته می شود بالا ترین سطح مسابقات باشگاهی لیگ فوتبال ایران می باشد. نخستین فصل دورهٔ این لیگ در تاریخ ۱۱ آبان ۱۳۸۰ با حضور ۱۴ تیم به‌ طور رسمی آغاز شد. نام های لیگ برتر ایران به ترتیب از سال 1349 تا به اکنون تغییر کرده است. لیگ منطقه ای، لیگ تخت جمشید، لیگ قدس، لیگ آزادگان و لیگ برتر ترتیب نام های آن از قدیمم تا به اکنون است. استقلال در این سری از مسابقات هشت قهرمانی کسب کرده است و با عنوان تاج اولین قهرمان در لیگ برتر ایران می باشد. برای بررسی بهترین رکوردهای فوتبال این تیم در ادامه همراه ما باشید.

بهترین رکوردهای استقلال در جام حذفی ایران

در زمانی که نام استقلال دوچرخه سواران بود این تیم موفق شد که در جام حذفی تهران به مقام نخست برسد و اولین عنوان رسمی خود را کسب کند. تیم کهنسال ایران در سری مسابقات جام حذفی از ابتدای فعالیت تاکنون با 13 بار راهیابی به دیدار نهایی، هفت بار توانست به قهرمانی برسد و پیشگام باشگاه های ایران شود.

این تیم در لیگ قهرمانان آسیا چه رکوردهایی دارد؟

این سری از مسابقات از سال 1967 با عنوان جام باشگاه های آسیا برگزار می شد که در سال 2002 با الگو قرار دادن لیگ قهرمانان اروپا تغییر عنوان داده و با لیگ قهرمانان آسیا شناخته شد. موفق ترین باشگاه ایران در لیگ قهرمانان آسیا استقلال می باشد که سه دوره مقام اول تا سوم را کسب کرده است. 2 بار قهرمان، 2 بار نایب قهرمان و 2 سری به مقام سومی رسیده است.

مقایسه رکوردهای استقلال و پرسپولیس

در شهرآورد تهران استقلال همیشه با تعداد گل بیشتر برنده می شد. به صورتی که تاکنون 95 شهرآورد برگزار شده است که تعداد گل استقلال بیشتر از پرسپولیس می باشد. طولانی ترین دوره شکست ناپذیری در شهرآورد تهران هم متعلق به استقلال است که از آذرماه سال 1368 شروع شد و تا مهر سال 1375 ادامه داشت. دیگر رکوردهایی که به نام خود ثبت کرده است شامل بیشترین برد رسمی و غیر رسمی، دبل در اولین بازی دربی و سریع ترین دبل می باشد. همچنین این تیم با داشتن محمود فکری در دفاع چپ، گلزن ترین مدافع و با داشتن علی جباری، گلزن ترین هافبک را هم در بازی های دربی متعلق به خود کرده است.

کدام بازیکن رکورد بیشترین بازی برای این تیم را دارد؟

آرش برهانی بازیکن پیشین فوتبال با 292 بازی برای استقلال به عنوان بازیکن قدیمی این تیم بیشترین بازی را برای استقلال انجام داده است. او با این تیم مقام های قهرمانی لیگ برتر ایران، قهرمانی جام حذفی ایران و همچنین رسیدن به آقای گلی فصل را کسب کرده است. او هم اکنون 38 سال دارد و در پست مهاجم بازی می کند. البته دیگر بازنشسته شده است و در حرفه مربی گری فعالیت می کند. وی در تیم های داماش تهران، جوانان استقلال، شهرداری بندر عباس و تیم امید استقلال تهران به عنوان مربی حضور داشته است. او همچنین تجربه بازی در تیم امید ایران و تیم ملی بزرگسالان را نیز دارد.

جدید رکوردهای استقلال کدامند؟

جدید رکوردهای استقلال کدامند؟

با توجه به اخبار منتشر شده در خبرگذاری ایرنا، حدود هشت سال از آخرین قهرمانی و رکوردهای استقلال در لیگ برترایران می گذرد ولی در حال حاضر استقلال با ۲۵ امتیاز از ۱۱ مسابقه و ثبت هفت برد و چهار تساوی صدرنشین است. رکوردهای استقلال با مجیدی تا به اینجا شامل ۷ برد تا پایان هفته یازدهم می باشد که این نیز بهترین آمار استقلال در ۱۱ هفته ابتدایی به شمار می‌ رود. رکوردهای استقلال در این فصل تا به این جا شامل تفاضل گل زنی هم می شود. استقلال با تفاضل گل مثبت ۱۴ بهترین تفاضل گل در تاریخ لیگ برتر را برای خود به ثبت رسانده است. اتفاقی که در ۲۰ دوره قبلی برای آن ها درهفته رقم نخورده بود. رکورد بهترین خط حمله تاریخ لیگ برتر، در اختیار استقلال لیگ هشتم با 70 گل زده در 34 بازی و میانگین 2.05 گل زده در هر بازی است. آن‌ ها امسال، جام نمی‌ برند اما می‌توانند بهترین خط دفاع تاریخ لیگ را هم به رکوردهای‌ شان اضافه کنند.

تیم استقلال برای رکود های خود چه پاداش هایی گرفته است؟

بنا به گفته ی خبرگذاری فوتبال بازیکنان این تیم برای یک فصل 200 میلیون تومان پاداش گرفته اند. این پاداش بخاطر اعتراض آن ها به علت پرداخت نشدن مطالباتشان در زمان مشخص بوده است که مسئولین استقلال برای دو بازی آخر این مبلغ را بعنوان پاداش به حساب آن ها واریز کرده است. استقلال در اين فصل 10 پيروزى در ليگ و دو پيروزى در جام حذفى به دست آورده است.

رکوردهای استقلال در دربی تهران

طولانی ترین دوره شکست ناپذیری در شهرآورد تهران متعلق به استقلال است که از آذرماه سال 1368 شروع شد و تا مهر سال 1375 ادامه داشت. دیگر رکوردهایی که به نام خود ثبت کرده است شامل بیشترین برد رسمی و غیر رسمی، دبل در اولین بازی دربی و سریع ترین دبل می باشد. همچنین این تیم با داشتن محمود فکری در دفاع چپ، گلزن ترین مدافع و با داشتن علی جباری، گلزن ترین هافبک را هم در بازی های دربی متعلق به خود کرده است.

اسطوره های استقلال چه رکوردهایی دارند؟

اسطوره های استقلال چه رکوردهایی دارند؟

جواد زرینچه بعنوان یکی از اسطوره های استقلال 14 سال برای استقلال بازی کرد و افتخارات مختلفی را به دست آورد از جمله آن ها فتح جام لیگ آزادگان در فصل 80-79، فتح جام حذفی و قهرمانی در جام باشگاه های آسیا در سال 70 نمونه هایی از این عناوین هستند. علاوه بر او ناصر حجازی هم از پرافتخار های این تیم می باشد که از جمله افتخارات او می توان به دومین دروازه بان برتر قرن بیستم در آسیا و چهل و یکمین دروازه بان برتر قرن بیستم و دارای رتبه 134 درجهان و رتبه سوم در ایران با رکورد 837 دقیقه در بسته نگاه داشتن دروازه از نگاه فدراسیون آمار و تاریخ فوتبال جهان اشاره کرد.

رکورد بیشترین برد متوالی برای این تیم چقدر است؟

این رکورد برای استقلال در سال ۱۳۴۹ در ۱۴ بازی متوالی اتفاق افتاده است. این بازی ها شامل ۴ بازی در جام باشگاه‌ های آسیا، ۶ بازی در جام حذفی تهران و سه بازی در مرحله مقدماتی اولین دوره لیگ منطقه‌ ای و یک بازی در مرحله نهایی اولین دوره لیگ منطقه‌ ای می‌ باشد.

رکورد کم ترین باخت برای این تیم تهرانی چقدر است؟

استقلال طی ۶۳ بازی متوالی از سال ۲۲ اسفند سال ۶۸تا ۱۲ آذر سال ۷۰ با مربی گری منصور پورحیدری دوران بدون شکست خود را سپری کرد و رکوردی غیر قابل باور را در تاریخ فوتبال ایران به ثبت رسانید. آن ها در این زمان بین قهرمان ایران و قهرمان آسیا شدند و ستاره دوم را کسب کردند. آن ها چند روز بعد از شکسته شدن رکوردشان در یک قدمی ستاره سوم به نایب قهرمانی آسیا بسنده کردند. شکست  در بازی این تیم در ۲۴ آذر سال ۷۰ برابر الهلال در دور گروهی جام باشگاه های آسیا در قطر با نتیجه یک بر صفر، پایانی بود بر رکورد جاودانه استقلالی ها که همچنان غیر قابل دسترس به نظر می رسید. البته چند وقت پیش رکورد کمترین باخت در یک فصل لیگ برتر در اختیار پرسپولیس قرار گرفت.

تلخ ترین رکوردهای استقلال کدامند؟

استقلال این اواخر ضعف زیادی داشته است و طرفدارانش از این بابت دل نگران و ناراحت هستند. این تیم در 9 دوره مختلف در سه بازی متوالی شکست خورده است. این شکست ها در لیگ برترسال 1393 در سه بازی متوالی، در لیگ قهرمانان سال 1392 سه شکست متوالی، در لیگ برتر سال 1388 شکست در سه بازی متوالی و لیگ برتر سال 1382 هم همین طور. در بین این سال ها بدترین دوره استقلال مربوط به سال 1382 است که طی ده بازی متوالی با رقبای مختلف هشت بار شکست خورد.

با توجه به اخبار منتشر شده در خبرگذاری ایرنا، حدود هشت سال از آخرین قهرمانی و رکوردهای استقلال در لیگ برترایران می گذرد ولی در حال حاضر استقلال با ۲۵ امتیاز از ۱۱ مسابقه و ثبت هفت برد و چهار تساوی صدرنشین است. رکوردهای استقلال با مجیدی تا به این جا شامل ۷ برد تا پایان هفته یازدهم می باشد که این نیز بهترین آمار استقلال در ۱۱ هفته ابتدایی به شمار می‌رود. رکوردهای استقلال در این فصل تا به اینجا شامل تفاضل گل زنی هم میشود. استقلال با تفاضل گل مثبت ۱۴ بهترین تفاضل گل در تاریخ لیگ برتر را برای خود به ثبت رسانده است. اتفاقی که در ۲۰ دوره قبلی برای آن ها در این هفته رقم نخورده بود.

سوالات متداول

سوالات متداول

  1. کدام مربی در استقلال رکورد ثبت کرده است؟

    منصور پور حیدری تنها مربی که بیش از ۳۰۰ بار هدایت استقلال را بر عهده داشته‌ است.

  2. گلزن ترین بازیکن تاریخ استقلال کیست؟

     آرش برهانی برترین گلزن تاریخ آبی‌ ها با ۱۰۷ گل زده.

  3. نخستین مربی خارجی استقلال کیست؟

    زدراکو رایکوف نخستین مربی خارجی تاریخ باشگاه استقلال، وی پنج قهرمانی رسمی با باشگاه کسب کرد.

لطفا به این مقاله امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید