لیست بازیگران هندی و همسرانشان با عکس و حواشی جدید

در حال حاظر سینمای هند بسیار معروف و پر طرفدار بوده چرا که در دهه گذشته تا به امروز سینمای کشور هند بسیار پیشرفت کرده و دومین صنعت بزرگ فیلم در جهان، بالیوود یا همان صنعت فیلم هند است. امروز می خواهیم در این مقاله از اخبار سلبریتی ها به بازیگران هندی ایرانی تبار، بازیگران هندی زنان و اسم بازیگران هندی بپردازیم پس تا آخر این مقاله با ما همراه باشید.

معروف ترین بازیگران هندی کدامند؟

معروف ترین بازیگران هندی کدامند؟

در ادامه می خواهیم به معروف ترین بازیگران هندی و همسرانشان بپردازیم.

آمیتاب پاچان

او در سال 1942 در هند به دنیا آمد. آمیتاب پاچان بازیگر، تهیه کننده، مجری و خواننده بوده که دستی در سیاست نیز دارد. او در سال 1973 با جایا بهادوری از بازیگر های هند ازدواج کرده و صاحب دو فرزند شدند. وی در 190 فیلم هنرنمایی کرده است و همچنین تهیه کننده 17 فیلم سینمایی نیز می باشد.

آکشی کومار

راجیو هاری اوم باتیا ملقب به آکشی کومار در سال 1967 به دنیا آمد. او تا کنون برنده جوایز بسیار زیادی شده است و در فیلم های سوگند، رقاص، بازیکن، دیدار، سرباز، اعلان، مهره، امانت، شوهر، ظالم، انصاف، اعتراض، آرزو، باروت، تپش قلب، قتل و انسان نقش داشته است.

پریانکا چوپرا

پریانکا از بازیگر ها و مدل های هندی بوده که در سال 1982 به دنیا آمده است. او تا کنون جوایز زیادی را دریافت کرده و تایم او را به عنوان یکی از 100 نفر تاثیر گذار در جهان معرفی کرده است. وی در فیلم هایی مانند رذل، عشق غیر ممکن، غریبه ها، اعتراض، تقدیر، کرم، یقین، باج گیری، باران، استاد لاف زن، زنجیر، دوستانه، مد، گارد ساحلی، ببر سفید و ولگرد نقش داشته است.

معروف ترین بازیگران هندی کدامند؟

دیلیپ کومار

محمد یوسف خان ملقب به دیلیپ کومار در 11 دسامبر سال 1992 در پاکستان به دنیا آمد او در یک خانواده 12 نفره متولد شده و در نوجوانی به بمبئی رفتند. جالب است بدانید اکثر افراد خانواده دیلیپ کومار در تجارت یا ارتش فعالیت داشته و او به هیچ وجه هیچ علاقه ای به این شغل ها نداشت. وی در کار هایی مانند تراشکاری، صافکاری و… مشغول بوده سپس به دفتر روزنامه رفته و وظیفه مصاحبه با افراد مشهور و بازیگر ها را برعهده گرفت. در یکی از مصاحبه هایش با بازیگر مشهور دیویکا رانی او از دیلیپ خوشش آمده و پیشنهاد کار در یکی از فیلم هایش را به او داد. او با دختر های زیادی ارتباط داشته ولی سرانجام با سایرا بانو ازدواج کرد که خبر ازدواج آن ها همه را شگفت زده کرد چرا که سایرا بانو دختر نسیم بانو بازیگر هندی بوده که به دلیل زیبایی زیادی که دارد لقب پری چهره را به او داده اند. دیلیپ کومار در فیلم هایی مثل قانون، رام و شام، میلان، پیغام، سوداگر، آزاد، سبک، غرور، مشعل، شهید و کارما نقش آفرینی کرده است.

کمال حسن

کمال حسن در 7 نوامبر سال 1954 در پاراماکودی هند به دنیا آمد. او یک بازیگر، رقصنده، فیلمنامه نویس و سیاستمدار هندی بوده و 19 جایزه فیلم فیر را بدست آورده است. او حدود 100 میلیون دلار دارایی داشته و در فیلم هایی مانند بنگالی، تلوگو، مالایالام حضور داشته است و کار های وی در صنعت سینما بسیار مورد تقدیر قرار گرفته است.

راج کاپور

راج کاپور

او در 14 دسامبر سال 1924 در دهلی به دنیا آمد. راج کاپور هنرمندی با استعداد در فیلمسازی بود و لقب چارلی چاپین سینمای هند را از آن خود کرده بود. او در سن 24 سالگی کارگردان شد و در آن زمان از کارگردان های بسیار جوان سینمای هند محسوب می شد. راج کاپور در فیلم های مثل نیلوفر آبی، آتش، روز های طلایی، سبک، تغییر، داستان، آواره، بی وفا، آسمان، نغمه، آه، تربیت، ساده لوح، دو استاد، نگاه، عاشق، دیوانه، سه قسم، بابی، دو جاسوس، حلال و حرام، کار و عبدالله نقش آفرینی کرده است. او در 2 ژوئن سال 1988 در سن 63 سالگی فوت کرد.

راجش خانا

جاتین خانا ملقب به راجش خانا در 12 دسامبر سال 1942 به دنیا آمد او تهیه کننده، بازیگر و سیاستمدار هندی بوده که در فیلم های زیر نقش آفرینی کرده است. فیلم های اوتار، گلستان، دل شکسته، بیا برگردیم، من دشمن تو هستم، پدر آواره، عبادت، آخرین نامه، پیروزی، مقصد، استاد، سبک، آشپز، طبیعت، درد و محبوبه. او در 18 ژوئیه سال 2012 فوت کرد.

اوتام کومار

اوتام در 3 سپتامبر سال 1926 به دنیا آمد. او تهیه کننده، بازیگر، کارگردان، خواننده و آهنگساز هندی بوده که بیشتر در سینمای بنگالی کار کرده است. وی در سال 1948 برای اولین بار در فیلم درشتیدان حضور پیدا کرد و تا کنون در بیش از 200 فیلم نقش آفرینی کرده است. او در 24 ژوئیه سال 1980 فوت کرده است.

عرفان خان

عرفان خان

عرفان خان در 7 ژانویه سال 1967 در جی پور به دنیا آمد او از بازیگران هندی مرد معروف بوده و دارای مدرک کارشناسی ارشد رشته بازیگری بوده است. در سال 2001 از او دعوت به همکاری در فیلم جنگجو در نقش اصلی شد او با بازی در این فیلم توانست بسیار مشهور شده و خودش را به سینمای هند نشان دهد. عرفان خان در سال 1995 با سوتاپا سیکدار از نویسنده ها و فارق التحصیلان مدرسه ملی درام ازدواج کرد و صاحب دو فرزند شدند. او در 5 مارس سال 2018 از طریق توییتر خود اعلام کرد که به یک سرطان نادر مبتلا شده است سپس در 50 سالگی از دنیا رفت. ازجمله فیلم هایی که عرفان خان در آن ها نقش داشته است فیلم های سلام بمبئی، دید، کمین، اشتباه، گناه، حاصل، مه، حشیش، بیماری، شکلات، سرباز، قاتل، آسمان ما، قسمت، گمشده، قلب کبدی، هیس، متشکرم، ظرف ناهار، ولگرد، شمشیر، احساس، پازل و کارون از فیلم های این بازیگر سرشناس می باشد.

موهن لال

او متولد سال 1960 است و هنرپیشه و تهیه کننده هندی می باشد. او در فیلم هایی مانند فصل، اسکندر، پروانه ها، فلش، زندگی زیباست، دوتا، عکاس، زیارت، آب سیاه، محافظ و خیلی خیلی دور نقش آفرینی داشته است.

عامر خان

عامر خان

محمد عامر حسین خان در سال 1965 متولد شده و یکی از معروف ترین و تاثیر گذار ترین بازیگر ها در سینمای هند بوده است. او در شهر بمبئی به دنیا آمده و طاهر حسین پدرش از تهیه کنندگان فیلم بوده است. او در فیلم های زیر نقش داشته است. فیلم هولی، زبر دست، خاکستر، شماره اول، تو مال من هستی، دل، من دیوانه نیستم، زنده باد جوانی، جنگ ثروت، سنت، بازی، عشق، غلام، غربت، قلب، نفرت، باج، سه احمق، تلاش و موج. عامر خان در سال 2001 شرکت فیلمسازی خود را به نام عامر خان پروداکشن تاسیس کرد و در سال 1986 با رینا دوتا ازدواج کرد که ثمره این ازدواج یک دختر و یک پسر می باشد این زوج در سال 2002 پس از 16 سال زندگی مشترک از یکدیگر جدا شدند. عامر خان برای بار دوم با کیران رائو کارگردان و فیلم نامه نویس در سال 2005 ازدواج کرد. او از مدل های بسیار گران قیمت بوده که با شرکت هایی مانند کوکاکولا و سامسونگ همکاری داشته است.

اجی دیوگن

اجی در سال 1969 در بمبئی به دنیا آمد. او فرزند ویرو دیوگن و وینا دیوگن که از سرشناس های سینما هستند است و اجی دیوگن همسر کاجول بازیگر سرشناس هند می باشد. وی در فیلم هایی مانند خواهر عزیز، جگر، نیروی الهی، سکو، ثروتمند، تقلا، قانون، دلداده، شوهر، نامشروع، حقیقت، جنگ، دلسوز، جان، عشق، زخم، دیوانه، روح، دیوانگی، پروانه، انسان، طعمه، مهمان، آتش، حاضر، ستیز، وسواس و یورش هنرنمایی کرده است.

آنیل کاپور

آنیل کاپور

او در سال 1956 در چمبور به دنیا آمد. وی در سال 1984 جایزه بهترین نقش مکمل مرد را دریافت کرد همچنین در سال های 1986، 1992، 1997 و 2000 جایزه ملی سینمای هند را از آن خود کرد. قد بازیگران هندی از جمله آنیل کاپور 178 سانتی منتر است. او در سال 1984 با سونیتا کاپور 19 ساله ازدواج کرد که بعد از ازدواج آن ها سونیتا حرفه خود را رها کرد ثمره ازدواج آن ها دو دختر و یک پسر می باشد. فیلم هایی مانند یک بار بگو، ما 5 نفر، قانون، مشعل، لیلا، جنگ، ارباب، جانباز، داماد، جدایی، شاهزاده، ریتم، تبریک، رابطه، شکلات، مبارک و ولگرد از جمله فیلم هایی است که آنیل کاپور در آن ها نفش داشته است.

آیشواریا رای

او در سال 1973 به دنیا آمد و از هنرپیشه های هندی می باشد. در سال 1994 او دختر شایسته جهان شده است او در سرانجام با آبیشک پاچان ازدواج کرده و عروس آمیتاب پاچان شد. آیشواریا در فیلم هایی مانند فنی خان، احساس، درخواست، خاکی، دوداس، من دیده ام، نفرت، ریتم و دوتا حضور داشته است.

کاجول

کاجول در سال 1974 متولد شد. او از بازیگر های سینمای هند بوده و در فیلم هایی مثل بی خودی، بازیگر، طاقت، جنجال، همیشه، عشق، دشمن، فنا، من خان هستم، ماکی، زیرو و الهه نفش آفرینی کرده است. او در سال 1994 با آجی دیوگان ازدواج کرده که ثمره این ازدواج یک دختر به نام نایسا و یک پسر به نام یوگ می باشد.

کارینا کاپور

کارینا کاپور

او در 21 سپتامبر سال 1980 به دنیا آمد و از بازیگر های هند بوده که با سیف علی خان ازدواج کرد و از آن پس او را با نام کارینا کاپور خان صدا می زنند. پدربزرگش راج کاپور، پدرش راندهیر کاپور و مادرش بوبیتا کاپور از ستاره های سینما هستند. او در یک خانواده کاملا سینمایی به دنیا آمده و ناخواسته وارد دنیای سینما شده است. او در فیلم هایی مانند پناهنده، خاطرات، اجنبی، آشوکا، با من دوست میشی، خوشی، چاملی، دو، فدا، اعتراض، بی سر و صدا، سبک، سه احمق، عشق لعنتی، راوان، بادیگارد، هرج و مرج، هروئین، تلاش و تخت به ایفای نقش پرداخته است.

ریتیک روشن

ریتیک در 10 ژانویه سال 1974 به دنیا آمد. او در سال 2003 با بازی در فیلم علمی تخلی یکی پیدا شد دو جایزه فیلم فیر را برنده شد. وی با سوزان خان ازدواج کرده و بعد از 14 سال با داشتن دو فرزند از یکدیگر جدا شدند. ریتیک در سال 2009 خیریه خود را به نام روشن تاسیس کرد که کار آن کمک کردن به افراد معلول است. او مدل شرکت هایی مانند کوکا کولا و رادو بوده و گفته شده است او هشتمین فرد ثروتمند هند می باشد.

رانی موکرجی

رانی موکرجی

رانی موکرجی در سال 1978 در یک خانواده سینمایی متولد شد. او علاوه بر بازی در 52 فیلم چند بار به عنوان دختر شایسته هند انتخاب شده است. او در فیلم هایی مانند غلام، مهندی، قلب، ابر، سلام برادر، هی رام، عقرب، جوانی، من و تو، آرام آرام، معما، عشق من، تلاش، سکسکه و مردانگی حضور داشته است.

کاترینا کایف

کاترینا در سال 1983 به دنیا آمده و بازیگر بریتانیایی است که در فیلم های هندی بازی می کند. او یکی از بازیگر های زن هندی با بیشترین دستمزد می باشد. کاترینا کایف در فیلم های بوم، چرا من دوست دارم، سرکار، شریک، تو مرا دیوانه کردی، استقبال، سلام لندن، مسابقه، یک ببر، فانتوم، وسواس و بهارات نقش آفرینی کرده است.

سلمان خان

یکی از بازیگر ها و تهیه کننده های هندی سلمان خان بوده که در سال 1965 به دنیا آمد. وی در فیلم هایی مثل با من ازدواج می کنی، دوست دارم، باقی، قربانی، عشق، ورود ممنوع، بابل، محبوب، ناجی، هدف، شریک، دلدار عاشق، دختری از ماه، عشق سنگدل، مرگ با شجاعت، سکوت، دشمنان دنیا، بادیگارد، سلطان، دو قلو ها، من مال تو هستم عزیزم، دفترچه خاطرات ونترس حضور داشته است.

شاهرخ خان

شاهرخ خان

شاهرخ خان در 2 نوامبر سال 1965 به دنیا آمد او بازیگر هندی بوده که در فیلم های هندی زبان فعالیت دارد. وی از نظر محبوبیت و درآمد یکی از موفق ترین بازیگر های جهان به شمار می رود. او در فیلم هایی مانند دیوانه، بازیگر، گاهی آره گاهی نه، اجام دل دیوانه است، دوداس، سرزمین مادرس، هند به پیش و من خان هستم برنده جایزه بهترین بازیگر مرد فیلم فیر شده است. او در فیلم هایی مثل دیوانه، دل آشنا، مایا خانم، سه گانگی، آرزو، ارتش، جنون، محبت ها، آشوکا، ستیا، قدرت، رفته رفته، رئیس و زیرو حضور داشته است. او در 18 سالگی با گوری چیبر آشنا شده تا اینکه در سن 26 سالگی این آشنایی منجربه ازدواج شد و هم اکنون این زوج صاحب سه فرزند هستند. جالب است بدانید شاهرخ خان بنا به گفته مجله تایم در دنیا حدود 3 میلیارد طرفدار دارد که این رقم چیزی حدود نصف جمعیت کره زمین است.

ژاکلین فرناندز

او در سال 1985 به دنیا آمد و بازیگر، هنرپیشه و مانکن می باشد. ژاکلین در فیلم هایی مثل علاء الدین، خانه شلوغ، قتل، هیجان، روی، برادران، معنای ترس، دیشوم، پرواز جت، جنتلمن، رانندگی، حمله و پلیس ارواح نقش داشته است.

پوجا هگده

وی در سال 1990 به دنیا آمد و از بازیگران هندی جوان می باشد. او در فیلم های تپه مردگان، دانای کبیر، خانه شلوغ و دی جی هنرنمایی کرده است.

سوشانت سینگ راجپوت

سوشانت سینگ راجپوت

او در سال 1986 به دنیا آمد. وی در طی 9 سال توانست به شهرت رسیده و فیلم های موفقی را بازی کند. او در سال 2020 در خانه اش در بمبئی خودش را حلق آویز کرده و دست به خودکشی زد. در فیلم های کای پو چی، یک عاشقانه تصادفی، پی کی، دونی، رابطه، گستاخ، رانندگی و دل بیچاره ایفای نقش کرده است.

عکس بازیگران هندی را در کجا مشاهده کنیم؟

شما می توانید عکس بازیگران هندی و بازیگران هندی و همسرانشان همچنین بازیگران هندی بدون آرایش را در پیج اینستاگرامی آن ها مشاهده کنید.

پیج اینستاگرام بازیگران هندی چیست؟

پیج اینستاگرام بازیگران هندی چیست؟

در قسمت زیر به آدرس پیج بازیگران هندی اشاره شده است.

  • پیج اینستاگرام راج کاپور rajkummar_rao است.
  • آدرس پیج اینستاگرام عرفان خان irrfan می باشد.
  • آدرس پیج اینستاگرام عامر خان _aamirkhan_ می باشد.
  • آدرس پیج اینستاگرام آنیل کاپور anilskapoor می باشد.
  • پیج اینستاگرام آیشواریا رای aishwaryaraibachchan_arb است.
  • آدرس پیج اینستاگرام کاجول kajol می باشد.
  • پیج اینستاگرام کارینا کاپور kareenakapoorkhan است.
  • پیج اینستاگرام ریتیک روشن hrithikroshan است.
  • آدرس پیج اینستاگرام رانی موکرجی ranimukherjeefp می باشد.
  • پیج اینستاگرام کاترینا کایف katrinakaif است.
  • آدرس پیج اینستاگرام سلمان خان beingsalmankhan می باشد.
  • پیج اینستاگرام شاهرخ خان iamsrk است.
  • آدرس پیج اینستاگرام پریانکا چوپرا priyankachopra می باشد.
  • پیج اینستاگرام آمیتاب پاچان amitabhbachchan است.
بازیگران هندی چه جوایزی از بالیوود دریافت کرده اند؟

بازیگران هندی چه جوایزی از بالیوود دریافت کرده اند؟

شاهرخ خان: جایزه بهترین بازیگر مرد را با بازی در فیلم رام می داند دریافت کرد، جایزه زوج شماره یک را از فیلم هرگز نگو خدافظ، جایزه بهترین بازیگر مرد از فیلم برو هند، بهترین بازیگر مرد با بازی در فیلم تعقیب ادامه میابد و جایزه ستاره مرد دهه را از آن خود کرده است.

درآمد بازیگران هندی چقدر است؟

هر کدام از بازیگر ها با توجه به معروفیت و فیلم هایی که بازی می کنند درآمدشان با دیگری متفاوت است.

کدام بازیگران هندی در فیلم های ایرانی هم بازی کرده اند؟

در فیلم سلام بمبئی بازیگران هندی مانند دیا میرزا، دالیپ تاهیل و پونم دهلون نقش آفرینی کرده اند. سلام بمبئی داستان آشنایی یک پسر ایرانی و یک دختر هندی را بیان می کند که هر دو آن ها دانشجو پزشکی بوده و درگیر اتفاقاتی می شوند. این فیلم در سال 1394 منتشر شده و کارگردان آن قربان محمدپور بوده است.

گران قیمت ترین بازیگران هندی کدامند؟

از گران قیمت ترین بازیگر های هندی آکشی کومار با دستمزد 130 روپیه در هر فیلم، عامر خان با دستمزد 80 کرور در هر فیلم، سلمان خان با دستمزد 75 کرور با بازی در هر فیلم، هرتیک روشن با دستمزد 65 کرور برای بازی در هر فیلم، شاهرخ خان با دستمزد 50 کرور و درصد از سود فیلم، دیپیکا پاداکن با دستمزد 29 کرور روپیه برای بازی در هر فیلم در یافت می کنند.

معروف ترین بازیگران هندی فوت شده

راج کاپور از بازیگران هندی بوده که در سال 1988 در 63 سالگی فوت کرده است.

راجش خانا در 18 ژوئیه سال 2012 فوت کرد.

اوتام کومار از بازیگر های سرشناس هندی بوده که در 24 ژوئیه سال 1980 فوت کرد.

کدام بازیگران هندی مسلمان هستند؟

دین اسلام پس از دین هندو در هند دومین دین بوده و به همین دلیل مسلمان های زیادی در هند وجود دارد. بازیگرانی مانند شاهرخ خان، عامر خان، سلیم خان، سنا خان، سهیل خان، عمران خان، شاهد کاپور، گوهر خان و دیلیپ کومار از بازیگر های هندی مسلمان می باشند.

کدام بازیگران هندی در هالیوود بازی می کنند؟

کدام بازیگران هندی در هالیوود بازی می کنند؟

از جمله بازیگر های هندی حضور داشته در هالیوود فریدا پینتو، پریانکا چوپرا، کونال نایار، Deepika Padukone، ایربن خان، آیشواریا رای، آنیل کاپور هستند.

بازیگران هندی ایرانی کدامند؟

از جمله بازیگران هندی با اصالت ایرانی النا نوروزی، ماندانا کریمی، سانایا ایرانی، جان آبراهام، مریم زکریا، بومان ایرانی، آریونا ایرانی از جمله بازیگر های هندی بوده که اصلیت آن ها ایرانی می باشد.

ثروتمند ترین بازیگران هندی کدامند؟

ثروتمند ترین بازیگر هند شاهرخ خان است که دارایی او حدود 600 میلیون دلار تخمین زده شده است.

سوالات متداول

سوالات متداول

  1. سانجیو کومار کیست؟

    او از بازیگران بالیوود بوده که در سال 1938 در سورات هند به دنیا آمد. وی از سال 1960 شروع به فعالیت در این حرفه کرده و تا کنون در حرفه 25 ساله خود توانسته بسیار موفق شود. از معروف ترین فیلم های او می توان به همای سعادت اشاره کرد که سانجیو در این فیلم با فردین بازیگر بزرگ سینمای ایران هم بازی بوده است. او در سال 1985 از دنیا رفت.

  2. دیا میرزا از بازیگر های هندی است؟

    بله دیا میرزا از هنرپیشه های اهل هند بوده که در 9 دسامبر سال 1981 به دنیا آمد. او در سال 2000 به عنوان دختر شایسته آسیا انتخاب شد. وی در فیلم هایی مانند باج گیری، سانجو، قربانی، ده، وجه نقد، زن متاهل، متفاوت، تو را ندیدم، کارخانه اسید، کشاورز، همت، جی ویرو و زندگی کن اما مغرور نباش از جمله فیلم هایی است که این بازیگر در آن ها نقش داشته است.

  3. سهیل خان کیست؟

    سهیل خان هنرپیشه و کارگردان هندی بوده که در 20 دسامبر سال 1970 متولد شده است. او در فیلم های زیر ایفای نقش کرده است. فیلم هایی مانند من قلبم را به شما داده ام، خانه وحشت، خط ممنوع سرنوشت، چرا من عاشق شدم، باشگاه مبارزه، خانواده، سلام بر عشق، اگه بدونی یا نه، خدایا بنازم به عظمتت، کشاورز، لامپ مهتابی و نترس از فیلم های معروف وی می باشند.

  4. آیا هنرپیشه دالیپ تاهیل اهل هند است؟

    دالیپ تاهیل از بازیگر های هندی بوده که در 30 اکتبر ساال 1952 متولد شده است. او در فیلم هایی همچون قتل بی نقص، مسابقه، آهسته و مخفیانه، برادر من، قلب، عشق، بازیگر، ترس، ما مسافران راه عشقیم، دل می گوید آفرین، شوهر، شاهد دروغگو، عموی شاه، افسر پلیس، محبوب، عشق به بمبئی، گزینه آخر، جهان، سه گانگی، ملکه زیبایی و شاه دزد و سلطنت حضور داشته است.

لطفا به این مقاله امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید