اسطوره های فوتبال ایران که در لیگ های معتبر توپ زده اند + بیوگرافی و عکس

ایران کشوری است که در صحنه های بین المللی همیشه دارای مقام و جایگاه ویژه ای بوده است. روحیه ی جوانان ایرانی همیشه قابل ستایش بوده است و می توان مردم ایران را جز باهوش ترین در زمینه فعالیت خود دانست همچنین استعداد و تلاش قابل تحسین این افراد همیشه باعث سرافرازی کشور عزیزمان بوده است. ایرانیان از گذشته تا کنون به همه ی جهان ثابت کرده اند که مهارت زیادی در پرورش استعداد خود دارند و تعصب ویژه آن ها به کشورشان همیشه مورد توجه جهانیان بوده است. از این رو در هر زمینه و عرصه ای که پا گذاشته اند سعی در بهترین شدن داشته اند. در این مقاله فقط تعداد کمی از این دلاور مردان ایرانی را بررسی خواهیم کرد. فوتبال ورزش محبوب ایرانیان است و این استقبال مردم باعث شده است که استعداد های زیادی در این زمینه کشف و به جامعه معرفی شود. از گذشته تا کنون تعداد زیادی از جوانان ایرانی در چمن های سبز فوتبال خوش درخشیده اند که سعی می کنیم بهترین اسطوره های فوتبال را برای شما معرفی کنیم.

اسطوره های فوتبال ایران چه افرادی هستند؟

اسطوره های فوتبال ایران چه افرادی هستند؟

با توجه به سابقه طولانی ورزش فوتبال در ایران از ابتدای محبوبیت این ورزش بین مردم جوانان ایرانی با تلاش و پشتکار سعی در دیده شدن داشته اند. در این مقاله سعی می کنیم تا تعدادی از آن ها را معرفی کنیم. از گذشته تا کنون ستاره های درخشان زیادی در این ورزش داشته ایم که چند تن از قدیمی ترین ها و پنج اسطوره فوتبال ایران در حال حاضر را معرفی خواهیم کرد.

جواد نکونام

دهمین اسطوره مورد بررسی جواد نکونام است. او که یکی از اسطوره های استقلال می باشد از سال ۲۰۰۰ وارد تیم ملی ایران شد و با ۱۳۶ بازی ملی توانست یکی از بهترین ها و ماندگار ترین بازیکنان ایران باشد. وی‌در این ۱۳۶ بازی ملی توانست ۳۷ بار دروازه تیم های حریف را باز کند. هنگامی که موثر ترین بازیکنان ایران را برای رسیدن تیم ملی به جام جهانی ۲۰۱۴‌ بررسی می کردند دریافتند که جواد نکونام در صدر گلزنان برای این موفقیت تیم ملی است.

حسن روشن

نهمین اسطوره مورد بررسی حسن روشن است که در سال ۱۹۷۴ وارد تیم ملی شد و تا ۱۹۸۰ برای سرافرازی تیم تلاش کرد. او در این ۶ سال فعالیت خود توانست در ۴۸ بازی ملی حضور پیدا کند و ۱۳‌ گل زده در این رقابت ها را به نام خود ثبت کند. علاوه بر حضور موثر وی در کسب افتخارات تیم سابق تاج و استقلال کنونی، حضور حسن روشن به تیم ملی نیز کمک شایانی کرده است. از جمله آن ها می توانیم به قهرمانی ایران در بازی های آسیایی ۱۹۷۴ نام برد. همچنین دو سال بعد تیم ملی ایران توانست قهرمان این بازی ها شود. متاسفانه مصدومیت باعث شد تا این بازیکن در رقابت های جام جهانی ۱۹۷۸ نتواند حضور یابد.

احمد رضا عابدزاده

هشتمین اسطوره ی ایرانی یکی از محبوب ترین ها است. احمد رضا عابد زاده با عملکرد فوق العاده اش در رقابت های جام جهانی ۱۹۹۸ جایگاه ویژه ای در قلب هواداران فوتبال برای خود ایجاد کند. این اسطوره ی محبوب ۷۹ بازی ملی داشته است. جایگاه وی در زمین باعث شد تا کارنامه وی از گل ملی خالی باشد اما این بازیکن لایق جایگزین بهتری بود پس لقب عقاب آسیا را به نام خود ثبت کرد. به دلیل مهارت خاص وی در دو سال آخر حضورش در تیم ملی کاپیتان بود و با بازوبند کاپیتانی ۳۸ بار محافظ دروازه ی تیم ملی ایران بود. در زمان حضور وی ایران دو بار قهرمان لیگ آسیا شد همچنین ۶ بار قهرمانی لیگ برتر و جام حذفی و تورنمنت قهرمانی باشگاه های آسیا نیز در کارنامه درخشان او وجود دارد.

ناصر حجازی

هفتمین اسطوره ایرانی ناصر حجازی است که از سال ۱۹۶۸ وارد تیم ملی ایران شد و به مدت ۱۲ سال در تیم ملی حضور فعال و موثر داشت. شاید تنها رقیب عابدزاده را می توانیم ناصر مجازی بنامیم. حضور موثر وی در تیم ملی باعث شد تا قهرمانی آسیا یکی از افتخارات برای تیم ملی ایران باشد. فدراسیون بین المللی آمار و تاریخ فوتبال از ناصر حجازی به عنوان دومین دروازه بان آسیا در قرن بیشتم یاد می کند.

کریم باقری

ششمین اسطوره ی مورد بررسی در این مقاله کریم باقری با اخلاق است. این بازیکن که در سال ۱۹۹۳ وارد تیم ملی ایران شد تا ۲۰۱۰ که در این تیم حضور داشت توانست در ۸۷ بازی ملی حضور داشته باشد و ۵۰ گل زده را به نام خود ثبت کند. او که در خط میانی زمین حضور داشت با شوت های پر قدرت و طوفانی خود می توانست دروازه ی حریف را مورد تهاجم قرار دهد. او رکورد های جالبی در گل زنی در بازی های ملی داشته است که یکی از آن ها ۷ بار گلزنی در یک بازی و دیگری ۶ گل زده شده در یک بازی است.

خداداد عزیزی

پنجمین اسطوره ایرانی فرد پرحاشیه فوتبال، خداداد عزیزی است. گل خداداد عزیزی نجات دهنده تیم ایران بود که این تیم بتواند در جام جهانی حضور پیدا کند. غزال تیزپای آسیا از سال ۱۹۹۲ تا ۲۰۰۶ توانسته ۴۷ بازی ملی کند و ۱۱ گل را به نام خود ثبت کند. تلاش های وی برای تیم در همگام حضورش باعث شد تا ارزشمندترین بازیکن آسیا شناخته شود و تاثیر به سزایی داشته باشد.

علی پروین

چهارمین اسطوره ی ملی علی پروین دوست داشتنی و خاطره انگیز است. او که از پیشکسوتان مهم این ورزش است در سال ۱۹۷۰ وارد تیم ملی شد و ۷۶‌ بازی ملی را در کارنامه خود ثبت کرد. در نتیجه تلاش های وی در این بازی ها ۸ گل به نام علی پروین ثبت شد. علی پروین یاری دهنده تیم برای کسب سه قهرمانی در طی چهار سال بود که به خاطر عملکرد عالی وی توانست چهاردهمین بازیکن برتر آسیا توسط فدراسیون بین المللی آمار و تاریخ شناخته شود.

مهدی مهدوی کیا

سومین اسطوره ی ایران مهدی مهدوی کیا است. فردی که از سال ۱۹۹۶ وارد تیم ملی شد و تا سال ۲۰۰۹ برای این تیم تلاش کرد. او که ۱۱۱ بازی ملی داشته است ۱۳ گل زده به نام خود در تاریخ مسابقات تیم ملی ایران داشته است. مهدی مهدوی کیا شخصی است که در مقابل آمریکا گل پیروزی بخشی زده است. حضور فعال و عملکرد ویژه این شخص در تیم بوندسلیگا باعث شد تا دو سال بهترین بازیکن این تیم شناخته شود. در ۱۹۹۷ عنوان بهترین بازیکن جوان آسیا را کسب کرد و بعد در سال ۲۰۰۳ هنگامی که در رده بزرگسالان قرار داشت دوباره این عنوان را به نام خود ثبت کرد. قهرمانی چلنج کاپ یکی دیگر از افتخارات تیم ملی ایران در زمان حضور این شخص بوده است.

علی کریمی

دومین اسطوره ای که می توانیم نام ببریم علی کریمی است. این بازیکن محبوب از سال ۱۹۹۸ به تیم ملی معرفی شد و تا ۲۰۱۳ برای این تیم نقش موثری ایفا کرد. او توانست در این مدت در ۱۲۷ بازی ملی حضور داشته باشد و ثمره ی تلاش های وی در این بازی ها ۳۸ گل زده است. او که به مارادونای آسیا به خاطر دربیل های خیره کننده و مهارت کنترل توپ معروف است به جرات با استعداد ترین بازیکن فوتبال در ایران است. او از نظر تعداد بازی های ملی در تاریخ فوتبال رتبه سوم را بعد از علی دایی و جواد نکونام دارد.

علی دایی

و بالاخره اولین اسطوره ی فراموش نشدنی ایران کسی نیست جز علی دایی. او از سال ۱۹۹۳ وارد تیم ملی ایران شد و تا ۲۰۰۶ در این تیم حضور داشت. او ۱۴۹ بازی ملی کرده است که در این مسابقات توانسته ۱۰۹ گل ملی را به ثمر برساند. از نظر تکنیکی برتری علی کریمی نسبت به علی دایی وجود دارد اما هنوز کسی در ایران نتوانسته رکورد علی دایی را در گلزنی ملی بشکند. او رده ی چهاردم دنیا را به نام یک ایرانی ثبت کرده است.

اینستاگرام اسطوره های فوتبال ایران

اسطوره های فوتبال ایران چه افتخاراتی کسب کرده اند؟

ایرانیان همیشه تحت تاثیر اجداد خود بوده اند افرادی که همیشه دلاورانه و با پشتکار ستودنی توانسته اند تا نام ایران را به عنوان یکی‌از فرهیخته ترین و موفق ترین کشور ها به جهان معرفی کنند. ایرانیان به توصیه پیامبر خود و همچنین الگو قرار دادن اجداد خود همیشه توجه ویژه ای به ورزش کرده اند. این که ریشه ی آن رشته ورزشی در ایران باشد یا نه خیلی مورد اهمیت قرار نگرفته و سعی ایرانیان بر سرآمد شدن در هر عرصه و هنری بوده است.

فوتبال نیز به دلیل اشتیاق مردم همیشه دارای اسطوره ها و استعداد های فراموش نشدنی همچون دیگر رشته ها بوده است. اسطوره های ایرانی از گذشته تا کنون توانسته اند افتخارات بسیاری را برای کشور به ارمغان بیاورند. ایرانیان نه تنها در مهارت ورزشی بلکه در اخلاق و حسن انجام کار از پیشرو ها بوده اند. افتخارات ورزشی اسطوره های فوتبال همگی چشم گیر بوده است و همچنین افتخارات اخلاقی دست کمی از ورزشی نداشته است. به طوری که اخلاق حرفه ای بعضی از بازیکنان همچون علی دایی، علی کریمی همیشه زبان زد خاص و عام بوده است. برای دریافت جزئیات بیشتر از افتخارات و جوایز اسطوره های کشور عزیزمان ایران می توانیم در مرورگر گوگل جستجو کنیم اما در سوال قبلی تا حد امکان پاسخ این سوال وجود دارد.

آدرس پیج اینستاگرام اسطوره های فوتبال ایران

یکی از ستاره های فوتبالی ایران به نام جلال حسینی پیجی با ۲.۲ میلیون فالوور دارد که این پیج دارای تیک آبی است. آدرس این پیج seyedjalal است. پیچی که با جستجو در اینستا می توانیم تصاویر زیبایی از جلال حسینی، خانواده و دوستانش ببینیم. پیج مهدی رحمتی دارای ۱.۴ میلیون فالوور است و این پیج نیز دارای تیک آبی در اینستاگرام است. آدرس پیج شخصی این بازیکن mehdirahmati111 است. فرهاد مجیدی یکی از محبوب ترین افراد در اینستاگرام است که پیج شخصی اش دارای ۳.۱ میلیون فالوور است که تیک آبی نیز دارد. این پیج فعال نزدیک به ۳۰۰‌پست دارد.

قاسم حدادی فر دیگر بازیکن معروف ایران پیجی با حدود ۶۳.۳ هزار فالوور دارد. پیج این ستاره فوتبالی نیز در اینستاگرام دارای تیک آبی است. در این پیج تصاویر دیدنی از گذشته تا کنون این ستاره وجود دارد. احسان حاج صفی یکی دیگر از ستاره های درخشان فوتبال است که تعداد دنبال کننده های‌ وی به ۵۲۶ هزار نفر می رسد. این بازیکن محبوب تصاویر زیبایی در زمین و یا زندگی‌شخصی خود در صفحه شخصی خودش منتشر کرده است. جواد نکونام نیز از فعالان اینستاگرام است که تیک آبی به پیج داده شده. در این پیج ۵۶۳ هزار دنبال کننده وجود دارد و تصاویری از این بازیکن با اخلاق وجود دارد. تصاویر خانوادگی و مشکلات اجتماعی نیز در این پیج دیده می شود.

اگر در اینستاگرام جستجو کنیم می بینیم که تصاویر حسن روشن در بسیاری از پیج ها وجود دارد ولی پیج رسمی این بازیکن فوتبال دیده نمی شود و یا اگر وجود دارد دارای فعالیت خاص و دنبال کننده زیادی نیست. احمدرضا عابدزاده یکی‌ دیگر از افراد شناخته شده در اینستاگرام است. پیج وی دارای ۱.۹ میلیون فالوور است که یعنی افراد زیادی علاقه به این بازیکن دارند. پیج شخصی این بازیکن سرشناس حدود ۵۰۰ پست دارد که با جستجو در آن می توانیم تصاویر زیبایی را ببینیم. آدرس پیج وی Ahmadabedz است. کریم باقری دیگر فوتبالیست مشهور و محبوب ایران پیج شخصی در اینستاگرام دارد که در حدود ۲.۶ میلیون فالوور این پیج را دنبال می کنند. پیج این بزرگوار حدود ۱۰۰ پست دارد که تصاویر زیبایی را در خود جای داده است. آدرس پیج این بازیکن karimbagherii6 است. خداداد عزیزی حضور فعال و همیشگی در اینستاگرام ندارد و چندین بار پیج شخصی اش را فعال و غیر فعال کرده است. هرچند هر زمان که فعالیت خود را شروع کرده است هواداران زیادی از پیج او استقبال کرده اند.

علی‌ پروین یکی‌از پیشکسوت های دوست داشتنی ایران پیجی با ۱.۲ میلیون دنبال کننده دارد. پست های زیاد این پیج می تواند تصاویر و اطلاعات زیادی را برای ما به ارمغان داشته باشد. آدرس این پیج aliparvin07 است. مهدی مهدوی کیا یکی از اسطوره های مورد توجه ایرانی است. پیج او در اینستاگرام طرفداران زیادی دارد به طوری که تعداد آن ها ۱.۷ میلیون نفر می رسد. آدرس پیج این اسطوره mahdavikia_mehdi است. علی کریمی شاید در بین اسطوره های فوتبال ایرانی دارای بیشترین دنبال کننده در پیج خود است. این رقم شگفت انگیز حدود ۹ میلیون نفر دنبال کننده است. آدرس پیج جالب این بازیکن aliiiiiiiikarimi8 است. علی دایی نه تنها اسطوره ی ایرانی است بلکه با رکورد و عملکرد جالب خود در جهان نیز معروف است. پیج او نیز یکی از بیشترین دنبال کننده ها را دارد. رقمی نزدیک به ۷.۷ میلیون فالوور. آدرس پیج این اسطوره فوتبال و اخلاق alidaei است.

اسطوره های استقلالی فوتبال ایران

در این قسمت به 10 اسطوره باشگاه استقلال تهران اشاره شده است.

  1. سید مهدی رحمتی
  2. منصور پور حیدری
  3. شاهین بیانی
  4. غلامحسین مظلومی
  5. حسن روشن
  6. مجتبی جباری
  7. مجید نامجو مطلق
  8. فرهاد مجیدی
  9. ناصر حجازی
  10. علی جباری
اسطوره های پرسپولیسی فوتبال ایران

اسطوره های پرسپولیسی فوتبال ایران

از دهه ۴۰ تا کنون ستاره های درخشانی در این تیم پر افتخار وجود دارد که چند تن از این اسطوره های پرسپولیس را نام می بریم.

  1. همایون بهزادی
  2. حسین کلانی
  3. کاظم رحیمی
  4. هادی طاووسی
  5. رضا وطن خواه
  6. بیوک وطن خواه
  7. ابراهیم آشتیانی
  8. علی پروین
  9. فریدون معینی
  10. ایرج سلیمانی
  11. مجید سبزی
  12. مرتضی احمدی
  13. مهدی مهدوی کیا
  14. کریم باقری
  15. احمد رضا عابد زاده
  16. علی دایی
  17. فرشاد پیوس
  18. علیرضا امامی فر

اسطوره های فوتبال ایران الان کجا هستند؟

اسطوره های فوتبال ایران اکثرا سابقه ی لژیونری دارند و در تیم های بزرگ و نام داری بازی کرده اند. اما بعد از گذشت دوره ی فعالیت ورزشی خود دوباره به ایران بازگشته اند و در ایران زندگی‌ می کنند. البته رفت و آمد آن ها به خارج از ایران ادامه دارد و بعضی سرمایه گذاری نیز دارند.

اسطوره های فوتبال ایران چه گل هایی زدند؟

اگر با دقت ابتدای مقاله را بخوانید تمامی گل های ملی زده شده توسط برجسته ترین اسطوره های فوتبال بررسی شده است.

اسطوره های فوتبال ایران در لیگ سمت مهمی دریافت کرده اند؟

اسطوره های فوتبال بعد از‌ سپری کردن دوران بازی خود بعضی به مربی گری‌ و سپس سرمربی گری روی‌ آورده اند. علی پروین، علی دایی و علی کریمی از نمونه های بارز این موضوع هستند. البته بعضی از این ستاره ها همچون خداداد عزیزی نتوانستند بعد از بازی خود دوره ی موفق دیگری در لیگ برتر سپری کنند.

عکس اسطوره های فوتبال ایران

عکس اسطوره های فوتبال ایران

تصاویر زیادی از گذشته تا کنون از این اسطوره ها وجود دارد که می توانیم با جستجو در گوگل و صفحات اینستاگرام آنها ببینیم.

اسطوره های فوتبال ایران دچار چه حاشیه هایی شده اند؟

متاسفانه حاشیه همیشه جزئی از شهرت بوده است. اسطوره های فوتبال ایران نیز از این قاعده مستثنی نبوده اند. درباره حواشی ایجاد شده هر کدام از بازیکن های سرشناس فوتبال مطالب و تصاویری وجود دارد که می توانیم با جستجو در گوگل آن ها را مشاهده کنیم.

کدام یک از اسطوره های فوتبال ایران سرمربی شدند؟

در قسمت زیر به اسطوره هایی که توانسته اند در زمینه مربی گری هم فعالیت کنند اشاره شده است.

علی دایی
علی کریمی
علی پروین
حمید استیلی
خداداد عزیزی
فرهاد مجیدی
ناصر حجازی

کدام یک از اسطوره های فوتبال ایران محبوب تر هستند؟

مردم هیچگاه تلاش های ستاره های خود را فراموش نکرده اند و همیشه این افراد را محترم شمردند.
اما علی دایی، علی کریمی، علی پروین، خداداد عزیزی، فرهاد مجیدی، کریم باقری و احمد رضا عابد زاده مورد توجه بسیاری بوده اند.

کدام یک از اسطوره های فوتبال ایران دست به افشاگری زدند؟

علی کریمی یکی از اسطوره های فوتبال ایران بوده است که در فساد فوتبالی دست به افشاگری زد.
خداداد عزیزی نیز یکی از افرادی بود که هیچگاه سکوت نکرده و حرف خود را زده است. افشاگری های زیادی از این اسطوره ی خراسانی وجود دارد.

سؤالات متداول

  1. ایران در فوتبال چگونه عمل کرده است؟

    ایران سابقه ی درخشانی در این ورزش دارد که تعداد کثیری از استعداد ها را در خود پرورش داده است. این اسطوره ها از دهه ۴۰ تا کنون وجود دارند و همچنان در پی کشف استعداد های‌دیگری هستند.

  2. شاخص ترین اسطوره های فوتبال چه کسانی هستند؟

    از برجسته ترین اسطوره های فوتبال ایرانی می توانیم به علی‌ دایی، علی کریمی، فرهاد مجیدی، علی پروین، کریم باقری و… نام ببریم. تعداد این اسطوره ها قابل توجه است که با بررسی مقاله می توانیم تعداد کثیری از آن ها را بشناسیم.

  3. اسطوره های‌ فوتبال ایران در اینستاگرام چطور عمل می کنند؟

    اکثر این اسطوره ها حضور فعال و موثری در اینستاگرام دارند. بعضی از این افراد دارای دنبال کننده های میلیونی هستند و تمامی پیج های شخصی این افراد دارای تیک آبی است.

  4. اسطوره های فوتبال ایران بعد از دوران بازی خود چه کاری کردند؟

    بعضی از آن ها به مربی گری و سرمربی گری رو آوردند اما بعضی از این اسطوره ها از دنیای فوتبال کناره گیری کردند و به زندگی شخصی و کسب درآمد و کار های اقتصادی پرداخته اند.

  5. عکس اسطوره های فوتبال را در کجا می توانیم ببینیم؟

    تصاویر زیادی از این اسطوره ها در دنیای مجازی وجود دارد که با جستجو نام آن ها می توانیم آن ها را مشاهده کنیم. از طرفی فعالیت های خود این اشخاص در اینستاگرام نیز باعث شده تا تصاویر بیشتری از ان ها وجود داشته باشد.

لطفا به این مقاله امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید