intp چیست؟ | تیپ شخصیتی intp برونگرا است یا درون گرا؟

قرار است تا در مورد intp ها به عنوان یکی از تیپ های شخصیتی اطلاعات مفید و کاملی را قرار دهیم، به همین دلیل پیشنهاد می کنیم تا انتهای مطالب همراه ما باشید.

تیپ شخصیتی intp چیست؟

تیپ شخصیتی intp چیست؟

در رابطه با افراد intp باید بگوییم که آن ها در دنیایی از احتمالات تئوریک و محاسباتی زندگی می کنند. این دسته از افراد با مواجه شدن با هر چیزی برایشان سوالی که به وجود می‌ آید، این است که چگونه می‌ توانند آن را بهبود ببخشند و یا به یک مسئله قابل تحلیل تبدیل کنند. آن ها ترجیح می‌ دهند تا در دنیای درونی افکار و ذهنیات خود زندگی کنند و قادرند مسائل پیچیده را حل کنند. از دیگر نشانه های intp باید بگوییم که اغلب به عنوان افرادی تحلیلی و ساکت توصیف می شوند، آن ها از گذراندن زمان به تنهایی، فکر کردن در مورد چگونگی کار کردن و یافتن راه حل برای مشکلات لذت می برند.

حال از برخی از نقاط ضعف intp می توان به عدم قطعیت، نگرانی بر روی مسائل، ایده و یا اختراع خود را نادیده بگیرند، اغماض و … اشاره کرد. بهتر است که بدانید افسردگی intp نسبت به سایر تیپ های شخصیتی بسیار کمتر است. حال از افراد مشهور با تیپ شخصیتی intp می توان به بیل گیتس، آبری پلازا، الیوت پیج، تینا فی و … اشاره کرد.

در این مورد توصیه م یکنیم که به مقاله های زیر هم توجه داشته باشید :

تیپ شخصیتی intp برونگرا است یا درون گرا؟

بهتر است که بدانید با این که این تیپ شخصیتی درونگرا هستند، اما آن ها زمانی که در اطراف سایر افراد هستند بسیار راحت هستند و با این حال می توانند کاملاً برونگرا باشند. البته این موضوع را هم باید افزود که در موقعیت‌ هایی که احساس استرس می گیرند، INTP ها احساسات خود را کنترل می‌ کنند و برای برقراری ارتباط با دیگران تلاش می‌ کنند. این دسته از افراد تحت استرس به جای احساسات، به منطق متکی هستند.

ازدواج تیپ شخصیتی intp

این تیپ شخصیتی ایده داشتن یک شریک زندگی را دوست دارند، البته با این حال از، از دست دادن استقلال خود نیز می ترسند. آن ها مطمئن نیستند که آیا به ایده همزاد روحی اعتقاد دارند و یا خیر! و ازدواج برای آن ها بیش از حد ایده آل به نظر می رسد. در مورد روابط عاشقانه این دسته از افراد می توان به این که آن ها با شریک زندگی خود بسیار عاطفی هستند، با آرامش کارکردن در موقعیت های عاطفی با شریک زندگی و برخی دیگر اشاره کرد.

تیپ شخصیتی intp چه ویژگی هایی دارد؟

تیپ شخصیتی intp چه ویژگی هایی دارد؟

از ویژگی های بارز در این تیپ شخصیتی می توان به این که به مباحث تحلیلی و ایده‌ پردازی‌ های ذهنی علاقه زیادی دارند، معمولا در فضای ذهنی خود مشغول ایده‌ پردازی هستند، به دنیای ایده‌ ها بیشتر توجه دارند، معمولا در دنیای درونی خود زندگی می‌ کنند و آن را به حضور در جمع ترجیح می‌ دهند، آرام، کم‌ حرف، خوددار و انعطاف‌ پذیر هستند و سعی می‌ کنند خود را با شرایط اطراف وفق دهند، روحیه انتقادی و تحلیل‌ گر دارند و هر چیزی را به سادگی نمی‌ پذیرند، به راحتی نمی‌ توان آن ها را متقاعد کرد و تنها با ارائه دلایل منطقی دیدگاه خود را نسبت به موضوعی تغییر می‌ دهند اشاره کرد.

مسیر های شغلی این افراد چگونه است؟

شاید برای شما هم جالب باشد که بدانید INTP ها به سمت رشته های هنری با لمس علم و یا فناوری جذب می شوند. به عنوان مثال آن ها به معماری یا طراحی گرافیک علاقه دارند. اگرچه این دسته از افراد معمولاً مشاغلی را ترجیح می دهند که آن ها را با ایده ها بیشتر از افراد کار کند، گروهی از این افراد مشکلات انسانی را مرز نهایی تحقیق فکری می دانند.

رایج ترین مشاغل برای این افراد کدامند؟

از رایج ترین مشاغل intp می توان به فیزیکدان، شیمیست، دانشمند، عکاس، برنامه‌ ریز استراتژیک، ریاضی‌ دان، استاد دانشگاه، نویسنده‌ حوزه‌ های تخصصی، برنامه‌ نویس رایانه، مهندس، وکیل دعاوی و قاضی اشاره کرد.

سوالات متداول

  1. ویژگی های intp چیست؟

    از ویژگی های بارز این تیپ می توان به آرام، خوددار، کم‌ حرف، سعی می‌ کنند خود را با شرایط اطراف وفق دهند، انعطاف‌ پذیر و … اشاره کرد.

  2. این تیپ شخصیتی برونگرا و یا درون گرا است؟

    این تیپ شخصیتی درونگرا است، اما زمانی که در اطراف سایر افراد هستند بسیار راحت برخورد می کنند.

  3. رایج ترین مشاغل این تیپ شخصیتی چیست؟

    از رایج ترین مشاغل آن ها می توان به فیزیکدان، دانشمند، عکاس، ریاضی‌ دان، استاد دانشگاه، برنامه‌ نویس رایانه، مهندس، و قاضی و … اشاره کرد.

  4. تیپ شخصیتی این دسته از افراد چیست؟

    intp ها در دنیایی از احتمالات تئوریک و محاسباتی زندگی می کنند، افرادی تحلیلی و ساکت هستند و ترجیح می‌ دهند تا در دنیای درونی افکار و ذهنیات خود زندگی کنند.

لطفا به این مقاله امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید