رپرهای نسل دوم رپ فارسی چه کسانی هستند؟ شناخت بیشتر با نسل 2

در این مقاله قصد در ارتباط با رپرهای نسل دوم رپ فارسی برای شما عزیزان صحبت کنیم و به معرفی و بررسی فعالیت‌ های این رپر ها از ابتدای فعالیتشان تاکنون بپردازیم که سال هاست در این زمینه فعالیت دارند و هر کدام از آن ها تعداد بسیار زیادی طرفدار دارند و بعد از سال ها فعالیت در این زمینه در حال حاضر هر کدام از آن ها به عنوان یکی از آرتیست های سرشناس و شناخته شده رپ به حساب می آیند و در حال حاضر هم موزیک های بسیار پرطرفدار و حرفه ای را ساخته و منتشر می کنند. اگر می خواهید بدانید که رپر مورد علاقه شما مربوط به کدام نسل از رپر های رپ و هیپ هاپ فارسی است این مطلب را تا انتها دنبال کنید.

رپرهای نسل دوم به چه افرادی گفته می شود

رپرهای نسل دوم به چه افرادی گفته می شود؟

رپ و هیپ هاپ فارسی در کشورمان ایران بیشتر از حدود سه دهه قدمت دارد و در این ۳۰ سال رپر های مختلفی وارد این مارکت شده اند و شروع به فعالیت کرده اند که برای دسته بندی بهترین رپر ها با توجه به سال شروع فعالیت و قدمت آن ها در رپ فارس آن ها را در نسل های مختلف دسته بندی کرده اند که در اینجا قصد داریم تا در ارتباط با این عزیزان برای شما صحبت کنیم و اطلاعات خوبی را در اختیارتان قرار دهیم.

همان طور که می دانید رپر های قدیمی و ابتدایی رپ و هیپ هاپ فارسی در نسل یک قرار می‌ گیرند که آغازگر این مسیر در موسیقی کشورمان بوده‌ اند و این سبک را در موسیقی کشور و فرهنگ مردم جا انداختن و بعد از آن عده ای شروع به کار کردند که به عنوان نسل دوم رپ فارسی شناخته می‌ شوند و قدمت آن ها از رپر های نسل یک پایین تر است و به ترتیب بعد از این افراد هم نسل های سوم و چهارم رپ فارس قرار می گیرند که نسل چهارم جدید ترین رپر ها می باشند.

رپرهای نسل دوم چه کسانی هستند؟

در این بخش از مقاله قصد داریم تا به معرفی معروف ترین و محبوب ترین رپر های نسل دوم موسیقی زیرزمینی کشورمان بپردازیم که تعداد زیادی از آن ها در حال حاضر جزو پر طرفدار ترین رپر ها و حرفه ای ترین آن ها در موسیقی زیرزمینی ایران می باشند و توانسته اند که حتی از رپرهای نسل یک هم جلوتر رفته و حرفه ای تر کار کنند.

محمد رضا شایع در راس رپرهای نسل دوم

او یکی از بهترین آرتیست های موسیقی زیر زمین کشور و از خفن ترین رپر های نسل دوم رپ فارسی می باشد که طرفداران بسیار زیادی دارد و با حمایت و پشتیبانی حسین ابلیس موفق شد تا خودش را به خوبی به مخاطبان رپ و هیپ هاپ فارسی ثابت نماید. این خواننده موزیک ها و آلبوم های پرمخاطب بسیار زیادی دارد که از جمله آنها می توان به آلبوم چرم و جدیدترین آلبومش یعنی آلبوم عصبانی اشاره کنیم.

گروه تیک تاک معروف ترین گروه از رپرهای نسل دوم

تنها گروه رپ و هیپ هاپ به فارسی است که تمام اعضای آن از رپرهای نسل دوم این سبک از موسیقی هستند و توانسته اند تا با خلاقیت بالا و ایجاد روش ها و سبک های جدید در ساخت موزیک در رپ ایران انقلابی کرده و موزیک های فوق العاده را بسازند که به شدت هم مورد توجه علاقمندان به موسیقی زیرزمینی ایران قرار گرفته است. اعضای این گروه سینا ساعی خشایار اس آر و سینا مافی می باشندکه هر سه رپر هستند و خشایار اس آر و سینا مافی در زمینه آهنگسازی نیز فعالیت دارند.

جیدال

یکی دیگر از رپرهای کار درست و حرفه ای ایران علی جیدال می باشد که توسط عرفان در گروه پایدار کشف شد و به عضویت این گروه درآمد این موزیسین حرفه ای اشعار بسیار جالبی نوشته و فلو های جدید و خلااقانه ای را در موزیک های خود استفاده می‌کند و به شاعر مریض شهرت دارد.

پایا

یکی دیگر از رپر های نسل دوم ایران که توسط عرفان کرد شد و به عضویت گروه بزرگ پایدار درآمد پایا می باشد که به خوبی از این فرصت به دست آمده استفاده کرد و خود را به عنوان یکی از بهترین و خوش تکنیک ترین رپر های موسیقی زیرزمینی ایران به اثبات رساند و موفق شد تا طرفداران زیادی را جذب خود کند.

بهزاد لیتو

بهزاد لیتو هم از رپر های نسل دوم موسیقی زیرزمینی ایران است که به علت سبکی فوق العاده که در موزیک هایش دارد توانست تا یک نوآوری در این زمینه داشته باشد و طرفداران بسیار زیادی را متوجه خود سازد که اغلب آنها را نوجوانان و جوانان تشکیل می دهند. این رپر بزرگ با گروه های زدبازی و پایدار فعالیت های بسیاری داشته است.

امیر خلوت از پر حاشیه ترین رپرهای نسل دوم

یکی دیگر از سلاطین رپ فارسی که جزو رپرهای نسل دوم ایرانی قرار می گیرد، امیر خلوت می باشد که از ابتدا خیلی قوی کار خود را آغاز نمود و توانست تا در همان موزیک های ابتدایی به قدری به شهرت برسد که تمامی علاقه مندان به موسیقی زیرزمینی نام او را بشنوند و موزیک هایش را دنبال نمایند. این رپر در ابتدا با گروه تن به ده کار می کرد و از همان جا به شهرت رسید.

امیر علی ای تو

یکی دیگر از رپر های خوش ذوق و تکنیکی موسیقی زیرزمینی کشورمان امیرعلی ای تو می باشد که جزو رپر های نسل دوم قرار می گیرد و کارهای هیت بسیار زیادی دارد از بهترین کارهای او می توانیم به آلبوم کلاژ که با گروه تیک تاک ساخته است اشاره کنیم.

نیما نیموش

نیما نیموش از موزیسین های فوق حرفه‌ای موسیقی زیرزمینی ایران میباشد که توانست با سبک جدیدی از ظرف را وارد موسیقی زیرزمینی ایران کند و به یکی از اعضای لیبل دیوار تبدیل شد. او که از بیت باکسر های سر شناس ایرانی است، در حال حاضر از این گروه جدا شده و به تنهایی فعالیت می کند.

آرمین 2afm

خیلی از رپر ها آرمین را، رپر به حساب نمی آورند اما اگر بخواهیم به واقعیت توجه کنیم او هم یکی از رپرهای معروف ایرانی است که در سبک دیسلاو بسیار ماهر بوده و موزیک های بسیار زیادی دارد و به شدت هم محبوب می باشد که به تازگی رپ را کنار گذاشته و مجوز خود را به عنوان یک خواننده پاپ ایرانی دریافت کرده است. او در گذشته فعالیت های بسیار زیادی با امیر تتلو داشت و آهنگ های فوق العاده پر مخاطبی را با این رپر نسل یک موسیقی کشورمان ساخته و منتشر کرده است.

موئر

یکی از موزیسین های فعال و شناخته شده ایرانی که در زمینه رپ فعالیت دارد موئر می باشد که در ارتباط با موضوعات مختلفی در عرصه رپ و هیپ هاپ نظرات خود را بیان می کند و طرفداران زیادی داشته و همین طور از موفقیت های او می توانیم به همکاری‌ اش با یاس، خواننده مردمی و اجتماعی موسیقی زیرزمینی کشورمان اشاره کنیم. موئر به سبک خاصی رپ کرده و طرف داران خاص خود را دارد.

رپرهای نسل دوم چه کسانی هستند

نظر رپرهای نسل دوم راجع به دیگر رپرهای نسل های مختلف

معمولا رپر های نسل دوم رپ و هیپ هاپ فارسی به این علت که خودشان قدمت پایین‌ تری نسبت به رپر های نسل اول و قدیمی این عرصه دارند، سعی می‌ کنند تا در ارتباط با رپر های نسل یک مقداری با ملایمت رفتار کنند و در صورت داشتن ری اکشن از طرف آن ها، در موزیک های خود جوابشان را می‌ دهند و البته عده ای از رپرهای نسل دوم برای نشان دادن این که کارشان خفن تر است در موزیک های خود رپرهای نسل یک را دیس می کنند که این کار کمتر دیده شده است و کمتر کسی سعی می کند پیشکسوت خود را دیس نماید اما به هر حال در این سبک از موسیقی کل کل و دیس و دیس بک باعث افزایش جذابیت شده و تعداد مخاطبین را افزایش می دهد پس نمی‌ شود بیخیال این موضوع شد.

ولی رپر های نسل دوم در ارتباط با رپرهای نسل بعد از خود نگاهی از بالا به پایین داشته و اغلب خود را برتر از آن ها می دانند که البته در حال حاضر با توجه به جا افتادن این سبک از موسیقی برای مردم، آنها در ارتباط با آرتیست هایی که در این زمینه فعالیت دارند به شکل دیگری قضاوت کرده و فقط صرف اینکه چقدر قدمت دارند طرفداران آن ها نمی شوند.

بلکه در حال حاضر به علت زیاد شدن رپرها و خواننده های موسیقی زیر زمینی مردم سعی می‌ کنند تا بیشتر طرفدار خواننده هایی باشند که با موزیک های آن ها حال کرده و از سبک شان لذت می برند چرا که اگر دقت کنید، عده ای از رپر های نسل های جدید، تعداد طرفداران شان بیشتر از رپر های نسل های قدیمی تر می باشد و این موضوع نشان‌ دهنده این است که مردم برای گوش شان ارزش قائل شده و سعی می‌ کنند تا موزیک با کیفیت و همین طور لذت بخش گوش کنند تا این که بخواهند با توجه به قدمت آرتیست موزیک های او را بشنود و از او طرفداری نمایند.

اما باز هم در ارتباط با این موضوع باید بگوییم که در این آرتیست های موسیقی زیر زمینی همه‌جور آدمی وجود دارد و هر کس در ارتباط با رپر های نسل‌ های دیگر، رفتار خاصی از خود نشان داده و نمی ‌شود در ارتباط با این موضوع به طور کلی صحبت کرد چرا که برخی از گروه‌ های نسل دوم به رپر های نسل های قبل و بعد از خودشان احترام گذاشته و حتی از آن ها طرفداری و پشتیبانی نیز می کنند اما برخی سعی می کنند تا با دیس کردن این افراد نامشان را بر سر زبان ها بیندازند چرا که در کل کل های رپی، کسی که کارش خفن تر است پیروز می شود و به چشم مخاطب آن این سبک از موسیقی می آید.

آهنگ های برتر رپرهای نسل دوم

در ارتباط با موزیک های برتر رپر های نسل دوم می توانیم تا به موزیک های زیادی اشاره کنیم و راجع به آن ها ساعت ها صحبت کنیم اما از آنجایی که می خواهیم به موضوعات دیگری نیز بپردازیم در این قسمت از مقاله فقط به چند موزیک هیت و پرمخاطب از رپرهای نسل دوم رپ فارسی اشاره خواهیم کرد که قطعاً شما نیز این موزیک ها را چندین بار شنیده اید و از آن ها لذت کافی برده اید. اما در صورتی که این موزیک ها را نشنیده اید به شما توصیه می کنیم تا حتما آن ها را بشنوید و لذت ببرید.

طولانی

یکی از بهترین موزیک های مربوط به رپرهای نسل دوم که مخاطبان بسیاری را متوجه خود ساخت و به شدت مورد توجه قرار گرفت آهنگ طولانی از سینا ساعی عضو قدیمی گروه تیک تاک می باشد که یک آهنگ گنگ با فلو فوق العاده و جذاب بوده که نه تنها طرفداران خود سینا بلکه تمامی علاقه مندان به موزیک رپ و هیپ هاپ این آهنگ را دوست داشتند و در نظرسنجی ها به آن به عنوان یکی از بهترین موزیک ها اشاره کردند. موزیک سینا ساعی قدرت خود را در ارتباط با چیدن کلمات در کنار یکدیگر به رخ می کشد.

یه موقع هایی

یکی دیگر از بهترین موزیک های رپرهای نسل دو آهنگ یه موقع هایی از محمدرضا شایع می باشد که به همراهی با تی دی این موزیک را خوانده و مراجعه نمود که به صورت یک تک آهنگ بیرون آمد و توانست تا به شدت مورد توجه علاقه مندان به این سبک از موسیقی قرار بگیرد. این اهنگ تعداد پلی بسیار زیادی در سایت های مختلف دارد.

تنگی نفس

این موزیک یکی دیگر از ترک های رپرهای نسل دوم رپ فارسی می باشد که نشان می دهد استعداد بسیار زیادی در آن ها وجود دارد، چرا که این موزیک مربوط به محمدرضا شایع، یکی از بهترین رپر های ایرانی، که جزو رپر های نسل دوم قرار می گیرد، نوشته و ساخته شده است و یک موزیک بسیار خاکستری اما جذاب می باشد.

موزیک الماس

موزیک الماس که در آلبوم آیت الترپ عرفان و جیدال بود یکی از بهترین موزیک های رپ فارسی شناخته شد و از تعداد پلی بالایی برخوردار می باشد این موزیک از موزیک های ترکیبی نسل یک و دو رپ فارسی بوده و در آن عرفان که از نسل یک رپ فارسی است، در کنار جیدال و پایا که رپر های نسل دوم می باشند حضور داشت که باعث شد تا یک کار نابی و فوق‌العاده به گوشه مخاطب آن برسد. نکته جالبی هم که وجود دارد خود عرفان این دو آرتیست فوق‌العاده را به رفع فارسی معرفی کرد و از آنها حمایت نمود تا مردم بیشتر از سایرین به آنها توجه داشته باشند.

موزیک دامبولی

یکی دیگر از موزیک های فاخر رپ و هیپ هاپ فارسی که مربوط به رپر های نسل دوم این مارکت می باشد موزیک دامبولی گروه تیک تاک است که در واقع یک دیس ترک به خواننده های موزیک های دامبولی و پاپ بوده و تمامی آن ها را در این موزیک دیس کرده اند. این موزیک از طرف اهالی رپ و همین طور هواداران این سبک از موسیقی به شدت مورد توجه قرار گرفت و باعث شد تا گروه تیک تاک به عنوان یکی از خفن ترین گروه های رپ فارسی شناخته شود.

درآمد رپرهای نسل دوم

درآمد رپرهای نسل دوم

مشکل درآمد در رپر های نسل دوم هم مانند رپر های نسل یک رپ فارسی وجود داشته و وجود دارد چرا که این سبک از موسیقی در ایران ممنوع بوده و به صورت رسمی شناخته شده نیست و آرتیست هایی که در این زمینه فعالیت می‌ کنند، نمی‌توانند تا برای هواداران خود در سطح کشور کنسرت گذاشته و از این راه کسب درآمد کنند و مجبور هستند تا برای گذران زندگی خود فعالیت ها و تجارت‌ هایی در کنار موسیقی داشته باشند تا بتوانند زندگی خود را بگذرانند.

اما در ارتباط با درآمد های این هنرمندان از طریق موسیقی می توانیم‌ به گرفتن حق فیت از رپرهای ناشناس و نوپا اشاره کنیم که با داشتن پول دوست دارند وارد این مارکت شوند و سعی می‌کنند تا با پرداختن مبالغی به این رپرها از شهرت آنها استفاده کرده و به معروفیت و شهرت در این زمینه برسند.

یکی از رپرهایی که با افراد بسیار مختلفی به وسیله گرفتن حق فیت فعالیت کرده است امیر خلوت می باشد که یکی از بهترین رپر های ایرانی بوده و تکنیک بالایی در رپ کردن دارد اما به گفته خودش برای کسب درآمد از موسیقی که ممنوع می باشد، دست به این کار می‌زند و از مخاطبانش خواسته که او را درک کنند.

البته این کار کار بدی نیست و در بین رپر های نسل یک هم هستند کسانی که از این روش کسب درآمد می‌کنند و بلاخره برای صنفی که از هیچ کجا درآمد ندارند و عمر خود را بر روی یکی از نیازهای جامعه گذاشته اند نیاز است که از طریق این روش کسب درآمد کنند.

یکی دیگر از روش های کسب درآمد هم که به تازگی باب شده است و تقریبا اغلب رپرهای معروف از آن استفاده می کنند ساختن سایت های بت می باشد که با توجه به محبوبیت و پرطرفدار بودن این رپرها می تواند تا با تبلیغاتی که از سایت های بت خود انجام می دهند مشتری های زیادی را به سایت های خود کشانده و پول خوبی به جیب بزنند البته این کار به علت حرام بودن قمار در دین اسلام راه درستی برای کسب درآمد این افراد نمی باشد.

فیت های رپرهای نسل دوم

فیت های رپرهای نسل دوم

توی مه

یکی از فیت های به یاد ماندنی رپر های نسل دوم رپ فارسی موزیک توی مه از بهزاد لیتو و پایا می باشد که موزیک به شدت خفنی بوده و از طرف علاقه‌مندان به موسیقی رپ فارسی و همینطور هواداران این دو آرتیست به شدت در مورد توجه قرار گرفته است. این فیت از فیت های نسبتاً قدیمی به حساب می‌آید و شنیدن آن می تواند حس نوستالژی داشته باشد.

طوری که راه میرم

یکی دیگر از فیت های خفن نسل دوم رپ فارسی همکاری گروه تیک تاک با امیرعلی ای تو در موزیک طوری که راه میرم از آلبوم کلاژ می باشد که موزیک فوق العاده خفنی بود و این موضوع هم جزو موزیک های کاردرست رپ فارسی شناخته می شود.

کجایی دادا

یکی دیگر از بهترین موزیکهای فیت بین رپرهای نسل دوم رپ فارسی آهنگ کجایی دادا از محمدرضا شایع و امیر خلوت می باشد که در واقع دوست ترکی به رفتارهایی است که از ایران به خارج از کشور مهاجرت کرده اند و این موزیک هم به علت کیفیت بالای آن مورد توجه علاقه مندان قرار گرفته است.

رپرهای نسل دوم زن چه کسانی هستند؟

از بهترین رپر های نسل دوم زن می توانیم به سوگند اشاره کنیم که در عرصه رپ و آراندبی فعالیت دارد و صدای فوق العاده داشته و موزیک های جذابی می سازد.

مقایسه رپرهای نسل اول با نسل دوم و سوم

در ارتباط با مقایسه رپرهای نسل دوم با رپرهای نسل های مختلف این سوال پیش می آید که رپرهای نسل دوم چه ویژگی هایی دارند؟ برای پاسخ به این سوال باید بگوییم که این رفتارها معمولاً افرادی هستند که عشق بسیار زیادی به این سبک از موسیقی داشته باشد با توجه به بازدیدن این عرصه و همینطور استعدادی که در خود دیدند شروع به فعالیت در این زمینه کردن‌را ایده هایی را وارد موسیقی زیرزمینی ایران کردند که تا قبل از آن در این سبک از موسیقی وجود نداشت و دیده نمی شد که اغلب آنها هم با پشتکار بالا توانستند تا جای پای خود را در این زمینه سفت کنند.

سوالات متداول

گروه های خوب رپر های نسل دوم رپ فارسی کدامند؟!

تمام اعضای گروه تیک تاک برخی از اعضای گروه های پایدار و دیوار و ملتفت و زدبازی، رپر های خوب نسل دوم رپ فارسی هستند.

امیر خلوت جزو کدام گروه از گروه‌ های رپ فارسی می باشد؟!

امیر خلوت در گذشته یکی از اعضای گروه تن به ۱۰ بود که با اضافه شدن این گروه از آن جدا شد و در حال حاضر به تنهایی فعالیت می کند.

معروف ترین آهنگ ساز های نسل دوم رپ فارسی چه کسانی هستند؟!

از معروف ترین آهنگ ساز های نسل دوم رپ و هیپ هاپ می توانیم‌ به خشایار سینا‌ مافی امید قدر و تهم اشاره کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید