اولین رپر ایرانی کیست؟ شناخت دقیق از پایگذار رپ فارسی

اولین رپر ایرانی موضوعی می باشد که امروز در این مقاله می‌ خواهیم به بحث و گفت و گو در مورد او بپردازیم، چرا که ممکن است ذهن بعضی از افراد را به خود مشغول کرده باشد و برایشان این سوال پیش آمده باشد که چه کسی اولین رپر ایرانی و دارای چه سبکی بوده و چه آهنگ هایی را به عنوان اولین آهنگ رپ فارسی منتشر کرده است.

اولین رپر ایرانی کیست

اولین رپر ایرانی کیست؟

همان طور که می دانید و در همه مقالات پیشین بیان کردیم که سبک رپ سال های خیلی زیادی نیست که وارد ایران شده است و قدمت طولانی ندارد بلکه از اواخر دهه ۷۰ وارد ایران شد و تعدادی از خوانندگان به صورت زیر زمینی شروع به فعالیت کردند و در این سبک آهنگ هایی را منتشر می‌ کردند تا این که بعد از سال ها دوندگی و فعالیت توانستند مجوز بگیرند.

در آن بازه زمانی تعدادی از خوانندگان با هم شروع به فعالیت کردند و نمی توان یکی از آن ها را به عنوان اولین رپر ایرانی نام برد چرا که حصین ابلیس، هیچکس و چند خواننده دیگر به طور همزمان فعالیت هایشان را از سال 78 با یکدیگر در زیر زمین ها شروع کردند.

عکس های اولین رپر ایرانی را در کجا می توان دید؟

در سال‌ های ابتدایی که خوانندگان رپ شروع به فعالیت کرده بودند و آهنگ هایشان را منتشر می کردند هیچ عکسی از آن ها دیده نمی‌ شد و هیچ‌ کس آن ها را نمی‌ شناخت و نمی دانست که چه ویژگی های ظاهری دارند، اما بعد از آن که مجوز گرفتند و به صورت مجاز مشغول به فعالیت شدند عکس ها و فیلم ها و ویدیو های خیلی زیادی از خودشان منتشر کردند که باعث دیده شدن آن ها شد.

از این رو شما هم می‌ توانید عکس‌ ها و فیلم هایشان را در فضای مجازی و پیج هایی که در همه شبکه‌ های اجتماعی دارند مشاهده کنید و همچنین در شبکه های موزیک و ماهواره ای که پخش می شود هم می توانید عکس ها و فیلم های آن ها را مورد مشاهده قرار دهید.

عکس های اولین رپر ایرانی

آهنگ های اولین رپر ایرانی چه مضمون هایی داشتند؟

همان طور که در مبحث قبلی بیان کردیم و گفتیم که اولین رپر های ایرانی به علت این که نمی توانستند مجوز بگیرند و به صورت زیر زمینی فعالیت هایشان را شروع کرده بودند تمام آهنگ هایشان مضمون های سیاسی و تهاجمی داشت و عواملی بودند که به آن‌ ها مجوز نمی‌ دادند و راستش را هم بخواهید با این مضمون هایی که آن ها آهنگ می خواندند هیچ کسی به آن ها مجوز نمی داد.

چرا که اصلاً با موضوعات اخلاقی یکی نبودند و با قوانین و اصول های اخلاقی کاملاً مغایرت داشتند، اما بعد از آن که آن ها توانستند مجوز بگیرند مضمون هایشان را عوض کردند و به صورت کاملاً عاشقانه و یا در سبک هایی که سیاسی نبودند شروع به خواندن کردند و از حالت تهاجمی خارج شدند.

کلیپ های اولین رپر ایرانی را کجا می توان دید؟

اگر می خواهید کلیپ ها و ویدیو هایی را که مربوط به اولین رپر های ایرانی می شود را ببینید می‌ توانید در داخل اینترنت سرچ کنید و حتی قدیمی ترین کلیپ هایی که آن ها منتشر کرده بودند را هم مورد مشاهده قرار دهید.

اما اگر شبکه ماهواره‌ ای داشته باشید و شبکه‌ های موزیک آن را بشناسید می توانید آن ها را در داخل شبکه‌ های ماهواره‌ای که پخش می شود هم به راحتی مورد مشاهده قرار دهید و همچنین در پیج های اصلی آن ها در اینستاگرام ویدیو های کوتاه از آهنگ هایشان را منتشر می‌ کنند که می توانید ببینید.

سبک اولین رپر ایرانی

سبک اولین رپر ایرانی چه بود؟

در سال‌ های اولیه دهه ۸۰ که اولین خوانندگان رپ آهنگ هایی را منتشر کردند آن ها بیشتر از سبک های آمریکایی تقلید می‌ کردند که در آن سبک آمریکایی هم سبک هایی به وجود آورده بودند که برای آمریکایی‌ ها جذاب و جالب بود و می‌ توان گفت که به شکل مسلسلی مشغول به کار شدند.

اما بعد از آن که مجوز گرفتند نوع سبک های خود را عوض کردند تا آهنگ هایی را که خوانده اند مورد استقبال قرار بگیرد و مجوز کار خود را از دست ندهند، به همین دلیل سبک های اولین خوانندگان رپ ایرانی که با آن آهنگ خواندند شامل موارد زیر می شود :

  1. رپ راک
  2. رپ متال
  3. رپ دیس
  4. رپ گنگ
  5. رپ کل
  6. رپ لاو

فیت های اولین رپر ایرانی چه بودند؟

همان طور که می دانید در همه سبک ها خوانندگانی هستند که با یک دیگر همکاری می کنند و آهنگ‌ هایی را منتشر می‌ سازند و تا به امروز خوانندگان خیلی زیادی بودند که با یکدیگر به صورت مشترک آهنگی منتشر کردند که اولین خوانندگان رپ هم از این قضیه مستثنی نبودند و فیت هایی داشتند.

مانند: آهنگ چرا بدی از زد بازی و هیچکس، ما با همیم از بهرام و پیشرو، سنگین از حصین و صادق، بازم کلان از هیچکس و پیشرو، صدای اتحاد از یاس و تک ناین. این ها تعدادی از آهنگ های بیشماری بودند که به صورت فیت اولین کسانی که به عنوان رپر ایرانی بودند منتشر کردند که بسیار شنیده شدند و مورد استقبال قرار گرفتند.

آلبوم اولین رپر ایرانی در چه سالی منتشر شد؟

همان طور که می دانید اولین کسانی که به عنوان رپر ایرانی فعالیت می‌ کردند در اواخر دهه ۷۰ به صورت زیر زمینی مشغول به کار شدند و آهنگ هایی را منتشر کردند و اولین آلبوم آن ها به صورت رسمی در سال ۸۵ بعد از آن که توانستند مجوز بگیرند روانه بازار شد و اولین آلبوم هیچکس که به صورت رسمی روانه بازار شد به نام جنگل آسفالت می باشد. در همان سال ۸۵ هم حصین ابلیس اولین آلبوم خود را روانه بازار کرد. او هم جزء اولین خوانندگان رپر ایرانی می باشد و نام آلبومش جهنم ساکت است.

اولین رپر ایرانی ویکی پدیا

ویکی پدیا یکی از سایت‌ های ایرانی می باشد که دارای اعتبار بیشتری نسبت به سایر سایت ها است و هرگونه اطلاعات درستی که می خواهید به دست بیاورید می توانید به این سایت مراجعه کنید و اطلاعات مورد نظرتان را در یابید.

با توجه به آهنگ‌ هایی که اولین رپر ایرانی در آن سال ها منتشر می‌ کرد اکثر سایت ها مطالبی در موردش نوشتند و مورد انتشار قرار دادند و طبق بررسی هایی که روی سبک و مضمون آهنگ های رپ او انجام شد اولین رپر ایرانی ویکی پدیا را هم مجبور کرد که اطلاعات درستی در مورد او بنویسد و منتشر کند بنابراین شما در ویکی پدیا هم می توانید اطلاعات درستی در مورد اولین رپر ایرانی به دست بیاورید.

اولین رپر ایرانی ویکی پدیا

آیا اولین رپر ایرانی یوتیوب هم دارد؟

کسی که به عنوان اولین رپر ایرانی شناخته شد هیچکس می باشد و کسانی که به طور همزمان با او مشغول به کار شدند و در یک بازه زمانی شناخته شده‌ اند پیشرو و حصین ابلیس هم هستند. از این رو آن ها رابطه خیلی تنگا تنگ و صمیمی از سال ها پیش با هم دارند، اما در عین حال رقابت بسیار زیادی هم با هم می کنند.

به همین علت از زمانی که اینستاگرام، تلگرام و یوتیوب و توییتر حضور پیدا کردند و افراد زیادی در آن مشغول به فعالیت شدند، کسانی که به عنوان اولین رپر ایرانی هم شناخته می‌ شدند فعالیتشان را شروع کردند و برای دیده شدن سخت در تلاش هستند. از این رو اولین رپر ایرانی یوتیوب دارد و فعالیت خیلی گسترده ای می کند که می‌ توان هم به هیچکس و هم به حصین ابلیس و هم به پیشرو اشاره داشت که ویدیو و فیلم زیادی از خودشان در آنجا به اشتراک می گذارند.

پولدارترین خواننده کیست؟

همه خوانندگانی که در این سبک مشغول به فعالیت هستند طرفداران و هواداران خیلی زیادی دارند و تمام آهنگ هایشان فروش خیلی خوبی را می توانند داشته باشند به همین دلیل می‌ توان گفت که همه خواننده ها در آمد خیلی خوبی دارند و به ثروت خیلی زیادی از این راه رسیده اند که نمی‌ توان گفت کدام آن ها پولدار تر از دیگری می باشد اما بعضی از آن ها به علت این که پیشکسوت بودند درآمد بیشتری دارند و می‌ توان گفت که پولدار تر از سایر همکاران خود هستند مانند: هیچکس، رضا پیشرو، یاس، حصین ابلیس، زد بازی و آرمین.

در نظرسنجی خوانندگان چه چیزی مشخص شد؟

هر ساله در بین افرادی که دنبال کننده و هواداران خیلی زیادی دارند و به نوعی سلبریتی شناخته می‌ شوند نظرسنجی‌ هایی گرفته می شود تا بهترین افرادی که در شغل ها و زمینه هایی که مشغول به کار هستند شناخته شوند که یکی از آن ها خوانندگی می باشد و خوانندگی هم سبک زیادی دارد و سبک رپ به علت این که مورد استقبال خیلی زیادی قرار گرفته است نظر سنجی های خیلی متعددی در مورد آن گرفته می‌ شود تا بهترین خواننده ها در این سبک شناخته شوند که یاس، آرمین، امیر تتلو، حصین ابلیس و زد بازی بیشترین رای را آوردند.

سوالات متداول

عنوان اولین رپر ایرانی به چه کسانی اختصاص داده شده است؟

به علت این که هیچکس و پیشرو اولین کسانی بودند که در این سبک مشغول به کار شدند این عنوان به آن ها اختصاص داده شده است.

سبک رپ در چه دهه ای به ایران راه یافت؟

در اواخر دهه ۷۰ این سبک وارد ایران شد و افرادی به عنوان خواننده در این زمینه مشغول به فعالیت شدند.

کدام رپر ایرانی بیشتر آهنگ عاشقانه می خواند؟

آرمین و زد بازی کسانی هستند که بیشتر آهنگ هایشان در سبک رپ مضمون عاشقانه دارد.

آیا فعالیت در سبک رپ درآمد هم دارد؟

اگر آهنگ های آن رپر مورد استقبال قرار گیرد درآمد خوبی به دنبال دارد.

دیدگاهتان را بنویسید