صرافی بایننس برای ایرانیان بسته است؟ خرید آی پی ثابت برای بایننس

صرافی بایننس یکی از صرافی ارز دیجیتال های بزرگی است که امروزه تریدر های زیادی را به سمت خود جذب کرده است. این صرافی محلی برای خرید و فروش رمز ارزها یا ارزهای دیجیتال است. با رشد قیمتی ارزهای دیجیتال افراد زیادی به سمت سرمایه گذاری در این بازار کشیده شده اند.

فناوری بلاکچین نسل چهارم انقلاب صنعتی در دنیا است. با توجه به اینکه ارزهای دیجیتال حوزه کوچکی از فناوری بلاکچین هستند، لذا رشد های زیادی را داشته اند. صرافی بایننس کاربران زیادی را در خود دارد و امروزه بزرگترین صرافی دنیا است. در این مقاله در ابتدا در مورد صرافی بایننس و ویژگی های آن صحبت خواهیم کرد. در ادامه به مهم ترین ارزهای دیجیتال در صرافی بایننس می پردازیم. در نهایت به نحوه ثبت نام در این صرافی و یا صرافی جایگزین آن می پردازیم. با ما همراه باشید.

صرافی بایننس چیست؟

صرافی بایننس چیست؟

قبل از اینکه به موضوع صرافی بایننس بپردازیم، لازم است صرافی را تعریف کنیم. صرافی به محلی گفته می شود که افراد می توانند در آن جا ارزهای مختلف را به هم تبدیل کنند. این ارزها می تواند ارزهای فیات مانند دلار، یورو، پوند و … و یا ارزهای دیجیتال مانند بیت کوین، اتریوم و … باشد. این صرافی ها همگی دیجیتالی هستند و به صورت اپلیکیشن و یا سایت خدمات خود را ارائه می کنند.

صرافی بایننس نیز یکی از صرافی های رمز ارز آنلاین است. در این صرافی امکان خرید و فروش ارزهای دیجیتال فراهم شده است. این صرافی اولین بار در سال 2017 توسط شخصی به نام چانگ پنگ ژائو که با اختصار cz نامیده می شود، ایجاد شد. در سال 2018 این صرافی موفق شد تا در جایگاه اول از نظر حجم خرید و فروش قرار بگیرد. از آن موقع تاکنون روز به روز به حجم خرید و فروش و کاربران آن افزوده شده است. در ایران حدود 70 درصد افرادی که در بازار ارزهای دیجیتال فعالیت می کنند، در صرافی بایننس احراز هویت کرده اند.

صرافی بایننس کجاست؟

صرافی بایننس که توسط چانگ ژائو ایجاد شده است، در کشور چین قرار دارد. البته کل این صرافی یک سایت است و سازنده آن و شرکتش در چین هستند. صرافی های چینی دیگری هم هستند اما این صرافی با توجه به امکانات وسیعی که دارد، مورد استقبال افراد بیشتری قرارگرفته است. افزایش قیمت کوین بایننس از عوامل اصلی افزایش توج کاربران به این صرافی است. علاوه بر این، cz پروژه های زیادی را هم برای کوین مخصوص صرافی بایننس که BNB می باشد، در نظر گرفته است. همه این موارد باعث شده است تا اعتماد به او و این صرافی چینی افزایش یابد.

صرافی بایننس برای ایرانیان چگونه است؟

صرافی بایننس برای ایرانیان چگونه است؟

برای اینکه در این صرافی به خرید و فروش ارزهای دیجیتال بپردازید، لازم است در ابتدا در این صرافی ثبت نام کنید. قبل از اینکه به بحث ثبت نام و نحوه ورود بپردازیم، لازم است این نکته را ذکرکنیم که این صرافی برای ایرانیان محدودیت هایی را ایجاد کرده است و برای اینکه مبلغی بیشتر از سه هزار دلار وارد صرافی کنید، نیاز به احراز هویت می باشد. بنابراین بعد از دانلود کردن این برنامه و نصب آن لازم است هر موقع وارد این صرافی می شوید، از فیلتر شکنی با آی پی ثابت و از سایر کشور ها متصل شوید. در این صورت این صرافی شما را ایرانی تشخیص نداده و به راحتی می توانید ترید یا خرید و فروش کنید.

نکته مهم دیگری که باید در نظر بگیرید این است که از هر کشوری هم نمی توان به این صرافی وارد شد، زیرا بعضی از کشور ها در لیست تحریم این صرافی بوده و یا اینکه یک کشوری این صرافی را تحریم کرده است. کشور هایی که در این دو دسته قرار می گیرند شامل کشورهای آمریکا، آلبانی، کره شمالی، بوسنی، عراق، صربستان، سومالی، سوریه، ایران و … می باشد. لذا برای ورود لازم است از یکی از کشور های کره جنوبی، آلمان، بلژیک و … استفاده کنید.

دانلود صرافی بایننس چگونه انجام می شود؟

اولین مرحله برای وارد شدن به دنیای ارزهای دیجیتال، نصب یک صرافی معتبر ایرانی برای تبدیل ریال به تتر یا همان دلار است. مبنای خرید و فروش در صرافی ها تتر یا همان دلار است و با ارز فیات مانند تومان نمی توان این کار را انجام داد. صرافی نوبیتکس یک صرافی ایرانی معتبر است که بعد از نصب اپلیکیشن آن و احراز هویت می توانید ریال وارد صرافی کرده و با تبدیل آن به تتر، تتر خود را به صرافی بایننس وارد کنید.

برای دانلود صرافی بایننس اکثر تریدرها نسخه مناسب موبایل را بر روی گوشی نصب می کنند. برای کاربران اندروید این صرافی با نام Binance در گوگل پلی قابل دانلود است. علاوه بر این نسخه هایی از آن را هم می توان بر روی لپتاپ داشت تا تحلیل نمودار های ارزها به راحتی انجام شود.

ورود به صرافی بایننس چگونه انجام می شود؟

ورود به صرافی بایننس چگونه انجام می شود؟

برای ورود به صرافی بایننس نیاز به استفاده از یک فیلتر شکن آی پی ثابت مانند گرین نت برای کابران اندروید است. لذا بعد از اینکه نرم افزار این صرافی را دانلود کردید، فیلتر شکن را روشن کرده و کشور آن را یکی از کشور های مجازی که در بخش های قبل اشاره شد، انتخاب کنید. بعد از آن می توانید وارد شده و به ثبت نام بپردازید.

نکته ای که باید به آن توجه کنید این است که اگر بعد از ثبت نام بدون استفاده از فیلتر شکن وارد شدید، مشکلی پیش نمی آید و بعد از مدتی این صرافی پیامی مبنی بر خروج پول از صرافی به شما می دهد. با خارج شدن از آن و روشن کردن فیلتر شکن، این خطا رفع شده و مشکلی پیش نمی آید. استفاده از فیلتر شکن تنها برای افزایش امنیت است تا مشکلی برای ارزهای موجود در صرافی پیش نیاید.

ثبت نام در صرافی بایننس چگونه انجام می شود؟

ثبت نام در صرافی بایننس بسیار راحت است و سریع انجام می شود. بعد از اینکه اپلیکیشن این صرافی را دانلود کرده و وارد آن شدید، باید وارد قسمت wallet یا کیف پول شوید. در این قسمت از شما یک ایمیل یا شماره تلفن برای رجیستری خواسته می شود. پیشنهاد می شود که از ایمیل برای ثبت نام استفاده کنید و حتما ایمیلی را بدهید که با آن کاری نکرده اید. برای این کار بهتر است یک جیمیل جدید بسازید و وارد شوید. بعد از وارد کردن ایمیل و دادن یک رمز، مرحله اول احراز هویت برای شما انجام می شود.

علاوه بر این ها کارهای دیگری مانند کشیدن اندیکاتور برای اینکه از ربات نبودن شما اطمینان حاصل شود هم باید انجام شود. بعد از این شما به راحتی می توانید تا کمتر از 3 هزار دلار وارد صرافی کرده و ترید کنید. تنها زمانی که قصد دارید مقادیر بیشتری از سه هزار دلار وارد صرافی کنید، نیاز به احراز هویت مرحله دو است. در این مرحله دادن شماره و وارد کردن کشور و … الزامی است. لذا باید اطلاعات خود را به گونه ای وارد کنید که تناقضی در آن ایجاد نشود. به عنوان مثال اگر کشور خود را کره جنوبی زدید و بدون فیلتر وارد شدید، لذا خطای خروج از صرافی به شما داده می شود.

صرافی بایننس چه ارزهایی دارد؟

صرافی بایننس چه ارزهایی دارد؟

 هم اکنون نزدیک به 5000 هزار ارزدیجیتال در دنیای رمزارزها وجود دارد. تعداد زیادی از این ارزها ارزش زیادی نداشته و در رتبه های پایین ارزهای دیجیتال قرار دارند. بسیاری از تریدرها از ارزهایی که در رتبه یک تا 50 مارکت وجود دارد برای نوسان گیری و یا نگهداری طولانی مدت استفاده می کنند. سایر ارزها بسته به پروژه هایی که دارند، ممکن است مورد استقبال این افراد قرار بگیرد. در صرافی بایننس نیز همه ارزهای دیجیتال لیست نشده است، اما مهم ترین و پرتراکنش ترین ها را دارد. در ادامه به ده ارز مهم در این صرافی که لیست شده است اشاره می کنیم.

بیت کوین

بیت کوین مهم ترین و بزرگترین ارز دیجیتال می باشد. بیت کوین اولین بار در سال 2008 توسط شخص یا گروهی به نام ساتوشی ناکاموتو ایجاد شد. هنوز هویت این فرد یا گروه مشخص نیست. اما اولین وایت پیپر آن در سال 2008 نوشته شده و از سال 2009 این ارز دیجیتال راه اندازی شد. قیمت هر واحد بیت کوین در ابتدا یک دهم دلار بوده است. امروز و در سال 2021 قیمت هر واحد آن نزدیک به 58 هزار دلار می باشد. البته بیت کوین به 62 هزار دلار هم رسیده است. بیت کوین نزدیک به 50 درصد از حجم بازار ارزهای دیجیتال را در اختیار دارد. البته هم اکنون به مقدار 43 درصد رسیده است.

بایننس کوین

بایننس کوین

BNB کوین صرافی بایننس است. این ارز توسط صاحب این صرافی ایجاد شده است. در سال 2017 قیمت هر واحد BNB نیز یک دهم دلار بوده است و هم اکنون نزدیک به 650 دلار می باشد. بایننس کوین پروژه های زیادی را در پیش روی خود دارد. همه این ها باعث شده است تا در یک سال گذشته حجم این کوین افزایش یابد و با افزایش تقاضا برای آن، قیمتش از 14 دلار به 650 دلار برسد. با توجه به رایزنی ها و پیشگویی هایی که صورت گرفته است، تارگت 1000 دلار را برای کوین صرافی بایننس در نظر گرفته اند.

اتریوم

اتریوم دیگر ارزی است که بعد از بیت کوین بزرگترین رمز ارز می باشد. با توجه به اینکه هر ارزی را به جز بیت کوین، آلت کوین می نامند، اتریوم پادشاه آلت کوین ها لقب گرفته است. قیمت این ارز دیجیتال هم اکنون 4133 دلار است و سقف آن 4197 می باشد. ممکن است هم اکنون که در حال خواندن این مقاله هستید، قیمت بین کوین با ریزش بازار ارزهای دیجیتال به قیمت های پایین تر نزول کرده باشد. حالت دیگر هم رشد دیگر در این ارزدیجیتال و رسیدن آن به قیمت های بالاتر باشد. هدف این ارز محبوب که به عنوان کامپیوتر ارزهای دیجیتال شناخته می شود، ده هزار دلار می باشد.

کاردانو

کاردانو

کاردانو که با نام ADA در بین ارزهای دیجیتال قرار دارد، دیگر ارز دیجیتال محبوب می باشد. این ارز دیجیتال در سال 2017 ایجاد شد و قیمت 0.02 دلار برای آن در نظر گرفته شده بود. این ارز دیجیتال تا سال 2020 در حد یک دهم دلار شده بود. از سال گذشته تا به امروز در سال 2021 قیمت این ارز دیجیتال ده برابر شده و هم اکنون 1.67 دار می باشد. پیشنهادی که برای قیمت این ارز دیجیتال در نظر گرفته شده است، 5 دلار می باشد. این ارز دیجیتال در صرافی بایننس نیز از ارزهای محبوب است و حجم بالایی خرید و فروش می شود.

لایت کوین

لایت کوین

لایت کوین در کوین مارکت کپ، در رتبه دهم برترین ارز دیجیتال از نظر حجم می باشد. این ارز دیجیتال برای اینکه بتواند سرعت تراکنش های بیت کوین را تا چهار برابر افزایش دهد ایجاد شده است. لایت کوین از نظر قیمتی در ابتدا 4 دلار بوده که امروزه به 380 دلار رسیده است. صرافی بایننس از جمله صرافی هایی است که این کوین را دارد. ده درصد از حجم خرید و فروش در این صرافی به لایت کوین تعلق دارد.

دوج کوین

دوج کوین

اما یکی از ارزهای دیجیتالی که در کمتر از یک سال رشد عجیبی را داشت، دوج کوین است. این ارز دیجیتال مورد حمایت ایلان ماسک، ثروتمندترین مرد دنیاست. ایلان ماسک عکس دوج را برروی ماهواره هایی که قرار است به فضا برسد نقش بسته بود و این باعث رشد چند هزار درصدی این ارز دیجیتال شد. هم اکنون تقاضا برای این ارز دیجیتال بسیار زیاد است. همین تقاضا قیمت آن را 0.002 دلار در شش ماه ابتدایی سال 2021 به 0.5 دلار رسانده است. با این حال این ارز دیجیتال قصد توقف ندارد و به قول ایلان ماسک تا ماه خواهد رفت. یک دلار را برای این ارز دیجیتال درنظر گرفته اند.

بیت تورنت

بیت تورنت

بیت تورنت از دیگر ارز های دیجیتالی است که در بستر ترون کار می کند. با رشدی که ارز دیجیتال ترون اخیرا داشت، این ارز دیجیتال رشد چند هزار درصدی کرد و به رتبه های بالا در کوین مارکت رسید. قیمت این ارز دیجیتال از شش ماه پیش تاکنون از قیمت 0.0002 دلار به 0.007 رسیده است. این ارز نیز مورد حمایت جاستین سان خالق ترن است.

استلار

استلار دیگر ارز دیجیتالی است که در سال 2014 ایجاد شد. جد مک کالب بنیان گذر این ارز دیجیتال است. تاکنون صد میلیارد واحد از این ارز ایجاد شده است. استلار یکی از ارز های دیجیتال است که علاوه بر سرعت تراکنش و کارمزد کم، آن را فراتر از ارز دیجیتال در نظر می گیرند. این ارز دیجیتال هم غیرمتمرکز بوده و امکان انتقال با ارز های سنتی را هم دارد. قیمت کنونی این ارز دیجیتال در حدود 0.7 دلار می باشد. این ارز در یک سال گذشته 1000 درصد رشد داشته است. با این حال هنوز موفق به رسیدن به سقف قبلی خود در 0.27 دلار نشده است.

ریپل

یپل با نماد اختصاری XRP یک ارز دیجیتال یا شکلی از دارایی دیجیتال است که با ارزش بازار حدود ۴۸.۲۳ میلیارد دلار، در رتبه ۷ بازار قرار داشته و سهم ۱.۹۹ درصدی از کل بازار را در اختیار دارد. ریپل از جمله پرحاشیه ترین ارز های دیجیتال در سال 2021 بوده است. علت این حواشی هم به ماجرای دادگاه های موسس آن بر می گردد. با این حال با رفع شدن این حواشی رشد قیمتی خود را آغاز کرد. این ارز دیجیتال در شش ماه گذشته 223 درصد و در یک سال گذشته 652 درصد سود داده است. بالاترین قیمت ریپل در تاریخ ۱۷ دی ۱۳۹۶ (07 January 2018) معادل ۳.۳۷ دلار بوده که همینک %۵۶.۷۷ پایین‌تر از آن زمان قرار دارد. ریپل را از دیگر رمزارزهای آینده دار در نظر گرفته اند.

فایل کوین

فایل کوین

فایل کوین با نماد اختصاری FIL یک ارز دیجیتال یا شکلی از دارایی دیجیتال است که با ارزش بازار حدود ۹.۵۷ میلیارد دلار، در رتبه ۲۱ بازار قرار داشته و سهم ۰.۳۸ درصدی از کل بازار را در اختیار دارد . هر واحد از فایل کوین در این لحظه با قیمت ۱۳۶.۲۱ دلار، با احتساب نرخ تتر ۲۳,۴۹۵ تومان معادل ۳,۲۰۰,۳۰۷ تومان معامله می شود و حجم مبادلات روزانه آن ۱.۰۴ میلیارد دلار است. قیمت در ۲۴ ساعت اخیر -۴.۳۶% کاهش یافته است. بالاترین قیمت فایل کوین در تاریخ ۱۲ فروردین ۱۴۰۰(01 April 2021) معادل ۲۳۷.۰۴ دلار بوده که همینک %۴۲.۵۳ پایین‌تر از آن زمان قرار دارد. تعداد واحدهای در گردش فایل کوین ۷۰.۲۹ میلیون و تعداد کل واحدهای آن ۲ میلیارد خواهد بود. در حال حاضر فعال ترین صرافی که در آن فایل کوین معامله می‌شود، صرافی هوابی با سهم %۱۰.۱۴ از حجم معاملات روزانه است.

کیف پول صرافی بایننس چیست؟

صرافی بایننس کیف پول مطمئنی را به نام تراست ولت معرفی کرده است. این کیف پول از مطمئن ترین کیف پول های ارز دیجیتال است که بسیار مورد استفاده قرار گرفته است. در این کیف پول امکان استیک یا نگهداری تعدادی ارز دیجیتال برای دریافت سود سالیانه هم فراهم شده است. کوین بایننس بیشترین سود سالیانه را با 26 درصد در نظر گرفته است. ضمن اینکه سود و اصل ارز هر موقع که خواسته شود، قابل برداشت است.

کارمزد صرافی بایننس چقدر است؟

 در صرافی بایننس مانند تمامی صرافی های دیگر، برای خرید و فروش باید مقداری را به عنوان کارمزد بپردازید. در این صرافی اگر مقداری BNB را داشته باشید و ذخیره کرده باشید، مقدار کارمزدی که از شما کم می شود 25درص کمتر خواهد بود. در حالتی که ارز بایننس را نداشته باشید، کارمزد ها متفاوت خواهد بود. بسته به اینکه ارزی را که می خرید در بستر چه ارز دیگری باشد، این کارمزد متفاوت است. به عنوان مثال توکن هایی که بر بستر اتریوم هستند کارمزد بیشتری دارند. در حالی که اگر کوینی مانند آدا را بخرید کارمزدش کمتر خواهد بود. با این حال در این صرافی به طور متوسط کارمزد ها در حدود 0.006 دلار است. این مقدار برای بیت کوین 0.005 دلار می باشد. با اینکه مقدار کارمزد ها ناچیز می باشد، اما برای کسانی که پوزیشن های زیادی را باز و بسته می کنند، ممکن است مقرون به صرفه نباشد.

صرافی غیر متمرکز  بایننس چیست؟

صرافی غیر متمرکز بایننس چیست؟

بایننس از جمله صرافی های غیرمتمرکز می باشد. صرافی های غیرمتمرکز به صرافی هایی گفته می شود که خرید و فروش را بدون واسطه و مستقیم انجام می دهند. به عنوان مثال شما اگر بخواهید پولی را از کارت بانکی خود به کارت فرد دیگری بفرستید، باید با توجه به اعتباری که در کارت بانکی خود دارید، دستور ارسال مقداری پول را به فرد دیگری بدهید.

در این جا بانک به عنوان یک واسطه مقدار پول شما را منتقل کرده و البته کارمزد خودش را هم کم می کند. اما صرافی های غیرمتمرکز، این کار را به صورت مستقیم بدون هیچ دخل و تصرفی انجام می دهند. در این حالت شما اگر بخواهید به عنوان مثال مقداری بیت کوین را به کیف پول شخص دیگری انتقال دهید این کار به صورت مستقیم انجام می شود و واسطه ای در این بین وجود ندارد. این تکنولوژی بلاکچین است که قرار است آینده را از آن خود کند. لذا صرافی بایننس هم بر همین اساس کار می کند و تنها کارمزد خود را کم می کند.

صرافی جایگزین بایننس چیست؟

صرافی جایگزین بایننس چیست؟

همان طور که در قسمت های قبل اشاره شد، برای ترید در صرافی بایننس، نیاز به استفاده از فیلتر شکن به دلیل محدودیت های این صرافی برای ایرانیان دارید. با این حال صرافی های دیگری هم هستند که ایران در لیست تحریمی آن ها وجود ندارد و به راحتی می توان مانند صرافی بایننس خرید و فروش کرد. صرافی کوینکس یکی از این صرافی ها است که نزدیک به 30 درصد از ایرانیان در آن به خرید و فروش می پردازند. با این که این صرافی امکانات صرافی بایننس را ندارد، اما باز هم کاربرد دارد و مورد استقبال هم قرار گرفته است.

سوالات متداول

صرافی بایننس چیست؟

صرافی بایننس یک صرافی غیرمتمرکز برای خرید و فروش انواع ارز های دیجیتال می باشد. این صرافی در سال 2017 توسط شخصی به نام ژانگ راه اندازی شد.

صرافی بایننس برای ایرانیان چه محدودیت هایی دارد؟

این صرافی ایرانیان را در لیست تحریم ها قرار داده است. لذا برای ورود و ثبت نام باید از فیلتر شکن با آی پی ثابت استفاده کرد.

در صرافی بایننس چه ارزهای دیجیتالی لیست شده است؟

در این صرافی ارزهای دیجیتالی مانند بیت کوین، بایننس، آدا، لایت کوین، بیت تورنت، اتریوم و … با حجم بالایی خرید و فروش می شوند.

صرافی جایگزین صرافی بایننس چیست؟

امروزه اکثر ایرانیان از صرافی بایننس برای خرید و فروش استفاده می کنند، با این حال سی درصد از کاربران ایرانی در صرافی کوینکس که ایران را تحریم نکرده است، به خرید و فروش ارز های دیجیتال می پردازند.

دیدگاهتان را بنویسید