اولین رپر تاریخ جهان کیست؟ آیا او هنوز زنده می باشد؟

رپ یک نوع از سبک های موسیقی می‌باشد و در ابتدا به موسیقی خیابانی معروف است. اگر چه این سبک را این روز ها هم از موسیقی های خیابانی می‌دانند چون که نخستین بار توسط سیاه پوستان آمریکایی اختراع شد که برای این که اعتراضات خود را به حاکمیت اعلام کنند این موسیقی را اختراع کردند. پس به جرأت می‌توان اولین رپر تاریخ را از بین معروف ترین رپرهای امریکایی معرفی کرد. این سیاه پوستان از زندگی و معیشت و همچنین تبعیض هایی که علیه شان بود بسیار ناراضی بودند و تصمیم گرفتند به نوعی این اعتراضات را به گوش دنیا برسانند. آن ها این اعتراضات را به سبکی خاص بیان می‌کردند که به مرور زمان، این سبک به یک سبک موسیقی رسمی تبدیل شد و رپ نام گرفت.

اولین رپر تاریخ ایران چه کسی بوده است؟

اولین رپر تاریخ ایران چه کسی بوده است؟

در تاریخ رپ فارسی رپر های فراوانی یافت می‌شوند و به نظر کار سختی می‌باشد اگر بخواهیم بهترین آن ها را یک نفر انتخاب کنیم چرا که فعالیت رپ در ایران میان رپر ها حدوداً همزمان آغاز شد. ولی در این میان شاید بتوان از سروش هیچکس، رضا پیشرو، یاس، حصین و … به عنوان اولین رپر های تاریخ ایران یاد کرد. این رپر ها آثار بسیار زیبا و شنیدنی فراوانی را از خود خلق کرده اند و با اینکه برخی از این آثار مربوط به 20 سال پیش است ولی همچنان شنیدنی هستند و مخاطبان زیادی دارند.

معروف ترین آهنگ های اولین رپر تاریخ ایران

معروف ترین آهنگ های اولین رپر تاریخ ایران

اولین رپر های تاریخ ایران افرادی معروف و محبوب می‌باشند که در حال حاضر هم به فعالیت رپ خود ادامه می‌دهند و کار هایشان از ده ها سال قبل تا به امروز پابرجا مانده است. این آهنگ ها را از سال های گذشته تا امروز بار ها و بار ها پخش شده اند و هنوز که هنوزه مورد توجه بسیاری از مردم قرار دارند. در ادامه به چند نمونه از معروف ترین آهنگ های این رپر ها می‌پردازیم. همچنین جهت تماشای عکس های اولین رپر تاریخ ایران می‌توانید با جستجویی ساده به تصاویر آن ها دست پیدا کنید.

آهنگ اختلاف از هیچکس

این آهنگ توسط سروش لشکری یا همان سروش هیچکس خواننده معروف رپ ایرانی در سال 1385 پخش شده است. این آهنگ با آهنگ سازی به نام مهدیار ساخته شده است.

آهنگ ما با همیم از بهرام و پیشرو

آهنگ بسیار زیبای ما با همیم از رضا پیشرو در سال 1387 با آهنگسازی آتور در معرض پخش قرار داده شده است.

آهنگ دلخوشی از حصین

این آهنگ در سال 1391 توسط حصین با آهنگسازی بیگرض منتشر شده است و این روز ها هم هنوز خیلی ها به این موسیقی گوش می‌دهند و به آن علاقه مند می‌باشند.

اینستاگرام اولین رپر تاریخ ایران

اینستاگرام اولین رپر تاریخ ایران

دنیای مجازی پر از هیاهو و سر و صداست و این هیاهو ها در شبکه های اجتماعی معمولاً رقم می‌خورد. شبکه های اجتماعی پاتوق افراد در این روز ها می‌باشد و از جمله معروف ترین آن ها شبکه اجتماعی اینستاگرام است. به طور کلی هر شخصیت معروفی یقیناً در دنیای مجازی فعالیت گسترده ای دارد و به وسیله شبکه های اجتماعی به محبوبیت خود می‌افزاید. اولین رپر تاریخ ایران یا بهتر است بگوییم اولین رپر های تاریخ ایران نیز در این شبکه های اجتماعی به فعالیت پرداخته اند و در پیج های شخصی خود به قرار دادن تصاویر لحظه ای و همچنین دموی کار های خود که قرار است در آینده پخش شوند می‌پردازند. شما هم می‌توانید با عضویت در اینستاگرام و جستجوی نام رپر محبوب خود به پیج های آنان دسترسی داشته باشید.

اولین رپر تاریخ جهان کیست؟

اولین رپر تاریخ جهان کیست؟

همانطور که در ابتدا گفته شد شروع تاریخچه اولین رپ های جهان توسط سیاه پوستان آمریکایی شکل گرفت که در جریان اعتراضات خود به خواندن نوعی خاص از موسیقی پرداختند که به مرور زمان به رپ شهرت یافت. از خواننده سیاه پوست آمریکایی به نام توپاک می‌توان به عنوان پدر موسیقی رپ یاد کرد و اولین کسی بود که رپ خواند و متأسفانه در سن 25 سالگی از دنیا رفت. او در این مدت زندگی کوتاهی که داشت بسیار موفق بود و حتی پس از مرگش آهنگ های رپی که خوانده همچنان توسط بسیاری از افراد در سراسر جهان شنیده می‌شود.

5 رپر اول تاریخ جهان

5 رپر اول تاریخ جهان

در میان رپر های تاریخ جهان به چند نفر می‌توان به عنوان اولین رپر های جهانی اشاره کرد، از جمله توپاک که پدر رپ در جهان است، نوتوریوس ( بی آی جی ) که او هم پس از زندگی کوتاه و موفق خود در سن 24 سالگی از دنیا رفت، فیفتی سنت که به رپر هنرمند و خلاق شهرت دارد و در حال حاضر جزء بهترین رپر های دنیا به شمار می‌رود، جی زی که از ثروتمند ترین رپر های دنیاست و بیش از 100 میلیون اثر از او به فروش رفته است، کانیه وست که از بهترین رپر های دنیاست و علاوه بر خوانندگی به طراحی مد، کارگردانی، آهنگسازی هم شهرت دارد.

برترین آهنگ های اولین رپر تاریخ جهان

برترین آهنگ های اولین رپر تاریخ جهان

همان گونه که گفته شد پدر رپ و اولین رپر جهان شخصی به نام توپاک ( به انگلیسی 2PAC ) می‌باشد. شما می‌توانید برای تماشای عکس های اولین رپر تاریخ جهان یعنی پدر رپ دنیا که همان توپاک می‌باشد به جستجو در عکس های گوگل بپردازید. او در طول مدت زندگانی خود آثار بسیار زیبایی را خلق کرد که در ادامه به چند مورد آن می‌پردازیم:

آهنگ California Love

این آهنگ از بهترین آهنگ های رپ در جهان می‌باشد که توسط پدر رپ دنیا خوانده شده است. این موزیک در اینترنت یافت می‌شود که شما می‌توانید آن را دانلود کنید.

آهنگ How Do U Want It

موزیک رپ How Do U Want It یکی دیگر از آثار پدر رپ دنیا یعنی توپاک می‌باشد که همچنان هواداران زیادی به این آهنگ گوش می‌دهند.

آهنگ I Get Around

از دیگر آثار 2PAC آهنگ I get Around است که از بهترین آثار این هنرمند پیشکسوت می‌باشد.

همکاری های اولین رپر تاریخ جهان

همکاری های اولین رپر تاریخ جهان

توپاک به عنوان پدر رپ دنیا شناخته شده است در طول مدت زندگانی خود علاوه بر خلق آثار عالی، دارای همکاری های فراوانی با شخصیت های دیگر نیز بوده است. همکاری(‌های) مشترک او با اسنوپ داگ، دکتر دره، نوتوریوس بی.آی.جی، نیت داگ بوده است که آن ها با همدیگر آثار خیلی خوبی را ابداء کرده اند. توپاک در دنیا به نام توپاک شکور شهرت دارد که در سن 25 سالگی به قتل رسید یعنی دقیقاً در سال 1996 میلادی.

محبوب ترین آلبوم های اولین رپر تاریخ جهان

محبوب ترین آلبوم های اولین رپر تاریخ جهان

اولین رپر تاریخ جهان یعنی توپاک که آثار بسیار مشهوری را خلق کرده است دارای آلبوم های رپ بسیار درجه یک می‌باشد که تمام آهنگ هایش در این آلبوم ها قرار دارند. البته به دلیل اینکه مدت نسبتاً زیادی از مرگ توپاک می‌گذرد ممکن است این آلبوم ها به دست فراموشی سپرده شده باشد ولی آهنگ هایش همچنان مورد توجه همگان قرار دارد.

درآمد اولین رپر تاریخ جهان

درآمد اولین رپر تاریخ جهان

از گذشته تاکنون درآمد رپرها از طریق برگاری کنسرت ها تأمین می‌شده است ولی در این میان عده ای علاوه بر برگزاری کنسرت به کاسبی های دیگر نیز مشغول بودند از جمله خرید فروش کالا و غیره. اولین رپر دنیا که توپاک بوده است هم ظاهراً از راه برگزاری کنسرت به کسب درآمد می‌پرداخته است ولی نکته مهمی که وجود دارد این است که توپاک از سیاه پوستان محروم آمریکایی به شمار می‌رفته که وضع خوبی نداشته و از اقشار ضعیف جامعه به حساب می‌رفته است و اینطور که پیداست درآمد بالایی در زندگی خود نداشته است. البته اطلاعات چندانی هم از درآمد این رپر در دسترس نیست. این روز ها رپر های جدید هم از راه برگزاری کنسرت های متعدد به کسب درآمد مشغول هستند که البته معمولاً در کنار این کنسرت ها به فعالیت های دیگر همچون واینری مشغول می‌باشند و از آن ها درآمد های بالایی کسب می‌کنند.

اولین رپر تاریخ چه کسی بود؟
CHICAGO – MARCH 1994: Rapper Tupac Shakur poses for photos backstage after his performance at the Regal Theater in Chicago, Illinois in March 1994. (Photo By Raymond Boyd/Getty Images)

اولین رپر تاریخ چه کسی بود؟

همانگونه که در این مقاله بیان شد اولین رپر های دنیا از سیاه پوستان آمریکایی می‌باشند که به موسیقی خیابانی پرداختند و به مرور زمان این سبک به رپ شهرت یافت و خواننده ای به نام توپاک اولین مخترع این سبک بود که در مدت کوتاه زندگی خود بسیار موفق بوده و آثار فراوانی را خلق کرده است و سرانجام در سن 25 سالگی از دنیا رفت و به احتمال زیاد کشته شد. رپر های زیادی با توپاک هم دوره ای بوده اند و آثار فراوانی تا الان منتشر کرده اند ولی توپاک به عنوان اولین رپر جهانی در دنیای موسیقی شناسایی می‌شود.

سوالات متداول

رپ چیست و رپر کیست؟

به موسیقی که به تازگی با سبک جدید در چند سال اخیر رایج شده و در آن به مسائل سیاسی و اجتماعی و … می‌پردازند رپ می‌گویند. به خوانندگان که به موسیقی رپ روی آورده اند رپر گفته می‌شود.

پدر رپ در دنیا چه کسی است؟

اولین مخترع این سبک یک سیاه پوست آمریکایی به نام توپاک بوده است که در سن 25 سالگی از دنیا رفت.

آهنگ های اولی رپر جهان هنوز وجود دارد؟

هنوز که هنوزه آهنگ های توپاک که پدر رپ در دنیاست در دنیای مجازی بسیار یافت می‌شود.

اولین رپر دنیا چند اثر خلق کرده است؟

توپاک به عنوان اولین رپر در جهان تاکنون حدود 100 میلیون اثر از او منتشر شده است با اینکه در سال 1996 در سن 25 سالگی از دنیا رفته است.

دیدگاهتان را بنویسید