ماشین حساب ارز دیجیتال به تومان برای محاسبه حد سود و زیان

ماشین حساب ارز دیجیتال یکی از اصلی ترین ابزار هایی است که در محاسبات مربوط به ارز دیجیتال مورد استفاده قرار می گیرند. بسیاری از سرمایه گذاران در این گونه ارز ها، به دنبال راه سریعی می گردند که بتوانند سود حاصل از معاملات خود یا سود افزایش ارزش ارز ها را محاسبه کنند. برخی دیگر نیز به دنبال راهی برای تبدیل کردن درآمد های خود هستند که از طریق سخت افزار های ماینینگ به دست آمده است. در این شرایط استفاده از ماشین حساب های مخصوص ضرورت می یابد. در ادامه این مقاله روش محاسبه ماشین حساب ارز دیجیتال را در اختیارتان قرار می دهیم.

ماشین حساب ارز دیجیتال چیست؟

ماشین حساب ارز دیجیتال چیست؟

استفاده و سرمایه گذاری در ارز های دیجیتالی امروزه بیش از هر زمان دیگری مطرح است. زیرا که سرمایه گذاری در این دسته از ارز ها بیش تر از ارز های معمولی و رایج، سود دهی دارند. امروزه کسب پول بیش تر یکی از بزرگ ترین دغدغه هایی است افراد با آن سر و کار دارند. از این رو تعداد سرمایه گذاران در ارز های دیجیتالی روز به روز افزایش می یابد. قیمت ارز های دیجیتالی را نمی توان ثابت در نظر گرفت. زیرا در هر لحظه دچار نوسانات خاصی می شوند و احتمال صعود و سقوط آن ها زیاد است. به همین دلیل ممکن است سرمایه گذاران به طور ناگهانی دچار سود خالص و یا زیان خالص شود.

وسیله ای که امروزه بیشتر سرمایه گذاران به دنبال آن هستند تا بتوانند سود ها یا زیان های خود از طریق خرید و فروش ارز های دیجیتالی به طور سریع و دقیق محاسبه کنند، ماشین حساب ارز های دیجیتالی می باشد. این ماشین حساب ها از عملکرد ویژه ای برخوردار هستند و می توانند به آسانی شما را از سود یا زیان معاملاتتان آگاه سازند. تنها کافی است که با شیوه انجام این دسته از ماشین حساب ها آشنا شوید. اگر بخواهید به صورت دستی و ذهنی سود یا زیان خود را حساب کنید، باید ابتدا تعداد کوین ها و یا توکن های خریداری شده ارز دیجیتالی خود را محاسبه کنید. برای مثال شما تنها ۳ عدد بیت کوین خریده اید. به تعداد بیت کوین ها که در این مثال ۳ عدد است، سایز تراکنش می گویند. پس از آن باید قیمتی که هر واحد بیت کوین را فروخته اید را از قیمتی که هر واحد را خریده اید، کم کنید.

حاصل اگر مثبت شد نشان دهنده سود شما و اگر حاصل یک عدد منفی شد، نشان دهنده ضرر و زیان شما می باشد. پس از آن حاصل را باید در سایز تراکنش ضرب کنید تا سود و زیان شما به دست آید. انجام این محاسبه برای تعداد بالا بیت کوین دشوار می باشد. از این رو تمامی سرمایه گذاران برای انجام این محاسبات از ماشین حساب های مخصوص این دسته از ارز ها استفاده می کنند. در واقع این ماشین حساب ها برای راحت بودن محاسبات سرمایه گذاران طراحی و تهیه شده اند.

ویژگی های ماشین حساب ارز دیجیتال چه می باشد؟

ویژگی های ماشین حساب ارز دیجیتال چه می باشد؟

ماشین حساب های ارز های الکترونیک که با نام ارز های دیجیتال مشهور و شناخته شده هستند، برای انجام اعمال محاسباتی این ارز ها مورد استفاده قرار می گیرند. اغلب سرمایه گذاران برای این که در انجام وقت خود صرفه جویی کنند، این دسته از ماشین حساب ها را مورد استفاده قرار می دهند. باید بدانید که طراحی ماشین حساب ها به عوامل مختلفی بستگی دارد. یکی از این عامل ها مربوط به انجام عمل محاسباتی می باشد. در ارز های دیجیتالی سود یا زیان می تواند در مراحل متفاوتی به دست آید. برخی از محاسبات مربوط به عمل ماینینگ یا همان استخراج ارز دیجیتال است. برخی دیگر به مراحل معاملات و خرید و فروش ها مربوط می شود. از این رو برای انجام هر کدام از این محاسبات یک ماشین حساب مخصوص طراحی شده است. از دیگر عواملی که موجب تغییر در نوع ماشین حساب ها می شود، نوع ارز دیجیتالی مورد معامله می باشد. باید بدانید که امروزه برای آسانی در محاسبات سرمایه گذاران، برای هر ارز دیجیتالی، یک ماشین حساب جداگانه طراحی شده است. برای مثال امروزه برای بیت کوین، اتریوم، ترون، ریپل و … ماشین حساب های جداگانه ای وجود دارند.

لازم به ذکر است که ویژگی این ماشین حساب ها متناسب با نوع های گفته شده، تغییر می یابد. اما یکی از اصلی ترین ویژگی ماشین حساب ها این است که مبلغ محاسبه را به انواع واحد های پولی تبدیل می کنند. در ماشین حساب ها قسمت های جداگانه ای وجود دارد که مبلغ محاسبه شده را به طور همزمان به واحد های دلار، ریال، یورو، روبل، کرون و … تبدیل می نماید و در اختیار سرمایه گذاران قرار می دهد. یکی دیگر از ویژگی ماشین حساب ها این است که توانایی محاسبه کارمزد تراکنش را نیز دارد. البته باید بدانید که این ویژگی را تنها برخی از ماشین حساب ها پشتیبانی می کنند. علاوه بر این ها، برخی از ماشین حساب های مربوطه می توانند مبالغ را بر حسب ارز دیجیتالی دیگری نیز نمایش دهند. در این صورت شما می توانید با مبلغ محاسبه شده، ارز های دیجیتالی دیگری را خریداری کنید و به نوعی سرمایه گذاری های دو جانبه را انجام دهید.

قیمت ماشین حساب ارز دیجیتال چند است؟

قیمت ماشین حساب ارز دیجیتال چند است؟

ماشین حساب هایی که برای محاسبات ارز های دیجیتالی کاربرد دارند، مانند ماشین حساب های معمولی به صورت فیزیکی وجود ندارند. در واقع نمی توان این ماشین حساب ها را در دست گرفت و از آن ها استفاده کرد. بلکه این ماشین حساب ها به صورت کاملا آنلاین در دسترس می باشند. بسیاری از سایت هایی که در زمینه خرید و فروش ارز های دیجیتال فعالیت می کنند، در قسمتی از سایت خود ماشین حساب های مخصوص ارز ها را نیز دارند و شما می توانید با مراجعه به آن ها، به صورت رایگان از ماشین حساب ها استفاده کنید. سایت ایران بورس یکی از سایت هایی است که در زمینه ارز های دیجیتالی فعالیت های گسترده ای انجام می دهد. این شرکت یک صرافی آنلاین نیز می باشد که قیمت لحظه ای تمامی ارز های دیجیتال را می توانید در صفحه اصلی سایت ایران بورس مشاهده نمایید.

همچنین با قیمت های اعلام شده و ماشین حساب های مخصوصی که در این سایت وجود دارند، می توانید عملیات محاسباتی ارز های خود را انجام دهید و از نرخ رشد و سود ارز های خود با خبر شوید. علاوه بر استفاده آنلاین از ماشین حساب های تعبیه شده در سایت های صرافی ها، می توانید نرم افزار ماشین حساب ارز دیجیتال را دانلود کنید. اپلیکیشن این ماشین حساب نیز در سایت صرافی هایی مانند ایران بورس وجود دارد و می توانید به راحتی به آن ها دسترسی پیدا کنید. لازم به ذکر است که استفاده از ماشین حساب ها بسیار کارآمد است و پیشنهاد می شود که اگر از سرمایه گذاران در ارز های دیجیتالی هستید، حتما از ماشین حساب های مربوطه استفاده کنید. زیرا که علاوه بر صرفه جویی در وقت، می توانید مبالغ دقیق سود خود را بدون کم ترین میزان خطا محاسبه کنید. لازم به یادآوری است استفاده از این گونه ماشین حساب ها هیچ هزینه ای ندارد و به صورت کاملا رایگان در اختیار صاحبان سرمایه قرار گرفته است.

ماشین حساب ارز دیجیتال ماینر چه می باشد؟

ماشین حساب ارز دیجیتال ماینر چه می باشد؟

ماینینگ کردن ارز های دیجیتال عملیاتی است که علاوه بر هزینه بر بودن، بسیار وقت گیر و زمان بر می باشد. اما نمی توان انجام این عملیات را از ارز های دیجیتالی جدا دانست. زیرا که ارز ها با انجام عملیات ماینینگ یا همان استخراج کردن، مورد استفاده قرار می گیرند. از این رو بسیاری از توسعه دهندگان و سرمایه گذاران، خواهان محاسبه هزینه دقیق انجام عملیات ماینر هستند. ماشین حساب های اندازه گیری مخصوص این عملیات نیز مانند ماشین حساب های تعیین کننده نرخ سود، به صورت آنلاین و مجازی در اختیار قرار گرفته اند. از این ماشین حساب ها نیز می توانید در سایت های معتبر صرافی استفاده کنید. اما این دسته از ماشین حساب ها تفاوت های چشم گیری با ماشین های محاسباتی سود دارند که در ادامه به آن ها اشاره خواهیم کرد. ابتدا لازم است که به ماشین حساب های مخصوص دسترسی پیدا کنید و قسمت های خالی آن را پر کنید. نخستین فیلدی که با آن مواجه می شوید مربوط به نوع ارز ها می باشد. در این قسمت باید ارز مورد نظری که عمل ماینینگ آن را انجام داده اید، را انتخاب نمایید. قسمت بعدی مربوط به دستگاه ماینینگ می باشد. در این فیلد باید دستگاهی را که ارز دیجیتالی را با آن ماینینگ کرده اید، یا دستگاهی که می خواهید سود استخراج کردن آن را محاسبه کنید، را انتخاب نمایید. بخش بعدی که با آن مواجه خواهید شد، بخش مربوط به نرخ هش می باشد.

این بخش با نام Hash Rate نیز شناخته می شود. معمولا پس از این که دو قسمت قبلی را کامل کردید، بخش نرخ هش به صورت خودکار تکمیل می شود. اما در برخی از موارد لازم است تا این فیلد را نیز خودتان به صورت دستی تکمیل نمایید. عمل ماینینگ نیاز به مصرف ولتاژ بالایی برق دارد. از این رو نمی توان استخراج ارز های دیجیتال را با برق مصرفی شهری انجام داد و به برق ولتاژ بالا نیاز است. برق با ولتاژ بالا نیز هزینه بسیاری در بر دارد. به همین دلیل یکی از فیلد های موجود در ماشین حساب ماینر، مربوط به برق مصرفی می باشد. در این بخش مقدار تعرفه برق مصرف کرده را وارد می کنید. همچنین می توانید از پیش فرض هایی مانند صادراتی، صنعتی و … برای پر کردن این فیلد استفاده نمایید. بخش آخری که در این ماشین حساب ها باید تکمیل شود مربوط به کارمزد استخر های استخراج می باشد. اگر از کارمزد این استخر ها اطلاعی ندارید می توانید به اینترنت مراجعه کنید و با توجه به دستگاه استخراج خود، کارمزد استخر های آن را نیز بیابید. پس از کامل کردن تمامی فیلد ها، باید بر روی دکمه پردازش کلیک کنید تا ماشین حساب به طور خودکار هزینه ماینیگ کردن ارز مورد نظرتان را محاسبه نماید و در اختیارتان قرار دهد.

ماشین حساب ارز دیجیتال اتریوم چیست؟

ماشین حساب ارز دیجیتال اتریوم چیست؟

اتریوم یکی از ارز های شناخته شده ای است که از ارزش بالایی برخوردار می باشد. این ارز را می توان به عنوان نخستین پلتفرمی شناخت که بر پایه قرارداد های هوشمند برنامه ریزی شده و بر روی یک بلاک چین غیر متمرکز فعالیت می کند. این ارز دیجیتال امروزه توانسته در میان ارز های دیجیتال موجود در جهان، جایگاه دوم را در لیست ارز ها برای خود به ارمغان آورد که این امر یکی از دلایل محکم بر ارزشمند بودن این ارز می باشد. هم اکنون ارز های دیجیتالی متنوعی بر پایه این ارز فعالیت می کنند که موجب شناخته تر شد و افزایش ارزش این ارز می شوند. به دلیل این که این ارز یک ارز مشهور و شناخته شده است، سرمایه گذاران بسیاری خواهان خرید و فروش ارز اتریوم می باشند. علاوه بر اتریوم، ارز اتریوم کلاسیک نیز از محبوبیت خاصی برخوردار می باشد. اشتیاق خرید و سرمایه گذاری در این ارز، طراحان و توسعه دهندگان را به سوی طراحی و ساخت ماشین حساب هایی مخصوص برای محاسبات این ارز جذب کرد.

به همین دلیل امروزه ماشین حساب های مختلف و متنوعی محاسبات سود و کارمزد این ارز را محاسبه می کنند و باید بدانید که تعداد آن ها نیز بسیار زیاد می باشد. در ماشین های محاسباتی ارز اتریوم، مبالغ محاسبه شده توسط ماشین حساب ارز دیجیتال به تومان نیز برآورد می شوند که این مزیت برای ساکنان درون ایران بسیار موثر خواهد بود. یکی از مشهور ترین ماشین حساب هایی که برای ارز اتریوم مورد استفاده قرار می گیرد، ماشین حساب CryptoCompare می باشد. با استفاده از این ماشین حساب می توانید هم سود حاصل از معاملات ارز های دیجیتالی خود را به دست آورید و هم به مبالغ و هزینه ماینینگ ارز ها دسترسی پیدا کنید. این ماشین حساب یکی از ماشین حساب هایی است که برای تعدادی از ارز های دیجیتالی کاربرد دارد. شما می توانید با استفاده از این ماشین حساب به محاسبه ارز های اتریوم، لایت کوین، اتریوم کلاسیک، مونرو، زی کش و … بپردازید.

ماشین حساب ارز دیجیتال به دلار نیز وجود دارد؟

ماشین حساب ارز دیجیتال به دلار نیز وجود دارد؟

تا این جا با روند کار ماشین حساب های مخصوص ارز ها آشنا شدید. از نکاتی که باید بدانید این است که به دلیل این که دلار به عنوان به واحد پولی جهانی نام گذاری شده است، تعیین مبالغ سود و هزینه های ارز های دیجیتالی به وسیله دلار، امری ضروری می باشد. بنابراین می توان گفت که در تمامی ماشین های عملیات محاسباتی رمز ارز های دیجیتالی، مبالغ ابتدا به واحد دلار محاسبه می شود و پس از آن، دلار به واحد های ریال، تومان، یورو، پوند و … تبدیل می شود.

ماشین حساب ارز دیجیتال بلاک چین چگونه است؟

بلاک چین پلتفرمی است که تمامی ارز های دیجیتال بر روی آن راه اندازی شده اند. این پلتفرم، سیستم است که از تعداد بلوک تشکیل شده و اطلاعات مربوط به معاملات ارز های دیجیتالی بر روی هر کدام از این بلوک ها ثبت می شوند. باید بدانید که اطلاعات ثبت شده در بلاک چین به هیچ عنوان قابل تغییر نیست و نمی توان آن ها را از بین برد. هر ارز دیجیتالی مانند بیت کوین، اتریوم، اتریوم کلاسیک، ریپل، ترون و … از یک پلتفرم اختصاصی بلاک چین برخوردار هستند که متناسب با هر کدام از این ارز های دیجیتالی ساخته شده است. تمامی خرید و فروش های این دسته از ارز ها به طور کامل و با جزئیات دقیق بر روی هر بلوک ذخیره شده است. یکی از ارز های دیجیتال راه اندازی شده در بلاک چین ارز مونرو می باشد. این ارز از ارز هایی است که به تازگی توانسته با صعود چشم گیر ارزش خود، به جهانیان معرفی شود.

رتبه بندی ارزهای دیجیتالی در محاسبه چگونه است؟

در لیست رتبه بندی ارز های دیجیتالی در بازار های معامله، ارز دیجیتال مونرو در جایگاه بیست و سوم قرار گرفته است. این ارز در هفته های اخیر رشد قابل ملاحظه ای داشته است. از این رو تعداد کاربرانی که این ارز را خریداری کرده اند بیش از پیش افزایش یافت و موجب شد که ماشین حساب اختصاصی این ارز نیز وارد بازار شود. برای دسترسی به ماشین حساب ارز دیجیتال مونرو می توانید مانند دیگر ارز های نام برده شده، وارد سایت صرافی ها شوید و از این ماشین حساب استفاده کنید. ایران بورس از صرافی هایی است که از ارز دیجیتال مونرو پشتیبانی می کند. می توانید با مراجعه به سایت اینترنتی این صرافی علاوه بر خرید و فروش این ارز نو ظهور، در قسمت ماشین حساب ها، وارد ماشین حساب مونرو شوید و سود و زیان خود از معاملات این ارز را محاسبه نمایید.

دانلود ماشین حساب ارز دیجیتال از چه طریق است؟

دانلود ماشین حساب ارز دیجیتال از چه طریق است؟

ماشین حساب ها در زمانی طراحی و تولید شدند که نیاز سرمایه گذاران به انجام محاسبات ارزی بسیار زیاد شد. زیرا که برخی افراد اقدام به خریداری تعداد بسیاری از ارز های دیجیتالی متنوع کردند و توانایی محاسبه سود های این ارز ها را به صورت تک تک نداشتند. البته این کار نیز امری وقت گیر بود. به همین دلیل ماشین حساب ها با هدف جلوگیری از وقت در محاسبات رمز ارز های دیجیتالی پدید آمدند. می توان ذکر کرد که امروزه تمامی سایت های اینترنتی صرافی ها دارای ماشین حساب های اختصاصی هستند. هر صرافی با توجه به ارز های دیجیتالی که ارائه می دهد، ماشین حساب های مخصوصی دارد. البته در برخی از سایت ها تنها یک ماشین حساب برای محاسبه ارز های پر طرفدار وجود دارد. ماشین حساب ارز دیجیتال نوبیتکس یکی از ماشین حساب هایی است که توانایی پشتیبانی از ارز های بیت کوین، اتریوم، لایت کوین، تتر، ریپل، بیت کوین کش، بایننس کوین، استلار، ایاس و تومان را دارد.

برای استفاده از آن باید وارد چه سایتی شد؟

برای استفاده از این ماشین حساب باید وارد سایت صرافی نوبیتکس شوید و به ماشین حساب دسترسی پیدا کنید. علاوه بر آن می توانید ماشین حساب نوبیتکس را در اینترنت سرچ کنید و مستقیما از آن استفاده کنید. میهن بلاک چین یکی دیگر از صرافی های آنلاین برای معاملات ارز های دیجیتالی است که در این صرافی نیز ماشین حسابی با نام ماشین حساب ارز دیجیتال میهن در دسترس قرار می گیرد. این ماشین حساب از ماشین حساب هایی است که می توان گفت از تمامی ارز های دیجیتال رایج در جهان پشتیبانی می کند و محدودیتی در انتخاب ارز ها وجود ندارد. یکی دیگر از ویژگی های مهم ماشین حساب های میهن و نوبیتکس این است که می توانید ارز ها را به یکدیگر نیز تبدیل کنید. همچنین می توانید در قسمت پایین صفحه مربوطه به ماشین حساب ها، اپلیکیشن های آن را نیز دانلود کنید و به صورت آفلاین از آن ها استفاده نمایید.

دانلود ماشین حساب ارز دیجیتال از چه طریق است؟

اپلیکیشن ماشین حساب ارز دیجیتال چه می باشد؟

همان طور که ذکر کردیم، ماشین حساب ها را می توانید به صورت اپلیکیشنی دانلود نمایید. هم اکنون ماشین حساب ارز دیجیتال اندروید در دسترس قرار گرفته و با جستجو بیشتر به نسخه ios این ماشین حساب ها نیز دسترسی پیدا خواهید کرد. اپلیکیشن Coin Calc یکی از ماشین حساب های ارزی است که برای سیستم عامل های اندروید طراحی و تهیه شده است. این نرم افزار یکی از نرم افزار هایی است که علاوه بر سادگی بسیار کارآمد نیز می باشد. تا کنون این ماشین حساب توانایی تبدیل بیش از صد نوع واحد ارزی را داشته و به عنوان یکی از برترین اپلیکیشن ها در این زمینه شناخته می شود.

قابلیت های دیگر این اپلیکیشن این است که می تواند به طور اتوماتیک، تمامی نرخ های ارز را به صورت صحیح و دقیق به روز رسانی کند و پس از ذخیره اطلاعات به روز شده می توانید حتی به صورت آفلاین نیز از این ماشین حساب استفاده کنید. در این اپلیکیشن خبری از تبلیغات نیست و می تواند محاسبات مربوط به کریپتوکارنسی ها را نیز انجام دهد. از دیگر دلایل محبوبیت این اپلیکیشن ماشین حساب را می توان حجم کم و فشرده شده آن دانست. می توانید با مراجعه به اینترنت، با فضا ماشین حساب ها آشنا شوید و عکس های ماشین حساب ارز دیجیتال را مشاهده نمایید.

سوالات متداول

ماشین حساب های ارز های دیجیتالی چه کاربردی دارند؟

برای محاسبات سود های ناشی از معاملات ارزی و همچنین هزینه ماینینگ ارز ها استفاده می شوند.

ماشین حساب های ارزی از کدام ارز ها پشتیبانی می کنند؟

از تمام ارز های رایجی که در سراسر جهان معامله می گردد.

از چه طریقی می توان به ماشین حساب های ارزی دسترسی پیدا کرد؟

از طریق سایت های صرافی هایی مانند ایران بورس، میهن بلاک چین، نوبیتکس و … و یا دانلود اپلیکیشن های مربوط به آن

ماشین حساب های ارزی توانایی تبدیل کدام واحد های پولی را دارند؟

از طریق این ماشین حساب ها می توان مبالغ را به واحد های پولی، دلار، یورو، پوند، ریال و … و همچنین به ارز های دیگر نیز تبدیل کرد.

دیدگاهتان را بنویسید