نسخه اندروید کلاب هاوس هم ارائه شد! راهنمای ثبت نام Clubhouse

کلاب هاوس یا همان Clubhouse مانند دیگر شبکه های اجتماعی است که امکان برقراری ارتباط شما با دیگر افراد را فراهم می کند. همراه ما باشید. در این مورد باید بدانید که محبوب ترین سلبریتی های ایرانی همه از این نرم افزار استفاده می کنند.

دانلود نرم افزار کلاب هاوس

کلاب هاوس چیست؟

عضویت در کلاب هاوس به این صورت است که باید دو نفر از شما بخواهند که ثبت نام کنید، در واقع یعنی دو دعوتنامه برای شما فرستاده شود که البته شخصی که شما را دعوت می کند باید شماره شما را داشته باشد تا لینک عضویت را برای شما بفرستد و بعد شما با انجام مراحل و ثبت اسم و مشخصات خود می توانید در آن عضو بشوید، گاهی ممکن است فرد قبل از اینکه حتی دعوت شود نام و مشخصات خود را وارد کرده باشد و بلافاصله بعد از اینکه از طرف دو نفر دعوت نامه دریافت کرد وارده سیستم شود.

در کلاب هاوس وقتی شما وارد می شوید خواهید دید که اتاق های مختلفی دارد که در هر کدام از این اتاق ها در مورد موضوع خاصی صحبت می شود، به عنوان مثال در اتاقی درباره ورزش، در اتاقی در مورد مدیتیشن و در اتاقی در مورد سلامتی و شما می توانید شرکت کنید. درواقع نرم افزار کلاب هاوس یک مدیر دارد که می تواند تصمیم بگیرد میکروفن برای چه افرادی روشن باشد تا بتوانند صحبت کنند یا اینکه فقط گوش بدهند. تعداد افرادی که در گذشته می توانستند در یک اتاق یا روم شرکت کنند پنج هزار نفر بود که البته در حال حاضر این محدودیت برداشته شده است.

دانلود نرم افزار کلاب هاوس

برای دانلود اپلیکیشن کلاب هاوس باید گفت که نرم افزار کلاب هاوس تنها برای سیستم عامل ای او اس طراحی شده است و در حال حاضر تنها افرادی که گوشی ایفون دارند می توانند این برنامه را دانلود و استفاده کنند.

برای دانلود این برنامه می توان از طریق اپلیکیشن های خود ایفون استفاده کرد. یکی از کاربرد های کلاب هاوس این است که می توان یک گروه چندین نفر تشکیل داد و به طور هم زمان بدون تماس گرفتن صحبت کرد، دیگر کاربردی که این اپلیکیشن دارد این است که در لحظه اتفاق می افتد و تفاوت عمده ای که با پادکست دارد این است که در لحظه افراد شروع به صحبت در مورد موضوعی می کنند و بعد از آن هیچ چیز ثابت نمی شود و مانند اینستاگرام شما نمی توانید چیزی را ذخیره کنید البته این در موردی که ممکن است افراد از طریقی دیگر صدا ها را ضبط کنند نیز صدق نمی کند.

نرم افزار کلاب هاوس این روز ها یکی از محبوب ترین اپلیکیشن ها به حساب می آید که همین دلیلی شده است که افراد برای به روز بودن شروع به خرید تلفن همراه ایفون باشند. دانلود کلاب هاوس نیز کار مشکلی نیست و مراحل دانلود و نصب آن مانند دیگر برنامه های ایفون می باشد و شما بعد از نصب آن تنها باید منتظر دعوت نامه از طرف دو دوست باشید.

این اپلیکیشن در سال ۱۳۸۹ تنها در آمریکا قابل استفاده بود البته به صورت محدود، به این صورت که فقط افراد معروف و سرمایه داران از آن استفاده می کردند اما در سال ۱۳۹۹ نیز این اپلیکیشن گسترش یافت و حالا دارندگان گوشی هایی با سیستم عامل ای او اس می توانند از آن استفاده کنند.

کلاب هاوس برای ویندوز

کلاب هاوس برای ویندوز

همان طور که گفتیم برنامه کلاب هاوس تنها برای گوشی های ایفون و سیستم عامل های ای اچ اس طراحی شده است که طراحان آن در صدد هستند تا این برنامه به مرور گسترش یابد.

تمام اپلیکیشن های موجود اگر در گوشی های مختلف با سیستم عامل های اندروید و ای او اس هم نصب نمی شدند در ویندوز صد در صد دانلود و نصب می شدند اما نکته عجیب در مورد این اپلیکیشن این هست که در مورد طراحی برای گوشی های اندروید خبر هایی به گوش می رسد اما برای ویندوز خیر، و این یکی از ضعف های این اپلیکیشن می باشد چرا که امروز افرادی با مشاغل گوناگون هر روز پشت کامپیوتر خود در حال فعالیت است یا اینکه در حال برگزاری کلاس های آموزشی مجازی است و این برنامه به این افراد بسیار کمک می کند.

انتقاد کاربران از این برنامه به چه علت بوده است؟

انتقاد بیشتر افراد از این برنامه برای نداشتن نسخه ای برای ویندوز بسیار زیاد بود و هست. گفته شده که یکی از دلایلی که طراحان این برنامه به سرعت آن را گسترش نمی دهند این است که نمی خواهند فراگیر شود و همه افراد از آن استفاده کنند، چیز که هست در دنیای امروزی که ما در آن زندگی می کنیم همه چیز طبقه بندی شده است که حتما دلیلی هم دارد. طراحی این برنامه به این صورت در واقع نوعی تبلیغ برای برند ایفون می باشد.

کلاب هاوس برای اپل

برنامه کلاب هاوس در اوایل بسیار محدود بود و افراده بسیار کمی از آن استفاده می کردند اما اکنون که گسترش پیدا کرده باز هم با محدودیت های زیادی است به عنوان مثال در حال حاضر فقط برای گوشی های اپل مورد استفاده است و هر وسیله ای که سیستم عامل ای او اس داشته باشد می تواند شرایط دانلود و نصب این برنامه را داشته باشد.

بعد از گسترش این اپلیکیشن کاربرانی که تلفن همراه ایفون و مشتقات آن را داشتند شروع به دانلود و نصب آن کردند هر کسی که قابلیت ساخت یک گروه را داشت برای خود اتاق یا رومی را انتخاب کرد برای دوستان خود دعوت نامه فرستاد و یا اینکه واینر ها و افراد معروف بعد از ساخت این اتاق ها با موضوعات مختلف برای خود از دنبال کننده هایشان خواستند که در صورت لزوم به این گروه ها ملحق شوند تا در مورده مسائل مختلف بحث و گفت و گو کنند، که البته با استقبال خوبی هم مواجه شدند.

اپلیکیشن کلاب هاوس مانند دیگر رسانه ها و دیگر برنامه ها بسیار کاربردی است اما این خود نیز باعث می شود روزانه افراد مختلفی درگیره تلفن همراه و اینترنت بشوند و به همین خاطر است که بعضی افراد معروف که مطرح هستند از این موقعیت استفاده کردند و گفتند حالا که مردم تحت تاثیر این برنامه قرار گرفتند چرا در جهت درست و برای رشد آن ها این برنامه را پیش نبریم؟

این خود یک فرصت است، برخی از آن ها که در ورزش مهارت داشتند اتاق هایی برای آموزش ورزش و صحبت درباره آن و تغذیه مناسب و سلامتی راه اندازی کردند، برخی در مورد مراقبت از ذهن و روح و مدیتیشن شروع به بحث و مبادله اطلاعات کردند و برخی نیز گروه های کتاب خوانی راه اندازی کردند و هر بار فرد خاصی کتاب مورد علاقه خود را می خواند و بقیه گوش می دهند. در آخر با هم در مورد این کتاب صحبت و نتیجه گیری می کنند، خب به هر حال از این جهت استفاده از این برنامه بسیار مناسب است اما افرادی هم هستند که از این برنامه استفاده نامناسب کنند که البته این به خود فرد بستگی دارد.

این که این برنامه در ابتدا تنها برای ایفون تعریف شده است جدای از بحث حمایت آن از برنده ایفون، نشان دهنده قدرت ایفون است و این نشان می دهد که هنوز ایفون و سیستم عامل ای او اس حرف اول را می زند.

کلاب هاوس اندروید

همانطور که گفتیم کلاب هاوس در حال حاضر برای ایفون و سیستم عامل ای او اس است اما کلاب هاوس نسخه اندروید به زودی به بازار خواهد آمد. کلاب هاس هم اکنون در بین کاربرانی که گوشی ایفون و سیستم عامل ای او اس دارند مورد استفاده بوده است و تعداد زیادی از آن ها از این برنامه راضی هستند و این خود دلیلی بود که طراحان این برنامه را به صورت ناگهانی وارد بازار نکردند.

آن ها در ابتدا به صورت بسیار محدود آن را در اختیار مردم قرار دادند و اکنون تنها ایفون را به این لیست اضافه کردند که حجم زیادی از مردم با سرعت به سمت آن نروند زیرا در بعضی مواقع افراد با شوق زیاد از برنامه ای استقبال می کنند و بعد از مدتی آن برنامه فراموش می شود، گاهی با به روز رسانی شدن آن دوباره برنامه محبوب می شود و گاهی هیچ راه بازگشتی نیست به همین دلیل سازندگان خواستند به مرور آن را وارد بازار کنند تا مردم کنجکاو شوند و هر بار که سیستم عامل جدیدی را به این لیست اضافه می کنند با همان هیجان اولیه رو به رو باشند.

کلاب هاوس اندروید

دلیل راه اندازی نسخه اندروید این برنامه چه بود؟

از طرفی هم دیگر دلیل آن ها برای انجام این کار و این تصمیم این بود که آن ها گفتند ما در ابتدا برای سیستم عامل ای او اس این برنامه را تعریف می کنیم و وقتی کاربران از آن استفاده کردند بازخورد آن را خواهیم دید، آن جا هست که ما نقاط قوت و ضعف خود را خواهیم فهمید و اگر کاربران استقبال زیادی داشتند این بار با قدرت بیشتر وارد بازار خواهیم شد و نسخه اندروید آن را در دسترس خواهیم گذاشت.

اکنون همین اتفاق افتاده است و کاربران اندروید بسیار مشتاق نسخه اندروید آن هستند، البته این حرکت آن ها موج انتقادی را هم به همراه داشت که چرا تنها برای ایفون تعریف شده است و تا مدت ها این انتقاد ها ادامه داشت و این کار برای افرادی که گروه های کاری در کلاب هلوس دارند اما گوشی ان ها اندروید است مشکلاتی را به وجود آورد اما خوب این تصمیمی است که طراحان گرفته اند و باید تا زمانی که نسخه اندروید آن وارده بازار می شود منتظر بود.

نصب کلاب هاوس

برای نصب برنامه کلاب هاوس که تنها بر روی گوشی های ایفون و سیستم عامل ای او اس امکان پذیر است می توان مانند دیگر برنامه ها از اپلیکیشن های دانلود گوشی های ایفون دانلود کرد، یک سری قوانین را مطالعه کرد و بعد از پذیرش آن را روی گوشی خود و یا ای پد نصب کرد. اگر قادر به انجام نصب این گونه برنامه نیستید می توانید نحوه دانلود و نصب این برنامه را داخل گوگل جستجو و مشاهده کنید و بعد اقدام به دانلود و نصب آن بکنید و یا اینکه به مکان هایی که این خدمات را ارائه می دهند مراجعه کنید و آن ها این برنامه را برای شما دانلود و نصب خواهند کرد. بعد از نصب برنامه برای ثبتنام در ابتدا باید شماره موبایل خود و اسم و بقیه اطلاعات را وارد کنید و منتظر بمانید تا دوستان و آشنایانتان برای شما دعوتنامه را ارسال کنند و بعد ثبتنام به صورت کامل انجام می شود.

با نصب برنامه کلاب هاوس شما می توانید با دوستان و آشنایان و خانواده خود یک گروه داشته باشید و شروع به گپ و گفتگو کنید. این برنامه اکنون که همه درگیر بیماری کرونا هستند بسیار مفید است زیرا شما به جای مهمانی رفتن و شیوع بیشتر این بیماری می توانید سختی شرایط را کاهش دهید و در این برنامه با یکدیگر محیط صمیمی را به وجود آورید. هم چنین نصب این برنامه به شما کمک می کند که با دوستان و افراد خانوادتان که در شهر و کشور شما نیستند به صورت روتین تماس بر قرار کنید و از حال آن ها با خبر باشید. از دیگر مزیت های این برنامه این است که اگر در اطرافتان افرادی هستند که اهل مطالعه کتاب یا شرکت در بحث های علمی و خود شناسی نیستند با عضویت آن ها در این روم ها و گروه ها تنها با گوش دادن مباحث و یا یک کتاب به علم بیشتری دست پیدا کنند.

ساخت این برنامه ها سالها طول می کشد و صد در صد پشت آن ها هدفی است مانند سهولت در بر قراری ارتباط، به عنوان مثال افرادی هستند که با شرکت در جلسات مشاوره مخالف هستند و اگر از آن ها دلیل این رفتار را بپرسید خواهند گفت که نمی توانند در جمعی حضوری شروع به مشارکت و تبادل نظر کنند، بنابر این کلاب هاوس این امکان را به شما می دهد که احساس راحت تری داشته باشید و بدون ترس و اضطراب یا نگرانی در این جلسات حضور داشته باشید بنابر این مشاوران می توانند کلاس های گروهی خوبی در کلاب هاوس بر گزار کنند.

اگر شما هم گوشی ایفون دارید می توانید همین الان با نصب این برنامه از این مزیت ها استفاده کنید، مخصوصا که این روز ها به دلیل بیماری کرونا همه قرنطینه هستند این برنامه می تواند راهی برای ارتباط با افراد و گسترش دایره ارتباطاتمان باشد.

دعوتنامه کلاب هاوس

دعوتنامه کلاب هاوس

یکی از تفاوت های عمده برنامه کلاب هاوس با دیگر اپلیکیشن ها این است که به عنوان مثال برای برنامه های دیگر شما می توانستید برای آشنایان خود دعوتنامه بفرستید و آن ها را با برنامه ها آشنا کنید و اگر مایل بودند به آن برنامه می پیوستند اما افراد می توانستند بدون دعوتنامه نیز ثبتنام کنند و وارد برنامه بشوند اما در اپلیکیشن کلاب هاوس شما باید حتما از دو نفر از دوستان و آشنایان خود دعوتنامه دریافت کنید تا بتوانید در این برنامه ثبتنام کنید.

همه می دانند که کلاب هاوس برای ثبتنام و دیگر امکانات خود قوانینی دارد، به عنوان تمامی مکالمات طبق قوانین کلاب هاوس برقرار می شود و هیچ گزینه ای برای ضبط و بایگانی، اشتراک و رو نویسی کردن آن ها ندارد، با وجود تمامی این قوانین باز هم انتقاداتی برای امنیت این برنامه از طرف کاربران وجود دارد یکی از این انتقاد ها این است که اپلیکیشن کلاب هاس در کشور هایی مانند اردن و عمان از دسترس خارج شده است و افراد نمی توانند از آن استفاده کنند.

در سال ۲۰۲۰ این اپلیکیشن نزدیک به دویست میلیون دلار سرمایه گذاری شد و در سال ۲۰۲۱ نیز این رقم به چهار میلیارد دلار رسید، این نشان دهنده محبوبیت بیش از حد این برنامه است و افراد زیادی برای آشنایان، خانواده و دوستان خود دعوتنامه می فرستند.

ثروتمند ترین و معروف ترین افراد دنیا نیز امروزه از این اپلیکیشن استفاده می کنند و دعوتنامه آن را برای یکدیگر می فرستند. یکی از نکات قابل توجه برنامه کلاب هاوس این است که شما هیچ متن، عکس و نوشته این درباره موضوعات در برنامه نخواهید دید و تنها امکان صحبت دارید و اگر گزینه میکروفون خاموش بود می توانید دست خود را بالا ببرید و در بحث شرکت کنید.

آموزش کلاب هاوس

در کلاب هاوس ویکی پدیا خواهید خواند که این برنامه مانند دیگر برنامه ها آموزش هایی دارد، به عنوان مثال شما می توانید از افرادی که در این برنامه ثبتنام و شرکت کرده اند بخواهید که آن را به شما آموزش دهند یا این که با جستجو در گوگل به مقاله و فیلم های آموزشی کلاب هاوس دسترسی پیدا کنید، از دیگر راه های آموزش آن برنامه یوتیوب است که چندین فیلم آموزشی برای دانلود، نصب، ثبتنام و استفاده از برنامه کلاب هاوس وجود دارد.

اگر همه این راه ها را امتحان کردید و به نتیجه نرسیدید می توانید به نزدیک ترین مکان هاب ارائه دهنده این خدمات مراجعه کنید و از آن ها بخواهید که به شما آموزش بدهند. در بحث آموزشی کلاب هاوس این نکات را نیز باید به یاد داشته باشید که شما خود می توانید اتاق هایی با موضوعات مختلف به وجود آورید و یا اینکه وارد اتاق دیگری بشوید و مباحث آن ها را گوش دهید. در هنگام ورود به برنامه می توانید مسائل مورد نظر خود مانند ورزش، کتاب، مباحث علمی و غیره را مشخص کنید تا هر گاه در اتاقی راجع به این مباحث گفت و گویی صورت گرفت برای شما هشداری فعال می شود تا بتوانید داخل گروه شرکت کنید.

این مزیت هایی که اپلیکیشن کلاب هاوس دارد باعث شده شرکت های معتبری ماننده اسپاتیفای، توئیتر و فیسبوک در صدد تلاش برای ساخت برنامه هایی مشابه با این برنامه باشند. از دیگر نکات آموزشی که باید بدانید این است که کلاب هاوس اکنون بالغ بر پنج هزار کاربر در هر اتاق پذیرش می کند اما باز هم محدودیت دارد و اگر شخص سرشناسی داخل اتاق در حال صحبت باشد اگر دیر اقدام کنید ممکن است برای شما ظرفیت شرکت نداشته باشد، از نکات خیلی خوبی که کلاب هاوس دارد این است که وقتی شخصی معروف در اتاقی در حال صحبت است شما این احساس را دارید که بر سر میزی با آن فرد نشسته اید و با یکدیگر صحبت می کنید.

کلاب هاس در اوایل در کشورهایی مانند چین که برای کاربران خود محدودیت در فضای مجازی گذاشته اند و نمی توانند وارد فیسبوک و دیگر برنامه های سانسور شده بشوند قابل دسترسی بود و افراد می توانستند در آن شرکت کنند اما در حال حاضر بعضی ازکشور ها آن را هم نیز سانسور و از دسترس خارج کردند.

آموزش کلاب هاوس
Moscow, Russia, 18-02-2021: Clubhouse application icon view on smatphone screen on app sore page and user oppening the app. Clubhouse drop in audio chat icon social media network. Shallow DOF; Shutterstock ID 1919662970; Department: –

ثبت نام در کلاب هاوس چگونه است؟

شما زمانی می توانید در این برنامه ثبتنام کنید که برای شما دعوتنامه فرستاده شود و هر فردی می تواند تنها دو نفر را به این برنامه دعوت کند با این حال با وجود این محدودیت ها برنامه کلاب هلوس در بدو ورود خود به سه میلیون کاربر رسید و این روند بسیار سریع اتفاق افتاد که این نشان می دهد بعد از ساخت نسخه اندروید آن این عدد به ارقام قابل توجهی می رسد.

با ثبتنام در کلاب هاوس شما شاهده اتفاق های جالب خواهید بود به عنوان مثال هنوز یکی از اهداف سازندگان برنامه کلاب هاوس در آمد زایی است مثلا در بعضی اخبار گفته شده است که امکان دارد بعضی اتاق ها که شنوندگان زیادی دارد طوری طراحی شود که لازم باشد افراد برای ورود به آن بلیط تهیه کنند و قطعا که این بلیط ها باید خریداری شوند.

سوالات متداول

  1. کلاب هاوس چیه و یا اینکه برنامه کلاب هاوس چیست؟

    کلاب هاوس یک برنامه اجتماعی است که به شما امکان مشارکت در جمع ها را می دهد و شما می توانید مباحث را گوش دهید و یا اینکه در این مباحث شرکت کنید و نظرات خود را بگویید.

  2. آیا در کلاب هاوس تصاویر هم وجود دارد؟

    در برنامه کلاب هاوس تنها تصویری که می بینید تصویر پروفایل کاربران می باشد و امکان اشتراک فیلم، عکس و نوشته وجود ندارند و کاربران تنها می توانند در آن به صورت صوتی مکالمه کنند، میکروفون برای تمام افراد روشن نیست و معمولا برای مدیر اتاق و افرادی که او انتخاب می کند باز است، اما شما می توانید دست خودتان را بالا ببرید تا بتوانید در بحث شرکت کنید.

  3. آیا فقط افراد معروف و اینفلوئنسر ها می توانند اتاقی در کلاب هاوس ایجاد کنند؟

    در جواب به این سوال باید بگوییم هر فردی می تواند در کلاب هاوس اتاقی برای خود ایجاد کند و دوستان خود را نیز دعوت کند.

دیدگاهتان را بنویسید