معنی رل و کراش چیست؟ چگونه کراش را به رل تبدیل کنیم؟

این روز ها در فضای مجازی به احتمال زیاد با واژگانی رو به رو شده اید که ممکن است توجه و ذهن شما را به خود جلب کرده باشند. برخی از این واژگان در میان کاربران فضای مجازی در چت ها و کامنت های مختلف و متعدد رد و بدل می شوند و خیلی ها این گونه واژگان را در همین جا ها می بینند و در حالی که خیلی کنجکاو هستند به جستجوی معانی آن ها می گردند. از واژه هایی که خیلی در چت روم ها استفاده می شود واژه هایی مثل رل و کراش هستند. ما می خواهیم در این مقاله به دو معنی رل و کراش بپردازیم و ببینیم که این دو واژه چه معانی ای دارند و در چه مواردی از آن ها استفاده می شود. برای تحقیق در مورد این واژه خواهشمندیم تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

معنی رل و کراش چیست؟

معنی رل و کراش چیست؟

رل و کراش دو واژه جدا هستند ولی خیلی ها که این واژه ها را به کار می برند هر دوی آن ها را با هم به کار می برند. اگر بخواهیم درباره معنی کراش صحبت کنیم باید بگوییم که در اصل لغت به معنای علاقه مند بودن به چیزی به صورت پنهانی است. یعنی کسی از این علاقه و دوست داشتن اطلاع و آگاهی ندارد. رفته رفته و به مرور زمان این واژه از معنای لغوی خود فراتر رفته و موارد دیگر را نیز شامل می شود. معنای امروزی این واژه شامل هر نوع دوست داشتنی می باشد و صرفاً به دوست داشتن پنهانی منتهی نمی شود. مثلاً اگر کسی بگوید من روی فلانی کراش دارم به این معناست که من به فلانی علاقه دارم و یا فلانی رو دوست دارم.

حال اگر بخواهیم درباره معنای رل صحبت کنیم باید ابتدا بگوییم که شما حتماً در چت روم ها این عبارت را شنیده اید که کاربران استفاده می کنند. رل به انگلیسی Rel که در واقع عده ای می گویند از واژه Relationship به معنای دوستی و برقراری رابطه می آید. در حقیقت این واژه زمانی به کار می رود که با کسی ارتباطی برقرار شده است. مثلاً کسی بگوید من با فلانی رل هستم یعنی من با فلانی ارتباط صمیمی برقرار کرده ام. یا اگر کسی بگوید من با رِلَم قرار دارم یعنی این که من با کسی که رابطه صمیمانه برقرار کرده ام قرار دارم.

معنی رل و سینگل

گاهی اوقات در فضای مجازی دیده شده که عباراتی مثل رل و سینگل میان کاربران می چرخد. اگر بخواهیم درباره معنای آن ها صحبت کنیم باید به موشکافی هایی بپردازیم. معنای رل که در بالا توضیح داده شد که به برقراری ارتباط صمیمی ختم می شود. سینگل که در انگلیسی Single نوشته می شود باید گفت که به همان معنای انگلیسی خود ختم می شود. یعنی در واقع به شخصی که مجرد است و با کسی رابطه برقرار نکرده است گفته می شود. در واقع دو واژه سینگل و رل مخالف یک دیگر هستند و معنای آن ها ضد هم است. معنی کراش نیز در حقیقت بعد از رل زدن به انجام می رسد.

معنی رل زدن در اهنگ ساسی

معنی رل زدن در اهنگ ساسی

اگر شما یکی از کسانی باشید که به دنیای موسیقی علاقه مند هستید حتما ساسی مانکن را می شناسید که یکی از خواننده های معروف ایرانی می باشد و هر سال تعدادی از آهنگ های خود را به انتشار در می آورد. ساسی مانکن در چند آهنگ خود از واژه رل زدن استفاده کرده است. باید بگوییم که رل زدن در همین آهنگ های ساسی نیز معنای اصلی خود را می دهد یعنی برقراری ارتباط صمیمی و دوست داشتن جنس مخالف. مثلاً ساسی مانکن در آهنگ دکتر گفته است وقتی پلنگ شدین با بیست نفر رل زدین به این معناست که وقتی بزرگ شدید با بیست نفر به برقراری رابطه پرداختید. او از قدیم تا کنون که خواننده شده است در آهنگ هایی که خوانده واژه رل را نیز استفاده کرده و خیلی ها به دنبال معنای آن هستند که باید بگوییم معنای رل در آهنگ های ساسی معنای اصلی خودش است.

معنی کراش در مجازی

همان طور که گفته شد واژه کراش در گذشته و در اصل معنای لغوی به معنای دوست داشتن های پنهانی است ولی با گذشت زمان رفته‌ رفته معنای آن گسترش پیدا کرده و معنای گسترده تری را شامل می شود و به عشق ها و دوست داشتن های توله سگی ختم می شود که شامل هر نوع دوست داشتن اعم از پنهانی و غیر پنهانی می شود. حتماً تاکنون در فضای مجازی دیده اید که در اتاق های چت افراد حاضر به یکدیگر می گویند من به فلانی کراش دارم یا اینکه فلانی کراش من است و همه اینها به این معناست که من به فلانی علاقه دارم و او را دوست دارم و یا فلانی شخصیت مورد علاقه من است و یا عشق من می باشد.

پشت رل یعنی چی

پشت رل یعنی چی

همان طور که گفته شد رل به معنای دوست داشتن و برقراری رابطه می باشد. وقتی که گفته می شود فلانی با فلانی رل داره یعنی فلانی با فلانی رابطه صمیمی داره. حالا این کلمه مشتق هایی نیز دارد که یکی از آن ها پشت رل می باشد. پشت رل به چه معناست؟ وقتی رل به معنای ارتباط صمیمی است پس پشت رل یعنی پشت ماجرای این ارتباط صمیمی چیست؟ مثلاً اگر دختر و پسری با هم ارتباط صمیمی برقرار کرده باشند و یا به عبارتی با هم رل زده باشند، اگر یکی از آن ها به چیزی شک کند ممکن است برایش سوال پیش بیاید که پشت این ارتباط صمیمی چه قضیه ای می باشد؟ می تواند این سوال را مطابق با واژه های خود بپرسند و بگویند پشت این رل چیست؟ که به معنای آن است که چه ماجرایی پشت این رابطه وجود دارد؟

سینگل یعنی چه

سینگل یعنی چه

واژه سینگل در واقع از واژگانی است که میان کاربران فضای مجازی بسیار رد و بدل می شود و خصوصاً قبلاً که چت روم های یاهو مسنجر فعال بود سرگرمی پسر و دختر ها همین واژگان بود. این واژه بیشتر در میان افراد مجرد جا به جا می شد. حقیقت ماجرا این است که سینگل به افرادی اطلاق می شود که هنوز موفق نشده اند با کسی ارتباط برقرار کنند. اگر کسی بگوید که من سینگل هستم این به این معناست که من مجرد هستم. اگر کسی بگوید که دوستم سینگل است و یکی باید پیدا شود که با او رل بزند به این معناست که دوستم مجرد است و یکی باید پیدا شود که با او به برقراری رابطه بپردازد. پس در حقیقت واژه سینگل نیز از زبان انگلیسی گرفته شده که به معنای مرد یا زن مجرد و بدون دوست است. رل مجازی که همان رابطه عاطفی به صورت مجازی است نیز می تواند افراد را از سینگل بودن خارج کند.

فرق رل با زید

فرق رل با زید

اگر شما هم از دسته کسانی هستید که با دو واژه رل و زید آشنا شده اید و در تعجب هستید که فرق و تفاوت آن ها در چیست باید بگوییم که نظرات در این باره مختلف می باشد. خیلی ها هستند که می گویند این دو واژه با هم، هم معنی هستند و تفاوتی با هم ندارند. عده ای می گویند رل در زبان انگلیسی می باشد و زید در زبان فارسی است. برخی دیگر می گویند که رل به معنای بر قراری رابطه صمیمی است ولی زید به معنای دوست دختر می باشد. به هر حال این نکته را باید یاد آور شد که این دو واژه در اصل به یک معنا در میان کاربران به کار می رود و کسی تا به حال به صورت تخصصی درباره معنی و تفاوت آن ها تحقیقی انجام نداده است. بیشتر کاربران فضای مجازی که از این واژه ها استفاده می کنند به صورت کامل و دقیق از معنا و تفاوت آن ها با یکدیگر آگاهی ندارند و بیشتر به وسیله کاربرد این واژه ها در موقعیت های مختلف از آن ها استفاده می کنند. همچنین خیلی ها معنی کلمه رل و کراش را یکی می دانند ولی همان گونه که توضیح داده شد به این صورت نیست. در سایت ها اگر بنگرید می بینید که خیلی ها سوالات شان را در این موارد به صورت طنز پرسیده اند. رل چیست طنز جالبی است که در خیلی از سایت ها به صورت سوال مطرح شده است و کاربران یکی یکی به جواب دادن به آن می پردازند.

علامت رل

علامت رل

برخی واژگان هستند که به وسیله علامت هایی بین نوجوانان در سر تا سر جهان رد و بدل می شوند. مثلاً انگشت شصت را به طرف بالا بگیرند به معنای اوکی یا پیروزی است. اگر همان انگشت شصت را به سمت پایین بیرند به معنای شکست است. خیلی از علامت های دیگر نیز هستند که معنای عبارت ها و واژگانی را می رسانند. رل زدن نیز علامت های خاصی دارد که معمولاً زمانی که افراد می خواهند با کسی ارتباط برقرار کنند این علامت را به یک دیگر نشان می دهند. اگر به تصاویر گوگل مراجعه کنید و علامت مخصوص هر واژه را جست و جو کنید خواهید دانست که چه علامتی برای چه واژه ای می باشد.

معنی سینگل لایف

معنی سینگل لایف

همانطور که گفته شد معنای لغوی سینگل شخصی می باشد که مجرد است و با هیچ کس ارتباط برقرار نکرده حالا این برقرار کردن ارتباط ممکن است بر اثر دلایل خاصی اتفاق افتاده باشد به هر حال مهم این است که این شخص ارتباط برقرار نکرده است و همین باعث می‌شود واژه سینگل به او اختصاص یابد. همان طور که می دانید واژه لایف در زبان انگلیسی می باشد و معادل فارسی آن زندگی است. وقتی این دو واژه با یکدیگر ترکیب شوند معنای زندگی مجردی را می دهد. یعنی اگر بگوییم سینگل لایف یعنی زندگی مجردی. اگر کسی بگوید که من زندگی سینگل لایفی دارم منظورش این است که من در حال زندگی کردن به صورت مجردی هستم. خیلی دیگر از واژگان هستند که اگر با هم ترکیب شوند یک کلمه جدید با معنای جدید درست می کنند.

تفاوت کراش و زید

در زبان های چتر ها واژه های بسیاری رد و بدل می شوند که خیلی از آن ها معنای آن واژگان را نمی دانند و به مرور زمان با توجه به کابرد آن ها در گفت و گو هایشان معنای آن ها را به صورت مفهومی در می یابند. همان طور که در ابتدای مقاله اشاره شد کراش به معنای دوست داشتن و علاقه مند بودن به کسی یا چیزی می باشد. اگر مثلاً پسری به دختری بگوید که من به تو کراش دارم در واقع پسر به آن دختر می گوید من به تو علاقه دارم و یا من تو را دوست دارم. پس از این دوست داشتن ها مرحله دوست شدن آن ها شروع می شود. اگر دختری دوست یک پسر شده است در حقیقت می گویند آن دختر زید آن پسر است. یا مثلاً اگر پسری بگوید من زید پیدا کرده ام در واقع می خواهد بگوید که من دوست دختر پیدا کرده ام. پس در حقیقت به حقیقت پیوستن واژه زید پس از محقق شدن کراش صورت می گیرد.

معنی رل و کراش و تفاوت هزینه ها

معنی رل و کراش و تفاوت هزینه ها

رل که به معنای وارد رابطه شدن با کسی است و کراش به معنای علاقه مند شدن به کسی و دوست داشتن کسی است برای افرادی که این روابط را دارند هزینه هایی را شامل می شود که با تفاوت هایی همراه است. معمولاً کسی که می خواهد با کسی رل بزند یک سری هزینه هایی را می پردازد که خودش را در دل مخاطب خود جا کند. و یا کسی هم که وارد رابطه کراش می شود باید برای به دست آوردن قلب و اعتماد طرف مقابلش هزینه هایی را بپردازد. این هزینه ها با توجه به شرایط و موقعیت و شخصیت افراد متفاوت می باشند و صرفاً یک نرخ یکسانی ندارند. یکسری از افراد هستند که فکر می کنند باید در زمان های مختلف هزینه های غیر قابل باوری را برای رل خود خرج کنند ولی نمی توانند. واقعیت داستان این است که نیازی به هزینه های گزاف نیست چرا که اگر کسی یک نفر دیگر را دوست داشته باشد و عشقش یک طرفه باشد هزینه کردن های او هیچ چیزی را تضمین نمی کند چون که نمی شود دل یک نفر را با هزینه کردن به دست آورد و عشق های پولی بی ارزش است و عشق باید صرفاً قلبی باشد.

فارغ از این که شما کراش دختر و یا کراش پسر داشته باشید این هزینه ها ثابت می باشند. پس حتما قبل از هر اقدامی به این موضوع مهم یعنی هزینه های رابطه توجه جدی بشود.

معنی رل و کراش در مجازی

معنی رل و کراش در مجازی

رل و کراش در دنیای مجازی هم به معنای دنیای حقیقی آن است. همان گونه که رل در دنیای حقیقی به معنای برقراری رابطه دوستی می باشد در دنیای مجازی هم به همین معنا در میان کاربران به کار می رود. در واقع تفاوتی در معنا بین آن ها وجود ندارد. البته این نکته را باید در نظر داشت که واژه ها به مرور زمان از معنای حقیقی خود فراتر رفته و معانی گسترده تری را شامل می شود. کراش نیز در دنیای مجازی هم مانند دنیای حقیقی معنای عاشق کسی بودن می دهد ولی در گذشته و معنای لغوی آن به عشق های پنهانی و مخفی اطلاق می شد ولی در حال حاضر معنای فراتر از معنای حقیقی خود را یافته است و به هر نوع عشق ورزیدنی اطلاق می شود.

معنی رل و کراش در ایران

معنی رل و کراش در ایران

رل و کراش هر دو از واژگانی می باشد که اصالت در زبان انگلیسی دارند و به مرور زمان وارد زبان فارسی شده اند. این دو واژه معمولاً در میان دختر پسر های جوان به وفور منتقل می شود. در ایران نیز این واژگان معنای اصلی خود را می دهند و به همان معنایی هستند که در زبان انگلیسی شامل می شوند. البته بسیاری از جوان ها هستند که اصلاً هیچ آشنایی با معنای این کلمات ندارند و صرفاً به تقلید از هم دوره ای های خود به استفاده از این واژه ها در جاهای مختلف می پردازند. رل و کراش صرفاً دو واژه اساسی مربوط به عشق و عاشقی است که معمولاً در میان دختر و پسر های جوان گفته می شود. البته در میان افراد کسانی هستند که در سنین میان سالی و حتی پیری هستند و از این کلمات استفاده می کنند. ممکن است هر دو طرف پیر باشند یا ممکن است هر دو طرف جوان باشند. ممکن هم است یکی از آن ها پیر و دیگری جوان باشد به هر حال این واژه ها پیر و جوان نمی شناسند و میان هر کسی ممکن است گفته شوند.

معنی رل و کراش تینیجر ها

در خارج از ایران به افراد نوجوان که بین سنین ۱۳ تا ۱۹ سال می باشند تینیجر گفته می شود. این در حالی است که اعداد ۱۳ تا ۱۹ در زبان انگلیسی در پایان آن ها واژه teen وجود دارد. البته در کشور های انگلیسی زبان به نوجوانان teen می‌گویند. واژه های رل و کراش در میان تینیجر ها کارایی نسبتاً بالایی دارد. خصوصاً در خارج که دختر و پسر ها با یکدیگر در مدارس بزرگ می شوند واژه های رل و کراش بسیار در میان آن ها وجود دارد. تینیجر ها که سن شان از 13 سالگی شروع می شود و در ابتدای نوجوانی هستند همواره تحت احساس های دوران جوانی خود می باشند و فشار های جنسی زیادی در آن ها وجود دارد. هر چه سن آن ها در جوانی بالا تر می رود غرایز و احساسات آن ها شدید تر می شود. همین احساس ها و غرایز باعث می شود که به یک دیگر رجوع کنند و کراش روی هم داشته باشند و با هم رل بزنند. این واژگان در میان آن ها زیاد منتقل می شود.

معنی رل و کراش شوگر مامی و شوگر ددی

معنی رل و کراش شوگر مامی و شوگر ددی

شوگر ددی و شوگر مامی به ترتیب به مرد مسن یا پیرمرد و زن مسن یا پیرزن اطلاق می شود که به برقراری رابطه دوستی با جنس مخالف جوان تر از خود می پردازند. رل و کراش در میان شوگر ددی ها و شوگر مامی ها نیز کاربرد دارد. مثلاً یک پیرمرد که شوگر ددی به حساب می آید در واقع اقدام به رل زدن با دختر جوان می‌کند و سپس به کراش داشتن با او می پردازد. رل زدن و کراش داشتن در میان افراد مسن نیز مانند افراد جوان می باشد و در حقیقت به یک معنا هستند. تعداد شوگر ددی ها خیلی بیشتر از شوگر مامی ها هستند و معمولاً شوگر ددی ها به دنبال رابطه جنسی با تینیجر ها هستند حالا هر چند که تینیجر ها علاقه ای به این روابط نداشته باشند ولی به خاطر پول به این رابطه تن می دهند.

معنی رل و کراش و اولین دیدار

اولین دیدار در میان مردان و زنانی که قصد ایجاد رابطه با یک دیگر را دارند معمولاً با خجالت هایی همراه است. در ابتدا افراد از برقراری رابطه با جنس مخالف شان خجالت می کشند و یا حتی خجالت می کشند که این موضوع را به جنس مخالف خود بگویند که می خواهد با وی وارد یک رابطه عاطفی شوند. این مورد برای همه مردان و زنان برابر است. خصوصاً اگر یک عشق یک طرفه در میان باشد و کسی که عاشق است بخواهد عشقش را به کسی که هیچ علاقه ای به او ندارد بگوید. در حقیقت کسی که می خواهد کراش خود را به جنس مخالفش ثابت کند در ابتدا مقداری با خجالت این کار را انجام می دهد. حتی افرادی که برای رل زدن نیز اقدام می کنند نیز با خجالت این کار را انجام می دهند. این خجالت ها مخصوصاً زمانی است که شخص عاشق دارای روحیه ای باز و شاد باشد و روی شخصی که بسیار جدی است کراش داشته باشد.

توجه شود اگر به دنبال فرق رل با کراش هستید حتما به لینکی که در دسترس قرار گرفت مراجعه کنید. این لینک به شما کمک های فوق العاده ای برای شناخت بیشتر این موضوع می کند.

سوالات متداول

  1. رل زدن یعنی چه؟

    رل زدن به معنای برقراری رابطه صمیمی می باشد که این واژه از واژه Relationship می آید که در انگلیسی به معنای دوستی و برقراری رابطه صمیمی با یک شخص دیگر می باشد.

  2. کراش یعنی چه؟

    کراش در دنیای مجازی به معنای داشتن عشق به یک نفر می باشد و وقتی کسی می گوید روی آن دختر کراش دارم یعنی به آن دختر علاقه دارم و او را دوست دارم.

  3. رل و کراش چه رابطه ای با هم دارند؟

    هر دو تقریباً به یک معنی می باشند و البته معمولاً اول کراش اتفاق می افتد و بعد رل زدن صورت می گیرد البته این مورد هم ممکن است که برعکس باشد یعنی اول رل زدن صورت گیرد و بعد کراش انجام پذیرد.

  4. شوگر ددی ها چه کسانی هستند؟

    پیر مرد هایی هستند که خواهان برقراری رابطه با دختران جوان هستند. نقطه مخالف آن ها شوگر مامی نام دارد که خواهان برقراری ارتباط با پسر های جوان هستند.

دیدگاهتان را بنویسید