مهدی حسینی نیا کیست؟ | بررسی بهترین بازی های این بازیگر

مهدی حسینی نیا یکی از جذاب ترین بازیگران زن ایرانی است که قصد داریم در این مقاله مطالبی را از او ارائه دهیم.

با ما همراه باشید تا از بیوگرافی، زندگی نامه و همچنین فعالیت‌هایی که این هنرمند سرشناس کشور داشته مطالبی را برای شما بیان کنیم. این هنرمند و بازیگر سرشناس تاکنون در فیلم های بسیار زیاد ایفای نقش کرده‌ است.

مهدی حسینی نیا کیست؟

مهدی حسینی نیا کیست؟

حسینی‌ نیا متولد 28 شهریور 1360 بازیگر است. او کار خود را در سال 1389 با فیلم بلند سینمایی اینجا بدون من در سینما ایران آغاز کرد. اما در فیلم بعدی خود محصول سال 1392 یعنی روایت ناپدید شدن مریم دیده شد و بسیار مورد توجه قرار گرفت.

بیوگرافی مهدی حسینی نیا متولد ٢٨ شهریور ۱۳۶۰ بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون اهل ایران است. این هنرمند با سریال پرده نشین به کارگردانی بهروز شعیبی در سال 1393 اولین تجربه تلوزیونی خود را رقم زد. او در این سریال با ویشکا آسایش، فرهاد آئیش، حامد کمیلی و سارا بهرامی همبازی بود.

او کارش را با تئاتر آغاز کرد و یکی از بازیگران کهنه کار در نمایش و تئاتر محسوب می شود. یکی از وِیژگی های متمایز مهدی حسینی نیا نسبت به سایر بازیگران آن است که در بازه زمانی که در حرفه بازیگری تلوزیون مشغول است در سینما نیز به هنر نمایی می پردازد.

مهدی حسینی نیا موفق به دریافت دیپلم افتخار بهترین بازیگر مرد در بخش جشنواره بین المللی شده است و در یازدهمین قسمت بهترین بازیگری برنده تندیس ایفا می باشد. بازیگرانی که از مکتب تئاتر به سینما می‌ آیند و یا به اصطلاح روان‌تر از صحنه راهی تصویر می‌ شوند، همیشه جذاب بودند و در این مدیوم حرف‌های تازه‌ ای برای گفتن دارند، به نحوی، اکثر بازیگرانی که در تئاتر مشغول فعالیت هستند، دغدغه تصویر هم دارند و اگر در فضا تئاتر برای خودشان صاحب سبک هم باشند، می‌خواهند که در عرصه تصویر هم توانایی های خود را به رخ بکشند.

تئاتری بودن و روی صحنه درخشیدن برتری و فضیلت برای بازیگران این عرصه محسوب می‌شود. مهدی حسینی‌ نیا بازیگر پنجاه ساله سینمای ایران است که در سال‌ های اخیر بیشتر او را در قالب نقش‌ های مکمل تماشا کردیم، بازیگری که در میان اهالی تئاتر شناخته شده و طی این سال‌ ها با حضور در نمایش‌ های مختلف ثابت کرده که بازیگر توانا و صاحب اندیشه‌ ای است.

درآمد مهدی حسینی نیا چقدر است؟

این هنرمند و بازیگر سینما ایران سال‌های زیادی است که در تئاتر فعال است و از این طریق امرار معاش می کند. منبع اصلی درآمد این بازیگر فعالیت در تئاتر است. او حدود ۱۰ سالی می‌شود که وارد حوزه بازیگری در سینما هم شده که از این طریق هم توانسته درآمد زیادی کسب نماید.

این بازیگر و هنرمند معروف در فیلم‌ های بسیار معروفی مانند شنا پروانه و متری شیش و نیم نقش آفرینی کرده که توانسته در این فیلم ها بسیار موثر و تاثیرگذار باشد و از این طریق درآمد و ثروت فراوانی را به دست آورده است. درآمد او خیلی نزدیک به پولدارترین بازیگر ایران می باشد!

اینستاگرام مهدی حسینی نیا

در این قسمت از مقاله شما را با اینستاگرام این بازیگر و هنرمند سینما آشنا خواهیم کرد. اینستاگرام یکی از اپلیکیشن های بسیار محبوب و جذاب بین هنرمندان و سلبریتی های مشهور در کل دنیا می باشد که هنرمندان و بازیگران معروف ایرانی هم در این اپلیکیشن فعالیت می‌کنند و از طریق این فعالیت ها توانسته‌ اند کسب درآمد کنند. در ادامه این مطلب به شما خواهیم گفت که اینستاگرام مهدی حسینی چند دنبال کننده دارد و تاکنون چه نوع پست هایی را در اینستاگرام خود قرار داده است.

این هنرمند و بازیگر معروف ایرانی حدود 160 دنبال کننده دارد و محتویات پیچ او شامل عکس و فیلم هایی از فعالیت او در سینما و تلویزیون است برای دنبال کردن و حمایت از در اینستاگرام می توانید با سرچ نام او در این پلتفرم او را دنبال کنید و از این طریق از فعالیت ها و بازی های او در فیلم و سریال ها آگاهی پیدا کنید.

عکس های مهدی حسینی نیا

عکس های مهدی حسینی نیا

به علت شهرت و معروفیت بازیگران و افراد معروف معمولاً خیلی از سایت ها و رسانه های اجتماعی از این افراد عکس ها و فیلم های زیادی منتشر می کند. اگر شما مخاطبین از علاقه‌مندان و هواداران این بازیگر معروف هستید می توانید به راحتی این عکس را ببینید.

خیلی از سایت ها و رسانه های اجتماعی عکس ها و فیلم های زیادی از هنرمندان و بازیگران معروف منتشر می کنند شما عزیزان می توانید با سرچ نام این افراد در گوگل عکس های زیادی را در سایت های مختلف که مطالب و مقاله های بسیار زیادی راجع به این هنرمند معروف نوشته شده است را مشاهده کنید.

راه دیگری که می شود عکس های بسیاری از هنرمندان را مشاهده کرد، رفتن به پیج اینستاگرام این افراد معروف می باشد اگر می خواهید عکس های این هنرمند و بازیگر معروف سینما دیدن کنید می توانید وارد پیج اینستاگرام او شوید و با دنبال کردن این هنرمند معروف در اپلیکیشن عکس ها و فعالیت های او را هم دنبال کنید.

فیلم های مهدی حسینی نیا

این هنرمند و بازیگر سینما و تلویزیون سال‌ های زیادی است که فعالیت خود را در این عرصه شروع کرده در اینجا شما را با فیلم‌ ها و سریال‌ هایی که توانسته نقش آفرینی کند بیشتر آشنا خواهیم کرد. با ما همراه باشید تا شما مخاطبین را با فیلم ها و سریال هایی که او نقش های بسیار موثر و تاثیر گذاری داشته آشنا کنیم.

شنا پروانه

شنا پروانه یک فیلم در ژانر اجتماعی به کارگردانی محمد کارت و تهیه‌ کنندگی رسول صدرعاملی محصول ایران در سال ۱۳۹۸ است. این فیلم در بخش سودای سیمرغ و نگاه نو سی و هشتمین دوره جشنواره فیلم فجر به نمایش درآمد.

۲۲ تیر ۱۳۹۹ رسول صدرعاملی، تهیه‌کننده فیلم به دلیل افزایش قربانیان و مبتلایان به کووید ۱۹ و به احترام کادر درمان که طی مدت طولانی مشغول درمان مبتلایان هستند، خبر از توقف موقت اکران فیلم از روز چهارشنبه ۲۵ تیرماه ۱۳۹۹ داد.

این فیلم توانست در جشنواره فیلم فجر جوایز و افتخارات بسیار زیادی کسب نماید که می توانید این افتخارات را در ویکی پدیا این فیلم مشاهده کنید. مهدی حسینی نیا در این فیلم نقش مصیب دوست هاشم را ایفا نقش می‌ کرد که به خوبی توانست از پس این نقش برآید.

این بازیگر در شنای پروانه در کنار بازیگران مطرحی چون امیرآقایی، جواد عزتی و طناز طباطبایی در نقش مصیب که یکی از اصلی‌ترین شخصیت‌ها در فیلمنامه بود، حضور تاثیرگذاری داشت و با شکستن خود در نقش یک لات که متعلق به طبقه خاصی از جامعه است توانست ثابت کند که اگر کارگردانان سینما ایران به او اعتماد کنند می‌تواند توانایی‌ های خود را به درستی ارائه کند. شخصیتی که او نقشش را در شنای پروانه ایفا می‌کند، تاثیرگذار است و جزو کاراکترهای منفی است و در اوج درام و روایت قصه تاثیرگذار است.

داستان فیلم به این صورت است پروانه، طناز طباطبایی به گاراژ صافکاری برادر شوهرش حجت، جواد عزتی می‌رود و از او می‌ خواهد تا جلو همسرش هاشم، امیر آقایی را بگیرد. هاشم به خاطر فیلمی که از شنا پروانه در استخر در فضا مجازی پخش شده‌ است، به همراه نوچه‌ هایش برای انتقام‌جویی به استخر رفته و مشغول تخریب آن است. در راه بازگشت از استخر، هاشم پروانه را با ضرباتی می‌کشد و اتفاقات بعدی رخ می دهد.

متری شیش و نیم

فیلمی به نویسندگی و کارگردانی سعید روستایی و تهیه‌ کنندگی سید جمال ساداتیان و محصول سال ۱۳۹۷ ایران است. این فیلم نخستین بار در سی و هفتمین دوره جشنواره فیلم فجر به روی پرده رفت و موفق شد برنده سیمرغ بلورین بهترین فیلم از نگاه تماشاگران شود. بعد از ابد و یک روز، این فیلم دومین همکاری سعید روستایی با نوید محمدزاده، پریناز ایزدیار و پیمان معادی است.

نام فیلم برگرفته از خاطره ناصر خاکزاد، متهم پرونده مواد مخدر است که در بخشی از سکانس دادگاه روایت می‌ کند که کفن برادرش را متری شش و نیم خریدند.

این فیلم بسیار جذاب و معروف یکی دیگر از کار های سعید روستایی است که توانست در جشنواره فیلم فجر 1397 جوایز بسیاری را از آن خود کند در این فیلم مهدی حسینی نیا نقش یک قاچاقچی مواد مخدر را داشت.

موضوع فیلم چند تن از ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر به سردستگی صمد، پیمان معادی به دنبال فروشندهٔ بزرگ شیشه در تهران به اسم ناصر خاکزاد، نوید محمدزاده هستند.

پرده‌ نشین

پرده نشین نام مجموعه تلویزیونی به کارگردانی بهروز شعیبی و ساخته سال ۱۳۹۳ است. این سریال محصول شبکه اول سیما و مجری طرح آن موسسه سینمایی سیمای مهر است. داستان این مجموعه بر اساس طرحی از عبدالرسول گلبن نوشته شده‌ است. موسیقی این مجموعه ساخته مهیار علیزاده و خواننده تیتراژ آن علیرضا قربانی است.

در این سریال به کارکردها و اثرگذاری‌ های روحانیون و حضور آنها در محله‌ ها و در کنار مردم توجه ویژه‌ ای شده‌ است و به نوعی سبک زندگی ایرانی ـ اسلامی را به تصویر می‌کشد. داستان فیلم این طور شروع می شد. هدی پس از سال‌ ها برای دریافت ارثیه پدری می‌آید، اما برایش اتفاقات غیر قابل پیش‌ بینی ای رخ می‌دهد… در تندباد راه حادثه پیش آید. در این سریال حسینی نیا در کنار بازیگرانی مثل ویشکا آسایش، حامد کمیلی، سارا بهرامی و فرهاد آئیش، هومن برق‌نورد و… ایفا نقش کرد.

سیاوش

سیاوش مجموعه نمایشی به کارگردانی سروش محمدزاده و به تهیه‌ کنندگی مهدی یاری، محصول سال ۱۳۹۹ است که به صورت اختصاصی توسط شبکه نمایش خانگی نماوا پخش می‌شود. تولید سریال از پیش از شیوع کرونا آغاز شد و عمده روز های تصویربرداری آن در روز های کرونا ادامه یافت. موسیقی متن و تیتراژ این سریال توسط مسعود سخاوت دوست ساخته شده و پرواز همای خواننده آن است.

مهدی حسینی نیا در سیاوش، به تازگی در سریال سیاوش در نقش وحید دوست سیاوش با بازی میلاد کی مرام ایفای نقش کرده است. او در سریال سیاوش در نقش مربی سیاوش حضورش مهم است به واسطه فیزیک و چهره‌ اش انتخاب درستی بوده و حضور پررنگی دارد.

سیاوش ساقی میلاد کی‌ مرام، کشتی‌گیر و قهرمان جهان است و نامزدش مرجان، نیاز به عمل پیوند کبد دارد. سیاوش به دلیل ناتوانی مالی در پرداخت هزینه‌ های عمل پیش نصرت رضا کیانیان که یکی از میلیاردر ها محسوب می‌شود می‌ رود. اما نصرت در ازای دادن پول از سیاوش می‌خواهد که مارال، ترلان پروانه دخترش را عقد کند. آقا حسینی نیا در این فیلم نقش وحید را دارد.

گورکن

گورکن فیلمی به نویسندگی و کارگردانی کاظم ملایی و به تهیه کنندگی سینا سعیدیان محصول سال ۱۳۹۸ است. گورکن در اولین حضور جهانی خود در بیست و سومین جشنواره بین‌المللی فیلم شانگهای چین به نمایش در آمد و توانست نامزد دریافت جایزه بهترین فیلم در بخش استعدادهای جدید آسیایی شود.

این فیلم در ادامه، در اولین نمایش آمریکای شمالی خود، در بخش مسابقه بیست و هفتمین جشنواره فیلم آستین آمریکا جشنواره فیلمنامه‌ نویسان به نمایش در آمد و موفق به دریافت جایزه بهترین فیلم داستانی از این رویداد معتبر فیلمنامه نویسان شد.

گورکن داستان زنی به نام سوده شریف زادگان با بازی ویشکا آسایش است که درست قبل از ازدواج مجددش دچار یک چالش سخت در زندگی شخصی‌ اش می‌ شود.
در حین فیلم مهدی حسینی در کنار بازیگرانی مانند ویشکا آسایش، بهنوش بختیاری، مهراوه شریفی نیا، حسن معجونی، رضا بهبودی و… ایفا نقش کرده است.

می خواهم زنده بمانم

مهدی حسینی نیا در می خواهم زنده بمانم نقش مفتاح را دارد. می‌خواهم زنده بمانم مجموعه نمایشی به کارگردانی شهرام شاه‌حسینی و به تهیه‌ کنندگی محمد شایسته محصول سال ۱۴۰۰–۱۳۹۹ است که به صورت اختصاصی توسط شبکه نمایش خانگی فیلیمو پخش می‌شود. قسمت یکم این سریال ۴ اسفند ۱۳۹۹ پخش شد. با کمی توقیف در قسمت ۱۵ با درخواست نیروی انتظامی پخش این قسمت به ۱۳ خرداد موکول شد و فصل دوم این سریال در بهار ۱۴۰۱ پخش خواهد شد.

گرگ و میش

مهدی حسینی نیا در لحظه گرگ و میش، لحظه گرگ و میش یک مجموعه تلویزیونی به تهیه‌ کنندگی و کارگردانی همایون اسعدیان است. نویسنده این مجموعه مونا انوری زاده و همایون اسعدیان است و تهیه‌کننده اولیه حسین طاهری بوده‌ است.

این سریال همچنین در هفتمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم شهر نامزد بخش بهترین سریال شد. همایون اسعدیان کارگردان و تهیه‌کننده سریال لحظه گرگ و میش با انتقاد از جشن حافظ اعلام کرد که اجازه داوری نهایی اثرش در این رقابت را نمی‌دهد. همچنین محمد معتمدی خواننده تیتراژ سریال نیز انصراف خود را از نامزدی این جشنواره اعلام داشت.

قد مهدی حسینی نیا

قد مهدی حسینی نیا، تقریبا می توان گفت 183 سانتی متر است.

آیا مهدی خواننده است؟

سید مهدی حسینی نیا، یکی از خوانندگان پاپ معروف است که می توانید در گوگل اطلاعات زیادی از این خواننده به دست آورید.

جوایز و افتخارات مهدی حسینی نیا

جوایز و افتخارات مهدی حسینی نیا

در این قسمت از مقاله شما را با جوایزی که تاکنون مهدی حسینی نیا دریافت کرده است بیشتر آشنا می کنیم و شما را در جریان می گذاریم که این هنرمند و بازیگر محجوب در چه جشنواره هایی حضور داشته و از کدام یک از این جشنواره ها توانسته جایزه های مهمی را کسب کند.

این بازیگر محبوب معروف تاکنون توانسته جوایز بسیاری را به نام خود ثبت و دریافت کنند. دیپلم افتخار بهترین بازیگر مرد در بخش ملی جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران برای فیلم کوتاه سوادکوهی به کارگردانی محمدرضا مجد. برنده تندیس ایسفا در بخش بهترین بازیگری از یازدهمین دوره‌ جوایز آکادمی فیلم کوتاه ایران ایسنا برای فیلم کوتاه بی‌ریختی به کارگردانی محمد رحمتی.

نقش مهدی حسینی نیا در متری شش و نیم چه بود؟

مهدی حسینی نیا که چندین سالی است بازیگری خود را آغاز کرده و به دلیل اینکه استعداد و توانایی بازیگری بسیار زیادی را دارد بیش از آنکه خودش فکر می کرد به مردم شناخته شده است. یکی از فیلم هایی که وی در آن ایفا نقش پررنگی داشته فیلم متری شیش و نیم بوده است در این فیلم با چهره و نقشی متفاوت ظاهر شد که این چهره و نقش برای وی مناسب بود و از این طریق توانست بیشتر از گذشته در دل مردم جا باز کند.

مهدی حسینی نیا معمولاً با نقش های جدی بیشتر روی پرده سینما می‌ رود در فیلم متری شیش و نیم هم نقشی جدی و با گریم متفاوت ظاهر شده است که در این نقش جدی فروشنده مواد مخدر بوده است. این بازیگر و هنرمند در متری شیش و نیم نقش حسن دلیری یا حسن گاوی را ایفا میکند که خرده فروش مواد مخدر است و برای قاچاق شیشه به کشور ژاپن مقدار زیادی شیشه بلعیده، بازی با چشمانش درخشان است و بریده بریده حرف زدنش نشان از تسلط بر حرفه اش دارد.

مصاحبه با این بازیگر

افراد معروف و شناخته شده است به دلیل شهرتی که دارند خبرگزاری ها و شبکه‌ های اجتماعی متعددی از آنها درخواست مصاحبه می‌ کنند و این افراد مشهور درباره این درخواست فکر می‌ کنند و بعد نظر خود را اعلام می‌ کنند و تصمیم می‌ گیرند که با این خبرگزاری یا شبکه اجتماعی مصاحبه کنند یا خیر، شما علاقه مندان به این بازیگر و شخصیت محبوب می توانید مصاحبه های وی را در نرم افزار هایی مثل آپارات یوتیوب تماشا کنید.

بازیگران و سلبریتی ها پس از ایفا نقش در سریال ها و فیلم ها هم مصاحبه های زیادی را انجام می دهد که این بازیگر محبوب هم با بازی در فیلم متری شیش و نیم توانست توانایی های خود را شکوفا کند. پس از پشت سر گذاشتن این دو فیلم مصاحبه های زیادی انجام داده است که شما آن ها را می‌ توانید در نرم افزارهای زیادی تماشا کنید.

سن مهدی حسینی نیا

سن مهدی حسینی نیا

مهدی حسینی نیا متولد سال ۲۸ شهریور سال ۱۳۶۰ می باشد وی هم اکنون ۳۹ سال سن دارد او از زمانی که جوان بود کار خود را در تئاتر آغاز کرد و هم اکنون هم در تئاتر و هم در سینما فعالیت های چشمگیری داشته است.

حاشیه های مهدی حسینی نیا

اکثر سلبریتی ها و افرادی که معروف هستند برای بیشتر دیده شدن و جذب مخاطب و طرفدار حاشیه های زیادی را برای خود درست می کنند که این کار صرفا برای جذب مخاطب است. اینکه خیلی از سلبریتی ها و افراد معروف که می شناسیم برای اینکه بیشتر دیده شوند دست به هر کاری می زنند. اما خیلی از بازیگران و سلبریتی ها و افراد شناخته شده هم هستند که برای دیده شدن و جذب مخاطب دست به هرکاری نمی زنند که این بازیگر محبوب و شناخته شده اند جز این دسته از سلبریتی ها محسوب می‌ شود که برای جذب مخاطب دست به هرکاری نمی زند.

او ترجیح می دهد که افراد برای بازی فوق العاده آن ها جذبشان شوند. خیلی از رسانه و خبرگزاری به دلیل اینکه دیدگاه مردم را نسبت به افراد مشهور از جمله بازیگران خراب کنند درباره آن ها شایعه ها و خبر های دروغین منتشر می کنند. خیلی از بازیگران، افراد مشهور و سلبریتی ها در مقابل شایعات و خبر های دروغ هیچ واکنش نشان نمی‌ دهند و خیلی از آن ها نیز واکنش های تندی نسبت به حاشیه های ایجاد شده درباره خودشان دارند.

همسر این بازیگر کیست؟

در این قسمت می خواهیم شما را با خانواده و همسر این بازیگر معروف آشنا کنیم ولی متاسفانه اطلاعات دقیقی در این زمینه که این بازیگر ازدواج کرده یا مجرد است در هیچ سایتی وجود ندارد اما اگر روزی اطلاعات دقیقی به دست ما در مورد متاهل بودن یا مجرد بودن این بازیگر برسد حتماً شما را در جریان این موضوع قرار می دهیم.

البته اگر در گوگل سرچ کنید همسر مهدی حسینی نیا عکس های زیادی برای تان باز می شود ولی این عکس‌ ها بی دلیل در گوگل و اینترنت به اشتراک گذاشته شده است. اگر روزی این بازیگر معروف ازدواج کند حتما خبر رسمی این خبر از سوی خود این بازیگر دریافت می کنیم.

سوالات متداول

سوالات متداول

  1. مهدی حسینی نیا از چه سالی وارد سینما و تلوزیون شد؟

    این بازیگر و هنرمند معروف از سال ۱۳۸۶به طور حرفه ای کار خود را در تلوزیون و سینما آغاز کرد.

  2. مهدی حسینی نیا متولد چه ماهی و چه سالی است؟

    این بازیگر حرفه ای و شناخته شده متولد ۲۸ شهریور ۱۳۶۰ در شیراز است.

  3. مهدی حسینی نیا در چه فیلم هایی ایفا نقش کرده است؟

    فیلم های عالی مثل متری شیش و نیم، شنا پروانه، نقش های حرفه ای داشته است، که توانسته جوایز مهمی را دریافت کند.

  4. فیلم های مهدی حسینی در نمایش خانگی کدام فیلم ها هستند؟

    می خواهم زنده بمانم، سیاوش، میدان سرخ، و عالیجناب از فیلم های او است.

دیدگاهتان را بنویسید