بیوگرافی پیمان معادی + فیلم های خارجی که او بازی کرده است

پیمان معادی که یکی از بازیگران ایرانی در آمریکا می باشد در نهم تیرماه 1346 در نیویورک به دنیا آمد و در حال حاضر 46 سن سال دارد. پدر و مادر پیمان یک زوج ایرانی هستند که در سال 1970 فرزند خود را در نیویورک آمریکا به دنیا آوردند و بعد زمانی که پیمان 5 ساله شد به ایران بازگشتند. پیمان معادی در حیطه بازیگری، فیلمنامه نویسی و کارگردانی فعالیت دارد و در این زمینه بسیار موفق است. در ادامه به بیوگرافی پیمان معادی می پردازیم.

پیمان معادی کیست؟

پیمان معادی کیست؟

پیمان معادی کارگردان، فیلمنامه نویس و بازیگر ایرانی می باشد که علاوه بر حضور در فیلم های سینمایی ایرانی، در فیلم های خارجی نیز حضور داشته است. این هنرمند فارغ التحصیل رشته مهندسی متالوژی از دانشگاه آزاد کرج در سال 1373 می باشد. چون او در نیویورک به دنیا آمده باید گفت اصالت پیمان معادی آمریکایی است. وی فعالیت خود را ابتدا با نویسندگی شروع کرد و اولین فیلمنامه ای که نوشت، فیلمنامه آواز قو بود که این فیلمنامه با این که اولین تجربه پیمان بود اما خیلی خوب از آب در آمد. او در سال های 87 تا 89 با ایفا نقش در فیلم جدایی نادر از سیمین و درباره الی به کارگردانی اصغر فرهادی به شهرت دو چندان رسید و بازی بی نظیر او در این فیلم در خاطر همه ماندگار شد. او در سال 2014 در سریال شب به کارگردانی استیون زایلیان به ایفا نقش پرداخت که در سال 2016 پخش شد.

معادی در این سریال در کنار جان توروتورو و مایکل کی ویلیامز نقش سلیم خان را بازی کرد. معادی در سال 2014 به عنوان بهترین بازیگر نقش اول در کمپ ایکس ری در نقش علی بازی کرد. معادی با نقش کریستین استواک در جشنواره فیلم ساندنس رو نمایی شد و بازی پیمان معادی مورد توجه منتقدان قرار گرفت. معادی در سال 2015 در فیلم آخرین شوالیه ها بازی کرد و با مورگان فریمن و کلایو اوون همبازی شد. اولین فیلمی که این هنرمند کارگردانی کرد فیلم برف روی کالج بود که در سال 1390 ساخته شد. در سال 1395 در فیلم ابد و یک روز به ایفا نقش پرداخت و از طریق همین فیلم در جشنواره فجر 34 نامزد جایزه بهترین بازیگر مرد را دریافت کرد. شاید برای شما هم جالب باشد که بدانید با این که او در آمریکا دنیا آمده و اکنون در این کشور کار می کند اما دین پیمان معادی اسلام است.

پیمان معادی ازدواج کرده است؟

پیمان معادی با شخصی به نام فرانک قوانلو ازدواج کرده و حاصل این ازدواج پیمان معادی با فرانک قوانلو دو فرزند به نام باران و رایان است. برای اطلاعات بیشتر می توانید در مرورگر پیمان معادی ویکی پدیا را جستجو کنید و از سایت ویکی پدیا اطلاعاتی به دست آورید.

پیمان معادی در دورهمی دعوت شد؟

دورهمی برنامه ای بود که با مجری گری مهران مدیری پخش می شد و در آن افراد سرشناس دعوت می شدند و سوالاتی از آن ها پرسیده می شد. بعضی از افراد همانند پیمان معادی، یا در برنامه دورهمی دعوت نشده اند و یا دعوت شده اند اما چون سر فیلم برداری بوده اند وقت حضور در برنامه را نداشتند.

پیمان معادی در خندوانه

پیمان معادی در خندوانه که برنامه ای بود با مجری گری رامبد جوان حضور پیدا کرد.

درآمد پیمان معادی چقدر است؟

درآمد پیمان معادی چقدر است؟

پیمان از طریق بازیگری، کارگردانی و فیلمنامه نویسی درآمد بسیار خوبی کسب می کند. معمولا افرادی که در بازیگری مهارت دارند و همانند معادی شناخته شده هستند، برای بازی در یک نقش در آمدی حدود 200 تا یک میلیارد دریافت می کنند. می توان گفت بازیگرانی همچون معادی برای بازی در یک نقش دستمزدی برابر با 10 سال حقوق یک کارمند دریافت می کنند.

آدرس صفحه اینستاگرام پیمان معادی چیست؟

اکثر افراد سرشناس و معروف در شبکه های اجتماعی بسیاری فعالیت می کنند که از بین این شبکه ها اینستاگرام از همه محبوب تر است و در بین افراد هنرمند همانند پیمان معادی طرفدار بیشتری دارد. اگر شما علاقه مند هستید تا صفحه اینستاگرام این هنرمند را دنبال کنید می توانید در قسمت جستجوگر اینستا آیدی paymanmaadi را وارد کرده و او را فالو کنید. وی در این صفحه حدود 2.2 میلیون فالوور دارد و حدودا 537 پست در این صفحه قرار داده است. او عکس های بسیاری از خود و خانواده اش برای هواداران به اشتراک گذاشته است که این عکس ها لایک و کامنت بسیاری را از آن خود کرده اند. او در یکی از پست هایش با پسرش رایان نقاشی می کند و در کپشن پست نوشته رایان تولدت مبارک.

شغل اصلی پیمان معادی چیست؟

پیمان معادی بازیگر، فیلمنامه نویس، کارگردان مشهور سینما ایران است که در کنار این شغل یک گالری ساعت در شهرک غرب تهران دارد و از این طریق به کسب درآمد می پردازد.

عکس های این بازیگر را در کجا ببینیم؟

عکس های این بازیگر را در کجا ببینیم؟

معمولا عکس افراد معروف و سرشناس همانند پیمان معادی در همه صفحات مجازی و سایت های گوناگون دیده می شود. اگر شما علاقه مند هستید عکس این هنرمند را از سایت های متعدد ببینید می توانید اسم او را در مرورگر دلخواه سرچ کنید و از سایت های مختلف عکس پیمان معادی و دخترش را ببینید. یکی دیگر از راه هایی که می توان عکس پیمان معادی را مشاهده کرد از طریق صفحه اینستاگرام او می باشد که همچنین می توان نام او را در قسمت جستجو اینستاگرام وارد کرد و صفحه شخصی اش را فالو کرد تا عکس های متعدد او را در مکان های مختلف با افراد گوناگون در قالب پست و استوری مشاهد کرد. معمولا عکس هایی که در این صفحه قرار می گیرند لایک و کامنت بسیاری را از آن خود می کنند.

فیلم های محبوب پیمان معادی کدامند؟

پیمان معادی بع عنوان یکی از جذاب ترین بازیگران مرد ایرانی در فیلم های بسیاری نقش آفرینی کرده است و در بعضی از این فیلم ها به کارگردانی و یا فیلمنامه نویسی پرداخته است. چند نمونه از فیلم های پیمان می توان به فیلم ناگهان درخت پیمان معادی، درباره الی، متری شش و نیم، ابد و یک روز، جدایی نادر از سیمین اشاره کرد.

درباره الی

پیمان معادی قبل از این که در درباره الی با کارگردانی اصغر فرهادی حضور پیدا کند، تنها در عرصه فیلمنامه نویسی سینما فعالیت داشت، اما او با قبول کردن نقش پیمان در عرصه بازیگری قدم نهاد و توانست موفقیت خود را نمایان کند. می توان گفت تجربه اولین بازیگری پیمان معادی ساده نبود و با حاشیه هایی که در رابطه با اکران درباره الی بود، می توانست از شهرت و درخشش او بکاهد. با این حال فیلم درباره الی یکی از بهترین فیلم های معمایی سینما ایران شد. این فیلم معمایی یک جمع صمیمی و دوستانه است که به سمت تراژدی می رود. ماجرا از این قرار است که چند خانواده در کنار هم جمع شدند و لحظات شادی را برای خود ایجاد کردند که با یک اتقاق عجیب این لحظات شاد دگرگون شد و دروغ و دو رویی جای این صمیمت را گرفت. فیلم درباره الی هم برای معادی و هم برای فرهادی شروع فصل جدیدی از موفقیت هنری بود و این دو نفر بعد از این فیلم توانستند با همکاری هم فیلم جدایی نادر از سیمین را بسازند و در این فیلم هم به شهرت دست یابند.

جدایی نادر از سیمین

جدایی نادر از سیمین یکی دیگر از فیلم های فرهادی و معادی بود که این جزء اولین فیلم های ایرانی بود که برنده اسکار شد. این درام غمگین توانست بیشتر از 52 جایزه جهانی را کسب کند که چند نمونه از این جوایز بین المللی را می توان اسکار بهترین فیلم غیر انگلیسی 2012، گلدن گلوب و جایزه خرس طلایی از جشنواره فیلم برلین نام برد. جدایی نادر از سیمین داستان یک خانواده تحصیل کرده است که از طبقه متوسط هستند و دچار یک گرفتاری و نا امیدی می شوند و این روز های بد آن ها تمامی ندارد. داستان از این قرار است که لیلا حاتمی در نقش سیمین، به همراه همسرش که پیمان معادی است و دخترشان قصد مهاجرت از ایران را دارند ولی همسرش سیمین چون از پدر پیری که فراموشی دارد مراقبت می کند با رفتن مخالفت می کند و این اختلاف اوج می گیرد.

این دعوا ها با ورود یک خانواده دیگر از طبقه ضعیف بیشتر می شود و یک پایان تلخ را رقم می زند. پیمان معادی در این فیلم نقش مردی منطقی و قانون مدار را بازی کند که متناسب با شغلش (کارمند بانک) می باشد. او مردی خشک و بی روح است که حالت دیکتاتوری دارد. او با این که شخصیتی قانون مند دارد، اما در بعضی موارد مجبور می شوند تا این اخلاقیات را کنار بگذارد و متفاوت برخورد کند. معادی در این فیلم هم همانند فیلم های دیگرش به بهترین شکل ممکن ایفا نقش کرده است. او توانست با بازی در این فیلم در جشنواره بهترین بازیگر مرد خرس نقره ای را دریافت کند.

برف روی کاج ها

برف روی کاج ها

پیمان معادی برای اولین بار در سال 1390 با چهره خیانت کار پشت دوربین قرار گرفت. برف روی کاج اگر چه همانند دیگر فیلم های معادی در اوج قرار نداشت اما این فیلم برای فیلم های بعدی معادی شروع خوبی بود. داستان از این قرار است که یک رابطه عاشقانه رخ می دهد و بعد ها با وارد شدن نامحرمان که قرار است محرم شوند این رابطه به پایان می رسد. در این فیلم مهناز افشار نقش خانمی موقر و متین را دارد که پیانو تدریس می کند و کاملا اتفاقی متوجه ارتباط یکی از شاگردانش با همسرش می شود.

رویا (مهناز افشار) برای تسکین درد خود مجدد وارد رابطه عاطفی می شود و با پیدا کردن عشقی جدید به آرامش می رسد. برف روی کاج در کنار آزمودن توانایی پیمان معادی برای کارگردانی، استعداد و هنرمندی مهناز افشار را برای بازی در نقش یک شکست خورده به تصویر کشید. صابر ابر و ویشکا آسایش از دیگر افرادی بودند که در این فیلم به خوبی درخشیدند. فیلم برداری سیاه و سفید نشان از خستگی و بی روح بودن زندگی این زوج می باشد و این خستگی به خاطر خیانتی بود که در این زندگی رخ داد. معادی با ساخت این فیلم توانست سیمرغ بلورین بهترین فیلم را دریافت کند و بهترین کارگردان نیز انتخاب شود.

ابد و یک روز

ابد و یک روز اولین فیلم ساخته شده توسط سعید روستایی، فیلم ساز جوان و باهوش بود که توانست واقعیت تلخ جامعه را به گونه ای قابل درک و هوشمندانه به تصویر بکشد. این داستان با این که خیلی تلخ بود اما طوری ساخته شده بود که مخاطب پیگیر شود تا پایان همه این تلخی ها را بدانند. ابد و یک روز ماجرای خانواده ای بود که از هم پاشیده شده بود و به علت فقر زیاد دختر کوچک خانواده تصمیم می گیرد همسر شخصی در افغانستان بشود، اما دیگر فقیر نباشند. پریناز ایزدیار نقش سمیه (دختر کوچک خانواده) را بازی می کند و این نقش را بسیار هنرمندانه به تصویر می کشد.

نوید محمد زاده نقش برادر سمیه را بازی می کند که بسیار درگیر اعتیاد است و بقیه اعضا خانواده هر کدام مشکلات خود را دارند. این فیلم به گونه ای است که حتی افرادی که با این شرایط فاصله زیادی دارند هم، به تماشا می نشینند. در فیلم ابد و یک روز شاهد بازی بی نظیر بازیگرانی همچون پریناز ایزدیار، پیمان معادی، ریما رامین فر، نوید محمد زاده هستیم. این فیلم برنده تندیس شایستگی بهترین بازیگر نقش اول مرد از هجدهمین جشن خانه سینما و نامزد سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد جشنواره فیلم فجر شد. ابد و یک روز تنها فیلمی است که به طرز واضحی مشکلات جامعه و خانواده هایی با این شرایط را بیان می کند.

ناگهان درخت

این فیلم بیانگر این ماجراست؛ تجسم کنید لحظه ای چشمانتان را بسته اید، سکوت همه جا فرا گرفته و در عمق وجود خود آرامش را احساس می کنید و ناگهان کلمه درخت را می شنوید. درخت زندگی تصویری زنده و پویا می باشد که نماینده تجربه، امید و آرزو هاست و حال مرور این چیز ها آرامش در جسم و روان ایجاد می کند. تمام این اتفاقات در اتاق کوچکی در قالب روانکاوی شکل می گیرد و این فیلم طوری است که نه محتویات آن بیرون آمده و نه خودش، فقط ما همه چیز را تصور می کنیم. ناگهان درخت عنوان فیلم فانتزی-درام است که در سال 97 به کارگردانی صفی یزدانیان و تهیه کنندگی پیمان معادی ساخته شد. پیمان در این فیلم نقش فرهاد را داشت که شاعر اهل بیت است و زندگی 50 ساله خود را برای روانکاو شرح می دهد. نقش او انسانی خوش قلب، مهربان و لطیف است و با آنچه تا به اکنون از او دیده ایم فرق دارد.

جوایز و افتخارات پیمان معادی شامل چه مواردیست؟

جوایز و افتخارات پیمان معادی شامل چه مواردیست؟

این بازیگر جوایز متعددی دریافت کرد که در ادامه برای شما بازگو خواهیم کرد. پیمان معادی برنده خرس نقره ای از جشنواره بین المللی بهترین بازیگر مرد با بازی در فیلم جدایی نادر از سیمین شد. وی همچنین برنده سیمرغ بلورین در سی امین جشنواره فیلم فجرکه بهترین فیلم به نام برف روی کاج و به کارگردانی خودش بود، نیز شد. این بازیگر جایزه صدا و وجدان حقیقت را برای ساخت فیلم کمپ ایکس ری، از مرکز عمومی امور مسلمانان هالیوود دریافت کرد.

پیمان معادی چند سال دارد؟

تاریخ تولد پیمان معادی نهم تیر ماه سال 1346 می باشد یعنی سن پیمان معادی 54 سال است. او در این سال ها تلاش زیادی برای موفقیت در حیطه بازیگری و کارگردانی کرده که می توان گفت در این زمینه بسیار موفق بوده است.

آیا تا به حال مصاحبه با این بازیگر انجام شده است؟

با این بازیگر مصاحبه ای انجام شد و سوالاتی از این قبیل پرسیده شد: بعد از فیلم درباره الی همکاری با اصغر فرهادی ادامه داشت؟ و داستان جدایی نادر از سیمین از کجا شروع شد؟ پیمان در پاسخ گفت بعد از این که درباره الی ساخته شد و شاهد بودیم که طرفدار های بسیاری به خود جذب کرد، به همین دلیل تصمیم گرفتیم تا یک پروژه دیگر را هم با هم آغاز کنیم و شروع به نوشتن برنامه و فیلم نامه کردیم. در کار کردن روی فیلم نامه علاوه بر این که به داستان قصه می پردازیم، می توانیم اخلاق و سلیقه همکارمان را بشناسیم. آقای فرهادی آن زمان به شما نگفت که یکی از نقش های اصلی این فیلم هستید؟ نه ایشان بازیگران دیگری مد نظرش بود و من هم فقط نظرم را در مورد ترکیب بازیگر ها دادم. مدتی بعد او به گفت که یک نقش برای من هم در نظر گرفته و دو بازیگر جدید هم به گروه اضافه شد.

بعد از درباره الی پیشنهاد ها بیشتر شد درست است؟ بله پیشنهاد های بسیاری شد اما من می خواستم در فیلم دوم بهتر از فیلم اول بدرخشم و به همین علت حساسیتم زیاد بود و سعی داشتم نقشی مشابه نقش درباره الی نداشته باشم. من و تیمم برای فیلم درباره الی زحمت بسیاری کشیدیم و دوست نداشتم این همه زحمت به هدر برود. در فیلم جدایی نادر از سیمین همانند فیلم درباره الی تمرین زیادی انجام شد؟ بله اصغر فرهادی یکی از پرتلاش ترین عوامل برنامه است. البته ناگفته نماند فیلم جدایی نادر از سیمین با درباره الی متفاوت بود. برای هر دو فیلم زحمت بسیاری کشیده شد و این زحمت ها در نهایت سرانجام خوبی داشت.

در حال حاضر در نیویورک چه کار می کنید؟ هم اکنون من در یک سریال به کارگردانی اسیوزیلان و بازی جان تور تورو که جزء بازیگرانی است که من به او علاقه دارم. اسم این سریال crime است و تا دو ماه دیگر ادامه دارد. او ادامه داد من در حال حاضر روی سه فیلم نامه کار می کنم، یکی از این کار ها که خیلی دوست دارم را بعد از دو سال به اتمام رساندم. یک فیلم نامه طنز به نام خندنده که دو سال پیش همراه با رامبد جوان و امیر رضا کوهستانی نوشتیم و الان حدودا سه ماه است که بازنویسی آن مشغول هستیم. کمپ ایکس ری از خط قرمز هایت عبور نمی کند؟ اصلا اینطور نیست من از بار اولی که فیلمنامه را مطالعه کردم متوجه شدم که این فیلم نگاهی انسانی و اخلاقی به ارتباطات انسانی دارد.

از همان ابتدا کار که جلو دوربین ایکس ری بودم برای اکران شدن فیلم در ایران بسیار تلاش کردم. سعی می کردم که با مدیران سطح بالا تماس برقرار کنم اما به هر روش و بهانه ای جلو این کار را گرفتند گاهی با خود می اندیشم که من باید همه این تلاش ها را بکنم یا مسئولین سینما به سراغ فیلم آمده و آن را پخش کنند . از او سوال شد کدام صحنه فیلم برایت چالش بر انگیزتر بود؟ نکته مهم اینجاست صحنه هایی که به چشم تماشاگر آسان است برای بازیگر بسیار سخت است اما در مورد فیلم کمپ ایکس ری سخت ترین چالش من به دو روز آخر فیلمبرداری مربوط می شد که در حقیقت همان فصل آخر بود. دو روز متداوم و روزی 15 یا 16 ساعت کار باید در تمام این ساعت ها حس خود را حفظ می کردم.

حاشیه های پیمان معادی درباره چه مواردیست؟

حاشیه های پیمان معادی درباره چه مواردیست؟

جایزه خرس نقره ای اصغر فرهادی که برای بهترین فیلم جدایی نادر از سیمین دریافت کرد از جایزه ای که خودش در بخش بازیگری گرفت، ارزشمند تر بود. او برای نزدیک شدن به نقش علی در فیلم کمپ ایکس ری از عوامل برنامه گفت من را به مدت چند روز در سلول انفرادی حبس کنید، تا بتوانم نقشم را درک کنم. پیمان معادی دوره های بازیگری گوناگونی را در داخل و خارج از ایران گذرانده است. پیمان معادی بعد از همایون ارشادی دومین بازیگری است که همزمان با فعالیتش در سینما های دنیا در ایران هم به فعالیت می پردازد.

همسر این بازیگر کیست؟

نام همسر پیمان معادی فرانک قوانلو می باشد که با پیمان ازدواج کرده و حاصل این ازدواج دو فرزند به نام باران و رایان می باشد.

ماشین پیمان معادی چیست؟

ماشین پیمان معادی چیست؟

پیمان عکسی که در داخل ماشین نشسته بود را در صفحه اینستاگرامش منتشر کرد که این عکس باعث شد تا کنجکاوی همه برانگیخته شود و برایشان سوال شود که ماشین پیمان معادی چیست؟ باید بگوییم تا به حال در هیچ رسانه ای اسمی از ماشین این هنرمند آورده نشده، اما چون او یکی ثروتمند ترین بازیگران است حتما ماشین شیک و گران قیمتی دارد.

پیمان معادی در وست ورلد چه نقشی داشت؟

پیمان معادی در اولین قسمت از سریال وست ورلد نقش الیوت که یکی از اعضای هیئت مدیره است را بازی کرد. این سریال یکی از سریال های پرطرفدار و محبوب در خارج از کشور است.

سوالات متداول

  1. آیا پیمان معادی ازدواج کرده است؟

    نام همسر پیمان معادی فرانک قوانلو می باشد.

  2. پیمان معادی چرا خود را در سلول انفرادی حبس کرد؟

    او برای نقش علی در فیلم کمپ ایکس ری خود را حبس کرد تا بتواند نقش را به خوبی درک کند.

  3. پیمان معادی چند فرزند دارد؟

    او دارای دو فرزند به نام باران و رایان می باشد.

  4. پیمان معادی در کجا به دنیا آمد؟

    او در نیویورک آمریکا به دنیا آمد.

لطفا به این مقاله امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید