درآمد فوتبالیست های ایرانی در سال 1401 + افشاگری ها از خرید های میلیاردی

درآمد فوتبالیست های ایرانی در سال 1401 را در این مقاله برای شما مورد بررسی قرار داده ایم. برای اطلاعات دقیق تر همراه ما باشید. توجه داشته باشید که هم فوتبالیست های پرسپولیس و هم اسطوره های استقلال  را تک تک مورد بررسی قرار داده ایم تا شما درآمد آن ها را با دقت بالا بدانید.

فوتبال یکی از محبوب ترین ورزش ها دربین جوانان ایرانی است. استقبال ویژه از این ورزش باعث شده تا فعالان این رشته ورزشی مورد توجه خاصی قرار بگیرند. فوتبالیست های ایرانی به نسبت فوتبالیست های خارجی دارای درآمد کمتری هستند. اختلاف بین ریال و دلار نیز بی تاثیر نیست اما به دلیل بودجه های محدود باشگاه ها و هزینه های زیاد قرارداد های خیلی سنگین وجود ندارد اما باز هم به نسبت دیگر ورزش ها فوتبالیست ها دارای دستمزد های قابل توجه ای هستند. امکان لژیونر شدن بازیکنان در بین فوتبالیست های ایرانی وجود دارد و این خود باعث شده تا درآمد های خوب‌ و قابل توجه ای داشته باشند و اکثرا زندگی های لاکچری دارند.

چرا درآمد فوتبالیست های ایرانی بالاست؟

چرا درآمد فوتبالیست های ایرانی بالاست؟

فوتبال یک ورزش تیمی محبوب در کشور های مختلف است از این رو ایران نیز روی این ورزش سرمایه گذاری ویژه ای دارد. در همه دنیا درآمد های فوتبالیست ها مبالغ بالایی هستند. در ایران فوتبال اولین ورزشی است که دستمزد های نجومی می‌گیرند. فوتبالیست ها دستمزد های ماهانه ندارند و در ابتدای قرارداد میزان دستمزد شان مشخص می شود. مبالغ بالای قرار داد آن ها به نسبت تیم های خارجی ای که از آن ها دعوت می کنند چشم گیر نیست اما در ایران جز بالاترین درامد ها است.

از طرفی بسیاری از بازیکنان مورد توجه مردم هستند و محبوبیت و مشهوریت خاصی بین جوانان و دوست داران فوتبال دارند. همین موضوع باعث می شود تا تنها درآمد فوتبالیست ها از زمین بازی نباشد. بعضی از فوتبالیست ها با تبلیغ هایی که می کنند درآمد های خوبی دارند و یا شغل های دوم و بیزینس های انجام شده توسط آن ها شرایط پولسازی خوبی برایشان فراهم می کند. در صورتی که آوازه استعداد ان ها از مرز های ایران خارج شود می توانند با عضو شدن به تیم های خارجی درآمد های دلاری داشته باشند.

درآمد فوتبالیست های ایرانی به چه چیزی بستگی دارد؟

فوتبال ورزشی است که حتی یادگیری آن امروزه نیازمند پول است. مدارس فوتبال با شهریه های بالا کلاس های آموزشی دارند و این نتیجه درآمد های بالا فوتبالیست های برتر است. با توجه به قوانین موجود در فدراسیون فوتبال معیار هایی برای ارزش گذاری روی بازیکن ها وجود دارد که اگر شخصی بتواند رزومه خوبی برای خود ایجاد کند به همان نسبت درآمد بالاتری نیز دارد. از طرفی مهاجرت این بازیکنان نیز باعث می‌شود تا درآمد آن ها افزایش پیدا کند. منابع درآمد دیگری برای بازیکنان فوتبال وجود دارد از جمله بیزینس هایی که خودشان دارند و یا تبلیغاتی که می توانند انجام دهند درآمد های متغیری می‌توانند داشته باشند که در اکثر مواقع برای فوتبالیست ها مبالغ بالا و قابل توجه ای است.

درآمد فوتبالیست های ایرانی شاغل در اروپا چقدر است؟

درآمد فوتبالیست های ایرانی شاغل در اروپا چقدر است؟

فوتبال ایران ستاره های زیادی به جهان معرفی کرده است که بعضی از آن ها در کشور های دیگری مشغول به فعالیت هستند. شاید بتوان گفت پولدارترین فوتبالیست ایران در خارج از کشور در حال حاضر علیرضا جهانبخش است که دو سال پیش با قرارداد نجومی ۱۹ میلیون دلاری به تیم برایتون پیوست. یکی دیگر از لژیونر های ایرانی سردار آزمون است. ستاره ای که در روسیه بزرگ شده است هم اکنون دارای درآمد ۱۲ میلیون دلاری ست که در فصل دوم افزایش یافته و می تواند حتی رکورد علیرضا جهانبخش را نیز بشکند.

جواد نکونام در این بین سومین رتبه در لیست گرانترین بازیکن ها قرار دارد. او قراردادی با حدود ۸ میلیون یورو دارد. در کمال ناباوری رتبه چهارم متعلق به کاوه رضایی با قرارداد ۷ میلیون یورو یی است. اشکان دژاگه نیز قرارداد هایی با مبالغ بسیار بالا داشته است که حدود ۶.۳ میلیون یورو بوده است. سامان قدوس و کریم انصاری فرد نیز با قرارداد های ۴‌ میلیون یورویی در رتبه های بعدی این لیست قرار دارند.مهدی مهدوی کیا نیز قراردادی با ۳.۵ میلیون یورو دارد.
از مسعود شجاعی نیز می توانیم نام ببریم به عنوان یکی از پولدارترین ها در فوتبال که قرار داد های ۳ میلیون دلاری در سال دارد. علی دایی نیز پیشکسوت پولدار در ایران محسوب می شود که قرارداد ۲.۵ میلیون دلاری در سابقه خود دارد. رضا قوچان نژاد نیز قرارداد هایش از یک میلیون دلار فراتر رفته است.

آیا فوتبالیست های ایرانی منبع درآمد دیگری هم دارند؟

به واسطه محبوبیت و مشهوریت فوتبالیست های ایرانی معمولا دارای بیزینس های دیگری نیز هستند از طرفی چهره های خوب تبلیغاتی نیز محسوب می شوند که خود منبع درآمد فوق العاده ای برای آن ها محسوب می شود.

تولید پوشاک های‌ ورزشی، خرید و فروش املاک و ساختمان سازی، رستوران و کافی شاپ از سری بیزینس هایی است که ستاره های فوتبالی دارند. اگر به زندگی فوتبالیست ها نگاهی بیندازیم خواهیم دید منابع درآمد خاص و کار های خاصی انجام می دهند. علی دایی که یکی از پولدارترین افراد ایران است دارای نمایندگی های لباس ورزشی آدیداس و نایک است. از دیگر افراد ثروتمند در ایران می توانیم به علی کریمی اشاره کنیم که علاوه بر ساخت و ساز شراکت در برند مجید را دارد. کریم باقری نیز دیگر ستاره فوتبالی علاقه شدیدی به کامیون و فرش دارد و این چنین پول درمی آورد.

کدام یک از فوتبالیست های ایرانی دستمزد بالاتری دارند؟

کدام یک از فوتبالیست های ایرانی دستمزد بالاتری دارند؟

معمولا تیم های بزرگ و پر ستاره قرارداد هایی با مبالغ بالا دارند. از جمله این تیم ها پرسپولیس، استقلال و سپاهان است.

آرمان رمضانی

در پرسپولیس یکی از افرادی است که قرارداد های بالایی دارد که مبلغ این قرارداد ۴ میلیارد است. البته در این تیم بالاترین قرارداد به مبلغ ۸ میلیارد تومن است مبلغی که نتوانست بازیکنانی مثل ترابی، علیپور و شجاع را در این تیم نگه دارد.

مهدی شیری و مهدی عبدی

دو بازیکن در پرسپولیس هستند که مبالغ بین دو تا سه میلیارد دریافت می کنند.

دانیال اسماعیلی فر

قراردادی به مبلغ ۷ میلیارد در سپاهان دارد. دیگر بازیکن این تیم محمد نژاد مهدی است که قرارداد ۵ میلیاردی دارد. امید نورافکن یکی از بالاترین دستمزد ها را در حدود ۸ تا ۱۰ میلیارد دارد. فولاد شهر برای تیم ذوب آهن دو بازیکن با مبالغ ۵ میلیاردی آورده است، این دو بازیکن میلاد جهانی و شهاب گردان است. البته گران تر از این مبالغ قاسم حدادی فر کاپیتان این تیم است.

مسعود شجاعی

بالاترین قرارداد تیم تراکتور مبلغی به اندازه ۵۵۰ هزار یورو است.

درآمد فوتبالیست های ایرانی شاغل در تیم های عرب چقدر است؟

تیم های عربی به پشتوانه سرمایه بیش از حد خود و با دادن درآمد های بالای میلیون دلاری به بازیکنان خود توانسته اند ستاره های زیادی را از کشور های دیگر عضو تیم های خود کنند. در ایران به دلیل پایین تر بودن مبالغ قرارداد به نسبت کشور های عربی متقاضیان زیادی وجود داشته برای بازی در این تیم های عربی. از جمله آن ها می توانیم به قرارداد های اشکان دژاگه که حدودا ۲۵ میلیارد تومن است اشاره کنیم. باقی بازیکنانی مهاجر به این کشور ها قرارداد های میلیاردی دریافت می کنند که اگر در ایران باشند هیچگاه چنین مبالغی را نمی توانند دریافت کنند.

درآمد فوتبالیست های ایرانی که در تیم ملی حضور دارند

درآمد فوتبالیست های ایرانی که در تیم ملی حضور دارند

درآمد های بازیکنان تیم ملی ایران با توجه به قرارداد هایشان با تیم های باشگاهی ای که دارند محاسبه می شود. به همین دلیل می توانیم با بررسی قرارداد های این بازیکنان چه در ایران و چه خارج از ایران به درآمد شان تا حدودی پی ببریم اما همانطور که گفته شد ثروت دقیق آن ها به دلیل فعالیت های گسترده آن ها مشخص نیست.

درآمد فوتبالیست های استقلالی بیشتر است یا پرسپولیسی؟

با توجه به بررسی های انجام شده در سال ۱۴۰۰ ظاهرا میزان هزینه های پرسپولیس نسبت به استقلال بیشتر است پس می توان نتیجه گرفت که مبالغ قرارداد های پرسپولیس باید بیشتر از استقلال باشد ولی باز هم این میزان به نسبت بازیکنی که وارد این تیم می شود متغیر است.

سوالات متداول

  1. درآمد فوتبالیست های ایرانی در مقایسه با فوتبالیست های خارجی چگونه است؟

    اگر درآمد فوتبالیست های ایرانی را با شغل های دیگر در ایران مقایسه کنیم درآمد های بالایی دارند؛ اما در مقایسه با قرارداد های دلاری و یورویی در خارج از ایران، مبالغ زیادی دریافت نمی کنند.

  2. منابع دیگر درآمد فوتبالیست های ایرانی از کجاست؟

    فارغ از قرارداد های داخلی و بین المللی بازیکنان، بعضی از آن ها در اقتصاد نیز سرآمد هستند و در زمینه های مختلفی همچون ملک، کمپانی البسه ورزشی، عطر و … فعالیت دارند.

  3. قرارداد های تیم های عربی چه تفاوتی با قرارداد های ایرانی دارد؟

    عرب ها به دلیل سرمایه ی زیاد خود می توانند بازیکنان ایرانی را با چندین برابر مبالغ قرارداد های داخلی به عضویت تیم های خود درآورند. قرارداد های میلیاردی بازیکنان مهاجرت کرده به حاشیه خلیج فارس نشان از این موضوع دارد.

  4. چرا درآمد های بازیکنان فوتبال از دیگر ورزش ها بالا تر است؟

    فوتبال به نسبت ورزش های دیگر در ایران مورد توجه بیشتری قرار دارد و استقبال بیشتری از این ورزش می شود. این ورزش در همه ی دنیا جز گرانترین ورزش هاست به همین دلیل در ایران نیز قرارداد هایی با مبالغ بالا دارد.

لطفا به این مقاله امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید