بیوگرافی اندی خواننده و همسرش + اطلاعاتی در مورد ثروت و فرزندان او

در این متن قصد داریم زندگینامه اندی را به صورت کامل برای شما بررسی نماییم. با ما همراه باشید و اطلاعاتی در خصوص همسر های اندی و حاشیه های این فد از لیست خواننده های لس آنجلسی اطلاعات بدست آورید.

اندی کیست؟

اندی کیست؟

آندرانیک مددیان (مشهور به اندی در بین خوانندگان ایرانی) معروف به اندی در 2 اردیبهشت سال 1337 در تهران به دنیا آمد. خانواده او ارمنی و نسبتا فقیری بودند. او فارغ التحصیل رشته موسیقی از کالج آمریکا می باشد و از قوم ارمنی مسیحی های ایرانی است و اکنون در لس آنجلس زندگی می کند. پدرش گهگاهی دف میزد و مادرش با آواز او را همراهی می کرد، او می گوید در یک اتاق 9 نفره با 6 خواهر و برادر زندگی کردیم ولی شاد بودیم. او در سن 14 سالگی با استفاده از چوب اولین گیتار خود را ساخت که به گفته خودش صداهای عجیب و غریبی از آن بیرون می آمد. اندی یه همراه پسر خاله هایش، سورن، گارنی و روبن گروهی موسیقی تشکیل دادند که اندی در آن شروع به گیتار زدن کرد. ساز تحصصی او گیتار بیس است.

همچنین مدتی به‌ همراه کامران یغمایی (برادر کورش یغمایی) در یک گروه موسیقی راک انگلیسی می‌خواندند. اندی با مؤسسه‌ های امور خیریه و سازمان‌ های حامیان صلح جهانی همکاری داشته‌ است و همچنین با خواننده‌ های سرشناس جهان، آهنگ‌ هایی ضبط و منتشر کرده‌ است. او تا وقتی که ایران بود قطعات خود را به زبان انگلیسی هم اجرا می کرد و آن قدر در کارش پیشرفت کرد و موفق بود که حتی در حضور شاه هم شروع به نواختن کرد. در سال ۱۹۷۸ از سوی شرکت ای بی اس شعبه تهران به او پیشنهاد قرارداد برای تهیه آلبومی به زبان انگلیسی داده شد که به‌ دنبال این پیشنهاد او عازم لس‌ آنجلس شد و در آن جا به تحصیل در رشته ای که آرزویش را داشت، رشته موسیقی تحصیل کرد و به مقطع لیسانس رسید.

اندی در رشته موسيقی آن چنان موفق شد که از طرف دولت آمريکا به او بزرگ ترين بورس تحصيلی از بهترين دانشگاه های دنيا داده شد و در همين زمان بود که او موفق شد تا با تيم فوتبال دانشگاه خود مقام اول را در کاليفرنيا و مقام دوم را در سراسر آمريکا کسب نمايد. با اين که او از کودکی علاقه شديدی به موسيقی و نواختن داشت اما در تمامی سال های دبيرستان شاگرد اول رياضی شناخته شد تا جايي که به اندی بورس تحصيل از طرف مدرسه ايرانی آمريکايی “ادونئسيت ” تهران داده شد.

از شهرام شب پره می توان به عنوان کسی یاد کرد که استعداد اندی را کشف کرد و آن را پرورش داد. او استعداد اندی را دیده بود و از او دعوت کرد که به عنوان صدای دوم و نوازنده گیتار در گروه او بخواند و فعالیت کند. اندی کار حرفه‌ای خود را با کوروس شاهمیری شروع کرد. هر دو از نوازندگان گیتار برای شهرام شب‌ پره بودند که از آن گروه به تدریج خارج شدند و مستقل کار کردند. آن ها ۴ آلبوم با هم ضبط کردند آنها برای پیشرفت بیشتر از هم جدا شده و به تنهایی ترانه خواندند. اما دوستی‌ شان تا امروز ادامه دارد.

سخت ترین دوران زندگی این خواننده

به گفته اندی، سخت ترین دوران زندگی اش بر می گردد به دوران دانشگاهش که فقط پول برای یک وعده غذا در روز داشت ولی او تمام این سختی ها را تحمل کرد تا الان بین مردم خیلی محبوب و مشهور باشد. اندی علاقه خاصی به فوتبال دارد و می گوید که اگر خواننده نمی شد دوست داشت یک فوتبالیست حرفه ای شود و در تیم های ایتالیایی یا اسپانیایی توپ بزند. علاقه او به فوتبال تا جایی پیش رفته که در هر مسافرتی که می رود کفش فوتبال خودش را می برد تا بتواند با فوتبال خودش را سرگرم کند. او نخستین خواننده ایرانی دریافت‌ کننده مدال افتخار جزیره الیس است.

افتخارات Andy خواننده مطرح ایرانی

افتخارات Andy خواننده مطرح ایرانی

از افتخارات اندی می توان یه این اشاره کرد که او اولین شخص ایرانی است که در پیاده روی هالیوود صاحب ستاره می شود. این ستاره به پاس فعالیت های فرهنگی، اجتماعی و موسیقی به اندی اهدا شده است. این ستاره در سال 2020 به افتخار اندی روی پیاده رو نصب شد و اندی در آن به خاطر سقوط هواپیمای اوکراین و سیل در استان سیستان و بلوچستان از شادی منصرف شد و مقابل دوربین از مردم درخواست کرد که به این استاد سیل زده کمک کنند. همچنین اندی اولین خواننده ایرانی است که توانست مدال افتخار جزیره الیس را دریاقت کند. مدال جزیره الیس مدال هایی است که در جزیره تاریخی الیس به گروهی از افراد برگزیده ای تعلق می گیرد که دست آورد ها و خدماتشان به آمریکا دلیلی برای بزرگداشتسان به اهدای این مدال هاست.

اندی جزو تيم فوتبال هنرمندان هم هست و آرزويش هم اين است كه در استاديوم آزادی بازی كند، او در اغلب حضور ورزشکاران در مسابقات در خاک آمریکا حضور دارد. اندی هميشه برای جوان ها نصيحتی داشته: دوری از مواد مخدر، احترام به بزرگتر ها، درس خواندن و به تمام دختر ها و پسر ها هميشه و هميشه گفته: با اونی كه دوستش دارين تا آخر بمونيد. به هم وفادار باشيد. اندی احساس دوست داشتن رو اين گونه توصيف كرده: صبح كه از خواب بلند مي شوی احساس می كنی دنيا مال تو هست. دوست داري با كسی كه دوستش داري بري پارک، پيكنيک، به خاطر اون دختری كه دوستش داری حاضری همه دنيا رو به اون ببخشی و شب كه مي خوای بخوابي خوشحال از اين احساسی كه دادی و گرفتی. اندی هميشه از زندگيش راضی بوده و هست و هميشه به گفته خودش نيمه پر ليوان را نگاه می كند. او با خواننده های ديگر كشورمان هم كنسرت گذاشته. مثل ابی، سیاوش قمیشی، شهرام شب پره، شهرام كاشانی، Dj Aligator و غیره و كمک به خيلی ها كرده در اين راه تا آن ها هم وارد دنيای هنر شوند. مثل شينی، مكابيز، مهران و غیره برخی از این افراد هستند. نگاهی به كارنامه هنری اندی بيندازيم او سير صعودی فوق العاده ای را طی كرده است.

او را مي توان محبوب ترين چهره جوانان نام برد. صدايی که در آن احساسات ملتی نهفته است. او حرف من و توست و از ميان مردم آمد تا برای مردم بخواند و اين تنها دليليست که با آهنگ های او ميتوان رابطه مستقيم داشت. صحنه هنر زماني با او به آتش کشيده می شود و جنب و جوش و هيجان به حداکثر خود می رسد و دقيقه ای ديگر سکوت و آرامش محوطه را فرا می گيرد و اشک در چشم ها حلقه می زند. اين صدای اوست. اين آهنگ اوست و اين يک رابطه بدون آلايش با مردم است. مردمی که او را دوست می دارند و به موسيقی اش با تمام وجود عشق می ورزند و او را فرياد نسل فردا می نامند. 

او کسی است که تحصيل کرده رشته میوزیسینی و بيست  سال است که موسيقی را می شناسد. آهنگسازی و تنظيم می کند و می خواند و مثل بعضی از خوانندگان پر ادعا نيست که به طور اتفاقی خواننده شده اند و بعد ها هم آهنگساز شده اند و خودشان و طرفدارانشان خدا را به خدايی بنده نيستند.

عکس های اندی را در کجا ببینیم؟

همانند دیگر سلبریتی ها می توان عکس های اندی را هم از طریق مرورگر ها پیدا کرد. او همچنین در اینستاگرام و یوتیوب هم فعالیت دارد و در پیج اینستاگرامی او هم می توانید به عکس هایش دسترسی داشته باشید. هر چند که او مانند خیلی از خواننده ها در پیج اینستاگرامی اش خبر از انتشار آلبوم یا آهنگی را می دهد و فعالیت شخصی چندانی ندارد.

آدرس پیج اینستاگرام اندی چیست؟

آدرس پیج اینستاگرام اندی چیست؟

پیج اصلی این خواننده سبک راک و پاپ، @andymusic1 با یک میلیون فالوور است. آندرانیک در پیج خود نزدیک 3000 پست آپلود کرده است.

همسر این خواننده کیست؟

همسر اندی شینی است که در بسیاری از ویدیو کلیپ های اندی به عنوان مدل، رقصنده و هم خوان دیده می‌ شد؛ سرانجام در سال ۲۰۱۱ با او ازدواج کرد. شینی ریگزبی خواننده، ترانه سرا، تهیه کننده، مدل و رقصنده اهل متولد سال 1967 در ایالت متحده آمریکا است. وی در هات اسپرینگز (آرکانزاس) متولد شد و هم اکنون ساکن شهر لس آنجلس است. شهرت وی بیشتر به خاطر اهداف بشردوستانه اش است. این هنرمند در سال ۲۰۱۱ با خوانندهٔ پاپ ایرانی، ارمنی اندی مددیان ازدواج کرد. او حدود ۲۰ سال گیاه‌ خوار است. به گفتهٔ خودش حتی لباسی که از چرم حیوان باشد هم به تن نمی‌ کند. شینی همچنین مدت ها بازیگر بوده و در 7 فیلم های شاخص هالیوود از جمله «CRASH» و «ONE NIGHT WITH THE KING» و یا محصول موفق سونی «Parasite Eve» بازی کرده است.

جالبه بدانید اندی نیز در 5 فیلم ایرانی و آمریکایی حضور داشته است. این زوج تصمیم گرفتند بچه دار نشوند و تا به حال هم فرزندی ندارند. داستان آشناییت اندی با خانم شینی به این شکل است که وقتی اندی از کوروس جدا شد، یک گروه تشکیل داد که این گروه نیازمند دو نفر دختر برای هم خوانی بود. افراد زیادی در این گروه شرکت کردند ولی اندی شینی و میکا را انتخاب کرد و آن ها دو سال با هم با تور به اروپا رفتند و با هم دوست شدند. دوستی آن ها تا الان هم ادامه دارد. الان شینی چند آلبوم آمریکایی به بازار داده و در کار خودش خیلی موفق است و مشغول تهیه چند فیلم آمریکایی نیز است.

چه حاشیه هایی برای اندی به وجود آمد؟

چندی پیش در فضا های مجازی شایعه مرگ اندی، خواننده ایرانی ارمنی تبار در سانحه تصادف در همه جا پیچید که بلافاصله خبر فوت اندی توسط مدیر برنامه های او تکذیب شد. مدیر برنامه های او گفت که اندی نمرده بلکه رندی یکی دیگر از اعضای گروه اندی بر اثر تصادف کشته شده است و رسانه ها به اشتباه خبر مرگ اندی را پخش کردند. در مصاحبه ای از او حدود چند سوال از اندی پرسیدند که در زیر بعضی از آن ها را می نویسیم و جواب هایی که این خواننده معروف هم به آن داده است. مثلا در این مصاحبه از او پرسیدند که خوانندگی را ترجیح می دهی یا فوتبال را؟ که اندی در پاسخ به این سوال گفته که فوتبال را بیشتر دوست دارد. در سوال ثروت یا دانش اندی گفته که ثروت را بیشتر ترجیح می دهد. او از بین آفتاب و بارون، آفتاب را انتخاب کرد و از بین برف یا بارون هم برف را ترجیح داد. او از بین سینما و تلویزیون سینما را انتخاب کرد و وقتی از او پرسیدند استادیوم صد هزار نفری آزادی برای فوتبال باشد یا کنسرت او در پاسخ به این سوال گفت که ترجیح می دهد استادیوم آزادی برای فوتبال پر شود.

برترین آهنگ های اندی چه نام دارند؟

برترین آهنگ های اندی چه نام دارند؟

اندی تا کنون نزدیک 22 آلبوم منتشر کرده که بسیاری از آن ها با همکاری مشترک کوروس منتشر شده. از برترین آهنگ های او طبق نظر سنجی مردمی می توان به چند مورد در زیر اشاره کرد:

آهنگ آمنه

شاید بتوان این آهنگ آمنه را پر طرفدار ترین آهنگ اندی دانست. با متن معروف آمنه چشم تو جام شراب منه آمنه اخم تو رنج و عذاب منه.

آهنگ تولد

تولدی را شما ندیدید که این آهنگ معروف اندی در آن پخش نشده باشد. پایه اصلی تمام تولد ها با این آهنگ اندی می گذرد.

آهنگ بلا

آهنگ بلا ای بلا بوی گل گندم بلا که اندی با کوروس خونده و جز پرطرفدار ترین آهنگ های اوست.

آهنگ دختر ایرونی

از متن معروف این آهنگ هم می توانیم به قسمت «اون قد و بالارو ببین چی کرده چشمای زیبا رو ببین چی کرده» اشاره کنیم.

آهنگ ای ایران

و آهنگی که هر ایرانی آن را شنیده این بار با صدای اندی که عشقش به میهن و ایران را ثابت می کند.

شغل اصلی این خواننده چیست؟

شغل اصلی اندی خوانندگی است. البته او گیتار بیس هم می زند ولی در زمینه خوانندگی معروف شده است. همان طور که می دانید انقدر اندی به این رشته علاقه داشته که به خاطر عشقش به این کار مجبور بوده شب هایی را هم به سختی و گرسنگی بگذراند و الان او در جایگاهی ایستاده که موفق شده و آرزویش را داشته است.

اولین آهنگ اندی چه نام داشت؟

اولین آهنگ اندی چه نام داشت؟

اولین کار اندی به صورت حرفه ای آلبوم خواستگاری بود که محصول مشترک آن با کوروس است. اندی و کوروس با اولین آلبومشان (خواستگاری) آن چنان مطرح شدند که کمتر کسی بود که آن ها را نشناسد و از موسیقی آن ها لذت نبرد. جالب است بدانید که قبل از انتشار این آلبوم. قرار بود کوروس آهنگ خواستگاری را بخواند و اندی فقط کار های انگلیسی اجرا کند. اما او با دیدن آهنگ خواستگاری کوروس را با پافشاری زیاد متقاعد کرد که خودش این آهنگ را بخواند و قرار شد که هردو آهنگ خواستگاری را بسازند و آهنگ هر کس که قشنگ تر شد این آهنگ را اجرا کند که آهنگ اندی قشنگ تر از آب در آمد. و سر انجام اندی این آهنگ را خواند. اين اولين كار آن ها با ژاكلين بود كه با استقبالی بی نظير روبه رو شد.

بهترین آلبوم های اندی چه نام دارد ؟

در زیر به بررسی برخی از برترین آلبوم های این خواننده می پردازیم:

آلبوم خواستگاری

این آلبوم یکی از تاثیر گذار ترین آلبوم های اندی بود. آلبومی که با کوروس به صورت مشترک منتشر کردند و نقطه شروع و معروف شدن او بود به طوری که کسی نمانده بود که این آلبوم را نشنیده باشد.

آلبوم خداحافظ

بعد از آلبوم بلا اندی و كوروس احساس كردند كه دوست دارند هر كدام جدا به فعاليت هنری خود ادامه بدهند و قرار شد آخرين آلبوم دو نفره خود را به بازار عرضه كنند. آلبومی به نام خداحافظ آخرين آلبوم با نام و همكاری اندی و كوروس. در اين آلبوم با شاعری آشنا شدند كه باز هم در زندگی هنری اندی و كوروس و مخصوصآ اندی تاثير به سزايی گذاشت. پاكسيما زكي پور شاعر استثنايی و جوان با آن شعر های زيبا و قوی در محبوبيت او صد در صد تاثیر به سزا گذاشته است. اين شاعر هنوز كه هنوز با اندی همكاری می كند و جزو دوستان صميمی اندی هست. پاكسيما شروع كار هنری خود را با اندی آغاز كرد آلبوم خداحافظ با آهنگ های دخترآتيش پاره، آمنه، ياسمن، عشق مسموم باز هم جزو پر فروش ترين آلبوم ها شد.

آلبوم بی قرار

اندی درباره آلبوم بی قرار می گوید: این آلبوم یک استثنا در زندگی من بود به دلیل این که جدایی من از کوروس احساسی شبیه به تنهایی بعد از طلاق را در من به وجود آورده بود و همزمان از دوست دخترم هم جدا شده بود. در آن تنهایی با شاعری آشنا شدم به نام پکسیما که در زندگی هنری من تاثیر زیادی گذاشت. این بود که بیقرار قصه زندگی من شد.

بعد از جدايی اندی و کوروس هر كدام جدا به فعاليت خود ادامه دادند  به جرات مي توان گفت اندي گوي سبقت را از كوروس ربود. كوروس چند ماه بعد ازدواج كرد ولي اندی تمام زندگيش را روی كار هنری خود گذاشت. بعد از جدايی آن ها اندي اولين آلبوم خود را بعد از جدايی از طرف شركت كلتكس وارد بازار كرد. آلبوم بي قرار پر فروش ترين آلبوم دهه نود شد.

آلبوم لیلی

بعد از موفقيت بي سابقه آلبوم بی قرار اندی آلبوم ليلی را وارد بازاركرد. باز هم از شركت كلتكس كه با چند هنرمند ديگر هم همكاري كرد. بيژن مرتضوي، حسن شماعي زاده وغيره. با آن عبارت زيبا در اول آهنگ ليلي: هر كس در زندگی يك ليلی دارد و اين ليلی من است. تمام اين ها نشان می دهد اندی در تمام اين سال ها عاشق بوده. عاشق چه كسی اين را هيچ كس نمی داند. در كنار اندي عليرضا امير قاسمی هم برای او ويدئو های زيبا می ساخت.         

آلبوم پرواز

دومين آلبوم کوروس و اندی پرواز بود و باز هم با شعر های زيبای ژاكلين. آهنگ چی می شد، تپلی، ما همه ايرانی هستيم به قدری گل كرد كه روز به روز بر محبوبيت آن دو افزود. آهنگ ما همه ايرانی هستيم هنوز كه هنوز در اكثر كنسرت ها اجرا می شود. در اين آلبوم اندی و كوروس با فردی آشنا شدند كه در زندگی هنری آن دو و به خصوص اندی تاثير فراوانی گذاشت. او علی رضا امير قاسمی بود و به قول خود اندی: علی گوش سوم من هست و مانند يک برادر همراه اندی بود و او را در انتخاب آهنگ كمک مي كرد. ويدیوی زيبای چی می شد هنوز هم در خاطره ها هست. به دنبال موفقيت آلبوم پرواز و سروصدای اين دو خواننده تازه نفس محبوبيت آن دو بيش از پيش شد وآن ها كنسرتی برای طرفداران اجرا كردند.

آلبوم قلب من

بعد از اين آلبوم بود كه روزنامه هاي آمریکا از andy به عنوان الويس ايران نام بردند و به او لقب الويس دادند. بعد از اين آلبوم محبوبيت اندی در جامعه امريكايی چند برابر شد.

آیا اندی مسیحی است؟

بر خلاف عموم که فکر می کنند اندی مسلمان است، او از ابتدا به دین مسیحیت روی آورده بود. وی با توجه به پیشینه خانوادگی که داشت از ابتدا این دین را انتخاب کرد و با توجه که او ایرانی ارمنی است پس می شد پیشبینی کرد که دین او هم مسیحی هست. همچنین او با انتخاب همسری مسیحی بر این مورد مهر تایید می زند.

برای دانلود آهنگ های این خواننده به کجا مراجعه کنیم؟

برای دانلود آهنگ های اندی سایت های زیادی هستند از آن جایی که آهنگ هایش خیلی زیاد سرچ می شود سایت های معتبر زیادی هستند که آهنگ هایش را در سایت های خود آپلود می کنند تا مردم بتوانند از آن ها استفاده کنند.

سوالات متداول

سوالات متداول

  1. آیا اندی کلاس موسیقی رفته است؟

    اندی در کنار تحصیل عاشق گیتار بود که در 14 سالگی با چوب و سیم، گیتار ساخت و بعدا توانست به کلاس های گیتار «آرمیک» استاد معروف گیتار برود.

  2. او چگونه گروه خودش و کوروس را ساخت؟

    اندی و «کوروس شاهمیری» که هر دو نوازنده گیتار گروه شهرام شب پره بودند بعد از جدایی از این گروه به صورت دو نفره شروع به همکاری کردند. این گروه، جزو پر طرفدارترین و جنجالی ترین بند موسیقی آن زمان شد. اندی و کوروس اولین آلبوم خود بنام «خواستگاری» را سال 1364 منتشر کرد تا این که سال 1370 با چهارمین آلبوم بنام «خداحافظ» به فعالیت خود خاتمه دادند.
     

  3. اولین گروه موسیقی اندی چه بود ؟

    بعد از آشنایی به گیتار در گروه موسیقی پسر خاله هایش بنام «سورن» ، «گارنی» و «روبن» نوازندگی گیتار را برعهده گرفت و چند قطعه هم به زبان انگلیسی اجرا کرد. این گروه آن قدر پیشرفت کردند که چندین اجرا را هم در «دربار» پهلوی تجربه کردند.

  4. اندی با چه کسی ازدواج کرد ؟

    شینی ریگزبی متولد 15 دی 1345 در آمریکا، خواننده و کالیست است. او فعالیت خود را به عنوان ترانه سرا شروع کرد، سپس به عنوان خواننده مکمل و تهیه کننده به فعالیت خود ادامه داد و حالا بیشتر درگیر اهداف بشر دوستانه می باشد. در نهایت بعد از سال ها ارتباط عاشقانه اندی 53 ساله و شینی ریگزبی 45 ساله در روز 21 آبان 1390 به صورت رسمی باهم ازدواج کردند. این زوج تصمیم گرفتند بچه دار نشوند و تا به حال هم فرزندی ندارند.

لطفا به این مقاله امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید