هلی بری کیست؟ لیست بهترین فیلم ها و اطلاعات شخصی او

هلی بری یکی از زیباترین بازیگران هالیوود است که با بازی بی نظیر خود تا به حال توانسته است جایزه امی و گلدن گلوب را دریافت نماید. این بازیگر در سال ۲۰۰۱ با بازی در فیلم مهمانی هیولا جایزه توانست جایزه اسکار دریافت کند. جالب است بدانید که او تنها بازیگر سیاه پوستی است که توانسته به جایزه بهترین بازیگر دست پیدا کند پس اگر شماهم تفکرات ضد نژاد پرستی دارید پیشنهاد می کنم با ما همراه باشید تا با بیوگرافی این هنرپیشه بیشتر آشنا شوید.

هلی بری کیست؟

هلی بری کیست؟

هلی بری متولد کلیوند، اوهایو آمریکاست. او تا به حال سه بار ازدواج کرده است و آخرین همسر او الیویه مارتینز است. او در سال ۱۹۹۱ با فیلم تب جنگل وارد فضای سینما و تلویزیون شد. حرفه اصلی او مدلینگ و بازیگری است و در سری فیلم های مردان ایکس بازی کرده است. مادر او جودیت ان نواکینز یک پرستار در بیمارستان روانپزشکی بود و از تبار انگلیسی- آلمانی بود و پدرش جروم جیس بری از تبار آفریقایی – آمریکایی و شغل او سرپرست بخش روانپزشکی در بیمارستان بود و بنابر این هلی بازیگر دورگه آمریکایی-آفریقایی است.

در زمان چهار سالگی او، مادر و پدر او از هم طلاق گرفتند و هلی و خواهرش هدی بری هندرسون نزد مادر بزرگشان زندگی کردند و بزرگ شدند. به گفته هلی پس از آن زمان ارتباط او با پدرش به طور کامل قطع شده است و اکنون او دیگر از پدرش خبر ندارد و نمی داند او زنده است یا نه. این بازیگر مطرح پس از فارغ التحصیلی از دبیرستان بدفورد مشغول به تحصیل رشته جامعه شناسی در دانشگاه کایاهوگا شد. هلی بری یک بار در سال ۱۹۸۰ با شرکت در مسابقات دختر شایسته آمریکا توانست مقام اول را کسب کند و پس از آن در سال ۱۹۸۶ در مسابقات دختر شایسته جهان شرکت کرد و موفق شد به مقام ششم برسد. هلی پس از موفقیت هایش در مسابقات دختر شایسته به حرفه بازیگری روی آورد.

آدرس پیج اینستاگرام هلی بری

آدرس پیج اینستاگرام هلی بری «halleberry» است و می توانید عکس های این بازیگر و مدل را در این پیج مشاهده کنید. پیج این بازیگر دارای ۷/۵ میلیون نفر دنبال کننده است و در پیج او می توانید عکس های شخصی او و عکس هایی از پشت صحنه های فیلم هایش و یا حضورش در جشنواره های مختلف را ببینید. اگر آیدی اینستاگرام او را فراموش کردید به راحتی با سرچ کردن عبارت «هلی بری اینستا» در گوگل می توانید به پیج این بازیگر دسترسی پیدا کنید.

حاشیه های هلی بری

حاشیه های هلی بری

چندی پیش خواننده آمریکایی کینیث براین در لایوی که در اینستاگرامش گزاشت از حقایقی که پرده برداری کرد که حاشیه های زیادی را به همراه داشت و آن خبر این بود که مایکل جکسون به هلی بری علاقه داشته است و از او خواسته تا با قرار ملاقاتی برایشان بگذارد اما هنگامی که او با مدیر برنامه هلی بری تماس گرفته بود، این قرار توسط هلی رد شد. به علت علاقه نداشتن هلی بری به مایکل جکسون این ماجرا همان موقع به اتمام رسید.

مطرح ترین فیلم های هلی بری

این هنرپیشه معروف با اولین تجربه کارگردانی خود برای فیلم «کبود» جایگاه خود را در میان بازیگران بسیار ارتقا داد.‌ اگر به کارنامه بازیگری او توجه کنیم شخصیت های متفاوت و پویایی را می بینیم که این بازیگر به زیبایی و کاملا حرفه ای به تصویر کشیده است و نتیجه آن هم دریافت جایزه اسکار است اما هلی نقش هایی هم داشته است که چندان مورد توجه قرار نگرفته است مانند نقش زن گربه ای که جایزه تمشک طلایی هم دریافت کرد. اکنون به گزیده ای از بهترین فیلم های او اشاره می کنیم.

تماس

در این فیلم که به کارگردانی برد اندرسون در سال ۲۰۱۳ است، هلی بری با ابیگل برسلین و مایکل اکلاند همبازی شده است و نقش جردن ترنر که یک اپراتور ۹۱۱ است را بازی می کند. او قبلا هم نقش هایی در فیلم های اکشن، نفهومی و پیچیده بازی کرده بود اما هلی در این فیلم به خوبی تمامی این نقش ها را ادغام کرد و با بازی حرفه ای خود به همه ثابت کرد که کاملا لایق جایزه اسکاری که قبلا دریافت کرده بود، بوده است.

معرفی دوروتی دندریج

این فیلم در سال۱۹۹۹ به کارگردانی مارتا کولیج ساخته شد. این فیلم با امتیاز imdb 7/1 جزو فیلم های خوب و معتبر به حساب می آید. هلی بری در این فیلم با اوبا باداتون و کلاوس ماری همکاری کرد. بازی در این نقش برای هلی بسیار مهم بود زیرا این فیلم داستان دندریج که اولین بازیگر زن آمریکایی – آفریقایی است بود و به نوعی الگوی هلی به حساب می آمد. دندریج همچنین یک بار نامزد اسکار بهترین بازیگر زن شد. بری که چند سال پس از بازی در این نقش توانست جایزه اسکار بهترین بازیگر زن را دریافت کند هنگام دریافت جایزه از دندریج و چندین بازیگر رنگین پوست دیگر به عنوان الگوی های خودش یاد می کند.

مهمانی هیولا

این فیلم به کارگردانی مارک فورستر است و در سال ۲۰۰۱ تولید شده است. هلی بری در این فیلم با بیلی باب تورنتون و هیث لجر همبازی شده است. در داستان این فیلم او و بیلی باب تورنتون در غم از دست دادن فرزندشان هستند وداستان فیلم بسیار غم انگیز است. افراد زیادی بابت مضمون این فیلم نگران بودند و هشدار های زیادی برای بازی در این فیلم به هلی داده شده بود اما علی رغم همه هشدار ها او بازی در این فیلم را پذیرفت و با بازی درخشانی که از خود به جای گذاشت توانست جایزه اسکار بهترین بازیگر زن را دریافت کند و اولین جایزه بهترین بازیگر زن را در طول تاریخ برای یک زن سیاه پوست ثبت کند.

کبود

این فیلم که اولین تجربه کارگردانی هلی بری بود تجربه سختی را برای بری ساخت. در این فیلم هلی بری دو نقش مهم را عهده دار بود، کارگردانی و بازیگری. همچنین بری داشت داستان یک مبارز زن سفید پوست جوان را به یک زن مبارز سیاه پوست مسن تر تبدیل می کرد اما سختی کار زمانی بود که قبل از فیلمبرداری هلی مجروح شد و دوتا از دنده هایش آسیب دید. در این زمان هلی باید تصمیم می گرفت، اگر کار را رها می کرد یک داستان عالی حیف می شد و اگر ادامه می داد باید درد زیادی را تحمل می کرد. هلی راه دوم را انتخاب کرد و با درد های زیادی که کشید این فیلم را به خوبی ساخت. والنتینا شوچنکو، قهرمان سبک وزن جهان نیز درست سه ماه قبل از مسابقات قهرمان جهانی در این فیلم حضور پیدا کرد.

هلی بری همسر دارد؟

هلی بری چندین سال با یک دندانپزشک به نام جان رونان رابطه داشت که رابطه آن ها سرانجام به جدایی ختم شد. در دعوایی که یک بار بین آن ها شکل گرفته بود، هلی به علت آسیب به پرده گوش، ۸۰ درصد شنوایی گوش چپش را از دست داد. دو سال بعد هلی با دیوید جاستیس بازیکن بیسبال ازدواج کرد اما ازدواج آن ها هم دوامی نداشت بعد از ۴ سال از هم جدا شدند و هلی پس از جدایی از دیوید به افسردگی شدیدی مبتلا شد.

هلی در سال ۲۰۰۱ با اریک بنت، خواننده و ترانه سرا ازدواج کرد اما دوسال بعد از هم جدا شدند و سال ۲۰۰۵ رسما طلاق گرفتند. در همان سال هلی با گابریل اوبری، مدل کانادایی – فرانسوی وارد رابطه ای عاشقانه شد. سه سال بعد آن ها صاحب یک دختر به نام نهلا شدند و در سال ۲۰۱۰ رابطه آن ها به پایان رسید. درسال ۲۰۱۰ هلی با بازیگر فرانسوی الیور مارتینز آشنا شد و در سال ۲۰۱۳ با او ازدواج کرد در همان سال هم صاحب پسری به نام ماسئو شدند و سه سال بعد از هم جدا شدند.

جوایز هلی بری بازیگر مطرح

جوایز هلی بری بازیگر مطرح

هلی بری در اسکار سال ۲۰۰۲ موفق به دریافت جایزه بهترین بازیگر زن شد که این جایزه تبدیل به اولین جایزه بهترین بازیگر زن در طول تاریخ برای یک بازیگر زن رنگین پوست شد. در سال ۲۰۰۱ کاندید بفتای بهترین بازیگر زن برای بازی در فیلم مهمانی هیولا شد. همچنین بازی زن مورچه ای هلی بری از طرف مخاطبان مورد پسند نبود و به خاطر بازی در این نقش جایزه تمشک طلایی گرفت. جوایز امی و گلدن گلوب هم از دیگر افتخارات این بازیگر مطرح است.

هنر پیشه هالی بری همان هلی بری است؟

اسامی انگلیسی وقتی وارد زبان فارسی می شوند به گونه های مختلفی توسط مردم تلفظ می شوند و همین امر گاهی باعث سردرگمی افراد می شود اما باید بگوییم هر دوی این ها تلفظ های مختلفی از اسم یک بازیگر است. با سرچ هالی بری ویکی پدیا می توانید به اطلاعات بیشتری از این بازیگر دست پیدا کنید.

خانواده و فرزندان هلی بری بازیگر

همان طور که بالاتر گفتیم هلی بری چندین رابطه ناموفق داشته است و حاصل این روابط دو فرزند است یک دختر به نام نهلا که حاصل رابطه هلی با گابریل اوبری است و پسری به نام ماسئو که حاصل رابطه هلی با الیور مارتینز است. در حال حاضر این بازیگر مطرح در رابطه جدی نیست و مجرد است.

درآمد هلی بری به چه صورت است؟

درآمد هلی بری به چه صورت است؟

هلی بری که یکی از موفق ترین و معروف ترین بازیگران زن هالیوود (هالیوود کجاست) است با جایزه های متعددی که دریافت کرده است، دستمزد بالایی هم برای بازی در فیلم و سریال ها دریافت می کند. در سال ۲۰۲۱ دارایی خالص هلی بری ۹۰ میلیون دلار برآورد شده است.

جدید ترین فیلم هلی بری چیست؟

آخرین فیلم هلی بری فیلم کبود است که به کارگردانی خودش هم می باشد و یک فیلم ورزشی می باشد و اولین بار در جشنواره فیلم بین المللی تورنتو در دوازدهم سپتامبر ۲۰۲۰ اکران شد و سال ۲۰۲۱ از شبکه نتفلیکس پخش شد. کبود داستان جکی جاستینگ مبارز ننگین است که در رشته هنر های رزمی ترکیبی یا mma فعالیت می کند و حال مجبور است با یکی از ستارگان در حال ظهور جهانی در این رشته مبارزه کرد و در این میان بازگشت پسر ۶ ساله او باعث دغدغه هایی مادرانه برای او می شود.

مصاحبه با هلی بری بازیگر

هلی بری در یکی از مصاحبه هایش از زندیا بازیگر جوان بسیار تعریف می کند و آینده روشنی را برای او تصور می کند و می گوید عاشق بازی او در فیلم مالکوم و ماری بوده است. هلی بری فاش کرد که جایزه تمشک طلایی که برای نقش زن گربه ای دریافت کرده بود را آتش زد و این در حالی است که هلی خودش شخصا برای دریافت آن جایزه حاضر شده بود. هلی در مصاحبه با نشریه ونتی فر از سابقه طولانی فعالیتش در هالیوود می گوید و صحبت هایی هم راجع به نقش زن گربه ای می کند که با واکنش سردی از سوی منتقدان مواجه می شود.

سوالات متداول

  1. آیا هلی بری تا به حال فیلمی ساخته است؟

    هلی بری در سال ۲۰۲۰ فیلم کبود را کارگردانی و بازی کرده است که در سال ۲۰۲۱ هم توسط شبکه نتفلیکس پخش شد.

  2. هلی بری تابه حال جایزه اسکار گرفته است؟

    هلی بری به عنوان اولین زن رنگین پوست در طول تاریخ موفق به دریافت جایزه اسکار بهترین بازیگر زن برای بازی در فیلم مهمانی هیولا شد.

  3. آیا هلی بری فرزند دارد؟

    هلی بری در طول چندین رابطه ناموفقی که داشته است صاحب یک فرزند دختر به نام نهلا و یک فرزند پسر به نام ماسئو شده است.

  4. هلی بری کیست؟

    وی یکی از بازیگران معروف هالییود می باشد که در طول مقاله به صورت مفصل معرفی شده است.

لطفا به این مقاله امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید