بیوگرافی توماس توخل و ماجرای کنار گذاشتن او از مربی گری چلسی

توماس توخل بازیکن سابق و سرمربی چلسی و سرمربی فعلی فوتبال اهل آلمان است که در سال 2021 به عنوان بهترین سرمربی سراسر جهان انتخاب شد.

توماس توخل کیست؟

توماس توخل کیست؟

با توجه به این که توماس توخل یکی از چهره‌ های معروف دنیای فوتبال و بهترین سرمربی لیگ جزیره به شمار می‌ رود، به همین دلیل خیلی از افراد تمایل دارند تا به مشاهده بیوگرافی توماس توخل بپردازند و به این گونه بیشتر با او و زندگی حرفه ای آشنا شوند. از این رو در این قسمت قرار است به بیوگرافی این چهره ورزشی بپردازیم، به همین دلیل پیشنهاد می کنیم برای کسب اطلاعات بیشتر تا انتهای مطالب همراه ما باشید.

توماس توخل به آلمانی (Thomas Tuchel) در تاریخ 29 آگوست 1973 از مادرش گابریل توخل (خانه دار) و پدرش، رودولف توخل (مربی بازنشسته فوتبال) در کرومباخ، باواریا، آلمان به دنیا آمده است. بهتر است که بدانید توماس در یک خانواده علاقه مند به ورزش فوتبال به دنیا آمده و رشد کرده است، چرا که پدرش علاوه بر این که علاقه بسیاری به ورزش فوتبال داشته است، مربی بازنشسته فوتبال نیز می باشد. رودولف توخل در زمان جوانی به عنوان بازیکن فوتبال مشغول به فعالیت بوده است و سپس به عنوان مربی در دنیای فوتبال فعالیت خود را ادامه داده است. به همین دلیل توماس از دوران کودکی علاقه و استعداد بسیار خوبی در ورزش فوتبال داشته است. حال این علاقه تا جایی ادامه پیدا کرد که توماس مورد حمایت والدینش قرار گرفت و پدرش او را در یکی آکادمی های فوتبال به نام تی‌ اس‌ وی کرومباخ ثبت نام کرد و به این گونه او فعالیت خود را از سال 1979 و زمانی که تنها شش سال داشت شروع کرد.

البته ناگفته نماند که او مدت زمان کوتاهی به عنوان بازیکن در حرفه فوتبال فعالیت کرده است و پس از مدتی تصمیم گرفت تا به عنوان مربی فعالیت خود را در حرفه فوتبال ادامه دهد. توماس از سال 2007، فعالیت خود را به صورت رسمی به عنوان مربی شروع کرد و در حال حاضر به یکی از مربیان موفق و پرطرفدار تبدیل شده است.

توماس توخل تا کنون مربی چه تیم هایی بوده است؟

توماس توخل تا کنون مربی چه تیم هایی بوده است؟

توماس توخل همان طور که اشاره شد یکی از سرمربی های برتر جهان است؛ که از سال 2007 به صورت رسمی فعالیت خود را به عنوان مربی در دنیای فوتبال شروع کرده است. حال بهتر است که بدانید توماس توخل تا به اکنون هدایت خیلی تیم های معروف و پر افتخار دنیا را برعهده داشته است که در ادامه قرار است به این موضوع بپردازیم، به همین دلیل پیشنهاد می کنیم برای کسب اطلاعات بیشتر تا انتهای مطالب همراه ما باشید.

دورتموند

در تاریخ آوریل 2015، مربی یورگن کلوپ اعلام کرد که بوروسیا دورتموند را ترک خواهد کرد. پس از آن دورتموند، در حال پرس و جو در مورد در دسترس بودن مربیان مختلف، به سرعت در مورد توماس توخل تصمیم گرفت. اندکی پس از آن، انتصاب توماس توخل به عنوان سرمربی جدید باشگاه برای فصل بعد در تاریخ 19 آوریل 2015 اتفاق افتاد. با امضای یک قرارداد سه ساله که از اول ماه ژوئیه اجرایی شد.

رویکرد تیم دورتموند و توخل این بود که بر پایه های کلوپ بنا شود و هسته اصلی تیم را با اضافه شدن های زیرکانه حفظ کند. این مربی اغلب در ترکیب 4–1–4–1 توسط توخل در پشت دو هافبک میانی استفاده می‌ کرد و همراه با دو هافبک دیگر، توپ را تا زمانی که تیم دورتموند بتواند در فضای باز فشار وارد کند و از آن جا با سرعت حمله کند، کار می‌ کرد. هم چنین او از ترکیب 4–2–3–1 در تیم دورتموند استفاده کرد. با این که در چهارده بازی اول خود در بوروسیا دورتموند شکست نخورده بود، اما توخل و تیمش در (فصل 2015–2016) بدون جام پایان یافتند. هم چنین این تیم در مرحله یک چهارم نهایی لیگ اروپای یوفا به دست تیم لیورپول که اکنون توسط کلوپ هدایت می شد، حذف شد.

دورتموند در آماده سازی برای کمپین بعدی، هزینه زیادی را برای خرید بازیکن پرداخت کرد. تیم دورتموند در ادامه فینال DFB-Pokal را بازگرداند، جایی که توخل نخستین افتخار بزرگ خود را به عنوان مربی و هم چنین اولین جام باشگاه در 5 سال گذشته کسب کرد. این تیم فصل سوم بوندسلیگا را به پایان رساند و در مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان توسط موناکو حذف شد. در نهایت این موضوع را هم باید افزود که توماس توخل تیم دورتموند را با رکورد 68 برد، 23 تساوی و 17 شکست در 108 بازی با درصد برد 62.96 درصد ترک کرد.

پاریسن ژرمن

پاریسن ژرمن

در تاریخ می 2018، توماس توخل با یک قرارداد دو ساله با پاری سن ژرمن (PSG) به این باشگاه پیوست و به همین دلیل او پیشنهاد بایرن مونیخ را برای پیوستن به این باشگاه رد کرد. اولین حرکت توماس در بازار نقل و انتقالات، خرید دائمی کیلیان امباپه، مهاجم موناکو در 1 ژوئیه بود. اولین بازی توماس در سمت سرمربیگری اولین افتخار او را هم در این تیم به همراه داشت، چرا که پی اس جی موناکو را 4–0 شکست داد و جام قهرمانان را در چهار آگوست برد. هم چنین او در اولین بازی خود در لیگ پیروز شد، چرا که باشگاه هشت روز بعد کان را شکست داد. توماس تا ماه نوامبر، رکورد بیشترین برد را برای شروع یک فصل لیگ داخلی شکست، این رکورد بعداً شامل دو پیروزی دیگر شد.

توخل سپس با پیروزی مقابل ستاره سرخ بلگراد در تاریخ 12 دسامبر، پاری سن ژرمن را به مقام اول در گروه لیگ قهرمانان اروپا رساند. در نهایت این موضوع را هم باید افزود که توماس توخل با رکورد 95 برد، 13 تساوی و 19 شکست در 127 بازی، با بهترین درصد برد تاریخ لیگ 1 (75.6%) و بالاترین میانگین امتیاز در هر بازی این باشگاه را ترک کرد.

چلسی

در 26 ژانویه 2021، توماس توخل با یک قراردادی 18 ماهه به عنوان سرمربی باشگاه چلسی انتخاب و به این گونه جایگزین فرانک لمپارد شد. جالب است که بدانید توماس توخل اولین سرمربی آلمانی تاریخ باشگاه لقب گرفت که در شرایطی بحرانی به این تیم آمد. البته این مربی توانست با رویکرد و تاثیری قابل توجه شروعی بسیار خوب داشته باشد و این تیم را به 2 فینال جام حذفی انگلیس و لیگ قهرمانان اروپا برساند. وی به نخستین سرمربی تاریخ تبدیل شد که با دو تیم متفاوت در دو فصل پیاپی به فینال لیگ قهرمانان صعود می‌ کند. در نهایت او به همراه تیم چلسی، منچستر سیتی را در فینال لیگ قهرمانان اروپا شکست داد. توماس توخل در چلسی توانست در پانزده ماه اول حضور خود در تیم لندنی به شش فینال مختلف و هم چنین سه جام قهرمانی برسد.

حال این موضوع را هم باید افزود که توماس توخل در تاریخ 7 سپتامبر 2022، بعد از باخت از دیناموزاگرب در لیگ قهرمانان اروپا از سمت خود اخراج شد.

توماس توخل در زمان بازی، در چه تیم هایی بازی کرده است؟
14.09.2021. Великобритания, Лондон, «Стэмфорд Бридж». Лига Чемпионов УЕФА 2021/22, группа H, «Челси» — «Зенит».

توماس توخل در زمان بازی، در چه تیم هایی بازی کرده است؟

توماس توخل از سال 1979 و زمانی که تنها شش سال داشت با پیوستن به یکی از باشگاه های فوتبال فعالیت خود را به عنوان بازیکن در حرفه فوتبال آغاز کرد. او با توجه به علاقه و استعداد خوبی که در ورزش فوتبال داشت، به همین دلیل توانست پیشرفت خوبی در ورزش فوتبال داشته باشد. حال شاید برای شما هم جالب باشد که بدانید توماس توخل از سال 1992 تا سال 1994 عضو تیم اشتوتگارت کیکرز بوده است و در هشت بازی با پیراهن این تیم به میدان مسابقات رفته است و یک گل را نیز به ثمر رسانده است. هم چنین از سال 1994 تا 1998 او عضو تیم اولم 1846 بوده است و در 69 بازی برای این تیم به میدان مسابقات رفته است و دو گل را نیز به ثمر رسانده است.

توماس توخل به عنوان مربی تا کنون چه افتخاراتی کسب کرده است؟

در رابطه با سبک بازی توماس توخل بهتر است که بدانید او به دلیل دانش تاکتیکی و انعطاف پذیری و هم چنین اجرای روش های آموزشی نوآورانه اش شناخته می شود. این مربی در طول دوران تصدی خود در ماینتس معمولا از روندو استفاده می کرد، گوشه های زمین تمرین را در تلاش برای بهبود پاس دادن و حرکت، قطع می کرد و بازیکنان خود را مجبور می کرد تا در طول تمرینات دفاعی توپ های تنیس را نگه دارند تا خطا های غیرضروری را محدود کنند. او یک تحلیلگر سخت گیر است. بهتر است که بدانید توماس توخل روش های تمرینی را از ورزش های دیگر همچون تیراندازی با کمان و کیک بوکسینگ به عاریت گرفته است. توماس یک بار باعث شد که تیمش نزدیک به یک ماه با یک تیم هندبال تمرین کند. او از سبک بازی فعال، دفاع جسورانه و سرعت بازی در حمله لذت می برد.

حال این موضوع را هم باید افزود که توماس از زمانی که به عنوان مربی فعالیت خود را شروع کرده است، توانسته افتخارات تیمی و فردی متعددی را کسب کند. حال از مهم‌ ترین افتخارات او می توان به: لیگ 1: 2018–19 و 2019–20 (پاری سن ژرمن)، کوپه دو فرانس: 20-2019، نایب قهرمان: 2018-19 (پاری سن ژرمن)، کوپه د لا لیگ: 20-2019 (پاری سن ژرمن)، نایب قهرمان لیگ قهرمانان اروپا: 2019–20 (پاری سن ژرمن)، لیگ قهرمانان اروپا: 2020–21 (چلسی)، سوپر جام یوفا: 2021 (چلسی)، جام باشگاه های جهان فیفا: 2021 (چلسی)، نایب قهرمان جام حذفی: 2020–21، 2021–22 (چلسی) و نایب قهرمان جام EFL: 2021–22 (چلسی) اشاره کرد.

مهم ترین افتخارات فردی توماس توخل در قامت مربی کدامند؟

مهم ترین افتخارات فردی توماس توخل در قامت مربی کدامند؟

همان طور که در قسمت قبل بیان کردیم توماس توخل از زمانی که فعالیت خود را به عنوان مربی آغاز کرده است، در کارنامه حرفه ای خود افتخارات و دستاورد های متعددی را ثبت کرده است. حال این موضوع را هم باید افزود که او در قامت مربی توانسته افتخارات فردی متعددی را نیز کسب کند که از مهم ترین آن ها می توان به: مربی فصل VDV بوندسلیگا: 2015–2016، بهترین سرمربی ماه لیگ برتر: مارس 2021 و اکتبر 2021، بهترین مربی فوتبال آلمان: 2021، مربی مرد سال یوفا: 2020–21، IFFHS بهترین مربی باشگاهی مردان جهان: 2021 و بهترین مربی فوتبال فیفا: 2021 اشاره کرد.

عکس های توماس توخل را در کجا مشاهده کنیم؟

توماس توخل یکی از چهره های معروف دنیای فوتبال می باشد که در حال حاضر به یکی از مربیان مشهور اهل آلمان تبدیل شده است که تا به اکنون هدایت خیلی از تیم های پرافتخار دنیا را بر عهده داشته است. به همین دلیل او مخاطبان و طرفداران بسیار زیادی در سراسر دنیا دارد. حال خیلی از افراد به ویژه مخاطبان این مربی معروف تمایل دارند تا به مشاهده عکس های توماس توخل بپردازند و به این گونه بیشتر با او و فعالیت هایی که انجام می دهد و سبک زندگی اش آشنا شوند. در این باره بهتر است که بدانید تا به اکنون عکس های متعددی از این مربی اهل آلمان در شبکه های مجازی و اینترنت منتشر شده است، از این رو جستجو و مشاهده عکس های توماس راحت و آسان می باشد.

حال اگر شما به صفحه اینستاگرام توماس توخل مراجعه نمایید، می توانید عکس های با کیفیتی از این مربی فوتبال را در لوکیشن های مختلف مشاهده نمایید. هم چنین یکی دیگر از آسان ترین روش ها برای جستجو و مشاهده عکس های توماس توخل مراجعه به اینترنت است. اگر شما در اینترنت عباراتی همچون جدیدترین عکس های توماس توخل را جستجو نمایید با نتایج دلخواه رو به رو خواهید شد و عکس های متعددی از او در لوکیشن های مختلف برای شما نمایش خواهد یافت که می توانید به مشاهده این عکس ها و یا دانلود آن ها بپردازید.

آدرس پیج اینستاگرام توماس توخل چیست؟

آدرس پیج اینستاگرام توماس توخل چیست؟

این روز ها خیلی از چهره‌ های ورزشی به ویژه افرادی که طرفداران زیادی دارند، در شبکه های مجازی مانند اینستاگرام فعالیت می‌ کنند تا به این گونه بتوانند با طرفداران و مخاطبانشان در ارتباط باشند که این موضوع شامل توماس نیز می باشد. بهتر است که بدانید توماس توخل مدت ها قبل در اینستاگرام یک صفحه شخصی برای خود راه اندازی کرد و از آن زمان به بعد توماس توخل اینستا را به مرکز فعالیت خود تبدیل کرده است و از طریق صفحه شخصی خود تمام فعالیت هایی که انجام می‌ دهد را با مخاطبان و طرفدارانش به اشتراک می‌ گذارد.

هم چنین او هر چند وقت یک بار عکس هایی از خود را در صفحه اینستاگرام برای فالوورانش منتشر می‌ کند که تمام پست های او تا به اکنون مورد استقبال خیلی از فالوورانش قرار گرفته است. حال اگر طرفدار این مربی اهل آلمان هستید و می‌ خواهید صفحه اینستاگرام او را دنبال کنید، کافی است تا عبارت (_thomastuchelofficial) را در قسمت سرچ اینستاگرام جستجو کنید تا پیج او برای شما نمایش یابد.

این مربی کجا زندگی می کند؟

همان طور که در قسمت قبل بیان کردیم، توماس توخل در کرومباخ، باواریا، آلمان به دنیا آمده است و تا مدت ها در کرومباخ زندگی کرده است. حال این موضوع را هم باید افزود که پس از اخراج توماس توخل، از تیم چلسی، برخی از افراد بر این باورند که او به زودی به آلمان باز می گردد.

همسر توماس توخل کیست؟

همسر توماس توخل کیست؟

خیلی از طرفداران توماس تمایل دارند تا علاوه بر زندگی حرفه ای او در رابطه با زندگی شخصی توماس و همسر توماس توخل اطلاعات بیشتری را به دست آورند. در ابتدا بهتر است که بدانید با توجه به این که توماس یکی از چهره‌ های ورزشی معروف به شمار می‌ رود که از موقعیت خوبی برخوردار است و هم چنین علاوه بر موقعیت اجتماعی، چهره و قد توماس توخل باعث شده است تا به یکی از مربیان خوشتیپ تبدیل شود، به همین دلیل فرض این که او مجرد باشد، محال است. حال در مورد زندگی شخصی او بهتر است که بدانید توماس مدت ها با شخصی به نام سیسی در ارتباط بود که در نهایت با توجه به عشق و علاقه ای که بین آن ها به وجود آمده بود، توماس توخل و همسرش در سال 2009 در یک مجلس خصوصی بایکدیگر ازدواج کردند و حاصل این ازدواج دو فرزند دختر می باشد.

البته ناگفته نماند که پس از مدتی، اختلافاتی بین این زوج به وجود آمد که موجب جدایی آن ها شد. با این حال می توانید برای مشاهده تصاویر توماس توخل و فرزندانش و یا همسر سابقش به اینترنت و یا شبکه های مجازی مراجعه نمایید.

توماس توخل تا کنون چه حاشیه هایی داشته است؟

به طور معمول اکثر افرادی که به شهرت می‌ رسند و طرفدارانی را به دست می آورند در حاشیه هایی نیز قرار می گیرند. حال با توجه به این که توماس یکی از چهره‌ های ورزشی مشهور و پرطرفدار به شمار می‌ رود، به همین دلیل او نیز گاهی اوقات در حاشیه هایی قرار می‌ گیرد. در این باره می توان این گونه بیان کرد که هر از گاهی منابع اطلاعاتی توماس توخل در شبکه‌ های مجازی و رسانه ها منتشر می شود که این موضوع باعث شده است تا این مربی اهل آلمان در حاشیه هایی قرار گیرد. هم چنین هر از گاهی توماس توخل با توجه به فعالیت هایی که انجام می‌ دهد حاشیه‌ هایی را برای خود به وجود می آورد.

بهتر است که بدانید برخی از حاشیه‌ های پیرامون این مربی اهل آلمان باعث به وجود آمدن دردسر های زیادی برای او شده است. با این حال از مهم ترین حاشیه هایی که تا به اکنون در پیرامون توماس مشاهده شده است، می‌ توان به موضوعاتی همچون: انتشار اخباری در رابطه با توماس توخل اخراج شد، درگیری توماس توخل با سران باشگاه پاری سن ژرمن، انتشار اخباری در رابطه با این که توماس توخل سرمربی ایران شد، عضویت توماس توخل بارسلونا، روابط شخصی توماس و هم چنین طلاق توماس توخل و … اشاره کرد. البته ناگفته نماند که توماس تا به اکنون به هیچکدام از حواشی پیرامونش اهمیتی نداده است و آن ها را تایید و یا تکذیب نکرده است و در حال حاضر تمام تمرکز و هدف خود را بر روی پیشرفت در حرفه اش قرار داده است.

درآمد این سرمربی چقدر است؟

درآمد این سرمربی چقدر است؟

یکی از متداول ترین سوالاتی که برای خیلی از مردم به وجود می آید، این است که درآمد این سرمربی اهل آلمان چقدر است؟ در ابتدا بهتر است که بدانید به طور معمول چهره‌ های ورزشی از قشر ثروتمند هر جامعه به شمار می‌ روند که با توجه به فعالیت هایی که حرفه‌ شان انجام می دهند، توانسته اند یک منبع درآمد عالی برای خود به وجود آورند و به ثروت زیادی برسند. حال در رابطه با میزان درآمد این سرمربی شاید برای شما هم جالب باشد که بدانید دستمزد توماس توخل در چلسی بیش از 7 میلیون پوند در سال بوده است.

توماس توخل اکنون مربی چه تیمی است؟

همان طور که در قسمت قبل بیان کردیم، در 26 ژانویه 2021، توماس با یک قرارداد به عنوان سرمربی باشگاه چلسی انتخاب شد و در شرایطی بحرانی به این تیم آمد و توانست با رویکرد و تاثیری قابل توجه شروعی بسیار خوب داشته باشد و چلسی را به 2 فینال جام حذفی انگلیس و لیگ قهرمانان اروپا برساند. اما با این حال توماس در تاریخ هفت سپتامبر 2022، بعد از باخت از دیناموزاگرب در لیگ قهرمانان اروپا از سمت خود اخراج شد. حال بیان شده است در صورتی که آنتونیو کونته از امضای قرارداد جدید خودداری کند، به احتمال زیاد او به عنوان سرمربی تاتنهام هاتسپر منصوب خواهد شد. البته با این حال این صحبت‌ ها هنوز توسط این سرمربی اهل آلمان تایید و یا تکذیب نشده است.

سوالات متداول

  1. توماس توخل کیست؟

    توماس توخل (Thomas Tuchel) در تاریخ 29 آگوست 1973 از مادرش گابریل توخل و پدرش، رودولف توخل در کرومباخ، باواریا، آلمان به دنیا آمده است. توخل بازیکن سابق و سرمربی فعلی فوتبال اهل آلمان است که در حال حاضر در دنیای فوتبال به شهرت زیادی رسیده است.

  2. توماس توخل هدایت کدام تیم را برعهده دارد؟

    توماس در 26 ژانویه 2021، با یک قرارداد به عنوان سرمربی باشگاه چلسی انتخاب شد، اما در تاریخ هفت سپتامبر 2022، بعد از باخت از دیناموزاگرب در لیگ قهرمانان اروپا از سمت خود اخراج شد.

  3. افراد چگونه می توانند به مشاهده عکس های توماس توخل بپردازند؟

    برای مشاهده تصاویر این سرمربی اهل آلمان کافیست تا به صفحات مجازی او همچون اینستاگرام توماس و یا حتی اینترنت مراجعه نمایید.

  4. توماس توخل از چه سالی فعالیت خود را به عنوان بازیکن شروع کرده است؟

    توماس فعالیت خود را از سال 1979 و زمانی که تنها شش سال داشت شروع کرده است.

لطفا به این مقاله امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید