منظور از پیر در پوکر چیست؟ بررسی این دست از بازی پوکر

بازی های کارتی یکی از محبوب ترین بازی های رایج میان افراد به خصوص جوانان است که در سبک ها و روش های مختلف انجام می شود. هر کدام از سبک های بازی های کارتی اصول و قوانین مخصوص به خود را دارند اما آنچه که در بین همه آنها یکسان است، این بازیکن در شروع بازی چه دستی را در اختیار داشته باشد. به این معنا که پس از توزیع کارت ها دست بازیکنان مشخص می شود که با توجه به آن بازیکن می تواند شرایط خود را برای پیروزی یا ضرر بسنجد.. با مقایسه دست ها در پوکر به این نتیجه خواهید رسید که بعضی از دست ها قوی تر و بهتر از دیگر دست ها هستند که احتمال پیروزی در آن ها بسیار بیشتر است و برخی دیگر جز دست های معمولی به نظر می رسند. دست پیر در پوکر جزء دست های معمولی است که معمولاً ۷۰ درصد بازیکنان در جریان بازی چنین دستی خواهند داشت. اما اینکه pair در پوکر چیست و چه مفهومی دارد موضوع مورد بحث ما در ادامه مطلب است.

  • آموزش بازی پوکر را نیز برای شما قرار داده ایم، در صورتی که با این بازی آشنایی کافی ندارید حتما اطلاعات خود را نسبت به آن کامل کنید!
منظور از پیر در پوکر چیست؟

منظور از پیر در پوکر چیست؟

باید بدانید که در رابطه با بازی های کازینویی دست های مختلفی تعریف شده است که تاثیر زیادی در پیروزی یا ضرر هر بازیکن دارد. در واقع بازیکن با توجه به دستی که در اختیار دارند تکنیک ها و ترفندهای لازم را به کار می ‌گیرند تا بیشترین سود را از بازی به دست آورند. دست پیر یکی از دست های تعریف شده در پوکر است. Pair در پوکر به حالتی گفته می شود که از میان کارت هایی که به بازیکن داده می شود دو کارت با شماره های مشابه باشد. به عنوان مثال در بین پنج کارت بازیکن دو کارت شماره ۳ باشد که به آن دست پیر یا جفت گفته می شود. در بیشتر مواقع بازی های کارتی چنین دستی برای بازیکان ایجاد می شود که در این شرایط پیروزی با چنین دستی سی یا چهل درصد خواهد بود.

پیر در پوکر چه رتبه ای در میان دست های پوکر دارد؟

با مقایسه انواع دست های پوکر به ترتیب امتیاز دست رویال فلاش در بالاترین رتبه قرار می ‌گیرد و بهترین دستی می باشد که یک بازیکن ممکن است در اختیار داشته باشد و دست بش در پایین ترین رتبه قرار می گیرد. در این رتبه بندی دست های پوکر دست پیر جزء دست های بی ارزش و کم رتبه است. اما به این نکته توجه داشته باشید در صورتی که جفت کارت های بازیکن از کارت های با ارزش مثل آس باشد تاثیر زیادی در پیروزی یک بازیکن خواهد داشت.

مقایسه انواع دست های پوکر به ترتیب امتیاز و بهترین ارزش دست با عکس هم در دسترس شماست!

این دست از چند نوع کارت متفاوت تشکیل شده است؟

در تمامی بازی های کارتی دایلر به هر بازیکن پنج کارت اختصاص می دهد. اما در دست پیر بازیکن به یک جفت کارت نیاز دارد. اما این در صورتی که یک جفت کارت نیاز باشد و در دست دو جفت به دو دسته کارت دوتایی یا همان چهار کارت نیاز است.

آموزش دست پیر در پوکر

هر کدام از دست های بازی شرایط متفاوتی را برای بازیکنان ایجاد می کند. گاهی یک بازیکن دستی را در اختیار می ‌گیرد که در بهترین شرایط برای پیروزی و برد خواهد بود و بر عکس این حالت اتفاق می‌افتد. آنچه که اهمیت دارد این است که یک بازیکن بلد باشد از این شرایط بهترین سود و بهره را ببرد یا کمترین ضرر را متحمل شود. بنابراین با آموزش درست و با کسب تجارب بیشتر مهارت خود را در بازی افزایش دهید تا اگر یک دست معمولی مانند pair را در اختیار داشتید بتوانید شرایط بازی را به نفع خود ایجاد کنید. آموزش های زیادی در قالب ویدئوهای کوتاه در سایت های مختلف ارائه شده است که با مشاهده آنها می توانید تکنیک ها و ترفند های مربوط به هر کدام از دست های پوکر مانند پیر را یاد بگیرید.

قوانین در پوکر

دست pair در پوکر چه قوانینی دارد؟

قوانین خاصی در رابطه با این دست مطرح نیست فقط اینکه اگر بازیکن یک جفت یا دو کارت همسان را در اختیار داشته باشد به آن دست یک جفت یا تک پیر گفته می شود و اگر دو دست کارت دوتایی یا دوجفت در دست داشته باشد به آن دست 2Pair گفته می شود.

سوالات متداول

شانس پیروزی یک بازیکن در دست پیر در پوکر چند درصد می باشد؟

  1. شانس پیروزی یک بازیکن در دست پیر در پوکر چند درصد می باشد؟

    در دست پیر در پوکر بازکن سی تا چهل درصد احتمال برد خواهد داشت.

  2. در چه حالتی به دست Pair در پوکر جفت پیر گفته می شود؟

    در صورتی که بازیکن دو دسته کارت دوتایی جفت داشته باشد به آن دو جفت می گویند.

  3. دست جفت در بازی های کارتی در کدام سبک ها تعریف شده است؟

    در تمام سبک هایی که بازیکنان پنج کارت در اختیار می گیرند دست جفت نیز ایجاد می شود.

دیدگاهتان را بنویسید